Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Autosalon v Paříži bude možná poslední. To město totiž auta nenávidí

Pěší a cyklistický ráj, tak bude možná za pár let vypadat centrum Paříže. Zatím ale auta z ulic metropole zmizí jen 25. září. Den bez aut má za cíl upozornit na znečištěné ovzduší a na snahu radnice omezit vjezd starším autům do vybraných oblastí. Spekuluje se, že to bude jeden z hřebíků do rakve slavného autosalonu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P81e94t74r 33M93i33c47h68a20l 2360364671452

Den bez aut, ale místní budou moct jezdit. Takže budou ase plné ulice aut. :-)

0/0
8.9.2016 23:09

J68o18s91e19f 20N46o43v90a46k 5658762576138

Frantíci jsou....Frantíci. Divní.

0/0
7.9.2016 22:36

J60a26n 14D44l44o68u81h29ý 7264179460989

Radnice se snazi vychovavat - takovy nsou nejlepsi - ti co si mysli, ze vedi, co ostatni chteji. Jen tak dal, oni vas v pristich volbach vykopou od korytka. Mesto bez aut je 19. Stoleti a proc by pak mel nekdo bydlet ve meste, kdyz cesta kamkoliv bude trvat neumerne dlouho...

0/0
7.9.2016 7:15

P42e22t23r 34M32a53r30e53č89e72k 1193401729828

Již brzy budou jezdit na velbloudech :-) a vše bude happy.

0/0
7.9.2016 0:24

J52a57k37u34b 91M24a16t88ě88j12ů 5985372171205

akorat ze velbloud vyprdi vic CO2 nez auto :)

0/0
7.9.2016 14:33

P60e98t69r 75M79i95c85h24a89l 2690924751142

A co teprve metanu.

0/0
8.9.2016 23:09

J47o71s86e43f 60Š85o17l44t89e15s 8194278560953

Aniž bych chtěl nějak popírat výhodnost čistého prostředí, měli bychom si uvědomit, že města jsou od toho, aby nám usnadňovala a zpříjemňovala žití svojí snadnou dostupností všeho. Pokud z města odstraníte auta a budete se z něj snažit udělat jakýsi skanzen, nemá smysl bydlet ve městě, ale je lepší si postavit bydlení někde v divočině, tam bude aspoň čistší vzduch.

0/0
6.9.2016 20:10

J42o83s15e24f 70Š53o59l76t20e75s 8334268820223

Upřesnil bych, že nejde jenom o auta, ale celkově individuální dopravu.

0/0
6.9.2016 20:11

J59a80n 32S86k29ý36p72a38l12a 7947642472121

Invex zanikl, Cebit skomírá, MSV je taky jen stínem své někdejší slávy. Doba velkých výstav je pryč.

+2/0
6.9.2016 17:22

J10i43ř51í 73S42c94h89w71a52c45h 8208264658376

a může za to internet, hlavně ten velké výstavy "nenávidí" a bude hlavní příčinou i zániku pařížského autosalónu "nenávist" nějakého magistrátu je proti tomu kapkou v moři. ;-)

0/0
6.9.2016 20:26

K24a54r13e30l 11J14o83a57c69h77i45m88s54t10á77l 8466132237376

auta se na znečistění podílej minimálně podívejte na lode a letadla co je to za hnus požáry domů lesů atd... to je největší zlo na ovzduší;-€

+1/0
6.9.2016 13:21

P11e85t44r 24Š85v61a73r46c 2128428255940

Aniž bych se chtěl extra zastávat ekoloby, tak lokální znečištění ve městech mají na svědomí právě auta.

+2/−1
6.9.2016 14:48

O71n73d33ř52e36j 96Č21a17p76k34a 6631531963724

Na druhou stranu mám takové tušení, že současné "ekologické" trendy (snižování produkce CO2 za každou cenu, "zklidňování" dopravy) čistšímu prostředí nepomáhají, spíš naopak.

0/0
6.9.2016 16:05

J64o57s86e57f 24Š44o33l81t50e51s 8624808650273

V Evropě možná. Jinde je ovšem smog způsoben spalováním všeho, co hoří. Auta zase takový podíl nemají.

0/0
6.9.2016 20:09

P67e88t88r 84M94a53r92e61č56e88k 1703691779588

Pokud v tom městě nejsou nějaké jiné zdroje znečištění tak ano.

0/0
7.9.2016 0:23

J82i13ř22í 79S66c97h13w58a12c77h 8608734528196

problém je v lokálnosti toho znečištění. Pokud někomu soused vypouští do oken kouř ze spálených starých škrpálů a PETek tak toho dotyčného ohrožuje stomilionkrát více než nějaké lodě v Atlantiku a přitom podíl toho souseda na znečištění planety je asi 0,00000000000000000001% hrubým odhadem. ;-)

0/0
6.9.2016 20:38

M92a67r35e68k 17J32a31n80e79č70k91a 1497836923871

Idnes už očividně nemá jiné fotky aut než Škodovek a narve je do každého článku o autech. Diagnóza nebo neskrývaná placená reklama na tyhle přibližovadla? To by jejich předražené ceny i vysvětlovalo ;-)

+1/0
6.9.2016 13:15

M18a97r40e40k 21J12a83n52e59č31k63a 1487166253451

Než se nějaký šťoura ozve upřesním, že zobrazení fotek na hlavní stránce článku a ne utopené ve fotogalerii.

0/−1
6.9.2016 13:17

J75i12ř85í 67S92c48h65w49a87c97h 8878904628376

dělají to proto, aby se ozval nějaký škoda-alergik a šťoura Janečka a navýšil počet příspěvků v diskuzi a wotogou...;-)

0/0
6.9.2016 20:31

M85a77r88e14k 28M70a66l58ý 1882988591700

Prosím, vysvětlíte mi, co máte na myslí tím "předražená cena"? Děkuji.

+1/0
6.9.2016 13:33

K13a85r61e91l 86V55a78c93h13u97t 9103282539983

To jsou věci ... z IQ ... je naráz -IAQ ! ;-)

+1/0
6.9.2016 12:57

R20a20d48a76n 83K25u16b62a54n12t 1913810569360

30 % Švýcarů nemá auto.

0/0
6.9.2016 10:28

T45o25m40á81š 80C41h56r78a92s19t13n83ý 2911624191413

Ano, jen dodejte, že těch 30% co nemá auto má od vlády v garáži svůj tank. ;-)

+2/0
6.9.2016 11:13

R78a78d92a78n 92K81u43b82a45n14t 1683210139140

Mají doma dlouhé zbraně. Všichni. Tanky ne. ;-)

+1/0
6.9.2016 12:21

T64o50m39á47š 21C31h66r52a48s59t88n16ý 2351564241733

Tak myslel jsem v "tankové hale" v docházkové vzdálenosti od domu ;-)

+2/0
6.9.2016 12:59

J82i36ř83í 60S33c98h98w23a53c98h 8218714708776

Tanky taky.... s pivem, vínem, mlíkem atd....;-)

0/0
6.9.2016 20:41

J36i91ř38í 63T70a90b62á34š19e70k 5810880711679

Zaíd Husajn - nómen ómen :-( .

+1/0
6.9.2016 10:22

J32i77ř18í 59T55a61b53á44š21e14k 5890200511289

pardon - patřilo jinam.

+1/0
6.9.2016 10:23

J75a50k53u40b 60F20e95i27f24a72r 7319159136119

Paříž je odporně špinavé město, byl jsem tam před 2 lety pracovně a doufám nikdy více.

+2/0
6.9.2016 9:55

J47i21ř92í 10T30a90b62á96š46e66k 5360590731459

Jó Paříž - bývalo to hezké městečko. Dnes už bych ho dobrovolně nenavštívil.

+2/0
6.9.2016 9:26
Foto

P80r85e44m94y50s19l 93K57y59s84e70l57a94k 5115723144589

Proč když za chvíli bude všechno elektrické...?

+1/0
6.9.2016 9:03

T18o50m59á44š 89C22h36r22a14s60t48n90ý 2791934781333

Není to málo, Antoníne Pavloviči? Nebude jistější nukleární pohon?

+1/0
6.9.2016 9:37

M60a32r72t62i36n 56K52a25r75á62s97e98k 9578853148888

No tak vyrobit elektricke auto dneska neni problem, jen je to zatim o neco drazsi nez spalovaci auto. Nuklearni pohon v autech je zatim solidni scifi..

0/0
6.9.2016 9:38

T95o17m91á68š 60C19h67r81a83s55t59n39ý 2101784361343

Reálně jsme jej měli v padesátých letech :-) (Ford Nucleon), dnes by klidně mohlo jet na Thorium 232...

https://en.wikipedia.org/wiki/Thorium_fuel_cycle

0/0
6.9.2016 9:49

D48a83v41i73d 25V61i42k42t86o61r44a 9414364315337

Ford Nucleon se bohužel nikdy nedostal do funkčního stadia, byly jen teoretické úvahy, nějaké konstrukční plány a maketa...

0/0
6.9.2016 9:54

M17a53r56e31k 28M83a21l51ý 1762758231330

No... kromě ceny je tu ještě problém s nízkým dojezdem a pomalým "tankováním".

0/0
6.9.2016 11:19

P36a77v26l90a 37H78r65a35d42i34l71o56v19a 3557571361344

Zatim. Ale to se vyresi.

0/0
6.9.2016 11:52

M86a43r73e40k 98M37a20l25ý 1662848561710

Je to možné, zatím tomu ale nic nenasvědčuje :-)

0/0
6.9.2016 11:58

M70a17r47t47i44n 50K15a17r94á19s98e11k 9598763978968

No mne treba od koupe EV odrazuje jediny parametr a to cena....

0/0
6.9.2016 12:52

M98a94r93e96k 76M76a45l76ý 1842228201200

Ano, to vám věřím. Jiný zase požaduje i ten dojezd a možnost natankovat/nabít rychle a kdekoliv, jako je to teď s klasickým autem. Pokud by vás takových (co jim dojezd a možnosti nabíjení vyhovují) bylo větší množství, tak by se EV vyplatilo vyrábět ve velkém a i ta cena by šla dolů rychleji. Protože EV je údajně jednodušší než klasické auto...

+3/0
6.9.2016 12:59

J40a43n 64F18r58o86l93í88k 6316510115604

Nebylo by od věci napřed to vyřešit a pak omezovat spalovací auta? A teď nemyslím Muskovo řešení spočívající ve výrobě Tesly z hliníku. Kdyby se spalováky vyráběly takto klesla by spotřeba o dva litry na stovku. ;-)

0/0
6.9.2016 12:07

M47a36r32t36i66n 75K42a10r42á26s27e89k 9188213938848

Co pro obri cast aut vubec nevadi, navic se ty parametry se rok od roku zlepsuji..

0/0
6.9.2016 12:20

M93a37r36e14k 16M49a98l46ý 1312148211380

Vadí-nevadí je vcelku jedno. Je to otrava pořád hlídat jestli mám nabito a když ne, tak přemýšlet, kde nabiju a co za tu dobu budu dělat, abych se nenudil. Ale ano, pomalu se to zlepšuje, ale i tak prodejná čísla říkají, čemu automobilový zákazník dává přednost.

0/0
6.9.2016 12:54

M34a95r46t60i67n 70K69a19r11á13s76e52k 9958913308328

No prodejni cisla zatim rikaji predevsim to, ze EV se moc neprodavaji, nejspis je to kvuli jeijch vysoke cene, coz jsem psal od zacatku, ze je hlavni problem...

+1/0
6.9.2016 13:17

M32a70r33e63k 59M67a84l24ý 1122128241260

Nejspíš... lze se o tom dohadovat, co je příčinou nízkých prodejů. Bude to nejspíš kombinace vysoké ceny a nevyhovujících užitných vlastností.

Úpřimně, pokud by cena EV byla, řekněme o 100 tis. vyšší u auta v cene kolem půl mega, tak to problém není, protože samotný provoz a předpokládám i servis je u EV levnější. Ale musel by mít ty vlastnosti, které dnes má spalovák. Pak bych si ho i koupil :-)

0/0
6.9.2016 13:32

M32a21r97t41i78n 95K49a73r54á57s79e17k 9188273418978

Tak samozrejme taky zalezi auto od auta, clovek od cloveka. My mame doma auta 2, pricemz jedno (male) jezdi vyhradne kratke vzdalenosti, na ktere by stacilo i llibovolne dnesni EV s dojezdem do 150 km, nabijeni doma ze zasuvky apod. Druhe auto bych asi jen tak za EV nevymenil, protoze casto jezdime autem na dovolene, nabo pracovne delsi cesty po republice - tam by me i znacne vylepsene EV dost omezovaly....

+1/0
6.9.2016 13:37

M44a15r80e83k 78M75a81l71ý 1452368231320

Přesně tak, různí lidé, různé požadavky. Taky máme druhé auto, které jezdí v režimu, že by jej EV v pohodě nahradilo. A tady právě ta cena je ještě důležitější než u hlavního auta v rodině.

+1/0
6.9.2016 13:43

M93a32r44t45i59n 71K76a31r16á37s77e50k 9448503258248

No proto tvrdim, ze ta hlavni brzda je cena - tech aut, ktere by EV nahradily bez jakekoli ztraty komfortu (i spise s navysenim komfortu - znam dost holed co by mnohem radsi doma strcily auto do zasuvky, nez jely na pumpu) jsou po svete spousty, co treba muze byt v procentech jen relativne malo (10-20%), ale je to porad neskutecne velke mnozstvi aut. Postupne se zlepsovanim baterek a rovojem infrastruktury pro EV bude mozne pohodlne nahradit cim dal vetsi mnozstvi aut...

+1/0
6.9.2016 13:48

M52a90r64t25i62n 13K40a32r36á41s54e85k 9838833188848

No to je poznat treba v norsku, kde kvuli ruznym danim a dostacim stoji EV dost podobne jako spalovak - EV tam patri mezi nejrpodavanejsi modely. Jinak samo, EV nemaji na to nahradit v blizke dobe 100%, protoze, jak sam pisete, na to nemaji parametry...

+1/0
6.9.2016 13:40

M73a15r38e94k 84M12a84l11ý 1892638561980

Ano, o EV je zájem prakticky jenom tam, kde je podporovaný buď dotacemi nebo úlevami na dani, viz. teď Dánsko a obrovský pokles zájmu o Teslu při zrušení daňových výhod.

Já bych byl pro neřešit elektromobilitu "násilím". Ono, pokud technologie je životaschopná a nabídne parametry, o které zákazník stojí, nemám strach o to, že by EV upadly do zapomnění (i bez zvýhodnění).

0/0
6.9.2016 14:01







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.