Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Autosalon v Paříži bude možná poslední. To město totiž auta nenávidí

Pěší a cyklistický ráj, tak bude možná za pár let vypadat centrum Paříže. Zatím ale auta z ulic metropole zmizí jen 25. září. Den bez aut má za cíl upozornit na znečištěné ovzduší a na snahu radnice omezit vjezd starším autům do vybraných oblastí. Spekuluje se, že to bude jeden z hřebíků do rakve slavného autosalonu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P78e37t11r 81M26i64c60h77a44l 2380384751622

Den bez aut, ale místní budou moct jezdit. Takže budou ase plné ulice aut. :-)

0/0
8.9.2016 23:09

J64o90s19e92f 33N23o70v55a40k 5558672476448

Frantíci jsou....Frantíci. Divní.

0/0
7.9.2016 22:36

J98a13n 84D92l97o32u62h59ý 7214159750609

Radnice se snazi vychovavat - takovy nsou nejlepsi - ti co si mysli, ze vedi, co ostatni chteji. Jen tak dal, oni vas v pristich volbach vykopou od korytka. Mesto bez aut je 19. Stoleti a proc by pak mel nekdo bydlet ve meste, kdyz cesta kamkoliv bude trvat neumerne dlouho...

0/0
7.9.2016 7:15

P13e86t85r 52M40a25r71e54č48e34k 1213651539858

Již brzy budou jezdit na velbloudech :-) a vše bude happy.

0/0
7.9.2016 0:24

J41a84k49u32b 96M54a23t77ě29j60ů 5745582451395

akorat ze velbloud vyprdi vic CO2 nez auto :)

0/0
7.9.2016 14:33

P52e10t14r 78M13i27c71h20a82l 2680864251522

A co teprve metanu.

0/0
8.9.2016 23:09

J74o89s60e77f 73Š37o54l46t30e74s 8714828780153

Aniž bych chtěl nějak popírat výhodnost čistého prostředí, měli bychom si uvědomit, že města jsou od toho, aby nám usnadňovala a zpříjemňovala žití svojí snadnou dostupností všeho. Pokud z města odstraníte auta a budete se z něj snažit udělat jakýsi skanzen, nemá smysl bydlet ve městě, ale je lepší si postavit bydlení někde v divočině, tam bude aspoň čistší vzduch.

0/0
6.9.2016 20:10

J88o18s66e90f 64Š65o36l24t94e34s 8164858500673

Upřesnil bych, že nejde jenom o auta, ale celkově individuální dopravu.

0/0
6.9.2016 20:11

J68a74n 65S62k19ý39p70a13l39a 7107962842181

Invex zanikl, Cebit skomírá, MSV je taky jen stínem své někdejší slávy. Doba velkých výstav je pryč.

+2/0
6.9.2016 17:22

J84i16ř78í 39S16c30h48w65a30c73h 8128954608856

a může za to internet, hlavně ten velké výstavy "nenávidí" a bude hlavní příčinou i zániku pařížského autosalónu "nenávist" nějakého magistrátu je proti tomu kapkou v moři. ;-)

0/0
6.9.2016 20:26

K48a74r64e53l 67J50o13a77c61h98i15m29s69t75á27l 8156372897676

auta se na znečistění podílej minimálně podívejte na lode a letadla co je to za hnus požáry domů lesů atd... to je největší zlo na ovzduší;-€

+1/0
6.9.2016 13:21

P80e28t39r 87Š54v76a78r30c 2298128535900

Aniž bych se chtěl extra zastávat ekoloby, tak lokální znečištění ve městech mají na svědomí právě auta.

+2/−1
6.9.2016 14:48

O60n22d77ř83e63j 63Č45a52p27k67a 6801381263394

Na druhou stranu mám takové tušení, že současné "ekologické" trendy (snižování produkce CO2 za každou cenu, "zklidňování" dopravy) čistšímu prostředí nepomáhají, spíš naopak.

0/0
6.9.2016 16:05

J11o11s77e89f 12Š68o74l16t92e14s 8304448750973

V Evropě možná. Jinde je ovšem smog způsoben spalováním všeho, co hoří. Auta zase takový podíl nemají.

0/0
6.9.2016 20:09

P89e70t82r 57M58a54r23e67č56e96k 1433501729548

Pokud v tom městě nejsou nějaké jiné zdroje znečištění tak ano.

0/0
7.9.2016 0:23

J24i63ř59í 57S59c37h46w77a28c50h 8228504328846

problém je v lokálnosti toho znečištění. Pokud někomu soused vypouští do oken kouř ze spálených starých škrpálů a PETek tak toho dotyčného ohrožuje stomilionkrát více než nějaké lodě v Atlantiku a přitom podíl toho souseda na znečištění planety je asi 0,00000000000000000001% hrubým odhadem. ;-)

0/0
6.9.2016 20:38

M16a84r79e43k 28J68a53n36e95č97k79a 1667836863421

Idnes už očividně nemá jiné fotky aut než Škodovek a narve je do každého článku o autech. Diagnóza nebo neskrývaná placená reklama na tyhle přibližovadla? To by jejich předražené ceny i vysvětlovalo ;-)

+1/0
6.9.2016 13:15

M31a91r68e27k 12J61a77n50e69č86k26a 1707526913631

Než se nějaký šťoura ozve upřesním, že zobrazení fotek na hlavní stránce článku a ne utopené ve fotogalerii.

0/−1
6.9.2016 13:17

J16i46ř14í 89S81c50h22w63a17c53h 8848704378626

dělají to proto, aby se ozval nějaký škoda-alergik a šťoura Janečka a navýšil počet příspěvků v diskuzi a wotogou...;-)

0/0
6.9.2016 20:31

M59a78r69e62k 90M84a29l29ý 1802158821530

Prosím, vysvětlíte mi, co máte na myslí tím "předražená cena"? Děkuji.

+1/0
6.9.2016 13:33

K16a38r73e41l 51V82a82c14h43u72t 9303792959593

To jsou věci ... z IQ ... je naráz -IAQ ! ;-)

+1/0
6.9.2016 12:57

R80a78d15a20n 57K75u17b22a16n37t 1463100899110

30 % Švýcarů nemá auto.

0/0
6.9.2016 10:28

T77o86m26á32š 84C98h95r16a34s42t22n42ý 2861534581253

Ano, jen dodejte, že těch 30% co nemá auto má od vlády v garáži svůj tank. ;-)

+2/0
6.9.2016 11:13

R15a49d81a93n 35K48u50b75a94n35t 1773970259660

Mají doma dlouhé zbraně. Všichni. Tanky ne. ;-)

+1/0
6.9.2016 12:21

T14o14m82á92š 12C64h85r13a57s21t60n83ý 2711804761453

Tak myslel jsem v "tankové hale" v docházkové vzdálenosti od domu ;-)

+2/0
6.9.2016 12:59

J42i30ř68í 56S21c41h59w18a17c52h 8488754568896

Tanky taky.... s pivem, vínem, mlíkem atd....;-)

0/0
6.9.2016 20:41

J72i28ř18í 18T75a17b38á14š59e56k 5590290461349

Zaíd Husajn - nómen ómen :-( .

+1/0
6.9.2016 10:22

J82i73ř63í 77T93a28b88á44š77e56k 5200910721329

pardon - patřilo jinam.

+1/0
6.9.2016 10:23

J84a94k22u47b 37F11e31i86f65a63r 7729119376149

Paříž je odporně špinavé město, byl jsem tam před 2 lety pracovně a doufám nikdy více.

+2/0
6.9.2016 9:55

J25i18ř10í 60T21a23b83á34š78e83k 5960610711839

Jó Paříž - bývalo to hezké městečko. Dnes už bych ho dobrovolně nenavštívil.

+2/0
6.9.2016 9:26
Foto

P82r40e61m64y24s64l 80K74y60s47e81l18a32k 5605853974249

Proč když za chvíli bude všechno elektrické...?

+1/0
6.9.2016 9:03

T31o26m60á39š 61C47h19r41a61s19t11n70ý 2421624391483

Není to málo, Antoníne Pavloviči? Nebude jistější nukleární pohon?

+1/0
6.9.2016 9:37

M59a13r81t33i21n 45K23a49r43á43s49e23k 9398143608728

No tak vyrobit elektricke auto dneska neni problem, jen je to zatim o neco drazsi nez spalovaci auto. Nuklearni pohon v autech je zatim solidni scifi..

0/0
6.9.2016 9:38

T92o85m81á40š 54C32h52r77a23s55t82n13ý 2711734891153

Reálně jsme jej měli v padesátých letech :-) (Ford Nucleon), dnes by klidně mohlo jet na Thorium 232...

https://en.wikipedia.org/wiki/Thorium_fuel_cycle

0/0
6.9.2016 9:49

D28a77v83i11d 81V25i90k19t80o47r89a 9274134695277

Ford Nucleon se bohužel nikdy nedostal do funkčního stadia, byly jen teoretické úvahy, nějaké konstrukční plány a maketa...

0/0
6.9.2016 9:54

M31a14r50e96k 48M76a57l18ý 1142798381540

No... kromě ceny je tu ještě problém s nízkým dojezdem a pomalým "tankováním".

0/0
6.9.2016 11:19

P96a88v39l46a 71H69r58a17d21i35l76o70v21a 3697901301724

Zatim. Ale to se vyresi.

0/0
6.9.2016 11:52

M84a62r59e19k 85M64a80l66ý 1332918651500

Je to možné, zatím tomu ale nic nenasvědčuje :-)

0/0
6.9.2016 11:58

M30a74r95t11i85n 45K22a90r17á52s55e43k 9208193208788

No mne treba od koupe EV odrazuje jediny parametr a to cena....

0/0
6.9.2016 12:52

M72a36r37e17k 65M86a41l94ý 1742938861130

Ano, to vám věřím. Jiný zase požaduje i ten dojezd a možnost natankovat/nabít rychle a kdekoliv, jako je to teď s klasickým autem. Pokud by vás takových (co jim dojezd a možnosti nabíjení vyhovují) bylo větší množství, tak by se EV vyplatilo vyrábět ve velkém a i ta cena by šla dolů rychleji. Protože EV je údajně jednodušší než klasické auto...

+3/0
6.9.2016 12:59

J74a64n 14F46r65o51l69í14k 6116730195824

Nebylo by od věci napřed to vyřešit a pak omezovat spalovací auta? A teď nemyslím Muskovo řešení spočívající ve výrobě Tesly z hliníku. Kdyby se spalováky vyráběly takto klesla by spotřeba o dva litry na stovku. ;-)

0/0
6.9.2016 12:07

M55a18r80t77i19n 14K75a74r54á70s87e59k 9658373438648

Co pro obri cast aut vubec nevadi, navic se ty parametry se rok od roku zlepsuji..

0/0
6.9.2016 12:20

M87a64r16e21k 50M34a87l42ý 1872508961530

Vadí-nevadí je vcelku jedno. Je to otrava pořád hlídat jestli mám nabito a když ne, tak přemýšlet, kde nabiju a co za tu dobu budu dělat, abych se nenudil. Ale ano, pomalu se to zlepšuje, ale i tak prodejná čísla říkají, čemu automobilový zákazník dává přednost.

0/0
6.9.2016 12:54

M67a49r73t71i61n 28K33a20r78á59s26e65k 9898213388298

No prodejni cisla zatim rikaji predevsim to, ze EV se moc neprodavaji, nejspis je to kvuli jeijch vysoke cene, coz jsem psal od zacatku, ze je hlavni problem...

+1/0
6.9.2016 13:17

M93a26r85e10k 23M36a49l23ý 1192128711140

Nejspíš... lze se o tom dohadovat, co je příčinou nízkých prodejů. Bude to nejspíš kombinace vysoké ceny a nevyhovujících užitných vlastností.

Úpřimně, pokud by cena EV byla, řekněme o 100 tis. vyšší u auta v cene kolem půl mega, tak to problém není, protože samotný provoz a předpokládám i servis je u EV levnější. Ale musel by mít ty vlastnosti, které dnes má spalovák. Pak bych si ho i koupil :-)

0/0
6.9.2016 13:32

M82a92r44t31i63n 77K30a86r31á24s86e14k 9198203548188

Tak samozrejme taky zalezi auto od auta, clovek od cloveka. My mame doma auta 2, pricemz jedno (male) jezdi vyhradne kratke vzdalenosti, na ktere by stacilo i llibovolne dnesni EV s dojezdem do 150 km, nabijeni doma ze zasuvky apod. Druhe auto bych asi jen tak za EV nevymenil, protoze casto jezdime autem na dovolene, nabo pracovne delsi cesty po republice - tam by me i znacne vylepsene EV dost omezovaly....

+1/0
6.9.2016 13:37

M15a88r55e60k 23M58a22l92ý 1332208531530

Přesně tak, různí lidé, různé požadavky. Taky máme druhé auto, které jezdí v režimu, že by jej EV v pohodě nahradilo. A tady právě ta cena je ještě důležitější než u hlavního auta v rodině.

+1/0
6.9.2016 13:43

M23a33r58t52i25n 60K15a94r65á80s43e36k 9428173428728

No proto tvrdim, ze ta hlavni brzda je cena - tech aut, ktere by EV nahradily bez jakekoli ztraty komfortu (i spise s navysenim komfortu - znam dost holed co by mnohem radsi doma strcily auto do zasuvky, nez jely na pumpu) jsou po svete spousty, co treba muze byt v procentech jen relativne malo (10-20%), ale je to porad neskutecne velke mnozstvi aut. Postupne se zlepsovanim baterek a rovojem infrastruktury pro EV bude mozne pohodlne nahradit cim dal vetsi mnozstvi aut...

+1/0
6.9.2016 13:48

M12a97r95t14i25n 94K14a13r22á26s53e68k 9438313378398

No to je poznat treba v norsku, kde kvuli ruznym danim a dostacim stoji EV dost podobne jako spalovak - EV tam patri mezi nejrpodavanejsi modely. Jinak samo, EV nemaji na to nahradit v blizke dobe 100%, protoze, jak sam pisete, na to nemaji parametry...

+1/0
6.9.2016 13:40

M67a76r43e17k 89M38a61l92ý 1582488231480

Ano, o EV je zájem prakticky jenom tam, kde je podporovaný buď dotacemi nebo úlevami na dani, viz. teď Dánsko a obrovský pokles zájmu o Teslu při zrušení daňových výhod.

Já bych byl pro neřešit elektromobilitu "násilím". Ono, pokud technologie je životaschopná a nabídne parametry, o které zákazník stojí, nemám strach o to, že by EV upadly do zapomnění (i bez zvýhodnění).

0/0
6.9.2016 14:01



Najdete na iDNES.cz