Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Autosalon v Paříži bude možná poslední. To město totiž auta nenávidí

Pěší a cyklistický ráj, tak bude možná za pár let vypadat centrum Paříže. Zatím ale auta z ulic metropole zmizí jen 25. září. Den bez aut má za cíl upozornit na znečištěné ovzduší a na snahu radnice omezit vjezd starším autům do vybraných oblastí. Spekuluje se, že to bude jeden z hřebíků do rakve slavného autosalonu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P14e42t79r 13M24i68c70h35a20l 2300134621892

Den bez aut, ale místní budou moct jezdit. Takže budou ase plné ulice aut. :-)

0/0
8.9.2016 23:09

J82o21s28e64f 30N95o33v78a90k 5958882656338

Frantíci jsou....Frantíci. Divní.

0/0
7.9.2016 22:36

J32a44n 83D24l47o58u75h78ý 7924909350269

Radnice se snazi vychovavat - takovy nsou nejlepsi - ti co si mysli, ze vedi, co ostatni chteji. Jen tak dal, oni vas v pristich volbach vykopou od korytka. Mesto bez aut je 19. Stoleti a proc by pak mel nekdo bydlet ve meste, kdyz cesta kamkoliv bude trvat neumerne dlouho...

0/0
7.9.2016 7:15

P16e13t18r 52M86a60r95e40č14e73k 1373731939918

Již brzy budou jezdit na velbloudech :-) a vše bude happy.

0/0
7.9.2016 0:24

J70a89k72u82b 45M56a33t33ě71j81ů 5695852971675

akorat ze velbloud vyprdi vic CO2 nez auto :)

0/0
7.9.2016 14:33

P78e74t44r 61M51i84c37h15a97l 2620844921792

A co teprve metanu.

0/0
8.9.2016 23:09

J23o46s70e48f 52Š20o73l31t11e84s 8114308440533

Aniž bych chtěl nějak popírat výhodnost čistého prostředí, měli bychom si uvědomit, že města jsou od toho, aby nám usnadňovala a zpříjemňovala žití svojí snadnou dostupností všeho. Pokud z města odstraníte auta a budete se z něj snažit udělat jakýsi skanzen, nemá smysl bydlet ve městě, ale je lepší si postavit bydlení někde v divočině, tam bude aspoň čistší vzduch.

0/0
6.9.2016 20:10

J32o66s61e28f 62Š88o23l70t27e75s 8684948280573

Upřesnil bych, že nejde jenom o auta, ale celkově individuální dopravu.

0/0
6.9.2016 20:11

J18a47n 86S55k40ý58p70a48l77a 7127552492371

Invex zanikl, Cebit skomírá, MSV je taky jen stínem své někdejší slávy. Doba velkých výstav je pryč.

+2/0
6.9.2016 17:22

J28i35ř64í 69S40c49h98w35a84c62h 8188624358276

a může za to internet, hlavně ten velké výstavy "nenávidí" a bude hlavní příčinou i zániku pařížského autosalónu "nenávist" nějakého magistrátu je proti tomu kapkou v moři. ;-)

0/0
6.9.2016 20:26

K94a83r81e35l 81J91o96a61c16h65i52m21s95t65á75l 8366132567246

auta se na znečistění podílej minimálně podívejte na lode a letadla co je to za hnus požáry domů lesů atd... to je největší zlo na ovzduší;-€

+1/0
6.9.2016 13:21

P20e20t25r 77Š47v49a68r63c 2868778965860

Aniž bych se chtěl extra zastávat ekoloby, tak lokální znečištění ve městech mají na svědomí právě auta.

+2/−1
6.9.2016 14:48

O30n55d94ř62e85j 52Č83a59p65k55a 6921531713724

Na druhou stranu mám takové tušení, že současné "ekologické" trendy (snižování produkce CO2 za každou cenu, "zklidňování" dopravy) čistšímu prostředí nepomáhají, spíš naopak.

0/0
6.9.2016 16:05

J77o43s43e81f 72Š65o51l85t98e24s 8484688700243

V Evropě možná. Jinde je ovšem smog způsoben spalováním všeho, co hoří. Auta zase takový podíl nemají.

0/0
6.9.2016 20:09

P65e24t59r 21M47a12r65e43č97e78k 1553801189928

Pokud v tom městě nejsou nějaké jiné zdroje znečištění tak ano.

0/0
7.9.2016 0:23

J37i66ř36í 64S22c91h56w24a91c24h 8988634538476

problém je v lokálnosti toho znečištění. Pokud někomu soused vypouští do oken kouř ze spálených starých škrpálů a PETek tak toho dotyčného ohrožuje stomilionkrát více než nějaké lodě v Atlantiku a přitom podíl toho souseda na znečištění planety je asi 0,00000000000000000001% hrubým odhadem. ;-)

0/0
6.9.2016 20:38

M81a38r20e98k 53J69a21n95e83č78k87a 1577226653941

Idnes už očividně nemá jiné fotky aut než Škodovek a narve je do každého článku o autech. Diagnóza nebo neskrývaná placená reklama na tyhle přibližovadla? To by jejich předražené ceny i vysvětlovalo ;-)

+1/0
6.9.2016 13:15

M40a26r39e66k 72J40a27n15e54č41k14a 1877106123671

Než se nějaký šťoura ozve upřesním, že zobrazení fotek na hlavní stránce článku a ne utopené ve fotogalerii.

0/−1
6.9.2016 13:17

J64i32ř20í 50S43c44h35w17a97c78h 8828374238656

dělají to proto, aby se ozval nějaký škoda-alergik a šťoura Janečka a navýšil počet příspěvků v diskuzi a wotogou...;-)

0/0
6.9.2016 20:31

M53a25r17e76k 36M43a11l42ý 1672228301520

Prosím, vysvětlíte mi, co máte na myslí tím "předražená cena"? Děkuji.

+1/0
6.9.2016 13:33

K70a47r68e35l 63V65a63c79h90u86t 9543542109713

To jsou věci ... z IQ ... je naráz -IAQ ! ;-)

+1/0
6.9.2016 12:57

R30a74d94a32n 47K32u29b36a71n13t 1893310569850

30 % Švýcarů nemá auto.

0/0
6.9.2016 10:28

T59o87m95á75š 48C11h75r22a86s55t17n44ý 2681874111873

Ano, jen dodejte, že těch 30% co nemá auto má od vlády v garáži svůj tank. ;-)

+2/0
6.9.2016 11:13

R61a37d85a49n 87K56u41b94a91n54t 1573480109450

Mají doma dlouhé zbraně. Všichni. Tanky ne. ;-)

+1/0
6.9.2016 12:21

T15o37m92á60š 89C68h40r68a94s22t75n53ý 2351924561343

Tak myslel jsem v "tankové hale" v docházkové vzdálenosti od domu ;-)

+2/0
6.9.2016 12:59

J45i73ř29í 37S44c11h30w67a34c31h 8128564868916

Tanky taky.... s pivem, vínem, mlíkem atd....;-)

0/0
6.9.2016 20:41

J68i79ř29í 41T96a68b44á32š81e73k 5930100471269

Zaíd Husajn - nómen ómen :-( .

+1/0
6.9.2016 10:22

J18i29ř60í 29T29a47b29á63š91e74k 5980410181659

pardon - patřilo jinam.

+1/0
6.9.2016 10:23

J26a87k48u71b 44F72e20i29f66a43r 7349759146149

Paříž je odporně špinavé město, byl jsem tam před 2 lety pracovně a doufám nikdy více.

+2/0
6.9.2016 9:55

J75i60ř92í 21T28a55b72á33š83e84k 5470670401489

Jó Paříž - bývalo to hezké městečko. Dnes už bych ho dobrovolně nenavštívil.

+2/0
6.9.2016 9:26
Foto

P60r81e21m43y76s68l 32K49y65s38e83l58a77k 5465833874189

Proč když za chvíli bude všechno elektrické...?

+1/0
6.9.2016 9:03

T98o80m85á38š 25C70h94r65a56s72t15n68ý 2911974211873

Není to málo, Antoníne Pavloviči? Nebude jistější nukleární pohon?

+1/0
6.9.2016 9:37

M34a81r97t12i85n 25K32a91r42á83s33e87k 9788893448488

No tak vyrobit elektricke auto dneska neni problem, jen je to zatim o neco drazsi nez spalovaci auto. Nuklearni pohon v autech je zatim solidni scifi..

0/0
6.9.2016 9:38

T34o17m10á83š 52C39h60r11a35s14t60n97ý 2371834181643

Reálně jsme jej měli v padesátých letech :-) (Ford Nucleon), dnes by klidně mohlo jet na Thorium 232...

https://en.wikipedia.org/wiki/Thorium_fuel_cycle

0/0
6.9.2016 9:49

D78a88v84i47d 71V98i83k27t81o82r52a 9104474125337

Ford Nucleon se bohužel nikdy nedostal do funkčního stadia, byly jen teoretické úvahy, nějaké konstrukční plány a maketa...

0/0
6.9.2016 9:54

M72a48r26e89k 11M62a71l62ý 1272808241590

No... kromě ceny je tu ještě problém s nízkým dojezdem a pomalým "tankováním".

0/0
6.9.2016 11:19

P55a63v31l66a 37H32r35a59d93i81l79o69v45a 3327611211524

Zatim. Ale to se vyresi.

0/0
6.9.2016 11:52

M55a43r28e51k 61M60a59l34ý 1592448261610

Je to možné, zatím tomu ale nic nenasvědčuje :-)

0/0
6.9.2016 11:58

M98a82r84t98i46n 65K45a66r33á96s45e26k 9458953508228

No mne treba od koupe EV odrazuje jediny parametr a to cena....

0/0
6.9.2016 12:52

M66a94r29e82k 12M27a94l28ý 1132168981300

Ano, to vám věřím. Jiný zase požaduje i ten dojezd a možnost natankovat/nabít rychle a kdekoliv, jako je to teď s klasickým autem. Pokud by vás takových (co jim dojezd a možnosti nabíjení vyhovují) bylo větší množství, tak by se EV vyplatilo vyrábět ve velkém a i ta cena by šla dolů rychleji. Protože EV je údajně jednodušší než klasické auto...

+3/0
6.9.2016 12:59

J12a24n 75F70r75o34l43í46k 6626170455484

Nebylo by od věci napřed to vyřešit a pak omezovat spalovací auta? A teď nemyslím Muskovo řešení spočívající ve výrobě Tesly z hliníku. Kdyby se spalováky vyráběly takto klesla by spotřeba o dva litry na stovku. ;-)

0/0
6.9.2016 12:07

M76a21r16t89i97n 61K27a63r25á42s88e63k 9928133948138

Co pro obri cast aut vubec nevadi, navic se ty parametry se rok od roku zlepsuji..

0/0
6.9.2016 12:20

M63a11r96e28k 70M26a63l27ý 1972258241310

Vadí-nevadí je vcelku jedno. Je to otrava pořád hlídat jestli mám nabito a když ne, tak přemýšlet, kde nabiju a co za tu dobu budu dělat, abych se nenudil. Ale ano, pomalu se to zlepšuje, ale i tak prodejná čísla říkají, čemu automobilový zákazník dává přednost.

0/0
6.9.2016 12:54

M29a78r46t41i61n 81K29a93r80á55s51e90k 9108193318508

No prodejni cisla zatim rikaji predevsim to, ze EV se moc neprodavaji, nejspis je to kvuli jeijch vysoke cene, coz jsem psal od zacatku, ze je hlavni problem...

+1/0
6.9.2016 13:17

M95a21r55e42k 45M79a53l59ý 1222428841740

Nejspíš... lze se o tom dohadovat, co je příčinou nízkých prodejů. Bude to nejspíš kombinace vysoké ceny a nevyhovujících užitných vlastností.

Úpřimně, pokud by cena EV byla, řekněme o 100 tis. vyšší u auta v cene kolem půl mega, tak to problém není, protože samotný provoz a předpokládám i servis je u EV levnější. Ale musel by mít ty vlastnosti, které dnes má spalovák. Pak bych si ho i koupil :-)

0/0
6.9.2016 13:32

M24a86r28t80i96n 10K65a98r28á66s43e24k 9658633518808

Tak samozrejme taky zalezi auto od auta, clovek od cloveka. My mame doma auta 2, pricemz jedno (male) jezdi vyhradne kratke vzdalenosti, na ktere by stacilo i llibovolne dnesni EV s dojezdem do 150 km, nabijeni doma ze zasuvky apod. Druhe auto bych asi jen tak za EV nevymenil, protoze casto jezdime autem na dovolene, nabo pracovne delsi cesty po republice - tam by me i znacne vylepsene EV dost omezovaly....

+1/0
6.9.2016 13:37

M81a12r46e24k 73M72a26l88ý 1922728351180

Přesně tak, různí lidé, různé požadavky. Taky máme druhé auto, které jezdí v režimu, že by jej EV v pohodě nahradilo. A tady právě ta cena je ještě důležitější než u hlavního auta v rodině.

+1/0
6.9.2016 13:43

M32a14r94t80i38n 69K81a48r70á75s76e23k 9898503538948

No proto tvrdim, ze ta hlavni brzda je cena - tech aut, ktere by EV nahradily bez jakekoli ztraty komfortu (i spise s navysenim komfortu - znam dost holed co by mnohem radsi doma strcily auto do zasuvky, nez jely na pumpu) jsou po svete spousty, co treba muze byt v procentech jen relativne malo (10-20%), ale je to porad neskutecne velke mnozstvi aut. Postupne se zlepsovanim baterek a rovojem infrastruktury pro EV bude mozne pohodlne nahradit cim dal vetsi mnozstvi aut...

+1/0
6.9.2016 13:48

M55a56r23t77i45n 38K92a57r90á13s92e21k 9508133168348

No to je poznat treba v norsku, kde kvuli ruznym danim a dostacim stoji EV dost podobne jako spalovak - EV tam patri mezi nejrpodavanejsi modely. Jinak samo, EV nemaji na to nahradit v blizke dobe 100%, protoze, jak sam pisete, na to nemaji parametry...

+1/0
6.9.2016 13:40

M83a76r16e55k 41M35a90l61ý 1672698511220

Ano, o EV je zájem prakticky jenom tam, kde je podporovaný buď dotacemi nebo úlevami na dani, viz. teď Dánsko a obrovský pokles zájmu o Teslu při zrušení daňových výhod.

Já bych byl pro neřešit elektromobilitu "násilím". Ono, pokud technologie je životaschopná a nabídne parametry, o které zákazník stojí, nemám strach o to, že by EV upadly do zapomnění (i bez zvýhodnění).

0/0
6.9.2016 14:01







Najdete na iDNES.cz