Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kdo vůbec namaloval Porsche 911. Původního autora z fotky odstřihli

Volkswagen Brouk i Porsche 356 vděčí za své oblé křivky jedinému muži. Ne, není to Ferdinand Porsche. Jmenuje se Erwin Komenda. Geniální designér, který se později s Porscheho rodinným klanem rozkmotřil tak, že jej odstřihli z oficiální fotografie, zemřel před půl stoletím.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P25e22t45r 60F41i81a83l26a 8834232186105

Okopíroval viz:

http://zpravy.idnes.cz/volkswagen-to-je-brouk-a-neni-brouk-vlastne-tatra-fbb-/zpr_archiv.aspx?c=A090728_123244_kavarna_bos

0/0
8.9.2016 17:57

J49a47n 12T92i66c26h33ý 8620582720318

Nakreslil, ne namaloval

0/0
8.9.2016 16:17

M41i37c82h36a57l 44B87a18š45t92a 6414390625254

Na evoluci 356 (obrázek 16) je záď jako vystřižená z Tatry 603 ...

0/0
8.9.2016 15:57

J32o70s89e29f 93M25i37k28i41n 5633124945884

Další spekulaci je Hans Ledwinka

0/0
8.9.2016 14:11

D72a65v19i50d 28R83y83c61h33e83t46s94k17ý 9476301750690

Když Porsche bylo Porsche a ne ten dnešní SUV hnůj, s naftou a povinnými automaty...

+3/0
8.9.2016 9:09

M86a31r78t31i75n 96N38e47b30e54s88k76ý 7356860467832

Přesně tak, Jaguar a Porsche jsou prostě o luxusních, nízkých, výkonných a benzínových autech.

Když vidím Porsche a Jaguar v SUV a na naftu, tvrdím, že svět už se dočista zbláznil.

+3/0
8.9.2016 14:36

V78l78a67d27i19m57í77r 38K40u85b75o81v80ý 9732483677404

SUV zachránilo Porsche od bankrotu.

+3/0
8.9.2016 15:44

M84a79r29t91i43n 28Z87a95c38h 5164570732852

Celá tahle Porsche rodinka je značně podivuhodná a kontroverzní. A ve Vratislavicích ještě ctí svého největšího eSeSáka...zláštní to národ, ti češi...

0/0
8.9.2016 8:53

J10i66ř25í 49E30r21b27e91n 1573894916547

Největším esesákem byl jistý Heinrich Himmler a nejvýznamnějším důstojníkem SS v rámci protektorátu byl Reinhard Heydrich.

Tak jakého Čecha máte na mysli?

+2/0
8.9.2016 9:00

M25a64r97t61i23n 78N91e54b67e54s49k60ý 7896700877122

...ano, ti Češi ,pro které být komunista není žádná ostuda, ač mezi nacismem a komunismem není zjevného rozdílu.

+3/0
8.9.2016 14:38

Z10u13z51a40n28a 59E42r59b62e31n75o81v29á 9919348354755

"Slavná fotka, kde Ferdinand a Ferry Porsche pózují u prototypu modelu 356, kterému říkali Stürmvogel. Komenda přihlíží vpravo..." Asi mám jinou představu o pojmech vpravo a vlevo.

+11/0
8.9.2016 8:37

J78a29r36o82s59l23a12v 15C41h59a16l34u77p41a 8184271885165

Kdyby nebylo pánů rodiny Porsche, možná by Komendu nikdo neznal. Nebýt pána Komendy, zřejmě by dnes nikdo nevěděl, že existovala značka Porsche. Krásný článek.

+1/0
8.9.2016 8:04

D59a73n94i60e64l 11M76u85n40z58a10r 1309428772696

tito panove byli TVURCI-UMELCI!

Jejich predstavy a sny jeste nyni jezdi po svete a budi obdiv kdekoliv!

Bez compujtra a mozna pave ze bez nej! Smekam uctou panove!

+5/0
8.9.2016 2:59

R40o63m87a38n 88Z96v96ě20ř79i22n34a 9631285537135

všichni přeci vědí že myšlenku vozu s proudnicovým tvarem a motorem vzadu chlazeným vzduchem vnuknul Komedovi a Ledvinkovi při společné návštěvě sám vůdce - včetně dochovaného vůdcova nákresu.

Proto jsou si přeci první poválečné Tatry, brouk i Porsche tolik podobý...

A teď mi to někdo vyvraťte.. ;-)

0/0
8.9.2016 2:18

I86v75a69n 28P39e74t21r76í52k 4494513104

Prví bol prototyp aerodynamickej Tatry s označením V 570 z roku 1933.Ten sa do výroby nikdy nedostal.Do sériovej výroby sa dostala až Tatra 77 v roku 1934.Dá sa povedať že otcami stvoriteľmi boli šéfkonštruktér Hans Ledwinka a inžinier Erich Uberlacker.Inšpirovaný boli Paulom Jarayom.Tatra sa s WV začala súdiť ale súdny proces bol po obsadení Československa nemcami zastavený.

+7/0
8.9.2016 5:12

J23i81ř72í 62E88r74b70e88n 1133294296907

... a po válce vyhraný a VW zaplatil Tatře solidní odškodnění, nebo chcete-li vyrovnání. Díky tomu se taky musel Brouk vyrábět mnohem déle, protože VW neměl na přelomu 50. a 60. let tolik peněz na rozvoj...

+1/0
8.9.2016 5:44

J94i78ř60í 69E95r46b56e72n 1973634886817

Ale ještě tu hraje roli jedna opomíjená drobnost: Škoda 932 z roku 1932. Velká část Komendova designu německého Brouka je okopírovaná právě z této škodovky, která byla ryze českým dílem.

A spousta novinářů se o tom zatvrzele odmítá vůbec zmínit.

0/0
8.9.2016 5:46

P89e66t66r 92D87o23h46n38a74l 6252339565909

Tady máte aerodynamickou Alfu Romeo z roku 1914. A rovnou autobus ;-) http://laughingsquid.com/the-1914-aerodinamica-prototype-an-early-aerodynamic-car/

Prostě nemá smysl řešit, kdo byl v čem rychlejší. Tehdy na aerodynamických karoseriích pracovaly možná i desítky karosáren po celé Evropě a vzhledem k tehdejším technologiím je pochopitelné, že byl ten design podobný. Jinak Komenda udělal prototyp Zündapp T12 už v roce 1931, takže jestli opisoval, tak leda od sebe ;)

0/0
8.9.2016 16:35

J46i63ř74í 25E34r82b94e80n 1903664696787

A co má jako ta alfinka společného s Broukem?

A Zündapp T12 se podobá spíš Tatře V570, s VW Broukem nemá stylisticky společného nic. Na rozdíl od té škodovky.

http://www.skoda-oldtimerclub.de/kategorie/dokumente/skoda_modelle/932_prototyp_kadlomobil_hrdlicka.jpg

0/0
8.9.2016 17:53

J53i14ř66í 47E86r24b15e31n 1313324886137

A fundovaný článek je zde: http://www.jan-tucek.wz.cz/clanky_odborne/skoda_932_automobil_2_2016/boleslavsky%20brouk_932_automobil_2_16.pdf

0/0
8.9.2016 17:54

O82n96d25r29e87j 91S72i19d71o58n 6264446331272

Save, safe, Savo, vsechno jedno.

+4/0
8.9.2016 1:35

P59e93t59r 16F31i49f80k78a 4371421139525

Erwin Komenda zemřel v roce 1966. V roce 2014 to bylo 110 od jeho narození (6.3.1904), ne od jeho smrti. Opravte si to prosím v článku:

"V roce 2014, sto deset let po smrti Komendy, zveřejnila jeho vnučka Iris Steinecková dokumenty, které mají dokládat"

+15/0
8.9.2016 0:20

A64n56t52o96n88í47n 14U23r25b71á27n14e33k 9773838936578

Ale musím říct, že jsem nad tím chvíli přemýšlel, když jsem to uviděl v článku.

+1/0
8.9.2016 1:15







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.