Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kdo vůbec namaloval Porsche 911. Původního autora z fotky odstřihli

Volkswagen Brouk i Porsche 356 vděčí za své oblé křivky jedinému muži. Ne, není to Ferdinand Porsche. Jmenuje se Erwin Komenda. Geniální designér, který se později s Porscheho rodinným klanem rozkmotřil tak, že jej odstřihli z oficiální fotografie, zemřel před půl stoletím.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P54e89t64r 97F30i18a60l40a 8704502256305

Okopíroval viz:

http://zpravy.idnes.cz/volkswagen-to-je-brouk-a-neni-brouk-vlastne-tatra-fbb-/zpr_archiv.aspx?c=A090728_123244_kavarna_bos

0/0
8.9.2016 17:57

J43a43n 86T76i86c68h35ý 8180442670318

Nakreslil, ne namaloval

0/0
8.9.2016 16:17

M25i34c35h45a85l 11B56a97š56t61a 6484270705814

Na evoluci 356 (obrázek 16) je záď jako vystřižená z Tatry 603 ...

0/0
8.9.2016 15:57

J71o76s91e83f 12M96i86k94i49n 5823594285784

Další spekulaci je Hans Ledwinka

0/0
8.9.2016 14:11

D67a32v13i42d 69R85y67c49h73e93t71s73k38ý 9246511670670

Když Porsche bylo Porsche a ne ten dnešní SUV hnůj, s naftou a povinnými automaty...

+3/0
8.9.2016 9:09

M94a26r25t93i24n 91N42e33b41e69s44k30ý 7846520857672

Přesně tak, Jaguar a Porsche jsou prostě o luxusních, nízkých, výkonných a benzínových autech.

Když vidím Porsche a Jaguar v SUV a na naftu, tvrdím, že svět už se dočista zbláznil.

+3/0
8.9.2016 14:36

V31l88a75d53i28m77í40r 12K42u97b81o29v20ý 9722823457364

SUV zachránilo Porsche od bankrotu.

+3/0
8.9.2016 15:44

M80a87r43t12i84n 52Z39a70c19h 5374250332282

Celá tahle Porsche rodinka je značně podivuhodná a kontroverzní. A ve Vratislavicích ještě ctí svého největšího eSeSáka...zláštní to národ, ti češi...

0/0
8.9.2016 8:53

J87i51ř85í 15E16r35b74e24n 1493264846237

Největším esesákem byl jistý Heinrich Himmler a nejvýznamnějším důstojníkem SS v rámci protektorátu byl Reinhard Heydrich.

Tak jakého Čecha máte na mysli?

+2/0
8.9.2016 9:00

M60a25r20t22i22n 68N86e98b93e13s63k51ý 7656450457452

...ano, ti Češi ,pro které být komunista není žádná ostuda, ač mezi nacismem a komunismem není zjevného rozdílu.

+3/0
8.9.2016 14:38

Z82u19z49a25n78a 24E20r39b43e15n65o56v69á 9219418714585

"Slavná fotka, kde Ferdinand a Ferry Porsche pózují u prototypu modelu 356, kterému říkali Stürmvogel. Komenda přihlíží vpravo..." Asi mám jinou představu o pojmech vpravo a vlevo.

+11/0
8.9.2016 8:37

J88a34r36o29s57l95a68v 38C34h34a83l86u43p49a 8694881385415

Kdyby nebylo pánů rodiny Porsche, možná by Komendu nikdo neznal. Nebýt pána Komendy, zřejmě by dnes nikdo nevěděl, že existovala značka Porsche. Krásný článek.

+1/0
8.9.2016 8:04

D40a75n69i44e45l 15M79u78n17z13a39r 1389818712916

tito panove byli TVURCI-UMELCI!

Jejich predstavy a sny jeste nyni jezdi po svete a budi obdiv kdekoliv!

Bez compujtra a mozna pave ze bez nej! Smekam uctou panove!

+5/0
8.9.2016 2:59

R92o76m21a18n 25Z34v22ě80ř85i53n89a 9351525987645

všichni přeci vědí že myšlenku vozu s proudnicovým tvarem a motorem vzadu chlazeným vzduchem vnuknul Komedovi a Ledvinkovi při společné návštěvě sám vůdce - včetně dochovaného vůdcova nákresu.

Proto jsou si přeci první poválečné Tatry, brouk i Porsche tolik podobý...

A teď mi to někdo vyvraťte.. ;-)

0/0
8.9.2016 2:18

I94v66a40n 79P11e94t88r54í87k 4314493774

Prví bol prototyp aerodynamickej Tatry s označením V 570 z roku 1933.Ten sa do výroby nikdy nedostal.Do sériovej výroby sa dostala až Tatra 77 v roku 1934.Dá sa povedať že otcami stvoriteľmi boli šéfkonštruktér Hans Ledwinka a inžinier Erich Uberlacker.Inšpirovaný boli Paulom Jarayom.Tatra sa s WV začala súdiť ale súdny proces bol po obsadení Československa nemcami zastavený.

+7/0
8.9.2016 5:12

J88i64ř97í 94E52r22b93e50n 1723584806227

... a po válce vyhraný a VW zaplatil Tatře solidní odškodnění, nebo chcete-li vyrovnání. Díky tomu se taky musel Brouk vyrábět mnohem déle, protože VW neměl na přelomu 50. a 60. let tolik peněz na rozvoj...

+1/0
8.9.2016 5:44

J16i27ř93í 82E89r55b78e37n 1793514176717

Ale ještě tu hraje roli jedna opomíjená drobnost: Škoda 932 z roku 1932. Velká část Komendova designu německého Brouka je okopírovaná právě z této škodovky, která byla ryze českým dílem.

A spousta novinářů se o tom zatvrzele odmítá vůbec zmínit.

0/0
8.9.2016 5:46

P97e11t70r 96D13o31h32n85a75l 6562339265879

Tady máte aerodynamickou Alfu Romeo z roku 1914. A rovnou autobus ;-) http://laughingsquid.com/the-1914-aerodinamica-prototype-an-early-aerodynamic-car/

Prostě nemá smysl řešit, kdo byl v čem rychlejší. Tehdy na aerodynamických karoseriích pracovaly možná i desítky karosáren po celé Evropě a vzhledem k tehdejším technologiím je pochopitelné, že byl ten design podobný. Jinak Komenda udělal prototyp Zündapp T12 už v roce 1931, takže jestli opisoval, tak leda od sebe ;)

0/0
8.9.2016 16:35

J58i47ř23í 57E57r91b45e85n 1273724826117

A co má jako ta alfinka společného s Broukem?

A Zündapp T12 se podobá spíš Tatře V570, s VW Broukem nemá stylisticky společného nic. Na rozdíl od té škodovky.

http://www.skoda-oldtimerclub.de/kategorie/dokumente/skoda_modelle/932_prototyp_kadlomobil_hrdlicka.jpg

0/0
8.9.2016 17:53

J16i63ř42í 51E22r97b46e56n 1353954506507

A fundovaný článek je zde: http://www.jan-tucek.wz.cz/clanky_odborne/skoda_932_automobil_2_2016/boleslavsky%20brouk_932_automobil_2_16.pdf

0/0
8.9.2016 17:54

O96n46d50r36e93j 46S59i93d77o94n 6404186651792

Save, safe, Savo, vsechno jedno.

+4/0
8.9.2016 1:35

P31e59t71r 85F79i37f86k94a 4961671899445

Erwin Komenda zemřel v roce 1966. V roce 2014 to bylo 110 od jeho narození (6.3.1904), ne od jeho smrti. Opravte si to prosím v článku:

"V roce 2014, sto deset let po smrti Komendy, zveřejnila jeho vnučka Iris Steinecková dokumenty, které mají dokládat"

+15/0
8.9.2016 0:20

A63n57t85o68n61í61n 95U71r59b20á51n19e90k 9803238886338

Ale musím říct, že jsem nad tím chvíli přemýšlel, když jsem to uviděl v článku.

+1/0
8.9.2016 1:15







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.