Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kdo vůbec namaloval Porsche 911. Původního autora z fotky odstřihli

Volkswagen Brouk i Porsche 356 vděčí za své oblé křivky jedinému muži. Ne, není to Ferdinand Porsche. Jmenuje se Erwin Komenda. Geniální designér, který se později s Porscheho rodinným klanem rozkmotřil tak, že jej odstřihli z oficiální fotografie, zemřel před půl stoletím.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P16e25t43r 11F44i63a28l96a 8304702476215

Okopíroval viz:

http://zpravy.idnes.cz/volkswagen-to-je-brouk-a-neni-brouk-vlastne-tatra-fbb-/zpr_archiv.aspx?c=A090728_123244_kavarna_bos

0/0
8.9.2016 17:57

J31a23n 31T25i27c33h75ý 8180962560508

Nakreslil, ne namaloval

0/0
8.9.2016 16:17

M50i69c80h33a40l 44B83a38š75t94a 6574740215634

Na evoluci 356 (obrázek 16) je záď jako vystřižená z Tatry 603 ...

0/0
8.9.2016 15:57

J12o67s47e26f 37M58i24k40i12n 5873944125964

Další spekulaci je Hans Ledwinka

0/0
8.9.2016 14:11

D45a45v77i96d 28R59y73c92h40e63t39s86k62ý 9456421710260

Když Porsche bylo Porsche a ne ten dnešní SUV hnůj, s naftou a povinnými automaty...

+3/0
8.9.2016 9:09

M73a47r20t60i24n 65N37e91b68e97s36k19ý 7676910387372

Přesně tak, Jaguar a Porsche jsou prostě o luxusních, nízkých, výkonných a benzínových autech.

Když vidím Porsche a Jaguar v SUV a na naftu, tvrdím, že svět už se dočista zbláznil.

+3/0
8.9.2016 14:36

V46l48a91d96i96m38í25r 46K70u71b13o17v38ý 9742223807674

SUV zachránilo Porsche od bankrotu.

+3/0
8.9.2016 15:44

M85a24r56t91i46n 31Z78a50c15h 5594600472822

Celá tahle Porsche rodinka je značně podivuhodná a kontroverzní. A ve Vratislavicích ještě ctí svého největšího eSeSáka...zláštní to národ, ti češi...

0/0
8.9.2016 8:53

J72i70ř11í 58E25r95b49e74n 1283444326727

Největším esesákem byl jistý Heinrich Himmler a nejvýznamnějším důstojníkem SS v rámci protektorátu byl Reinhard Heydrich.

Tak jakého Čecha máte na mysli?

+2/0
8.9.2016 9:00

M89a51r61t29i62n 92N84e54b50e80s76k81ý 7456100277232

...ano, ti Češi ,pro které být komunista není žádná ostuda, ač mezi nacismem a komunismem není zjevného rozdílu.

+3/0
8.9.2016 14:38

Z55u90z78a63n98a 87E97r42b16e78n59o26v40á 9929668794335

"Slavná fotka, kde Ferdinand a Ferry Porsche pózují u prototypu modelu 356, kterému říkali Stürmvogel. Komenda přihlíží vpravo..." Asi mám jinou představu o pojmech vpravo a vlevo.

+11/0
8.9.2016 8:37

J28a55r78o27s30l52a65v 75C92h41a91l93u29p23a 8254781365285

Kdyby nebylo pánů rodiny Porsche, možná by Komendu nikdo neznal. Nebýt pána Komendy, zřejmě by dnes nikdo nevěděl, že existovala značka Porsche. Krásný článek.

+1/0
8.9.2016 8:04

D37a65n68i73e12l 53M29u23n82z43a68r 1239578232966

tito panove byli TVURCI-UMELCI!

Jejich predstavy a sny jeste nyni jezdi po svete a budi obdiv kdekoliv!

Bez compujtra a mozna pave ze bez nej! Smekam uctou panove!

+5/0
8.9.2016 2:59

R57o26m53a48n 94Z35v48ě22ř86i15n55a 9161475857655

všichni přeci vědí že myšlenku vozu s proudnicovým tvarem a motorem vzadu chlazeným vzduchem vnuknul Komedovi a Ledvinkovi při společné návštěvě sám vůdce - včetně dochovaného vůdcova nákresu.

Proto jsou si přeci první poválečné Tatry, brouk i Porsche tolik podobý...

A teď mi to někdo vyvraťte.. ;-)

0/0
8.9.2016 2:18

I43v46a14n 74P39e24t64r54í53k 4344973174

Prví bol prototyp aerodynamickej Tatry s označením V 570 z roku 1933.Ten sa do výroby nikdy nedostal.Do sériovej výroby sa dostala až Tatra 77 v roku 1934.Dá sa povedať že otcami stvoriteľmi boli šéfkonštruktér Hans Ledwinka a inžinier Erich Uberlacker.Inšpirovaný boli Paulom Jarayom.Tatra sa s WV začala súdiť ale súdny proces bol po obsadení Československa nemcami zastavený.

+7/0
8.9.2016 5:12

J68i32ř17í 78E83r77b96e71n 1963714396417

... a po válce vyhraný a VW zaplatil Tatře solidní odškodnění, nebo chcete-li vyrovnání. Díky tomu se taky musel Brouk vyrábět mnohem déle, protože VW neměl na přelomu 50. a 60. let tolik peněz na rozvoj...

+1/0
8.9.2016 5:44

J92i87ř52í 80E67r56b47e80n 1373274106317

Ale ještě tu hraje roli jedna opomíjená drobnost: Škoda 932 z roku 1932. Velká část Komendova designu německého Brouka je okopírovaná právě z této škodovky, která byla ryze českým dílem.

A spousta novinářů se o tom zatvrzele odmítá vůbec zmínit.

0/0
8.9.2016 5:46

P19e81t83r 81D92o70h98n23a96l 6272799885799

Tady máte aerodynamickou Alfu Romeo z roku 1914. A rovnou autobus ;-) http://laughingsquid.com/the-1914-aerodinamica-prototype-an-early-aerodynamic-car/

Prostě nemá smysl řešit, kdo byl v čem rychlejší. Tehdy na aerodynamických karoseriích pracovaly možná i desítky karosáren po celé Evropě a vzhledem k tehdejším technologiím je pochopitelné, že byl ten design podobný. Jinak Komenda udělal prototyp Zündapp T12 už v roce 1931, takže jestli opisoval, tak leda od sebe ;)

0/0
8.9.2016 16:35

J35i70ř38í 49E24r68b71e17n 1713804516707

A co má jako ta alfinka společného s Broukem?

A Zündapp T12 se podobá spíš Tatře V570, s VW Broukem nemá stylisticky společného nic. Na rozdíl od té škodovky.

http://www.skoda-oldtimerclub.de/kategorie/dokumente/skoda_modelle/932_prototyp_kadlomobil_hrdlicka.jpg

0/0
8.9.2016 17:53

J82i85ř96í 86E26r79b51e32n 1843694116927

A fundovaný článek je zde: http://www.jan-tucek.wz.cz/clanky_odborne/skoda_932_automobil_2_2016/boleslavsky%20brouk_932_automobil_2_16.pdf

0/0
8.9.2016 17:54

O24n77d35r71e25j 43S74i18d62o10n 6424846181412

Save, safe, Savo, vsechno jedno.

+4/0
8.9.2016 1:35

P22e57t37r 24F46i11f42k21a 4191841119365

Erwin Komenda zemřel v roce 1966. V roce 2014 to bylo 110 od jeho narození (6.3.1904), ne od jeho smrti. Opravte si to prosím v článku:

"V roce 2014, sto deset let po smrti Komendy, zveřejnila jeho vnučka Iris Steinecková dokumenty, které mají dokládat"

+15/0
8.9.2016 0:20

A79n47t38o66n94í64n 68U44r34b45á43n98e90k 9373168436178

Ale musím říct, že jsem nad tím chvíli přemýšlel, když jsem to uviděl v článku.

+1/0
8.9.2016 1:15



Najdete na iDNES.cz