Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

OBRAZEM: Před 20 lety vyrobili první octavii, postavili na ni novou továrnu

První novodobou Škodu Octavii vyrobili 3. září 1996 v novém závodě v Mladé Boleslavi. Octavia vstupovala na trh s cenou 335 700 korun za verzi s benzinovým čtyřválcem 1,6 (55 kW) ve výbavě LX. Podívejte, co tehdy psala MF DNES.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J59a12n 67K51l96i92m46a 7220443830492

oktávky asi nebudou tak špatná auta když hodně taxíků po Evropě je značky škoda)

+1/0
8.9.2016 21:55

Z44d52e89n33ě95k 39H44r63u50b25ý 5505478871246

Na snímku č. 5 je nad novinovým článkem "Octavie míří letos hlavně na domácí trh" graf s kurzem CZK vs. USD. V roce 1996 dolar za 26, po dvaceti letech ho máme za 24. To jsme se teda posunuli v tom dohánění světa, že?

0/0
8.9.2016 17:24

M65i78l39a88n 39M59u73s97i90l 4743311802915

To s tím nějak souvisí? :-)

0/0
8.9.2016 17:31

Z31d22e27n53ě96k 90H67r56u34b24ý 5345938241846

No svým způsobem jo, když verze s průměrnou výbavou pořád stojí přes 20 platů...

+1/0
8.9.2016 17:45

P89e73t78r 19M63i78c37h41a24l 2170324141332

No, on dolar od té doby docela oslabil.

0/0
8.9.2016 18:07

R75i45c61h24a11r24d 46B23a50r32t71o53š 4559305679401

Tak tuhle reklamu si naštěstí nepamatuji. Otřesná. Tedy ne že by jiná reklama na inflací financované "plechovky" byla dobrá, ale něco obdobně příšerného si nyní nevybavuji.

0/−2
8.9.2016 15:47

R63o15m94a25n 73P82o33l22á65č67e11k 5646899965

Za mě na auta (vyjma trapáků z Nošovic, kde to staví proti Škodě, ale třeba současná na Tucson už je zase hezká :-)) jsou reklamy na auta jedny z nejlepších. Oproti vložkám, jogurtům atd.

0/0
9.9.2016 8:58

J19a30n 91Ž66á91r20o72v10s32k78ý 8768719484508

Jó, na Havla to bylo málo zápaďácký...

+2/−1
8.9.2016 13:20

A17n65d17r58e69j 10M60a12s37a88r59y91k 9220483586430

ja si myslim ze to stejne byl křáp.... škoda zaspala dobu ješte u 120tek a mozna ted ji trooošku dohani.... i kdyz.... takove SUV uz ma taky kde kdo jen škoda udelala tomu ovace jako kdyby vymysleli kolo.....

0/−7
8.9.2016 10:38

P23e81t33r 53M23i50c60h88a38l 2560664621812

To nám ten čas ale letí. Při tehdejším průměrném platu to bylo hodně drahé auto. Pro nás, zvyklé ještě na socialistické výrobky, to bylo auto jako z jiného světa. A vzhledem k tomu, že některé z těch prvních jezdí dodnes, tak i kvalita byla úplně někde jinde. Známý má taky jednu z prvních s motorem 1,9 SDi. Až se mi nechce věřit, že mu to pořád jezdí a víceméně jen s běžnou údržbou.

+4/0
8.9.2016 10:06

V26í47t 12B43r81z15o98b59o51h94a88t46ý 7170922123161

1.9SDi jezdí většinou i bez běžné údržby ;)

+1/0
8.9.2016 15:13

P98e97t34r 51M87i64c93h47a94l 2370654141282

Že by tam měl jako 20 let stejný olej, původní brzdové desky, kotouče atd.?

+1/0
8.9.2016 16:44

T30o23m42á96š 29D21v50o56ř57á39k 3435583836706

Jo, i původní benzín...

0/0
9.9.2016 15:12

T86o43m17á15š 57V58l81a38s57á42k 4214929609536

V SDi rozhopádně

0/0
9.9.2016 20:03

M64a48r53e48k 93J41a31n81e56č48k86a 1817606593501

Octavia I, stejně tak Fabia I nebyla úplně špatná auta, ale měli jednu nectnost, po překročení magické hranice 200tkm a čím bohatší výbava byla, tím více se to sralo. Nicméně jediné co šlapalo spolehlivě byla pohonná jednotka, čili motor, vše ostatní akorát tak škoda mluvit, vlastní zkušenost (dvě Fabie I a jedna Octávka I). O tom, že nové Škodovky budou na tom lépe při překročení 200tkm (pokud to motoricky zvládnou bez nějakých problémů) si už iluze opravdu nedělám, ale aspoň to nesežere rez, když už nic :-)

0/0
7.9.2016 23:22

O67n89d91r14e93j 17M13a87r32e18c55e45k 3910648980855

Takhle, nejsem škodovkař, koncern mi moc nevoní ale mám 1,6 octavii první generace. Má nalítáno 300tisíc, měnim jen olej a filtry, plus nějaká údržba a čepy,auto drží perfektně, není s ním problém. Opravy jednoduché. Takový spolehlivý tahoun. Vlastně k tomu nemůžu říct nic záporného. Odveze mi surfy na střeše, písek z pláže a mořská sůl jí taky prolém nedělá. Prostě dříč...

+3/0
7.9.2016 21:12
Foto

M35i59c96h91a19l 84N93a63j52m49a15n 7869673276750

Octaviia I generace bylo něco. Po dlouhé době měla škodovka opět větší auto. A pořád je to auto, které i dnes neurazí. Ale zároveň nenadchne.

+1/0
7.9.2016 15:55

V96l32a86d88i52m29í88r 66H46r60u59b31ý 1404481947392

S tou velikostí to je omyl, který hezky ilustruje sílu marketingu. První oktávka byla méně prostorná, než její současnice felicie, což škodovka brzy vyřešila nahrazením felicie o poznání menší fabií. Snaha řadit oktávii o půl třídy výše, kam rozměrově ani motorizacemi nepatří, se táhne škodováckým marketingem prakticky od začátku. Ovšem pokud by oktávie byla střední třída, tak co je potom passat?

+4/0
8.9.2016 13:46

M26i56l62a61n 31M63u66s41i82l 4943371612545

Passat má snad konkurenci v Superbu a A4.

Felicie už byla hoodně zastaralá. Proto možná víc místa..o nějakých bezpečnostních zónách nemohla být řeč..

0/0
8.9.2016 16:46

P11e26t29r 14B41á58č23a 8145746565655

20 let a furt tech kramu po silnici jezdi mraky a jeste k tomu ve trech z ctyr totalne marni ridici.

+3/−9
7.9.2016 15:41
Foto

R46o92m60a41n 59K62o62z25e56l 4197876393154

Prostě auta se vyrábí jinak, než za socialismu, kdy vozy rychle rezly a škodovky s motorem vzadu byly po 100 tisících km na generálku....dnes nájezd 300 tisíc km ani nejde poznat, auto je pořád jako nové.

+2/−1
7.9.2016 17:27
Foto

M65i53c43h65a55l 16N56a90j37m21a44n 7439393276970

Tvrzení, že auto je po 300 tis. km jako nové je trošku odvážné. Ale souhlasím s tím, že po 300 tis. km může být pojízdné a bez větších závad.

+2/0
7.9.2016 17:37

J41i22n14d44ř22i85c24h 47Š87k24o56p58e67k 4105741190805

to platí pro auta vyrobená do roku cca 2006.

Pro pidimotůrky s turbem není 300 000 km žádný samozřejmý nájezd

+1/0
7.9.2016 19:33

J74i34n75d82ř10i30c15h 56Š85k37o61p83e76k 4865381590755

za to v ostatních značkách jezdí jen géniové, co ;-D

+2/0
7.9.2016 19:22
Foto

R56o15m95a71n 82K25o83z80e84l 4967856143934

Vy jste už viděl nějaké takové auto na vrakovišti, vyrobené po roce 2006?

0/0
7.9.2016 20:00

P49e13t64r 53M59i49c18h63a39l 2870454681542

V NFS jezdí Oktávky? ;-D

+1/0
8.9.2016 10:30

M13i21l13o46š 90S93a26l55o10š20e82k 7474913181903

Octavia1 RS,černá metalíza,r.v.2002,najeto 188000 km,bez koroze,mazel,jako nová ;-).Je potřeba se trochu starat,lidé se otáčejí pořád................:-)

+3/0
7.9.2016 15:38

A11n24t33o28n51í91n 86S58e28b33e36r87a 7513228270269

To byla událost....

Ne je dneska, kdy chrlí desítky stejných aut po kterých neštěkne ani pes. Rv

0/0
7.9.2016 14:33

V59í13ť38a 22K72r77u48t15i91š 1870484485917

Což je taky dáno tím, že tehdy to bylo "něco". Něco naprosto nedostupného a nepředstavitelného pro v našich končinách normálně vydělávající lidi. Dnes jsou auta této kategorie už i u nás pro spoustu lidí prakticky spotřební zboží, nad kterým prostě tak moc nebádají ...

+5/−1
7.9.2016 14:38
Foto

R81o16m67a41n 26K61o24z64e26l 4277616263624

Je fakt, že u ojetin se tehdy pod 10 tisíc nešlo, snad kromě trabantů.

0/0
7.9.2016 20:03

J84i23n64d15ř73i43c82h 93Š33k44o62p95e28k 4335751280365

a hlavně to auto něco vydrželo, ne jako její následovnice

+1/0
7.9.2016 19:25

M62a53r48t65i45n 26H68a56l35á59š12e61k 2420852758944

Dost mě děsí představa, kdyby tehdy místo Volkswagen, přezval Škodu Renault.

+25/0
7.9.2016 13:36

T95o57m48á82š 80M41o89r58a86v10č18í40k 3507776493485

No vidíte a spoustě lidí vadí, že to vůbec někdo ze zahraničí převzal. Že to není č

0/0
7.9.2016 14:01

T48o82m66á86š 54M63o22r36a32v62č25í52k 3317676283225

české.

0/0
7.9.2016 14:01

J53a38n 53J38a74n31e83č65e67k 9230273430896

Co je na tom děsivého? Samozřejmě, velmi pravděpodobně by Renault v ČR sekal jeden low-endový model za druhým a jakási pseudonárodní hrdost by byla ještě níž než teď, ale z pohledu tahouna ekonomiky by rozdíl oproti strategii VW Group nemusel být vůbec žádný. Těžko říct...

0/0
7.9.2016 14:16

P95e97t67r 49Č24e68r93m39á60k 9518415459210

Rozdíl by byl zásadní, Renault to chtěl pouze jako montovnu pro své modely, nejde tedy ani tak o to že by značka zanikla, ale že by se nejednalo o automobilku ale pouze montážní halu - nebyl by tu vývoj, designerské centrum atd...

+5/−1
7.9.2016 15:43

J60a28n 26J46a36n28e81č94e85k 9220333200726

Vždyď to píšu, pseudonárodní hrdost. Ekonomický dopad mohl být klidně pozitivnější i kdyby z toho zbyla pouhá montážní hala.

+1/−3
7.9.2016 16:02

P26e98t10r 28Č41e45r77m46á35k 9638565129160

Čtěte ještě jednou, to právě s hrdostí nijak nesouvisí, bavíme se ryze o tom ekonomickém dopadu. Ten by byl právě zcela jiný, a samozřejmě negativnější.

+4/0
7.9.2016 16:21

J97a33n 82J92a85n21e92č62e70k 9650493300856

Asi budeš velkej machr přes ekonomii, já bych si to tedy takhle jednoznačně odhadnout netroufnul.

0/−6
7.9.2016 16:49

P97e61t93r 19Č85e44r39m51á51k 9948385419190

Na to stačí být trochu gramotný a pochopit rozdíl mezi montovnou a mezi automobilkou s vlastním vývojem. ;-)

+2/0
8.9.2016 11:29

J94i66n74d34ř63i68c44h 29Š30k58o21p92e35k 4215271190555

to by nebyl ani náhodou.

Pokud by tu byla jen montovna lowendu, tak by přínos pro ekonomiku byl mnohem nižší

+4/0
7.9.2016 19:26

P42e60t96r 54V47á26c51l25a77v21e72k 6645558379547

asi vás překvapím ale co vlastně zůstalo ve škodovce za vývoj??? pokud vím tak ve škodovce nakreslí akorát bednu, do které jde VW motor, VW převodovka, VW elektronika a celé se to postaví na platformě , svete div se, VW ;-D;-D;-D

0/0
8.9.2016 21:11

P60e76t26r 36Č87e46r12m79á85k 9668775139810

Skoro kompletní, v česaně se nědělá jen návrh celého auta, škodovka má na starosti vývoj některých typů motorů, převodovek (škodovka patří mezi hlavní dodavatele DSG do celého koncernu) atd. Na to navazují dodavatele - ty také přesidlují své vývojová centra blíže automobilkám, usnadňuje to pak spolupráci.

0/0
9.9.2016 10:50

V26í60t 33B22r41z95o61b76o43h63a57t50ý 7330182843571

Montovali by se tu Twinga a možná když by francouz dal, tak by dovolil výrobu něčeho na způsob Dacia Logan

+1/0
8.9.2016 15:15

M70a63r73e30k 66K41o58ž94d89o31ň 2198408809212

Do dnes jezdím v O1 SLX TDI 66kw. 20 let 290 000 km nalítáno a stále původní spojka, turbo, výfuk. :-) Bohužel, tohle asi dnešní auta nezvládnou.

+10/0
7.9.2016 13:35

J87i68ř23í 68S98c27h87w60a33c59h 8758764278226

dnes si za ekvivalentní cenu ty slaboučký Octy v dýzlu můžeš koupit dvě a ty dohromady dají 600 tisíc km bez problému a na konci cyklu budeš mít místo 20-letého auta jen 10-leté....

+3/0
7.9.2016 13:47

J67a84k64u37b 26F32e24i12f13a81r 7259849126389

a za dalších 10 let budeme ty auta točit za ekvivalentní cenu po roce a všude budou jen jahreswageny ve jménu neustáleho růstu;-D

+1/0
7.9.2016 15:16

J31i20ř86í 30S95c32h75w87a37c63h 8198674688206

zatím nemám vůbec pocit, že by se průměrné stáří aut nějak zkracovalo....;-)

+1/0
7.9.2016 15:19

J40a24k53u89b 24F45e36i15f66a81r 7249589956849

tak jasně, když se sem tahají 10+ let staré ojetiny

0/0
7.9.2016 15:22

J65i40n53d23ř24i59c39h 23Š71k54o79p93e46k 4785571100275

to jako že dnes auta stojí polovinu co před 20 lety ?

A fakt,že čím je auto složitější, tím je dražší na servis (provoz) jsi také započetl ?

0/0
7.9.2016 19:30







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.