Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

OBRAZEM: Před 20 lety vyrobili první octavii, postavili na ni novou továrnu

První novodobou Škodu Octavii vyrobili 3. září 1996 v novém závodě v Mladé Boleslavi. Octavia vstupovala na trh s cenou 335 700 korun za verzi s benzinovým čtyřválcem 1,6 (55 kW) ve výbavě LX. Podívejte, co tehdy psala MF DNES.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J91a96n 23K72l10i98m59a 7410673510152

oktávky asi nebudou tak špatná auta když hodně taxíků po Evropě je značky škoda)

+1/0
8.9.2016 21:55

Z95d82e56n46ě38k 53H71r68u65b56ý 5665508961896

Na snímku č. 5 je nad novinovým článkem "Octavie míří letos hlavně na domácí trh" graf s kurzem CZK vs. USD. V roce 1996 dolar za 26, po dvaceti letech ho máme za 24. To jsme se teda posunuli v tom dohánění světa, že?

0/0
8.9.2016 17:24

M40i80l32a12n 55M59u14s24i66l 4533631412175

To s tím nějak souvisí? :-)

0/0
8.9.2016 17:31

Z54d89e90n19ě60k 28H54r80u36b77ý 5535938751286

No svým způsobem jo, když verze s průměrnou výbavou pořád stojí přes 20 platů...

+1/0
8.9.2016 17:45

P27e78t13r 43M59i60c49h48a81l 2910404341402

No, on dolar od té doby docela oslabil.

0/0
8.9.2016 18:07

R84i81c26h13a81r96d 46B27a77r74t47o15š 4319515199141

Tak tuhle reklamu si naštěstí nepamatuji. Otřesná. Tedy ne že by jiná reklama na inflací financované "plechovky" byla dobrá, ale něco obdobně příšerného si nyní nevybavuji.

0/−2
8.9.2016 15:47

R13o77m18a78n 40P86o44l62á19č13e79k 5666159185

Za mě na auta (vyjma trapáků z Nošovic, kde to staví proti Škodě, ale třeba současná na Tucson už je zase hezká :-)) jsou reklamy na auta jedny z nejlepších. Oproti vložkám, jogurtům atd.

0/0
9.9.2016 8:58

J97a77n 36Ž87á69r97o20v73s71k95ý 8398119484148

Jó, na Havla to bylo málo zápaďácký...

+2/−1
8.9.2016 13:20

A65n38d38r19e39j 44M78a23s32a54r98y96k 9460623926770

ja si myslim ze to stejne byl křáp.... škoda zaspala dobu ješte u 120tek a mozna ted ji trooošku dohani.... i kdyz.... takove SUV uz ma taky kde kdo jen škoda udelala tomu ovace jako kdyby vymysleli kolo.....

0/−7
8.9.2016 10:38

P27e78t21r 69M75i68c77h42a80l 2210934381162

To nám ten čas ale letí. Při tehdejším průměrném platu to bylo hodně drahé auto. Pro nás, zvyklé ještě na socialistické výrobky, to bylo auto jako z jiného světa. A vzhledem k tomu, že některé z těch prvních jezdí dodnes, tak i kvalita byla úplně někde jinde. Známý má taky jednu z prvních s motorem 1,9 SDi. Až se mi nechce věřit, že mu to pořád jezdí a víceméně jen s běžnou údržbou.

+4/0
8.9.2016 10:06

V21í49t 39B47r40z96o80b74o70h36a70t39ý 7840542813881

1.9SDi jezdí většinou i bez běžné údržby ;)

+1/0
8.9.2016 15:13

P71e61t56r 80M92i77c59h88a78l 2380954591952

Že by tam měl jako 20 let stejný olej, původní brzdové desky, kotouče atd.?

+1/0
8.9.2016 16:44

T37o28m50á49š 17D20v14o68ř59á16k 3655213136566

Jo, i původní benzín...

0/0
9.9.2016 15:12

T51o49m40á90š 24V94l52a19s59á46k 4574229429886

V SDi rozhopádně

0/0
9.9.2016 20:03

M49a68r12e11k 31J78a42n17e30č88k76a 1437766293221

Octavia I, stejně tak Fabia I nebyla úplně špatná auta, ale měli jednu nectnost, po překročení magické hranice 200tkm a čím bohatší výbava byla, tím více se to sralo. Nicméně jediné co šlapalo spolehlivě byla pohonná jednotka, čili motor, vše ostatní akorát tak škoda mluvit, vlastní zkušenost (dvě Fabie I a jedna Octávka I). O tom, že nové Škodovky budou na tom lépe při překročení 200tkm (pokud to motoricky zvládnou bez nějakých problémů) si už iluze opravdu nedělám, ale aspoň to nesežere rez, když už nic :-)

0/0
7.9.2016 23:22

O90n68d89r31e18j 49M48a46r81e63c52e28k 3680138910935

Takhle, nejsem škodovkař, koncern mi moc nevoní ale mám 1,6 octavii první generace. Má nalítáno 300tisíc, měnim jen olej a filtry, plus nějaká údržba a čepy,auto drží perfektně, není s ním problém. Opravy jednoduché. Takový spolehlivý tahoun. Vlastně k tomu nemůžu říct nic záporného. Odveze mi surfy na střeše, písek z pláže a mořská sůl jí taky prolém nedělá. Prostě dříč...

+3/0
7.9.2016 21:12

M76i25c29h89a14l 63N89a33j23m44a29n 7509233796270

Octaviia I generace bylo něco. Po dlouhé době měla škodovka opět větší auto. A pořád je to auto, které i dnes neurazí. Ale zároveň nenadchne.

+1/0
7.9.2016 15:55

O33d95s14t55r87a32n21ě80n10ý 30U64ž28i66v35a24t47e26l

Uživatel požádal o vymazání
+4/0
8.9.2016 13:46

M95i82l65a61n 10M32u50s36i77l 4653171722295

Passat má snad konkurenci v Superbu a A4.

Felicie už byla hoodně zastaralá. Proto možná víc místa..o nějakých bezpečnostních zónách nemohla být řeč..

0/0
8.9.2016 16:46

P96e33t12r 45B29á31č64a 8565146705655

20 let a furt tech kramu po silnici jezdi mraky a jeste k tomu ve trech z ctyr totalne marni ridici.

+3/−9
7.9.2016 15:41
Foto

R43o28m69a48n 44K32o96z98e95l 4127546403234

Prostě auta se vyrábí jinak, než za socialismu, kdy vozy rychle rezly a škodovky s motorem vzadu byly po 100 tisících km na generálku....dnes nájezd 300 tisíc km ani nejde poznat, auto je pořád jako nové.

+2/−1
7.9.2016 17:27

M65i32c73h62a29l 19N66a13j17m80a33n 7409263306160

Tvrzení, že auto je po 300 tis. km jako nové je trošku odvážné. Ale souhlasím s tím, že po 300 tis. km může být pojízdné a bez větších závad.

+2/0
7.9.2016 17:37

J91i82n69d91ř21i10c28h 80Š61k11o90p54e67k 4185761260525

to platí pro auta vyrobená do roku cca 2006.

Pro pidimotůrky s turbem není 300 000 km žádný samozřejmý nájezd

+1/0
7.9.2016 19:33

J92i87n79d95ř57i11c37h 93Š14k62o36p47e46k 4185281120905

za to v ostatních značkách jezdí jen géniové, co ;-D

+2/0
7.9.2016 19:22
Foto

R16o22m42a61n 29K22o47z51e21l 4617386633974

Vy jste už viděl nějaké takové auto na vrakovišti, vyrobené po roce 2006?

0/0
7.9.2016 20:00

P93e39t63r 80M47i37c50h20a44l 2800424961162

V NFS jezdí Oktávky? ;-D

+1/0
8.9.2016 10:30

M83i64l69o89š 60S80a71l40o10š64e22k 7744553181943

Octavia1 RS,černá metalíza,r.v.2002,najeto 188000 km,bez koroze,mazel,jako nová ;-).Je potřeba se trochu starat,lidé se otáčejí pořád................:-)

+3/0
7.9.2016 15:38

A64n20t31o91n74í79n 89S73e61b17e64r97a 7413438660109

To byla událost....

Ne je dneska, kdy chrlí desítky stejných aut po kterých neštěkne ani pes. Rv

0/0
7.9.2016 14:33

V78í94ť58a 59K33r82u91t95i39š 1330824355607

Což je taky dáno tím, že tehdy to bylo "něco". Něco naprosto nedostupného a nepředstavitelného pro v našich končinách normálně vydělávající lidi. Dnes jsou auta této kategorie už i u nás pro spoustu lidí prakticky spotřební zboží, nad kterým prostě tak moc nebádají ...

+5/−1
7.9.2016 14:38
Foto

R10o86m45a49n 81K43o29z83e74l 4307136743944

Je fakt, že u ojetin se tehdy pod 10 tisíc nešlo, snad kromě trabantů.

0/0
7.9.2016 20:03

J37i53n25d73ř98i66c96h 21Š94k59o59p45e44k 4815281350625

a hlavně to auto něco vydrželo, ne jako její následovnice

+1/0
7.9.2016 19:25

M51a96r64t23i61n 30H29a57l59á10š46e26k 2140732548844

Dost mě děsí představa, kdyby tehdy místo Volkswagen, přezval Škodu Renault.

+25/0
7.9.2016 13:36

T38o54m47á79š 64M33o25r37a49v14č36í85k 3147476603115

No vidíte a spoustě lidí vadí, že to vůbec někdo ze zahraničí převzal. Že to není č

0/0
7.9.2016 14:01

T57o21m78á16š 19M81o75r32a94v26č49í66k 3597936903845

české.

0/0
7.9.2016 14:01

J14a59n 15J37a79n54e97č27e80k 9370733560926

Co je na tom děsivého? Samozřejmě, velmi pravděpodobně by Renault v ČR sekal jeden low-endový model za druhým a jakási pseudonárodní hrdost by byla ještě níž než teď, ale z pohledu tahouna ekonomiky by rozdíl oproti strategii VW Group nemusel být vůbec žádný. Těžko říct...

0/0
7.9.2016 14:16

P43e52t22r 48Č45e67r92m94á48k 9748565789240

Rozdíl by byl zásadní, Renault to chtěl pouze jako montovnu pro své modely, nejde tedy ani tak o to že by značka zanikla, ale že by se nejednalo o automobilku ale pouze montážní halu - nebyl by tu vývoj, designerské centrum atd...

+5/−1
7.9.2016 15:43

J83a48n 83J58a76n54e23č51e80k 9530413320306

Vždyď to píšu, pseudonárodní hrdost. Ekonomický dopad mohl být klidně pozitivnější i kdyby z toho zbyla pouhá montážní hala.

+1/−3
7.9.2016 16:02

P12e23t60r 34Č81e17r28m39á61k 9728365279240

Čtěte ještě jednou, to právě s hrdostí nijak nesouvisí, bavíme se ryze o tom ekonomickém dopadu. Ten by byl právě zcela jiný, a samozřejmě negativnější.

+4/0
7.9.2016 16:21

J36a97n 88J65a83n58e57č64e69k 9590423320596

Asi budeš velkej machr přes ekonomii, já bych si to tedy takhle jednoznačně odhadnout netroufnul.

0/−6
7.9.2016 16:49

P29e43t51r 62Č98e80r25m25á64k 9798445239920

Na to stačí být trochu gramotný a pochopit rozdíl mezi montovnou a mezi automobilkou s vlastním vývojem. ;-)

+2/0
8.9.2016 11:29

J48i59n84d32ř74i56c40h 62Š27k25o61p24e68k 4815731640425

to by nebyl ani náhodou.

Pokud by tu byla jen montovna lowendu, tak by přínos pro ekonomiku byl mnohem nižší

+4/0
7.9.2016 19:26

P62e28t12r 31V87á84c86l98a73v55e11k 6975708289547

asi vás překvapím ale co vlastně zůstalo ve škodovce za vývoj??? pokud vím tak ve škodovce nakreslí akorát bednu, do které jde VW motor, VW převodovka, VW elektronika a celé se to postaví na platformě , svete div se, VW ;-D;-D;-D

0/0
8.9.2016 21:11

P52e90t20r 97Č79e47r83m84á90k 9968115279890

Skoro kompletní, v česaně se nědělá jen návrh celého auta, škodovka má na starosti vývoj některých typů motorů, převodovek (škodovka patří mezi hlavní dodavatele DSG do celého koncernu) atd. Na to navazují dodavatele - ty také přesidlují své vývojová centra blíže automobilkám, usnadňuje to pak spolupráci.

0/0
9.9.2016 10:50

V47í39t 97B51r60z32o26b25o20h70a59t74ý 7960332113101

Montovali by se tu Twinga a možná když by francouz dal, tak by dovolil výrobu něčeho na způsob Dacia Logan

+1/0
8.9.2016 15:15

M39a63r56e96k 16K71o77ž71d75o83ň 2938788429202

Do dnes jezdím v O1 SLX TDI 66kw. 20 let 290 000 km nalítáno a stále původní spojka, turbo, výfuk. :-) Bohužel, tohle asi dnešní auta nezvládnou.

+10/0
7.9.2016 13:35

J34i86ř66í 96S61c43h57w59a47c47h 8118384418296

dnes si za ekvivalentní cenu ty slaboučký Octy v dýzlu můžeš koupit dvě a ty dohromady dají 600 tisíc km bez problému a na konci cyklu budeš mít místo 20-letého auta jen 10-leté....

+3/0
7.9.2016 13:47

J60a32k82u24b 81F83e61i43f53a30r 7839749606369

a za dalších 10 let budeme ty auta točit za ekvivalentní cenu po roce a všude budou jen jahreswageny ve jménu neustáleho růstu;-D

+1/0
7.9.2016 15:16

J74i75ř38í 46S82c98h46w71a17c98h 8708664528786

zatím nemám vůbec pocit, že by se průměrné stáří aut nějak zkracovalo....;-)

+1/0
7.9.2016 15:19

J25a19k94u76b 40F58e21i52f11a79r 7969579586909

tak jasně, když se sem tahají 10+ let staré ojetiny

0/0
7.9.2016 15:22

J43i46n23d85ř81i30c84h 71Š18k64o55p41e81k 4875251820525

to jako že dnes auta stojí polovinu co před 20 lety ?

A fakt,že čím je auto složitější, tím je dražší na servis (provoz) jsi také započetl ?

0/0
7.9.2016 19:30







Najdete na iDNES.cz