Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

OBRAZEM: Před 20 lety vyrobili první octavii, postavili na ni novou továrnu

První novodobou Škodu Octavii vyrobili 3. září 1996 v novém závodě v Mladé Boleslavi. Octavia vstupovala na trh s cenou 335 700 korun za verzi s benzinovým čtyřválcem 1,6 (55 kW) ve výbavě LX. Podívejte, co tehdy psala MF DNES.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J61a81n 86K90l67i40m95a 7170673500222

oktávky asi nebudou tak špatná auta když hodně taxíků po Evropě je značky škoda)

+1/0
8.9.2016 21:55

Z28d28e76n32ě81k 92H59r74u65b35ý 5175718561446

Na snímku č. 5 je nad novinovým článkem "Octavie míří letos hlavně na domácí trh" graf s kurzem CZK vs. USD. V roce 1996 dolar za 26, po dvaceti letech ho máme za 24. To jsme se teda posunuli v tom dohánění světa, že?

0/0
8.9.2016 17:24

M20i19l29a55n 59M19u61s41i13l 4233821332455

To s tím nějak souvisí? :-)

0/0
8.9.2016 17:31

Z59d23e67n31ě33k 94H98r31u97b89ý 5505718111516

No svým způsobem jo, když verze s průměrnou výbavou pořád stojí přes 20 platů...

+1/0
8.9.2016 17:45

P39e87t22r 53M19i39c56h56a30l 2760614181402

No, on dolar od té doby docela oslabil.

0/0
8.9.2016 18:07

R60i86c25h62a49r57d 56B98a60r96t13o82š 4759575239221

Tak tuhle reklamu si naštěstí nepamatuji. Otřesná. Tedy ne že by jiná reklama na inflací financované "plechovky" byla dobrá, ale něco obdobně příšerného si nyní nevybavuji.

0/−2
8.9.2016 15:47

R29o77m82a57n 66P31o53l89á69č72e92k 5886129915

Za mě na auta (vyjma trapáků z Nošovic, kde to staví proti Škodě, ale třeba současná na Tucson už je zase hezká :-)) jsou reklamy na auta jedny z nejlepších. Oproti vložkám, jogurtům atd.

0/0
9.9.2016 8:58

J90a69n 25Ž64á47r43o82v36s11k23ý 8548529784908

Jó, na Havla to bylo málo zápaďácký...

+2/−1
8.9.2016 13:20

A70n43d81r42e44j 11M97a77s59a73r38y43k 9340923756630

ja si myslim ze to stejne byl křáp.... škoda zaspala dobu ješte u 120tek a mozna ted ji trooošku dohani.... i kdyz.... takove SUV uz ma taky kde kdo jen škoda udelala tomu ovace jako kdyby vymysleli kolo.....

0/−7
8.9.2016 10:38

P66e95t67r 16M43i67c21h19a78l 2380914761682

To nám ten čas ale letí. Při tehdejším průměrném platu to bylo hodně drahé auto. Pro nás, zvyklé ještě na socialistické výrobky, to bylo auto jako z jiného světa. A vzhledem k tomu, že některé z těch prvních jezdí dodnes, tak i kvalita byla úplně někde jinde. Známý má taky jednu z prvních s motorem 1,9 SDi. Až se mi nechce věřit, že mu to pořád jezdí a víceméně jen s běžnou údržbou.

+4/0
8.9.2016 10:06

V13í23t 52B61r80z97o39b21o55h66a90t91ý 7900652893191

1.9SDi jezdí většinou i bez běžné údržby ;)

+1/0
8.9.2016 15:13

P10e57t42r 35M59i86c56h20a84l 2740124311712

Že by tam měl jako 20 let stejný olej, původní brzdové desky, kotouče atd.?

+1/0
8.9.2016 16:44
Foto

T63o16m18á31š 19D56v59o84ř80á53k 3935453526216

Jo, i původní benzín...

0/0
9.9.2016 15:12

T38o76m23á52š 12V30l10a77s80á58k 4514199259666

V SDi rozhopádně

0/0
9.9.2016 20:03

M42a76r15e95k 18J49a91n60e81č69k81a 1187406343291

Octavia I, stejně tak Fabia I nebyla úplně špatná auta, ale měli jednu nectnost, po překročení magické hranice 200tkm a čím bohatší výbava byla, tím více se to sralo. Nicméně jediné co šlapalo spolehlivě byla pohonná jednotka, čili motor, vše ostatní akorát tak škoda mluvit, vlastní zkušenost (dvě Fabie I a jedna Octávka I). O tom, že nové Škodovky budou na tom lépe při překročení 200tkm (pokud to motoricky zvládnou bez nějakých problémů) si už iluze opravdu nedělám, ale aspoň to nesežere rez, když už nic :-)

0/0
7.9.2016 23:22

O14n48d88r16e75j 27M43a70r32e10c10e71k 3840348590795

Takhle, nejsem škodovkař, koncern mi moc nevoní ale mám 1,6 octavii první generace. Má nalítáno 300tisíc, měnim jen olej a filtry, plus nějaká údržba a čepy,auto drží perfektně, není s ním problém. Opravy jednoduché. Takový spolehlivý tahoun. Vlastně k tomu nemůžu říct nic záporného. Odveze mi surfy na střeše, písek z pláže a mořská sůl jí taky prolém nedělá. Prostě dříč...

+3/0
7.9.2016 21:12
Foto

M98i40c91h51a13l 47N97a37j12m28a76n 7939533696920

Octaviia I generace bylo něco. Po dlouhé době měla škodovka opět větší auto. A pořád je to auto, které i dnes neurazí. Ale zároveň nenadchne.

+1/0
7.9.2016 15:55

V89l74a58d75i20m61í12r 48H48r98u16b81ý 1954171777162

S tou velikostí to je omyl, který hezky ilustruje sílu marketingu. První oktávka byla méně prostorná, než její současnice felicie, což škodovka brzy vyřešila nahrazením felicie o poznání menší fabií. Snaha řadit oktávii o půl třídy výše, kam rozměrově ani motorizacemi nepatří, se táhne škodováckým marketingem prakticky od začátku. Ovšem pokud by oktávie byla střední třída, tak co je potom passat?

+4/0
8.9.2016 13:46

M35i32l88a81n 77M47u81s26i66l 4493611142565

Passat má snad konkurenci v Superbu a A4.

Felicie už byla hoodně zastaralá. Proto možná víc místa..o nějakých bezpečnostních zónách nemohla být řeč..

0/0
8.9.2016 16:46

P49e48t27r 61B16á20č95a 8365586485285

20 let a furt tech kramu po silnici jezdi mraky a jeste k tomu ve trech z ctyr totalne marni ridici.

+3/−9
7.9.2016 15:41
Foto

R90o52m52a96n 64K12o29z34e22l 4507716633874

Prostě auta se vyrábí jinak, než za socialismu, kdy vozy rychle rezly a škodovky s motorem vzadu byly po 100 tisících km na generálku....dnes nájezd 300 tisíc km ani nejde poznat, auto je pořád jako nové.

+2/−1
7.9.2016 17:27
Foto

M51i92c41h19a70l 10N97a91j98m60a87n 7299883966800

Tvrzení, že auto je po 300 tis. km jako nové je trošku odvážné. Ale souhlasím s tím, že po 300 tis. km může být pojízdné a bez větších závad.

+2/0
7.9.2016 17:37

J79i76n82d70ř85i85c93h 38Š28k11o47p41e78k 4445971750635

to platí pro auta vyrobená do roku cca 2006.

Pro pidimotůrky s turbem není 300 000 km žádný samozřejmý nájezd

+1/0
7.9.2016 19:33

J73i90n67d12ř93i48c77h 27Š96k98o53p91e18k 4445231320535

za to v ostatních značkách jezdí jen géniové, co ;-D

+2/0
7.9.2016 19:22
Foto

R41o72m87a91n 11K38o57z64e22l 4177326683294

Vy jste už viděl nějaké takové auto na vrakovišti, vyrobené po roce 2006?

0/0
7.9.2016 20:00

P49e46t20r 66M33i18c35h12a35l 2860704711612

V NFS jezdí Oktávky? ;-D

+1/0
8.9.2016 10:30

M20i47l80o40š 54S58a77l52o53š18e83k 7884253931733

Octavia1 RS,černá metalíza,r.v.2002,najeto 188000 km,bez koroze,mazel,jako nová ;-).Je potřeba se trochu starat,lidé se otáčejí pořád................:-)

+3/0
7.9.2016 15:38

A74n95t63o82n44í28n 40S14e96b59e92r20a 7433958380359

To byla událost....

Ne je dneska, kdy chrlí desítky stejných aut po kterých neštěkne ani pes. Rv

0/0
7.9.2016 14:33

V89í55ť97a 83K97r78u21t30i16š 1800754425527

Což je taky dáno tím, že tehdy to bylo "něco". Něco naprosto nedostupného a nepředstavitelného pro v našich končinách normálně vydělávající lidi. Dnes jsou auta této kategorie už i u nás pro spoustu lidí prakticky spotřební zboží, nad kterým prostě tak moc nebádají ...

+5/−1
7.9.2016 14:38
Foto

R91o42m33a34n 25K21o35z17e13l 4947366443264

Je fakt, že u ojetin se tehdy pod 10 tisíc nešlo, snad kromě trabantů.

0/0
7.9.2016 20:03

J61i50n98d93ř28i86c81h 55Š59k31o26p39e29k 4605761730945

a hlavně to auto něco vydrželo, ne jako její následovnice

+1/0
7.9.2016 19:25

M33a89r48t42i84n 44H31a97l27á88š80e86k 2950852228604

Dost mě děsí představa, kdyby tehdy místo Volkswagen, přezval Škodu Renault.

+25/0
7.9.2016 13:36

T49o92m49á79š 27M90o38r72a73v52č22í82k 3217296193285

No vidíte a spoustě lidí vadí, že to vůbec někdo ze zahraničí převzal. Že to není č

0/0
7.9.2016 14:01

T60o52m98á96š 39M24o92r75a47v79č60í40k 3687906963845

české.

0/0
7.9.2016 14:01

J58a62n 55J92a72n79e95č86e97k 9320913860116

Co je na tom děsivého? Samozřejmě, velmi pravděpodobně by Renault v ČR sekal jeden low-endový model za druhým a jakási pseudonárodní hrdost by byla ještě níž než teď, ale z pohledu tahouna ekonomiky by rozdíl oproti strategii VW Group nemusel být vůbec žádný. Těžko říct...

0/0
7.9.2016 14:16

P27e51t15r 94Č43e54r77m13á33k 9948345989730

Rozdíl by byl zásadní, Renault to chtěl pouze jako montovnu pro své modely, nejde tedy ani tak o to že by značka zanikla, ale že by se nejednalo o automobilku ale pouze montážní halu - nebyl by tu vývoj, designerské centrum atd...

+5/−1
7.9.2016 15:43

J42a47n 40J97a14n81e55č36e33k 9570723250556

Vždyď to píšu, pseudonárodní hrdost. Ekonomický dopad mohl být klidně pozitivnější i kdyby z toho zbyla pouhá montážní hala.

+1/−3
7.9.2016 16:02

P80e55t22r 98Č17e32r16m73á29k 9388545449340

Čtěte ještě jednou, to právě s hrdostí nijak nesouvisí, bavíme se ryze o tom ekonomickém dopadu. Ten by byl právě zcela jiný, a samozřejmě negativnější.

+4/0
7.9.2016 16:21

J46a28n 81J34a66n31e93č98e46k 9580563980276

Asi budeš velkej machr přes ekonomii, já bych si to tedy takhle jednoznačně odhadnout netroufnul.

0/−6
7.9.2016 16:49

P19e41t73r 93Č92e42r78m86á73k 9328905349870

Na to stačí být trochu gramotný a pochopit rozdíl mezi montovnou a mezi automobilkou s vlastním vývojem. ;-)

+2/0
8.9.2016 11:29

J12i91n98d23ř18i84c62h 78Š45k36o54p98e90k 4515311560435

to by nebyl ani náhodou.

Pokud by tu byla jen montovna lowendu, tak by přínos pro ekonomiku byl mnohem nižší

+4/0
7.9.2016 19:26

P95e64t98r 88V22á74c98l35a44v22e64k 6465718959897

asi vás překvapím ale co vlastně zůstalo ve škodovce za vývoj??? pokud vím tak ve škodovce nakreslí akorát bednu, do které jde VW motor, VW převodovka, VW elektronika a celé se to postaví na platformě , svete div se, VW ;-D;-D;-D

0/0
8.9.2016 21:11

P10e77t28r 11Č98e32r50m70á46k 9488735149280

Skoro kompletní, v česaně se nědělá jen návrh celého auta, škodovka má na starosti vývoj některých typů motorů, převodovek (škodovka patří mezi hlavní dodavatele DSG do celého koncernu) atd. Na to navazují dodavatele - ty také přesidlují své vývojová centra blíže automobilkám, usnadňuje to pak spolupráci.

0/0
9.9.2016 10:50

V93í11t 89B57r40z39o36b35o34h98a89t27ý 7980872733721

Montovali by se tu Twinga a možná když by francouz dal, tak by dovolil výrobu něčeho na způsob Dacia Logan

+1/0
8.9.2016 15:15

M96a41r72e39k 64K98o22ž32d30o57ň 2218558929622

Do dnes jezdím v O1 SLX TDI 66kw. 20 let 290 000 km nalítáno a stále původní spojka, turbo, výfuk. :-) Bohužel, tohle asi dnešní auta nezvládnou.

+10/0
7.9.2016 13:35

J50i48ř69í 79S40c43h31w17a16c42h 8698634748786

dnes si za ekvivalentní cenu ty slaboučký Octy v dýzlu můžeš koupit dvě a ty dohromady dají 600 tisíc km bez problému a na konci cyklu budeš mít místo 20-letého auta jen 10-leté....

+3/0
7.9.2016 13:47

J38a82k98u44b 75F97e48i16f10a73r 7639949886669

a za dalších 10 let budeme ty auta točit za ekvivalentní cenu po roce a všude budou jen jahreswageny ve jménu neustáleho růstu;-D

+1/0
7.9.2016 15:16

J36i82ř28í 80S41c71h58w50a57c28h 8578404518896

zatím nemám vůbec pocit, že by se průměrné stáří aut nějak zkracovalo....;-)

+1/0
7.9.2016 15:19

J35a40k69u10b 34F43e93i47f57a75r 7789949236439

tak jasně, když se sem tahají 10+ let staré ojetiny

0/0
7.9.2016 15:22

J48i94n26d44ř53i63c80h 33Š23k87o32p12e30k 4865351790855

to jako že dnes auta stojí polovinu co před 20 lety ?

A fakt,že čím je auto složitější, tím je dražší na servis (provoz) jsi také započetl ?

0/0
7.9.2016 19:30







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.