Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Do roku 2020 bude s diesely amen, hlásí Renault

Renault je další značka, která začala vyhlížet konec dieselů. U modelů nižších tříd, které tvoří většinu jejích prodejů, mají do roku 2020 vymizet úplně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M13a23r92e30k 10P77r92š84í76n 3275894363565

rád bych zde uvedl pár myšlenek

1. porovnávat lodní a automobilovou dopravu nemá smysl. O co v celé diskusi ohledně dieselu jde je skutečnost, že dieselové motory produkují emise, které jsou škodlivé pro lidi při vdechování (především NOx a saze). Lodě je vytvářejí sice také, ale uprostřed pacifiku má smysl řešit tak akorát CO2, nikoli však NOx nebo saze.

2. Opravdové hybridy (TSI s dvojspojkovou převodovkou a třetí spojkou připojující elektromotor nepovažuji za hybrid, opravdové hyridy mají tzv power split device, neboli e-cvt a žádné spojky) nemají turbo a většinou ani přímé vstřikování. Tím pádem nevytvářejí saze jako turbobenzíny. Jelikož power split device není kompatibilní s turbomotorem, tak se zřejmě mezi těmito hybridy turbo a (masově) ani přímé vstřikování nikdy nerozšíří. Hybrid je především o tom, že dokáže řídit otáčky motoru nezávisle na rychlosti jízdy, případně ho i za jízdy automaticky vypínat, nízký točivý moment atmosférických jednotek nastavených na atkinsonův cyklus je pak kompenzován točivým momentem elektromotoru a výkonem baterie.

3. V 1 litru benzínu je méně uhlíku než v 1 litru nafty. Tudíž o něco vyšší spotřeba benzínu znamená stejnou produkci CO2 jako u nafty. Spotřebou Ad Blu vzniká rovněž CO2.

4. Hybridní baterie nají prokázaně velkou životnost a jsou poměrně malé, tudíž znečištění způsobené jejich produkcí nebude o nic horší než znečištění způsobené produkcí spotřebních dílů pro dieselový motor (vstřikovací ventily, turba, spojky atd ...), nemluvě o tom, že dieselový motor potřebuje robustnější motorový blok.

Abych to shrnul přestože v produkci CO2 jsou si dnešní hybridy s diesely přibližně rovny, jsou na tom v případě emisí, které prokázaně škodí lidskému draví mnohem lépe.

0/0
20.9.2016 22:46

K52a57r43e70l 41N45o77v69o33t41n90y 2491525369780

Diesely patri do tiraku, nakladaku, traktoru, dalkovych autobusu a lodi, ne do osobnich aut, ani do mestkych autobusu.

0/0
18.9.2016 0:26

T58o91m48á64š 63V49e88j84m17e72l17k26a 8498892179

No, že Renault nebude dělat dieselové motory mi doslova "trhá žíly". Klidně ať přestanou vyrábět auta úplně 

0/−1
14.9.2016 8:16

A33d62a17m 45B65a39r91t36o87n65í83k 1687781815129

Kdyby skončil Renault, taky by to nikomu nevadilo....

+1/−1
12.9.2016 11:47

P79a57t51r23i36k 83S78v35o71b16o63d71a 3359961336295

Pro všechny zastánce velkoobjemových atmosfér odkazuji na srovnání trojlitru superba s 2,0 tsi. Pro staré auto hovoří jen okamžitý nástup chodu a někomu se líbí jadrnější zvuk. JInak v jakékoliv akceleraci (měření GPS) dost významně oturbený 2,0 tsi benzín dává na frakt třílitru (nula na sto, pružnost, cokoliv). A spotřeba je 7,5 nebo 8 vs 12 pro turbo. Emise, to nevím, ale já s tím turbem jezdím rád:)

0/0
12.9.2016 11:00

J38a78r26o17m37í42r 16K70r49á65l 4640599984799

Zkuste stejné porovnání udělat po ujetých 200 tis. km a přiložte i náklady na údržbu.

+1/0
18.9.2016 8:38

T80o20m13á15š 92V59o74t35r62o32u54b36e44k 1390120664654

konečně ty černě dýmající turbokamna skončí a vypadnou z cest...

+2/−8
9.9.2016 15:55

K38a63r46e54l 89J61o74a73c47h50i80m72s69t29á28l 8366912357526

tak nevim já mám naftu a opravdu pane nečoudí

+1/0
11.9.2016 1:04

V68o30j14t73ě53c13h 25M92a62r11h96o76u67l 8828102357953

Ale smrdí a zvuk má jako traktor...

0/−2
13.9.2016 15:30

P62e34t89r 57H37l40a54d18í93k 2616925131350

V Renaultu budou islamisti vyrábět Toyoty s kulometem???

0/0
9.9.2016 15:00

T10o52m13á58š 97V44e34j88m91e51l73k68a 8218722509

Benzín patří do sekačky na trávu.

0/0
14.9.2016 8:17

J72i22r89i 69D92o32m73i66n44i93k 1401898581650

Auto má vonět benzínem a ne páchnout, jako traktor. tatatatatatatatata:-)

+2/−4
9.9.2016 13:01

T59o50m32á88š 36V11o53t72r18o83u64b11e16k 1690820264884

přesně nafta patří do lodí, tanků a popř. náklaďáků

0/−4
9.9.2016 16:04

P25a67v14e44l 80K71u32b20i13š35t84a 7686634662540

a výrobce automobilů by neměli otravovat nereálnými emisními normami. EURO5 by bohatě stačilo. stejně jsou emise způsobené auty jen několik málo % z celkového objemu emisí

+2/0
9.9.2016 17:08

L74a33d42i11s50l78a84v 71K95a98l13o15u14s 7915256131830

S V3S na věčné časy, dokud nás STK nerozdělí.;-D

+1/0
9.9.2016 9:38

J27a15n 24K31o54n30v77a78l10i78n33k74a 5670141531275

Do roku 20 bude nejspíš i s mým dieselem amen ;-D Vrátím se pak k velkoobjemovému benzinu bez turba a bude klid.

0/0
9.9.2016 8:51

J20a35n 82P37o81k74o19r40n95ý 1173459760653

No, teď ještě otázka, jestli budete mít co koupit.

0/0
9.9.2016 12:00

M27a28r86t32i11n 50K57a52r33á30s12e63k 9318503108608

Proc ne? Minimalne dovoz z USA...

0/0
9.9.2016 15:07

J96a38r94o59m87í93r 65K42r75á12l 4520959824349

Pokud bude homologace pro EU.

0/0
18.9.2016 8:39

A46n84t10o22n81i60n 46K51a66d62l94c74e86k 9152799721596

Hlavne at me nesahaji na muj 6.7 Cummins. To bych pak nemel s cim tahat obytny naves:)))

+2/0
9.9.2016 0:53

T34o18m78á98š 78L49u27d77v33í61k 1530557984972

Z ropy se získává mnoho produktů. Od plynů po benzín, naftu a topné oleje. Nejúčinnější jsou topné oleje ale potřebují velký objem a takový motor může vážit několik tun proto se používají v elektrárnách a lodích. Nafta je druhá nejúčinnější ale také potřebuje poměrně velký objem a motor obvykle váží stovky kilogramů a používá se v nákladní dopravě, strojích, vojenské technice. Nejméně účinný z těchto tří je benzínový motor který ale může vážit jen desítky kilogramů. Kdybychom zakázali motory na topné oleje a naftu tak se můžeme vrátit o sto let zpět protože lodě vážící tisíce tun případně nákladní automobily vážící desítky tun na ten benzín prostě nepojedou.

+1/0
9.9.2016 0:26

J61i68n97d82ř27i62c19h 67Š49k24o54p71e42k 4635231170605

samozřejmě že pojedou.

Sice s trochu jinou spotřebou, ale pojedou

+1/0
9.9.2016 7:16

B62o13h51u27s87l13a35v 67B44i82n44k58a 1979916958660

Zkuste si někdy vzít kolo, nebo skůtr, nebo motorku a projeďte se městem nebo okreskou. Diesel je prostě násobně horší než benzín a v tom městě už to prostě tu paseku s našim dýchacím ústrojím udělá. Mrzí mě to kvůli majitelům dieselových aut, ale okecat se to nedá - jsou to prostě dusiči. Chce to rozumný přístup, který nezrujnuje majitele dieselových aut, ale zároveň je z vozového parku postupně vytlačí. Fakt si to zkuste a pak napište.

+4/0
8.9.2016 23:19

J63i43n15d87ř31i61c19h 50Š65k68o64p54e17k 4165631630255

rozdíl mezi vlivem motorů na benzin a naftu postupně mizí, jak do módy přichází oturbené pidibenzinové motory

0/0
9.9.2016 7:17

M10a90r52t56i79n 73K64a72r24á81s79e73k 9198503328578

No on moderni EURO6 diese a benzin jsou na tom dost podobne...

0/0
9.9.2016 15:08

V14o77j29t17ě28c39h 10M93a11r61h28o48u79l 8608382297793

To jo. Ale jen s tím softwarem od VW...:-)

0/0
13.9.2016 15:33

M42a97r10t53i20n 82K69a50r25á16s79e38k 9758553288428

Myslis ten, ktery se tyka EURO 5 motoru?

0/0
13.9.2016 16:59

S95t12a38n43i56s96l70a90v 58K54r28e54j25c91a62r 6537606923764

Nu v médiích se už několikrát psalo o tom, že Češi si z dieselate nic nedělali a prodeje Škodovek a VW v té době nijak neklesly. Takže u Čechů volba media eco-olovo tolik roli nehraje. Takže Renault v ČR neprorazí ani po roce 2020. To se možná vrátí Zil!!

0/0
15.9.2016 11:08

P51a32v14e92l 93K59u65b12i32š30t64a 7346154982160

problém je se starými diesely. ty nové od EURO5 výše jsou OK.

0/0
9.9.2016 17:10

J83a58n 98K84r33p44e36c 5186943644642

aneb jak vam eurourednik zdrazil auta rozhodnutim od stolu, aby usetril 0,5% skodlivych emisi vypoustenych do ovzdusi.

+3/0
8.9.2016 21:01

M24a35r33t52i35n 76K82a78r75á20s91e18k 9438833898938

Na tech 0,5% jste prisel jak? Ve mestech jsou auta povetsinou hlavni zdrojem znecisteni ovzdusi, proto se to tak resi...

+2/−1
8.9.2016 21:40

J48a70n 92K29r22p54e19c 5186143534752

kdyz uz tak ty nejstarsi auta na ktere nove emisni limity nemaji zadny vliv. na druhou stranu jsou auta nejvetsim producentem malych pevnych castic. zel bohu a nastavenym emisnim limitum jsou tyto castice cim dal mensi - v zavislosti na pouzivanych technologiich kvuli emisnim limitum - a uz je nemusite ani vdechovat protoze prostupuji do tela pres kuzi. nejvetsim zdrojem znecisteni ovzdusi ve mestech je prumysl a lokalni topeniste.

+3/0
8.9.2016 22:02

J68o41s24e23f 19V37a38l44a 9400783783933

jestli Renault nekonci s diesely jenom proto, ze mu nasli v nezavislem svycarskem testu statni zkusebny behem testovaci jizdy na ulici 5x vyssi hodnoty NOx nez srovnatelnemu VW s "podvodnym" motorem ( konkretne byla srovnavana Laguna s Passatem, BMW 3 a Mercedesem C, vsechno diesely 2.0, okolo 120 kW) BMW a Mercedes byly na tom stejne jako VW, ani nahodou, ze by byly lepsi

0/0
8.9.2016 19:44
Foto

J51i36ř33í 95D90v49o65ř11á42k 5505879460118

A jistě se jednalo o stejnou metodiku testu , jaká je nyní platná . A adolfwágen plánuje pro nafťáky asi zářivou budoucnost ?

0/−2
8.9.2016 19:48

J45i52ř68í 25K25l47i81m11e23š 9469605952827

Vážení diskutující naftobijci, poraďte mi prosím jaké auto si mám koupit,myslím to opravdu vážně.Mám 6 let starý Ford S-Max 2.0 tdci 120 kw,automat najeto cca 205000 km bez závad,auto jsme kupovali nové.Menší auto nechci kvůli pohodlí , dětem a kufru-časté dovolené. Spotřeba se pohybuje -město cca 7,3 l /100 km ,dálka ,letos Chorvatsko, cca 6,1l/100 km. Klidně si koupím benzínové auto.

0/0
8.9.2016 18:17

T79o14m48á59š 25C68h76r16a77s84t31n22ý 2261644861733

Tak zase S-Max benzín 2.0? :-)

+1/0
8.9.2016 18:22

J36i89ř36í 75K17l91i85m74e24š 9629405222847

Bohužel větší spotřeba,ale i výkon,což zase tak moc nepotřebuji,160k stačí,dálka by ještě šla ,ale město je cca 9-11 litrů,měl jsem ho půjčený.A menší objem nechci,bojím se životnosti agregátu .

0/0
8.9.2016 18:35

V38l88a71d98i18s68l61a61v 82B35u29r69y94š67e66k 1479122987824

to nikdy nechápu, 200 tisíc bez závad, mě se to zdá jako pohádka, taky mám TDCi, 4 roky, ale jen 103 kW, jezdím dlouho a slušně, palivo výhradně Verva 100, každý rok značkový servis, teď mám najeto 90 tisíc a prodávám to raději, asi to bude chtít dost oprav, při větším zatížení to signalizuje poruchu motoru, engine malfunction, takže nejspíše odchází turbo nebo DPF, s dieslem končím, už mám objednaný benzín

0/0
8.9.2016 18:43

J93i37ř85í 55K34l29i74m87e28š 9739445612377

jezdím do ACR Ford ,taky pravidelně,kvůli bezplatné asistenční službě do další prohlídky a ochotnému personálu,tankuji u Čepra naftu bez biosložky ,přidávám aditivum Vif. zatím je vše v pořádku,DPF mě časem čeká ,originál Ford repase za cca 14000,- . měním teda i olej v převodovce ,klasický automat Aisin, taky bez problémů. Máme v rodině i dvě Modea 1.8 tdci a 2.2 tdci r.v.2009 s manuální převodovkou a fungují taky bez problémů,nepočítám běžný servis,kotouče,destičky filtry a tak

0/0
8.9.2016 19:50

J63a30n 48S95l59a22d17k95ý 3351212523

Já Passat Variant PD 1,9 TDi. 360 000 Km. Na motoru akorát rozvody, vodní pumpa a klínový řemen. Oleje a filtry nepočítám. R.v. 2000

0/0
8.9.2016 21:31

M64a16r15t22i34n 28K37a21r63á57s28e57k 9518423468798

No ja bych doporucil zustat nejakou chvili u stavajiciho auta, zjevne jde o slusny kousek....

+1/0
8.9.2016 18:59

J42i80ř43í 87K48l72i90m16e74š 9289705872897

Určitě ho nechám u sebe dožít,nebudu ho prodávat,ale nové ,stejně velké auto by se nám hodilo a SUV nechceme.

0/0
8.9.2016 19:53

M90a85r67t25i43n 89K27a24r62á62s98e45k 9328973788458

No jestli uz deti trochu vyrostly, tak ja bych se za sebe do neceho klasicke stredni tridy, superb treba? ten na rodinne pouziti skvely.... jinak z "eko" aut urcite neni spatny prius, navzdory mozna prvni dojmu je to pomerne velke auto (i kdyz oproti smaxu asi o kus mensi)

0/0
8.9.2016 21:45

M71a96r62t22i42n 74K25a91r33á14s91e24k 9988473168568

Ten superb je teda v zakldni benzinove motorizaci podobne vykonny jako ten smax a za 6-7 litru bude jezdit taky bez problemu....

+1/0
8.9.2016 21:47

R49o31b71b70e59r42t 18B51e29r65g79e27r 2435514259

A možná bude konec Renaultu, ne?

+3/0
8.9.2016 18:03

P73e21t70r 12M31i18c74h56a26l 2700744901382

Aspoň znak by měl přežít, jinak lidstvo vyhyne. :-)

+5/0
8.9.2016 18:06

M97a12r24t25i56n 51V95e10s35e18l84ý 8392870205929

chá chacha ten analytik spadl z višně

0/−2
8.9.2016 18:01

I76v94a 96V58a80l88č28í13k37o44v83á 3480739749

A ty jsi letadlo, ne? 8-o

+1/0
8.9.2016 18:10

J55a10r84o50s79l53a26v 50P63o70r90t 7559247479135

Zrušte auta , rozdejte kola , velbloudy , koně , osly a máte vystaráno ekologové , emise vyřešíte pytlíkem na zadku dopravního prostředku .

+4/0
8.9.2016 17:49

P85e72t42r 96M81a78r31e72č26e20k 1483791989858

Přesně tak. Miluju ty co si myslí , že pomocí emisních norem přelstí fyzikální zákony. :-)

+3/0
8.9.2016 18:08







Najdete na iDNES.cz