Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Do roku 2020 bude s diesely amen, hlásí Renault

Renault je další značka, která začala vyhlížet konec dieselů. U modelů nižších tříd, které tvoří většinu jejích prodejů, mají do roku 2020 vymizet úplně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M77a84r39e28k 64P65r93š19í57n 3405454453635

rád bych zde uvedl pár myšlenek

1. porovnávat lodní a automobilovou dopravu nemá smysl. O co v celé diskusi ohledně dieselu jde je skutečnost, že dieselové motory produkují emise, které jsou škodlivé pro lidi při vdechování (především NOx a saze). Lodě je vytvářejí sice také, ale uprostřed pacifiku má smysl řešit tak akorát CO2, nikoli však NOx nebo saze.

2. Opravdové hybridy (TSI s dvojspojkovou převodovkou a třetí spojkou připojující elektromotor nepovažuji za hybrid, opravdové hyridy mají tzv power split device, neboli e-cvt a žádné spojky) nemají turbo a většinou ani přímé vstřikování. Tím pádem nevytvářejí saze jako turbobenzíny. Jelikož power split device není kompatibilní s turbomotorem, tak se zřejmě mezi těmito hybridy turbo a (masově) ani přímé vstřikování nikdy nerozšíří. Hybrid je především o tom, že dokáže řídit otáčky motoru nezávisle na rychlosti jízdy, případně ho i za jízdy automaticky vypínat, nízký točivý moment atmosférických jednotek nastavených na atkinsonův cyklus je pak kompenzován točivým momentem elektromotoru a výkonem baterie.

3. V 1 litru benzínu je méně uhlíku než v 1 litru nafty. Tudíž o něco vyšší spotřeba benzínu znamená stejnou produkci CO2 jako u nafty. Spotřebou Ad Blu vzniká rovněž CO2.

4. Hybridní baterie nají prokázaně velkou životnost a jsou poměrně malé, tudíž znečištění způsobené jejich produkcí nebude o nic horší než znečištění způsobené produkcí spotřebních dílů pro dieselový motor (vstřikovací ventily, turba, spojky atd ...), nemluvě o tom, že dieselový motor potřebuje robustnější motorový blok.

Abych to shrnul přestože v produkci CO2 jsou si dnešní hybridy s diesely přibližně rovny, jsou na tom v případě emisí, které prokázaně škodí lidskému draví mnohem lépe.

0/0
20.9.2016 22:46

K30a34r35e20l 71N17o16v38o17t58n35y 2601215709680

Diesely patri do tiraku, nakladaku, traktoru, dalkovych autobusu a lodi, ne do osobnich aut, ani do mestkych autobusu.

0/0
18.9.2016 0:26

T71o12m53á18š 20V81e78j81m88e52l24k74a 8408662539

No, že Renault nebude dělat dieselové motory mi doslova "trhá žíly". Klidně ať přestanou vyrábět auta úplně 

0/−1
14.9.2016 8:16

A27d89a36m 13B31a17r19t79o89n48í32k 1257491765799

Kdyby skončil Renault, taky by to nikomu nevadilo....

+1/−1
12.9.2016 11:47

P92a14t53r33i50k 84S37v91o37b52o48d55a 3529311286925

Pro všechny zastánce velkoobjemových atmosfér odkazuji na srovnání trojlitru superba s 2,0 tsi. Pro staré auto hovoří jen okamžitý nástup chodu a někomu se líbí jadrnější zvuk. JInak v jakékoliv akceleraci (měření GPS) dost významně oturbený 2,0 tsi benzín dává na frakt třílitru (nula na sto, pružnost, cokoliv). A spotřeba je 7,5 nebo 8 vs 12 pro turbo. Emise, to nevím, ale já s tím turbem jezdím rád:)

0/0
12.9.2016 11:00

J40a97r49o14m17í70r 84K66r46á64l 4920739274719

Zkuste stejné porovnání udělat po ujetých 200 tis. km a přiložte i náklady na údržbu.

+1/0
18.9.2016 8:38

T59o62m42á21š 72V30o70t86r43o13u42b61e44k 1740780684634

konečně ty černě dýmající turbokamna skončí a vypadnou z cest...

+2/−8
9.9.2016 15:55

K37a68r30e39l 84J51o37a74c85h43i68m65s13t29á44l 8286192797876

tak nevim já mám naftu a opravdu pane nečoudí

+1/0
11.9.2016 1:04

V91o19j19t54ě71c69h 21M16a11r73h18o50u91l 8678952387453

Ale smrdí a zvuk má jako traktor...

0/−2
13.9.2016 15:30

P58e51t29r 77H90l83a96d43í36k 2276775981230

V Renaultu budou islamisti vyrábět Toyoty s kulometem???

0/0
9.9.2016 15:00

T26o26m65á97š 79V70e27j58m74e66l24k40a 8308732219

Benzín patří do sekačky na trávu.

0/0
14.9.2016 8:17

J34i27r73i 45D32o16m81i60n38i68k 1241288341570

Auto má vonět benzínem a ne páchnout, jako traktor. tatatatatatatatata:-)

+2/−4
9.9.2016 13:01

T37o42m92á37š 12V60o91t34r36o69u26b66e27k 1980760624624

přesně nafta patří do lodí, tanků a popř. náklaďáků

0/−4
9.9.2016 16:04

P60a63v33e32l 11K10u14b62i89š20t43a 7146694212560

a výrobce automobilů by neměli otravovat nereálnými emisními normami. EURO5 by bohatě stačilo. stejně jsou emise způsobené auty jen několik málo % z celkového objemu emisí

+2/0
9.9.2016 17:08

L98a34d27i38s80l46a92v 70K59a42l92o46u74s 7165486641600

S V3S na věčné časy, dokud nás STK nerozdělí.;-D

+1/0
9.9.2016 9:38

J60a15n 60K67o70n33v15a41l91i33n48k70a 5800901311985

Do roku 20 bude nejspíš i s mým dieselem amen ;-D Vrátím se pak k velkoobjemovému benzinu bez turba a bude klid.

0/0
9.9.2016 8:51

J15a19n 27P74o59k33o81r23n70ý 1623719670173

No, teď ještě otázka, jestli budete mít co koupit.

0/0
9.9.2016 12:00

M66a86r82t71i78n 53K18a15r95á41s62e92k 9338493548688

Proc ne? Minimalne dovoz z USA...

0/0
9.9.2016 15:07

J31a88r61o12m25í75r 11K38r46á85l 4110819774539

Pokud bude homologace pro EU.

0/0
18.9.2016 8:39

A10n70t42o72n84i65n 60K86a19d21l77c90e98k 9232859211656

Hlavne at me nesahaji na muj 6.7 Cummins. To bych pak nemel s cim tahat obytny naves:)))

+2/0
9.9.2016 0:53

T98o41m68á11š 40L82u16d14v50í21k 1810427414672

Z ropy se získává mnoho produktů. Od plynů po benzín, naftu a topné oleje. Nejúčinnější jsou topné oleje ale potřebují velký objem a takový motor může vážit několik tun proto se používají v elektrárnách a lodích. Nafta je druhá nejúčinnější ale také potřebuje poměrně velký objem a motor obvykle váží stovky kilogramů a používá se v nákladní dopravě, strojích, vojenské technice. Nejméně účinný z těchto tří je benzínový motor který ale může vážit jen desítky kilogramů. Kdybychom zakázali motory na topné oleje a naftu tak se můžeme vrátit o sto let zpět protože lodě vážící tisíce tun případně nákladní automobily vážící desítky tun na ten benzín prostě nepojedou.

+1/0
9.9.2016 0:26

J16i32n27d86ř62i31c90h 75Š68k12o70p11e51k 4895471830115

samozřejmě že pojedou.

Sice s trochu jinou spotřebou, ale pojedou

+1/0
9.9.2016 7:16

B25o59h73u45s82l45a84v 98B40i59n66k79a 1259486158760

Zkuste si někdy vzít kolo, nebo skůtr, nebo motorku a projeďte se městem nebo okreskou. Diesel je prostě násobně horší než benzín a v tom městě už to prostě tu paseku s našim dýchacím ústrojím udělá. Mrzí mě to kvůli majitelům dieselových aut, ale okecat se to nedá - jsou to prostě dusiči. Chce to rozumný přístup, který nezrujnuje majitele dieselových aut, ale zároveň je z vozového parku postupně vytlačí. Fakt si to zkuste a pak napište.

+4/0
8.9.2016 23:19

J78i20n83d76ř94i97c58h 43Š18k65o98p97e69k 4815641240135

rozdíl mezi vlivem motorů na benzin a naftu postupně mizí, jak do módy přichází oturbené pidibenzinové motory

0/0
9.9.2016 7:17

M37a79r27t81i92n 70K49a80r12á63s90e41k 9198873868318

No on moderni EURO6 diese a benzin jsou na tom dost podobne...

0/0
9.9.2016 15:08

V94o74j20t37ě10c34h 29M61a25r11h73o79u84l 8108702767113

To jo. Ale jen s tím softwarem od VW...:-)

0/0
13.9.2016 15:33

M65a21r21t35i58n 96K26a22r37á23s95e93k 9518763558208

Myslis ten, ktery se tyka EURO 5 motoru?

0/0
13.9.2016 16:59

S21t47a85n88i14s75l36a55v 96K30r77e69j74c11a26r 6627306633174

Nu v médiích se už několikrát psalo o tom, že Češi si z dieselate nic nedělali a prodeje Škodovek a VW v té době nijak neklesly. Takže u Čechů volba media eco-olovo tolik roli nehraje. Takže Renault v ČR neprorazí ani po roce 2020. To se možná vrátí Zil!!

0/0
15.9.2016 11:08

P32a74v19e69l 25K22u20b86i96š16t64a 7306584962330

problém je se starými diesely. ty nové od EURO5 výše jsou OK.

0/0
9.9.2016 17:10

J73a88n 32K90r21p60e45c 5836793604762

aneb jak vam eurourednik zdrazil auta rozhodnutim od stolu, aby usetril 0,5% skodlivych emisi vypoustenych do ovzdusi.

+3/0
8.9.2016 21:01

M48a52r61t22i78n 40K31a23r48á87s45e37k 9268723908648

Na tech 0,5% jste prisel jak? Ve mestech jsou auta povetsinou hlavni zdrojem znecisteni ovzdusi, proto se to tak resi...

+2/−1
8.9.2016 21:40

J49a58n 90K64r56p20e77c 5766523734962

kdyz uz tak ty nejstarsi auta na ktere nove emisni limity nemaji zadny vliv. na druhou stranu jsou auta nejvetsim producentem malych pevnych castic. zel bohu a nastavenym emisnim limitum jsou tyto castice cim dal mensi - v zavislosti na pouzivanych technologiich kvuli emisnim limitum - a uz je nemusite ani vdechovat protoze prostupuji do tela pres kuzi. nejvetsim zdrojem znecisteni ovzdusi ve mestech je prumysl a lokalni topeniste.

+3/0
8.9.2016 22:02

J72o94s71e39f 35V88a64l44a 9710443443933

jestli Renault nekonci s diesely jenom proto, ze mu nasli v nezavislem svycarskem testu statni zkusebny behem testovaci jizdy na ulici 5x vyssi hodnoty NOx nez srovnatelnemu VW s "podvodnym" motorem ( konkretne byla srovnavana Laguna s Passatem, BMW 3 a Mercedesem C, vsechno diesely 2.0, okolo 120 kW) BMW a Mercedes byly na tom stejne jako VW, ani nahodou, ze by byly lepsi

0/0
8.9.2016 19:44
Foto

J85i88ř36í 83D84v85o52ř93á73k 5485689800448

A jistě se jednalo o stejnou metodiku testu , jaká je nyní platná . A adolfwágen plánuje pro nafťáky asi zářivou budoucnost ?

0/−2
8.9.2016 19:48

J31i68ř22í 90K42l83i44m36e66š 9349505522267

Vážení diskutující naftobijci, poraďte mi prosím jaké auto si mám koupit,myslím to opravdu vážně.Mám 6 let starý Ford S-Max 2.0 tdci 120 kw,automat najeto cca 205000 km bez závad,auto jsme kupovali nové.Menší auto nechci kvůli pohodlí , dětem a kufru-časté dovolené. Spotřeba se pohybuje -město cca 7,3 l /100 km ,dálka ,letos Chorvatsko, cca 6,1l/100 km. Klidně si koupím benzínové auto.

0/0
8.9.2016 18:17

T16o12m36á18š 55C92h15r23a96s77t67n82ý 2921904651313

Tak zase S-Max benzín 2.0? :-)

+1/0
8.9.2016 18:22

J12i97ř56í 12K58l89i67m94e32š 9799115602587

Bohužel větší spotřeba,ale i výkon,což zase tak moc nepotřebuji,160k stačí,dálka by ještě šla ,ale město je cca 9-11 litrů,měl jsem ho půjčený.A menší objem nechci,bojím se životnosti agregátu .

0/0
8.9.2016 18:35

V59l32a12d43i42s69l46a91v 46B39u23r86y39š17e71k 1439332587894

to nikdy nechápu, 200 tisíc bez závad, mě se to zdá jako pohádka, taky mám TDCi, 4 roky, ale jen 103 kW, jezdím dlouho a slušně, palivo výhradně Verva 100, každý rok značkový servis, teď mám najeto 90 tisíc a prodávám to raději, asi to bude chtít dost oprav, při větším zatížení to signalizuje poruchu motoru, engine malfunction, takže nejspíše odchází turbo nebo DPF, s dieslem končím, už mám objednaný benzín

0/0
8.9.2016 18:43

J52i69ř45í 31K51l94i24m57e21š 9689225332227

jezdím do ACR Ford ,taky pravidelně,kvůli bezplatné asistenční službě do další prohlídky a ochotnému personálu,tankuji u Čepra naftu bez biosložky ,přidávám aditivum Vif. zatím je vše v pořádku,DPF mě časem čeká ,originál Ford repase za cca 14000,- . měním teda i olej v převodovce ,klasický automat Aisin, taky bez problémů. Máme v rodině i dvě Modea 1.8 tdci a 2.2 tdci r.v.2009 s manuální převodovkou a fungují taky bez problémů,nepočítám běžný servis,kotouče,destičky filtry a tak

0/0
8.9.2016 19:50

J13a62n 47S28l45a79d59k58ý 3951832193

Já Passat Variant PD 1,9 TDi. 360 000 Km. Na motoru akorát rozvody, vodní pumpa a klínový řemen. Oleje a filtry nepočítám. R.v. 2000

0/0
8.9.2016 21:31

M60a27r87t70i60n 59K33a88r56á51s69e16k 9888853798908

No ja bych doporucil zustat nejakou chvili u stavajiciho auta, zjevne jde o slusny kousek....

+1/0
8.9.2016 18:59

J47i55ř88í 80K77l26i88m73e36š 9549335252867

Určitě ho nechám u sebe dožít,nebudu ho prodávat,ale nové ,stejně velké auto by se nám hodilo a SUV nechceme.

0/0
8.9.2016 19:53

M78a40r93t73i60n 21K89a77r35á85s59e18k 9888443658608

No jestli uz deti trochu vyrostly, tak ja bych se za sebe do neceho klasicke stredni tridy, superb treba? ten na rodinne pouziti skvely.... jinak z "eko" aut urcite neni spatny prius, navzdory mozna prvni dojmu je to pomerne velke auto (i kdyz oproti smaxu asi o kus mensi)

0/0
8.9.2016 21:45

M92a41r38t58i10n 67K20a49r94á38s82e10k 9988953348158

Ten superb je teda v zakldni benzinove motorizaci podobne vykonny jako ten smax a za 6-7 litru bude jezdit taky bez problemu....

+1/0
8.9.2016 21:47

R98o72b68b72e38r21t 25B35e67r10g68e30r 2125304689

A možná bude konec Renaultu, ne?

+3/0
8.9.2016 18:03

P37e54t18r 74M61i91c85h38a77l 2710824331652

Aspoň znak by měl přežít, jinak lidstvo vyhyne. :-)

+5/0
8.9.2016 18:06

M82a17r77t36i88n 35V13e88s70e96l86ý 8632290235329

chá chacha ten analytik spadl z višně

0/−2
8.9.2016 18:01

I41v66a 50V29a91l18č23í71k53o87v58á 3530179869

A ty jsi letadlo, ne? 8-o

+1/0
8.9.2016 18:10

J39a93r66o37s90l69a84v 92P90o92r22t 7949657489835

Zrušte auta , rozdejte kola , velbloudy , koně , osly a máte vystaráno ekologové , emise vyřešíte pytlíkem na zadku dopravního prostředku .

+4/0
8.9.2016 17:49

P20e87t96r 71M71a15r46e14č41e13k 1723731939158

Přesně tak. Miluju ty co si myslí , že pomocí emisních norem přelstí fyzikální zákony. :-)

+3/0
8.9.2016 18:08







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.