- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
rád bych zde uvedl pár myšlenek
1. porovnávat lodní a automobilovou dopravu nemá smysl. O co v celé diskusi ohledně dieselu jde je skutečnost, že dieselové motory produkují emise, které jsou škodlivé pro lidi při vdechování (především NOx a saze). Lodě je vytvářejí sice také, ale uprostřed pacifiku má smysl řešit tak akorát CO2, nikoli však NOx nebo saze.
2. Opravdové hybridy (TSI s dvojspojkovou převodovkou a třetí spojkou připojující elektromotor nepovažuji za hybrid, opravdové hyridy mají tzv power split device, neboli e-cvt a žádné spojky) nemají turbo a většinou ani přímé vstřikování. Tím pádem nevytvářejí saze jako turbobenzíny. Jelikož power split device není kompatibilní s turbomotorem, tak se zřejmě mezi těmito hybridy turbo a (masově) ani přímé vstřikování nikdy nerozšíří. Hybrid je především o tom, že dokáže řídit otáčky motoru nezávisle na rychlosti jízdy, případně ho i za jízdy automaticky vypínat, nízký točivý moment atmosférických jednotek nastavených na atkinsonův cyklus je pak kompenzován točivým momentem elektromotoru a výkonem baterie.
3. V 1 litru benzínu je méně uhlíku než v 1 litru nafty. Tudíž o něco vyšší spotřeba benzínu znamená stejnou produkci CO2 jako u nafty. Spotřebou Ad Blu vzniká rovněž CO2.
4. Hybridní baterie nají prokázaně velkou životnost a jsou poměrně malé, tudíž znečištění způsobené jejich produkcí nebude o nic horší než znečištění způsobené produkcí spotřebních dílů pro dieselový motor (vstřikovací ventily, turba, spojky atd ...), nemluvě o tom, že dieselový motor potřebuje robustnější motorový blok.
Abych to shrnul přestože v produkci CO2 jsou si dnešní hybridy s diesely přibližně rovny, jsou na tom v případě emisí, které prokázaně škodí lidskému draví mnohem lépe.
Diesely patri do tiraku, nakladaku, traktoru, dalkovych autobusu a lodi, ne do osobnich aut, ani do mestkych autobusu.
No, že Renault nebude dělat dieselové motory mi doslova "trhá žíly". Klidně ať přestanou vyrábět auta úplně
Kdyby skončil Renault, taky by to nikomu nevadilo....
Pro všechny zastánce velkoobjemových atmosfér odkazuji na srovnání trojlitru superba s 2,0 tsi. Pro staré auto hovoří jen okamžitý nástup chodu a někomu se líbí jadrnější zvuk. JInak v jakékoliv akceleraci (měření GPS) dost významně oturbený 2,0 tsi benzín dává na frakt třílitru (nula na sto, pružnost, cokoliv). A spotřeba je 7,5 nebo 8 vs 12 pro turbo. Emise, to nevím, ale já s tím turbem jezdím rád:)
Zkuste stejné porovnání udělat po ujetých 200 tis. km a přiložte i náklady na údržbu.
konečně ty černě dýmající turbokamna skončí a vypadnou z cest...
tak nevim já mám naftu a opravdu pane nečoudí
V Renaultu budou islamisti vyrábět Toyoty s kulometem???
Benzín patří do sekačky na trávu.
Auto má vonět benzínem a ne páchnout, jako traktor. tatatatatatatatata
přesně nafta patří do lodí, tanků a popř. náklaďáků
S V3S na věčné časy, dokud nás STK nerozdělí.
Do roku 20 bude nejspíš i s mým dieselem amen Vrátím se pak k velkoobjemovému benzinu bez turba a bude klid.
No, teď ještě otázka, jestli budete mít co koupit.