Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

První mrtvý řidič Tesly v Evropě. Záchranáři se pak báli elektromobilu

První smrtelná nehoda elektromobilu tesla v Evropě se stala v nizozemském městečku Baarn. Řidič byl na místě mrtvý. Hasičům pak trvalo několik hodin, než se do vozu dostali, protože měli strach ze zasažení elektrickým proudem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D91a67n27i65e53l 34M63u75n75z84a18r 1769628472836

tak meli jenom vytahnout tu prodluzovacku ze zastrcky!

0/0
27.9.2016 22:25

I98r96e36n25a 24P97l95a30c62h35e45t21k88o82v36á 1126924276720

kdyz si uzivatel mysli, ze tempomat je autopilot

+1/0
26.9.2016 1:27

H56o67n23z25a 48T61a20r 3699342294272

Ps: Tempomat je v základu, za pokročilý adaptabilní tempomat (autopilot ) se musí připlatit 3 900 Euro

https://www.youtube.com/watch?v=tH1ipC4MBZ0

0/0
8.10.2016 11:47

K76a50t55e36ř81i70n24a 25V27ý56b95o46r63n39á 6180229749

Pojízdné krematorium pro opravdové a zároveň bohaté fandy.

+2/−1
23.9.2016 13:36

P91a49t81r25i59k 88M89a25r84e80k 8872637148376

Tak hlavne aby nemeli baterie od Samsungu , to by teprve byla explozivni jizda. Osobne mne elektro auta nelakaji, ale kdyz se to nekomu libi

+2/0
23.9.2016 5:40

D70a11n44i58e93l 65M61u11n64z87a77r 1109268602316

a co vas laka?

0/0
27.9.2016 22:28

P58a85t40r48i44k 77M84a46r12e26k 8602657218956

Treba V12 ve Ferrari F12

+1/0
28.9.2016 0:07

H89o36n60z23a 28T34a45r 3299802234562

Dobrá volba Ferrari taky dobře hoří.R^

http://www.autoforum.cz/bleskovky/problem-ferrari-s-hrozbou-pozaru-je-vetsi-nez-se-zdalo-zastaveny-byly-i-prodeje-488-gtb/

0/0
9.10.2016 14:44

R22a90d83i93m 46N59e72b38e93l 5366945569249

Kolik je tady řidičů, kteří by se chtěli nechat vozit robotem a připravit se o požitek z řízení a jízdy?:-/ Já tedy určitě ne.

+8/−1
19.9.2016 22:27

K68a59r85e63l 41S41a42r10d49a 3142749617

Já klidně a moc rád. Aspoň bych nepotkával na silnicích idioty, potřebující se předvádět a ohrožující tak životy ostatních řidičů.

+3/−3
20.9.2016 7:43

M26a85r97t36i84n 38K14o27u91š32a 6855104524

Velká otázka je, zda je víc nebezpečný idiot, který rád řídí a většinou to celkem umí, nebo idiot, který se svou směsí nešikovnosti a pohrdání automobilismem svěří řízení stroji, který nikdy nebude umět řešit náhodné situace.

+8/−1
20.9.2016 20:56

H64o66n87z36a 27T68a93r 3789452544672

Jenže ten idiot co to "umí" balancuje na hraně a tím ohrožuje ostatní účastníky provozu více než naprogramovaný automat, který jede podle předpisu a nehledá hranice toho co auto ještě zvládne a co už ne .

Větší nebezpečí v Tesle vidím v tom, že to auto, má velmi výkonný elektropohon. Tak výkonné auto, už potřebuje zkušeného řidiče, aby se nestalo neštěstí .

https://www.youtube.com/watch?v=x9CWdj0_DMo

0/0
8.10.2016 11:20

P47a81t86r49i79k 56M71a85r18e42k 8302727738126

tak ono zalezi jak moc dobre to bude fungovat, jet autem do prace, auto pak poslat pro dite do skoly a pak mne vyzvedne vecer v hospode ... takovy autopilot by se mne docela libil

+3/0
23.9.2016 5:41

K18a96r89e39l 32B45l72á85h21a 1755736541729

Až to bude lépe vypipláno, tak by se mi to líbilo s možností vypnutí. On řídit např. několik set km není pro řidiče žádný požitek.

+1/0
25.9.2016 8:56

S32t44a79n 81N79o41v39á87k 5137505645464

Mně se zdá, že robotů už jezdí na silnicích spousta. Aspoň já jich spoustu potkávám, potože tak blbě by snad neřídila ani teta Běta z Horní Dolní.

0/0
26.9.2016 21:43

F45r59a10n90t20a 44N93u24d33l18i70s 5145483238187

Nechat se vozit robotem nemusím, ale to zrychlení v Tesle je fakt mazec. Svezl mě jeden majitel S-ka a byl jsem nadšenej. Je to trochu zvláštní, když motor neřve a jen bzučí, ale zatlačí to do sedačky parádně. Ale pořád to má víc much než se mi líbí, tak bych do toho nešel i kdybych na to měl. A chyběl by mi smrad benzínu a řev starejch 8-válců :-)

0/0
27.9.2016 13:00

T94o61m69a20s 74H35a82c48e50k 6384597495407

Cele se mi to zda nejake divne. Nevsiml jsem si ze by hasici pri haseni baraku nejpre hledali privod proudu nez zacnou hasit. Z verim ze kolikrat zasahnou i nedo pod proudem. Nejsem hasis, mozna nekdo z diskutujich hasic je a muze to osvetlit, ale verim ze tohle uz nejak vymyslene maji. Navic v pripade elektrickeho pozaru bych cekal ze budou hasi nejakou penou. A pokud by lezli k ridicovi - v kombineze s prilbou jim je nejakych +/- 400V k smichu.

Spis vidim problem v te stale horici a tezko uhasitelne baterii. Kdo videl na youtube horici LiPol baterii tak vi ze to neni zadna sranda a ten ohen je pomerne dost smerovy, pomalu jak z autogenu, s vysokou teplotou (kolem 1300C). Pokud nevim kdy a kde a jakym smerem vyslehne dalsi vytrysk takoveho plamene pak je ceho se bat, protoze 1300C je dost i na ochranny oblek.

Jak rikam, nejsem hasic, ale ja osobne bych se v ochrannem obleku bal tohodle nez zasahu elektrickym proudem - a mozna to tak bylo, jen se to v novinach prekroutilo :-)

+5/0
18.9.2016 12:20

J44i23ř15í 56Š34t92ě85d84r72a 5930112411787

U kolika zásahu jste si toho nevšiml? "Bojový řád jednotek požární ochrany - taktické postupy zásahu" doslova uvádí:

i) v místnostech domů se odpojí zdroj elektrického proudu v postiženém úseku, při pochybnostech zda je ohrožený úsek vypnut a při požáru nebo zátopě se vypne hlavní domovní přívod,

ii) při požáru celých objektů musí být vypnuto venkovní vedení silového zařízení po vedení v okruhu 30 m,

iii) přípojku nebo přívod vysokého napětí pro obec nebo závod může vypnout osoba v obci nebo v závodě k tomu rozvodným energetických podnikem určená, která rovněž zajistí vypnutý stav v souladu s ČSN 34 3100,

iv) při vypnutí elektrického proudu je třeba zjistit, zda nedošlo k přerušení dodávky elektrického proudu pro důležitá zařízení, která by mohla havarovat, požární čerpadla, nouzové osvětlení evakuačních cest, zařízení nutné k evakuaci lidí a materiálu (výtahy apod.),

v) není-li možno elektrický proud vypnout, musí být o tom vyrozuměn velitel

zásahu.

Myslíte, že někdo bude lit kvanta vody do objektu pod proudem a zároveň se plazit kolem zapnutého silnoproudého rozvaděče?

+5/0
19.9.2016 15:59

M40a49r24t72i75n 43H65a32r44t36i42g 9409884212626

Tak se zkuste hasičů zeptat jak budou postupovat při hašení domu se solárními panely na střeše... Budete se asi dost divit, ale dům dopadne stejně jako ona Tesla...

+2/0
22.9.2016 13:25

P20e58t62r 60H93á62j78e20k 4130242781554

a to rozhodne solarni panely nedaji takovy proud jako baterie....

0/0
29.9.2016 14:39

M37i32l32o67š 68A78d94á94m42e34k 5764620256826

Stacilo si na internetu najit kde se to vypina. Tesla ma nekolik mist, kde se da vypnout rozvody vysokeho napeti.

+1/−2
16.9.2016 15:53

P18a10t86r72i26k 45M81a32r74e23k 8402497468266

asi nemeli v telefonech dostatecny datovy plan

0/0
23.9.2016 5:43
Foto

K60a38r21e58l 95H87r38u10š21k68a 2721601928257

A kde to "vysoké napětí" má jako Tesla mít?

0/0
29.9.2016 7:51

V29i85l80é10m 44P21ř54í78h32o39d97a 2434739143577

Koukám, že řidič Tesly se může cítit jako pilot raketového ME-163, který se občas rozpustil v uniklém palivu.

+1/0
15.9.2016 15:22

R18o36m29a41n 78L43a13n23g28e65r 9374544172872

Tak hlavně nehasit vodou ani pěnovými přístroji. A až vyndají černou skříňku, bude svět zase chytřejší. ;-D

0/0
15.9.2016 14:32

J28a98r64o51s65l13a88v 41S40t15e35r70n80w16a80l59d 2627235

do hořícího benzíňáku by taky nikdo nelezl

+5/0
15.9.2016 10:33
Foto

K33a51r13e41l 53M28a24l81ý 6256714620431

No, měl to i s kremací

0/−1
15.9.2016 9:31

F17r66a46n90t14a 40N43u91d18l11i68s 5765943248167

... a bude pohřben i se svým milovaným autem

0/0
27.9.2016 13:03

J17a62r96o42s68l13a23v 30K65o83s 7856551456367

S tim si EU poradi.Vydaji narizeni, kazdy elektromobil bude muset mit tazne a na kare vozit presepsane mnozstvi pisku s predepsanou velikosti zrna (tzv.europisek).... Nechapu tu senzaci,porad je to jen auto a v nem bohuzel lide umiraji....

+17/−2
14.9.2016 7:02

M82i86r26e78k 96S96á68l 1345881118504

to na obrázku je hromádka popela co po vozu s řidičem zbyla?

+7/0
13.9.2016 14:16

O25t70o 15P32a82l35d46u39s 1223168280274

V jiných značkách se denně zabíjí stovky řidičů a nikomu to nepřijde divné. Asi konkurence.:-/

+27/0
12.9.2016 19:27

J38a92n 40C92h45o80b16o28t 5833978649347

Jak velké je napájecí napětí takové Tesly, není to trošku zbytečná hzsterie, vzhledem k tomu, že vůči zemi bude mít ten vůz nulový potenciál?

Proč prostě nezastříkat baterii pěnou, ať dělá, co umí, a zatím se nevěnovat stříhání kabiny?

0/0
12.9.2016 17:08

M23i51c97h97a26l 47J82a72r95o91š 7534420182965

Je to jen moje domněnka, ale z toho, co jsem zatím četl, tak napětí asi bude podobné jako u jejich Powerwallu 350-450V.

Hlavní problém je, že baterie je z mnoha modulů, které jsou (tajemně) propojeny, takže hypoteticky je velká šance, že napětí mezi místy, kterých se rukama držíte, bude větší než 100V.

0/0
13.9.2016 11:28

V82i58l48é26m 32P30ř64í68h87o84d65a 2144329523817

Jestli to stále platí, tak baterie Tesly vypadá takto - hmotnost baterie je 540 kg, napětí baterie je cca 400V. Baterie obsahuje celkem 7104 ks LiIon článků velikosti 18650 v 16 modulech zapojených v sérii. Každý modul obsahuje 6 skupin zapojených do série, přičemž každá skupina je složená ze 74 článků zapojených paralelně. Je ve formě výměnného plochého hliníkového bloku, který je umístěn v podlaze kabiny.

0/0
15.9.2016 15:27

H82o65n27z15a 80T18a40r 3379472234732

Každý článek v tom akuboxu je připojen tenkým drátkem, který zároveň funguje i jako tavná pojistka. je kapalinové oběhové temperování akumulátorů.

Na výběr jsou modely o rozdílné kapacitě akumulátorů od 60 kWh až po

vrcholný model P100D

u Tesly S si můžete vybrat mezi zadním náhonem a pohonem na všechny kola.

https://www.tesla.com/en_GB/models/design

0/0
8.10.2016 11:38

V32a54c31l45a49v 97V84a48v97r57a 3787674745437

Ano, v Evropě bájná Tesla. V USA mají mrtvé řidiče nejméně dva.

Tesla jak známo, je vysoce prodělečný podnik - firma jež na každém prodaném voze prodělává 4,000 dolarů (asi 100,000 Kč) a žije v podsatě ze sponzorování několika bank a dalších sponzorů, kteří si nemohou dovolit je dnes po takovém zadlužení odstřihnout od svých milodarů.

Letos se Tesla chystala vyrobit a prodat snad 50,000 aut, což je v porovnání s ostatní výrobou aut v celé USA pakatel. Nic.

To vyrobí samotný Ford za 2 měsíce, a vyrábí ty v Ameice ještě kolos GM, Chrysler, Toyota,Honda, Kia, Hyundai, Nissan, ba i VW něco málo a Mercedes nějaké SUV.

Vozy s pohonem na baterie - elektromobily prodává už léta i Nissan, GM (Volt), Ford i Chrysler, nicméně rozumný člověk ví že elektromobily nejsou dosud dovyvinuté natolik aby to rozumný člověk koupil. Akologická Kalifornie je ovšem jiný případ. Vyrábět elektroauta je neekonomické. A kdo ví jestli někdy bude.

Každý kdo aspoň týden pojezdil v elektromobilu, ví, že jeho pohled jako magnet přitahuje v tom autě přístroj kde se ukazuje na jak dlouho a na kolik km má v autě "šťávu" a jestli dojede bezpečně domů k nabíječce. Běda, pokud ho zastaví někde na dálnici ucpaný provoz, nebo nehoda. Volt od GM si však baterii může dobít pomocí nabíjecího malého motorku na benzín. Tuto možnost nemá žádný jiný prodávaný elektromobil. Chevy Volt se vyrábí léta.

A jak dlouho vydrží baterie než se vyhodí jako nepotřebná? Záruku 7 let dává na Volta GM ale ta výdrž baterie úměrně s roky provozu klesá. A Tesla není výjimka.

Až podraží benzín, přijdou ke slovu vodíkové palivové články, (přímé spalování vodíku je nesmysl) a kdoví co přijde po nich.

+15/−13
12.9.2016 16:09

P69a54v63o22l 41K21u25b39r89a23n 6359350360372

Píšete nezmysly - viete o tom?

+7/−6
13.9.2016 13:37

M87i51c30h10a13l 58J97a19r46o51š 7454670292835

Musíte ho omluvit, ještě si ani neposbíral věci, co mu rozházela Hermína.

+2/−1
13.9.2016 19:36

R54o34m13a97n 51L71a21n63g76e25r 9154114582912

Ne, nepíše. Ale o tom vy nemáte ani ponění, co? ;-D

+7/0
15.9.2016 14:46

L64u18d20ě23k 71J57e59l55í37n77e64k 5267457599170

Já bych spíše ohledně té výroby položil otázku: "Kolik aut vámi vyjmenovaných značek stojí ladem ve skladech a kolik je neprodaných Tesel?" To, že firmy vyrábějí na sklad, snad přece ještě neznamená, že jsou veleúspěšné.

+2/−1
14.9.2016 15:25

P21a76t73r91i41k 84M65a19r37e83k 8642257338746

no jestli jim ze 2 milion aut zustane na skladu 200,000 tak je to porad lepsi nez prodat jenom 50 tisic

Tesla je neco jako apple, umi prodavat a ma kolem sebe jakysi mytus ze je to neco lepsiho

nevim, ale jestli Teslu 95D nebo Porsche Panamera 4s, tak opravdu radeji to Porsche ;)

+3/−1
23.9.2016 5:49

J15a94k11u98b 15H54e38g41e31n94b71a33r98t 9965354439354

Tesla není zatím zisková, protože investuje do masivních výrobních prostředků, které jiné automobilky již mají, a nemůže je jednoduše koupit, protože její automobily nemají standardní součásti jako spalovací motory a převodovky, takže musí vyvinout vlastní výrobní zařízení.

Pokud jde o mrtvé řidiče, přinejmenším modely S mají naježděno přes jeden a půl miliardy kilometrů, takže by bylo divné, kdyby se alespoň pár řidičů nezabilo, když třeba v USA je průměrný nájezd na jedno úmrtí asi desetkrát nižší.

+8/−1
15.9.2016 2:57

H36o60n56z64a 47T41a19r 3279172974972

Tvrdit že automobilka která maximum svých finančních prostředku přesouvá do investic je ztrátový podnik je Mimo mísu.

---Tesla motors Staví gigatovárnu_1 na akumulátory .

https://www.tesla.com/en_EU/gigafactory?redirect=no

---Tesla motors buduje celosvětovou sít rychlonabíjecích stanic Supercharger

https://www.tesla.com/en_EU/supercharger?redirect=no

---Tesla motors připravuje do výroby další modely elektromobilů

https://www.tesla.com/en_EU/model3

---Tesla motors vyrábí uložiště el. energie

https://www.tesla.com/en_EU/powerwall

0/0
23.9.2016 23:42

A81l39e16š 41Z35e79l31i82n62k26a 1394152776

dobré a čichl jste někdy k účetnictví? Víte jak dlouho se odepisují takové investice ?

+1/0
28.9.2016 0:39

H79o54n77z29a 17T84a68r 3839932574382

Kdyby při těch milionech najetých kilometrů, co už Tesly najezdily. Nebyl žádný mrtvy, tak to by byla revoluce v dopravě. Prostě dokonalý automobil .

Volt od GM má spalovací motor mechanicky spojený s poháněnou nápravou takže to je podobné technické řešení jako Verze plug- in- hybrid Prius T.

Asi vám uniklo, že existuje BMW i3 rex a právě ten má palubní generátor na výrobu el energie .

Elektromobil je v koloně aut mnohem efektivnější, protože když stojí má minimální spotřebu el. energie.

Ford studie energetické navrtanosti elektromobilu

http://www.hybrid.cz/pocitame-je-z-hlediska-emisi-vyhodnejsi-spalovaci-auto-nebo-elektromobil

Akumulátory po ukončení své životnosti v elektromobilu Budou použity ke stabilizaci energetické sítě, až pak budou recyklovávány

http://www.hybrid.cz/bmw-bosch-postavili-obri-28mwh-baterii-pro-energetiku

0/0
23.9.2016 23:42

F64r76a20n66t62a 90N80u97d55l40i59s 5915883408977

No a? Najděte si, kolik "vydělává" třeba VW na jednom autě a budete se divit.

0/0
27.9.2016 13:06

V29l74a51s79t19a 95S54v78o83b92o62d88a 4209319394

Je to stejné jako fotovoltatika na střeše, to taky nikdo nechce hasit, protože to nelze vypnout.

+12/0
11.9.2016 15:34

J24a86n 81C77h75o57b69o64t 5293708449407

Ano, stejně jako tato fotovoltaika - jaké je napětí na výstupu celého systému kolektorů, opravdu bývá více, než nízké násobky 12V? Že z toho mají hasiči strach, už jsem četl, ale nená jmi jasné proč, jestli se FV opravdu spojuje do nějakého vyššího napětí, než řekněme 48V?

+3/0
12.9.2016 17:10

M59i47c30h62a88l 88C18h65a93l41u24p48a 6418190979353

Taky jsem něco takového četl. Myslím, že jo, prostě je to víc panelů a propojuje se to. Kolik tam je napětí nevím, ale možná to mohou být i stovky Voltů a pak se to transformuje. Lít na to vodu fakt nebude moc bezpečné.

0/0
13.9.2016 21:24

L73a10d12i70s75l26a25v 71Ž20e20n63í49š59e20k 6326184738648

Nechci tady příliš zabíhat do detailů, samotné články vyrábějí napětí stejnosměrné, a jednotlivě i napětí malé, které transformovat pochopitelně nejde... k tomu slouží měniče, které ze stejnosměrného vyrábí proud střídavý, o stejných hodnotách, jako je normálně v domácí síti , tedy 230/400V , problémem je ovšem v tom, že články vyrábějí proud kdykoli jsou dostatečně osvíceny ...

+1/0
13.9.2016 22:37



Najdete na iDNES.cz