Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

První mrtvý řidič Tesly v Evropě. Záchranáři se pak báli elektromobilu

První smrtelná nehoda elektromobilu tesla v Evropě se stala v nizozemském městečku Baarn. Řidič byl na místě mrtvý. Hasičům pak trvalo několik hodin, než se do vozu dostali, protože měli strach ze zasažení elektrickým proudem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D96a96n82i11e53l 77M47u36n50z66a92r 1639708582686

tak meli jenom vytahnout tu prodluzovacku ze zastrcky!

0/0
27.9.2016 22:25

I28r72e18n21a 39P44l90a75c43h58e98t40k31o36v12á 1806304876280

kdyz si uzivatel mysli, ze tempomat je autopilot

+1/0
26.9.2016 1:27

H48o83n13z87a 13T16a48r 3829772284232

Ps: Tempomat je v základu, za pokročilý adaptabilní tempomat (autopilot ) se musí připlatit 3 900 Euro

https://www.youtube.com/watch?v=tH1ipC4MBZ0

0/0
8.10.2016 11:47

K20a67t65e97ř80i56n65a 16V15ý31b49o52r54n46á 6250109489

Pojízdné krematorium pro opravdové a zároveň bohaté fandy.

+2/−1
23.9.2016 13:36

P72a31t21r42i61k 62M44a57r69e32k 8812397438516

Tak hlavne aby nemeli baterie od Samsungu , to by teprve byla explozivni jizda. Osobne mne elektro auta nelakaji, ale kdyz se to nekomu libi

+2/0
23.9.2016 5:40

D45a39n10i82e50l 23M74u51n74z53a91r 1739308152386

a co vas laka?

0/0
27.9.2016 22:28

P26a61t39r44i83k 97M53a40r76e32k 8612497578446

Treba V12 ve Ferrari F12

+1/0
28.9.2016 0:07

H67o78n82z23a 77T11a85r 3309792294882

Dobrá volba Ferrari taky dobře hoří.R^

http://www.autoforum.cz/bleskovky/problem-ferrari-s-hrozbou-pozaru-je-vetsi-nez-se-zdalo-zastaveny-byly-i-prodeje-488-gtb/

0/0
9.10.2016 14:44

R35a31d56i66m 49N86e42b38e29l 5536695529939

Kolik je tady řidičů, kteří by se chtěli nechat vozit robotem a připravit se o požitek z řízení a jízdy?:-/ Já tedy určitě ne.

+8/−1
19.9.2016 22:27

K58a52r90e97l 32S59a87r72d27a 3172169747

Já klidně a moc rád. Aspoň bych nepotkával na silnicích idioty, potřebující se předvádět a ohrožující tak životy ostatních řidičů.

+3/−3
20.9.2016 7:43

M19a60r51t14i51n 94K81o20u54š58a 6765964724

Velká otázka je, zda je víc nebezpečný idiot, který rád řídí a většinou to celkem umí, nebo idiot, který se svou směsí nešikovnosti a pohrdání automobilismem svěří řízení stroji, který nikdy nebude umět řešit náhodné situace.

+8/−1
20.9.2016 20:56

H36o44n28z21a 38T90a96r 3369882644342

Jenže ten idiot co to "umí" balancuje na hraně a tím ohrožuje ostatní účastníky provozu více než naprogramovaný automat, který jede podle předpisu a nehledá hranice toho co auto ještě zvládne a co už ne .

Větší nebezpečí v Tesle vidím v tom, že to auto, má velmi výkonný elektropohon. Tak výkonné auto, už potřebuje zkušeného řidiče, aby se nestalo neštěstí .

https://www.youtube.com/watch?v=x9CWdj0_DMo

0/0
8.10.2016 11:20

P19a87t96r29i40k 26M18a23r49e91k 8402367908336

tak ono zalezi jak moc dobre to bude fungovat, jet autem do prace, auto pak poslat pro dite do skoly a pak mne vyzvedne vecer v hospode ... takovy autopilot by se mne docela libil

+3/0
23.9.2016 5:41

K76a57r87e41l 48B10l74á93h35a 1945246691619

Až to bude lépe vypipláno, tak by se mi to líbilo s možností vypnutí. On řídit např. několik set km není pro řidiče žádný požitek.

+1/0
25.9.2016 8:56

S87t25a19n 47N30o94v26á94k 5637975615794

Mně se zdá, že robotů už jezdí na silnicích spousta. Aspoň já jich spoustu potkávám, potože tak blbě by snad neřídila ani teta Běta z Horní Dolní.

0/0
26.9.2016 21:43

F38r49a62n57t80a 95N18u37d86l60i42s 5185933498647

Nechat se vozit robotem nemusím, ale to zrychlení v Tesle je fakt mazec. Svezl mě jeden majitel S-ka a byl jsem nadšenej. Je to trochu zvláštní, když motor neřve a jen bzučí, ale zatlačí to do sedačky parádně. Ale pořád to má víc much než se mi líbí, tak bych do toho nešel i kdybych na to měl. A chyběl by mi smrad benzínu a řev starejch 8-válců :-)

0/0
27.9.2016 13:00

T59o24m61a11s 15H70a63c29e97k 6404537205407

Cele se mi to zda nejake divne. Nevsiml jsem si ze by hasici pri haseni baraku nejpre hledali privod proudu nez zacnou hasit. Z verim ze kolikrat zasahnou i nedo pod proudem. Nejsem hasis, mozna nekdo z diskutujich hasic je a muze to osvetlit, ale verim ze tohle uz nejak vymyslene maji. Navic v pripade elektrickeho pozaru bych cekal ze budou hasi nejakou penou. A pokud by lezli k ridicovi - v kombineze s prilbou jim je nejakych +/- 400V k smichu.

Spis vidim problem v te stale horici a tezko uhasitelne baterii. Kdo videl na youtube horici LiPol baterii tak vi ze to neni zadna sranda a ten ohen je pomerne dost smerovy, pomalu jak z autogenu, s vysokou teplotou (kolem 1300C). Pokud nevim kdy a kde a jakym smerem vyslehne dalsi vytrysk takoveho plamene pak je ceho se bat, protoze 1300C je dost i na ochranny oblek.

Jak rikam, nejsem hasic, ale ja osobne bych se v ochrannem obleku bal tohodle nez zasahu elektrickym proudem - a mozna to tak bylo, jen se to v novinach prekroutilo :-)

+5/0
18.9.2016 12:20

J73i37ř23í 59Š36t61ě19d59r21a 5450532981167

U kolika zásahu jste si toho nevšiml? "Bojový řád jednotek požární ochrany - taktické postupy zásahu" doslova uvádí:

i) v místnostech domů se odpojí zdroj elektrického proudu v postiženém úseku, při pochybnostech zda je ohrožený úsek vypnut a při požáru nebo zátopě se vypne hlavní domovní přívod,

ii) při požáru celých objektů musí být vypnuto venkovní vedení silového zařízení po vedení v okruhu 30 m,

iii) přípojku nebo přívod vysokého napětí pro obec nebo závod může vypnout osoba v obci nebo v závodě k tomu rozvodným energetických podnikem určená, která rovněž zajistí vypnutý stav v souladu s ČSN 34 3100,

iv) při vypnutí elektrického proudu je třeba zjistit, zda nedošlo k přerušení dodávky elektrického proudu pro důležitá zařízení, která by mohla havarovat, požární čerpadla, nouzové osvětlení evakuačních cest, zařízení nutné k evakuaci lidí a materiálu (výtahy apod.),

v) není-li možno elektrický proud vypnout, musí být o tom vyrozuměn velitel

zásahu.

Myslíte, že někdo bude lit kvanta vody do objektu pod proudem a zároveň se plazit kolem zapnutého silnoproudého rozvaděče?

+5/0
19.9.2016 15:59

M73a37r82t10i52n 79H40a66r79t11i95g 9569184732306

Tak se zkuste hasičů zeptat jak budou postupovat při hašení domu se solárními panely na střeše... Budete se asi dost divit, ale dům dopadne stejně jako ona Tesla...

+2/0
22.9.2016 13:25

P36e84t76r 62H59á47j82e81k 4420392151474

a to rozhodne solarni panely nedaji takovy proud jako baterie....

0/0
29.9.2016 14:39

M77i18l12o97š 38A89d91á24m40e11k 5394980166566

Stacilo si na internetu najit kde se to vypina. Tesla ma nekolik mist, kde se da vypnout rozvody vysokeho napeti.

+1/−2
16.9.2016 15:53

P21a62t79r52i45k 38M56a28r27e23k 8382777248886

asi nemeli v telefonech dostatecny datovy plan

0/0
23.9.2016 5:43
Foto

K98a27r20e50l 35H28r11u92š93k57a 2791831388497

A kde to "vysoké napětí" má jako Tesla mít?

0/0
29.9.2016 7:51

V86i35l55é76m 55P12ř35í30h11o88d93a 2754909593897

Koukám, že řidič Tesly se může cítit jako pilot raketového ME-163, který se občas rozpustil v uniklém palivu.

+1/0
15.9.2016 15:22

R87o69m59a75n 12L25a22n89g88e73r 9874544282682

Tak hlavně nehasit vodou ani pěnovými přístroji. A až vyndají černou skříňku, bude svět zase chytřejší. ;-D

0/0
15.9.2016 14:32

J32a72r60o10s16l41a91v 67S61t31e21r62n78w25a31l55d 2597375

do hořícího benzíňáku by taky nikdo nelezl

+5/0
15.9.2016 10:33
Foto

K51a13r16e87l 29M17a36l34ý 6736444660131

No, měl to i s kremací

0/−1
15.9.2016 9:31

F67r56a17n61t78a 25N42u75d84l27i96s 5295173378637

... a bude pohřben i se svým milovaným autem

0/0
27.9.2016 13:03

J48a46r95o68s42l24a59v 12K25o61s 7446531536737

S tim si EU poradi.Vydaji narizeni, kazdy elektromobil bude muset mit tazne a na kare vozit presepsane mnozstvi pisku s predepsanou velikosti zrna (tzv.europisek).... Nechapu tu senzaci,porad je to jen auto a v nem bohuzel lide umiraji....

+17/−2
14.9.2016 7:02

M81i67r57e11k 57S62á64l 1545271468154

to na obrázku je hromádka popela co po vozu s řidičem zbyla?

+7/0
13.9.2016 14:16

O23t83o 52P34a15l85d79u90s 1533868860774

V jiných značkách se denně zabíjí stovky řidičů a nikomu to nepřijde divné. Asi konkurence.:-/

+27/0
12.9.2016 19:27

J75a33n 88C18h53o91b98o44t 5703888119127

Jak velké je napájecí napětí takové Tesly, není to trošku zbytečná hzsterie, vzhledem k tomu, že vůči zemi bude mít ten vůz nulový potenciál?

Proč prostě nezastříkat baterii pěnou, ať dělá, co umí, a zatím se nevěnovat stříhání kabiny?

0/0
12.9.2016 17:08

M59i49c27h59a73l 98J92a29r58o62š 7284390172775

Je to jen moje domněnka, ale z toho, co jsem zatím četl, tak napětí asi bude podobné jako u jejich Powerwallu 350-450V.

Hlavní problém je, že baterie je z mnoha modulů, které jsou (tajemně) propojeny, takže hypoteticky je velká šance, že napětí mezi místy, kterých se rukama držíte, bude větší než 100V.

0/0
13.9.2016 11:28

V19i75l63é61m 10P85ř93í88h81o76d68a 2544209623277

Jestli to stále platí, tak baterie Tesly vypadá takto - hmotnost baterie je 540 kg, napětí baterie je cca 400V. Baterie obsahuje celkem 7104 ks LiIon článků velikosti 18650 v 16 modulech zapojených v sérii. Každý modul obsahuje 6 skupin zapojených do série, přičemž každá skupina je složená ze 74 článků zapojených paralelně. Je ve formě výměnného plochého hliníkového bloku, který je umístěn v podlaze kabiny.

0/0
15.9.2016 15:27

H44o34n81z49a 74T65a67r 3309262534922

Každý článek v tom akuboxu je připojen tenkým drátkem, který zároveň funguje i jako tavná pojistka. je kapalinové oběhové temperování akumulátorů.

Na výběr jsou modely o rozdílné kapacitě akumulátorů od 60 kWh až po

vrcholný model P100D

u Tesly S si můžete vybrat mezi zadním náhonem a pohonem na všechny kola.

https://www.tesla.com/en_GB/models/design

0/0
8.10.2016 11:38

V67a28c22l15a58v 10V75a82v33r79a 3187874255177

Ano, v Evropě bájná Tesla. V USA mají mrtvé řidiče nejméně dva.

Tesla jak známo, je vysoce prodělečný podnik - firma jež na každém prodaném voze prodělává 4,000 dolarů (asi 100,000 Kč) a žije v podsatě ze sponzorování několika bank a dalších sponzorů, kteří si nemohou dovolit je dnes po takovém zadlužení odstřihnout od svých milodarů.

Letos se Tesla chystala vyrobit a prodat snad 50,000 aut, což je v porovnání s ostatní výrobou aut v celé USA pakatel. Nic.

To vyrobí samotný Ford za 2 měsíce, a vyrábí ty v Ameice ještě kolos GM, Chrysler, Toyota,Honda, Kia, Hyundai, Nissan, ba i VW něco málo a Mercedes nějaké SUV.

Vozy s pohonem na baterie - elektromobily prodává už léta i Nissan, GM (Volt), Ford i Chrysler, nicméně rozumný člověk ví že elektromobily nejsou dosud dovyvinuté natolik aby to rozumný člověk koupil. Akologická Kalifornie je ovšem jiný případ. Vyrábět elektroauta je neekonomické. A kdo ví jestli někdy bude.

Každý kdo aspoň týden pojezdil v elektromobilu, ví, že jeho pohled jako magnet přitahuje v tom autě přístroj kde se ukazuje na jak dlouho a na kolik km má v autě "šťávu" a jestli dojede bezpečně domů k nabíječce. Běda, pokud ho zastaví někde na dálnici ucpaný provoz, nebo nehoda. Volt od GM si však baterii může dobít pomocí nabíjecího malého motorku na benzín. Tuto možnost nemá žádný jiný prodávaný elektromobil. Chevy Volt se vyrábí léta.

A jak dlouho vydrží baterie než se vyhodí jako nepotřebná? Záruku 7 let dává na Volta GM ale ta výdrž baterie úměrně s roky provozu klesá. A Tesla není výjimka.

Až podraží benzín, přijdou ke slovu vodíkové palivové články, (přímé spalování vodíku je nesmysl) a kdoví co přijde po nich.

+15/−13
12.9.2016 16:09

P69a67v50o89l 29K87u40b11r56a28n 6939570660132

Píšete nezmysly - viete o tom?

+7/−6
13.9.2016 13:37

M53i17c43h45a55l 91J36a70r68o71š 7194540442785

Musíte ho omluvit, ještě si ani neposbíral věci, co mu rozházela Hermína.

+2/−1
13.9.2016 19:36

R93o31m35a45n 66L41a14n96g27e39r 9964654622652

Ne, nepíše. Ale o tom vy nemáte ani ponění, co? ;-D

+7/0
15.9.2016 14:46

L70u93d21ě10k 43J72e38l25í45n72e42k 5327807989980

Já bych spíše ohledně té výroby položil otázku: "Kolik aut vámi vyjmenovaných značek stojí ladem ve skladech a kolik je neprodaných Tesel?" To, že firmy vyrábějí na sklad, snad přece ještě neznamená, že jsou veleúspěšné.

+2/−1
14.9.2016 15:25

P77a79t73r52i60k 17M35a92r57e90k 8342977558886

no jestli jim ze 2 milion aut zustane na skladu 200,000 tak je to porad lepsi nez prodat jenom 50 tisic

Tesla je neco jako apple, umi prodavat a ma kolem sebe jakysi mytus ze je to neco lepsiho

nevim, ale jestli Teslu 95D nebo Porsche Panamera 4s, tak opravdu radeji to Porsche ;)

+3/−1
23.9.2016 5:49

J14a47k88u39b 70H98e73g60e18n21b71a50r77t 9845614129434

Tesla není zatím zisková, protože investuje do masivních výrobních prostředků, které jiné automobilky již mají, a nemůže je jednoduše koupit, protože její automobily nemají standardní součásti jako spalovací motory a převodovky, takže musí vyvinout vlastní výrobní zařízení.

Pokud jde o mrtvé řidiče, přinejmenším modely S mají naježděno přes jeden a půl miliardy kilometrů, takže by bylo divné, kdyby se alespoň pár řidičů nezabilo, když třeba v USA je průměrný nájezd na jedno úmrtí asi desetkrát nižší.

+8/−1
15.9.2016 2:57

H60o15n97z48a 58T32a22r 3119582444112

Tvrdit že automobilka která maximum svých finančních prostředku přesouvá do investic je ztrátový podnik je Mimo mísu.

---Tesla motors Staví gigatovárnu_1 na akumulátory .

https://www.tesla.com/en_EU/gigafactory?redirect=no

---Tesla motors buduje celosvětovou sít rychlonabíjecích stanic Supercharger

https://www.tesla.com/en_EU/supercharger?redirect=no

---Tesla motors připravuje do výroby další modely elektromobilů

https://www.tesla.com/en_EU/model3

---Tesla motors vyrábí uložiště el. energie

https://www.tesla.com/en_EU/powerwall

0/0
23.9.2016 23:42

A62l19e18š 74Z81e35l41i34n52k92a 1194982346

dobré a čichl jste někdy k účetnictví? Víte jak dlouho se odepisují takové investice ?

+1/0
28.9.2016 0:39

H20o38n49z40a 55T56a72r 3919572504542

Kdyby při těch milionech najetých kilometrů, co už Tesly najezdily. Nebyl žádný mrtvy, tak to by byla revoluce v dopravě. Prostě dokonalý automobil .

Volt od GM má spalovací motor mechanicky spojený s poháněnou nápravou takže to je podobné technické řešení jako Verze plug- in- hybrid Prius T.

Asi vám uniklo, že existuje BMW i3 rex a právě ten má palubní generátor na výrobu el energie .

Elektromobil je v koloně aut mnohem efektivnější, protože když stojí má minimální spotřebu el. energie.

Ford studie energetické navrtanosti elektromobilu

http://www.hybrid.cz/pocitame-je-z-hlediska-emisi-vyhodnejsi-spalovaci-auto-nebo-elektromobil

Akumulátory po ukončení své životnosti v elektromobilu Budou použity ke stabilizaci energetické sítě, až pak budou recyklovávány

http://www.hybrid.cz/bmw-bosch-postavili-obri-28mwh-baterii-pro-energetiku

0/0
23.9.2016 23:42

F86r68a40n90t29a 93N69u17d61l44i81s 5345843858197

No a? Najděte si, kolik "vydělává" třeba VW na jednom autě a budete se divit.

0/0
27.9.2016 13:06

V65l96a44s61t28a 71S59v83o52b85o95d13a 4959169314

Je to stejné jako fotovoltatika na střeše, to taky nikdo nechce hasit, protože to nelze vypnout.

+12/0
11.9.2016 15:34

J84a28n 67C55h45o45b91o69t 5123908469677

Ano, stejně jako tato fotovoltaika - jaké je napětí na výstupu celého systému kolektorů, opravdu bývá více, než nízké násobky 12V? Že z toho mají hasiči strach, už jsem četl, ale nená jmi jasné proč, jestli se FV opravdu spojuje do nějakého vyššího napětí, než řekněme 48V?

+3/0
12.9.2016 17:10

M25i43c66h66a26l 82C84h54a70l20u12p25a 6198560489433

Taky jsem něco takového četl. Myslím, že jo, prostě je to víc panelů a propojuje se to. Kolik tam je napětí nevím, ale možná to mohou být i stovky Voltů a pak se to transformuje. Lít na to vodu fakt nebude moc bezpečné.

0/0
13.9.2016 21:24

L97a65d20i55s22l94a49v 66Ž28e63n40í29š14e73k 6596374348918

Nechci tady příliš zabíhat do detailů, samotné články vyrábějí napětí stejnosměrné, a jednotlivě i napětí malé, které transformovat pochopitelně nejde... k tomu slouží měniče, které ze stejnosměrného vyrábí proud střídavý, o stejných hodnotách, jako je normálně v domácí síti , tedy 230/400V , problémem je ovšem v tom, že články vyrábějí proud kdykoli jsou dostatečně osvíceny ...

+1/0
13.9.2016 22:37







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.