Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Eurokomisařka Jourová vs. VW: automobilka tvrdí, že pravidla neporušila

Německá automobilka Volkswagen odmítá, že by v souvislosti se svým emisním skandálem porušila pravidla EU na ochranu spotřebitelů. Nevidí proto potřebu kompenzovat dotčené vlastníky aut. Uvedla to agentura Reuters s odvoláním na dopis, který Volkswagen zaslal eurokomisařce pro spravedlnost a ochranu spotřebitelů Věře Jourové.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J56i26ř21í 47S54t32r86ž97í22n64e12k 3295328656519

VW a asi i další automobilky samozřejmě podváděly (podvádí) už jen tím, že uvádí oficiálně nereálnou průměrnou spotřebu automobilů, která se liší cca o 20% od reálné provozní spotřeby.

Jen touto obecně tolerovanou evropskou lží se de facto o 20% papírově sníží vypouštěné emise na 100 ujetých km.

Druhou stránkou tohoto problému jsou nereálně nastavené cíle od EU na snižování emisí u automobilů. Je celkem logické předpokládat, že nejvyšší byrokraté EU museli vědět, že ve skutečnosti nelze tyto limity plnit.

Jako ve většině oblastí řízených EU je ovšem vždy důležitější jaké výsledky se protlačí do ročních tabulek plnění požadavků, než reálný výsledek v praxi, který bývá horší, ale nikdo se to nedozví.

Problém nastal pouze v tom, že USA k měření nepřistoupily socialisticky jak je zvykem v EU, ale změřily skutečné hodnoty. Je to více průšvih bruselských Jakešů a Brežněvů než automobilek.

0/0
16.9.2016 19:45

P83e50t59r 87Č35e56r72m14á22k 9838575649730

To co popisujete není podvod automobilek ale požadavek EU - ta jasně říká že oficiálně udávané hodnoty emisí (a tím pádem i spotřeby, protože ta se z nich vypočítává) se musí udávat podle přesně dané metodiky NEDC.

Problém v USA byl v něčem naprosto jiném - USA uznává NEDC, takže pakliže ten VW řádně plní (což bezpochyb plní, a proto také v EU není co řešit) nebyl by problém. Problém ale je že homologační legislativa je odlišná, a vyžaduje důsledně popsání všech elementů systému, a tam VW zcela zřetelně pochybylo a za to ho dnes oprávněně honí. Pohádka o tom jak EPA něco měrila v reálu a pak rok a půl čekala na uveřejnění je už součást jiné kampaně...

0/0
16.9.2016 21:58

J40i94ř71í 39S60t95r63ž57í92n87e69k 3555378146739

Ve výsledku stejně platí, že snižování emisí dle požadavků EU je Potěmkinova vesnice, prostě si lžeme (EU) do kapsy a Junker a spol. se plácají po ramenou.

0/0
16.9.2016 23:59

P33e83t91r 97Č47e62r55m29á45k 9938825649830

To bez pochyby, je to velmi účinný ekonomický nástroj.

0/0
17.9.2016 0:19

P21a97v62e96l 67G22ö66t26z91e 4723682352125

Vysvetlil uz nekdo, proc teda ten SW s moznosti sizeni u mereni emisi v tech autech je?

0/0
15.9.2016 11:02

P92e89t62r 89Č41e96r52m98á79k 9388915589270

Proč by někdo vysvětloval něco co neexistuje... ;-)

0/0
15.9.2016 20:41

J20a84n 74D35o44b77r41o78v45o93l35n72ý 1870253462566

Vždycky když slyším Jourová, tak si vzpomenu, jak byla pár měsíců v naší politice a šup do EU komise.

0/0
14.9.2016 6:49

V41l21a33s72t44i69m65i66l 55K61o84c21u83r41e69k 4706473490114

Jourová nemá vůbec žádné předpoklady být komisařkou EU, A tak by ani neměla do ničejo mluvit.

0/0
13.9.2016 21:36

J81a50r65e37k 89K93o32n56č94i37c26k53ý 5819150528480

Jourová-to je prototyp zla a servilnosti ,neschopnosti , posluhovačstv ía politické korupce EU v bruseliRvRvRvRvRv:-/

+1/−1
11.9.2016 20:58

T27o68m85á81š 50V29a18l79d82e91r 7293940149

Opravdu je společnost prohnilá a hloupá? když čtu příspěvky této diskuze. VW group podvádí svého zákazníka a ten je vlastně rád, že mu někdo věší bulíky na nos. Nic se přeci nestalo. Celý scénář vypadá následovně. Vlastně se nic nestalo, nyní to upravíme, bude to mít horší podmínky provozu, zákazník moc nepozná a jede se dál. Jen v USA nás mohou seknou přes prsty, tak jim raději zaplatíme kompenzace a na evropské bulíky kašleme.

+1/−2
11.9.2016 1:24

P34e64t34r 47Č23e64r15m74á83k 9428775219230

Je zajimavé že o hlouposti tu mluví člověk co neví ani základní fakta, ale chce tu mudrovat;-)

VW v Evropě nepodváděl nikoho, tedy ani zákazníka. Logicky tedy nebude platit něco co nemusí. Snaha vyždímat z toho i tak nějakou finanční reparaci je pak pouze ukázkou nenažranosti některých lidi. R^

+1/0
11.9.2016 14:42

T69o39m38á18š 13V15a41l92d52e11r 7613670609

Když to tak vidíte. V normální nekorupční společnosti, by se všem postiženým vozidlům sebral technický průkaz, jelikož nesplňují homologační podmínky (a po úpravě a opětovném proměření vozu jinou metodikou, by se technické průkazy opět vrátily majitelům a ti by mohli vůz opět používat). A to by se všichni majitelé asi dost divili. Pak by to už byl podvod? Taky nemohu provozovat vůz, který nemá homologovanou nějakou část, nebo homologace není platná. AHA ZAPOMNĚL JSEM, že nepatřím do stáda :-)Jádro pudla není jestli mohou dosáhnout homologačních limitů, ale jestli dosahují. Mimochodem jaký je podle vás technický rozdíl dieselgate USA a v Evropě? Na závěr pokud nepochopíte jádro problému, není to má vina, ale nejspíše nositelů genů ze kterých jste vznikl. Diskuze je pro názory, nejsem váš nepřítel a využívám jen slova na obranu proti hulvátovi.

0/0
13.9.2016 21:51

P62e42t85r 53Č97e74r37m52á70k 9728915159670

Musím se opakovat - obdivuhodné diskutovat o věci o které nic nevíte. ;-)

Základ věci - který vy evidentně nechápete - je ten, že homologace nebyly nijak porušeny, a jsou tedy platné. Právě proto mohou všechna auta jezdit dále, právě proto VW v Evropě nic neřeší.

Kdybyste měl skutečně zájem si o věci něco zjistit s neplácat nesmysly, začněte právě u nich.

Homologační podmínky jsou jasně dané a předem známé. Jejich plnění se zjišťuje metodikou NEDC. Tato metodika má opět přesně dané podmínky a sekvenci na které se každý vůz testuje. Homologace je tedy získána pakliže automobil plní podmínky právě za této sekvence - nikoliv za žádných jiných. Je to kvůli porovnatelnosti, aby každý vůz musel absolvovat identické podmínky a výsledky byly porovnatelné. VW tedy řádně absolvoval tuto homologaci a logicky proto platí... R^

0/0
14.9.2016 23:02

T50o46m72á42š 35V17a69l37d58e77r 7503730879

Točíme se pořád dokola. VW upravil program, aby při měření byly emise v normě. Při používání běžným způsobem, normy ani homologační měření nesplňuje. Takže podvodem získal homologaci, která by neměla být platná. Mě je jasné, že nyní je homologace platná. Já bych ji jako úředník zrušil jedním šmahem, dokud se nevyřeší základní problém s emisemi. Ani jeden vůz s EA199 nesplňuje nařízení EURO4 (5) za jakých má fungovat. Tzn. nesplňuje max. limity, které může vůz do ovzduší vypouštět. Tudíž by měl vůz být odstaven do vyřešení problému. Asi také vlastníte vůz s oním motorem a nelíbí se vám to. Chápu to. Mě by se taky nelíbilo chování VW ke mě jako k zákazníkovi. Logicky každá úprava SW, nebo motoru zhorší jeho parametry až na emise, které se zlepší. Je otázka o kolik.

0/0
16.9.2016 3:44

P23e62t21r 80Č62e72r79m62á12k 9718885399440

Dokola se točíme protože tomu nerozumíte a evidentně porozumět ani nechcete a pořád opakujete svojí mylnou doměnku.

Škoda že jste se neřídil mou radou a nevěnoval trochu času zjištění více informací o způsobu homologací.

Zkusíme to tedy znovu - existují homologační kriteria, která říkají jaké hodnoty emisí jsou dovoleny, a podmínky při kterých musí být splněny. Jedná se tedy o splnění zadání za přesně daných kriterií. V žádných jiných kriteriích to neplatí ( je tedy naprosto jedno jaké emise to pak kde má, důležité jsou pouze stanovené a sledované režimy)! Proto je stanoven ten homologační cyklus který má simulovat běžnou jízdu, a k tomu se to vztahuje. Žádná jiné "běžné" uživání neexistuje.

Takže jako úředník byste mohl velký kulový, protože se musíte řídit zákony a předpisy, a ty hovoří jasně - vw má homologace získané zcela řádně dle zadání. Všechny vozy splňují přesně to co mají a co norma vyžaduje. Problém asi je že vy netušíte co ta norma říká - a ta neříká jenom maximálmí hodnoty těch emisí, ale také režimy kdy tyto maximální hodnoty platí, v žádných jiných režimech tedy tyto limity neplatí!!

Tím je pohádky konec R^

0/0
16.9.2016 21:48

J13o83s70e97f 66V46a13l45a 9640943293193

neda se jednani pani komisarky hodnotit pravne jako velezrada ?

0/0
10.9.2016 15:28

J75a53n 96H33r13o63m44a79s 3190600742414

Jourová patří do nápravného zařízení a ne do europarlamentu.

+2/−1
10.9.2016 14:55

J89a19r28e35k 15K48o73n83č13i90c14k85ý 5659600218140

R^R^R^R^

+1/0
11.9.2016 20:59

J70a52k57u67b 90F70e86i29f81a39r 7979189536599

No tak ať mám paní Jourová jasně sdělí, kde, kdy a jak utrpěl spotřebitel.

Spíš nemá co na práci, tak se chtěla zviditelnit a obhájit důležitost a potřebnost své židle:-/

+1/0
10.9.2016 9:35

J34a51r18e38k 18K56o27n76č39i26c30k45ý 5169830488200

R^

+1/0
11.9.2016 21:00

P66a52v51e40l 18J65o12n17á49š 5281325989525

Kdyby bylo nejhůř, mohou jim zkontrolovat, jestli měli zaplacené daně z darů jako v případě jedné paní z našich luhů a hájů. Snad se něco najde....

0/0
10.9.2016 6:42

J75u49r65a39j 53N65e62d76ě37l51a 8640857926232

Za mě se podvádět namá a oni podváděli. A tak zaslouží minimálně nějaký trest !

0/−5
9.9.2016 20:11

J41o46s55e64f 12V79a70l71a 9550653233503

plati pouze pro Kalifornii. Pro Evropu nebyl porusen zadny predpis a cinknuty SW se ani nikde pri testech nemohl uplatnit, protoze tyhle testy se delali pouze v USA. Navic se uz davno vi, ze terba Fiat-Chrysler pouzil podobnou vychytavku-ale s mnohem horsimi ekologickymi dusledky. Po 22 minutach provozu vypne cely system cisteni vyfukovych plynu a basta a zapne je az pri naslednem startu zase jenom na 22 minut

+4/−1
9.9.2016 21:05

J68u48r11a88j 88N33e28d34ě63l75a 8640157616272

Proč ten podvodný software tedy instalovali do všech dieslových aut? Podle Vaší zaslepenosti to bylo nejspíše, aby vytvořili další pracovní mista, co? :-/

0/0
10.9.2016 19:16

P85e43t39r 10Č86e53r24m52á69k 9698935639300

Protože se nejedná o žádný podvodný sw ale vlastnost toho sw.;-)

0/0
11.9.2016 14:44

T28o80m13á92š 98V25e12s96e23l75ý 5475628400679

ale oni přece nepodváděli - prostě jsou nesmyslně dané podmínky které má motor plnit a oni přesně ty podmínky plní

+3/−2
9.9.2016 21:45

J68a58r64o81m49í12r 83Č93e37c42h 1553778697352

A nase poslankyne se potrebuje zvyditelnit po mnesicich nicnedelani.Asi nema tuseni ze ekonomika CR je vicemene postavena na automobilovem prumyslu.VW ma ne nem velky podil,asi chce hodne zvednout nezamestnanost.

+4/0
9.9.2016 19:51

J25o77s40e94f 35V13a98l52a 9600823643883

rekl bych, ze pokud by na jejim miste byl Francouz a pustil by se takhle s vervou treba do koncernu PSA, tak ho pri navratu do Parize uz na letisti chytnou a nepusti domu, dokud tu zalobu neodvola. Ne ze bych chtel hajit podvody, ale ty normy jsou samy o sobe techicky nesmyslne, navic (jak se probezne prokazuje) podvadi vic atomobilek ( asi vsechny) a evropske normy asi vubec nijak dotceny nebyly. Tedy jedna se asi o politickou snahu pani komisarky zviditelnit se pred CR tim, ze si nakali do vlastniho hnizda

+5/0
9.9.2016 19:02

J59o29s72e66f 90V46a56l85a 9550933153873

druha-smutnejsi-varianta duvodu jednani pani komisarky by byla vydirat Skodovku a chtit predvolebni vypalne pro ANO

+2/0
9.9.2016 19:07

J53a60n 45D34v53o69ř47á31k 4553752813447

...směrnice o prodeji spotřebitelům a zárukách a o nekalých obchodních praktikách...

Takže už je jasné, že emisní pravidla VW v EU neporušil. Snaží se jej tedy utáhnout na nějaké obecné normy. Podle nich může dostat pokutu i Mařenka v konzumu, když prodá lízátko za 5 Kč místo avizovaných 4.

+3/0
9.9.2016 18:41

K44a52r37e36l 68K25r97o81l 6275600527634

Jourová by si měla uvědomit, že existují nějaké fyzikální zákony a množství emisí ve výfukových plynech prostě nelze snižovat do nekonečna. Že si tam pár jejich debilních kolegů vyspokojenělých půlmilionovým platem v EP jednou za čas usmyslí snížení CO a NO o deset nebo více procent, nemůže dopadnout jinak, než tak jak to dopadlo loni a to tak, že si s Jourovou a jí podobnými vytřou VW a spol prdel.

+5/−1
9.9.2016 18:26

M30i69l51o18š 31S82a79l31o72š52e51k 7734673731983

Za ty prachy,co bere se musí snažit...............;-D

+2/0
9.9.2016 15:15

M89i44c43h43a82l 47S38e31m47r19á30d 3272396947329

Vtip je v tom, že nemusí... koukněte se na Ransdorfa... ;-)

Ať si ty prachy berou, ale ať proboha neškodí...

+3/0
9.9.2016 17:00

J69a92n 17P80š14e82n28i38č10k72a 2950598703912

Ten se, diky Bohu, dosnazil.

+1/0
9.9.2016 18:23

Z11d62e67n93ě26k 18D46u83f27e69k 2264914488

Paní Jourová se pustila do války z druhým největším výrobcem vozidel. Měla by si uvědomit, že dává práci desetitisícům, možná statisícům lidí ve vlastních firmách a ve firmách subdodavatelů. Takže by se podle by se podle toho měla řídit a jít spíš cestou komunikace a hledáním cest než vyhrožováním. Vymyslet třeba takové normy, které budou reálně splnitelné a ne chiméry lidí, kteří ničemu nerozumí. Viz EURO normy a jejich limity.

+7/−6
9.9.2016 14:36

P13a98v10e65l 49Z35a50j81í58č66e85k 8694260706160

Principielne je jedno kdo koho zamestnava...

+2/−1
9.9.2016 14:40

M43a69r85t86i67n 39K46a56r61á32s23e86k 9848853758478

No nevim - EURO normy byly dlouho dopredu odsouhlasene se zastupci automobilek. A jsou mimochodem mene prisne nez podobne normy v USA a Japonsku. A ten samy VW, ktery "podvadel" u motoru pro EURO 5 ted vyrabi motory splnujici mnohem prisnejsi EURO 6, tak nevim kde vidite problem.

+2/−1
9.9.2016 15:31

M64i22c44h25a39l 98S17e55m34r29á20d 3522956807349

EURO normy byly výrobcům vnuceny a v podstatě nikdo je bezezbytku neplní (malé motory jsou sice papírově čistší, ale ve výsledku mají spotřebu jako velké, pokud chcete aby to trochu jelo, točíte to jako blázen) - prostě se v rámci portfolia nabízí hodně malé motory, které skoro nikdo nechce, aby to v průměru nějak vyšlo...

V podstatě se jde cestou zmenšování motorů a jejich většího ždímání za cenu snižování životnosti, což rozhodně není ekologické... ta ECO nálepka slouží jen pro udržování spotřeby, která je hybatelem ekonomiky...

+4/−1
9.9.2016 16:52

M10a46r40t50i56n 82K38a34r18á65s52e48k 9428363488648

EURO normy nemaji vybec nic spolecneho se spotrebou, nebo portfoliem automobilek, plantate do sebe ruzne veci, ktere spolu nesouvisi:

1) emisni normy (aktualne norma EURO) - plati pro kazde jedno auto a reguluji emise JEDOVATYCH latek motoru, auto ktere je nesplni se nemuze v EU prodavat (stejne to funguje ve vsech vyspelych zemich, USA a Japonci maji ty normy jeste prisnejsi nez EU).

2) dodatecne zdaneni automobilek pokud jejich portfolio auto ma vyssi nez vyhlasenou spotrebu (emise CO2), nidko nikomu nebrani vyrabet auta se spotrebou 20 litru na 100km, jen to bude trochu drazsi

Zivotnosti dnesnich motoru neni sebemensi problem (pokud nedo nevyrobi vylozene zmetek, jako nektere serie motoru TSI, ktere se mohly potkat), motory i dneska zpravidla prezijou samotne auto...

+1/−2
9.9.2016 17:05

J94a82n 28V31a57l80o54u76c43h 6622407628470

Ano, jenže to vede k maloobjemovým motorům, které sice papírově škodlivin vypouštějí méně, ale v běžném provozu, kdy je musíte točit, jsou na tom v absolutních číslech (a mnohdy i spotřebou) hůře než nějaká objemově větší EURO3, se kterou se dá v pohodě jezdit v otáčkách blízkých testovaným (při kterých jsou emise měřeny).

Nehledě na to, že výroba auta zatíží životní prostředí více něž nějaký rozdíl v emisích.

+3/0
9.9.2016 17:58

M28a93r59t79i97n 23K49a54r45á28s63e35k 9868353598858

Nic proti, ale maly turbomotor v realu tocit nemusite, na rozdil od atmosfery....

0/−1
9.9.2016 18:26

P59e73t29r 85Č64e25r69m76á59k 9768285909630

Malý turbomotor se samozřejmě točit musí, stačí se podívat na průběhy výkonových charakteristik.

0/0
10.9.2016 12:35

J16a92r52o75m85í89r 71Č91e67c44h 1233978207582

Emisni normy nemaji nic spolecneho se spotrebou?Takze auto ktere spotrebuje 20 L na 100Km podle vas vypusti stejne mnozstvi emisi, jako to co veme 5 L.Proc se tedy zmensuje objem motoru pro dosazeni mensiho mnozstvi emisi.Chtel bych to od vas vysvetlit?

+1/−1
9.9.2016 20:06

P63e63t94r 69Č55e94r89m82á88k 9208765829130

Euronormy samozřejmě se s potřebou mají co dělat - spotřeba se totiž vypočítává z vypuštěných emisí co2 ;-)

Životnost nevím jestli je problém, každopádně je výrazně nižší než bývala, souvisí to práve se zvyšováním výkonu za současného šetření na použitých materiálech.

0/0
10.9.2016 12:33

M34a81r30t30i93n 57K90a39r35á21s59e11k 9448863938918

Spotreba = emise CO2, ale emisni normy EURO neresi emise CO2, resi esmise jedovatych latek....

0/0
10.9.2016 13:15

P39e16t86r 53Č65e15r23m63á17k 9728955729320

Nejde o to že euronormy nestanovují konkrétní limity pro co2, jde o to že co2 je závislé na těch plynech které normy sledují, tudíž se nedá tvrdit že euronormy a hodnoty co2 spolu nemají co dělat. Mají R^

0/0
11.9.2016 15:03

M13a41r97t13i86n 46K19a47r23á28s49e29k 9298373528448

Ne opravdu nemaji, uz nevim jak vam to mam vysvetlit, neexistuje zadna prima umera mezi CO2 a jedovatymi emisemi (ty jedovate emise klesly za poslednich 20 let o cca 90 procent, emise CO2 ani ne o polovinu....

Nebyt norem EURO, tak motory maji mensi emise CO2 (mensi spotrebu), ale jedovatech latek by chrlily klidne stonasobne vice nez dneska

0/0
12.9.2016 0:38

P67e20t17r 94Č90e59r14m88á38k 9468285689650

Nemůžete vysvětlit něco co neexistije. Spojitost tam samozřejmě je, CO a CO2 jsou sice dva různé plyny, avšak stejného prvku, nejde hýbat jedním aniž by to mělo vliv na ten druhý - což ostatně sám nevědomky potvrzujete tím když říkáte že snižováním pouze CO2 by naopak rostlo CO. R^

0/0
12.9.2016 21:14

T23o31m61á27š 16B31a79š60a97n57d50a 2832549252860

Toto je klasický vyděračský přístup velkých společností, např. i Mittalu na Ostravsku, kdy kvůli překračovaní emisních limitů vyhrožují propouštěním tisíců lidí, pokud jim to nebude tolerováno. Takže ať jdou tyhle fabriky do zádele. Lidi si najdou jinou práci, nebo přijde jiný zaměstnavatel a nahradí ty podvodníky. Tak prostě funguje trh.

Přizpůsobovat normy komukoli, zvláště pak podvodným soukromým společnostem, je naprostý nesmysl.

+1/−4
9.9.2016 17:52

J46a34n 45P77š69e28n48i61č87k77a 2400538373192

Tak to rekni Sobotkovi, at se na dotovani OKD vyprdne, at to klidne zavrou, pac tezba samozrejme neni nic ekologickyho a ve finale nasledne spalovani toho, co vytezi je taky nic moc.

0/−1
9.9.2016 18:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.