Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Eurokomisařka Jourová vs. VW: automobilka tvrdí, že pravidla neporušila

Německá automobilka Volkswagen odmítá, že by v souvislosti se svým emisním skandálem porušila pravidla EU na ochranu spotřebitelů. Nevidí proto potřebu kompenzovat dotčené vlastníky aut. Uvedla to agentura Reuters s odvoláním na dopis, který Volkswagen zaslal eurokomisařce pro spravedlnost a ochranu spotřebitelů Věře Jourové.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JS

VW a asi i další automobilky samozřejmě podváděly (podvádí) už jen tím, že uvádí oficiálně nereálnou průměrnou spotřebu automobilů, která se liší cca o 20% od reálné provozní spotřeby.

Jen touto obecně tolerovanou evropskou lží se de facto o 20% papírově sníží vypouštěné emise na 100 ujetých km.

Druhou stránkou tohoto problému jsou nereálně nastavené cíle od EU na snižování emisí u automobilů. Je celkem logické předpokládat, že nejvyšší byrokraté EU museli vědět, že ve skutečnosti nelze tyto limity plnit.

Jako ve většině oblastí řízených EU je ovšem vždy důležitější jaké výsledky se protlačí do ročních tabulek plnění požadavků, než reálný výsledek v praxi, který bývá horší, ale nikdo se to nedozví.

Problém nastal pouze v tom, že USA k měření nepřistoupily socialisticky jak je zvykem v EU, ale změřily skutečné hodnoty. Je to více průšvih bruselských Jakešů a Brežněvů než automobilek.

0 0
možnosti

To co popisujete není podvod automobilek ale požadavek EU - ta jasně říká že oficiálně udávané hodnoty emisí (a tím pádem i spotřeby, protože ta se z nich vypočítává) se musí udávat podle přesně dané metodiky NEDC.

Problém v USA byl v něčem naprosto jiném - USA uznává NEDC, takže pakliže ten VW řádně plní (což bezpochyb plní, a proto také v EU není co řešit) nebyl by problém. Problém ale je že homologační legislativa je odlišná, a vyžaduje důsledně popsání všech elementů systému, a tam VW zcela zřetelně pochybylo a za to ho dnes oprávněně honí. Pohádka o tom jak EPA něco měrila v reálu a pak rok a půl čekala na uveřejnění je už součást jiné kampaně...

0 0
možnosti
PG

P62a84v86e77l 80G37ö78t54z55e

15. 9. 2016 11:02

Vysvetlil uz nekdo, proc teda ten SW s moznosti sizeni u mereni emisi v tech autech je?

0 0
možnosti

Proč by někdo vysvětloval něco co neexistuje... ;-)

0 0
možnosti
JD

Vždycky když slyším Jourová, tak si vzpomenu, jak byla pár měsíců v naší politice a šup do EU komise.

0 0
možnosti
VK

Jourová nemá vůbec žádné předpoklady být komisařkou EU, A tak by ani neměla do ničejo mluvit.

0 0
možnosti
JK

Jourová-to je prototyp zla a servilnosti ,neschopnosti , posluhovačstv ía politické korupce EU v bruseliRvRvRvRvRv:-/

1 1
možnosti
TV

Opravdu je společnost prohnilá a hloupá? když čtu příspěvky této diskuze. VW group podvádí svého zákazníka a ten je vlastně rád, že mu někdo věší bulíky na nos. Nic se přeci nestalo. Celý scénář vypadá následovně. Vlastně se nic nestalo, nyní to upravíme, bude to mít horší podmínky provozu, zákazník moc nepozná a jede se dál. Jen v USA nás mohou seknou přes prsty, tak jim raději zaplatíme kompenzace a na evropské bulíky kašleme.

1 2
možnosti

Je zajimavé že o hlouposti tu mluví člověk co neví ani základní fakta, ale chce tu mudrovat;-)

VW v Evropě nepodváděl nikoho, tedy ani zákazníka. Logicky tedy nebude platit něco co nemusí. Snaha vyždímat z toho i tak nějakou finanční reparaci je pak pouze ukázkou nenažranosti některých lidi. R^

1 0
možnosti
JV

J12o95s91e56f 98V41a50l69a

10. 9. 2016 15:28

neda se jednani pani komisarky hodnotit pravne jako velezrada ?

0 0
možnosti
JH

J93a78n 65H32r84o61m21a56s

10. 9. 2016 14:55

Jourová patří do nápravného zařízení a ne do europarlamentu.

2 1
možnosti
JF

No tak ať mám paní Jourová jasně sdělí, kde, kdy a jak utrpěl spotřebitel.

Spíš nemá co na práci, tak se chtěla zviditelnit a obhájit důležitost a potřebnost své židle:-/

1 0
možnosti
PJ

Kdyby bylo nejhůř, mohou jim zkontrolovat, jestli měli zaplacené daně z darů jako v případě jedné paní z našich luhů a hájů. Snad se něco najde....

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Čínský Dongfeng v Česku odpálí cenovou bombu. Elektrický Box bude za půl milionu

10. dubna 2024  12:51,  aktualizováno  13:15

Součástí uvedení modelů luxusní značky Voyah státního čínského koncernu Dongfeng bylo i představení...

První jízda: Kodiaq si škodováci na rozloučenou se spalováky vymazlili

11. dubna 2024

S novým Kodiaqem si Škoda mohla vyhrát. Tým Jiřího Dytrycha, šéfa projektů spalovacích aut značky,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  16:11

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

Místo vzduchového polštáře šrapnelem do hlavy. Airbagy mohou i zabíjet

15. dubna 2024

Seriál Když máte tu smůlu, havarujete a řítíte se za volantem proti jinému autu nebo třeba zdi, očekáváte,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Povinná antihackerská ochrana znamená stop pro oblíbené fiaty i hravá porsche

15. dubna 2024

Premium Od července 2024 bude platit nový předpis, který říká, že na území EU musí být všechna nově...

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie v bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Švédská aplikace motivuje žalobníčky odměnou k nahlašování špatného parkování

18. dubna 2024

Někdo špatně zaparkoval! Rychle to vyfoťte, zdokumentujte prostřednictvím aplikace a získejte...

Čínský Dongfeng zaútočí na Evropu přes Itálii, chce tam postavit automobilku

18. dubna 2024

Společnost Dongfeng Motor jedná s Římem o tom, že by vyráběla vozy v Itálii. Čínská automobilka...

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Elektrokolo, co vypadá spíš jako motorka a tak se i chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K jeho...