Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Inženýr VW se přiznal k čachrům s emisemi, hrozí mu pět let vězení

Jeden z inženýrů německého automobilového koncernu Volkswagen se u amerického soudu přiznal k podílu na skandálu kolem falšování testů emisí naftových vozů. Dohodl se, že bude spolupracovat s ministerstvem spravedlnosti USA při vyšetřování této aféry.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

B36ě33l53a 50H18o64r38á24k14o56v38á 1808612899800

Strůjce podvodu je testování které netestuje reálný provoz ale vymyšleninu co se dá odhalit a je jasné, že většina řidičů také jede trošku jinak když se na něj dívá policista...:-/

+1/0
12.9.2016 13:07

Z47d67e46n75ě66k 37D80u15f10e82k 2814464798

Tomu se říká obětovat pěšáky

+1/0
12.9.2016 10:08

K70a69r62e32l 92V29a22c76h31u69t 9623362899413

I kdyby to nakrásně byla pravda, tak stejně nikdo koncernu VW neodpáře, že asi vyvíjel na své specialisty "nepřiměřený tlak" - a vůbec, stejně je a vždy to bude firma (koncern) VW, kdo je zodpovědný za vše, co z jejich brány kdy vyjelo a vyjede. ;-)

+2/0
11.9.2016 9:53

J40i94ř20í 45J75e41z30d93i89n60s10k60ý 8188552273529

Já nevim co se pořád řeší? Auto splnilo podmínky testu. Nikdo výrobce aut nenutil, aby jejich auta vykazovaly stejné hodnoty v reálu jako při testu. Ten test sám o sobě je špatný...

Co udělal VW a jistě i ostatní výrobci (jinak by se už dávno ozvali) je maximálně tak nemorální.

+6/0
10.9.2016 22:52

A66n36t28o58n52í43n 92Z15e86l42e76n14ý 2264963831496

U nás by to byl bezdomovec, v USA inženýr. Jsou vyspělejší.

+3/−2
10.9.2016 21:24

T95o49m20a89s 47K15a14f58k75a 8785120324424

V automobilovom priemysle musí byť každá firma certifikovaná. ISO, VDA a podobne.

A v riadne certifikovanej firme si bez toho, aby to bolo riadne zdokumentované, zamestnanec ani na záchode neprdne. Takže hádzať to celé na nejakého Bum Kum Ča je úplný nezmysel. Alebo VW podvádzal aj pri certifikácii a následných recertifikačných auditoch ? Tak to vidím na odobratie certifikácie. A bez certifikátu by vôbec nemali vyrábať....

+4/−1
10.9.2016 19:40

J20a66n 58K77a12r35e17l 41N87o95v11a14k 5576434648266

certifikat :D :D :D ano a iso velice zasadni vec.. firmy s vami bez toho nebudou vubec jednat!! No realita vypada takto... ;) Proste papir podobne jako chrabri drzitele titulu MBA

0/0
10.9.2016 22:25

K77a92r76e60l 83T22k15a17d62l29e31c 1235980751646

Shodí to na malou rybu jako vždy v demokracii. šéfové koncernu kteří to řídili odešli s milionovými bony v Eurech ačkoliv zpúsobili miliardové škody.

+1/0
10.9.2016 17:46

M90i82c53h31a20l 54H48r93u57b41o44š 4170537182845

Obetný baránok!? Jasné, on je celé VW a on sám to spôsobil... ;-D

+7/0
10.9.2016 17:12

M88a71r49t41i97n 84K34r70o57u97p60a 2501243829140

Následky by měli nést všichni jeho nadřízení. Sám od sebe by s emisema asi takhle nečaroval. Je to pouze obětní beránek.:-P

+13/0
10.9.2016 14:38

J93a41n 21P40a20v31e13l 2210547713380

"Ahoj Liangu, hele, vem to na sebe, do báně si za nás na chvíli sedni, je ti 62, tak ti to za chvíli pro zdraví prominou. Dobře ti to zaplatíme. Co ty na to?"

+12/0
10.9.2016 14:15

P98e29t28r 48S14t61e98j77s40k59a73l 3679778794666

Americky Cinan, odbornik na naftu. ;-D

0/0
10.9.2016 15:42
Foto

J21i94ř33í 59D14v33o20ř52á47k 5135959220978

Pokud by sem nějaká firma dovážela produkty (běžné denní spotřeby ) , které by obsahovaly u nás zakázané chemikálie , to by bylo křiku . Ale pokud jde o adolfwágen , to se hledají konspirace ....

+3/−4
10.9.2016 14:15

P63e84t59r 94P69e69t85r 6143512198923

Jenze u potravin skodlivost urcuje odbornik a ne kdejakej jouda, kterej sel okolo.

+1/0
10.9.2016 14:47
Foto

J97i51ř46í 52D54v30o73ř43á60k 5535199170878

U potravin je to odborník , ale u adolfwákenu kdejakej okolojdoucí jouda ..... . A právě proto se firma k podvodu přiznala .

0/−1
10.9.2016 14:55

J93i67ř14í 87B75r80a45d18a 5485118235545

Adolfwágen? To je tak neskonale vtipné, že už se 10 minut směju, až se za břicho popadám. :-/

+2/0
10.9.2016 16:35

J10i77n96d18ř93i61c68h 85Š40k60o61p86e67k 4975271380615

už by mohli přeladit na jiné téma. Tohle je prázdné, popsané ze všech stran a velmi nudné

0/0
10.9.2016 13:16

M61i53r53o76s70l10a12v 64D96u37s70í72k 1849589495320

Tak konečně nějakou ovci na kterou to mohli hodit našli ..... . Je mi z toho na zvracení.

+1/0
10.9.2016 12:37

M96a54r51e75k 35Š66v91i49h31e57l 8438159270298

Tak obetniho beranka uz nasli. Byla to zase jedna z klasickych americkych akci. Nebudete spolupracovat Angelo? Tak zacneme VW...

+6/−7
10.9.2016 10:18

B63o16h55d86a56n 69M76a38r77e94k 5525956337974

V USA a Evropě funguje justuice trošku jinak, bohužel pro Evropu :-(

+4/0
10.9.2016 10:48

J22i54r12k22a 63K69o52p75a62c36e93k 4618133556233

Jo, to je opravdu pěknej konspirační blábol. ;-D

Samozřejmě ten blábol vůbec nesedí, konspirátoři jako Vy Angele právě vyčítají tu dobrou spolupráci s USA.. a ne že by nespolupracovala a Amíci by ji za to nyní trestali!

+1/0
10.9.2016 11:52

T65o96m46á77š 59D16o66m39i70n92i61k 7305265724805

Přijde mi to směšné. Martin Winterkom, který pravděpodobně o podvodu věděl, odešel se zlatým padákem a u soudu stojí "zlí inženýři", kterým se údajně nedařilo vyvinout motorizace pro USA. Vlk se nažral a koza zůstala celá...Dieselgate je aféra globálního rozsahu, postiženy jsou motorizace od malých (čistě evropských) tříválců až po šestiválce užívané převážně v Audi, zkrátka celá jedna generace motorů prodávaných v USA stejně tak, jako v EU. Evidentně šlo o příkaz shora a nějaký inženýr Liang je ten poslední, kdo za to nese odpovědnost.

+33/0
10.9.2016 10:05

M81a70r67t51i18n 12S41e92d62o58n35a 2875536296929

Souhlasim s vami. Proto me prekvapuje, proc tolik lidi stale veri VW a dieselgate nevnimaji jako podvod od VW ale mstu US na chudakovi automobilce. Celkove je zajimave jak diky reklame lide VW veri, z TUV reportu a podle pojistoven VW nenabizi zadna excelentni auta a jejich motory jsou vyrazne kazovejsi nez ma konkurecne. Jednoduse VW ma dobry marketing a stokrat opakovana lez se u lidi stava pravdou.

+7/0
10.9.2016 11:40

J94i66ř31í 25H21l97i16s28n73i90k55o25v40s28k11ý 9493361122811

Podstata pro pochopení - EU byla pod vlivem lobby i VW. Proto neřešila kancerogenní NOx, ale jen CO2. USA jsou daleko ekologičtější, na NOx mají 6x přísnější limity než EU (podobně Japonsko). Proto diesely měly problémy a VW podváděl, jinak by své diesely v USA nebyl schopen prodat. A podvod ve velkém - vymahatelnost práva v USA je větší než v EU. Ostatní automobilky věděly, že v USA VW podvádí.

Že v ČR lidem nevadí kancerogeny z dieselů, to se divím. Kolik nekuřáků má rakovinu plic?

Na okraj - moderní diesely v kamiónech jsou dobře ošetřené. Ale v osobácích by byly velmi drahé.

+14/−1
10.9.2016 9:58

J53i33n92d61ř47i20c34h 13Š82k28o34p28e22k 4205771970945

proč pořád řešít karcinogenní látky jen z dieslů ? Pokud znáš základy fyziky a chemie, tak NOx vznikají při rostoucí teplotě a tlaku spalovacího procesu. Tj. EU prosazované piditurbomotory spalující benzín začínají tyto látky produkovat v čím dál větším měřítku

+4/0
10.9.2016 13:26

P60e81t75r 52M93i59k61y86s10k73a 5612194975848

Jenže třícestný katalyzátor je schopen je redukovat. Oxidační katalyzátory dieselu ne. Jedině s využitím selektivní katalytické redukce močovinou.

0/0
10.9.2016 13:38

J77i80n98d11ř84i33c33h 39Š31k18o35p43e50k 4445181950895

pokud katalyzátor funguje tak jak má, tak ano.

Mnohem jednodušší by bylo opustit cestu turbomotůrků s minimálním objemem

0/0
10.9.2016 13:41
Foto

V25o95j73t86ě53c52h 53P86a28v80l48í52k 5554671714438

To se ale nikdy nestane, protože mají z fyzikálních důvodů (vyšší tlaky, vyšší teplota spalování, menší pohybující se hmoty, menší tření) lepší účinnost.

0/0
10.9.2016 16:42

J71a96r87o11m13í97r 80K62r64á10l 4890239384919

Jenomže v běžném provozu se to nijak významně neprojeví a celkové náklady na provoz jsou vyšší.

+2/0
10.9.2016 17:33

O69n53d34ř25e35j 39L76o21š33o37t55h 1245655515841

Kdyby byl katalyzátor v benzínu schopný je redukovat, tak by nesly do výroby DPF pro turbobenzínové motory v příštím roce.

0/0
10.9.2016 13:51
Foto

V75o50j62t98ě77c47h 30P94a86v26l25í21k 5324521614398

DPF ovšem není redukční (je neutrální při provozu a oxidační při regeneraci) a neřeší NOx.

Možná máte na mysli LNT či SCR? Ano, i turbobenzíny budou muset řešit NOx, dělají se postupně s čím dál vyšší teplotou spalování (to je nutné kvůli účinnosti - spotřebě), a proto mají čím dál větší tendenci vyrábět NOx.

0/−1
10.9.2016 16:48

M57a36r21t93i28n 39K42a42r66á59s72e59k 9558873418388

No ono tech emisi jsou ruzne druhy - nektere jde eliminovat katalytickou redukci, nektere (saze) se musi filtrovat. Neni jeden univerzalni postup na odstraneni vsech skodlivych emisi..

0/0
12.9.2016 11:38

J76i77ř34í 49H60l38i23s32n32i38k38o18v24s64k88ý 9803751252651

Take s tim zacal VW... Co dodat. Srackoidni firma.

0/−5
10.9.2016 13:49

L39u40b89o67m45í17r 30N42ě28m74e69c 7495970849851

Hon na čarodějnice. Nicméně nechápu, proč Američan dostane pěkné odškodnění a domácí na to nemají nárok. Je to celé od začátku podivné.

+1/−4
10.9.2016 8:50

P44a54v28e21l 78Z29a23j88í70č88e11k 8344280116700

podle me to neni hon na carodejnice ale podvod... nejsem uzivatelem dieslu ale pokud bych si koupil takoveto nove auto tak by mi to vadilo... protoze ja osobne si vybiram auta podle technickych parametru...

+1/0
10.9.2016 8:55

L90u83b39o31m12í97r 85N19ě87m42e40c 7945930569621

Parametr, který se řeší, není v souvislosti s koupí vozu spojován. Řeší se vždy uhlík, dusík ne. Samozřejmě, že dohledat lze, ale při rozhodování zákazníka není upřednostněn.

0/0
10.9.2016 9:17

J88i39r33k38a 30K43o62p63a45c46e25k 4518283776433

Obecná garance dodržování (všech) předpisů a zákonů je ale zákazníkem upřednostňována naprosto prioritně. A to i těch, které nejsou výslovně uvedeny v základních technických parametrech vozu při koupi

Proto se také upřednostňuje "značkovost" a "velikost firmy". Aby byla jistota, že při objevení problému nebude takový problém chybu napravit.

VW zákony nedodržel.. a platí za to celkem dost.

0/0
10.9.2016 9:24

L82u11b41o56m82í85r 19N76ě81m86e57c 7445390789481

Platí, ale v USA. Tady ne. To mně vadí. A zákazníkem je ve velké míře upřednostňována cena. Na zákony a předpisy neslyší. Pravděpodobně žijete v nějaké izolaci.

0/0
10.9.2016 9:28

J33i28r41k18a 10K71o11p89a79c36e38k 4298923846863

V izolaci nejspíše žijete sám. Pokud by zákazníkem byla upřednostňována jen cena před renomovaností a vyspělostí výrobce a značky (včetně vyspělosti ve smyslu dodržování psaných i nepsaných zákonů), tak zákazník nekupuje VW a obecně německé značky, ale jen levné čínské nebo ruské značky!

0/0
10.9.2016 12:00

P56e66t41r 54P58e38t63r 6473732768783

Stryc ma autoservis a autosalon. Za tech 20 let, co auta prodava jeste nemel zakaznika, ktery by se rozhodoval podle emisi a uz vubec ne podle americkych norem. Vase pohadka o parametrech je vetsi fantasy jak letopisy narnie

+2/0
10.9.2016 14:51
Foto

J61i50ř50í 72D98v33o84ř96á22k 5955209200768

??

0/0
10.9.2016 14:03

J71i81r20k61a 29K53o65p25a90c94e40k 4898133836303

1.) Pokud je čarodějnice současně i podvodnicí, pak je ten hon naprosto oprávněn.

2.) Že Amíci dostanou odškodnění je způsobeno jak tím, že tam jsou limity přísnější

tudíž jejich překročení bylo markantnější, tak tím, že právní zodpovědnost je v USA lépe a tvrději vymahatelná ... i od velkých firem (což se také stalo).

A za 3.).. podivného na daném případě není vůbec nic !

+7/0
10.9.2016 9:27

J19i69n80d66ř41i30c19h 59Š48k17o37p15e44k 4955711890465

divné je, že v USA dostanou odškodné. Nechápu za co. Pokud by auto bylo menší, než uvádí výrobce, mělo menší výkon atd.,tak by to pochopil. Ale kdo kupuje auta dle emisí ?

Nikdo

0/0
10.9.2016 13:42
Foto

J56i63ř82í 75D27v12o27ř30á20k 5625699540208

Možná nechápeš právo , ele existuje proces " schválení do provozu , prodeje " , kde se kontroluje , zda daný výrobek splňuje všechny zákoné požadavky platné pro určitý stát .

+1/0
10.9.2016 14:10

J81i94r48k63a 86K52o25p52a78c56e61k 4318713536913

Divné na tom nic není. Ale jestli něco, pak leda tvůj ohromný údiv nad tím,

že někdo dostane slevu na nekvalitní výrobek.

(A že zákazník nemůže sledovat všechny ze zákona povinné parametry

na tom nic nemění!)

0/0
10.9.2016 14:26
Foto

J48i31ř29í 29D15v92o43ř49á11k 5535919670638

Tak třeba dudlík pro děti , který obsahuje těžké kovy , ftaláty , ....... , se může prodávat se slevou ?

0/0
10.9.2016 14:47

P46e30t66r 49P15e38t35r 6423652798183

Pokud by bylo povoleno napr 10mg/kg vyrobku a vyrobce by tam mel 12mg/kg vyrobku (ackoliv jeste pres 10 lety bylo povoleno 50mg/kg) tak ano. U ftalatu byla prokazana nebezpecnost. U emisi take. Bud at emise zlikviduji uplne a zrusi prodej spalovacich motoru nebo at prestanou sikanovat vyrobce. Tohle kazdorocni snizovani za hranice fyziky je vic jak smesne

0/0
10.9.2016 14:55

J28i73n92d77ř17i31c54h 55Š57k34o80p88e43k 4505481260475

slevu dostaneš, když výrobek nemá parametry, které jsi požadoval.

Trvám na tom, že nikdo nekupuje auto dle emisí, takže je kravina dávat odškodné za emise

To už raději hnát automobilky k soudu za nereálné údaje o spotřebě. Tam vzniká majitelům škoda.

+1/0
10.9.2016 14:56
Foto

J55i46ř20í 94D84v61o16ř57á88k 5215269420288

Za prvé o nezávadnosti výrobku a povolení prodeje rozhoduje stát ( minimálně u aut ) , takže zákazník předpokládá , že kupuje legální zboží . A za druhé , ta nízká udávaná spotřeba má zase důvod v emisích CO 2.

0/0
10.9.2016 15:04

J59i81n50d20ř10i41c98h 65Š41k79o98p45e19k 4385641410335

pokud má nízká spotřeba důvod v emisích, tak nevím proč se emise řeší teď, když všichni roky ví, že v TP jsou údaje týkající se spotřeby jednou velkou vymyšlenou kravinou

0/0
10.9.2016 15:36







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.