Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

iCar nebude. Apple bude hledat tělo pro svůj autonomní mozek

Apple vzdává vývoj vlastního auta. Projekt Titan, který firma ovšem nikdy oficiálně nepotvrdila, nabere trochu jiný směr. Technologický obr se zaměří výhradně na vývoj technologie autonomního řízení pro auta ostatních značek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J59i59r95i 81D24o61m38i43n21i33k 1441158981810

Nikdy a nikým nepotvrzené spekulace o iCar se rozplynuly.:-)

0/0
13.9.2016 21:26

K47a31r65e83l 95H23o46r78á80k 2238379823243

Budoucnost dopravy je ve sdílení aut / hromadné dopravě. V individuální dopravě se tyhle autonomní nesmysly neuplatní.

0/−4
13.9.2016 10:52

P50a92v57e82l 15M23a38t64o90u55š89e59k 4318380734

Sdílení aut samozřejmě žádnou budoucnost nemá. Kdo nechce vlastnit vůz, má již dnes milion možností jak cestovat bez toho. A i kdyby snad ano, ani to nic nezmění na tom, že ta sdílená auta velmi pravděpodobně časem nebude potřeba aktivně řídit.

0/0
13.9.2016 13:50

V29l29a37d54i30m91í68r 63B25r87a59d31a 1313804783811

Tak jako pan Matoušek ve sdílení aut zářnou budoucnost nevidím. A pokud se má tenhle model alespoň nějak rozšířit, tak to bude právě díky autonomnímu řízení. Největší problém ve sdílení aut totiž je zajistit aby sdíleči ve stejnou dobu jeli stejným směrem (v případě spolujízdy) či aby cíl cesty jednoho byl začátek cesty druhého (v případě spoluvlastnictví).

0/0
13.9.2016 14:21

H53o41n47z86a 49K62l49v38á91n69e27k 9559747745330

No možná je to dobře. Čert ví jak by vypadala sedmá verze tohoto auta....

bez oken? bez nádrže?

+1/0
13.9.2016 9:32
Foto

P74e83t71r 58N60o84v81o61t32ň81á39k 1415941553918

Tisíc vývojářů, je k ničemu, když nemají v čele vizionáře, přitom by se dalo navrhnout nádherné auto, krásně a účelně propojené se vším, co už mají vyvinuté v jiných oblastech. Spojení exkluzivity, designu a nejnovější technologie by bylo jako ušité pro bohatší sortu lidí, kteří by se o to jen prali. Je škoda že na to nemají lidi, tahouny.

+1/0
12.9.2016 21:21

M16a83r22e73k 45M27a82l51ý 1342658781980

Pro bohatší sortu lidí je tu dnes Tesla S a X. Je otázka, jak by Apple jako dokázal konkurovat, vybudovat síť dealerů, nabíječky, servisu, atd., atd...

0/0
13.9.2016 10:44

P62a59v74e22l 87M50a63t83o46u59š31e27k 4958710794

Taková auta už dávno existují a prodávají se, takže by nová značka musela zákonitě být natolik dobrá, aby brala klientelu zavedeným automobilkám se stoletou historií a image...

0/0
13.9.2016 14:01

M25a15r20t31i54n 82K98a62r42á43s11e39k 9158903428478

No to je otazka, jestli by apple, jako vyrobce masovek, chtel delat nejakou exkluxivni drahou maloseriovku...

0/0
13.9.2016 14:07

J91a80n 85N29o11v57á69k 6504904

Nevypadlo tam něco?

Apple, Apple, Apple... pak nnásleduje odstavec:

"Nově do projektu letos v červenci vstoupil Dan Dodge, bývalý ředitel divize automobilového softwaru společnosti BlackBerry, což podle New York Times potvrzuje teorii o tom, že se Google zaměří na vývoj softwaru, ne na vývoj celého automobilu."

A pokračuje to Apple, Apple, Apple...

+2/−1
12.9.2016 21:12

M41a70r55i56á61n 94B76e73d47n67á46r23i44k 9341251620968

Já bych řekl, že Apple přišlo o mozek, když přišli o Jobse. Bez něj už nemají vítr do plachet a nejsou leader, nýbrž se horko-těžko snaží udržet na špici, ale už jim dochází vítr a jedou spíš setrvačností. Pár let to ještě asi vydrží, ale to nejlepší mají asi už za sebou. Google je míle před nimi a začíná jim ujíždět.

+10/0
12.9.2016 21:01

J41i77ř85í 21P57o92d13s21k39a45l19s51k77ý 1669446697392

K tomu vizionářství - iPhone 1 byl uveden v roce 2007, Windows Mobile v roce 2002 a Pocket PC ještě o dva roky dříve. Také iPod přicházel na trh přesycený MP3 přehrávači . Jobs (a jeho kolegové) uměl výborně čtyři věci:

1. Přijít s úžasnou "user experience". Sladit inženýrský návrh, estetický design, HW i SW do zařízení, které vybalíte z krabice a nemůže bez něj být. Dokázal se výborně poučit z chyb předchůdců (dotykové pero pro Win Mobile vs. ovládání prsty)

2. Vytvořit nový obchodní model kombinací existujících ale nepropojených věcí: prodej hudby do iPodu přes iTunes, prodej aplikací třetích stran přes AppStore.

3. Nastavit dodavatelský logistický řetězec tak, aby na povel dokázal chrlit milionová množství jeho žádaných produktů za minimální náklady.

4. A hlavně proměnit na masovém trhu zákazníky ve fanoušky a vytvořit svého druhu kult osobnosti či značky.

Co z toho je použitelné pro iCar?

+9/−1
12.9.2016 20:34

M23i22c53h16a80l 48S33n64o67p32e95k 7341568565707

vlastne vsechno, i tak je ale trochu rozdil delat pc nebo auto. Myslim ze by to apple urcite zvladl, ale sami moc dobre vi, ze se nemusi poustet do kazdeho projektu, na kazdy trh..

+3/0
12.9.2016 20:43
Foto

R66o14m26a90n 63V79i82e76t51z45e 9321582679320

Pardon mělo být +

0/0
13.9.2016 7:06

J68a11k11u53b 15S20ú13k19e90n59í39k 1618550899

Škoda, těšil jsem se na dotykový displej místo volantu a revoluci v počtu kol:-(

0/0
12.9.2016 19:17

M69i16c85h81a88l 48D84o73l50e53ž15e58l 8399443111697

ja bych mel pro Apple projekt, kam se posunout. Udelat globalniho operatora. Maji 230 mld, za to uz se da postavit druzicova celosvetova sit. Nemam obavu, ze je to nenapadlo. Problem by byl asi s tim, ze by tim obesli a zruinovali ty, kteri je zivi - mobilni operatory. Ale s tema penezma by to podle me ustali a to by byl presne ten krok c. 2, kterej bych cekal od Jobse

+2/−1
12.9.2016 18:25

M58a89r65t42i98n 31P94a80v51e45l67e57k 5230657615115

Bez šance - představte si co by s nimi provedla EK.Stačí se podívat jak dusí Google a Microsoft.

0/−2
12.9.2016 18:32

M34i92c17h44a58l 49D69o29l46e93ž59e57l 8479553791677

cekal jsem teda nejakej vytribenejsi argument - jako treba, ze nad rovnikem uz neni misto, omezeni kapacity atp. Ale budiz, jestli si fakt myslite, ze to nejde kvuli EK, tak to potespanbuh

+2/−1
12.9.2016 18:41

M17a30r10t49i95n 23P89a47v21e15l40e52k 5790377605845

V první dvacítce největších světových firem jsou 3 operátoři a žádný z nich neuvažuje o celosvětové síti,i když pro ně by to na rozdíl od Apple bylo relativně jednoduché.Proč asi?;-)

+1/0
12.9.2016 19:05

M90i13c34h46a36l 65D20o19l29e45ž94e14l 8719473421947

treba prave protoze maji tu infrastrukturu vybudovanou ci nakoupenou na ,,zemi,,? Co to je proboha za otazku?

+1/0
12.9.2016 19:36

M64a98r49t91i64n 21P15a20v12e69l33e53k 5180277485195

Začínám chápat vaše duševní pochody - tak vy si myslíte,že globální světová síť je jen o vypuštění pár družic.

No,co k tomu dodat - oslovte Apple.;-)

0/0
12.9.2016 19:54

M43a74r65t44i31n 43K40a50r19á90s29e59k 9278853748738

No satelitni sit existuje, ale pro masove vyuziti neni prilis vhodna, proc se asi stavi mistni vysilace nahusto?

0/0
13.9.2016 14:10

P71e45t86r 80K86o68l29á79ř 2978237434661

Apple ztrácí dech ... Od dob Jobse zapadl v podstatě s ničím novým nepřišel ...

+6/−2
12.9.2016 17:18

M42a66r10t12i96n 85P70a96v80e97l73e31k 5670987815725

Podle Forbesu se přesto jedná o nejúspěšnější IT firmu na světě.V oboru zřejmě není potřeba přicházet s něčím novým - nebo o tom nic nevíte.;-)

0/−5
12.9.2016 18:05

P91e54t92r 26K93o59l81á72ř 2398677324741

O čem nic nevím? Že firma, která má dobré jméno si nějakou dobu udrží postavení i bez inovací? To ano, ale jen omezenou chvíli ...

+5/0
12.9.2016 18:19

M54a85r46t17i98n 73P18a52v90e27l62e41k 5240777915725

Ony jsou jediné inovace v oboru právě od Apple - jinak prázdno.Koneckonců kterou inovaci v oblasti PC nebo smartphonů považujete za největší? Ohnutý displej od Samsungu je sice designově efektní,ale v praxi k ničemu.Kterých pár inovací zaujalo vás a přebije čtečku otisků,3D touch a 64bit architekturu od Apple?

0/−2
12.9.2016 18:30

M70a65r22i86á85n 56B87e52d30n27á72r81i83k 9371721390628

Doporučuji návštěvu lékaře, nebo občas číst co píšete. Nechci vědět co děláte, stačí mi číst co tady píšete, abych věděl, že nevíte o čem píšete.

Apple není inovátorem od iPhone 0. Oni jsou pouze dobrý optimalizátoři a markeťáci. Nic víc nejsou. Nevytvořili nic, vůbec nic nového nevyvinuli. Pouze evolvují již existující a nebo objednají u jiných na základě jejich parametrů. Protože sami neumí ani vyvinout výrobní proces toho co vytvořili na papíře.

+2/0
12.9.2016 21:09

M95a52r94t61i66n 31P93a90v39e81l74e90k 5610117265665

Cinty,které tu čteme roky.Pak Apple něco představí a ostatní výrobci to obšlehnou.

Nicméně není potřeba zbytečně agitovat - který výrobce je podle vás nejinovativnější a co skvělého představil?Dávám vám příležitost chválit a to je pro normálního člověka přirozenější než dokolečka pomlouvat.;-)

+1/−1
12.9.2016 21:16

J18a11k73u54b 44S87ú97k97e92n86í81k 1118350679

P,

0/0
12.9.2016 21:46

M62a53r33t77i28n 35Š96i21m14e43k 4280954568735

Tak pro Google to už dělá Fiat, což je smrtonosné spojení ;-D;-D

+4/−3
12.9.2016 16:51

L22u60d68ě25k 55N24e75k35u97d83a 4277176543954

Fiat vlastní i Ferari.

+2/0
12.9.2016 20:21

O68n79d48ř91e64j 70N28o30v67á82k 9827904699969

Dovolil by to Steve?

Nebo by si tvrdohlavě šel za svým a představil by auto, které by ostatním vyrazilo dech?

Podle mého - další známka toho, že Apple se začíná čím dál rychleji přesouvat do běžné obyčejné značky, která postupně zanikne ...

+8/−1
12.9.2016 13:12

G95a39b36r48i41e33l 84H41o27r66t54e20n 9911379553484

Spíš si myslím, že by do toho zatím nešel vůbec. iPhone si mohl vymyslet téměř celý, auto má naproti tomu tolik jasně daných pravidel, že moc prostoru k inovacím není, případně je extrémně drahé je nechat schválit.

+2/−2
12.9.2016 13:21

O59n20d79ř10e51j 34N94o35v40á85k 9547914929849

On měl nadání vidět netušené ... a dokud to neudělal, tak to nikho ani nenapadlo, jakmile to vymyslel, tak si každý říkal, jak je možné, že nás to nenapadlo.

To, že nevidíte žádnou možnost inovace u auta, neznamená, že ji nelze vymyslet.

+6/0
12.9.2016 13:22

M41a64r54e77k 38J68a57n78e75č30k21a 1367616803471

Můžete být sebevětší vizionář, ale ono je dosti podstatný rozdíl dělat něco na "poli neoraném", kde nejsou zatím nastaveny žádné mantinely a něco, kde jsou velmi úzké mantinely pro inovace a zlepšení, které mnohdy narážejí na dosti přísnou legislativu.

+7/0
12.9.2016 13:46
Foto

J53i77ř90í 73R29o32h72a20n 5684548717445

Mantinely se dají posunovat, legislativa se může změnit. Před pár lety se objevily první použitelné elektromobily a narušili tak monopol aut na benzín/naftu. Teď se směřuje k tomu, že auto může řídit počítač. Co příjde zítra, neví nikdo.

+2/−2
12.9.2016 14:01

M10a18r55i78á91n 48B41e34d88n65á23r97i86k 9891801430598

No ono je to jako puzzle, když vidíte souvislosti, tak můžete vidět obraz dříve než bude složen. Jobs byl takový, viděl věci, které už byly a jen je dal do kupy. Vzal displej od LG, procesor od Samsungu a jejich RAM a vytáhl ze šuplíku něco na čem pracoval před lety, ale nešlo to realizovat, protože nebyly technologie, měl jen vizi a čekal až někdo udělá to ostatní. Až bylo vše potřebné uděláno někým jiným, on to jen složil a předvedl svou vizi všem, tím odstartoval nový trend. Dalších jeho vizí se již nedočkáme, bohužel si vše vzal s sebou.

0/0
12.9.2016 21:17

L88u25k72á23š 87M85a17l63v28i73n62s68k54y 2848334663348

taky bych řekl, že Jobs by do toho spíš nešel, on když s něčím přišel, tak to nějak plynule navazovalo na dosavadní portfolio Apple a byla tam synergie s něčím co už měli (Itunes -> IPod -> Iphone -> Ipad ). U IAuta, ne že by tam ty synergie nebyly, ale není jich až tolik.

0/0
12.9.2016 14:19

D57r69a30h51o28m87í29r 56S57t87r63o91u86h38a50l 4385598792394

To, že auto přímo nebudou dělat, ještě neznamená, že nemůžou mít vliv na design. Z pozice Applu si dokážu představit, že vypracují studii na nějaké platformě a automoblika, se kterou budou mít smlouvu, to vyrobí.

0/0
12.9.2016 14:07

P97e30t22r 32T47y24č73k74a 6785642449802

Audi Apple S7

0/0
12.9.2016 15:58

P88e41t62r 42T20y23č18k69a 6365532669402

Mysl�m ze ho auta moc nezaj�mali.

0/0
12.9.2016 15:56

P97e52t71r 40K45o21l40á93ř 2148937674131

No fuj ... :-P

+1/0
12.9.2016 16:59

J45i47ř82í 36E54i23s49c90h22m16a74n59n 7342948403246

Tesla docela jasně ukazuje, že vybudovat dnes automobilku na zelené louce, je sakra těžký úkol. Ke vší úctě k mobilům, dát dohromady výrobní proces a celý dodavatelský řetězec pro konkurenceschopné auto tak, aby to škálovalo v milionech jednotek, je trochu jiný level.

Navíc v automobilovém průmyslu jsou mnohem nižší marže. U mobilu nebo tabletu může platit, že člověk dá místo 10 tisíc 20, aby měl mobil s odladěným systémem, takže si může Apple dovolit 70% marži. Kolik lidí si koupí "úžasné" auto od Applu, když bude stát třeba 1,2 milionu korun, zatímco srovnatelné od konkurence, akorát ne tak kool, bude stát 0,5 milionu? To už není o tom vytáhnout pár tisíc navíc z kapsy...

+2/0
12.9.2016 15:58

P50e19t12r 54T63y81č33k93a 6525422399662

Ferrari má menší marže než Apple? U luxusních aut jsou marže dost vysoké. Naopak u mobilů má vysoké marže pouze Apple.

0/0
12.9.2016 16:08

J34i49ř76í 94E72i58s96c71h40m81a25n22n 7132748273906

A Ferrari má 20 % trhu jako Apple v mobilech? Pokud chtějí dělat kusovky pro pár milionářů, tak proč ne, ale pochybuju, že je to to, po čem by Apple chtěl jít. Apple dělá drahá zařízení, ale u mobilu to znamená rozdíl 10 tisíc, takže je to pořád masovka. U auta klidně milion a to už se na poptávce podepíše.

A mimochodem ano, Ferrari má výrazně menší marži než Apple - 18 % ;-)

+1/0
12.9.2016 16:28

R77a21d16e49k 80H26o53l94u90b 8236498635247

Teď jsem někde slyšel, že marže u Ferrari je cca 15%. Auta jsou fakt blbej artikl.

0/0
12.9.2016 17:18

M87a83r21t83i82n 66K72a39r78á85s74e96k 9678833688928

No blby, rekneme pekelne blby atrikl. Na to ze jde asi o nejvetsi prumyslove odvetvi, tak je jeho ziskovost dost tristni. Na druhou stranu to dost napovida o tom, ze trh je v autech hodne konurecni..

0/0
13.9.2016 23:35







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.