Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

iCar nebude. Apple bude hledat tělo pro svůj autonomní mozek

Apple vzdává vývoj vlastního auta. Projekt Titan, který firma ovšem nikdy oficiálně nepotvrdila, nabere trochu jiný směr. Technologický obr se zaměří výhradně na vývoj technologie autonomního řízení pro auta ostatních značek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J41i92r65i 87D94o49m42i48n48i72k 1551268251670

Nikdy a nikým nepotvrzené spekulace o iCar se rozplynuly.:-)

0/0
13.9.2016 21:26

K86a91r19e24l 94H52o52r64á65k 2778169573183

Budoucnost dopravy je ve sdílení aut / hromadné dopravě. V individuální dopravě se tyhle autonomní nesmysly neuplatní.

0/−4
13.9.2016 10:52

P13a25v12e31l 91M61a83t34o68u19š76e23k 4858760324

Sdílení aut samozřejmě žádnou budoucnost nemá. Kdo nechce vlastnit vůz, má již dnes milion možností jak cestovat bez toho. A i kdyby snad ano, ani to nic nezmění na tom, že ta sdílená auta velmi pravděpodobně časem nebude potřeba aktivně řídit.

0/0
13.9.2016 13:50

V36l78a59d37i96m41í44r 28B83r41a66d14a 1753244593391

Tak jako pan Matoušek ve sdílení aut zářnou budoucnost nevidím. A pokud se má tenhle model alespoň nějak rozšířit, tak to bude právě díky autonomnímu řízení. Největší problém ve sdílení aut totiž je zajistit aby sdíleči ve stejnou dobu jeli stejným směrem (v případě spolujízdy) či aby cíl cesty jednoho byl začátek cesty druhého (v případě spoluvlastnictví).

0/0
13.9.2016 14:21

H85o39n39z33a 45K51l62v63á41n43e28k 9819427115180

No možná je to dobře. Čert ví jak by vypadala sedmá verze tohoto auta....

bez oken? bez nádrže?

+1/0
13.9.2016 9:32
Foto

P74e29t38r 85N27o77v60o76t74ň83á41k 1705631873858

Tisíc vývojářů, je k ničemu, když nemají v čele vizionáře, přitom by se dalo navrhnout nádherné auto, krásně a účelně propojené se vším, co už mají vyvinuté v jiných oblastech. Spojení exkluzivity, designu a nejnovější technologie by bylo jako ušité pro bohatší sortu lidí, kteří by se o to jen prali. Je škoda že na to nemají lidi, tahouny.

+1/0
12.9.2016 21:21

M68a73r38e32k 47M82a62l41ý 1802738241280

Pro bohatší sortu lidí je tu dnes Tesla S a X. Je otázka, jak by Apple jako dokázal konkurovat, vybudovat síť dealerů, nabíječky, servisu, atd., atd...

0/0
13.9.2016 10:44

P93a78v58e12l 27M74a65t46o75u88š95e80k 4788180634

Taková auta už dávno existují a prodávají se, takže by nová značka musela zákonitě být natolik dobrá, aby brala klientelu zavedeným automobilkám se stoletou historií a image...

0/0
13.9.2016 14:01

M54a90r74t86i74n 77K72a68r88á58s93e27k 9558433488648

No to je otazka, jestli by apple, jako vyrobce masovek, chtel delat nejakou exkluxivni drahou maloseriovku...

0/0
13.9.2016 14:07

J71a98n 83N81o28v71á66k 6654154

Nevypadlo tam něco?

Apple, Apple, Apple... pak nnásleduje odstavec:

"Nově do projektu letos v červenci vstoupil Dan Dodge, bývalý ředitel divize automobilového softwaru společnosti BlackBerry, což podle New York Times potvrzuje teorii o tom, že se Google zaměří na vývoj softwaru, ne na vývoj celého automobilu."

A pokračuje to Apple, Apple, Apple...

+2/−1
12.9.2016 21:12

M26a21r95i71á92n 59B24e82d38n70á66r92i98k 9451541340888

Já bych řekl, že Apple přišlo o mozek, když přišli o Jobse. Bez něj už nemají vítr do plachet a nejsou leader, nýbrž se horko-těžko snaží udržet na špici, ale už jim dochází vítr a jedou spíš setrvačností. Pár let to ještě asi vydrží, ale to nejlepší mají asi už za sebou. Google je míle před nimi a začíná jim ujíždět.

+10/0
12.9.2016 21:01

J98i17ř98í 29P32o97d21s26k96a96l95s89k90ý 1879356687702

K tomu vizionářství - iPhone 1 byl uveden v roce 2007, Windows Mobile v roce 2002 a Pocket PC ještě o dva roky dříve. Také iPod přicházel na trh přesycený MP3 přehrávači . Jobs (a jeho kolegové) uměl výborně čtyři věci:

1. Přijít s úžasnou "user experience". Sladit inženýrský návrh, estetický design, HW i SW do zařízení, které vybalíte z krabice a nemůže bez něj být. Dokázal se výborně poučit z chyb předchůdců (dotykové pero pro Win Mobile vs. ovládání prsty)

2. Vytvořit nový obchodní model kombinací existujících ale nepropojených věcí: prodej hudby do iPodu přes iTunes, prodej aplikací třetích stran přes AppStore.

3. Nastavit dodavatelský logistický řetězec tak, aby na povel dokázal chrlit milionová množství jeho žádaných produktů za minimální náklady.

4. A hlavně proměnit na masovém trhu zákazníky ve fanoušky a vytvořit svého druhu kult osobnosti či značky.

Co z toho je použitelné pro iCar?

+9/−1
12.9.2016 20:34

M62i81c10h75a38l 44S20n88o83p76e55k 7651368535587

vlastne vsechno, i tak je ale trochu rozdil delat pc nebo auto. Myslim ze by to apple urcite zvladl, ale sami moc dobre vi, ze se nemusi poustet do kazdeho projektu, na kazdy trh..

+3/0
12.9.2016 20:43
Foto

R91o29m64a67n 45V82i28e10t78z74e 9951622339910

Pardon mělo být +

0/0
13.9.2016 7:06

J50a44k96u32b 45S62ú54k58e59n63í95k 1198440549

Škoda, těšil jsem se na dotykový displej místo volantu a revoluci v počtu kol:-(

0/0
12.9.2016 19:17

M51i54c89h53a47l 14D70o36l29e88ž85e51l 8619133351797

ja bych mel pro Apple projekt, kam se posunout. Udelat globalniho operatora. Maji 230 mld, za to uz se da postavit druzicova celosvetova sit. Nemam obavu, ze je to nenapadlo. Problem by byl asi s tim, ze by tim obesli a zruinovali ty, kteri je zivi - mobilni operatory. Ale s tema penezma by to podle me ustali a to by byl presne ten krok c. 2, kterej bych cekal od Jobse

+2/−1
12.9.2016 18:25

M75a20r28t48i48n 79P32a29v72e98l10e41k 5640677575105

Bez šance - představte si co by s nimi provedla EK.Stačí se podívat jak dusí Google a Microsoft.

0/−2
12.9.2016 18:32

M37i75c54h87a30l 57D58o62l65e30ž55e20l 8799823591287

cekal jsem teda nejakej vytribenejsi argument - jako treba, ze nad rovnikem uz neni misto, omezeni kapacity atp. Ale budiz, jestli si fakt myslite, ze to nejde kvuli EK, tak to potespanbuh

+2/−1
12.9.2016 18:41

M78a83r52t77i70n 95P74a28v35e27l53e46k 5710157685715

V první dvacítce největších světových firem jsou 3 operátoři a žádný z nich neuvažuje o celosvětové síti,i když pro ně by to na rozdíl od Apple bylo relativně jednoduché.Proč asi?;-)

+1/0
12.9.2016 19:05

M87i58c75h17a24l 14D31o26l56e61ž28e92l 8689523451227

treba prave protoze maji tu infrastrukturu vybudovanou ci nakoupenou na ,,zemi,,? Co to je proboha za otazku?

+1/0
12.9.2016 19:36

M79a31r57t21i88n 85P14a61v56e28l70e75k 5200867575965

Začínám chápat vaše duševní pochody - tak vy si myslíte,že globální světová síť je jen o vypuštění pár družic.

No,co k tomu dodat - oslovte Apple.;-)

0/0
12.9.2016 19:54

M57a67r61t14i75n 45K24a56r66á94s26e52k 9138163758888

No satelitni sit existuje, ale pro masove vyuziti neni prilis vhodna, proc se asi stavi mistni vysilace nahusto?

0/0
13.9.2016 14:10

P14e73t25r 24K92o78l84á82ř 2958287874521

Apple ztrácí dech ... Od dob Jobse zapadl v podstatě s ničím novým nepřišel ...

+6/−2
12.9.2016 17:18

M37a20r39t98i63n 69P35a16v47e69l75e65k 5730897255715

Podle Forbesu se přesto jedná o nejúspěšnější IT firmu na světě.V oboru zřejmě není potřeba přicházet s něčím novým - nebo o tom nic nevíte.;-)

0/−5
12.9.2016 18:05

P43e11t55r 79K39o65l12á94ř 2728637274711

O čem nic nevím? Že firma, která má dobré jméno si nějakou dobu udrží postavení i bez inovací? To ano, ale jen omezenou chvíli ...

+5/0
12.9.2016 18:19

M83a65r85t86i92n 85P45a36v95e61l82e76k 5980387295375

Ony jsou jediné inovace v oboru právě od Apple - jinak prázdno.Koneckonců kterou inovaci v oblasti PC nebo smartphonů považujete za největší? Ohnutý displej od Samsungu je sice designově efektní,ale v praxi k ničemu.Kterých pár inovací zaujalo vás a přebije čtečku otisků,3D touch a 64bit architekturu od Apple?

0/−2
12.9.2016 18:30

M18a50r33i77á17n 51B81e49d47n58á85r35i25k 9661441460968

Doporučuji návštěvu lékaře, nebo občas číst co píšete. Nechci vědět co děláte, stačí mi číst co tady píšete, abych věděl, že nevíte o čem píšete.

Apple není inovátorem od iPhone 0. Oni jsou pouze dobrý optimalizátoři a markeťáci. Nic víc nejsou. Nevytvořili nic, vůbec nic nového nevyvinuli. Pouze evolvují již existující a nebo objednají u jiných na základě jejich parametrů. Protože sami neumí ani vyvinout výrobní proces toho co vytvořili na papíře.

+2/0
12.9.2016 21:09

M50a50r60t81i82n 79P37a62v29e20l60e33k 5560517195375

Cinty,které tu čteme roky.Pak Apple něco představí a ostatní výrobci to obšlehnou.

Nicméně není potřeba zbytečně agitovat - který výrobce je podle vás nejinovativnější a co skvělého představil?Dávám vám příležitost chválit a to je pro normálního člověka přirozenější než dokolečka pomlouvat.;-)

+1/−1
12.9.2016 21:16

J93a53k48u85b 20S29ú12k25e47n38í16k 1608300699

P,

0/0
12.9.2016 21:46

M60a25r84t35i57n 76Š46i54m38e22k 4690574958905

Tak pro Google to už dělá Fiat, což je smrtonosné spojení ;-D;-D

+4/−3
12.9.2016 16:51

L57u92d95ě48k 57N40e70k28u58d35a 4767486353234

Fiat vlastní i Ferari.

+2/0
12.9.2016 20:21

O53n76d28ř17e92j 67N93o74v96á97k 9737714829659

Dovolil by to Steve?

Nebo by si tvrdohlavě šel za svým a představil by auto, které by ostatním vyrazilo dech?

Podle mého - další známka toho, že Apple se začíná čím dál rychleji přesouvat do běžné obyčejné značky, která postupně zanikne ...

+8/−1
12.9.2016 13:12

G40a77b37r23i38e53l 31H51o88r57t29e58n 9501129883174

Spíš si myslím, že by do toho zatím nešel vůbec. iPhone si mohl vymyslet téměř celý, auto má naproti tomu tolik jasně daných pravidel, že moc prostoru k inovacím není, případně je extrémně drahé je nechat schválit.

+2/−2
12.9.2016 13:21

O86n32d63ř92e77j 19N15o76v89á12k 9267594949319

On měl nadání vidět netušené ... a dokud to neudělal, tak to nikho ani nenapadlo, jakmile to vymyslel, tak si každý říkal, jak je možné, že nás to nenapadlo.

To, že nevidíte žádnou možnost inovace u auta, neznamená, že ji nelze vymyslet.

+6/0
12.9.2016 13:22

M75a74r74e39k 49J30a21n48e94č13k70a 1637286983571

Můžete být sebevětší vizionář, ale ono je dosti podstatný rozdíl dělat něco na "poli neoraném", kde nejsou zatím nastaveny žádné mantinely a něco, kde jsou velmi úzké mantinely pro inovace a zlepšení, které mnohdy narážejí na dosti přísnou legislativu.

+7/0
12.9.2016 13:46
Foto

J51i65ř14í 66R20o74h20a78n 5154568357115

Mantinely se dají posunovat, legislativa se může změnit. Před pár lety se objevily první použitelné elektromobily a narušili tak monopol aut na benzín/naftu. Teď se směřuje k tomu, že auto může řídit počítač. Co příjde zítra, neví nikdo.

+2/−2
12.9.2016 14:01

M47a21r21i92á36n 30B22e82d53n29á11r80i77k 9681901290928

No ono je to jako puzzle, když vidíte souvislosti, tak můžete vidět obraz dříve než bude složen. Jobs byl takový, viděl věci, které už byly a jen je dal do kupy. Vzal displej od LG, procesor od Samsungu a jejich RAM a vytáhl ze šuplíku něco na čem pracoval před lety, ale nešlo to realizovat, protože nebyly technologie, měl jen vizi a čekal až někdo udělá to ostatní. Až bylo vše potřebné uděláno někým jiným, on to jen složil a předvedl svou vizi všem, tím odstartoval nový trend. Dalších jeho vizí se již nedočkáme, bohužel si vše vzal s sebou.

0/0
12.9.2016 21:17

L19u57k34á34š 96M58a49l29v20i96n68s28k14y 2478824103368

taky bych řekl, že Jobs by do toho spíš nešel, on když s něčím přišel, tak to nějak plynule navazovalo na dosavadní portfolio Apple a byla tam synergie s něčím co už měli (Itunes -> IPod -> Iphone -> Ipad ). U IAuta, ne že by tam ty synergie nebyly, ale není jich až tolik.

0/0
12.9.2016 14:19

D11r75a49h51o44m55í38r 50S83t36r97o28u55h27a49l 4555468772764

To, že auto přímo nebudou dělat, ještě neznamená, že nemůžou mít vliv na design. Z pozice Applu si dokážu představit, že vypracují studii na nějaké platformě a automoblika, se kterou budou mít smlouvu, to vyrobí.

0/0
12.9.2016 14:07

P23e24t62r 53T17y19č25k23a 6355242639972

Audi Apple S7

0/0
12.9.2016 15:58

P77e41t89r 52T52y86č24k63a 6285832499692

Mysl�m ze ho auta moc nezaj�mali.

0/0
12.9.2016 15:56

P60e30t72r 92K56o23l80á36ř 2698687844731

No fuj ... :-P

+1/0
12.9.2016 16:59

J56i68ř40í 36E31i29s23c86h84m58a65n38n 7122738623416

Tesla docela jasně ukazuje, že vybudovat dnes automobilku na zelené louce, je sakra těžký úkol. Ke vší úctě k mobilům, dát dohromady výrobní proces a celý dodavatelský řetězec pro konkurenceschopné auto tak, aby to škálovalo v milionech jednotek, je trochu jiný level.

Navíc v automobilovém průmyslu jsou mnohem nižší marže. U mobilu nebo tabletu může platit, že člověk dá místo 10 tisíc 20, aby měl mobil s odladěným systémem, takže si může Apple dovolit 70% marži. Kolik lidí si koupí "úžasné" auto od Applu, když bude stát třeba 1,2 milionu korun, zatímco srovnatelné od konkurence, akorát ne tak kool, bude stát 0,5 milionu? To už není o tom vytáhnout pár tisíc navíc z kapsy...

+2/0
12.9.2016 15:58

P82e58t92r 72T53y11č33k43a 6255672989532

Ferrari má menší marže než Apple? U luxusních aut jsou marže dost vysoké. Naopak u mobilů má vysoké marže pouze Apple.

0/0
12.9.2016 16:08

J87i92ř39í 91E67i42s83c22h60m91a43n15n 7962648213936

A Ferrari má 20 % trhu jako Apple v mobilech? Pokud chtějí dělat kusovky pro pár milionářů, tak proč ne, ale pochybuju, že je to to, po čem by Apple chtěl jít. Apple dělá drahá zařízení, ale u mobilu to znamená rozdíl 10 tisíc, takže je to pořád masovka. U auta klidně milion a to už se na poptávce podepíše.

A mimochodem ano, Ferrari má výrazně menší marži než Apple - 18 % ;-)

+1/0
12.9.2016 16:28

R90a70d29e93k 81H96o76l76u94b 8406718335357

Teď jsem někde slyšel, že marže u Ferrari je cca 15%. Auta jsou fakt blbej artikl.

0/0
12.9.2016 17:18

M24a67r31t74i35n 92K55a65r97á95s28e61k 9128483498538

No blby, rekneme pekelne blby atrikl. Na to ze jde asi o nejvetsi prumyslove odvetvi, tak je jeho ziskovost dost tristni. Na druhou stranu to dost napovida o tom, ze trh je v autech hodne konurecni..

0/0
13.9.2016 23:35







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.