Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Muzeum v Brně získalo vzácnou pragovku: stěhování bylo natěsno

Moravské zemské muzeum získalo do svých sbírek cenný historický automobil Praga Alfa XIX. Stane se součástí nové stálé expozice Středoevropská křižovatka: Morava ve 20. století. Vůz už je v Dietrichsteinském paláci, nebylo však snadné dostat jej přes úzký vchod dovnitř. „Nakonec to bylo na milimetry, ale povedlo se,“ popsala náměstkyně ředitele Eva Pánková.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J92i76ř63í 76Z38ý41k63a 9219323581220

netuší někdo, jak se to vyvíjí s Zbuzanským muzeem Praga?

0/0
14.9.2016 22:52

P68e59t57r 52M10u90d95r74y33c67h 7304302507173

Před časem byla někde zpráva že panu Příhodovi byl po zásahu soudu umožněn přístup k jeho sbírce, jinak to celé co se děje kolem největší soukromé sbírky od jedné značky na světě je hodně smutný příběh.

0/0
15.9.2016 10:22
Foto

M95i60r96o27s24l29a39v 84S11t33e64i97n39e89r 4160892380636

Tentýž vůz jsme my, dva studenti, koupili za 2000 Kčs v roce 1957 od docenta ČVUT. Byl zelené barvy, říkalo se mu "zelený Anton" a používala ho púvodně pražská policie. Uvnitř jako v salónu, i když už dost vybydleném, ale motor, šestiválec pouhých 1800 ccm byl vylágrovaný. Při parkování, vtipkovali jsme, nepotřebuje elektřinu, světélkuje shnilé dřevo. Ale vůz měl ještě ústřední rám, takže karoserie nebyla samonosná. Do zatáček ukazoval vyklápěcími šipkami, přední sklo se dalo vyklopit dopředu nahoru, takže o čerstvý vzduch nebyla nouze.

Motor jsem tehdy sám rozebral, byl jsem čerstvý absolvent autoškoly ve Střešovicích. Klikovku jsem vyleštil skelným papírem, pánvičky v ojnici trochu zkrátil a přitáhl tak, aby byly bez vůle. Motor byl SV, jako u sekaček Briggs & Stratton, velmi jednoduchý. Po Praze jsme s tím autem jezdili docela suverénně. Až nás jednou napadlo, vyjet si do Jihlavy. U Havl.Brodu se nám ten motor zase vylágroval a tak jsme dojeli na laně. Dotažen zpět na Břevnov stál na ulici, až se tam střechou propadly hrající se děti a to byl konec. Na státovce to auto vyvinulo neobyčejnou raychlost, téměř 90 km/h, ale dnes bych ty jízdní vlastnosti označil za nebezpečné. Zejména v zatáčkách se ta kaleše nakláněla jako kočár.

0/0
14.9.2016 21:01
Foto

M19i95r16o64s64l98a95v 39S46t48e57i17n71e56r 4220682420806

Ještě jednu zvláštnost měl ten vůz. Vpředu normální lavice, další řada sedadel byla čelem vzad a třetí řada byla opět ve směru jízdy. Zda to bylo speciální uspořádání pro policii, nevím. Vzadu tak seděla skupina lidí kolem středu.

0/0
14.9.2016 22:30

J65u92l17i38u82s 83P58u33f87l12e61r 9164680429

Můj děda měl také Pragovku. V noci si pro ní přijelo gestapo. Navím kde pak skončila.

0/0
14.9.2016 22:35
Foto

D38a66g20m54a11r 40M94a97r30k83o82v90i36č92o61v18á 5846699565351

To je ale krasavice.V

0/0
14.9.2016 13:13







Najdete na iDNES.cz