Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Škoda 120 slaví 40 let. Zastaralý pokrok byl provizoriem na tři pětiletky

Stodvacítka je ukázkovým příkladem teorie autorelativity. O co všednější byla v letech osmdesátých a o co opovrhovanější byla v letech devadesátých, tak o to více kladných emocí budí dnes, když se naleštěná objeví na některém z veteránských srazů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M54a90r23e68k 92C63h96a15r23v50á36t 2756606190974

Je hezké, že se tu píše o 105/120, ale nikde se nepíše o Škodě 130 :-/

0/0
16.10.2016 15:29

J30á58n 18K66o25t34ú26č 2376334608456

Je to sranda vlastniť to ako hračku, ako veterána (to by som bral), ale som rád, že v dnešnej dobe môže mať normálny človek spoľahlivejšie rodinné auto. Ja mám úplne obyčajné auto (ojetina nižšej strednej triedy, motor 80 kW), ale viem, že keď otočím kľúčom, tak vždy naštartuje, a že v pohode zvládne cestu k moru aj cez Alpské priesmyky.

0/0
28.9.2016 13:00

J43a88n 76H54e91n12d91r33y82c68h 9907291650509

Se slzou v oku vzpomínám, jak jsem jezdil za budoucí ženou do Vrchlabí, ráno polil rychlovarkou zámek ( u Labe pěkně mrzlo ) a s vyškrábaným tankovým okýnkem vyrazil do Jičína do práce. 105S R.I.P.

0/0
18.9.2016 18:24

P65a44v76e61l 71P94o12s73p78í40š72i95l 3111764543465

a ted je nahon vzadu zase moderni, viz Bmw;)

0/0
18.9.2016 10:42

V33i96l44i76a35m 73N54o77v16a47k 7974167260949

nahon - neboli pohon zadnich kol byl "moderni" vzdycky. V konceptu motor vpredu nahon vzadu (tak jako to ma zminovane BMW a hodne jinych znacek). Pohon vzadu a motor vzadu byl domenou sportovnich aut (vyjimkou byl VW brouk, ktery byl odvozen od Porsche ze stejnym konceptem). Skoda 105/120 nebyla sportovni auto a doufam ze ani nemela ambice byt sportovnim autem. Mel to byt rodinny vuz a jako taky mel mit velky zavazadlovy prostor. U rodinneho vozu mit zavazadla vpredu je hodne bizarni, neprakticke a dokonce mozna i nebezpecne. Je to uplne jedno - byl to typicky nepodarek te doby z tehle zeme. Nedostatkova ekonomika ukazala sve limity.

+3/0
18.9.2016 10:50

J37i34ř34í 97S34c14h59w86a66c25h 8678814278816

S pohonem "vše vzadu" nebyl VW brouk nebyl až taková vyjímka. Kromě škodovek ho měl třeba Renault 8, Fiaty 500, 600, 850, Chevrolet Corvair....

0/0
18.9.2016 18:51
Foto

R51o28m33a61n 59K86o66z24e73l 4297266683104

Akorát že to bylo moderní v 60.letech, na začátku 70.let už bylo jasné, že tato koncepce ztratila perspektivu, ale škodovka na to nemohla reagovat, i když připravené nástupce měla (typ 720).

+1/0
19.9.2016 9:07

P10e35t97r 49J34a66n41o41š 5665791160485

Nejsem si jistý, jestli Porsche jako samostatná automobilka vyráběla už ve 30. letech. Spíš se uvádí, že Ferdinand Porsche dostal úkolem vytvořit lidový vůz, na němž v podstatě vyrostla značka VW. Porsche se při návrhu Brouka inspiroval v Tatře 97, včetně koncepce vše vzadu se vzduchem chlazeným boxerem.

Škoda 105/120 byla z nouze ctnost, původně mělo mít MB jiného nástupce, ale strana rozhodla jinak. Doporučuji dokument z cyklu Zašlapané projekty: http://www.ceskatelevize.cz/porady/10209988352-zaslapane-projekty/409235100061009-zapomente-na-skodovku/

0/0
25.9.2016 1:12

V30i21l34i72a39m 27N48o16v38a19k 7334297260639

Bylo to technologicky zaostale auto a dilenske provedeni na zoufale urovni. Koncept vzadu motor a pohon zadni napravy u aut, ktere meli byt "family cars" byl prezity jiz v 60-tych letech. Startovani vozidla - katastrofa, uzitkove vlastnosti - totez, chlazeni - ostuda. Auto jsem mel od roku 1977 do roku 1986 a bylo to rozhodne to nejhorsi co jsem mohl mit. Objevovali se tam problemy, ktere byli u aut na Zapade vyreseny jiz v 50-tych letech. Klasicka ukazka kam to dopracoval komunisticky prumysl. Favorit tomu pak dal jenom ranu z milosti. Nastesti se Skoda MB prodala VW coz je velice odpovedny investor a dokonce dokaze dat nasim lidem iluzi "ceskeho auta". Vsem, co tady vzpominaji na leta kdyz na opravu stacil drat a par kusu naradi doporucuji, aby presedli ze svych soucasnych aut a pustili se do oprav po ceste do Chorvatska nebo kam jezdi. S 120 jim to umozni bohate. Bez jakychkoliv iluzi : byl to zmetek a zustava to zmetkem bez ohledu na historickou hodnotu veteranu

+3/−5
17.9.2016 12:09
Foto

R96o71m75a73n 46K41o20z39e40l 4697976253674

Naši měli několik trabantů a to bylo ještě horší...

0/0
17.9.2016 22:01

V56i28l41i26a61m 90N30o92v17a60k 7744537170909

Trabant ale nebyl povazovan za konkurenta S105/120. Bylo to neco, jako dnes tzv. start-up auta. Trabant byl dvoutakt s extremne jednoduchou konstrukci a bez jakekoliv technologie. Cenove byl skoro na polovine S105/120. Taky to bylo nespolehlive a na svou dobu spatne auto, technicky hodne zaostale, ale jak jsem jiz rekl - melo to byt to nejlevnejsi co se da poridit. To Skoda mela byt neco lepsi

+1/0
18.9.2016 8:57
Foto

R94o69m81a85n 90K20o25z43e21l 4247126813444

I to byl paskvil, který měl podle původních plánů skončit v roce 1967. Ve Světě motorů se to jen hemžilo články, jak z toho trochu udělat auto, na co konstruktéři zapomněli a v testech zdůrazňovali, že trabanty nelze hodnotit jako jiná auta.

0/0
18.9.2016 12:41

V72i55l73i92a62m 10N86o78v18a23k 7504767100839

Jestli o tohle tema mate doopravdy zajem - prectete si to co jsem napsal o odstavec nad timhle prispevkem. Trabant byl vychodisko z nouze a ne pokus o rodinny vuz. Prumysl v NDR byl na tom jeste radove hur nez u nas - vsechno znicene, co zustalo odvezli Rusove do SSSR a Nemci zacinali bez technologicke podpory od zacatku. Zavod v Zwickau byl toho dukazem. Trabant nelze srovnavat s nicim - mozna s auty jako byl rakousky Steyr Puch nebo bizarni BMW s dvermi vepredu. Prehlednete si to na google

+1/0
18.9.2016 16:14

J47a45r79o55s80l39a79v 44B85i32r77n12e54r 4848695372318

R^R^

0/0
18.9.2016 16:06

V11a27c79l15a89v 34V26a12v96r42a 3977414695947

Zato dnes nevlastníte ve škodovce nic než ty české ručičky. Zisky jdou majitelům do Německa.

A mohl bych vám ukázat co dělali komunisti v celém českém průmyslu a co děláte vy. Věřte že by nebylo se čím chlubit. Vy jste si průmysl VEŠKERÝ oddělali sami a srovnali se zemí. Jednou se o tom bude smět psát u vás a vaše pravnoučata z vás budou mít srandu.

Jsem ANTIKOMUNISTA ale těm co vedli podniky včetně Škodovky nesaháte po kotníky. Kde je SONP Kladno které vyváželo ocel i do USA a Kanady za dumpingové ceny, kde je 100,,000 bytů OK řekněme králíkáren keré se ročně postavily? Víte kolik se jich staví dnes a co stojí? Kdo si je může dovolit? Kde je textilní průmysl a trhy které jste Asiatům nacpali ochotně do chřtánu? Kašmír co šel i do zemí původu, kde je Skloexport co šel na všechny kontinenty? Bytový textil? Textilní stroje? Škodovky se prodávaly i v Kanadě.

Na CNC mašinách jsem zaučoval (zde v USA) obsluhy programovat jejich stroje v r.1985 !! než jsem šel na opravdový job.

Dnes má škodovka jen logo na kapotě. Ostatní je VW a zisky jdou do Německa. V Čechách zůstávají jen daně. Tedy opravdová MONTOVNA.

Hotový výrobek na export? Jaký proboha? Je takového něco v Česku? Bižu? Swarovski kupuje v Jablonci "šmelc" za haléře na kila a vyrábí i z nich úžasné šperky a vyváží na všechny kontinenty zatímco Bižu zkrachovala a jede snad jen Preciosa.

Co s tím? Nic. Kašlat na to, doly jsou zabetonované i s uhlím a tak to nikdo nerozkrade. SONP se prodalo konkurenci a ta haly zlikvidovala a šrot odvezla domů. O ceně se raději bavit nebudem a dokonale jste si zlikvidovali průmysl všeho druhu. Pracovní síla je v Česku značně vyspělá technicky a vědomostmi a tak i vyhledávaná, ale to je vše.

+4/−7
17.9.2016 3:40

V17a81c95l74a66v 20V40a64v46r63a 3277744445227

Doufám že máte na mysli osobní Tatry?

Kde byste na to měli? Na to měli komunisti, ti uměli vyrábět a prosperovat, vyvážet do celého světa, Dnes už nikdo neexistuje kdo by dokázal navrhnout nové auto aa dokonce po letech uděůat zbrusu novou koncepci. Kde byste vzali mozek?

Vždyť už máte jen jednu automobilku která vám snad něco i vydělá a jinak nic! Osobák Tatra tedy nepřichází v úvahu. Kolín a Boleslav patří cizincům kteří dovolují Čechům v nich pracovat a vybírají zisky jež investují v Německu. A co dál? Kde byste vzali jiného Laurina a Klementa? nebo komunistu co by dokázal vyvinout český moderní motor a převody?

Vyrábíte VW se značkou Škody aby se to doma snadněji prodávalo. Tady v Americe je VW debakl. Oni nemají auto pro americký trh, lidi to nekupují. Kde jsou ty časy kdy na americkém trhu v tabulce nejprodávanějších byl VW Jetta diesel...od té doby v tabulce není tedy žádný zástupce Evropy. Proč asi? V Americe se letos prodá 16 milionů aut, všech asijských a amerických značek.

0/−5
17.9.2016 3:24

V28a23c63l10a15v 68V64a16v72r62a 3457274985497

Porovnávt starou škodovku s Porsche je hodné v...

Podívejte co vyráběli východní Němci. .

+1/0
17.9.2016 3:09

V89a14c63l42a87v 88V79a69v83r88a 3627544345367

Taky jsem dokázal vydělat za měsíc mezi 4 až 5,000 Kčs. Že by škodovka pro mně byla drahá? Měl jsem Ladu. Auto měl ve staré republice kdekdo a uživil ho na rozdíl od dneška. Povinné ručení byl za drobné, benzín za 2 Kčs a na konci za 8 Kčs,

Podívejte se kolik lidí uživí auto dnes.

Zcela mimochodem, nebyl po té vaší revoluci problém škodovku nechat zmodernizovat Francií nebo Německem a vyrábět v ní cokoliv v licenci. To jen chytré mozky za všimné prodali Škodovku a zisky jdou do Německa. Docela chápu že úhlavní nepřátelé Němců Laurin a Klement se dodnes v hrobě obrací. To jistě netuší kam se poěl veškerý natož těžký průmysl bývalého Československa. Kolik dnešních firem vlastní Češi a kolik cizinci. Jednou budete pro srandu pra pravnuků.

0/−8
17.9.2016 3:08

V60i68l74i35a86m 61N84o32v97a84k 7234557400169

I kdyz tvrdite, ze jste antikomunista jste ve skutecnosti obdivovatel komunismu. Komuniste znicili vsechno - vcetne te Skodovky a zustal pouze zaostaly a neefektivni prumysl. Lepsi bylo Skodu MB prodat VW jako nechat z ni zustat to, co zustalo treba z Moskvice. Takhle Skoda vydelava a cesky clovek ma pocit kdyz startuje Oktvku nebo Fabii, ze jede na ceskem aute. Nevim co mate proti Nemcum. A uz vubec nechapu co delate v USA (pokud je to pravda). Porovnavate ceny z let pred pul stoletim bez ohledu na kupni silu tehdejsi meny, coz je typicke pro lidi co nicemu nerozumi.

+14/0
17.9.2016 10:38
Foto

M76a37r19t59i47n 77B28a29l64l76u83c40h 8589846343741

4-5 000 Kčs? Aktuálna priemerná mzda DĚLNÍKA v automobilovom priemysle v ČR číní 36 000Kč, pričom kurz USD je dnes podobný ako vtedy.

Bajky o ,,starých dobrých časoch," si šetrite pre vnúčatá.

+8/0
17.9.2016 11:07

P30e44t83r 74B52u27r37d19a 3650395749647

5000 Kčs měsíčně. Za socíka. Jako celá rodina, nebo sám? Jestli sám, tak jako příslušník StB nebo člen nejméně OV KSČ?

Na konci 80. let byla slušná výplata kolem 2000 Kčs, otec měl i s odlučným jako montér kolem 2300.

+5/0
17.9.2016 22:31

V26i11l57i65a89m 93N55o37v57a55k 7774967260109

Absolventsky plat v roce 1988 = 1990 Kcs. Bylo to plosne a pokud clovek nemel priplatky tak se nedostal ani o korunu navrch. Mozna kdyz delal policajta nebo lampasaka tak mel o dve stovky vic. Plat reditele PZO Strojexport 4800 Kcs v te same dobe plus sluzebni auto (Lada 1500).

+1/0
18.9.2016 9:01

D31a96v16i67d 96V17i47k67t35o38r30a 9654854415537

Záleželo na pracovní pozici. Můj táta měl v roce 1980 mezi 9 000 a 10 000 Kčs hrubého, tedy i včetně příplatků za risikovou práci a přesčasy. Jezdil s kropičkou a byl členem havarijní čety TSK, co měla na starost údržbu městské kanalisace. Nebyla to leckdy zrovna voňavá práce, to je fakt, ale když člověk makal, mohl si vydělat.

0/0
23.9.2016 0:17

J43i16r29i 49R19u63s34n12o29k 4235562377683

Tata mel nadhernou nabliskanou 120 LS, na ktere jsem se naucil ridit. Dokonce jsem miloval jizdu na sedadle spolujezdce, kde jsem si mohl krasne natahnout levou nohu a pravou zvednout a oprit o tu stenu, ktera kryla prave predni kolo. Mam na ni krasne vzpominky. Urcite ji mam radsi nez pozdejsi Felicii, ci Octavii.

0/0
16.9.2016 18:06
Foto

R83o35m87a55n 26K96o48z39e91l 4657186763574

Ať byly jaké byly, tak se jich vyrobily 2 miliony a ve velkém přispěly k motorizaci u nás. A jak se tu v posledních dnech objevilo několik článků o příliš starém vozovém parku u nás, tak právě tyto škodovky jsou důkazem, že se auta obměńují přirozenou cestou a žádné zásahy nejsou potřeba. Před 20 lety těchto škodovek jezdilo 800 tisíc, dnes pokud zahlédnu jednu denně, tak je to ještě moc.

+4/0
16.9.2016 17:58

M58i14c49h27a32l 68M27a16l91ý 5682464529823

Měli jsme 130GLX, taky skvost. Vařilo to poměrně často a někdy to i uvařilo hliníkovou hlavu válců. Ta byla jiná než na 120 a velmi špatně se sháněla, i v 90. letech, navíc byla drahá jako pes. Otec musel jednou napsat "dopis rozčileného čtenáře" do Lidovek, aby mu hlavu v Boleslavi kdesi přednostně opatřili.

Zajímavé bylo i to, že automobil byl polotovar, bylo třeba, aby si majitelé nechali vystříkat dutiny vozu nějakým asfaltem, jinak to korodovalo zevnitř. Jinak to bylo progresivní v tom, že to mělo posilovač brzdy. to dřívější generace neměly.

+1/0
16.9.2016 15:54

S92t11e56p96a14n 71T14o27t53h 8788109615808

ja měl 130GLS... nedám na ní dopustit...

0/0
13.12.2016 13:11

M60i52c96h26a19l 80M19a26l96ý 5262344719643

A opět v idnesu oblíbené slovo "legendární" - tentokrát hned dvakrát, přičemž jedno označuje popelnici Favorita, který byl asi tak legendární jako Rudé Právo nebo mlíko v pytlíku...

+1/0
16.9.2016 15:45

S51t86a50n 60N66o70v48á34k 5387125855194

Měl jsem různé "stodvacítky" pětadvacet let. Nikdy mne žádná nevypekla. Pokud někdy zůstala stát, stačilo na to kladivo, šrubovák, kombinačky a kus drátu.

Pak jsem měl Forda - tomu prasknul rozvodový řemen a potkaly se ventily.

Potom novou Oktávku - 100 kiláků od domova odešel modul zapalování (dodnes nevím, kde to tam vůbec je).

Nemluvě o tom, že u obou posledních aut byly problémy s volnoběhem a musel na to být servis s počítačem. U "stodvácy" stačil šroubovák a 5 vteřin práce.

Je pravdou, že rádio za jízdy jsem začal poslouchat až ve Fordu... :-)

U stodvacítky to nemělo cenu. Ale nějak mi to vůbec nevadilo...

0/0
16.9.2016 13:48

T71o16m30á59š 54V41a45l10d78e88r 7273540209

Nerozumím termínu- žádná mě nevypekla.Pokud zůstala stát, stačilo kladivo... A tady začínaje báje pohádky, kdy si idealizujeme starou věc.

+2/0
16.9.2016 15:24

S18t92a55n 65N83o30v46á80k 5167555785554

Žádná mne nevypekla znamená, že když jsem z domova autem odjel, tak jsem se s ním zase domů vrátil. Což o Fordu nebo Oktávce říci nemohu. To je při 25 letech ježdění z dnešního pohledu úžasný výkon. Ford nedojel šestý rok z celkových osmi a Oktávka vybouchla hned po roce.

A kladivo určitě nebylo na rozbíjení auta. Nešlo všechno povolit rukou.

Je pravdou, že starou věc si člověk idealizuje a ta spolehlivost byla vykoupena hodinami práce. To bylo ještě v dobách, kdy bylo koníčkem se v autě vrtat. V Mototechně jste sehnal kdejaký díl, a za babku, třeba i šály na klikovku...

+2/−2
16.9.2016 20:01

M88a36r22t20i30n 93P81i58s91á80r 6770322164356

;-Dto víš, Ford je Lord, kromě několika typů motoru(Scorpio II, který má řetěz), tak ty rozvody to chce opravdu někdy vyměnit :-) .. , jinak za auto Škoda je škoda peněz ;-D;-D , v poho, taky se dá říct: tam Fordem, zpátky vlakem ;-D;-D, taky mi ve starším Escortu prdnul rozvoďák, nebylo to tak hrozný, pár dílů z vrakáče, ventily pochopitelně nový(jeden sací, druhý výfukový), jasně, kdysi jsem měl 120 žehličku, 105M, před tím moskala 408, potom 2140, u tý 408mi(rozebral jsem asi tři), pokud se nepletu, tak tam byl zajímavý systém rozvodů, říkalo se kdysi, hodně dávno, že to jsou oplácký motory, ten rozvod byl řešen snad šnekem ? u 105 a 120 se při generálce motoru měnily kromě futer na klikovce ještě vložky válců, pístní kroužky a těsnění někde pod těmi vložkami válců, u mí 408 ještě nebyly výmněné , tak že jsem ten motor musel rozebrat do šroubku, a ten blok motoru potom odvézt někam k Berounsku, kde mi to přebrousili a pak jsem to celé zas poskládal, ..čtyři srandy kopec, kdyz se na to dívám z té obrovské vzdálenosti času, .. tak to dá i za pět ..

0/0
16.9.2016 16:25

S19t14a21n 19N19o51v50á81k 5767525935234

U mne to taky byl Escort, resp. Tournier nebo jak se to jmenovalo...

0/0
16.9.2016 20:03

D30a18v40i53d 87V85i82k78t48o85r65a 9534884625157

Rozvody u 408 byly řešené plastovými ozubenými koly s hypoidním ozubením. Sám jsem na to kdysi koukal jako puk, když jsem jeden motor ze 408 pitval; bylo to nesmrtelné řešení.

0/0
23.9.2016 0:21

M43a89r23t21i95n 73P13i51s23á73r 6790462744446

Spíš to bylo jako pertinax, než nějakej plast, ale i tak dobrý, kolikrát jsem ho musel startovat klikou :-) :-)

0/0
23.9.2016 6:02

J79i26r69i 69D47o26m38i64n77i60k 1691918621470

Měl jsem 120L ještě loni, než mne ukecal jeden sběratel a tak šla pryč. Ale mé první auto 110 LS nepustím. A je stále, jako nové. :-)

+1/0
16.9.2016 11:22

J32i31ř41í 70S33c85h95w91a24c47h 8598334168956

Š 105/120 bylo v té době podprůměrný auto už v rámci RVHP.. Žigulík jehož konstrukce vznikala (v Itálii) v polovině 60. let bylo o hodně lepší a konstrukčně modernější auto.

+3/0
15.9.2016 22:58

P43e78t84r 44Č68e15r67m48á90k 9198195459440

Tak nějak, přinejlepším průměrné, samozřejmě žigulíky, polský fiaty nebo dacie svoje západní vzory nezapřely, a i třeba konstrukčně horší wartburg svojí koncepcí dokázal škodovce zdatně konkurovat.

0/0
15.9.2016 23:52

M73a51r96t81i41n 94N51e80r31m20u42t 9247527128189

Jedinou výhodu, ale dost výraznou, měli škodovkáři v zimě

+5/0
16.9.2016 11:22

J91i83r72i 54D12o90m14i54n53i72k 1571828621860

Jakou ?

0/0
16.9.2016 11:23

J61i36ř12í 84S94c85h82w77a12c84h 8818194238126

poháněná a zatížená zadní kola

+1/0
16.9.2016 11:29

M83a42r62t46i93n 35N34e47r17m10u53t 9607107958939

Proti žigulíkům, dobře seděla na sněhu nebo do kopce na mokré trávě. Samozřejmě museli napřed nastartovat. Jak psal jeden: se startováním za mrazu nemám problém, akumulátor si beru přes noc domů a ráno startuju max. napětkrát

+5/0
16.9.2016 12:14

P36e50t97r 17M73i36c79h36a90l 2750154171882

To už je nostalgie. Měl jsem 120 M 5R. Předělal jsem spínač ventilátoru chladiče na ruku a kromě 2x vybité baterky jsem neměl závažný problém. Se 100 tisíci km jsem ji ještě prodal. Dodnes vzpomínám na blbnutí v serpentinách na sněhu.

+2/0
15.9.2016 21:40

M85a71r34t88i29n 72P44i58s55á98r 6300342254416

taky jsem si musel přidělat manual spínač na ventilátor

+3/0
16.9.2016 15:04

M76i60r56o78s81l33a51v 84S84i24n32d74e43l43a54r 2715667554962

Zajimave jsou ceny tech aut a treba i ceny ND. Treba v roce 2000 stal zachovalej rapid cca 50.000 v roce 2010 80.000 a dnes dvojnasobek toho. Ceny ND, zejmena pokud jde o puvodni dily ci alespon tuzemskou vyrobu, jsou take hodne vysoke.

Skoda, ze ta auta nemela v roce 76 tu spolehlivost a vlastnosti jako v roce 89, to by byla tehdy (v roce 76) celkem pouzitelna. Poslednich cca 20 let provozuju ze zajmu posledni model s celohlinikovym motorem a musim rici, ze za cca 170tkm zadna zasadni zavada nenastala. Uvarilo resp. prehralo se to jednou, kdyz se sesmekla hadice, kde jsem neutahnul sponku. Jinak nic, pri obvykle udrzbe.

Pokud je chladici soustava v poradku a motor ma v poradku tesneni uvarit se to v podstate neda. V poradku znamena i to, ze soustava udrzi tlak, coz predpoklada mit v poradku zatku expanzky a jeji tesnici gumicku a neridit se hospodskou radou, ze proti vareni pomaha povolene vicko expanzky.

Na nejake delsi jezdeni je treba mit model s petirychlostni prevodovkou a vlecenou napravou, jinak je to bida.

Upadla zadni kola jdou na "kyvce", v drtive vetsine pripadu, na vrub nedorzeni servisniho postupu opravy zadnich brzd. Na "vlecce" obvykle nic nepada.

0/0
15.9.2016 21:39

P55e41t94r 46Č71e23r33m69á12k 9178775629580

Ty ceny máte vysoce nadsazené, zachovalý rapid nestojí 80tis ani dnes, natož v roce 2010. Neplést s tím že občas to někdo za podobnou cenu zkouší inzerovat, takovou hodnotu má však jeden kus ze sta nabízených.

S ND to také není zrovna jak píšete - z té původní výroby je dnes použitelné jen něco, hodně toho už zestárlo, zpuchřelo, zkorodovalo. Nové jsou až směšně levné, ale kvalita bývá často mizerná, a kvalitní díl se musí hledat.

Jinak modely 135 a 135 mají identické motory z favorita, které jsou značně upravené, a km proběh tomu tedy odpovídá, tam skutečně ve 170 není důvod mít problém.

S chlazením je to horší - termostatem počínaje, spínačem větráku konče, vidět dnes každodenně používaný kus bez úprav s plně funkčním systém chlazení je v podstatě raria, ten ikonický spínač na chlazení měl svoje opodstatnění.

0/0
15.9.2016 22:33

M28i37r58o12s75l43a38v 56S41i17n89d10e46l43a86r 2305367804652

To jsou ceny, za ktere se to da koupit, ne hypoteticke nebo nahodne (za ktere to nekdy velkou nahodou jde) a obcas se to za ne i proda. To, ze nekdo nabizi predrazeny kram, na tom nic nemeni. Ale dobre, tak mi takoveho do 80.000Kc sezente. Tj. zachovaly puvodni stav vc. inetrieru, karoserie bez nutnosti jakehokoliv zasahu, barva 8302 nebo 1305, motorizace 136.

Je videt, ze s temi dily moc zkusenosti nemate. Zpuchrele budou leda nejake stare gumove dily. Smesne levne? Jednak to neni pravda a jednak je kvalita v drtive vetsine neakceptovatelna (nesedici hrbaty blatniky, cinsky plagiaty blinkru, plecharina, ktera se originalu ani nepodoba napr. kryty motoroveho prostoru, trubek pod autem, supernekvalitni cinska olejova cidla....) Nehlede na to, ze vzhledove odlisne dily na youngtimera nikdo davat nebude. Ale hlavne jsou ty dily bezne nedostupne, sezente mi treba nove soukoli staleho prevodo 3.9 na 5q prevodovku nebo novy blok 742.135(6).... Samozrejme nemluvim o brzdovych destickach, olejovem filtru atd... Nastesti alespon vetsina lozisek je normovanych, takze clovek nemusi kupovat nejaky predrazeny hruzy, takze si clovek muze koupit SKF nebo Nachi za unosnou cenu.

Auto neni jen motor. 135/6 nejsou uplne identicke s favoritem, ale co se tyce podstatnych soucasti, tak ano. S beznou zivotnosti tak 200tkm. Ale dlouhodobou zkusenost s nima nemam, pouzivam jejich vylepsene verze.

Termostat je takovy jaky se tam da, za tu dobu jsem ho menil jednou prevetivne. Kdyz se tam da kram.... Ja pouzivam Wahler a problemy nejsou. Spinac vetraku je to samy. Ovsem vzhledem k umisteni, je treba tak 4 za roky skontrolovat kontakty, pokud se jezdi v soli (coz nedelam).

0/0
15.9.2016 23:06

M85i78r52o73s31l62a11v 47S86i86n79d70e60l53a30r 2665647804952

"jednou za 4 roky"

0/0
15.9.2016 23:24

P53e39t95r 94Č79e96r65m88á39k 9168435699640

Ceny jsou od 0-x, záleží co kdo hledá, zdali auto ve stavu 1,2,3,4 ;-) Pod pojmem zachovalý se může skrývat ve vašem vnímaní cokoliv, obecně termín zachovalý sedí k 2,3. Stav 1 v podstatě neexistuje a nikdo ho nehledá - hodí se leda do muzea a tam se také většina z nich už dávno nachází. Stav 4 se dá bez problému sehnat za 30tis.

S dílama jste koukám na štíru - ano zpuchřelé jsou logicky ty gumové či spíše pryžové, což je obecně velká část všech komponent. Směšně levně bez pochyby nové jsou, levněji už to opravdu nejde, bavíme se o tom že to někdo vnímá jako investici do veterána, samozřejmě pokud to někdo bere z pohledu toho kdo s tím na vesnici pořád drandí, tak se mu i těch pár korun může zdát hodně. A to že cena je adekvátní kvalitě jsem psal. Nicméně i původní plechařina je vesměs už orezlá (zaolejovaný nebo zabalený ve voskovaným papíru to prostě dneska má jeden člověk z milionu), plasty zkřehlý atd... Ano najdou se díly co odolávají zubu času statečně a ceněné jsou, ale je jich málo.

Motory 135/136 jsou identické z favoritem, mají akorát jiné příslušenství. Životnost o řád výše než předchozí provedení, služebáky telecomu nebo pošty na tom běžně najeli půl milionu.

A chlazení se vyladit dá, ale jak sám potvrzujete - chce to se tomu věnovat. R^

0/0
15.9.2016 23:41

M72i89r41o31s47l71a72v 32S33i68n16d92e40l69a12r 2225667724352

Hovořím zhruba o stavu 2. Stav 4 nemá nyní smysl (alespoň pro mne) pořizovat, pokud existují kousky ve stavu 2.

Nevím tedy, co je směšně levné.... Levněji to nejde, to je fakt, protože cenu určuje trh a pokud funguje je cena nejnižší možná. A ta je nyní o půl řádu jinde než před 5ti lety. Ale ok, ono jakoukoliv cenu můžeme prohlásit za směšně nízkou :-). Já jsem uvedl příklad konkrétních dílů, když mi je za směšnou cenu nabídnete, budu jedině rád. :-) Jak jsem psal mnoho nyní běžně dostupných dílů je v podstatě nepoužitelných.

Motory 742.135(6) s favoritem identické nejsou, mají jiný blok, vanu, sací koš, klikovou hřídel a pokud budeme puntičkáři tak i hlavu, protože hlava z 742.136 se na řadě 781 nepoužívala.

0/0
16.9.2016 0:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.