Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Škoda 120 slaví 40 let. Zastaralý pokrok byl provizoriem na tři pětiletky

Stodvacítka je ukázkovým příkladem teorie autorelativity. O co všednější byla v letech osmdesátých a o co opovrhovanější byla v letech devadesátých, tak o to více kladných emocí budí dnes, když se naleštěná objeví na některém z veteránských srazů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M74a82r60e46k 86C31h92a40r80v48á89t 2726756590534

Je hezké, že se tu píše o 105/120, ale nikde se nepíše o Škodě 130 :-/

0/0
16.10.2016 15:29

J82á86n 48K14o26t16ú18č 2806474938436

Je to sranda vlastniť to ako hračku, ako veterána (to by som bral), ale som rád, že v dnešnej dobe môže mať normálny človek spoľahlivejšie rodinné auto. Ja mám úplne obyčajné auto (ojetina nižšej strednej triedy, motor 80 kW), ale viem, že keď otočím kľúčom, tak vždy naštartuje, a že v pohode zvládne cestu k moru aj cez Alpské priesmyky.

0/0
28.9.2016 13:00

J42a92n 35H71e54n24d80r98y87c51h 9467231250579

Se slzou v oku vzpomínám, jak jsem jezdil za budoucí ženou do Vrchlabí, ráno polil rychlovarkou zámek ( u Labe pěkně mrzlo ) a s vyškrábaným tankovým okýnkem vyrazil do Jičína do práce. 105S R.I.P.

0/0
18.9.2016 18:24

P29a91v38e35l 51P22o36s23p66í35š88i66l 3331984303665

a ted je nahon vzadu zase moderni, viz Bmw;)

0/0
18.9.2016 10:42

V12i22l51i53a87m 98N15o19v92a74k 7904757700129

nahon - neboli pohon zadnich kol byl "moderni" vzdycky. V konceptu motor vpredu nahon vzadu (tak jako to ma zminovane BMW a hodne jinych znacek). Pohon vzadu a motor vzadu byl domenou sportovnich aut (vyjimkou byl VW brouk, ktery byl odvozen od Porsche ze stejnym konceptem). Skoda 105/120 nebyla sportovni auto a doufam ze ani nemela ambice byt sportovnim autem. Mel to byt rodinny vuz a jako taky mel mit velky zavazadlovy prostor. U rodinneho vozu mit zavazadla vpredu je hodne bizarni, neprakticke a dokonce mozna i nebezpecne. Je to uplne jedno - byl to typicky nepodarek te doby z tehle zeme. Nedostatkova ekonomika ukazala sve limity.

+3/0
18.9.2016 10:50

J46i73ř33í 56S95c24h79w55a95c81h 8168294368106

S pohonem "vše vzadu" nebyl VW brouk nebyl až taková vyjímka. Kromě škodovek ho měl třeba Renault 8, Fiaty 500, 600, 850, Chevrolet Corvair....

0/0
18.9.2016 18:51
Foto

R81o87m90a81n 77K31o49z33e70l 4717686303854

Akorát že to bylo moderní v 60.letech, na začátku 70.let už bylo jasné, že tato koncepce ztratila perspektivu, ale škodovka na to nemohla reagovat, i když připravené nástupce měla (typ 720).

+1/0
19.9.2016 9:07

P29e41t76r 30J59a51n64o87š 5255431750125

Nejsem si jistý, jestli Porsche jako samostatná automobilka vyráběla už ve 30. letech. Spíš se uvádí, že Ferdinand Porsche dostal úkolem vytvořit lidový vůz, na němž v podstatě vyrostla značka VW. Porsche se při návrhu Brouka inspiroval v Tatře 97, včetně koncepce vše vzadu se vzduchem chlazeným boxerem.

Škoda 105/120 byla z nouze ctnost, původně mělo mít MB jiného nástupce, ale strana rozhodla jinak. Doporučuji dokument z cyklu Zašlapané projekty: http://www.ceskatelevize.cz/porady/10209988352-zaslapane-projekty/409235100061009-zapomente-na-skodovku/

0/0
25.9.2016 1:12

V15i85l56i26a69m 46N68o72v15a36k 7154827190969

Bylo to technologicky zaostale auto a dilenske provedeni na zoufale urovni. Koncept vzadu motor a pohon zadni napravy u aut, ktere meli byt "family cars" byl prezity jiz v 60-tych letech. Startovani vozidla - katastrofa, uzitkove vlastnosti - totez, chlazeni - ostuda. Auto jsem mel od roku 1977 do roku 1986 a bylo to rozhodne to nejhorsi co jsem mohl mit. Objevovali se tam problemy, ktere byli u aut na Zapade vyreseny jiz v 50-tych letech. Klasicka ukazka kam to dopracoval komunisticky prumysl. Favorit tomu pak dal jenom ranu z milosti. Nastesti se Skoda MB prodala VW coz je velice odpovedny investor a dokonce dokaze dat nasim lidem iluzi "ceskeho auta". Vsem, co tady vzpominaji na leta kdyz na opravu stacil drat a par kusu naradi doporucuji, aby presedli ze svych soucasnych aut a pustili se do oprav po ceste do Chorvatska nebo kam jezdi. S 120 jim to umozni bohate. Bez jakychkoliv iluzi : byl to zmetek a zustava to zmetkem bez ohledu na historickou hodnotu veteranu

+3/−5
17.9.2016 12:09
Foto

R49o61m22a12n 61K87o75z38e60l 4237286603564

Naši měli několik trabantů a to bylo ještě horší...

0/0
17.9.2016 22:01

V76i70l21i65a54m 25N78o72v45a92k 7174117340989

Trabant ale nebyl povazovan za konkurenta S105/120. Bylo to neco, jako dnes tzv. start-up auta. Trabant byl dvoutakt s extremne jednoduchou konstrukci a bez jakekoliv technologie. Cenove byl skoro na polovine S105/120. Taky to bylo nespolehlive a na svou dobu spatne auto, technicky hodne zaostale, ale jak jsem jiz rekl - melo to byt to nejlevnejsi co se da poridit. To Skoda mela byt neco lepsi

+1/0
18.9.2016 8:57
Foto

R56o80m91a35n 92K21o61z12e13l 4757226803874

I to byl paskvil, který měl podle původních plánů skončit v roce 1967. Ve Světě motorů se to jen hemžilo články, jak z toho trochu udělat auto, na co konstruktéři zapomněli a v testech zdůrazňovali, že trabanty nelze hodnotit jako jiná auta.

0/0
18.9.2016 12:41

V36i76l35i42a96m 18N88o90v11a92k 7694597670399

Jestli o tohle tema mate doopravdy zajem - prectete si to co jsem napsal o odstavec nad timhle prispevkem. Trabant byl vychodisko z nouze a ne pokus o rodinny vuz. Prumysl v NDR byl na tom jeste radove hur nez u nas - vsechno znicene, co zustalo odvezli Rusove do SSSR a Nemci zacinali bez technologicke podpory od zacatku. Zavod v Zwickau byl toho dukazem. Trabant nelze srovnavat s nicim - mozna s auty jako byl rakousky Steyr Puch nebo bizarni BMW s dvermi vepredu. Prehlednete si to na google

+1/0
18.9.2016 16:14

J34a13r67o15s10l36a87v 29B56i68r87n34e48r 4938745672458

R^R^

0/0
18.9.2016 16:06

V53a72c36l51a94v 19V60a19v92r45a 3187544865317

Zato dnes nevlastníte ve škodovce nic než ty české ručičky. Zisky jdou majitelům do Německa.

A mohl bych vám ukázat co dělali komunisti v celém českém průmyslu a co děláte vy. Věřte že by nebylo se čím chlubit. Vy jste si průmysl VEŠKERÝ oddělali sami a srovnali se zemí. Jednou se o tom bude smět psát u vás a vaše pravnoučata z vás budou mít srandu.

Jsem ANTIKOMUNISTA ale těm co vedli podniky včetně Škodovky nesaháte po kotníky. Kde je SONP Kladno které vyváželo ocel i do USA a Kanady za dumpingové ceny, kde je 100,,000 bytů OK řekněme králíkáren keré se ročně postavily? Víte kolik se jich staví dnes a co stojí? Kdo si je může dovolit? Kde je textilní průmysl a trhy které jste Asiatům nacpali ochotně do chřtánu? Kašmír co šel i do zemí původu, kde je Skloexport co šel na všechny kontinenty? Bytový textil? Textilní stroje? Škodovky se prodávaly i v Kanadě.

Na CNC mašinách jsem zaučoval (zde v USA) obsluhy programovat jejich stroje v r.1985 !! než jsem šel na opravdový job.

Dnes má škodovka jen logo na kapotě. Ostatní je VW a zisky jdou do Německa. V Čechách zůstávají jen daně. Tedy opravdová MONTOVNA.

Hotový výrobek na export? Jaký proboha? Je takového něco v Česku? Bižu? Swarovski kupuje v Jablonci "šmelc" za haléře na kila a vyrábí i z nich úžasné šperky a vyváží na všechny kontinenty zatímco Bižu zkrachovala a jede snad jen Preciosa.

Co s tím? Nic. Kašlat na to, doly jsou zabetonované i s uhlím a tak to nikdo nerozkrade. SONP se prodalo konkurenci a ta haly zlikvidovala a šrot odvezla domů. O ceně se raději bavit nebudem a dokonale jste si zlikvidovali průmysl všeho druhu. Pracovní síla je v Česku značně vyspělá technicky a vědomostmi a tak i vyhledávaná, ale to je vše.

+4/−7
17.9.2016 3:40

V75a35c81l37a97v 44V69a21v54r10a 3177304665537

Doufám že máte na mysli osobní Tatry?

Kde byste na to měli? Na to měli komunisti, ti uměli vyrábět a prosperovat, vyvážet do celého světa, Dnes už nikdo neexistuje kdo by dokázal navrhnout nové auto aa dokonce po letech uděůat zbrusu novou koncepci. Kde byste vzali mozek?

Vždyť už máte jen jednu automobilku která vám snad něco i vydělá a jinak nic! Osobák Tatra tedy nepřichází v úvahu. Kolín a Boleslav patří cizincům kteří dovolují Čechům v nich pracovat a vybírají zisky jež investují v Německu. A co dál? Kde byste vzali jiného Laurina a Klementa? nebo komunistu co by dokázal vyvinout český moderní motor a převody?

Vyrábíte VW se značkou Škody aby se to doma snadněji prodávalo. Tady v Americe je VW debakl. Oni nemají auto pro americký trh, lidi to nekupují. Kde jsou ty časy kdy na americkém trhu v tabulce nejprodávanějších byl VW Jetta diesel...od té doby v tabulce není tedy žádný zástupce Evropy. Proč asi? V Americe se letos prodá 16 milionů aut, všech asijských a amerických značek.

0/−5
17.9.2016 3:24

V71a68c94l26a42v 57V26a86v40r86a 3397934175957

Porovnávt starou škodovku s Porsche je hodné v...

Podívejte co vyráběli východní Němci. .

+1/0
17.9.2016 3:09

V17a90c78l73a69v 47V22a98v66r66a 3757334745417

Taky jsem dokázal vydělat za měsíc mezi 4 až 5,000 Kčs. Že by škodovka pro mně byla drahá? Měl jsem Ladu. Auto měl ve staré republice kdekdo a uživil ho na rozdíl od dneška. Povinné ručení byl za drobné, benzín za 2 Kčs a na konci za 8 Kčs,

Podívejte se kolik lidí uživí auto dnes.

Zcela mimochodem, nebyl po té vaší revoluci problém škodovku nechat zmodernizovat Francií nebo Německem a vyrábět v ní cokoliv v licenci. To jen chytré mozky za všimné prodali Škodovku a zisky jdou do Německa. Docela chápu že úhlavní nepřátelé Němců Laurin a Klement se dodnes v hrobě obrací. To jistě netuší kam se poěl veškerý natož těžký průmysl bývalého Československa. Kolik dnešních firem vlastní Češi a kolik cizinci. Jednou budete pro srandu pra pravnuků.

0/−8
17.9.2016 3:08

V28i36l44i74a52m 16N46o33v49a91k 7214387140889

I kdyz tvrdite, ze jste antikomunista jste ve skutecnosti obdivovatel komunismu. Komuniste znicili vsechno - vcetne te Skodovky a zustal pouze zaostaly a neefektivni prumysl. Lepsi bylo Skodu MB prodat VW jako nechat z ni zustat to, co zustalo treba z Moskvice. Takhle Skoda vydelava a cesky clovek ma pocit kdyz startuje Oktvku nebo Fabii, ze jede na ceskem aute. Nevim co mate proti Nemcum. A uz vubec nechapu co delate v USA (pokud je to pravda). Porovnavate ceny z let pred pul stoletim bez ohledu na kupni silu tehdejsi meny, coz je typicke pro lidi co nicemu nerozumi.

+14/0
17.9.2016 10:38
Foto

M93a93r97t14i36n 72B14a63l30l42u60c29h 8419726113381

4-5 000 Kčs? Aktuálna priemerná mzda DĚLNÍKA v automobilovom priemysle v ČR číní 36 000Kč, pričom kurz USD je dnes podobný ako vtedy.

Bajky o ,,starých dobrých časoch," si šetrite pre vnúčatá.

+8/0
17.9.2016 11:07

P49e19t81r 83B67u14r52d63a 3500105589827

5000 Kčs měsíčně. Za socíka. Jako celá rodina, nebo sám? Jestli sám, tak jako příslušník StB nebo člen nejméně OV KSČ?

Na konci 80. let byla slušná výplata kolem 2000 Kčs, otec měl i s odlučným jako montér kolem 2300.

+5/0
17.9.2016 22:31

V50i86l61i40a42m 33N14o72v68a71k 7954117370649

Absolventsky plat v roce 1988 = 1990 Kcs. Bylo to plosne a pokud clovek nemel priplatky tak se nedostal ani o korunu navrch. Mozna kdyz delal policajta nebo lampasaka tak mel o dve stovky vic. Plat reditele PZO Strojexport 4800 Kcs v te same dobe plus sluzebni auto (Lada 1500).

+1/0
18.9.2016 9:01

D15a11v24i33d 73V73i32k21t51o12r56a 9294304895507

Záleželo na pracovní pozici. Můj táta měl v roce 1980 mezi 9 000 a 10 000 Kčs hrubého, tedy i včetně příplatků za risikovou práci a přesčasy. Jezdil s kropičkou a byl členem havarijní čety TSK, co měla na starost údržbu městské kanalisace. Nebyla to leckdy zrovna voňavá práce, to je fakt, ale když člověk makal, mohl si vydělat.

0/0
23.9.2016 0:17

J43i63r35i 24R30u22s42n80o29k 4855182677383

Tata mel nadhernou nabliskanou 120 LS, na ktere jsem se naucil ridit. Dokonce jsem miloval jizdu na sedadle spolujezdce, kde jsem si mohl krasne natahnout levou nohu a pravou zvednout a oprit o tu stenu, ktera kryla prave predni kolo. Mam na ni krasne vzpominky. Urcite ji mam radsi nez pozdejsi Felicii, ci Octavii.

0/0
16.9.2016 18:06
Foto

R68o77m22a79n 56K13o97z50e49l 4267366843604

Ať byly jaké byly, tak se jich vyrobily 2 miliony a ve velkém přispěly k motorizaci u nás. A jak se tu v posledních dnech objevilo několik článků o příliš starém vozovém parku u nás, tak právě tyto škodovky jsou důkazem, že se auta obměńují přirozenou cestou a žádné zásahy nejsou potřeba. Před 20 lety těchto škodovek jezdilo 800 tisíc, dnes pokud zahlédnu jednu denně, tak je to ještě moc.

+4/0
16.9.2016 17:58

M38i44c59h83a22l 12M24a31l34ý 5182694869173

Měli jsme 130GLX, taky skvost. Vařilo to poměrně často a někdy to i uvařilo hliníkovou hlavu válců. Ta byla jiná než na 120 a velmi špatně se sháněla, i v 90. letech, navíc byla drahá jako pes. Otec musel jednou napsat "dopis rozčileného čtenáře" do Lidovek, aby mu hlavu v Boleslavi kdesi přednostně opatřili.

Zajímavé bylo i to, že automobil byl polotovar, bylo třeba, aby si majitelé nechali vystříkat dutiny vozu nějakým asfaltem, jinak to korodovalo zevnitř. Jinak to bylo progresivní v tom, že to mělo posilovač brzdy. to dřívější generace neměly.

+1/0
16.9.2016 15:54

S51t72e30p93a47n 64T15o93t51h 8738899755728

ja měl 130GLS... nedám na ní dopustit...

0/0
13.12.2016 13:11

M26i90c10h93a46l 98M38a68l82ý 5962314459723

A opět v idnesu oblíbené slovo "legendární" - tentokrát hned dvakrát, přičemž jedno označuje popelnici Favorita, který byl asi tak legendární jako Rudé Právo nebo mlíko v pytlíku...

+1/0
16.9.2016 15:45

S16t53a16n 43N68o51v92á48k 5607355305544

Měl jsem různé "stodvacítky" pětadvacet let. Nikdy mne žádná nevypekla. Pokud někdy zůstala stát, stačilo na to kladivo, šrubovák, kombinačky a kus drátu.

Pak jsem měl Forda - tomu prasknul rozvodový řemen a potkaly se ventily.

Potom novou Oktávku - 100 kiláků od domova odešel modul zapalování (dodnes nevím, kde to tam vůbec je).

Nemluvě o tom, že u obou posledních aut byly problémy s volnoběhem a musel na to být servis s počítačem. U "stodvácy" stačil šroubovák a 5 vteřin práce.

Je pravdou, že rádio za jízdy jsem začal poslouchat až ve Fordu... :-)

U stodvacítky to nemělo cenu. Ale nějak mi to vůbec nevadilo...

0/0
16.9.2016 13:48

T78o70m79á66š 85V70a69l18d49e84r 7333310409

Nerozumím termínu- žádná mě nevypekla.Pokud zůstala stát, stačilo kladivo... A tady začínaje báje pohádky, kdy si idealizujeme starou věc.

+2/0
16.9.2016 15:24

S70t70a58n 47N67o74v98á58k 5737585615864

Žádná mne nevypekla znamená, že když jsem z domova autem odjel, tak jsem se s ním zase domů vrátil. Což o Fordu nebo Oktávce říci nemohu. To je při 25 letech ježdění z dnešního pohledu úžasný výkon. Ford nedojel šestý rok z celkových osmi a Oktávka vybouchla hned po roce.

A kladivo určitě nebylo na rozbíjení auta. Nešlo všechno povolit rukou.

Je pravdou, že starou věc si člověk idealizuje a ta spolehlivost byla vykoupena hodinami práce. To bylo ještě v dobách, kdy bylo koníčkem se v autě vrtat. V Mototechně jste sehnal kdejaký díl, a za babku, třeba i šály na klikovku...

+2/−2
16.9.2016 20:01

M18a14r47t81i33n 65P65i79s48á66r 6380582124956

;-Dto víš, Ford je Lord, kromě několika typů motoru(Scorpio II, který má řetěz), tak ty rozvody to chce opravdu někdy vyměnit :-) .. , jinak za auto Škoda je škoda peněz ;-D;-D , v poho, taky se dá říct: tam Fordem, zpátky vlakem ;-D;-D, taky mi ve starším Escortu prdnul rozvoďák, nebylo to tak hrozný, pár dílů z vrakáče, ventily pochopitelně nový(jeden sací, druhý výfukový), jasně, kdysi jsem měl 120 žehličku, 105M, před tím moskala 408, potom 2140, u tý 408mi(rozebral jsem asi tři), pokud se nepletu, tak tam byl zajímavý systém rozvodů, říkalo se kdysi, hodně dávno, že to jsou oplácký motory, ten rozvod byl řešen snad šnekem ? u 105 a 120 se při generálce motoru měnily kromě futer na klikovce ještě vložky válců, pístní kroužky a těsnění někde pod těmi vložkami válců, u mí 408 ještě nebyly výmněné , tak že jsem ten motor musel rozebrat do šroubku, a ten blok motoru potom odvézt někam k Berounsku, kde mi to přebrousili a pak jsem to celé zas poskládal, ..čtyři srandy kopec, kdyz se na to dívám z té obrovské vzdálenosti času, .. tak to dá i za pět ..

0/0
16.9.2016 16:25

S36t61a37n 32N30o30v84á13k 5977805435114

U mne to taky byl Escort, resp. Tournier nebo jak se to jmenovalo...

0/0
16.9.2016 20:03

D91a59v30i95d 14V21i28k78t77o65r31a 9354264295667

Rozvody u 408 byly řešené plastovými ozubenými koly s hypoidním ozubením. Sám jsem na to kdysi koukal jako puk, když jsem jeden motor ze 408 pitval; bylo to nesmrtelné řešení.

0/0
23.9.2016 0:21

M51a90r13t41i98n 45P71i47s47á30r 6500382404126

Spíš to bylo jako pertinax, než nějakej plast, ale i tak dobrý, kolikrát jsem ho musel startovat klikou :-) :-)

0/0
23.9.2016 6:02

J14i16r66i 48D32o72m15i58n52i62k 1271408321270

Měl jsem 120L ještě loni, než mne ukecal jeden sběratel a tak šla pryč. Ale mé první auto 110 LS nepustím. A je stále, jako nové. :-)

+1/0
16.9.2016 11:22

J70i39ř12í 16S10c62h43w22a93c48h 8438644308216

Š 105/120 bylo v té době podprůměrný auto už v rámci RVHP.. Žigulík jehož konstrukce vznikala (v Itálii) v polovině 60. let bylo o hodně lepší a konstrukčně modernější auto.

+3/0
15.9.2016 22:58

P82e74t63r 81Č86e76r73m58á64k 9868935569610

Tak nějak, přinejlepším průměrné, samozřejmě žigulíky, polský fiaty nebo dacie svoje západní vzory nezapřely, a i třeba konstrukčně horší wartburg svojí koncepcí dokázal škodovce zdatně konkurovat.

0/0
15.9.2016 23:52

M91a47r50t24i68n 23N53e76r17m28u44t 9387777688919

Jedinou výhodu, ale dost výraznou, měli škodovkáři v zimě

+5/0
16.9.2016 11:22

J21i27r14i 66D51o92m74i76n97i44k 1531558531210

Jakou ?

0/0
16.9.2016 11:23

J74i25ř22í 52S10c50h73w53a34c74h 8518764448746

poháněná a zatížená zadní kola

+1/0
16.9.2016 11:29

M56a28r53t18i18n 81N47e46r82m36u15t 9687277698519

Proti žigulíkům, dobře seděla na sněhu nebo do kopce na mokré trávě. Samozřejmě museli napřed nastartovat. Jak psal jeden: se startováním za mrazu nemám problém, akumulátor si beru přes noc domů a ráno startuju max. napětkrát

+5/0
16.9.2016 12:14

P79e25t67r 98M64i42c13h31a84l 2760274271672

To už je nostalgie. Měl jsem 120 M 5R. Předělal jsem spínač ventilátoru chladiče na ruku a kromě 2x vybité baterky jsem neměl závažný problém. Se 100 tisíci km jsem ji ještě prodal. Dodnes vzpomínám na blbnutí v serpentinách na sněhu.

+2/0
15.9.2016 21:40

M92a38r25t73i58n 98P30i78s90á44r 6460712734376

taky jsem si musel přidělat manual spínač na ventilátor

+3/0
16.9.2016 15:04

M42i84r47o41s33l13a11v 54S58i83n76d78e42l53a96r 2675407894632

Zajimave jsou ceny tech aut a treba i ceny ND. Treba v roce 2000 stal zachovalej rapid cca 50.000 v roce 2010 80.000 a dnes dvojnasobek toho. Ceny ND, zejmena pokud jde o puvodni dily ci alespon tuzemskou vyrobu, jsou take hodne vysoke.

Skoda, ze ta auta nemela v roce 76 tu spolehlivost a vlastnosti jako v roce 89, to by byla tehdy (v roce 76) celkem pouzitelna. Poslednich cca 20 let provozuju ze zajmu posledni model s celohlinikovym motorem a musim rici, ze za cca 170tkm zadna zasadni zavada nenastala. Uvarilo resp. prehralo se to jednou, kdyz se sesmekla hadice, kde jsem neutahnul sponku. Jinak nic, pri obvykle udrzbe.

Pokud je chladici soustava v poradku a motor ma v poradku tesneni uvarit se to v podstate neda. V poradku znamena i to, ze soustava udrzi tlak, coz predpoklada mit v poradku zatku expanzky a jeji tesnici gumicku a neridit se hospodskou radou, ze proti vareni pomaha povolene vicko expanzky.

Na nejake delsi jezdeni je treba mit model s petirychlostni prevodovkou a vlecenou napravou, jinak je to bida.

Upadla zadni kola jdou na "kyvce", v drtive vetsine pripadu, na vrub nedorzeni servisniho postupu opravy zadnich brzd. Na "vlecce" obvykle nic nepada.

0/0
15.9.2016 21:39

P78e53t53r 21Č40e19r27m49á71k 9878795309370

Ty ceny máte vysoce nadsazené, zachovalý rapid nestojí 80tis ani dnes, natož v roce 2010. Neplést s tím že občas to někdo za podobnou cenu zkouší inzerovat, takovou hodnotu má však jeden kus ze sta nabízených.

S ND to také není zrovna jak píšete - z té původní výroby je dnes použitelné jen něco, hodně toho už zestárlo, zpuchřelo, zkorodovalo. Nové jsou až směšně levné, ale kvalita bývá často mizerná, a kvalitní díl se musí hledat.

Jinak modely 135 a 135 mají identické motory z favorita, které jsou značně upravené, a km proběh tomu tedy odpovídá, tam skutečně ve 170 není důvod mít problém.

S chlazením je to horší - termostatem počínaje, spínačem větráku konče, vidět dnes každodenně používaný kus bez úprav s plně funkčním systém chlazení je v podstatě raria, ten ikonický spínač na chlazení měl svoje opodstatnění.

0/0
15.9.2016 22:33

M90i15r70o46s47l44a93v 24S66i48n78d40e96l78a66r 2765817334142

To jsou ceny, za ktere se to da koupit, ne hypoteticke nebo nahodne (za ktere to nekdy velkou nahodou jde) a obcas se to za ne i proda. To, ze nekdo nabizi predrazeny kram, na tom nic nemeni. Ale dobre, tak mi takoveho do 80.000Kc sezente. Tj. zachovaly puvodni stav vc. inetrieru, karoserie bez nutnosti jakehokoliv zasahu, barva 8302 nebo 1305, motorizace 136.

Je videt, ze s temi dily moc zkusenosti nemate. Zpuchrele budou leda nejake stare gumove dily. Smesne levne? Jednak to neni pravda a jednak je kvalita v drtive vetsine neakceptovatelna (nesedici hrbaty blatniky, cinsky plagiaty blinkru, plecharina, ktera se originalu ani nepodoba napr. kryty motoroveho prostoru, trubek pod autem, supernekvalitni cinska olejova cidla....) Nehlede na to, ze vzhledove odlisne dily na youngtimera nikdo davat nebude. Ale hlavne jsou ty dily bezne nedostupne, sezente mi treba nove soukoli staleho prevodo 3.9 na 5q prevodovku nebo novy blok 742.135(6).... Samozrejme nemluvim o brzdovych destickach, olejovem filtru atd... Nastesti alespon vetsina lozisek je normovanych, takze clovek nemusi kupovat nejaky predrazeny hruzy, takze si clovek muze koupit SKF nebo Nachi za unosnou cenu.

Auto neni jen motor. 135/6 nejsou uplne identicke s favoritem, ale co se tyce podstatnych soucasti, tak ano. S beznou zivotnosti tak 200tkm. Ale dlouhodobou zkusenost s nima nemam, pouzivam jejich vylepsene verze.

Termostat je takovy jaky se tam da, za tu dobu jsem ho menil jednou prevetivne. Kdyz se tam da kram.... Ja pouzivam Wahler a problemy nejsou. Spinac vetraku je to samy. Ovsem vzhledem k umisteni, je treba tak 4 za roky skontrolovat kontakty, pokud se jezdi v soli (coz nedelam).

0/0
15.9.2016 23:06

M56i17r94o82s87l73a17v 32S16i63n38d65e78l63a48r 2865367824602

"jednou za 4 roky"

0/0
15.9.2016 23:24

P29e94t95r 49Č22e15r73m80á42k 9398595719880

Ceny jsou od 0-x, záleží co kdo hledá, zdali auto ve stavu 1,2,3,4 ;-) Pod pojmem zachovalý se může skrývat ve vašem vnímaní cokoliv, obecně termín zachovalý sedí k 2,3. Stav 1 v podstatě neexistuje a nikdo ho nehledá - hodí se leda do muzea a tam se také většina z nich už dávno nachází. Stav 4 se dá bez problému sehnat za 30tis.

S dílama jste koukám na štíru - ano zpuchřelé jsou logicky ty gumové či spíše pryžové, což je obecně velká část všech komponent. Směšně levně bez pochyby nové jsou, levněji už to opravdu nejde, bavíme se o tom že to někdo vnímá jako investici do veterána, samozřejmě pokud to někdo bere z pohledu toho kdo s tím na vesnici pořád drandí, tak se mu i těch pár korun může zdát hodně. A to že cena je adekvátní kvalitě jsem psal. Nicméně i původní plechařina je vesměs už orezlá (zaolejovaný nebo zabalený ve voskovaným papíru to prostě dneska má jeden člověk z milionu), plasty zkřehlý atd... Ano najdou se díly co odolávají zubu času statečně a ceněné jsou, ale je jich málo.

Motory 135/136 jsou identické z favoritem, mají akorát jiné příslušenství. Životnost o řád výše než předchozí provedení, služebáky telecomu nebo pošty na tom běžně najeli půl milionu.

A chlazení se vyladit dá, ale jak sám potvrzujete - chce to se tomu věnovat. R^

0/0
15.9.2016 23:41

M64i75r72o29s95l31a81v 71S40i22n87d59e37l81a10r 2765577904392

Hovořím zhruba o stavu 2. Stav 4 nemá nyní smysl (alespoň pro mne) pořizovat, pokud existují kousky ve stavu 2.

Nevím tedy, co je směšně levné.... Levněji to nejde, to je fakt, protože cenu určuje trh a pokud funguje je cena nejnižší možná. A ta je nyní o půl řádu jinde než před 5ti lety. Ale ok, ono jakoukoliv cenu můžeme prohlásit za směšně nízkou :-). Já jsem uvedl příklad konkrétních dílů, když mi je za směšnou cenu nabídnete, budu jedině rád. :-) Jak jsem psal mnoho nyní běžně dostupných dílů je v podstatě nepoužitelných.

Motory 742.135(6) s favoritem identické nejsou, mají jiný blok, vanu, sací koš, klikovou hřídel a pokud budeme puntičkáři tak i hlavu, protože hlava z 742.136 se na řadě 781 nepoužívala.

0/0
16.9.2016 0:21



Najdete na iDNES.cz