Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Auta na dietě: speciální materiály šetří kila a litry paliva

Zatímco lidé začínají hubnout po Vánocích nebo do plavek, auta shazují pořád. Nižší hmotnost je totiž jednou z cest k menší spotřebě, která je dnes hlavním motorem vývoje nových aut.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

S78t46a94n30i96s20l82a65v 14A22d47á76m45e19k 7825162653449

Mám mazdu premacy 2l tdi, rv 03 a váží cca 1500kg, ale jezdí za 6l/100km a to by při klidnější a úspornější jízdě mohla být i menší spotřeba :-)

Mám otázku: zvládají to nové a modernější auta za lepší spotřebu?? Já jsem s tím spokojený a to jezdím 90% jenom do práce 15km

0/0
16.2.2017 11:11

J74i85ř29í 45S32c19h91w87a38c61h 8138264168396

Premacy váží cca jen 1300 kg ;-)

stejně výkonné diesely mají dnes objem okolo 1.6. A při stejném způsobu užití bude jejich spotřeba cca 5-6 l ;-)

0/0
16.2.2017 13:16

M72a27r37t35i75n 23H88o81r57á55k 9703139514

Zrovna SUV není to, čím lze šetřit palivo.

Q7 mi spíše připomíná tank a podle toho má i spotřebu. Pokud šetřit palivo, tak taková auta pokud možno nestavět. I když zrovna SUV jsou teď až příliš v kurzu.

+1/0
16.2.2017 9:02

M62a62r78t33i67n 89P31o83s14p22í13š60i74l 8835741106907

A zbývá ještě aby za auta jezdila za to co mají uvedeno v technických datech. Ne jak moje nové s papírovou spotřebou 3,9 a realita 5,5 po deseti tisících km.

0/0
16.2.2017 7:09

J76i74ř59í 44S60c38h79w20a88c38h 8198984718406

jsou i takoví, co nyní v zimě přijdou ráno k autu, nastartují, pět minut čistí okna a "nahřívají" vnitřek, pak ujedou cca 5km někdy i v koloně a na konci jim ukazuje kompjůtr 15l/100km. ;-)

0/0
16.2.2017 13:21

M62a74r63t30i84n 86K97a49r47á81s70e81k 9958523318628

Njn, ono holt pri stani je spotreba v zasade nekonecno na sto km, ale spotreba se na vytrvale stani v kolone (stejne jako jizdu ve vysoke rychlosti po dalnci) nenormuje....

0/0
16.2.2017 15:54

M20a37r16t72i80n 69P22o73s87p12í44š72i38l 8195201936747

Stát 5 minut nemám potřebu a mluvím o průměru za prvních deset tisíc km, jistě jsem celých deset tisíc nejel v koloně do kopce a v září zima nebyla.

0/0
16.2.2017 21:34

J13i14ř87í 44S30c98h46w70a91c86h 8608934228566

No vidíš. A proto nemáš spotřebu 15 na sto, ale jen 5,5....;-)

0/0
17.2.2017 11:38

J19i37ř92í 84J86e45z61d12i56n11s81k59ý 8718232193469

Úspora 1kg na brzdovém pedálu? Pokud by tohle udělali v jiné automobilce tak to váží 200gramů...

0/0
15.2.2017 21:45

J13i18ř41í 72S84c58h55w59a15c49h 8718524808336

mám obavy, že kdybys pořádně prošlápl 200 gramový brzdový pedál při nouzovém brždění, tak by vcelku nezůstal....;-)

+1/0
15.2.2017 22:22

T51o81m11á51š 49V60a81l10d82e11r 7893250679

Stačí, aby auta pořád nebyly větší a větší. Dnešní POLO už v pohodě nahradilo původní GOLF atd. Takže původní POLO musel nahradit nový UP. Střední třída mívala 4,5 metru, dnes má skoro 5 m. Tato délka byla určena luxusním vozům. Na jedné straně se šetří každý cent na dílech. Na druhé straně se plýtvá neskutečným "naplastováním" v kabině. Stačí se podívat na studie a následně výsledný sériový produkt. Toto vše dnešní konzervativní zákazník bohužel vyžaduje. A tak se šetří tam, kde to jde na úkor životnosti vozu. I dnešní novinář vyčítá plechové víko v sedanu. Proč? Jde jen o víko. Proč by mělo mít polstrování? A tak bychom mohli projít celý vůz. Pouze by stačilo nešetřit tam, kde to má smysl a účelovost. I hnusná světle šedá by mohla pomalu z interiéru zmizet.

+2/0
15.2.2017 20:52

T35o41m73á97š 63Z20e29m72a51n 3565198474765

Dal bych přednost autu stejně těžkému z vysokopevnostních ocelí a tedy daleko odolnějšímu.

Vidím vyšší úsporu v tom, že nebudu potřebovat nové auto za 10-15 let než že ušetřím 2 deci na 100 km.

+2/0
15.2.2017 20:01

M64a17r36t41i85n 55K62a84r58á11s36e30k 9418183948628

Jako ze to auto bude malo pevne rozpadne se? To asi ne....

0/0
16.2.2017 15:55

J57i59ř71í 11H56l65i43s47n23i39k77o82v68s40k61ý 9373101912501

Co to je velkosériové auto? Audi A8 určitě ne.

Ale pracovník audi něco takového musel říci, protože jinak by musel odkázat na konkurenci Hondu. Protože právě Honda přišla s prvním sériovým autem s hliníkovou karosérií.

0/0
15.2.2017 14:42
Foto

I44v33a27n 93K62o83p81t79a 5787882491627

No dělá se jich přes třicet tisíc ročně. Takže ano, je to velkosériové auto. A kolik těch celohlíníkových aut že vyrábí Honda?

0/0
15.2.2017 17:49

J83i97ř41í 42H61l55i88s26n92i16k79o75v51s18k48ý 9543791282661

Ta už dávno výrobu NSX první generace skončila. Tu ještě ladil Hondě Ayrton Senna.

0/0
15.2.2017 19:14

J89i78ř79í 94H70l16i24s47n82i62k12o59v64s43k59ý 9883421152561

Ne celohliníkových. Karosérie z hliníku, to se v článku zmiňuje.

0/0
15.2.2017 19:16
Foto

I62v94a66n 40K94o55p16t34a 5867822171407

Tak myšleno .

0/0
16.2.2017 16:50

D70a39n43i69e44l 26S18e62m62e65r84á81k 1126548329278

Mě by zajímalo, jak to bude se zajištěním bezpečnosti.

Pokud budou plechy hubnout a budou za chvíli jako papír anebo budou plechy z měkčího kovu, tak auto sice bude lehčí, ale také se bude více mačkat.

Jsem jen obyčejný člověk, který výrobě auta moc nerozumí, ale materiály musí mít nějakou pevnost v tahu a aby se moc nebortily.

Menší motor je sice hezký, ale odpovídá pak jeho výkon váze vozu a také spotřební hmotnosti (řidič+další cestující+zavazadla + popřípadě i vozík?)

No, nechme se překvapit, co si na nás vývojáři a jiní inženýři vynaleznou, vymyslí a představí ... :-)

+1/0
15.2.2017 14:02

V73l90a52d15i93m89í84r 61F42i25b83i38g39e21r 5684411581744

Prostě to není plechová karoserie jako před pár desetiletíi, ale nový druh kovu, který je pevnější než klasika. Popřípadě jiný druh materiálu. Koukal jswm na dokument o F1. Kde popisovali komponenty, postupně se tyto technologie použijí i na sériová auta. Třeba nádrž která je jak látkový vak neprostřelili ani kuší z 10 metrů, hřídel z uhlíkových vláken má několikanásobně vyšší odolnost atd.

+1/0
15.2.2017 14:18

J28a52n 34H71r29u55z72a 8704408549427

V sériové výrobě nebude nikdo používat karbonové díly. Je to neskutečně drahé. Stačí se podívat na Teslu. Aby auto odlehčil dělá karosérie z hliníku a proto stojí skoro 2 mio. Pak tam naloží 300 kg baterií a úspora hmotnosti je pryč.;-D

0/0
15.2.2017 15:11

J13a73k19u72b 14Š79a64f65a43n48d27a 7345497791591

Co je na tom k smíchu? Prostě vědí, kolik budou vážit baterky tak se snaží ubrat hmotnost jinde. Je to stejné, jako se smát, že se letadla dělají z lehkých slitin a pak se do nich natankuje 100t paliva.

+2/0
15.2.2017 15:16

M64a75r46e77k 37M54a69l42ý 1222738511540

No... přidejte, baterka v tesle má půl tuny.

0/0
15.2.2017 19:03

V48l28a42d73a 44S21i89m12o70n51i34k 3659113953365

Moderní vysokopevnostní, speciálně telepně zpracované oceli - díl je menší, lehčí, a přesto pevnější. karoserie už zdaleka není z jednoho druhu oceli.

0/0
15.2.2017 20:13

J77i19ř62í 18J85e53z94d16i92n21s75k77ý 8958342453649

To je překvápko, že auto za 2 mega je z velké části z hliníku... By bylo překvápko kdyby bylo z S235... A to si pište, že se budou používat nové materiály i v levnějších autech. Protože ono to jednou prostě výjde levněji

0/0
15.2.2017 21:49

J12i71ř66í 90S23c88h98w98a91c74h 8448474738736

vysokopevnostní oceli se říká vysokopevnostní proto, že má vyšší pevnost, tj plech o menší tlouštce je lehčí a přitom stejně pevný nebo dokonce pevnější než tlustý plech z obyč. oceli. Tuhost karoserie samozřejmě ovlivňuje i tvar do jakého je materiál "přetvořen". Příkladem budiž obyčejná plná kulatina a trubka o stejné hmotnosti (stejný materiál). Ta trubka je na ohyb nebo vzpěr násobně pevnější.....

+1/0
15.2.2017 18:40

V74l36a12d88a 68S46i85m94o42n90i40k 3429873783385

Dnešní karoserie není z jednoho materiálu, právě ty nové materiály jsou lehčí a zároveň pevnější.

0/0
15.2.2017 20:11

P28e78t35e92r 54V10a29ň46u92š64a20n28i48k 4297856546132

sorac, ale 1.0TSI motor do oktavie, to bych nedal ani do RC autickaRv

+3/0
15.2.2017 11:16

M40a57r72t11i14n 30F97i43l74i43p34c80z94y80k 3961681665133

Vy možná ne, ale jiní jej dávají i do Mondea.

+1/0
15.2.2017 11:19

R94a16d29i93m 47S81v80o12b69o31d52a 9313839246522

davat je davaji ale kolik se jich proda?

treba na sbarau vidim hodne 2.0tdci ale 1.0 ecoboost myslim ze ani jeden

0/0
15.2.2017 12:36

R20a56d43i75m 96S69v16o33b87o34d11a 9843709596392

ne myslim ale vim. neni tam ani jeden

0/0
15.2.2017 12:39
Foto

I39v32a67n 32K26o87p98t44a 5507522171667

No a podobné to bude s Octaviemi.

0/0
16.2.2017 6:36

J47i26ř40í 15S21c80h58w20a65c54h 8578194688296

ten motor s tím hýbe mnohem lépe, než než staré 1,4-1.6/55kW co se tam dávaly dříve..

0/0
15.2.2017 18:57

P19e59t87r 23M93i56c10h83a60l 2920914541902

To sice jo, ale ta 1,6/55kW byla skoro nesmrtelná. Osobně bych nechtěl ani jeden z těch motorů.

+1/0
15.2.2017 20:52

J83i87ř39í 55S75c61h28w62a26c30h 8858844548656

dobře, ale kolega Vaňušanik neřeší ve sém RC autíčku problém výdrže motoru....;-)

0/0
15.2.2017 22:29

V47á57c79l21a11v 77S67v77o40b25o41d92a 3281539530690

první golf gti 810kg, golf gti VI 1339kg, golf gti VII 1311kg... no, tímto tempem mají ještě co dělat :-/

+3/0
15.2.2017 11:10
Foto

I39v31a60n 87K66o65p74t69a 5697792231537

No taky první golf byl velikosti tak na úrovni Fabie. Ona nam ta auta krapejtek vyrostla.

+1/0
15.2.2017 11:50

V57á40c34l95a72v 69S25v39o93b55o43d73a 3791819200710

+500kg z 800kg to je o trochu víc než trochu, tak velký ten golf zase není ;-)

0/0
15.2.2017 12:44

V77l45a46d86i69m97í76r 42F25i24b44i86g69e23r 5544361171974

Když ty plasty jsou docela těžký, udělat přístrojovku a panely z pogumovaného plechu, možná by taky pár kilo ušetřili, ale plechová přístrojovka je víc práce, než stříknoit horký plast do formy.

0/0
15.2.2017 14:20
Foto

I96v27a70n 82K61o92p56t80a 5987242911657

On povyrostl o celkem nezanedbatelných 494mm do délky a 169 mm do šířky + necelých 100 mm do výšky.

také nemíval, klimatizaci, abs, esp, okna v elektrice a spoustu dalších vymožeností. Které chceme a něco váží.

+3/0
15.2.2017 17:37

V41l32a91d93a 87S58i17m44o18n20i52k 3649973943375

A hlavně nesplňoval dnešní bezpečnostní parametry.

0/0
15.2.2017 20:14

P10e24t59r 67S73t59e34j54s13k73a79l 3289748134176

Jenom at to nedopadne jako u Mazdy. Date tenci plechy a ty reznou, date tenci okna a pronikne vic hluku.

0/0
15.2.2017 11:06

T14o30m60á25š 10K52u31c37h89a62ř 3417291488891

Celé to jde vytrvale špatným směrem. Je nesmysl, aby něco, co má odvézt jednu osobu jen 20 km do práce vážilo 1300 kg.

+5/−1
15.2.2017 10:18

M81a62r72e18k 38M58a84l71ý 1242768151730

A např. u vlaku je ten poměr lepší? Nevím... když jede nějaká lokálka typicky z vesnice do města do práce, lokomotiva a dva vagony, nějakých 50-100 lidí.

0/0
15.2.2017 10:21

J57i41ř69í 42E55r43b64e89n 1443494566927

Kolik takových jezdí? Já obvykle potkávám soupravy motorových vozů bez lokomotivy. Nemluvě o tom, že ten železniční vůz pendluje tam a zpět, zatímco auto je v provozu dvacet-třicet minut denně...

0/0
15.2.2017 12:36

J73i75ř83í 24K17o46c46u69r71e22k 6835354895458

Jak často používáte doma vysavač? No vidíte, odsávačka na CNC fréze jede 12 hodin denně.

Asi tak.

0/0
15.2.2017 12:58

M22a40r98e75k 71M75a53l84ý 1742258621410

To je jedno, jestli lokomotiva nebo motorák. Podstatný je ten poměr hmotnosti k počtu cestujících, resp. člověkokilometrů. Jestli je to výhodnějšá než auto. A v tomto kontextu je úplně jedno, jak dlouho je co v provozu.

0/0
15.2.2017 13:00

J30i71ř85í 91S55c27h72w37a68c80h 8648214958396

hmotnost u vlaku není až tak důležítá. Na jeho rozpohybování stačí zlomek výkonu na tunu oproti autu, když není potřeba vysoké zrychlení. Valivý odpor je násobně nižší, lépe se dá hospodařit se setrvačností, takže celková efektivita pohybu vlaku je mnohem lepší než u auta.

0/0
15.2.2017 18:53

M62a97r37e21k 71M96a29l71ý 1182748531320

To je možné, já reagoval na ten hmotnostní poměr auto a člověk a vlak a člověk.. Pokud budeme znát spotřebu energie vlaku na 1 km, pak se můžeme bavit o energetické náročnosti přepravy člověkokilometru autem a vlakem.

0/0
15.2.2017 19:01

J18a57n 27V12a10l40o38u41c30h 6822377508500

Naopak - na osobácích je akcelerace celkem postatná, když jsou zastávky pár km od sebe. A pokud bude malá, pak budete jen zrychlovat nebo brzdit, tu úsporu nízkým valibým odporem vyrušíte absencí jízdy výběhem (aby z couráku nebyl šneko-courák).

0/0
16.2.2017 16:25







Najdete na iDNES.cz