Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Auta na dietě: speciální materiály šetří kila a litry paliva

Zatímco lidé začínají hubnout po Vánocích nebo do plavek, auta shazují pořád. Nižší hmotnost je totiž jednou z cest k menší spotřebě, která je dnes hlavním motorem vývoje nových aut.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

S46t38a90n56i35s61l97a60v 64A81d96á31m30e35k 7115252773969

Mám mazdu premacy 2l tdi, rv 03 a váží cca 1500kg, ale jezdí za 6l/100km a to by při klidnější a úspornější jízdě mohla být i menší spotřeba :-)

Mám otázku: zvládají to nové a modernější auta za lepší spotřebu?? Já jsem s tím spokojený a to jezdím 90% jenom do práce 15km

0/0
16.2.2017 11:11

J40i39ř41í 85S13c68h64w20a72c68h 8188174568566

Premacy váží cca jen 1300 kg ;-)

stejně výkonné diesely mají dnes objem okolo 1.6. A při stejném způsobu užití bude jejich spotřeba cca 5-6 l ;-)

0/0
16.2.2017 13:16

M39a61r76t51i15n 98H94o64r35á84k 9973549164

Zrovna SUV není to, čím lze šetřit palivo.

Q7 mi spíše připomíná tank a podle toho má i spotřebu. Pokud šetřit palivo, tak taková auta pokud možno nestavět. I když zrovna SUV jsou teď až příliš v kurzu.

+1/0
16.2.2017 9:02

M81a75r28t35i51n 31P82o12s56p37í60š35i31l 8915241876387

A zbývá ještě aby za auta jezdila za to co mají uvedeno v technických datech. Ne jak moje nové s papírovou spotřebou 3,9 a realita 5,5 po deseti tisících km.

0/0
16.2.2017 7:09

J51i57ř34í 49S91c67h58w58a19c78h 8128754138556

jsou i takoví, co nyní v zimě přijdou ráno k autu, nastartují, pět minut čistí okna a "nahřívají" vnitřek, pak ujedou cca 5km někdy i v koloně a na konci jim ukazuje kompjůtr 15l/100km. ;-)

0/0
16.2.2017 13:21

M86a58r62t81i43n 54K43a65r85á73s54e81k 9348263268838

Njn, ono holt pri stani je spotreba v zasade nekonecno na sto km, ale spotreba se na vytrvale stani v kolone (stejne jako jizdu ve vysoke rychlosti po dalnci) nenormuje....

0/0
16.2.2017 15:54

M16a80r75t95i42n 50P29o66s89p17í68š75i42l 8525791366527

Stát 5 minut nemám potřebu a mluvím o průměru za prvních deset tisíc km, jistě jsem celých deset tisíc nejel v koloně do kopce a v září zima nebyla.

0/0
16.2.2017 21:34

J80i73ř76í 68S19c79h43w94a84c71h 8608934198436

No vidíš. A proto nemáš spotřebu 15 na sto, ale jen 5,5....;-)

0/0
17.2.2017 11:38

J42i41ř35í 71J31e98z17d22i45n38s94k91ý 8368842663339

Úspora 1kg na brzdovém pedálu? Pokud by tohle udělali v jiné automobilce tak to váží 200gramů...

0/0
15.2.2017 21:45

J42i92ř28í 39S53c52h49w24a95c10h 8428114578786

mám obavy, že kdybys pořádně prošlápl 200 gramový brzdový pedál při nouzovém brždění, tak by vcelku nezůstal....;-)

+1/0
15.2.2017 22:22

T68o71m79á73š 36V44a16l79d58e36r 7453670379

Stačí, aby auta pořád nebyly větší a větší. Dnešní POLO už v pohodě nahradilo původní GOLF atd. Takže původní POLO musel nahradit nový UP. Střední třída mívala 4,5 metru, dnes má skoro 5 m. Tato délka byla určena luxusním vozům. Na jedné straně se šetří každý cent na dílech. Na druhé straně se plýtvá neskutečným "naplastováním" v kabině. Stačí se podívat na studie a následně výsledný sériový produkt. Toto vše dnešní konzervativní zákazník bohužel vyžaduje. A tak se šetří tam, kde to jde na úkor životnosti vozu. I dnešní novinář vyčítá plechové víko v sedanu. Proč? Jde jen o víko. Proč by mělo mít polstrování? A tak bychom mohli projít celý vůz. Pouze by stačilo nešetřit tam, kde to má smysl a účelovost. I hnusná světle šedá by mohla pomalu z interiéru zmizet.

+2/0
15.2.2017 20:52

T47o72m27á53š 57Z38e60m38a66n 3755788894895

Dal bych přednost autu stejně těžkému z vysokopevnostních ocelí a tedy daleko odolnějšímu.

Vidím vyšší úsporu v tom, že nebudu potřebovat nové auto za 10-15 let než že ušetřím 2 deci na 100 km.

+2/0
15.2.2017 20:01

M90a20r74t30i66n 15K64a66r69á33s21e61k 9588323268628

Jako ze to auto bude malo pevne rozpadne se? To asi ne....

0/0
16.2.2017 15:55

J44i90ř93í 84H25l12i50s77n56i83k71o95v50s12k94ý 9113831462521

Co to je velkosériové auto? Audi A8 určitě ne.

Ale pracovník audi něco takového musel říci, protože jinak by musel odkázat na konkurenci Hondu. Protože právě Honda přišla s prvním sériovým autem s hliníkovou karosérií.

0/0
15.2.2017 14:42
Foto

I95v14a38n 69K39o12p69t76a 5487162901987

No dělá se jich přes třicet tisíc ročně. Takže ano, je to velkosériové auto. A kolik těch celohlíníkových aut že vyrábí Honda?

0/0
15.2.2017 17:49

J43i75ř32í 84H83l14i74s88n68i96k73o81v42s68k26ý 9673381202771

Ta už dávno výrobu NSX první generace skončila. Tu ještě ladil Hondě Ayrton Senna.

0/0
15.2.2017 19:14

J22i78ř30í 57H15l30i64s81n54i34k11o71v64s84k65ý 9613741782191

Ne celohliníkových. Karosérie z hliníku, to se v článku zmiňuje.

0/0
15.2.2017 19:16
Foto

I26v78a70n 63K36o17p64t86a 5957432531197

Tak myšleno .

0/0
16.2.2017 16:50

D20a95n23i86e36l 23S27e26m63e29r31á29k 1636678349188

Mě by zajímalo, jak to bude se zajištěním bezpečnosti.

Pokud budou plechy hubnout a budou za chvíli jako papír anebo budou plechy z měkčího kovu, tak auto sice bude lehčí, ale také se bude více mačkat.

Jsem jen obyčejný člověk, který výrobě auta moc nerozumí, ale materiály musí mít nějakou pevnost v tahu a aby se moc nebortily.

Menší motor je sice hezký, ale odpovídá pak jeho výkon váze vozu a také spotřební hmotnosti (řidič+další cestující+zavazadla + popřípadě i vozík?)

No, nechme se překvapit, co si na nás vývojáři a jiní inženýři vynaleznou, vymyslí a představí ... :-)

+1/0
15.2.2017 14:02

V96l76a17d51i87m28í92r 97F50i25b93i49g50e42r 5684481111254

Prostě to není plechová karoserie jako před pár desetiletíi, ale nový druh kovu, který je pevnější než klasika. Popřípadě jiný druh materiálu. Koukal jswm na dokument o F1. Kde popisovali komponenty, postupně se tyto technologie použijí i na sériová auta. Třeba nádrž která je jak látkový vak neprostřelili ani kuší z 10 metrů, hřídel z uhlíkových vláken má několikanásobně vyšší odolnost atd.

+1/0
15.2.2017 14:18

J90a74n 51H96r39u48z56a 8624548959567

V sériové výrobě nebude nikdo používat karbonové díly. Je to neskutečně drahé. Stačí se podívat na Teslu. Aby auto odlehčil dělá karosérie z hliníku a proto stojí skoro 2 mio. Pak tam naloží 300 kg baterií a úspora hmotnosti je pryč.;-D

0/0
15.2.2017 15:11

J51a98k68u81b 55Š89a29f36a12n30d90a 7125257451201

Co je na tom k smíchu? Prostě vědí, kolik budou vážit baterky tak se snaží ubrat hmotnost jinde. Je to stejné, jako se smát, že se letadla dělají z lehkých slitin a pak se do nich natankuje 100t paliva.

+2/0
15.2.2017 15:16

M28a76r75e31k 60M82a28l48ý 1752588661980

No... přidejte, baterka v tesle má půl tuny.

0/0
15.2.2017 19:03

V46l67a93d34a 73S95i50m98o25n35i67k 3939523483215

Moderní vysokopevnostní, speciálně telepně zpracované oceli - díl je menší, lehčí, a přesto pevnější. karoserie už zdaleka není z jednoho druhu oceli.

0/0
15.2.2017 20:13

J98i93ř98í 72J35e61z28d30i78n86s33k45ý 8728322603919

To je překvápko, že auto za 2 mega je z velké části z hliníku... By bylo překvápko kdyby bylo z S235... A to si pište, že se budou používat nové materiály i v levnějších autech. Protože ono to jednou prostě výjde levněji

0/0
15.2.2017 21:49

J88i90ř81í 67S17c95h27w15a73c46h 8948914198806

vysokopevnostní oceli se říká vysokopevnostní proto, že má vyšší pevnost, tj plech o menší tlouštce je lehčí a přitom stejně pevný nebo dokonce pevnější než tlustý plech z obyč. oceli. Tuhost karoserie samozřejmě ovlivňuje i tvar do jakého je materiál "přetvořen". Příkladem budiž obyčejná plná kulatina a trubka o stejné hmotnosti (stejný materiál). Ta trubka je na ohyb nebo vzpěr násobně pevnější.....

+1/0
15.2.2017 18:40

V77l21a71d29a 53S75i85m40o47n28i47k 3249473493595

Dnešní karoserie není z jednoho materiálu, právě ty nové materiály jsou lehčí a zároveň pevnější.

0/0
15.2.2017 20:11

P76e75t64e43r 44V15a61ň66u52š90a97n81i66k 4617246336372

sorac, ale 1.0TSI motor do oktavie, to bych nedal ani do RC autickaRv

+3/0
15.2.2017 11:16

M69a15r54t34i11n 13F17i25l46i57p52c63z30y91k 3571761545953

Vy možná ne, ale jiní jej dávají i do Mondea.

+1/0
15.2.2017 11:19

R70a40d58i74m 74S26v54o28b37o55d93a 9293779326932

davat je davaji ale kolik se jich proda?

treba na sbarau vidim hodne 2.0tdci ale 1.0 ecoboost myslim ze ani jeden

0/0
15.2.2017 12:36

R19a54d41i93m 35S75v71o57b27o96d57a 9183129326982

ne myslim ale vim. neni tam ani jeden

0/0
15.2.2017 12:39
Foto

I49v14a21n 65K53o92p78t93a 5397372791827

No a podobné to bude s Octaviemi.

0/0
16.2.2017 6:36

J75i60ř31í 27S78c30h68w20a46c25h 8818294308976

ten motor s tím hýbe mnohem lépe, než než staré 1,4-1.6/55kW co se tam dávaly dříve..

0/0
15.2.2017 18:57

P82e40t76r 27M18i51c95h37a15l 2880174221782

To sice jo, ale ta 1,6/55kW byla skoro nesmrtelná. Osobně bych nechtěl ani jeden z těch motorů.

+1/0
15.2.2017 20:52

J11i40ř60í 11S66c55h92w95a95c95h 8798774878436

dobře, ale kolega Vaňušanik neřeší ve sém RC autíčku problém výdrže motoru....;-)

0/0
15.2.2017 22:29

V22á61c33l32a90v 45S54v20o48b26o22d29a 3371869470550

první golf gti 810kg, golf gti VI 1339kg, golf gti VII 1311kg... no, tímto tempem mají ještě co dělat :-/

+3/0
15.2.2017 11:10
Foto

I42v19a65n 51K67o79p85t24a 5257732361127

No taky první golf byl velikosti tak na úrovni Fabie. Ona nam ta auta krapejtek vyrostla.

+1/0
15.2.2017 11:50

V85á43c96l49a30v 18S82v74o80b66o25d76a 3331909900430

+500kg z 800kg to je o trochu víc než trochu, tak velký ten golf zase není ;-)

0/0
15.2.2017 12:44

V88l46a27d16i57m50í63r 70F21i46b74i41g75e19r 5164271181524

Když ty plasty jsou docela těžký, udělat přístrojovku a panely z pogumovaného plechu, možná by taky pár kilo ušetřili, ale plechová přístrojovka je víc práce, než stříknoit horký plast do formy.

0/0
15.2.2017 14:20
Foto

I33v14a29n 71K98o29p13t72a 5737742921887

On povyrostl o celkem nezanedbatelných 494mm do délky a 169 mm do šířky + necelých 100 mm do výšky.

také nemíval, klimatizaci, abs, esp, okna v elektrice a spoustu dalších vymožeností. Které chceme a něco váží.

+3/0
15.2.2017 17:37

V27l76a87d51a 34S78i55m30o54n45i79k 3369373833425

A hlavně nesplňoval dnešní bezpečnostní parametry.

0/0
15.2.2017 20:14

P51e98t71r 59S97t68e79j66s86k24a26l 3479968134846

Jenom at to nedopadne jako u Mazdy. Date tenci plechy a ty reznou, date tenci okna a pronikne vic hluku.

0/0
15.2.2017 11:06

T75o87m76á32š 28K97u53c34h84a37ř 3717861978861

Celé to jde vytrvale špatným směrem. Je nesmysl, aby něco, co má odvézt jednu osobu jen 20 km do práce vážilo 1300 kg.

+5/−1
15.2.2017 10:18

M33a91r44e25k 86M60a73l12ý 1242948291470

A např. u vlaku je ten poměr lepší? Nevím... když jede nějaká lokálka typicky z vesnice do města do práce, lokomotiva a dva vagony, nějakých 50-100 lidí.

0/0
15.2.2017 10:21

J19i11ř36í 17E40r58b27e69n 1693914586147

Kolik takových jezdí? Já obvykle potkávám soupravy motorových vozů bez lokomotivy. Nemluvě o tom, že ten železniční vůz pendluje tam a zpět, zatímco auto je v provozu dvacet-třicet minut denně...

0/0
15.2.2017 12:36

J65i43ř97í 73K86o32c35u80r81e78k 6625314815328

Jak často používáte doma vysavač? No vidíte, odsávačka na CNC fréze jede 12 hodin denně.

Asi tak.

0/0
15.2.2017 12:58

M20a51r21e73k 72M81a13l79ý 1872518961760

To je jedno, jestli lokomotiva nebo motorák. Podstatný je ten poměr hmotnosti k počtu cestujících, resp. člověkokilometrů. Jestli je to výhodnějšá než auto. A v tomto kontextu je úplně jedno, jak dlouho je co v provozu.

0/0
15.2.2017 13:00

J95i22ř69í 38S27c41h43w39a59c52h 8628984258916

hmotnost u vlaku není až tak důležítá. Na jeho rozpohybování stačí zlomek výkonu na tunu oproti autu, když není potřeba vysoké zrychlení. Valivý odpor je násobně nižší, lépe se dá hospodařit se setrvačností, takže celková efektivita pohybu vlaku je mnohem lepší než u auta.

0/0
15.2.2017 18:53

M68a47r65e40k 47M15a35l18ý 1482748581940

To je možné, já reagoval na ten hmotnostní poměr auto a člověk a vlak a člověk.. Pokud budeme znát spotřebu energie vlaku na 1 km, pak se můžeme bavit o energetické náročnosti přepravy člověkokilometru autem a vlakem.

0/0
15.2.2017 19:01

J28a75n 11V84a54l55o76u19c35h 6232217538600

Naopak - na osobácích je akcelerace celkem postatná, když jsou zastávky pár km od sebe. A pokud bude malá, pak budete jen zrychlovat nebo brzdit, tu úsporu nízkým valibým odporem vyrušíte absencí jízdy výběhem (aby z couráku nebyl šneko-courák).

0/0
16.2.2017 16:25







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.