Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ariel Aero-P znovu objevuje vysavač na podvozku, který zakázali v F1

Prakticky všechna sportovní a závodní auta mají různé spojlery a křídla. Ty vytvářejí přítlak potřebný k tomu, aby vůz držel na trati. Ale koncept Ariel Aero-P nic takového nepotřebuje, využívá přísavného efektu podvozku, který kdysi vzbudil velký rozruch ve Formuli 1. A tak ho pro jistotu zakázali.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P78e15t50r 69N11o75v95e82k 6572502892336

když bude v zatáčce nerovnost ,kvůli které auto nechtěně nasaje vzduch (takže gumová "sukýnka" nebude až k cestě) , tak je po srandě ?8-o

0/0
22.9.2016 23:30

P77a53v80e18l 46Z66a84j94í59č17e11k 8114460556560

to by se mi libilo mit na aute :)

0/0
20.9.2016 8:39

M19a24r45c25e33l 94P11a47v78l22í37k 7891894618469

kto si spomenie na č/s patent s prítlakom vyvolaným výfukovými plynmi?

0/0
19.9.2016 12:46

J36i59ř58í 84S57c42h81w63a30c80h 8298834168706

možná nějaký takový čs patent existoval, ale asi měl jen čs. platnost. Ve světě využití principu podtlakového ejektoru bylo mnoho a asi i dříve než vznikl ten čs. patent. Pro jeho využití existuje jeden "katastrofický scénář". Jedu pod plynem do zatáčky, mám přítlak navýšený o podtlak ejektoru. Zjišťuji však, že jsem příliš rychlý, musím ubrat plyn a právě ve chvíli, kdy potřebuji maximální přítlak, tak jeho část ztratím.....což muže mít celkem fatální následky.

0/0
19.9.2016 15:14
Foto

P13e48t33r 55Č28e85r67n21i35c65k37ý 6765157110

Přečtěte si článek, na který odkazuji níže. Z něj se mimo jiné dozvíte, že to co jste napsal platí pouze pro řešení, kdy podtlakové ventilátory roztáčí motor vozu. U vozidla Chaparral 2J bylo použito jiné řešení - konkrétně ventilátory roztáčel vlastní motor a tak auto bylo schopné dosahovat konstantní hodnoty přítlaku v jakékoliv rychlosti.

0/0
20.9.2016 7:58

J94i19ř75í 94S43c23h80w50a52c61h 8968234368596

já psal o podtlakové ejektoru, který vyvolává podtlak prouděním výfukových spalin.

0/0
20.9.2016 11:42
Foto

P25e43t14r 20Č93e75r74n72i13c44k70ý 6745777250

Aha - špatně jsem četl...omlouvám se.

0/0
20.9.2016 11:46

D34e91n56i79s 37H80u68m21l 4142345505926

To se davno pouzivalo v F1 v osmdesatych letech. Renesanci prinesli dvojte difuzory Brawn GP. Dnes museji mit proto formule vyfuk az dozadu pod zadni kridlo.

0/0
19.9.2016 23:58
Foto

P89e62t95r 71Č57e14r58n18i95c90k61ý 6265817380

Toto řešení aerodynamického přítlaku se samozřejmě používalo mnohem dříve, než v F1.

Tím vozem byl na konci šedesátých a začátku sedmdesátých let minulého století Chaparral 2J:

fanda.nova.cz

... jen tak mimochodem...schopnostem, respektive rychlostem tohoto stroje nemohli monoposty F1 tehdejší doby absolutně konkurovat.

0/0
20.9.2016 7:51

J35i31ř15í 40S33c67h45w64a26c60h 8148274858556

hlavní nebezpečí není až v tak mechanickém selhání ventilátoru. To nenastane až tak často a je různými způsoby "eliminovatelné". Hlavní problém je náhlé zvětšení "štěrbiny" pod autem například na nerovnosti a s tím související ztráta přítlaku. A při rychlostech nad 250 km i relativně rovný povrch je najednou tak nějak "hrbolatější".

+2/0
19.9.2016 9:49

T90o13m39á79š 69M11í85č22e76k 2418866661259

Dalším problémem bylo, že to sbíralo veškerý bor.el ze země a házelo na auta jedoucí za ním. A pochybuju, že by dnešní závodní tratě nebo letiště na tom byla líp, nemluvě o běžných silnicích.

+3/0
19.9.2016 10:14

M69i29c43h39a40e97l 97K54o46n16e73č10n81ý 6572353469459

Zejména po opravě vozovky způsobem - asfaltová emulse a poházení štěrkem asi solidní masakr;-D

+3/0
19.9.2016 10:31

M66i40c28h13a26e91l 61K80o56n79e52č22n54ý 6732523669529

Myslel jsem, že EU zakázala vysavače nad 1500W? ;-);-D

+7/0
19.9.2016 6:28

M74a44r81e30k 73P28i87l10k54a 1956656789864

Mam pocit ze Ariel je z Anglie, takže ti uz EU řešit nemusí ;-) Možná čekali na Brexit aby s tim mohli začít :-D

+6/0
19.9.2016 7:40

J53i60ř75í 41S73c56h47w22a52c36h 8808574828276

nj a budou se konečně moci vrátit i ke svým běžcům s červeným praporkem před každým automobilem....;-)

0/−1
19.9.2016 9:32







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.