Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ariel Aero-P znovu objevuje vysavač na podvozku, který zakázali v F1

Prakticky všechna sportovní a závodní auta mají různé spojlery a křídla. Ty vytvářejí přítlak potřebný k tomu, aby vůz držel na trati. Ale koncept Ariel Aero-P nic takového nepotřebuje, využívá přísavného efektu podvozku, který kdysi vzbudil velký rozruch ve Formuli 1. A tak ho pro jistotu zakázali.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P18e83t72r 92N37o49v16e24k 6412162282506

když bude v zatáčce nerovnost ,kvůli které auto nechtěně nasaje vzduch (takže gumová "sukýnka" nebude až k cestě) , tak je po srandě ?8-o

0/0
22.9.2016 23:30

P11a90v47e48l 51Z92a26j23í61č12e78k 8364510806760

to by se mi libilo mit na aute :)

0/0
20.9.2016 8:39

M21a21r58c69e46l 86P27a44v79l53í22k 7261824338889

kto si spomenie na č/s patent s prítlakom vyvolaným výfukovými plynmi?

0/0
19.9.2016 12:46

J90i39ř29í 59S97c59h86w81a18c34h 8608374318386

možná nějaký takový čs patent existoval, ale asi měl jen čs. platnost. Ve světě využití principu podtlakového ejektoru bylo mnoho a asi i dříve než vznikl ten čs. patent. Pro jeho využití existuje jeden "katastrofický scénář". Jedu pod plynem do zatáčky, mám přítlak navýšený o podtlak ejektoru. Zjišťuji však, že jsem příliš rychlý, musím ubrat plyn a právě ve chvíli, kdy potřebuji maximální přítlak, tak jeho část ztratím.....což muže mít celkem fatální následky.

0/0
19.9.2016 15:14
Foto

P57e31t21r 59Č37e93r65n71i69c40k32ý 6665207930

Přečtěte si článek, na který odkazuji níže. Z něj se mimo jiné dozvíte, že to co jste napsal platí pouze pro řešení, kdy podtlakové ventilátory roztáčí motor vozu. U vozidla Chaparral 2J bylo použito jiné řešení - konkrétně ventilátory roztáčel vlastní motor a tak auto bylo schopné dosahovat konstantní hodnoty přítlaku v jakékoliv rychlosti.

0/0
20.9.2016 7:58

J35i35ř19í 91S34c69h72w59a75c53h 8318884398136

já psal o podtlakové ejektoru, který vyvolává podtlak prouděním výfukových spalin.

0/0
20.9.2016 11:42
Foto

P34e18t18r 65Č88e85r58n41i61c87k87ý 6665277310

Aha - špatně jsem četl...omlouvám se.

0/0
20.9.2016 11:46

D97e95n91i86s 65H61u55m97l 4412365665586

To se davno pouzivalo v F1 v osmdesatych letech. Renesanci prinesli dvojte difuzory Brawn GP. Dnes museji mit proto formule vyfuk az dozadu pod zadni kridlo.

0/0
19.9.2016 23:58
Foto

P78e80t77r 89Č69e96r90n41i62c60k74ý 6435807610

Toto řešení aerodynamického přítlaku se samozřejmě používalo mnohem dříve, než v F1.

Tím vozem byl na konci šedesátých a začátku sedmdesátých let minulého století Chaparral 2J:

http://fanda.nova.cz/clanek/tech-cars/chaparral-2j-splasena-zavodni-krabice-nebo-brutalni-vysavac.html

... jen tak mimochodem...schopnostem, respektive rychlostem tohoto stroje nemohli monoposty F1 tehdejší doby absolutně konkurovat.

0/0
20.9.2016 7:51

J61i72ř46í 30S35c17h48w74a62c83h 8658654378826

hlavní nebezpečí není až v tak mechanickém selhání ventilátoru. To nenastane až tak často a je různými způsoby "eliminovatelné". Hlavní problém je náhlé zvětšení "štěrbiny" pod autem například na nerovnosti a s tím související ztráta přítlaku. A při rychlostech nad 250 km i relativně rovný povrch je najednou tak nějak "hrbolatější".

+2/0
19.9.2016 9:49

T14o91m80á51š 17M19í14č79e51k 2918896961359

Dalším problémem bylo, že to sbíralo veškerý bor.el ze země a házelo na auta jedoucí za ním. A pochybuju, že by dnešní závodní tratě nebo letiště na tom byla líp, nemluvě o běžných silnicích.

+3/0
19.9.2016 10:14

M63i69c32h61a21e35l 13K87o19n76e16č29n28ý 6822253969229

Zejména po opravě vozovky způsobem - asfaltová emulse a poházení štěrkem asi solidní masakr;-D

+3/0
19.9.2016 10:31

M33i41c23h85a48e80l 19K67o34n75e80č19n80ý 6552333989529

Myslel jsem, že EU zakázala vysavače nad 1500W? ;-);-D

+7/0
19.9.2016 6:28

M77a52r11e71k 40P61i49l73k37a 1856616339334

Mam pocit ze Ariel je z Anglie, takže ti uz EU řešit nemusí ;-) Možná čekali na Brexit aby s tim mohli začít :-D

+6/0
19.9.2016 7:40

J92i17ř67í 27S59c75h20w86a81c60h 8648374458546

nj a budou se konečně moci vrátit i ke svým běžcům s červeným praporkem před každým automobilem....;-)

0/−1
19.9.2016 9:32







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.