Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Porsche slaví 40 let koncepce, na kterou však zanevřelo

Slavná automobilka Porsche má ve své historii mnoho vozů, na které by mohla v současnosti odkazovat. Minimálně na jednu éru ovšem rozhodně zatím nenaváže, byť teď značka slaví 40 let od jejího počátku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J87o29s87e52f 56V75o56s62i66c80k24y 4723607816423

Historicky prvni transaxle by tank M4-Sherman. Motor vzadu, prevodovka vpredu.

0/0
21.9.2016 15:54

J73i18ř26í 28N32e40u87m59e20i53s61t13e30r 2602895163981

Transaxle použili u prototypu automobilu v Jawě už ve třicátých letech. Ale jestli byli první, nevím.

0/0
21.9.2016 18:40

P65e68t79r 29Č29e52r61m66á34k 9408285259450

Tak škodovka dělala ve 30.tých letech tuhle koncepci zcela běžně u několika modelových řad.

0/0
22.9.2016 17:50

J16a89n 55D53l38o57u53h21ý 7534739150859

Mel jsem moznost jezdit s Porsche 944 2.5i a musim rici, ze to je vyborne auto. Skoda, ze jsem ho tenkrat nekoupil, kdyz byla moznost kupu okolo 40 tisic za model v top stavu :-/

0/0
21.9.2016 15:41

M23a43r39t57i33n 31L78ž30i14č28a98ř 9775227232284

Měl jsem Porsche 944 S2 a perfektní svezení 3.0l motor 211 koní a design z 944 Turbo, příplatková 10 repro soustava strčila do kapsy i současná auta

0/0
21.9.2016 21:30

M19a28r65t70i18n 39B89a11n10á46k 9945293707902

Bol som v oboch Stuttgartskych muzeach v 2013 a mozem potvrdit, ze na Porsche muzeum nie je treba ani zdaleka tolko casu, ako na to Mercedesove. Stravili sme tam asi 2-3 hodinky, a to len vdaka tomu, ze Porsche oslavovalo 50 rocne vyrocie a bolo tam kopec aut, ktore by tam (vraj) inak neboli. Hovorili sme si akurat, co by tam inak bolo nebyt tych "50 rocnych" aut. A co ma ma zarazilo snad uplne najviac, ze tam nemali Carreru GT, iba motor z nej.

V Mercedesovom muzeu sme sravili fakt velku cast dna, je tam toho fakt strasne vela. Ono je fakt vidiet, ze boli v automobilovom biznise uplne od zaciatku automobilizmu, a tak maju co ukazovat. Co bol ale najvacsi pruser, aspon v tej dobe, ze sme nemohli mat nic so sebou (ruksak, kufor, atd.) a nikde v celom muzeu nebolo mozne zakupit ziadne jedlo ani pitie. Zena mala nastastie apson malu flasticku v kabelke, ktoru doplnala na toaletach, plus nejake 2 tycinky, ale vzhladom na to, ako dlho tam clovek vie zostat je to docela nepochopitelne. Kazdopadne vystava aut fakt neskutocna, vacsie mnozstvo autotechniky sme videli snad len v technickom muzeu Sinsheim a Speyer.

+1/0
21.9.2016 14:10

M62a59r78e33k 74M89a94l17ý 1542798651230

Byl jsem tam v 2009 a Carrera tam byla:

http://www.mojefotogalerie.com/phpgallery/index.php?/category/174

Ale možná ji odklidili, kvůli těm výročním exponátům. Byl jsem i v Mercedes muzeu a normálně jsme tam jedli, jen si nepamatuji, jestli to náhodou už nebylo po prohlídce, ale určitě to bylo v tom muzeu. A co ještě doporučuji, tak je v článku zmíněný Motorworld v Boblingenu, taky nádhera pro milovníky starších aut, ale jsou tam i prodejny nových exkluzivních aut jako McLaren a podobně :-) A na kafe se dá zajít do tamního hotelu V8.

0/0
25.10.2016 8:58

J39a32n 71P59r97o30c17h78á32z17k35a 5746362728987

Proč je na první fotce auto, které má motor vzadu?

+1/0
21.9.2016 11:10

Z25d29e38n66ě59k 69K90o23k26t98a41n 1278926563284

no taky me to zarazi, podle me je to jasne motor vzadu, sice vzhledem k te hrideli asi 4x4 ale souvislost s transaxle nevidim.

+1/0
21.9.2016 15:39

J65a16k91u84b 64Š10a16f91a90n24d63a 7575607401861

No nevím ale podle popisu Transaxle má toto každé auto s předním pohonem a motorem vepředu, ne?

0/−3
21.9.2016 8:23

P29a34v53e82l 26J84e47ř54á90b85e65k 7321562394697

Pokud jsem pochopil článek - kouzlo je v tom, že motor je vepředu, a převodovka na zadní nápravě, takže není tak lehká, jako u klasiky, kdy převodovka je u motoru.

Předokolky s motorem vepředu je jen jeden blok kovů a plastů.

+3/0
21.9.2016 9:34

P63a56v18e41l 92Z18a75j94í55č16e67k 8114720596670

transaxel vznikl hlavne kvuli co nejlepsi rozdeleni vahy... o tomhle se muze vetsine aut vse v predu jen zda i kdyz i tady existuji vyjimky

+3/0
21.9.2016 9:56

M84a35r23t20i16n 50N12e39b98e66s34k28ý 7726590207272

Ano, váhové rozdělení je rozhodně lepší, vyžaduje to ale pečlivější vyvážení kardanky, která má otáčky motoru.

Podobnou konstrukci měla Alfa Romeo Alfetta se zadními kotouči u rozvodovky.

+1/0
21.9.2016 17:36

J52i69ř71í 71E94r17b39e88n 1643894356187

Transaxle znamená motor vpředu, rychloběžný spojovací hřídel a převodovku u zadní hnané nápravy. Měla to například Škoda Popular a prototyp Škoda 740.

+3/0
21.9.2016 12:42

J53a53n 45D24l90o20u26h88ý 7384969130879

Mno pokud vim, tak to ma byt tak, ze motor vpredu, prevodovka a pohanena naprava vzadu.R^

0/0
21.9.2016 15:39







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.