Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Porsche slaví 40 let koncepce, na kterou však zanevřelo

Slavná automobilka Porsche má ve své historii mnoho vozů, na které by mohla v současnosti odkazovat. Minimálně na jednu éru ovšem rozhodně zatím nenaváže, byť teď značka slaví 40 let od jejího počátku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J86o14s10e72f 52V45o28s89i69c39k51y 4243257746263

Historicky prvni transaxle by tank M4-Sherman. Motor vzadu, prevodovka vpredu.

0/0
21.9.2016 15:54

J65i76ř81í 17N17e81u95m10e23i14s38t96e98r 2792595523171

Transaxle použili u prototypu automobilu v Jawě už ve třicátých letech. Ale jestli byli první, nevím.

0/0
21.9.2016 18:40

P49e33t20r 58Č56e63r90m66á46k 9428335549910

Tak škodovka dělala ve 30.tých letech tuhle koncepci zcela běžně u několika modelových řad.

0/0
22.9.2016 17:50

J91a56n 13D13l51o78u93h66ý 7844899850909

Mel jsem moznost jezdit s Porsche 944 2.5i a musim rici, ze to je vyborne auto. Skoda, ze jsem ho tenkrat nekoupil, kdyz byla moznost kupu okolo 40 tisic za model v top stavu :-/

0/0
21.9.2016 15:41

M95a43r55t45i47n 39L27ž31i11č89a14ř 9265687112854

Měl jsem Porsche 944 S2 a perfektní svezení 3.0l motor 211 koní a design z 944 Turbo, příplatková 10 repro soustava strčila do kapsy i současná auta

0/0
21.9.2016 21:30

M25a70r73t57i51n 18B30a57n35á92k 9575113657842

Bol som v oboch Stuttgartskych muzeach v 2013 a mozem potvrdit, ze na Porsche muzeum nie je treba ani zdaleka tolko casu, ako na to Mercedesove. Stravili sme tam asi 2-3 hodinky, a to len vdaka tomu, ze Porsche oslavovalo 50 rocne vyrocie a bolo tam kopec aut, ktore by tam (vraj) inak neboli. Hovorili sme si akurat, co by tam inak bolo nebyt tych "50 rocnych" aut. A co ma ma zarazilo snad uplne najviac, ze tam nemali Carreru GT, iba motor z nej.

V Mercedesovom muzeu sme sravili fakt velku cast dna, je tam toho fakt strasne vela. Ono je fakt vidiet, ze boli v automobilovom biznise uplne od zaciatku automobilizmu, a tak maju co ukazovat. Co bol ale najvacsi pruser, aspon v tej dobe, ze sme nemohli mat nic so sebou (ruksak, kufor, atd.) a nikde v celom muzeu nebolo mozne zakupit ziadne jedlo ani pitie. Zena mala nastastie apson malu flasticku v kabelke, ktoru doplnala na toaletach, plus nejake 2 tycinky, ale vzhladom na to, ako dlho tam clovek vie zostat je to docela nepochopitelne. Kazdopadne vystava aut fakt neskutocna, vacsie mnozstvo autotechniky sme videli snad len v technickom muzeu Sinsheim a Speyer.

+1/0
21.9.2016 14:10

M32a59r46e28k 61M23a18l55ý 1282168251120

Byl jsem tam v 2009 a Carrera tam byla:

http://www.mojefotogalerie.com/phpgallery/index.php?/category/174

Ale možná ji odklidili, kvůli těm výročním exponátům. Byl jsem i v Mercedes muzeu a normálně jsme tam jedli, jen si nepamatuji, jestli to náhodou už nebylo po prohlídce, ale určitě to bylo v tom muzeu. A co ještě doporučuji, tak je v článku zmíněný Motorworld v Boblingenu, taky nádhera pro milovníky starších aut, ale jsou tam i prodejny nových exkluzivních aut jako McLaren a podobně :-) A na kafe se dá zajít do tamního hotelu V8.

0/0
25.10.2016 8:58

J52a11n 86P39r43o12c65h63á33z91k36a 5486772698487

Proč je na první fotce auto, které má motor vzadu?

+1/0
21.9.2016 11:10

Z18d61e87n46ě73k 41K97o51k52t84a63n 1558916393954

no taky me to zarazi, podle me je to jasne motor vzadu, sice vzhledem k te hrideli asi 4x4 ale souvislost s transaxle nevidim.

+1/0
21.9.2016 15:39

J64a57k54u97b 16Š43a27f90a90n90d47a 7425927941201

No nevím ale podle popisu Transaxle má toto každé auto s předním pohonem a motorem vepředu, ne?

0/−3
21.9.2016 8:23

P67a58v23e15l 56J66e80ř41á83b14e11k 7571122754877

Pokud jsem pochopil článek - kouzlo je v tom, že motor je vepředu, a převodovka na zadní nápravě, takže není tak lehká, jako u klasiky, kdy převodovka je u motoru.

Předokolky s motorem vepředu je jen jeden blok kovů a plastů.

+3/0
21.9.2016 9:34

P19a35v66e68l 43Z81a49j71í36č31e26k 8694950986410

transaxel vznikl hlavne kvuli co nejlepsi rozdeleni vahy... o tomhle se muze vetsine aut vse v predu jen zda i kdyz i tady existuji vyjimky

+3/0
21.9.2016 9:56

M47a12r40t84i36n 50N50e45b72e24s32k73ý 7506960587402

Ano, váhové rozdělení je rozhodně lepší, vyžaduje to ale pečlivější vyvážení kardanky, která má otáčky motoru.

Podobnou konstrukci měla Alfa Romeo Alfetta se zadními kotouči u rozvodovky.

+1/0
21.9.2016 17:36

J50i13ř81í 65E79r73b58e23n 1693954316907

Transaxle znamená motor vpředu, rychloběžný spojovací hřídel a převodovku u zadní hnané nápravy. Měla to například Škoda Popular a prototyp Škoda 740.

+3/0
21.9.2016 12:42

J87a85n 70D81l10o46u11h69ý 7724759340469

Mno pokud vim, tak to ma byt tak, ze motor vpredu, prevodovka a pohanena naprava vzadu.R^

0/0
21.9.2016 15:39







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.