Diskuse k článku
Rok Dieselgate: velká pokuta, klid majitelů TDI a začátek konce dieselů
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
![]() |
K29a24r89e53l 37M96a34l14ý 6726824110841Taky jsem dostal doporuceny ci jaky dopis. Problem je, ze do znackoveho servisu, kde zaplatim za "dobry den" nejezdim. Olej si menim sam a zbytek dela "garazmachr" |
![]() |
P47e89t86r 64M11i88c16h91a54l 2900714361562Není to povinné. |
![]() |
P49e90t73r 69M37i90c26h90a12l 2130234121672Včera jsem jel za stodvacítkou asi 5 km v dopravním omezení, chvíli jsme stáli na semaforech. Ten smrad byl na šavli. A tohle nikdo neřeší, staré vraky. |
![]() |
R61o26m33a30n 45K82r34a58t80o93c93h23v94í84l 6876757266384Těch 120-tek už tolik nejezdí, aby se to muselo řešit. |
![]() |
P51e62t95r 87M15i60c43h44a90l 2830924451862Jezdí jiné vraky, tohle byl konkrétní příklad. Myslel jsem, že je to z příspěvku zřejmé. |
![]() |
P73e61t43r 36K88n68ě33b54o88r11t 8972688969780To nemáš vnitřní cirkulaci vzduchu? |
![]() |
R42i16c38h24a84r73d 70H49e70j73z20l72a86r 4106905509650Sotva jí má s přidáváním kyslíku, náměstku. |
![]() |
P44e16t29r 61M60i57c97h17a91l 2830614601972Mám. Ale když to nekouří a už to začne smrdět vevnitř, je pozdě. |
![]() |
P29a17v80e86l 12V84a55c77e59k 1230122225721Já jsem zase jel za moderním SUV a ten nasládlej smrad byl taktéž na šavli. |
![]() |
P61e78t95r 46M53i97c60h42a33l 2900594941802To jezdilo na medovinu? |
![]() |
K57a39r17e92l 89H18o87r71á54k 2128909983973Reálná spotřeba je spotřeba při 90 km/h zvýšená o jednu třetinu. Schválně si to spočítejte. |
![]() |
M15a93r86t83i92n 27K48a87r95á29s20e55k 9398633108648no u mne timhle vypoctem vyjde mene nez je spotreba dle TP.... |
![]() |
R94a26d31e91k 30H37o26l69í66k 1328924330106...a zase jenom camcy, camcy co kdyby, jak kdyby, bude, nebude, bezduché mlácení prázdné slámy......proč páni redaktoři neudělají test typu Octávia 2 tdi, Octávia 2TSI, Octávia 1L třívalec a k tomu Mazda 6 s benzínovým 2L atmosferickým motorem. Auta zatížit 150 kg + řidič, a v koloně objet trasu cca 300 km dálnice, kopečky, vesnice - prostě nasimulovat reálný provoz svižnou jízdou dle pravidel. Pak vyhodnotit spotřebu (ne dle palubního počítače) ale reálně podle dotankování. Pak posuzujme.....porovnejme s parametry uváděnými v TP.....pišme články. |
![]() |
V17l75a14d46i55s92l65a54v 48B96u41r55y92š61e19k 3963466592544takových testů je poměrně dost, nikoho nezajímají, jen nevím, co si všichni slibujete od nového dvoulitru mazdy, sice nemá turbo, ale jedná se o poněkud technicky složitý motor, takže v konečném důsledku se dají očekávat větší problémy než u jednoduchých motorů s turbem, emise taky nic moc a spotřeba stejná jako u turbobenzínů, takže nechápu, ten bezmeznej obdiv |
![]() |
R87a16d59e84k 69H17o76l77í77k 1278274690336....nevím o žádném takovém testu....možná Honza Koubek - ale to jsou většinou starší auta a na spotřebu občas zapomíná.... |
![]() |
V25l86a88d53i15s19l82a70v 43B20u55r29y88š45e37k 3743166712304tak snad na každé auto se dají najít nějaké srovnávací testy, otázka je, co z nich zjistíte, tento týden jsem koupil auto, které v testech žralo 9 litrů po městě a já s ním ujel 500 km po městě se spotřebou 6,3 litrů a to vypínám startstop, takže asi tak |
![]() |
P72e48t44r 92S56p89á44l38e78n24k86a 2373312365187Počítače ve VW group měří dobře |
![]() |
R39a15d72e64k 91H36o76l83í54k 1958134650806nevím o jediné škodovce, kde by měřily dobře..... |
![]() |
K70a48r12e71l 54V95a96c84h79u93t 9413632709793Někteří majitelé dieselů mohou být klidní jen proto, že jen sotva mohou jezdit sami za sebou... (a tedy jen sotva mohou vidět, co se jim valí z výfuků) |
![]() |
J13i55n55d81ř34i91c80h 16Š31k12o50p79e92k 4945631890955pokud dodržuješ bezpečný odstup, tak problém s emise z předtebou jedoucího auta mít nemůžeš. Pokud jsi ale lepič, tak ti to patří. Ze stejného důvodu jsem rád, že nemusím mít na autě zadní zástěrky |
![]() |
J53i33ř62í 67K39o21c25u81r35e39k 6335584215418Mno stačí aby se tomu vepředeu začal regenerovat DPF. A na křižovatce, či v koloně taky nic moc. |
![]() |
P11e31t55r 72S38p97á23l78e72n10k64a 2273102305747Já na to mám takové tlačítko. Uzavře vnitřní okruh |
![]() |
P12a11v30e89l 96Š86e39d17l22b73a43u40e10r 7988621572565Ale může. Kouřívá to, jako kamna na uhlí. Většinou ta "německá kvalita," kterou reálně asi nikdo nikdy neviděl... |
![]() |
J20i70n49d57ř46i32c35h 90Š81k74o60p62e12k 4225211940165jaký bys musel mít výkon topení, abys na minálně 50 m dokázal nasát emise předtebou jedoucího vozu ? |
![]() |
J32a37n 12H68á23j53e70k 2236436983935Odstup dodržuji, ale bez vnitřní cirkulace se za autem, které kouří jak sviňa, jet nedá. Každý rozjezd oblak dýmu, kopec zase pro změnu znamená souvislý dým... A neříkám značku, starší auta čudí víc, ale i novější nejsou bez obláčku. Diesel jsem provozoval. Spotřeba je radost. Ale to je vše. Smrdí, nákladné opravy. Benzin a LPG (i z pohledu emisí) lepší volba. Nevýhoda LPG je nemožnost parkování v podzemních garážích. A pak si vyberte! Už aby elektromobily stály 200 a ujely 200, pak by nebylo co řešit. |
![]() |
P67e23t79r 19S52p17a16t38z79i26e64r78e94r 7974242215784Je tomu asi 14 dní když jsem psal do fóra u článku že Renault bude končit s naftovymi motory. Říkal jsem že naftové motory už pomalu končí a za chvíli se bude přecházet na elektro. Byl jsem hodně minusovanej. Ale jak se ukazuje tak konec dieselu se opravdu blíží. A nikdo s tím nic neudělá. Neexistuje tu rčení že poptávka určuje nabídku. |
![]() |
R54e19n60é 32T44y92c 9755355548871Elektromobily se vyráběly už před sto lety a už tehdy věřili že se rozšíří. Jsem pro, ale ne aby to někdo silou a bez rozumu prosadil. Aby v rámci nějaké ideologie to nakonec nebyla násobně dražší technologie, která výrobně bude zatěžovat naše prostředí více a totálně zdevastuje zdroje. Rovněž technické parametry se zatím spalovací motorům nemohou vyrovnat. Možná jsou dobrá elektrokola... uvidíme jak se třeba masivně prosadí a co to přinese... |
![]() |
M95a27r78t44i13n 33K41a32r68á94s51e19k 9948163818248No z technickych parametru je problematicky jediny a to je dojezd, coz se jednak rok od roku rapidne zlepsuje a pro velkou cast aut to je celkem jedno... |
![]() |
R88e66n57é 17T69y98c 9415915688331Ano problémy, které trvají již více než 100 let. Zatím se používají jen akumulátory, těžké, drahé, kvůli omezeným zdrojům, nebezpečný odpad.. dlouhá doba dobíjení... prostě problém na problém. Třeba by to ale ta elektrokola mohla nějak vyřešit a přinést nějaké nové řešení a vynálezy. Dříve se také dělala nejprve motokola a až pak automobily. |
![]() |
J47i70n32d29ř13i82c96h 29Š20k21o11p81e61k 4555631750545jednou bude konec všech spalovacích motorů. |
![]() |
R26e37n44é 24T54y49c 9305135198761Samé nesmysly a buzerace pro auta která jsou v dobrém stavu. Kolik potkám auťáků co skutečně kouří, že se za nimi nedá jet. Takový vydá za 1000 normálních. Tyhle vyšponované předpisy k ničemu dobrému nevedou. Stejná hloupost jako omezovat rychlost tam, kde to je nesmysl. Nechtěl bych žít v kopci pod kterým je omezena rychlost na 50 a všichni se pak na trojku rozjíždějí a vytáčejí motory a dále řadí... Ale naše slavná policie bude právě tady s radarem... |
![]() |
J47a28r95o84s85l74a79v 84Š69k10o49d91a 6674228749941daleko horsi je kdyz se rozhodli na sídlišti nechat pres noc zapnuty semafor, ktery dal zelenou az kdyz auto prijelo a zastavilo. Kazdej se musel znova rozjet a v horke letni noci vsem zahral do otevrenych oken. Po mesici to zase vypli. |
![]() |
R70a23d16e15k 12P53a93s53t25o64r 3346185926303Někdo už by se měl konečně zabývat tím, že spotřeba a emise z ní vzniklé jsou jen jedna strana mince. Tou druhou je spolehlivost motorů, jejich životnost a potřeba servisu. Je k ničemu že motor plní Euro 6, ale na to co majitel potřebuje ujet se musí vyrobit dva oproti motoru s Euro 2 a navíc x-krát častěji se musí servisovat. |
![]() |
J12a25n 93H15a59v11r23d36a 3246174802706A o to výrobcům snad jde. Proc by dělaly vozidla, ktera sloužící v plně kondici a odpovídají legislativě dele než 3 -5 let? |
![]() |
J92a74k15u34b 68T32r49e58n78k 3178965132746Tak zcela určitě o to výrobcům jde, konečně mnoho z nich má záruky delší a i firmy odepisují déle, takže by se výrobcům takto krátká životnost nevyplatila. Problém je spíše s tím, že moderní technologie potřebují určité zacházení a údržbu, kterou většinou nedostávají. |
![]() |
V93l34a52d69i31s50l70a90v 48B96u33r96y61š62e73k 3813436972984tak to je samozřejmě hloupost, životnost motorů se zvyšuje, zvyšuje se spolehlivost a snižují se servisní intervaly, jezdím 40 let a aut mě prošlo za tu dobu rukama celá řada, jelikož kupuji každé 4 roky nové auto, samozřejmě nelze srovnávat životnost 20 let starého drahého mercedesu s fábií tříválcem, tuhle chybu asi děláte, jinak jsem si koupil kdysi škodovku, novou a tam se měnil olej po 5 tisíci kilometrech, opravovalo se pořád a když měla najeto 55 tisíc, tak byl motor zralej do šrotu, žigulík už vydržel 70 tisíc kilometrů, pak už žral 2 litry oleje na 100 km, tento týden jsem kupoval nové auto a servisní interval je 30 tisíc kilometrů, jinak předchozí auto, které prodávám s mororem 2,0 TDCi 110 kW od PSA má na svém kontě 100 tisíc kilometrů bez závad a oprav, pouze běžná údržba, takže nevěřte blábolům, |
![]() |
J33a41k59u28b 47T89r94e12n68k 3448505942286Tak zase tyhle intervaly 30 000km jsou takové k*rvítko, rozumná řidič doporučení výrobce v této oblasti ignoruje olej a filtry mění častěji. |
![]() |
V89l40a64d76i69s66l92a66v 19B78u53r77y81š36e17k 3683746752444rozhodně to doporučuju |
![]() |
I18v96a78n 42K43o15p14t78a 5357482121567Jezdím interval 30000 a nemam s tim problem. Najezd 500.000 km a motor v původním stavu včetně spojky. |
![]() |
R97a11d14e16k 30H96o96l21í76k 1148424240616Kolík máte roční nájezd a po jakých komunikacích? |
![]() |
I16v49a65n 63K86o42p92t67a 5157852301217Rocne 60-80000km. Polovina dálnice zbytek mix všech komunikaci. Každ den min 50 km po dvojce trojce + mesto(prace a zpět) |
![]() |
V96l30a70d65i86m67í27r 17Z32a55u75š76k30a 5861712777643Při takovémto ročním nájezdu měníte olej 2x ročně, takže nestihne zdegenerovat a na dálnici se zase tolik neopotřebuje, proto Vám tak dlouhý servisní interval stačí. pro řidiče nevyužívajího auto k práci, je ale lépe interval zkrátit- nakonec to výrobci tak sami uvádějí a u aut s kontrolkou výměny oleje na to kára i sama upozorní třeba po 17-20 000km. |
![]() |
V67l14a64d64i80s37l65a48v 24B47u15r18y87š91e24k 3833946322764tak při ideálním provozování to asi jde, mě teď auto dokonce přepočítává reálné kilometry na ekvivalentní, takže z 30 tisíc může být klidně třeba 20 tisíc kilometrů za podmínky výměny každý rok |
![]() |
J35a55r88o46m24í17r 38K59r72á87l 4430109704259
|
![]() |
J12a47k81u65b 55T26r91e15n26k 3728295212976Tuhle informaci mám od techniků v servisu |
![]() |
J44a63r61o92m34í63r 93K51r19á77l 4670509574519Tak si z Vás asi dělají legraci. |
![]() |
V77l91a59d80i46s44l92a84v 53B42u28r48y16š83e30k 3383266262124tomu věřím, mě škodovka 105ka stála ročně tak 200 korun, olej stál 20korun litr,.promazaly se čepy v přední náptavě, vyfoukal filtr, rozvody to nemělo, bylo to OHV, tak se nic neměnilo, filtr oleje prišel na 50 korun a dnešní superturbo mě klidně stojí 10 tisíc ročně, to máte jistě pravdu |
![]() |
J18a93r95o21m93í18r 46K75r72á92l 4690239244979Musíte srovnávat dnes nové se starým, ne stav před 30 lety. |
![]() |
V74l24a22d65i90s82l76a14v 58B19u28r74y85š56e20k 3303796602514však to jsem přesně udělal, tento týden jsem koupil auto a srovnávám ho se starým 40 let, co jsem měl, 20 let, 10 let, 4 roky a a je to pořád dražší, když to srovnám s pivem, tak před 40 lety jsem chodil na pivo za 1,70 korun a včera jsem byl v brněnským pegasu na pivu za 48 korun, tak se nedivím, že když v účetnictví srovnáváte 32 aut za 15 let, tak vám výjdou ta stará levnější, při srovnání za 40 let by byla ještě levnější |
![]() |
J47i48n56d80ř80i64c72h 98Š68k29o90p82e28k 4135501410695no pokud se v motorech tak vyznáš, měl by jsi vědět, že interval výměny 30 000 km je nesmysl šířený automobilkama Na žádném balení oleje takový interval není. Výrobci ví proč |
předchozí | 1 2 | další |