Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Volvo V90 CrossCountry nemá jen plastové svaly, vyvíjeli ho nanovo

Dovršení druhé desítky let svých robustních kombíků do terénu oslavila značka Volvo premiérou modelu V90 CrossCountry. Oproti standardnímu kombíku udělala jen na podvozku na 200 změn.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O88n21d77r44e93j 88M43a67r81e50c68e67k 3130298630955

Volva jsou jedny z nejkrásnějších kombíků. Já osobně mám pro ně slabost, takže kdyby byl cash jdu do nej...

+4/0
19.9.2016 16:26

J50o81s61e14f 64N49o31v68a98k 5728902896878

Hezký auto. Věřím, že na pořádných gumách se to auto v lehčím terénu neztratí.

Na těchhle nízkoprofilových gumách budou dobrodružstvím na hraně i polní cesty. :-)

0/0
19.9.2016 9:44
Foto

P63r19e44m79y57s32l 80K15y90s92e10l91a34k 5625893454729

Hezká krabice, jako vždy. jen s tím terénem bych to nepřeháněl. Nevhodné obutí a původní silniční konstrukce vozu bude vždy proti vám.

+4/0
19.9.2016 8:58

J33i74ř59í 22Z65ý73k50a 9129943491880

jaká krabice? Vždyť je to jak vocumlanej bonbon, kulatý jak Suberb. Éra krabic, tedy rovných vík kufru evidentně bohužel skončila.

+2/0
19.9.2016 18:54

M18a44t30ě96j 52J79a27r40o34š 6865551960813

Auto vizuálně krásné, ale co ty čtyřválcové motory, to je do tak velkého vehiklu ostuda...

+5/0
19.9.2016 8:42
Foto

Š90t58ě88p60á22n 40B86i40n32k36o 3496264393746

Doporučuji se svézt. Až na to kvůli legislativě přejdou všichni, Volvo bude mít citelný náskok.

0/0
19.9.2016 8:52

R97a44d93i77m 61K81a90l95a55s 2710126482531

A Vy jste od BMW přešel na Volvo?:-)

+1/0
19.9.2016 9:13

O44n59d21r84e76j 76M76a31r16e84c88e88k 3640628570855

já ano... Z pětky do V70... dvě odlišná auta, která nelze srovnat. Ale na denní dojždění 100km tam a zpět, o víkendu naložit surf a věci na něj... Volvo vede. Hlavně praktičností. Co se týče jízdy pětka je mi příjemnější ale velikostí v70 vede a to bylo pro mě prioritou...

0/0
19.9.2016 16:27

P18e80t80r 22Č14e29r94m40á19k 9928255909930

Kdo se svezl s poslední XC90 tak ví že Volvo vsadilo na špatnou kartu a náskok konkurence se opět vzdálil. Pravda že v menších modelech se to jakžtakž ztratí, protože kvůli technice si stejné Volvo nikdo nekupuje, a design se jim naopak velmi daří.

+1/0
19.9.2016 17:32

R13a26d57i72m 85K51a80l20a50s 2710496622521

Myslím, že zrovna Volvo není o nějakých motorových orgiích, ale o pohodlném a bezpečném svezení se silným autem. A výkon nechybí. Takže bych řekl, že čtyřválce nejsou zrovna v tomto případě problém.

+2/0
19.9.2016 9:10

P90e59t14r 87Č96e28r43m20á46k 9908315359490

Jak v kterém modelu, ve větších modelech ty větší motory výrazně chybí (a papírový výkon to nedožene) u menších se to dá akceptovat.

+2/−1
19.9.2016 17:34

J25i63ř80í 75S83c61h85w36a13c68h 8408254778216

pod pojmem "papírový výkon" rozumím, že skutečný výkon by měl být jako menší, než ten "udávaný na papíru". To ale asi určitě nebude pravda ;-)

+1/0
19.9.2016 20:25

P76e74t67r 18Č40e59r60m38á45k 9358305949950

To zcela urćitě pravda je, protože jak jsme si již mnohokrát vysvětlili, tak udávaná hodnota výkonu je pouze statický údaj o jeho maximální hodnotě, nic neříká o průběhu jeho a točivého momentu. ;-)

0/0
19.9.2016 21:29

J57i83ř65í 34S36c47h46w35a26c39h 8748864868756

"papírový (maximální) výkon" např. 200 koní při 5000 otáčkách je obvykle dosahován i ve skutečnosti při výše uvedených parametrech. Takže není papírový ale i skutečný.

A krouťák a tedy i výkon při nižších otáčkách má menší turbomotor vždy větší než odpovídající větší atmosféra se stejným maximálním výkonem (jak jsme si již mnohokrát vysvětlili....) ;-)

0/0
20.9.2016 16:23

P26e86t90r 72Č72e29r17m65á45k 9788825899750

Papírový výkon to je proto, protože jej lze dosáhnout především na papíře. ;-) Aneb papírové parametry motoru jsou stále stejné ať je montován do jakkoliv velkého modelu, k jakékoliv převodovce atd., přitom v reálu se motor bude chovat diametrálně odlišně. Proto obzvlášt u větších a těžších modelů jede objemnéjší motor lépe, přestože "papírově" bude mít výkon nižší. R^ To je celý příběh downsizingu, kterým zmíněná XC90 neskutečně trpí.

0/0
20.9.2016 20:51

J87i86ř28í 54S54c88h65w38a52c46h 8438144778416

1. Označovat maximální výkon za papírový je nesmysl protože je to při uváděných otáčkách i výkon skutečný.

2. Výkon motoru je na převodovce (při zanedbání ztrát) nezávislý

3. pojmy "neskutečně trpí" jsou jen o subjektivních pocitech. Vždyť to má méně válců a nemá to ten objem, tak to prostě musí trpět... a je úplně jedno, že u těch menších motorů jsou objektivně naměřené parametry stejné, nebo dokonce lepší....

0/0
21.9.2016 0:22
Foto

M84i60r44o92s30l53a82v 44S50t54e62i57n75e87r 6908484863515

Osmnáctipalcová kola s nízkoprofilovými pneumatikami (50 mm) se mi do terénu jaksi nezdají. Jinak předpokládám, že Volvo zůstal u tradičního Haldexu, takže v terénu sice ano, ale jenom výjimečně, Haldex tím trpí a opotřebuje se.

Do zasněžené krajiny ovšem, až na ty pneu, vhodné, podobně jako 4 x 4 u VW nebo BMW. Menší disky (17") a pneu s profilem 65 mm jsou do terénu jistě vhodnější, je to běžný rozměr.

+4/−1
19.9.2016 8:06

J45i71ř57í 48P96e84l29n97á31ř 6475723496569

Na těch obrázcích nejsou osmnáctky, ale dvacítky. Ty jsou pro skutečné auto do terénu a na špatné cesty nejlepší volba... ;-D

0/0
19.9.2016 8:26

J67i93ř86í 31S15c10h85w61a46c91h 8528454738906

jako u každýho SUV tak i u tohoto se předpokládá, že naprostou většinu času (99%) stráví na normálním asfaltu. Lovci na safari nebo lesáci i nadále budou používat úplně jiná auta. ;-)

0/0
19.9.2016 20:59

J96i22ř76í 46N13e59u91m68e16i82s46t62e58r 2732315313441

Číslo profilu neznamená milimetry.

+1/0
19.9.2016 10:04

M71i10c96h93a62l 87H65o85r47á10k 6884979784156

Vážený pane Stinere. Existují dvě možnosti. Buď si myslíte, že 45% z 245 je 50 nebo se snažíte zasvěceně diskutovat o něčem, čemu vůbec nerozumíte. Ať už je to tak nebo tak, tak vy si myslíte, že jste borec a ostatní si myslí, že jste ..... doplňte sám (nápověda: rýmuje se to).

0/0
19.9.2016 13:06
Foto

M12i33r93o31s84l53a11v 68S89t64e98i87n14e84r 6528514223405

Terén vyžaduje vysoký profil a široké mezery mezi bloky, aby se rychle nezanášel. Na měkkém, bahnitém podkladu je třeba, aby auto stálo !jelo na co největší ploše, t.j. spedifický tlak na podložku musí být udržován co nejnižší. Takže tohle auto s těmi koly se do terénu, i lehkého, nehodí. Na zasněžené asfaltce, prosím ano, tam se 4 x 4 uplatní.

Třeba v Sahaře jezdí snad výhradně Toyoty Landcruiser a ty mají bachraté pneu s možností velké deformace. Na těch dvacítkách, jak píšete, by kdejaký kámen v pistě narážel do drahých disků.

V současnosti je móda těch velkých kol, bude je mít i Škodak, má je i Tiguan II a Atera. Ale je to na úkor pohyblivosti a prostoru, velké podběhy ubírají na vnitřku karoserie a omezují rejd předních kol. V terénu je zase rejd někdy velmi potřebný a tak vždy dojde ke kompromisu.

XC 90 je jistě na pohled hezké auto, ale do lesa by mi ho bylo líto.

+2/0
19.9.2016 19:47

M24a56r80e45k 75M95a43l34ý 1202608651580

Takový dlouhý příspěvek a úplně mimo.

Ta reakce od pana Horáka (podobně jako od pana Neumeistera) směrovala k tomu, že patrně nevíte, co znamená profilové číslo, když píšete:

"Osmnáctipalcová kola s nízkoprofilovými pneumatikami (50 mm) se mi do terénu jaksi nezdají."

Z této vaší věty plyne, že si myslíte, že profilové číslo (např. 50) znamená výšku pneumatiky 50mm, jak zmiňujete. Ne, není to tak. Výška pneumatiky je dána poměrem šířky a profilového čísla (procenta).

Takže ten teoretický výklad o Sahaře a Landcruiser jste si mohl ušetřit :-)

+1/0
20.9.2016 15:28
Foto

M12i69r36o76s43l38a64v 51S45t77e43i12n20e41r 6948744823805

Nic teoretického, Landcruiser jsem v Maroku na trase přes Saharu řídil.

Jak se označují pneumetiky najdete u každého prodejce, ale na skutečných vozech do pouště najdete výhradně balonové pneu, které nemusí kapitulovat před hromadami kamení.

0/0
21.9.2016 18:10

M42a94r87e58k 83M32a33l66ý 1562968861600

Přesně jak jsem si myslel... vůbec jste nepochopil, co jsem vám vyčítal :-) Ale nic, v pohodě...

0/0
22.9.2016 9:54

J42u49l13i40a62n 38B60r36o50d24s85k69ý 8934468225782

Kde děláte? Jen by mě zajímalo, kdo vás zaměstnává, že máte čas a prostor si honit ego na idnesu. Přes gumy jste asi expert, možná i servisák, ale zase nebudete v životě řídit Landcruiser v Maroku. Takže asi tak, někdo ví to a druhý ho*no. Ale nenechte si kazit den.R^

0/0
22.9.2016 13:45

M34a43r11e68k 50M39a27l69ý 1702538851140

Nejsem servisák, ale to, že profilové číslo u gumy neznamená výšku v milimetrech, ale že výška je poměrem šířky a právě profilového čísla, snad ví každý uživatel auta, nebo ne? Ale o to ani tak nešlo, spíš o to, že pan Steiner pořád opakuje to svoje a nechápe, co jsem se mu snažil říct. Ale jak říkám, je to jedno :-)

JO, máte nejspíš pravdu, už asi nikdy nebudu řídit Landcruiser v Maroku. Jednak už jsem tam byl a to mi stačilo a jednak mám jiné touhy a koníčky. A den mám docela dobrý, zkazit si jej nenechám, děkuji. Práci mám hotovou, takže pohoda...

0/0
22.9.2016 13:52

J53á76n 80B67a64d84i44o92v98s79k78ý 2669244566396

Testování a nastavování podvozku probíhalo jen na laboratorním simulátoru, tak v tajném testovacím centru na severu Švédska při teplotách -40 stupňů Celsia a naopak v extrémním horku v arizonské poušti.

Jen malinke jen.

0/0
19.9.2016 7:17







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.