Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Volvo V90 CrossCountry nemá jen plastové svaly, vyvíjeli ho nanovo

Dovršení druhé desítky let svých robustních kombíků do terénu oslavila značka Volvo premiérou modelu V90 CrossCountry. Oproti standardnímu kombíku udělala jen na podvozku na 200 změn.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O81n94d70r91e77j 86M93a32r29e88c38e34k 3420818440935

Volva jsou jedny z nejkrásnějších kombíků. Já osobně mám pro ně slabost, takže kdyby byl cash jdu do nej...

+4/0
19.9.2016 16:26

J64o26s79e87f 81N47o94v18a55k 5958552266108

Hezký auto. Věřím, že na pořádných gumách se to auto v lehčím terénu neztratí.

Na těchhle nízkoprofilových gumách budou dobrodružstvím na hraně i polní cesty. :-)

0/0
19.9.2016 9:44
Foto

P74r13e27m63y63s80l 54K14y70s48e91l72a26k 5805173204959

Hezká krabice, jako vždy. jen s tím terénem bych to nepřeháněl. Nevhodné obutí a původní silniční konstrukce vozu bude vždy proti vám.

+4/0
19.9.2016 8:58

J33i55ř38í 21Z55ý80k34a 9109933981570

jaká krabice? Vždyť je to jak vocumlanej bonbon, kulatý jak Suberb. Éra krabic, tedy rovných vík kufru evidentně bohužel skončila.

+2/0
19.9.2016 18:54

M75a82t32ě89j 47J15a28r24o34š 6175771270633

Auto vizuálně krásné, ale co ty čtyřválcové motory, to je do tak velkého vehiklu ostuda...

+5/0
19.9.2016 8:42
Foto

Š48t60ě55p40á94n 19B30i24n11k45o 3106314703716

Doporučuji se svézt. Až na to kvůli legislativě přejdou všichni, Volvo bude mít citelný náskok.

0/0
19.9.2016 8:52

R62a57d45i39m 63K85a55l55a93s 2650696812771

A Vy jste od BMW přešel na Volvo?:-)

+1/0
19.9.2016 9:13

O74n87d95r71e26j 76M20a56r16e29c77e68k 3970888370615

já ano... Z pětky do V70... dvě odlišná auta, která nelze srovnat. Ale na denní dojždění 100km tam a zpět, o víkendu naložit surf a věci na něj... Volvo vede. Hlavně praktičností. Co se týče jízdy pětka je mi příjemnější ale velikostí v70 vede a to bylo pro mě prioritou...

0/0
19.9.2016 16:27

P81e86t89r 25Č44e56r60m75á70k 9488635769920

Kdo se svezl s poslední XC90 tak ví že Volvo vsadilo na špatnou kartu a náskok konkurence se opět vzdálil. Pravda že v menších modelech se to jakžtakž ztratí, protože kvůli technice si stejné Volvo nikdo nekupuje, a design se jim naopak velmi daří.

+1/0
19.9.2016 17:32

R14a60d74i35m 37K51a48l22a48s 2380156932601

Myslím, že zrovna Volvo není o nějakých motorových orgiích, ale o pohodlném a bezpečném svezení se silným autem. A výkon nechybí. Takže bych řekl, že čtyřválce nejsou zrovna v tomto případě problém.

+2/0
19.9.2016 9:10

P15e51t26r 60Č93e87r65m28á42k 9838825909620

Jak v kterém modelu, ve větších modelech ty větší motory výrazně chybí (a papírový výkon to nedožene) u menších se to dá akceptovat.

+2/−1
19.9.2016 17:34

J40i41ř44í 95S54c37h56w78a22c24h 8268934728616

pod pojmem "papírový výkon" rozumím, že skutečný výkon by měl být jako menší, než ten "udávaný na papíru". To ale asi určitě nebude pravda ;-)

+1/0
19.9.2016 20:25

P84e22t68r 47Č61e20r50m95á55k 9338535869690

To zcela urćitě pravda je, protože jak jsme si již mnohokrát vysvětlili, tak udávaná hodnota výkonu je pouze statický údaj o jeho maximální hodnotě, nic neříká o průběhu jeho a točivého momentu. ;-)

0/0
19.9.2016 21:29

J88i36ř84í 28S89c52h45w88a18c80h 8148414598656

"papírový (maximální) výkon" např. 200 koní při 5000 otáčkách je obvykle dosahován i ve skutečnosti při výše uvedených parametrech. Takže není papírový ale i skutečný.

A krouťák a tedy i výkon při nižších otáčkách má menší turbomotor vždy větší než odpovídající větší atmosféra se stejným maximálním výkonem (jak jsme si již mnohokrát vysvětlili....) ;-)

0/0
20.9.2016 16:23

P14e35t38r 11Č43e98r25m14á43k 9298245459390

Papírový výkon to je proto, protože jej lze dosáhnout především na papíře. ;-) Aneb papírové parametry motoru jsou stále stejné ať je montován do jakkoliv velkého modelu, k jakékoliv převodovce atd., přitom v reálu se motor bude chovat diametrálně odlišně. Proto obzvlášt u větších a těžších modelů jede objemnéjší motor lépe, přestože "papírově" bude mít výkon nižší. R^ To je celý příběh downsizingu, kterým zmíněná XC90 neskutečně trpí.

0/0
20.9.2016 20:51

J52i88ř44í 88S71c11h50w86a89c85h 8388964138296

1. Označovat maximální výkon za papírový je nesmysl protože je to při uváděných otáčkách i výkon skutečný.

2. Výkon motoru je na převodovce (při zanedbání ztrát) nezávislý

3. pojmy "neskutečně trpí" jsou jen o subjektivních pocitech. Vždyť to má méně válců a nemá to ten objem, tak to prostě musí trpět... a je úplně jedno, že u těch menších motorů jsou objektivně naměřené parametry stejné, nebo dokonce lepší....

0/0
21.9.2016 0:22
Foto

M25i95r14o87s42l29a59v 84S90t29e93i51n52e69r 4730322510986

Osmnáctipalcová kola s nízkoprofilovými pneumatikami (50 mm) se mi do terénu jaksi nezdají. Jinak předpokládám, že Volvo zůstal u tradičního Haldexu, takže v terénu sice ano, ale jenom výjimečně, Haldex tím trpí a opotřebuje se.

Do zasněžené krajiny ovšem, až na ty pneu, vhodné, podobně jako 4 x 4 u VW nebo BMW. Menší disky (17") a pneu s profilem 65 mm jsou do terénu jistě vhodnější, je to běžný rozměr.

+4/−1
19.9.2016 8:06

J75i17ř15í 45P28e45l25n69á58ř 6255273456529

Na těch obrázcích nejsou osmnáctky, ale dvacítky. Ty jsou pro skutečné auto do terénu a na špatné cesty nejlepší volba... ;-D

0/0
19.9.2016 8:26

J72i45ř95í 94S87c46h25w35a12c20h 8918144538696

jako u každýho SUV tak i u tohoto se předpokládá, že naprostou většinu času (99%) stráví na normálním asfaltu. Lovci na safari nebo lesáci i nadále budou používat úplně jiná auta. ;-)

0/0
19.9.2016 20:59

J76i58ř96í 26N25e62u85m97e37i22s20t59e84r 2522275593101

Číslo profilu neznamená milimetry.

+1/0
19.9.2016 10:04

M69i73c82h51a78l 16H72o77r44á15k 6834499154946

Vážený pane Stinere. Existují dvě možnosti. Buď si myslíte, že 45% z 245 je 50 nebo se snažíte zasvěceně diskutovat o něčem, čemu vůbec nerozumíte. Ať už je to tak nebo tak, tak vy si myslíte, že jste borec a ostatní si myslí, že jste ..... doplňte sám (nápověda: rýmuje se to).

0/0
19.9.2016 13:06
Foto

M53i24r90o55s91l10a27v 10S29t88e85i47n67e82r 4760852390826

Terén vyžaduje vysoký profil a široké mezery mezi bloky, aby se rychle nezanášel. Na měkkém, bahnitém podkladu je třeba, aby auto stálo !jelo na co největší ploše, t.j. spedifický tlak na podložku musí být udržován co nejnižší. Takže tohle auto s těmi koly se do terénu, i lehkého, nehodí. Na zasněžené asfaltce, prosím ano, tam se 4 x 4 uplatní.

Třeba v Sahaře jezdí snad výhradně Toyoty Landcruiser a ty mají bachraté pneu s možností velké deformace. Na těch dvacítkách, jak píšete, by kdejaký kámen v pistě narážel do drahých disků.

V současnosti je móda těch velkých kol, bude je mít i Škodak, má je i Tiguan II a Atera. Ale je to na úkor pohyblivosti a prostoru, velké podběhy ubírají na vnitřku karoserie a omezují rejd předních kol. V terénu je zase rejd někdy velmi potřebný a tak vždy dojde ke kompromisu.

XC 90 je jistě na pohled hezké auto, ale do lesa by mi ho bylo líto.

+2/0
19.9.2016 19:47

M83a60r91e44k 78M85a35l78ý 1892528461280

Takový dlouhý příspěvek a úplně mimo.

Ta reakce od pana Horáka (podobně jako od pana Neumeistera) směrovala k tomu, že patrně nevíte, co znamená profilové číslo, když píšete:

"Osmnáctipalcová kola s nízkoprofilovými pneumatikami (50 mm) se mi do terénu jaksi nezdají."

Z této vaší věty plyne, že si myslíte, že profilové číslo (např. 50) znamená výšku pneumatiky 50mm, jak zmiňujete. Ne, není to tak. Výška pneumatiky je dána poměrem šířky a profilového čísla (procenta).

Takže ten teoretický výklad o Sahaře a Landcruiser jste si mohl ušetřit :-)

+1/0
20.9.2016 15:28
Foto

M80i23r86o17s24l16a69v 60S71t66e10i51n73e62r 4610922680156

Nic teoretického, Landcruiser jsem v Maroku na trase přes Saharu řídil.

Jak se označují pneumetiky najdete u každého prodejce, ale na skutečných vozech do pouště najdete výhradně balonové pneu, které nemusí kapitulovat před hromadami kamení.

0/0
21.9.2016 18:10

M94a66r29e53k 66M30a44l60ý 1782228681660

Přesně jak jsem si myslel... vůbec jste nepochopil, co jsem vám vyčítal :-) Ale nic, v pohodě...

0/0
22.9.2016 9:54

J31u37l56i82a70n 15B34r79o75d62s78k69ý 8314228925912

Kde děláte? Jen by mě zajímalo, kdo vás zaměstnává, že máte čas a prostor si honit ego na idnesu. Přes gumy jste asi expert, možná i servisák, ale zase nebudete v životě řídit Landcruiser v Maroku. Takže asi tak, někdo ví to a druhý ho*no. Ale nenechte si kazit den.R^

0/0
22.9.2016 13:45

M92a15r32e72k 84M30a47l51ý 1602618691300

Nejsem servisák, ale to, že profilové číslo u gumy neznamená výšku v milimetrech, ale že výška je poměrem šířky a právě profilového čísla, snad ví každý uživatel auta, nebo ne? Ale o to ani tak nešlo, spíš o to, že pan Steiner pořád opakuje to svoje a nechápe, co jsem se mu snažil říct. Ale jak říkám, je to jedno :-)

JO, máte nejspíš pravdu, už asi nikdy nebudu řídit Landcruiser v Maroku. Jednak už jsem tam byl a to mi stačilo a jednak mám jiné touhy a koníčky. A den mám docela dobrý, zkazit si jej nenechám, děkuji. Práci mám hotovou, takže pohoda...

0/0
22.9.2016 13:52

J86á79n 54B89a48d12i10o78v23s26k79ý 2899874446346

Testování a nastavování podvozku probíhalo jen na laboratorním simulátoru, tak v tajném testovacím centru na severu Švédska při teplotách -40 stupňů Celsia a naopak v extrémním horku v arizonské poušti.

Jen malinke jen.

0/0
19.9.2016 7:17



Najdete na iDNES.cz