Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Tesla s křídly sokola už je v Česku. Prozkoumali jsme ji

Loď Moravia opíše po Vltavě netradiční velký oblouk a namíří si to k levému břehu. Kapitán na nás volá z okna svého můstku, co že je to za auto. Teslu s majestátně rozpaženými křídly dveří si chtěl prohlédnout z blízka. Dlouho očekávaný Model X už je v Česku. A budí obrovskou pozornost.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J52a66n 68D17v26o86ř57á69k 4723782483327

Pomineme-li vstupní investici, která je na úrovni špičkově vybavených limuzín, je provoz elektromobilu levný.

;-D;-D;-D

A ta vstupní investice jsou jen drobné, takže jí lze zanedbat.

0/0
24.10.2016 23:09

O85d75s91t71r29a72n49ě11n51ý 56U52ž20i26v92a63t82e21l

Uživatel požádal o vymazání
0/0
29.9.2016 17:58

O26d26s49t82r88a69n53ě12n44ý 60U77ž35i25v97a91t73e17l

Uživatel požádal o vymazání
0/0
29.9.2016 18:01

R32i33c71h88a98r42d 87M88i13c95h24a58l90o33w33s73k58i 1551619985486

Já si myslím, že největší radost musí mít občané bydlící v blízkosti uhelných elektráren. Ti bezpochyby fandí těmto ekologickým nesmyslům a jen se těší na další miliony tun spáleného uhlí.

+1/−4
28.9.2016 18:29

J96á16n 47B69a84d22i70o75v35s57k59ý 2459184696396

vy jste přesně ten typ člověka, který by kritizoval uhelné elektrárny v době jejich vzniku... To je úplně jedno proč. Prostě si na nové věci vždy něco najde...

0/0
30.9.2016 12:42

R20a32d27e82k 60T93o84m73š39ů 3525523372541

Tak na jedné straně sice ekologický provoz v místě, skvělý design a jízdní vlastnosti, ve srovnání s konkurencí na podobné cenové hladině asi bezkonkurenční, ale tím končí pozitiva. Ano, pokud nebudete chtít jezdit moc daleko, je to použitelné. Ale zapomeňte na dálničních 130 a delší cesty, to už se bude snižovat dojezd na 300km a vzhledem k absenci dostatku dobíjecích míst, to bude trošku komplikované. O časové náročnosti nemluvě. Asi je zbytečné řešit provozní náklady, to asi neřeší člověk, který si koupí auto za téměř 5 milionů ;-)

Na druhou stranu už opakovaně slyším, že ceny od Tesly rozhodně nejdou dolů, což by naznačovalo postupné zpřístupnění širšímu publiku, ale jsou po záloze spíše navyšovány. Tedy to srovnání s nástupem mobilních telefonů a postupným zlevňováním zatím dost pokulhává. Ta výsledná cena tohoto modelu mě docela zarazila. Ostatně i cena modelu 3 je zatím startovní a i tak vysoká (skoro milion), takže stále Tesla zůstává autem, které není pro střední třídu vyjma těch nejbohatších zemí. Možná se to změní po roce 2020, ale zatím je tu spousta neznámých - například zda stihne Musk výrobu v dostatečném množství na pokrytí poptávky, což se mu zatím nedařilo. Navíc je v Tesla Motors příliš mnoho křížových financování (zálohy vs. investice, dotace), ze kterých není úplně jasně patrné, jak je projekt úspěšný. Vize je jedna věc a bylo by to úžasné. Zatím se veze na vlně WOW efektu, který ale nepotrvá věčně. Pak začne vítězit praktičnost a ukáže se, zda má tento projekt šanci v širším měřítku nebo zůstane jen autem pro bohaté. :-)

+1/0
28.9.2016 8:58

M60a66r52t39i74n 67H34e27j34t28m23á30n26e22k 9776477631228

Omezený dojezd Tesly, pomalé cestovní rychlosti z důvodu dosažení udávaného dojezdu a neexistence dostatku dobíjecích stanic jsou dnes skutečně neopodstatněné předsudky, které se vláčí tiskem naprosto zbytečně a pravda je vážně poněkud jiná.

Pokud vyrážím z Prahy na dlouhou cestu, mám Tesla Supercharger od baráku v rozmezí od 95 do 253 km, podle směru, kterým se vydávám:

směr Passau - 225 km (60% není po dálnici), směr Nurnberg - 199 km, směr Bayreuth - 219 km, směr Drážďany - 184 km, směr Linz - 253 km (80 % není po dálnici), směr Brno - 95 km, směr Wroclaw 243 km (tipuji že 60% není dálnice). Jen směr více na východ je zatím na Superchargery slabší. Zatím je další jen v Bánské Bystrici...

Nevidím žádný důvod proč se nevydat s Teslou do Chorvatska, Itálie, Francie, Švýcarsko + část Španělska. Vše jsem bez jediného problému procestoval a zastávka (i na dobíjení cca 40 minut) je po 200 - 300 kilometrech pro rodinu se dvěma malými dětmi snad naprostá povinnost.

Ano, když mi bylo 30, taky jsem udělal Praha - Lago di Garda (800 km) s jediným jídlem + 1 tankování a max na dvě čůrání. Dnes si to ale vážně představit neumím. Celá západní Evropa je Superchargery doslova posetá v rozestupech od 60 do 250 km, což Teslu nikterak nelimituje, aby musela jezdit po dálnicích úsporně. Jezdím všude na dálnicích do 140 km/h, a v SRN běžně 160 km/h a nikdy nebyl s dojezdem žádný problém + pochopitelně s non stop puštěnou klimatizací.

Někdo tu také psal, že plánovat trasu podle Superchargerů musí být otravné a neefektivní, ale dnes jsou tyto dobíječky vlastně na všech hlavních tazích Evropou, takže si kvůli dobíjení zajedete na každých 1000 km od 20 do 40ti km, což je pro mě únosné. Navíc dlouhé trasy si velice efektivně plánují Tesly samy a současně podrobně informují řidiče o průběžném stavu baterie a predikci dojezdu i v cíli.

+3/−1
28.9.2016 18:15

H81o62n92z63a 36T37a77r 3479532224412

Chtěl bych se zeptat jak jsou dveře falconwing stavěny na zimní provoz ?

Když budete za hustého sněžení někde stát a otevřete dveře falconwing máte rázem interier plný sněhu a nečistot . Při velké vrstvě a otevření obou současně může sníh blokovat ( poškodit ) mechanizmus otevírání .

Co mrznoucí déšť, který na střeše zamrzne ? Je tam nějaký systém ohřevu aby se dveře v zimně nezablokovaly ?

0/0
6.10.2016 21:49

M17a26r42t83i26n 25H67e15j30t70m49á45n21e84k 9136147621438

Zimní provoz prozatím ověřen v praxi nemám. Falkony se otevírají též v tzv. režimu "umbrella" (deštník), kdy za špatného počasí svým tvarem při neúplném otevření zcela zamezují napršení nebo nasněžení do interiéru a přitom stále ještě umožňují pohodlné nastoupení či vystoupení. Toto neúplné otevření se automaticky aktivuje i v garážích s nižším stropem.

Po otevření falkonů si moc neumím představit jak by se interiér zasypal sněhem. Otevírání falkonů lze přirovnat k otevírání pátých dveří, kdy při otevření kufru také nezasypete nákladový prostor sněhem či vodou, protože okraj otvoru je tomuto přizpůsoben, aby stékající vodu odvedl mimo interiér. A s přimrznutím falkonů to vidím stejně jako s rizikem přimrznutí víka kufru. Mě se u žádného auta nikdy nestalo, abych díky mrznoucímu dešti neotevřel víko kufru.

O otevření falkonů pod opravdu silnou vrstvou sněhu se domnívám, že se falkony neotevřou vůbec, protože to neumožní čidla kontrolující překážky v dráze dveří. V takovém případě bych vzniklou situaci řešil opět stejně jako u jiného auta. Smetáček a sníh nejprve odstranit.

Úvaha o poškození pohonu falkonů při otevření proti překážce je nesprávná i z toho důvodu, že mechanizmus je kromě čidel vybaven navíc tlakovým senzorem, který otevírání včas zastaví. Stejnou funkci má i víko kufru - jednak se může naprogramovat výška, kam se mají páté dveře otevírat, dále čidlo kontroluje zda víko nenarazí do stropu či do překladu v nižších garážích a zároveň lze kdykoliv otevírání víka kufru zastavit rukou, a to v jakékoliv poloze.

Tyto úvahy o nevhodnosti falkonů shledávám jako neopodstatněné, na rozdíl od zjištění, které mě skutečně vyděsilo a doufám, že v jednom z příštích aktualizací firmwaru dojde ke změně: Včera se mi podařilo omylem vycouvat z garáže i s otevřeným falkonem! Vůz výstražně pípal, ale to šlo snadno zaměnit se zvukem parkovacího senzoru společně s otravným zvukem nepřipoutání. Jak je to možné? Přitom Model S se po rozjetí s otevřenými dveřmi vždy sám zastaví!

0/0
7.10.2016 14:47

H81o16n36z74a 40T69a73r 3609962404242

Díky za reakci. Asi to bude v pohodě, když je

Tesla Model X: druhé nejprodávanější auto v Norsku

V Norsku se za září 2016 prodalo celkem 601 kusů Modelu X

0/0
7.10.2016 21:03

D60a36v23i21d 85H26o11l79m45a10n 5964190427

Až jsem si z toho na zadek sednul.........8-o

0/0
26.9.2016 12:58

J43a51n 41D27l80o77u32h33ý 7254139710159

3.8 milionu :-D :-D :-D dojezd realne 300km. No nevim... To uz je levnejsi Porsche Caynne s osmivalcem na LPG ;-) a muzu si koupit rovnou dva :-D

0/0
26.9.2016 7:19

M15i42r85e71k 20S64á27l 1375891688444

nebo rolls royce na dřevoplyn

+1/0
26.9.2016 10:33

J33i35ř68í 11S33c27h43w84a96c93h 8418884378556

jen ten Cayenne za poloviční cenu bude "poloviční šnek", oproti té Tesle.

+1/0
26.9.2016 14:42

M78i29c17h90a45l 32T51o16m79á83n25e18k 9347449786

snizit porizovaci cenu aspon na 700k kc, zvednout dojezd na 500km a pro me nej taxi auto co muze byt

0/0
26.9.2016 1:20

V81a51c73l16a15v 93V55a18v30r98a 3967694865187

Do 500 mil tedy 750km je auto. Letdlo od 1000 mil.

Matematicky to brát nemůžeš, ale až v tom tu vzdálenost pojedeš jako já mnohokrát, budeš se často a upřeně dívat na magický přístroj s odhadem na kolik km máš energie. A pak kde nabiješ. A to v USA není ani jedna nabíjecí stanice z mnoha tisíc ZPOPLATNĚNA. Jsme v Americe, kde je elektrická energie za hubičku.

Elektromobil NENÍ budoucnost a nikdy ani nebude ani se zdražením klasických paliv. Tesla kdyby neměla bankovní sponzory, tak dávno zašla protože na každém prodaném vozidle prodělává 4,000 dolarů (asi 100,000 Kč).

A cena baterie? Už vás váš tisk informoval a nebo je to o tupých ovcí? Jak dlouho vám ta baterie vydrží než bude na vyhození? Tolik kolik udává výrobce že na nabitou baterii ujedete, klidně zapomeňte. Roli hraje celý komplex příčin.

To chce tak 6-7 let a začne se měnit názor těch nadšenců, co to v poslední době koupili. Benzín vezmu na každím km všude ale energii nikoliv. Musím na to myslet po celou dobu jízdy. A kdo nedojede včas, má smůlu.

Chevy Volt pravda má malý dobíjecí motorek na benzín v případě potřeby ale to Tesla nemá. Ford se nabíjí asi 8 hodin, Nissan Leaf značně déle, a ostatní výrobci také nejsou elektromobily nadšeni. Budoucnost to rozhodně nemá. To spíš přijdou dnes už spolehlivé a dokonce lehké a cenově velmi rozumné palivové články (Fuel cells) třeba na spalování vodíku. (Přímé spalování vodíku nepřipadá v úvahu).

+3/−2
25.9.2016 19:25

J21i11ř96í 44S63c85h97w29a97c33h 8218844268546

a co je od 500 do 1000 mil pěško-bus?

+2/0
25.9.2016 19:45

M83a85r25t91i97n 15H25e51j66t81m31á61n33e20k 9866907471628

Automobilku Tesla Motors sleduji od roku 2012, kdy spustila výrobu Modelu S. Z výsledovek hospodaření vyplývá, že Tesla hodně investuje, proto je ve ztrátě, ale z každého vozu má zisk převyšující 20%. Vaše informace o ztrátě na každém voze 4000 USD máte z webu, kde se vyjadřují o ekonomice lidé, kteří ji nerozumí.

Nás v Evropě (jak říkáte "tupé ovce") cena baterie určitě zajímá, ale až ji bude potřeba vyměnit. Klidně vás chytré amíky poučím: Tesla dává na baterii záruku 8 let na 80% původní kapacity a to bez ohledu na ujeté kilometry, čili bez ohledu na počet dobytí.

Abych předešel tupému nepochopení, které si zde dovoluji předpokládat, řekněme si to v číslech:

Můj kdysi nový Model S (P85+) měl na počátku reálný dojezd 402 km na jedno nabití. Automobilka dává na tento vůz záruku, že po osmi letech neklesne dojezd na jedno nabití pod 80% původní kapacity, tj. pod 321 km. Můj bez mála tříletý Model S dnes vykazuje dojezd 382 km a proto nemám důvod si myslet, že po osmi letech baterie bude pod deklarovaným opotřebením.

Na druhou stranu je pravda, že dokud nebudou Tesly osmileté, budeme se muset spokojit s odhady. Můj odhad se opírá o vůz, který mám v garáži a váš předpoklad opíráte o co?

+2/−2
27.9.2016 22:41

R63a96d68e82k 27T72o70m58š79ů 3615523492941

Co se týká životnosti baterií, z toho je asi momentálně nejmenší obava. Ostatně prozatímní data zatím ukazují, že to není nijak špatné. Viz např.

http://www.daglievemensen.nl/tesla/maxrange.htm

Otázkou je, co se bude dít s bateriemi po pátém šestém roce, ale to zatím nikdo neví. Málokdo už používá telefon po 6.roce života baterie. Úskalí technologie je prozatím hlavně vysoká cena a dostatek (rychlých) nabíjecích míst. Jinak díky za reakce, to se cení a na nadávající příliš nehleďte ;-)

+1/0
28.9.2016 9:12

M30a76r10t34i44n 83H15e70j80t92m68á43n25e22k 9126617871428

Životnost baterie a omezený dojezd EV je nejčastějším tématem všech úvah. Často se setkáváme u výrobců s údajem o době dobití baterie na 80% kapacity a to má hned několik důvodů:

1) posledních 20% kapacity se dobíjí i u Tesly stejně dlouho jako nabíjení od 0 do 80% (40+40 minut);

2) Tesla doporučuje pro každodenní běžné dobíjení vůz dobíjet ideálně na 80%, maximálně na 90% své maximální kapacity z důvodu výrazného prodloužení životnosti baterie.

Plné dobití výrobce doporučuje provádět jen bezprostředně před jízdou. Dobití baterie na 100% s tím, že vůz takto zůstane stát v garáži je pro baterii stejně škodlivé, jako zbytečné nechání vozu bez dobíjení s téměř vybitou baterií.

Vozy Tesla mají management dobíjení uživatelsky přívětivý a sám vůz si řekne, co je pro baterii vhodné, takže šetrné zacházení není pro uživatele žádná věda.

K bateriím v mobilu se nikdo nechová tak obezřetně, jak by se choval k bateriím ve svém drahém voze. To je důvod, proč nelze životnosti těchto baterií vůbec srovnávat.

A děkuji za povzbuzení k dalším reakcím. Všiml jsem si konečně, že vyloženě negativní příspěvky zde píše pořád dokola jen několik málo jedinců a tak se mi hnedle trošku ulevilo...

0/0
28.9.2016 17:16

H17o85n57z30a 29T85a11r 3689512314492

Degradace baterií v elektromobilu Tesla

www.hybrid.cz/degradace-baterie-v-tesla-model-s-4-po-100-000-km

www.hybrid.cz/degradace-baterii-v-elektromobilu-tesla-model-s

0/0
29.9.2016 18:07

H34o62n97z26a 85T11a83r 3329852514172

Cenově dostupné palivové články ?

Palivové články mají omezenou životnost .

Automobil s palivovými články je složitější na výrobu než elektromobil a proto také dražší .

Sít čerpacích stanic je za tím v plenkách .

Podchlazený Vodík je v tepelně izolovaných tlakových nádržích pod velmi vysokým tlakem 700 bar .

Když automobil stojí. Musí se Vodík, který se pomalu ohřívá a tím se zvyšuje jeho tlak s nádrží upouštět / spotřebovávat .

Velký potenciál pro vodík je v nákladní dopravě, kde vysokou pořizovací cenu vyváží velký nájezd Km . V osobní dopravě je vodíkový pohon pro svou nákladnost neekonomický .Automobil Honda FCX Clarity (2008) s vodíkovým palivovým článkem, už je delší dobu na trhu Déle než Toyota Mirai . Přesto si ani jeden model zákazníky nehledá snadno. Vodíkových Čerpacích stanic je doslova jako šafránu.

https://en.wikipedia.org/wiki/Honda_FCX_Clarity

https://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_Mirai

http://www.hybrid.cz/tagy/vodikovy-pohon

+1/0
29.9.2016 18:03

V42a90c81l14a98v 49V12a60v67r95a 3917294455637

a jak bude nadšený až dojde životnost baterie? Už ví na kolik ho přijde?

Jestlipak už se někdo v Čechách odvážil napsat že Tesla prodělává na každém autě v přepočtu 100,000 Kč? Nic?

Při současné ceně tradičních paliv, je nesmysl kupovat elektromobil. Měl jsem možnost jezdit s jinými elektromobily a vím jak propastný rozdíl je mezi tradičním pohonem a baterií. Velmi propastný.

Před časem jsm také psal, že diesel patří do traktoru a ne do menšího auta. Mno sklidil jsem posměch... a automobilky UŽ NA TO TAKÉ PŘIŠLY. A tak je to se vším. Evropa je opravdu velký kus za Amerikou. Však také v tabulce nejprodávanějších aut na americkém trhu není až do 35. místa ani jediné evropské vozidlo. Zato už přes dvacet le jím Ford řady F. Tedy v rozměrech pro dospělé chlapy a na dálnici KING. A zkuste mě vybrzdit. (To se tu v usa ale nezná. Škoda.)

+1/−2
25.9.2016 19:12

H46o10n57z23a 32T75a41r 3839312564392

U Tesly je záruka na akumulátor 8let bez omezení počtu najetých km .

Která automobilka nabízí záruku bez omezení počtu najetých km na spalovací motor. V ceně vozu je zahrnuto nabíjení ( Supercharger ) bez poplatku Po celou životnost elektromobilu. Která automobilka vám k autu nabízí palivo po celou životnost automobilu . Přesto probíhá 95% nabíjení pomalým zpoplatněným nabíjením doma v garážích.

Tvrdit že automobilka, která všechny příjmy spět investuje do rozvoje je ztrátová Není objektivní postoj . Tesla připravuje výrobu svého klíčového modelu 3 a to stojí sakra velké peníze Rozjet výrobu nového automobilu.

Také staví Gigafaktory společně s firmou Panasonic bez které není možné výrobu modelu 3 rozjet, protože dosavadní výrobní kapacity nedokáži pokrýt poptávku po akumulátorech . Značné množství vyrobených akumulátoru je totiž použito do energetických uložišt pro FV, které Tesla také vyrábí

Největší počet majitelů Tesla motors přešlo od značky BMW.

Jednoho majitele Tesla S se ptali. Proč vyměnil své luxusní BMW za Teslu S.

On odpověděl, že pro velký nájezd km měl u BMW velké náklady na servis a palivo.Tesla má výkonný Bezúdržbový pohonný agregát s 8_letou zárukou a palivo pro pohon zdarma a to nikdo jiný nenabízí.

Americká vláda podporuje elektromobily, protože klasické spalovací motory se značně podílejí na znečištění ovzduší ve městech . Mladá populace trpí chronickými dýchacím potížemi a léčba je velmi nákladná.

Automobilky přestávají nabízet naftové agregáty u malých automobilů ne proto, že by to bylo k ničemu, ale proto, že poptávka na trhu klesla do té míry, že nemá smysl tyto motorizace nabízet.

"Evropa je opravdu velký kus za Amerikou" Jestli jste si nevšiml tak Tesla motors sídlí v USA

Evropské automobily se ve v USA spatně prodávají, protože jsou prostě drahé a k tomu je potřeba i nákladnější zákonné pojištění . K čemu je výkonný pohonný agregát, když na dálnicích v USA platí ještě přísnější rychlostní limity než v Evropě a překročení ry

+2/−1
25.9.2016 22:46

H70o26n39z21a 27T38a11r 3899982524662

Evropě a překročení rychlosti je tvrdě trestáno . Protáčení kol při rozjezdu tzv. gumování je také pokutováno .

http://chcidoameriky.cz/rizeni-auta-a-dopravni-predpisy-v-usa

http://www.usporne.info/417-tesla-model-s-p85-skutecna-spotreba/

0/0
25.9.2016 22:51

D48a24v86i61d 65H89o62l52m41a43n 5624620487

U služební Octávky (334.000,-Kč) mám za pět let najeto 205.000km. Náklady na palivo činí 390.000,- Kč. Za tři roky bude bude mít auto najeto cca 300.000km a šoupne se do bazaru. Celkové náklady i s palivem 334 + 390 + 185 + 120(údržba) -50(za prodej)= 979.000,- Kč celkem za 8 let provozu a najetých 300.000km. Kde je ta výhoda dotované Tesly ?? Já vidím jen mediální propagaci velkého nesmyslu, který dotují zejména Ti, kteří se na Teslu nikdy nevzmohou. Celé to začne dávat smysl ve chvíli, až do auta půjde strčit "energetická krabička" v ceně do 20.000,-Kč, o velikosti akumulátoru, která bude mít energii na dojezd >1000km, která bude snadno doplněnitelná energií do 10min a bude mít životnost min 2-3 roky. V této chvíli říkám : ano, dává to smysl a i bez masivních dotací se to prosadí naprosto samo, ve velmi krátkém časovém horizontu. Do té doby je to prostě jen hračka pro snoby, či poblázněné rádobyekology - a pište si argumentů třeba milion.

+2/−2
26.9.2016 13:20

J10i35ř19í 62S75c74h58w69a35c74h 8388324728496

Srovnávat auto s dynamikou supersportu s octávkou je poněkud mimo....

+4/−3
26.9.2016 14:38

M49a66r90t38i46n 20N79o61v42á36k 6703197519301

já mám takový pocit, že až dojde životnost těch baterií + další ekonomické faktory v dané době cca okolo roku 2020-2025 mohou vyústit v totální krach Tesly a tedy řešit nějakou reklamaci bude opravdu naprosto MIMO..

btw.. Nevím, zdali "OBDIVOVAT" nějakého tzv. "metro-intelektuála", že si pořídí auto za 3 mil + (aby ušetřil náklady na palivo + to obhájil "nekompromisním" - šetřím životní prostředí) - když každé druhé auto se spalovacím motorem vč. HYBRIDU!!! přijdu na 1/2 a za celou dobu jeho existence NAPROSTO nemůže i při abnormální spotřebě paliva utratit více, než za tu Teslu...

lidi jsou zkrátka buď a) magoři.. b) totálně ulítlí nadšenci (chápu u věcí, které si dokáže za svůj plat pořidit průměrně vydělávající člověk, který kvůli tomu nezkrachuje) c) osvícení průkopnící (= ti ale většinou vynalézají nové věci).. nebo totálně namyšlení a sebestřední zbohatlíci (at již díky dědictví nebo úspěchu na burze), co se potřebují pokaždé zviditelnit.. (jejich IQ je často nižší, než běžného obchodního manažera - žel, ale mají peníze, tak se chovají jako prasata).

0/−3
26.9.2016 1:27

M78a24r94t17i63n 89H20e91j29t48m24á33n93e95k 9226497581388

Proč mě titulujete metro-intelektuálem a totálně namyšleným sebestředným zbohatlíkem? A z čeho usuzujete, že se chovám jako prase? Milý pane, myslím, že článek není o mě, ale o autu, ale chápu, že se každému nemusí líbit. Ostatně i já měl na výběr a Tesla byla moje volba. Ostatně i když se zamyslím zpětně, vážně mě nenapadá v této cenové hladině žádné lepší auto. Přesto nikomu neberu názor, že by si raději za tytéž peníze koupil 10 Oktávií, 15 Hjondé anebo 20 Kijí.

No asi bych měl ještě říci, že na auto jsem ani nešetřil a ani jsem na něj nenakradl. Je to drahý vůz, ale jeho cena prostě odpovídá mým příjmům a těm také odpovídá i mé daňové přiznání.

Teslu jsem si určitě nepořídil proto, abych následně šetřil za palivo. Nízké náklady na pohon a servis jsou bezesporu určitou výhodou oproti všem ostatním vozům dané cenové kategorie, ale tím veškerá ekonomická výhoda končí.

Je zde hodně negativních příspěvků, hodně zavádějících dezinformací a mýtů. O něčem to svědčí a z toho mi je trošku smutno. Vím, že to nemohu změnit, ale možná se pokusím na některé příspěvky odpovědět. Samotného mě překvapilo, že některé věci mi ještě nejsou úplně fuk...

+1/0
27.9.2016 20:23

M92a50r22t84i50n 15K26a51l67e48n91d81a 1910663330

nic si z toho nedělejte martine, předpokládám podle jména spojení kaprovkou takže opravdu nikdo nepochybuje že jste na ni musel šetřit nebo nedejbože že by jste si ji nemohl dovolit. tím ovšem ekonomika provozu takového auta končí. majítelé tesel to nechtějí slyšet ale hustota energie v článcích preferuje k city-caru a ne k autu na lago (to se dá dát za 6 hodin tj s jedním čůráním a jedním) a to se bavíme o klidné jízdě nepřekračující 160km/h v de a 135 v it (IGL raději nevidět neslyšet). sám zůstanu u auta za 2.5 ač jsem o ní uvažoval tak prostě ekonomicky to za životnost při mém nájezdu (60tkm) prostě nevychází. to nehovořím o situaci kdy jsem měl v brně jednání a díky nehodě na 59 km jsem zjistil že jsem nechal ipad v restauraci v brně. tj bez problémů jsem dojel na 105l litrů domov-praha-brno-59-brno-praha-domov. představa že bych mojí rychlostí 179 v noci ani nedojel zpět do brna a někde 40 minut přešlapoval mě fakt děsila.

0/0
30.9.2016 21:37

M21a78r30t68i81n 39H57e47j52t24m22á26n83e48k 9926777411258

Pokud mě někdo ještě po sedmi letech stále dokáže propojit jak říkáte s "Kaprovkou", tak to mě vážně potěšilo. Děkuji Martine. Jinak s Vaší argumentací musím souhlasit, tedy z Vašeho úhlu pohledu.

Asi by se lidé neměli příliš pozastavovat nad tím, že z majitele Tesly se během krátké doby stává Tesla nadšenec a nezřídka mnozí z nás jsou nakonec i Tesláckými fanatiky. Ono se to vážně může stát každému a může za to jen a pouze - jak jinak: Tesla. Asi nemá cenu tady rozepisovat jak a čím se to auto začne časem dostávat majiteli "pod kůži". Je to pochopitelně tím jeho pojetím, které bylo od počátku vyvíjeno jako "smart" auto. Zatím se nepovažuji za Tesla fanatika, ale Tesla nadšenec jsem určitě. Je ovšem pravda, že jsem měl všechna svoje auta docela rád, jenže právě proto o to těžší to měla Tesla se mnou.

Nakonec musím říci jedno. Ani kdybych tady tisíckrát popisoval výhody a odlišnosti jízdy Teslou, nikdy se to nevyrovná vlastní zkušenosti. Za sebe všem doporučuji, využijte příležitosti, pokud nastane a svezte se v Tesle jako řidič. Stačí 50 km a bude vymalováno. Neříkám, že to přesvědčí každého ke koupi, to určitě ne, ale ten zážitek a ta čirá radost za to prostě stojí.

0/0
1.10.2016 17:41

M10a18r92t72i89n 90H22e32j70t98m46á56n56e10k 9666157111698

Pokud jde o auta, tak tvrdíte, že Evropa je podle Vás velký kus za Amerikou? Normálně jsem si poprskal monitor, tak jsem se už dlouho nenasmál! Vždyť sám tvrdíte, že dvacet let je nejprodávanějším vozem na americkém trhu Ford řady F!!! A pak, že my v Evropě jsme tupé ovce... Vy jste ale šprýmař chlape!R^

+1/0
27.9.2016 22:48

R37a69d21e20k 63T47o97m90š14ů 3355833102981

Vávra aka Thyronx (bývalý zaměstnanec Fordu v USA) už nám ty moudra z USA dává na Idnes možná 20 let ;-)

+2/0
28.9.2016 7:57

H14o59n50z32a 29T96a47r 3889382564592

Model Tesla x Konfigurátor >>> Není to jako u klasického automobilu Kde se jako první vybírá motorizace u elektromobilu tvoří Základ ceny Kapacita akumulátoru Ta začíná u Modelu X na

74.800 € a může se vyšplhat až 146.800 €

https://www.tesla.com/en_EU/modelx/design

+2/0
25.9.2016 14:41

R68i58c10h94a66r22d 58M77i46c33h49a71l14o89w53s54k73i 1981869855476

Ekonomický a ekologický nesmysl s nizkou užitnou hodnotou.

+4/−6
25.9.2016 12:23

P69e10t42r95a 16K76o46v17á63ř79o98v23á 2610511151470

Nějak furt nechápu, proč všichni řeší dojezd.. elektro na krátké vzdálenosti, na dlouhé soukromý letoun, ne? :-P Ne vážně, probuďte se.. tohle přeci neni auto na sbalení rodiny na dovolenou do Chorvatska. To je prostě zatím na denní ježdění pro lidi s dvěma auty. Osobně na dlouhé jízdy a dovolené máme taky doma velkého kombíky, zato jiné na běžné ježdění do práce, kam jezdím denně už 22 let a dojezd 200 km s přehledem za ten den ani nespotřebuju. Je to jako byste si stěžovali na parametry při koupi sekačky na trávu a přitom potřebujete traktor.

+6/−3
23.9.2016 23:43

J12o33z90e75f 15K63o74s64t86e46l42a74n51s72k89ý 8515692219976

Pomaly, resp. pomerne rýchlo sa to rozbieha. Ako kedysi pred 25 rokmi mobilné siete a telefóny. Prvé telefóny boli nekresťansky drahé, ťažké, s malou výdržou a dalo sa s nimi volať len vo veľkých mestách. Účty za telefonovanie boli tak 10 x väčšie ako dnes.

S elektromobilmi to bude podobné. Čím viac ich bude, tým viac bude nabíjacích staníc. A čím viac bude nabíjacích staníc, tým viac bude elektromobilov. A tak dokola. A čím viac sa bude vyrábať a predávať elektromobilov, tým budú lacnejšie. A čím budú lacnejšie, tým viac sa budú predávať. A tak dokola. :-)

Zlatým dolem budúcnosti bude výroba batérií. Na svete ich bude potrebných niekoľko milliárd...

Elektromobily sú pekným príkladom životného cyklu nejakej technológie. Každú novú technológiu si najskôr môžu dovoliť len bohatí nadšenci - ako pán v reportáži. Tým ako sa technológia stáva masovejšou, jej cena klesá a môže si ju dovoliť stále väčší okruh ľudí. Stačí si spomenúť, koľko stáli prvé CD napaľovačky (asi 350.000 korún), koľko stáli prvé ploché televízory (300.000 korún) atď. Pritom v porovnaní so súčasnými výrobkami za "hubičku" mali doslova katastrofálne vlastnosti: 1 rýchlostné napaľovanie či rozlíšenie 640 x 480 bodov u TV. Dodnes si spomínam, aký hrozný obraz mal môj šéf na svojej plazme za 100.000 korún.

+8/−2
23.9.2016 20:30

J58a66n 98D60ě44t21á70k 4821534509580

Tahle skvělá nová technologie už se nám tu rozbíhá víc jak jedno století a furt nic, drahé je to neskutečně a ještě na tom Musk prodělává. Kde konkrétně očekáváte nějaké zlevnění, je mi naprostou záhadou. V tom krámu není žádná nová technologie, je tam trocha levné elektroniky made in China, ta už levnější asi nebude, akumulátor a elektromotory, které používáme nějakých 150 let a hliníková karoserie, která asi taky zásadně levnější v dohledné době nebude. Nechci vám kazit nadšení, ale čekáte v podstatě na zázrak.

+2/−3
24.9.2016 2:13

M52i48r48o 17M71o74r94i20c 5425164342763

Kapacita akumulátorov sa za posledných 20 rokov zväčšila 5x, ich cena klesla na 1/5 a počet nabíjacích cyklov stúpol 5x.

Za 5 rokov bude kapacita akumulátorov o 30% vyššia (pri rovnakej veľkosti a hmotnosti) a budú o 50% lacnejšie, ako teraz.

To sú fakty a zázrak to rozhodne nebude.

Len aplikácia masovej výroby, nič viac.

+4/0
24.9.2016 17:41

R18a68d44e71k 64H89o88d56a52ň 9496527551793

Pokud kapacita stoupla za 20 let 5x, tak mi vysvětlete proč má Tesla jen pětkrát větší dojezd než elektromobily staré více než 100 let.

+1/−1
24.9.2016 23:50

H72o56n63z44a 80T31a24r 3389932934362

Ano. Jenže ty elektromobily měly malou konstrukční rychlost Nižší energetické nároky na km. https://www.youtube.com/watch?v=v_05ddNt_-8

. Energetické nároky nejsou lineární se zvyšující se rychlosti.

Když pojedete s Teslou pomalu Tak jak jezdily ty první elektromobily ujedete mnohem víc km.

http://www.hybrid.cz/novy-rekord-88562-km-v-elektromobilu-tesla-model-s

+2/0
25.9.2016 9:52

J44i11ř25í 55S58c78h91w33a88c89h 8908104498156

plné nabití 90 kWh x tarif

tarif dle "konfigurace" cca od 1,50 do 5 Kč

takže cena 1 nabití (při účinnosti 90%) někde mezi 150 až 500 Kč

+1/0
23.9.2016 17:28

J91i63ř92í 15S12c94h91w37a67c11h 8488554978356

patří níže jako odpověď na otázku P. Vopičky

+1/0
23.9.2016 17:29

J13a62r79o74m49í44r 30K88r73á11l 4930709604319

K tomu tarifu ještě přidejte stálé platby.

+1/0
23.9.2016 17:30

J89i23ř81í 55S24c38h87w66a31c33h 8908974438176

nevím jak je to mezi obvyklým (standardním) 25A a 32 A ale mezi 25 a 16A je nyní rozdíl necelé 400 ročně (u EONu)

0/0
23.9.2016 17:33

J42a23r17o13m79í65r 30K36r20á26l 4590159834129

S 3x25A toho moc nenabijete. A u sazby "Standard" máte podstatně vyšší cenu za 1 MWh.

+1/0
23.9.2016 18:13

J88i91ř21í 41S44c70h46w54a29c91h 8418684468466

já vím, jen jsem se snažil "odhadnout" navýšení stálé platby při navýšení hlavního jističe z 25A na potřebných 32 A ;-)

0/0
23.9.2016 23:17

J41a55n 82D50l10o23u55h60ý 7924899890939

Tankuji plnou cca za 350kc a najedu na to minimalne 400km ;-) Tesla je ekonomicky nesmysl.

0/−1
26.9.2016 7:22

P11e63t12r 64V94o19p53i85č76k38a 5222597637726

zajimalo by me, kolik takove 6hodinové nabíjení 400V zásuvkou stojí, to musí být pěkný pohled na měsíční fakturu za elektřinu ...

0/0
23.9.2016 15:36

J69a87r92o24m70í20r 29K83r93á63l 4420199144709

Jen za jistič zaplatíte měsíčně o dost víc. Minimum je 3x32A, ale spíše 40.

0/0
23.9.2016 17:29



Najdete na iDNES.cz