Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Tesla s křídly sokola už je v Česku. Prozkoumali jsme ji

Loď Moravia opíše po Vltavě netradiční velký oblouk a namíří si to k levému břehu. Kapitán na nás volá z okna svého můstku, co že je to za auto. Teslu s majestátně rozpaženými křídly dveří si chtěl prohlédnout z blízka. Dlouho očekávaný Model X už je v Česku. A budí obrovskou pozornost.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J38a64n 91D57v77o31ř92á15k 4513762153987

Pomineme-li vstupní investici, která je na úrovni špičkově vybavených limuzín, je provoz elektromobilu levný.

;-D;-D;-D

A ta vstupní investice jsou jen drobné, takže jí lze zanedbat.

0/0
24.10.2016 23:09

T69o57m81á92š 97B74a12ř73i75n84a

Uživatel požádal o vymazání
0/0
29.9.2016 17:58

T32o85m53á55š 73B93a13ř95i76n48a

Uživatel požádal o vymazání
0/0
29.9.2016 18:01

R14i13c34h66a62r16d 89M40i35c87h85a86l21o69w52s59k57i 1931799415156

Já si myslím, že největší radost musí mít občané bydlící v blízkosti uhelných elektráren. Ti bezpochyby fandí těmto ekologickým nesmyslům a jen se těší na další miliony tun spáleného uhlí.

+1/−4
28.9.2016 18:29

J91á71n 36B90a25d72i54o44v49s58k77ý 2819114126926

vy jste přesně ten typ člověka, který by kritizoval uhelné elektrárny v době jejich vzniku... To je úplně jedno proč. Prostě si na nové věci vždy něco najde...

0/0
30.9.2016 12:42

R18a76d88e72k 17T48o66m85š54ů 3965973662681

Tak na jedné straně sice ekologický provoz v místě, skvělý design a jízdní vlastnosti, ve srovnání s konkurencí na podobné cenové hladině asi bezkonkurenční, ale tím končí pozitiva. Ano, pokud nebudete chtít jezdit moc daleko, je to použitelné. Ale zapomeňte na dálničních 130 a delší cesty, to už se bude snižovat dojezd na 300km a vzhledem k absenci dostatku dobíjecích míst, to bude trošku komplikované. O časové náročnosti nemluvě. Asi je zbytečné řešit provozní náklady, to asi neřeší člověk, který si koupí auto za téměř 5 milionů ;-)

Na druhou stranu už opakovaně slyším, že ceny od Tesly rozhodně nejdou dolů, což by naznačovalo postupné zpřístupnění širšímu publiku, ale jsou po záloze spíše navyšovány. Tedy to srovnání s nástupem mobilních telefonů a postupným zlevňováním zatím dost pokulhává. Ta výsledná cena tohoto modelu mě docela zarazila. Ostatně i cena modelu 3 je zatím startovní a i tak vysoká (skoro milion), takže stále Tesla zůstává autem, které není pro střední třídu vyjma těch nejbohatších zemí. Možná se to změní po roce 2020, ale zatím je tu spousta neznámých - například zda stihne Musk výrobu v dostatečném množství na pokrytí poptávky, což se mu zatím nedařilo. Navíc je v Tesla Motors příliš mnoho křížových financování (zálohy vs. investice, dotace), ze kterých není úplně jasně patrné, jak je projekt úspěšný. Vize je jedna věc a bylo by to úžasné. Zatím se veze na vlně WOW efektu, který ale nepotrvá věčně. Pak začne vítězit praktičnost a ukáže se, zda má tento projekt šanci v širším měřítku nebo zůstane jen autem pro bohaté. :-)

+1/0
28.9.2016 8:58

M61a33r60t45i29n 54H34e70j28t73m89á79n97e24k 9626427511478

Omezený dojezd Tesly, pomalé cestovní rychlosti z důvodu dosažení udávaného dojezdu a neexistence dostatku dobíjecích stanic jsou dnes skutečně neopodstatněné předsudky, které se vláčí tiskem naprosto zbytečně a pravda je vážně poněkud jiná.

Pokud vyrážím z Prahy na dlouhou cestu, mám Tesla Supercharger od baráku v rozmezí od 95 do 253 km, podle směru, kterým se vydávám:

směr Passau - 225 km (60% není po dálnici), směr Nurnberg - 199 km, směr Bayreuth - 219 km, směr Drážďany - 184 km, směr Linz - 253 km (80 % není po dálnici), směr Brno - 95 km, směr Wroclaw 243 km (tipuji že 60% není dálnice). Jen směr více na východ je zatím na Superchargery slabší. Zatím je další jen v Bánské Bystrici...

Nevidím žádný důvod proč se nevydat s Teslou do Chorvatska, Itálie, Francie, Švýcarsko + část Španělska. Vše jsem bez jediného problému procestoval a zastávka (i na dobíjení cca 40 minut) je po 200 - 300 kilometrech pro rodinu se dvěma malými dětmi snad naprostá povinnost.

Ano, když mi bylo 30, taky jsem udělal Praha - Lago di Garda (800 km) s jediným jídlem + 1 tankování a max na dvě čůrání. Dnes si to ale vážně představit neumím. Celá západní Evropa je Superchargery doslova posetá v rozestupech od 60 do 250 km, což Teslu nikterak nelimituje, aby musela jezdit po dálnicích úsporně. Jezdím všude na dálnicích do 140 km/h, a v SRN běžně 160 km/h a nikdy nebyl s dojezdem žádný problém + pochopitelně s non stop puštěnou klimatizací.

Někdo tu také psal, že plánovat trasu podle Superchargerů musí být otravné a neefektivní, ale dnes jsou tyto dobíječky vlastně na všech hlavních tazích Evropou, takže si kvůli dobíjení zajedete na každých 1000 km od 20 do 40ti km, což je pro mě únosné. Navíc dlouhé trasy si velice efektivně plánují Tesly samy a současně podrobně informují řidiče o průběžném stavu baterie a predikci dojezdu i v cíli.

+3/−1
28.9.2016 18:15

H62o91n69z57a 54T11a70r 3639262284632

Chtěl bych se zeptat jak jsou dveře falconwing stavěny na zimní provoz ?

Když budete za hustého sněžení někde stát a otevřete dveře falconwing máte rázem interier plný sněhu a nečistot . Při velké vrstvě a otevření obou současně může sníh blokovat ( poškodit ) mechanizmus otevírání .

Co mrznoucí déšť, který na střeše zamrzne ? Je tam nějaký systém ohřevu aby se dveře v zimně nezablokovaly ?

0/0
6.10.2016 21:49

M86a34r39t27i57n 45H81e89j26t58m50á66n72e63k 9526277531438

Zimní provoz prozatím ověřen v praxi nemám. Falkony se otevírají též v tzv. režimu "umbrella" (deštník), kdy za špatného počasí svým tvarem při neúplném otevření zcela zamezují napršení nebo nasněžení do interiéru a přitom stále ještě umožňují pohodlné nastoupení či vystoupení. Toto neúplné otevření se automaticky aktivuje i v garážích s nižším stropem.

Po otevření falkonů si moc neumím představit jak by se interiér zasypal sněhem. Otevírání falkonů lze přirovnat k otevírání pátých dveří, kdy při otevření kufru také nezasypete nákladový prostor sněhem či vodou, protože okraj otvoru je tomuto přizpůsoben, aby stékající vodu odvedl mimo interiér. A s přimrznutím falkonů to vidím stejně jako s rizikem přimrznutí víka kufru. Mě se u žádného auta nikdy nestalo, abych díky mrznoucímu dešti neotevřel víko kufru.

O otevření falkonů pod opravdu silnou vrstvou sněhu se domnívám, že se falkony neotevřou vůbec, protože to neumožní čidla kontrolující překážky v dráze dveří. V takovém případě bych vzniklou situaci řešil opět stejně jako u jiného auta. Smetáček a sníh nejprve odstranit.

Úvaha o poškození pohonu falkonů při otevření proti překážce je nesprávná i z toho důvodu, že mechanizmus je kromě čidel vybaven navíc tlakovým senzorem, který otevírání včas zastaví. Stejnou funkci má i víko kufru - jednak se může naprogramovat výška, kam se mají páté dveře otevírat, dále čidlo kontroluje zda víko nenarazí do stropu či do překladu v nižších garážích a zároveň lze kdykoliv otevírání víka kufru zastavit rukou, a to v jakékoliv poloze.

Tyto úvahy o nevhodnosti falkonů shledávám jako neopodstatněné, na rozdíl od zjištění, které mě skutečně vyděsilo a doufám, že v jednom z příštích aktualizací firmwaru dojde ke změně: Včera se mi podařilo omylem vycouvat z garáže i s otevřeným falkonem! Vůz výstražně pípal, ale to šlo snadno zaměnit se zvukem parkovacího senzoru společně s otravným zvukem nepřipoutání. Jak je to možné? Přitom Model S se po rozjetí s otevřenými dveřmi vždy sám zastaví!

0/0
7.10.2016 14:47

H57o86n86z39a 44T64a24r 3319982414902

Díky za reakci. Asi to bude v pohodě, když je

Tesla Model X: druhé nejprodávanější auto v Norsku

V Norsku se za září 2016 prodalo celkem 601 kusů Modelu X

0/0
7.10.2016 21:03

D86a73v52i62d 17H12o55l36m91a73n 5834440847

Až jsem si z toho na zadek sednul.........8-o

0/0
26.9.2016 12:58

J16a64n 71D75l20o17u87h37ý 7164219970739

3.8 milionu :-D :-D :-D dojezd realne 300km. No nevim... To uz je levnejsi Porsche Caynne s osmivalcem na LPG ;-) a muzu si koupit rovnou dva :-D

0/0
26.9.2016 7:19

M30i38r46e52k 86S23á79l 1675671268274

nebo rolls royce na dřevoplyn

+1/0
26.9.2016 10:33

J78i98ř21í 88S20c51h87w31a93c22h 8548984798186

jen ten Cayenne za poloviční cenu bude "poloviční šnek", oproti té Tesle.

+1/0
26.9.2016 14:42

M66i36c65h79a79l 84T25o56m94á14n80e16k 9637379416

snizit porizovaci cenu aspon na 700k kc, zvednout dojezd na 500km a pro me nej taxi auto co muze byt

0/0
26.9.2016 1:20

V56a71c35l96a14v 58V92a56v18r37a 3947314865327

Do 500 mil tedy 750km je auto. Letdlo od 1000 mil.

Matematicky to brát nemůžeš, ale až v tom tu vzdálenost pojedeš jako já mnohokrát, budeš se často a upřeně dívat na magický přístroj s odhadem na kolik km máš energie. A pak kde nabiješ. A to v USA není ani jedna nabíjecí stanice z mnoha tisíc ZPOPLATNĚNA. Jsme v Americe, kde je elektrická energie za hubičku.

Elektromobil NENÍ budoucnost a nikdy ani nebude ani se zdražením klasických paliv. Tesla kdyby neměla bankovní sponzory, tak dávno zašla protože na každém prodaném vozidle prodělává 4,000 dolarů (asi 100,000 Kč).

A cena baterie? Už vás váš tisk informoval a nebo je to o tupých ovcí? Jak dlouho vám ta baterie vydrží než bude na vyhození? Tolik kolik udává výrobce že na nabitou baterii ujedete, klidně zapomeňte. Roli hraje celý komplex příčin.

To chce tak 6-7 let a začne se měnit názor těch nadšenců, co to v poslední době koupili. Benzín vezmu na každím km všude ale energii nikoliv. Musím na to myslet po celou dobu jízdy. A kdo nedojede včas, má smůlu.

Chevy Volt pravda má malý dobíjecí motorek na benzín v případě potřeby ale to Tesla nemá. Ford se nabíjí asi 8 hodin, Nissan Leaf značně déle, a ostatní výrobci také nejsou elektromobily nadšeni. Budoucnost to rozhodně nemá. To spíš přijdou dnes už spolehlivé a dokonce lehké a cenově velmi rozumné palivové články (Fuel cells) třeba na spalování vodíku. (Přímé spalování vodíku nepřipadá v úvahu).

+3/−2
25.9.2016 19:25

J42i17ř52í 39S42c23h10w58a11c89h 8608784978236

a co je od 500 do 1000 mil pěško-bus?

+2/0
25.9.2016 19:45

M94a42r25t46i16n 24H39e84j23t52m17á82n69e32k 9166867321758

Automobilku Tesla Motors sleduji od roku 2012, kdy spustila výrobu Modelu S. Z výsledovek hospodaření vyplývá, že Tesla hodně investuje, proto je ve ztrátě, ale z každého vozu má zisk převyšující 20%. Vaše informace o ztrátě na každém voze 4000 USD máte z webu, kde se vyjadřují o ekonomice lidé, kteří ji nerozumí.

Nás v Evropě (jak říkáte "tupé ovce") cena baterie určitě zajímá, ale až ji bude potřeba vyměnit. Klidně vás chytré amíky poučím: Tesla dává na baterii záruku 8 let na 80% původní kapacity a to bez ohledu na ujeté kilometry, čili bez ohledu na počet dobytí.

Abych předešel tupému nepochopení, které si zde dovoluji předpokládat, řekněme si to v číslech:

Můj kdysi nový Model S (P85+) měl na počátku reálný dojezd 402 km na jedno nabití. Automobilka dává na tento vůz záruku, že po osmi letech neklesne dojezd na jedno nabití pod 80% původní kapacity, tj. pod 321 km. Můj bez mála tříletý Model S dnes vykazuje dojezd 382 km a proto nemám důvod si myslet, že po osmi letech baterie bude pod deklarovaným opotřebením.

Na druhou stranu je pravda, že dokud nebudou Tesly osmileté, budeme se muset spokojit s odhady. Můj odhad se opírá o vůz, který mám v garáži a váš předpoklad opíráte o co?

+2/−2
27.9.2016 22:41

R86a60d72e26k 57T73o56m84š11ů 3245573342471

Co se týká životnosti baterií, z toho je asi momentálně nejmenší obava. Ostatně prozatímní data zatím ukazují, že to není nijak špatné. Viz např.

http://www.daglievemensen.nl/tesla/maxrange.htm

Otázkou je, co se bude dít s bateriemi po pátém šestém roce, ale to zatím nikdo neví. Málokdo už používá telefon po 6.roce života baterie. Úskalí technologie je prozatím hlavně vysoká cena a dostatek (rychlých) nabíjecích míst. Jinak díky za reakce, to se cení a na nadávající příliš nehleďte ;-)

+1/0
28.9.2016 9:12

M13a67r41t77i20n 24H98e88j71t84m35á91n22e54k 9286697911758

Životnost baterie a omezený dojezd EV je nejčastějším tématem všech úvah. Často se setkáváme u výrobců s údajem o době dobití baterie na 80% kapacity a to má hned několik důvodů:

1) posledních 20% kapacity se dobíjí i u Tesly stejně dlouho jako nabíjení od 0 do 80% (40+40 minut);

2) Tesla doporučuje pro každodenní běžné dobíjení vůz dobíjet ideálně na 80%, maximálně na 90% své maximální kapacity z důvodu výrazného prodloužení životnosti baterie.

Plné dobití výrobce doporučuje provádět jen bezprostředně před jízdou. Dobití baterie na 100% s tím, že vůz takto zůstane stát v garáži je pro baterii stejně škodlivé, jako zbytečné nechání vozu bez dobíjení s téměř vybitou baterií.

Vozy Tesla mají management dobíjení uživatelsky přívětivý a sám vůz si řekne, co je pro baterii vhodné, takže šetrné zacházení není pro uživatele žádná věda.

K bateriím v mobilu se nikdo nechová tak obezřetně, jak by se choval k bateriím ve svém drahém voze. To je důvod, proč nelze životnosti těchto baterií vůbec srovnávat.

A děkuji za povzbuzení k dalším reakcím. Všiml jsem si konečně, že vyloženě negativní příspěvky zde píše pořád dokola jen několik málo jedinců a tak se mi hnedle trošku ulevilo...

0/0
28.9.2016 17:16

H41o67n54z91a 75T46a18r 3809512304582

Degradace baterií v elektromobilu Tesla

www.hybrid.cz/degradace-baterie-v-tesla-model-s-4-po-100-000-km

www.hybrid.cz/degradace-baterii-v-elektromobilu-tesla-model-s

0/0
29.9.2016 18:07

H50o82n10z21a 38T58a57r 3319292484542

Cenově dostupné palivové články ?

Palivové články mají omezenou životnost .

Automobil s palivovými články je složitější na výrobu než elektromobil a proto také dražší .

Sít čerpacích stanic je za tím v plenkách .

Podchlazený Vodík je v tepelně izolovaných tlakových nádržích pod velmi vysokým tlakem 700 bar .

Když automobil stojí. Musí se Vodík, který se pomalu ohřívá a tím se zvyšuje jeho tlak s nádrží upouštět / spotřebovávat .

Velký potenciál pro vodík je v nákladní dopravě, kde vysokou pořizovací cenu vyváží velký nájezd Km . V osobní dopravě je vodíkový pohon pro svou nákladnost neekonomický .Automobil Honda FCX Clarity (2008) s vodíkovým palivovým článkem, už je delší dobu na trhu Déle než Toyota Mirai . Přesto si ani jeden model zákazníky nehledá snadno. Vodíkových Čerpacích stanic je doslova jako šafránu.

https://en.wikipedia.org/wiki/Honda_FCX_Clarity

https://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_Mirai

http://www.hybrid.cz/tagy/vodikovy-pohon

+1/0
29.9.2016 18:03

V54a65c71l61a83v 54V71a48v64r71a 3567944865417

a jak bude nadšený až dojde životnost baterie? Už ví na kolik ho přijde?

Jestlipak už se někdo v Čechách odvážil napsat že Tesla prodělává na každém autě v přepočtu 100,000 Kč? Nic?

Při současné ceně tradičních paliv, je nesmysl kupovat elektromobil. Měl jsem možnost jezdit s jinými elektromobily a vím jak propastný rozdíl je mezi tradičním pohonem a baterií. Velmi propastný.

Před časem jsm také psal, že diesel patří do traktoru a ne do menšího auta. Mno sklidil jsem posměch... a automobilky UŽ NA TO TAKÉ PŘIŠLY. A tak je to se vším. Evropa je opravdu velký kus za Amerikou. Však také v tabulce nejprodávanějších aut na americkém trhu není až do 35. místa ani jediné evropské vozidlo. Zato už přes dvacet le jím Ford řady F. Tedy v rozměrech pro dospělé chlapy a na dálnici KING. A zkuste mě vybrzdit. (To se tu v usa ale nezná. Škoda.)

+1/−2
25.9.2016 19:12

H70o71n10z86a 84T43a76r 3899172304642

U Tesly je záruka na akumulátor 8let bez omezení počtu najetých km .

Která automobilka nabízí záruku bez omezení počtu najetých km na spalovací motor. V ceně vozu je zahrnuto nabíjení ( Supercharger ) bez poplatku Po celou životnost elektromobilu. Která automobilka vám k autu nabízí palivo po celou životnost automobilu . Přesto probíhá 95% nabíjení pomalým zpoplatněným nabíjením doma v garážích.

Tvrdit že automobilka, která všechny příjmy spět investuje do rozvoje je ztrátová Není objektivní postoj . Tesla připravuje výrobu svého klíčového modelu 3 a to stojí sakra velké peníze Rozjet výrobu nového automobilu.

Také staví Gigafaktory společně s firmou Panasonic bez které není možné výrobu modelu 3 rozjet, protože dosavadní výrobní kapacity nedokáži pokrýt poptávku po akumulátorech . Značné množství vyrobených akumulátoru je totiž použito do energetických uložišt pro FV, které Tesla také vyrábí

Největší počet majitelů Tesla motors přešlo od značky BMW.

Jednoho majitele Tesla S se ptali. Proč vyměnil své luxusní BMW za Teslu S.

On odpověděl, že pro velký nájezd km měl u BMW velké náklady na servis a palivo.Tesla má výkonný Bezúdržbový pohonný agregát s 8_letou zárukou a palivo pro pohon zdarma a to nikdo jiný nenabízí.

Americká vláda podporuje elektromobily, protože klasické spalovací motory se značně podílejí na znečištění ovzduší ve městech . Mladá populace trpí chronickými dýchacím potížemi a léčba je velmi nákladná.

Automobilky přestávají nabízet naftové agregáty u malých automobilů ne proto, že by to bylo k ničemu, ale proto, že poptávka na trhu klesla do té míry, že nemá smysl tyto motorizace nabízet.

"Evropa je opravdu velký kus za Amerikou" Jestli jste si nevšiml tak Tesla motors sídlí v USA

Evropské automobily se ve v USA spatně prodávají, protože jsou prostě drahé a k tomu je potřeba i nákladnější zákonné pojištění . K čemu je výkonný pohonný agregát, když na dálnicích v USA platí ještě přísnější rychlostní limity než v Evropě a překročení ry

+2/−1
25.9.2016 22:46

H75o50n38z54a 16T41a42r 3279192484152

Evropě a překročení rychlosti je tvrdě trestáno . Protáčení kol při rozjezdu tzv. gumování je také pokutováno .

http://chcidoameriky.cz/rizeni-auta-a-dopravni-predpisy-v-usa

http://www.usporne.info/417-tesla-model-s-p85-skutecna-spotreba/

0/0
25.9.2016 22:51

D46a30v79i46d 29H67o75l85m12a27n 5374640427

U služební Octávky (334.000,-Kč) mám za pět let najeto 205.000km. Náklady na palivo činí 390.000,- Kč. Za tři roky bude bude mít auto najeto cca 300.000km a šoupne se do bazaru. Celkové náklady i s palivem 334 + 390 + 185 + 120(údržba) -50(za prodej)= 979.000,- Kč celkem za 8 let provozu a najetých 300.000km. Kde je ta výhoda dotované Tesly ?? Já vidím jen mediální propagaci velkého nesmyslu, který dotují zejména Ti, kteří se na Teslu nikdy nevzmohou. Celé to začne dávat smysl ve chvíli, až do auta půjde strčit "energetická krabička" v ceně do 20.000,-Kč, o velikosti akumulátoru, která bude mít energii na dojezd >1000km, která bude snadno doplněnitelná energií do 10min a bude mít životnost min 2-3 roky. V této chvíli říkám : ano, dává to smysl a i bez masivních dotací se to prosadí naprosto samo, ve velmi krátkém časovém horizontu. Do té doby je to prostě jen hračka pro snoby, či poblázněné rádobyekology - a pište si argumentů třeba milion.

+2/−2
26.9.2016 13:20

J71i25ř59í 57S47c67h68w31a93c70h 8758334178716

Srovnávat auto s dynamikou supersportu s octávkou je poněkud mimo....

+4/−3
26.9.2016 14:38

M23a42r11t87i55n 98N52o61v61á80k 6473237969531

já mám takový pocit, že až dojde životnost těch baterií + další ekonomické faktory v dané době cca okolo roku 2020-2025 mohou vyústit v totální krach Tesly a tedy řešit nějakou reklamaci bude opravdu naprosto MIMO..

btw.. Nevím, zdali "OBDIVOVAT" nějakého tzv. "metro-intelektuála", že si pořídí auto za 3 mil + (aby ušetřil náklady na palivo + to obhájil "nekompromisním" - šetřím životní prostředí) - když každé druhé auto se spalovacím motorem vč. HYBRIDU!!! přijdu na 1/2 a za celou dobu jeho existence NAPROSTO nemůže i při abnormální spotřebě paliva utratit více, než za tu Teslu...

lidi jsou zkrátka buď a) magoři.. b) totálně ulítlí nadšenci (chápu u věcí, které si dokáže za svůj plat pořidit průměrně vydělávající člověk, který kvůli tomu nezkrachuje) c) osvícení průkopnící (= ti ale většinou vynalézají nové věci).. nebo totálně namyšlení a sebestřední zbohatlíci (at již díky dědictví nebo úspěchu na burze), co se potřebují pokaždé zviditelnit.. (jejich IQ je často nižší, než běžného obchodního manažera - žel, ale mají peníze, tak se chovají jako prasata).

0/−3
26.9.2016 1:27

M87a61r88t88i48n 21H27e50j98t70m12á58n90e67k 9786617571518

Proč mě titulujete metro-intelektuálem a totálně namyšleným sebestředným zbohatlíkem? A z čeho usuzujete, že se chovám jako prase? Milý pane, myslím, že článek není o mě, ale o autu, ale chápu, že se každému nemusí líbit. Ostatně i já měl na výběr a Tesla byla moje volba. Ostatně i když se zamyslím zpětně, vážně mě nenapadá v této cenové hladině žádné lepší auto. Přesto nikomu neberu názor, že by si raději za tytéž peníze koupil 10 Oktávií, 15 Hjondé anebo 20 Kijí.

No asi bych měl ještě říci, že na auto jsem ani nešetřil a ani jsem na něj nenakradl. Je to drahý vůz, ale jeho cena prostě odpovídá mým příjmům a těm také odpovídá i mé daňové přiznání.

Teslu jsem si určitě nepořídil proto, abych následně šetřil za palivo. Nízké náklady na pohon a servis jsou bezesporu určitou výhodou oproti všem ostatním vozům dané cenové kategorie, ale tím veškerá ekonomická výhoda končí.

Je zde hodně negativních příspěvků, hodně zavádějících dezinformací a mýtů. O něčem to svědčí a z toho mi je trošku smutno. Vím, že to nemohu změnit, ale možná se pokusím na některé příspěvky odpovědět. Samotného mě překvapilo, že některé věci mi ještě nejsou úplně fuk...

+1/0
27.9.2016 20:23

M57a90r51t78i39n 13K93a63l53e26n26d17a 1940853850

nic si z toho nedělejte martine, předpokládám podle jména spojení kaprovkou takže opravdu nikdo nepochybuje že jste na ni musel šetřit nebo nedejbože že by jste si ji nemohl dovolit. tím ovšem ekonomika provozu takového auta končí. majítelé tesel to nechtějí slyšet ale hustota energie v článcích preferuje k city-caru a ne k autu na lago (to se dá dát za 6 hodin tj s jedním čůráním a jedním) a to se bavíme o klidné jízdě nepřekračující 160km/h v de a 135 v it (IGL raději nevidět neslyšet). sám zůstanu u auta za 2.5 ač jsem o ní uvažoval tak prostě ekonomicky to za životnost při mém nájezdu (60tkm) prostě nevychází. to nehovořím o situaci kdy jsem měl v brně jednání a díky nehodě na 59 km jsem zjistil že jsem nechal ipad v restauraci v brně. tj bez problémů jsem dojel na 105l litrů domov-praha-brno-59-brno-praha-domov. představa že bych mojí rychlostí 179 v noci ani nedojel zpět do brna a někde 40 minut přešlapoval mě fakt děsila.

0/0
30.9.2016 21:37

M30a18r96t26i87n 71H28e81j74t31m83á47n55e37k 9506137701238

Pokud mě někdo ještě po sedmi letech stále dokáže propojit jak říkáte s "Kaprovkou", tak to mě vážně potěšilo. Děkuji Martine. Jinak s Vaší argumentací musím souhlasit, tedy z Vašeho úhlu pohledu.

Asi by se lidé neměli příliš pozastavovat nad tím, že z majitele Tesly se během krátké doby stává Tesla nadšenec a nezřídka mnozí z nás jsou nakonec i Tesláckými fanatiky. Ono se to vážně může stát každému a může za to jen a pouze - jak jinak: Tesla. Asi nemá cenu tady rozepisovat jak a čím se to auto začne časem dostávat majiteli "pod kůži". Je to pochopitelně tím jeho pojetím, které bylo od počátku vyvíjeno jako "smart" auto. Zatím se nepovažuji za Tesla fanatika, ale Tesla nadšenec jsem určitě. Je ovšem pravda, že jsem měl všechna svoje auta docela rád, jenže právě proto o to těžší to měla Tesla se mnou.

Nakonec musím říci jedno. Ani kdybych tady tisíckrát popisoval výhody a odlišnosti jízdy Teslou, nikdy se to nevyrovná vlastní zkušenosti. Za sebe všem doporučuji, využijte příležitosti, pokud nastane a svezte se v Tesle jako řidič. Stačí 50 km a bude vymalováno. Neříkám, že to přesvědčí každého ke koupi, to určitě ne, ale ten zážitek a ta čirá radost za to prostě stojí.

0/0
1.10.2016 17:41

M68a61r48t12i39n 70H46e20j18t17m32á86n55e54k 9846517941808

Pokud jde o auta, tak tvrdíte, že Evropa je podle Vás velký kus za Amerikou? Normálně jsem si poprskal monitor, tak jsem se už dlouho nenasmál! Vždyť sám tvrdíte, že dvacet let je nejprodávanějším vozem na americkém trhu Ford řady F!!! A pak, že my v Evropě jsme tupé ovce... Vy jste ale šprýmař chlape!R^

+1/0
27.9.2016 22:48

R92a40d49e53k 41T12o79m60š56ů 3385713782161

Vávra aka Thyronx (bývalý zaměstnanec Fordu v USA) už nám ty moudra z USA dává na Idnes možná 20 let ;-)

+2/0
28.9.2016 7:57

H69o88n65z90a 25T72a61r 3569572244582

Model Tesla x Konfigurátor >>> Není to jako u klasického automobilu Kde se jako první vybírá motorizace u elektromobilu tvoří Základ ceny Kapacita akumulátoru Ta začíná u Modelu X na

74.800 € a může se vyšplhat až 146.800 €

https://www.tesla.com/en_EU/modelx/design

+2/0
25.9.2016 14:41

R10i80c71h66a24r60d 59M98i81c64h61a74l41o75w30s98k57i 1971679665586

Ekonomický a ekologický nesmysl s nizkou užitnou hodnotou.

+4/−6
25.9.2016 12:23

P60e78t59r17a 49K83o95v84á13ř65o29v77á 2910951261530

Nějak furt nechápu, proč všichni řeší dojezd.. elektro na krátké vzdálenosti, na dlouhé soukromý letoun, ne? :-P Ne vážně, probuďte se.. tohle přeci neni auto na sbalení rodiny na dovolenou do Chorvatska. To je prostě zatím na denní ježdění pro lidi s dvěma auty. Osobně na dlouhé jízdy a dovolené máme taky doma velkého kombíky, zato jiné na běžné ježdění do práce, kam jezdím denně už 22 let a dojezd 200 km s přehledem za ten den ani nespotřebuju. Je to jako byste si stěžovali na parametry při koupi sekačky na trávu a přitom potřebujete traktor.

+6/−3
23.9.2016 23:43

J78o79z84e70f 57K27o55s69t16e10l39a50n40s85k35ý 8585662609426

Pomaly, resp. pomerne rýchlo sa to rozbieha. Ako kedysi pred 25 rokmi mobilné siete a telefóny. Prvé telefóny boli nekresťansky drahé, ťažké, s malou výdržou a dalo sa s nimi volať len vo veľkých mestách. Účty za telefonovanie boli tak 10 x väčšie ako dnes.

S elektromobilmi to bude podobné. Čím viac ich bude, tým viac bude nabíjacích staníc. A čím viac bude nabíjacích staníc, tým viac bude elektromobilov. A tak dokola. A čím viac sa bude vyrábať a predávať elektromobilov, tým budú lacnejšie. A čím budú lacnejšie, tým viac sa budú predávať. A tak dokola. :-)

Zlatým dolem budúcnosti bude výroba batérií. Na svete ich bude potrebných niekoľko milliárd...

Elektromobily sú pekným príkladom životného cyklu nejakej technológie. Každú novú technológiu si najskôr môžu dovoliť len bohatí nadšenci - ako pán v reportáži. Tým ako sa technológia stáva masovejšou, jej cena klesá a môže si ju dovoliť stále väčší okruh ľudí. Stačí si spomenúť, koľko stáli prvé CD napaľovačky (asi 350.000 korún), koľko stáli prvé ploché televízory (300.000 korún) atď. Pritom v porovnaní so súčasnými výrobkami za "hubičku" mali doslova katastrofálne vlastnosti: 1 rýchlostné napaľovanie či rozlíšenie 640 x 480 bodov u TV. Dodnes si spomínam, aký hrozný obraz mal môj šéf na svojej plazme za 100.000 korún.

+8/−2
23.9.2016 20:30

J23a23n 15D45ě11t51á59k 4961684759700

Tahle skvělá nová technologie už se nám tu rozbíhá víc jak jedno století a furt nic, drahé je to neskutečně a ještě na tom Musk prodělává. Kde konkrétně očekáváte nějaké zlevnění, je mi naprostou záhadou. V tom krámu není žádná nová technologie, je tam trocha levné elektroniky made in China, ta už levnější asi nebude, akumulátor a elektromotory, které používáme nějakých 150 let a hliníková karoserie, která asi taky zásadně levnější v dohledné době nebude. Nechci vám kazit nadšení, ale čekáte v podstatě na zázrak.

+2/−3
24.9.2016 2:13

M75i55r52o 16M61o80r23i87c 5785754172123

Kapacita akumulátorov sa za posledných 20 rokov zväčšila 5x, ich cena klesla na 1/5 a počet nabíjacích cyklov stúpol 5x.

Za 5 rokov bude kapacita akumulátorov o 30% vyššia (pri rovnakej veľkosti a hmotnosti) a budú o 50% lacnejšie, ako teraz.

To sú fakty a zázrak to rozhodne nebude.

Len aplikácia masovej výroby, nič viac.

+4/0
24.9.2016 17:41

R89a92d24e89k 84H73o25d87a91ň 9666467591923

Pokud kapacita stoupla za 20 let 5x, tak mi vysvětlete proč má Tesla jen pětkrát větší dojezd než elektromobily staré více než 100 let.

+1/−1
24.9.2016 23:50

H45o65n71z65a 22T26a14r 3209182414632

Ano. Jenže ty elektromobily měly malou konstrukční rychlost Nižší energetické nároky na km. https://www.youtube.com/watch?v=v_05ddNt_-8

. Energetické nároky nejsou lineární se zvyšující se rychlosti.

Když pojedete s Teslou pomalu Tak jak jezdily ty první elektromobily ujedete mnohem víc km.

http://www.hybrid.cz/novy-rekord-88562-km-v-elektromobilu-tesla-model-s

+2/0
25.9.2016 9:52

J79i64ř39í 82S51c15h78w28a35c43h 8398374988616

plné nabití 90 kWh x tarif

tarif dle "konfigurace" cca od 1,50 do 5 Kč

takže cena 1 nabití (při účinnosti 90%) někde mezi 150 až 500 Kč

+1/0
23.9.2016 17:28

J66i82ř78í 89S96c59h66w60a49c24h 8318304518226

patří níže jako odpověď na otázku P. Vopičky

+1/0
23.9.2016 17:29

J14a51r88o72m87í14r 80K52r19á45l 4330619834949

K tomu tarifu ještě přidejte stálé platby.

+1/0
23.9.2016 17:30

J54i23ř26í 40S37c35h83w27a52c52h 8358624738816

nevím jak je to mezi obvyklým (standardním) 25A a 32 A ale mezi 25 a 16A je nyní rozdíl necelé 400 ročně (u EONu)

0/0
23.9.2016 17:33

J14a72r32o11m89í56r 97K82r31á35l 4850199874779

S 3x25A toho moc nenabijete. A u sazby "Standard" máte podstatně vyšší cenu za 1 MWh.

+1/0
23.9.2016 18:13

J78i96ř46í 86S24c43h97w65a29c76h 8168344808756

já vím, jen jsem se snažil "odhadnout" navýšení stálé platby při navýšení hlavního jističe z 25A na potřebných 32 A ;-)

0/0
23.9.2016 23:17

J25a15n 55D45l60o55u89h45ý 7624289870609

Tankuji plnou cca za 350kc a najedu na to minimalne 400km ;-) Tesla je ekonomicky nesmysl.

0/−1
26.9.2016 7:22

P92e63t65r 28V56o15p10i96č17k64a 5732557647366

zajimalo by me, kolik takove 6hodinové nabíjení 400V zásuvkou stojí, to musí být pěkný pohled na měsíční fakturu za elektřinu ...

0/0
23.9.2016 15:36

J93a88r39o33m45í70r 79K90r58á50l 4580709144419

Jen za jistič zaplatíte měsíčně o dost víc. Minimum je 3x32A, ale spíše 40.

0/0
23.9.2016 17:29







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.