Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Tesla s křídly sokola už je v Česku. Prozkoumali jsme ji

Loď Moravia opíše po Vltavě netradiční velký oblouk a namíří si to k levému břehu. Kapitán na nás volá z okna svého můstku, co že je to za auto. Teslu s majestátně rozpaženými křídly dveří si chtěl prohlédnout z blízka. Dlouho očekávaný Model X už je v Česku. A budí obrovskou pozornost.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J62a98n 45D73v11o22ř40á39k 4373792623657

Pomineme-li vstupní investici, která je na úrovni špičkově vybavených limuzín, je provoz elektromobilu levný.

;-D;-D;-D

A ta vstupní investice jsou jen drobné, takže jí lze zanedbat.

0/0
24.10.2016 23:09

T79o66m60á13š 49B79a95ř61i58n39a

Uživatel požádal o vymazání
0/0
29.9.2016 17:58

T57o83m25á64š 29B77a51ř17i51n76a

Uživatel požádal o vymazání
0/0
29.9.2016 18:01

R23i26c36h51a34r83d 83M96i32c36h33a65l12o26w74s14k64i 1611719235846

Já si myslím, že největší radost musí mít občané bydlící v blízkosti uhelných elektráren. Ti bezpochyby fandí těmto ekologickým nesmyslům a jen se těší na další miliony tun spáleného uhlí.

+1/−4
28.9.2016 18:29

J56á72n 33B51a60d58i46o92v62s86k30ý 2379844516636

vy jste přesně ten typ člověka, který by kritizoval uhelné elektrárny v době jejich vzniku... To je úplně jedno proč. Prostě si na nové věci vždy něco najde...

0/0
30.9.2016 12:42

R39a18d77e64k 94T98o38m31š16ů 3905813972891

Tak na jedné straně sice ekologický provoz v místě, skvělý design a jízdní vlastnosti, ve srovnání s konkurencí na podobné cenové hladině asi bezkonkurenční, ale tím končí pozitiva. Ano, pokud nebudete chtít jezdit moc daleko, je to použitelné. Ale zapomeňte na dálničních 130 a delší cesty, to už se bude snižovat dojezd na 300km a vzhledem k absenci dostatku dobíjecích míst, to bude trošku komplikované. O časové náročnosti nemluvě. Asi je zbytečné řešit provozní náklady, to asi neřeší člověk, který si koupí auto za téměř 5 milionů ;-)

Na druhou stranu už opakovaně slyším, že ceny od Tesly rozhodně nejdou dolů, což by naznačovalo postupné zpřístupnění širšímu publiku, ale jsou po záloze spíše navyšovány. Tedy to srovnání s nástupem mobilních telefonů a postupným zlevňováním zatím dost pokulhává. Ta výsledná cena tohoto modelu mě docela zarazila. Ostatně i cena modelu 3 je zatím startovní a i tak vysoká (skoro milion), takže stále Tesla zůstává autem, které není pro střední třídu vyjma těch nejbohatších zemí. Možná se to změní po roce 2020, ale zatím je tu spousta neznámých - například zda stihne Musk výrobu v dostatečném množství na pokrytí poptávky, což se mu zatím nedařilo. Navíc je v Tesla Motors příliš mnoho křížových financování (zálohy vs. investice, dotace), ze kterých není úplně jasně patrné, jak je projekt úspěšný. Vize je jedna věc a bylo by to úžasné. Zatím se veze na vlně WOW efektu, který ale nepotrvá věčně. Pak začne vítězit praktičnost a ukáže se, zda má tento projekt šanci v širším měřítku nebo zůstane jen autem pro bohaté. :-)

+1/0
28.9.2016 8:58

M24a23r88t44i38n 91H65e52j13t10m72á35n47e14k 9696497131388

Omezený dojezd Tesly, pomalé cestovní rychlosti z důvodu dosažení udávaného dojezdu a neexistence dostatku dobíjecích stanic jsou dnes skutečně neopodstatněné předsudky, které se vláčí tiskem naprosto zbytečně a pravda je vážně poněkud jiná.

Pokud vyrážím z Prahy na dlouhou cestu, mám Tesla Supercharger od baráku v rozmezí od 95 do 253 km, podle směru, kterým se vydávám:

směr Passau - 225 km (60% není po dálnici), směr Nurnberg - 199 km, směr Bayreuth - 219 km, směr Drážďany - 184 km, směr Linz - 253 km (80 % není po dálnici), směr Brno - 95 km, směr Wroclaw 243 km (tipuji že 60% není dálnice). Jen směr více na východ je zatím na Superchargery slabší. Zatím je další jen v Bánské Bystrici...

Nevidím žádný důvod proč se nevydat s Teslou do Chorvatska, Itálie, Francie, Švýcarsko + část Španělska. Vše jsem bez jediného problému procestoval a zastávka (i na dobíjení cca 40 minut) je po 200 - 300 kilometrech pro rodinu se dvěma malými dětmi snad naprostá povinnost.

Ano, když mi bylo 30, taky jsem udělal Praha - Lago di Garda (800 km) s jediným jídlem + 1 tankování a max na dvě čůrání. Dnes si to ale vážně představit neumím. Celá západní Evropa je Superchargery doslova posetá v rozestupech od 60 do 250 km, což Teslu nikterak nelimituje, aby musela jezdit po dálnicích úsporně. Jezdím všude na dálnicích do 140 km/h, a v SRN běžně 160 km/h a nikdy nebyl s dojezdem žádný problém + pochopitelně s non stop puštěnou klimatizací.

Někdo tu také psal, že plánovat trasu podle Superchargerů musí být otravné a neefektivní, ale dnes jsou tyto dobíječky vlastně na všech hlavních tazích Evropou, takže si kvůli dobíjení zajedete na každých 1000 km od 20 do 40ti km, což je pro mě únosné. Navíc dlouhé trasy si velice efektivně plánují Tesly samy a současně podrobně informují řidiče o průběžném stavu baterie a predikci dojezdu i v cíli.

+3/−1
28.9.2016 18:15

H26o74n21z73a 55T83a16r 3279852274502

Chtěl bych se zeptat jak jsou dveře falconwing stavěny na zimní provoz ?

Když budete za hustého sněžení někde stát a otevřete dveře falconwing máte rázem interier plný sněhu a nečistot . Při velké vrstvě a otevření obou současně může sníh blokovat ( poškodit ) mechanizmus otevírání .

Co mrznoucí déšť, který na střeše zamrzne ? Je tam nějaký systém ohřevu aby se dveře v zimně nezablokovaly ?

0/0
6.10.2016 21:49

M26a59r78t59i55n 77H49e97j84t97m92á84n20e36k 9186147391578

Zimní provoz prozatím ověřen v praxi nemám. Falkony se otevírají též v tzv. režimu "umbrella" (deštník), kdy za špatného počasí svým tvarem při neúplném otevření zcela zamezují napršení nebo nasněžení do interiéru a přitom stále ještě umožňují pohodlné nastoupení či vystoupení. Toto neúplné otevření se automaticky aktivuje i v garážích s nižším stropem.

Po otevření falkonů si moc neumím představit jak by se interiér zasypal sněhem. Otevírání falkonů lze přirovnat k otevírání pátých dveří, kdy při otevření kufru také nezasypete nákladový prostor sněhem či vodou, protože okraj otvoru je tomuto přizpůsoben, aby stékající vodu odvedl mimo interiér. A s přimrznutím falkonů to vidím stejně jako s rizikem přimrznutí víka kufru. Mě se u žádného auta nikdy nestalo, abych díky mrznoucímu dešti neotevřel víko kufru.

O otevření falkonů pod opravdu silnou vrstvou sněhu se domnívám, že se falkony neotevřou vůbec, protože to neumožní čidla kontrolující překážky v dráze dveří. V takovém případě bych vzniklou situaci řešil opět stejně jako u jiného auta. Smetáček a sníh nejprve odstranit.

Úvaha o poškození pohonu falkonů při otevření proti překážce je nesprávná i z toho důvodu, že mechanizmus je kromě čidel vybaven navíc tlakovým senzorem, který otevírání včas zastaví. Stejnou funkci má i víko kufru - jednak se může naprogramovat výška, kam se mají páté dveře otevírat, dále čidlo kontroluje zda víko nenarazí do stropu či do překladu v nižších garážích a zároveň lze kdykoliv otevírání víka kufru zastavit rukou, a to v jakékoliv poloze.

Tyto úvahy o nevhodnosti falkonů shledávám jako neopodstatněné, na rozdíl od zjištění, které mě skutečně vyděsilo a doufám, že v jednom z příštích aktualizací firmwaru dojde ke změně: Včera se mi podařilo omylem vycouvat z garáže i s otevřeným falkonem! Vůz výstražně pípal, ale to šlo snadno zaměnit se zvukem parkovacího senzoru společně s otravným zvukem nepřipoutání. Jak je to možné? Přitom Model S se po rozjetí s otevřenými dveřmi vždy sám zastaví!

0/0
7.10.2016 14:47

H93o68n81z13a 62T64a33r 3789502664152

Díky za reakci. Asi to bude v pohodě, když je

Tesla Model X: druhé nejprodávanější auto v Norsku

V Norsku se za září 2016 prodalo celkem 601 kusů Modelu X

0/0
7.10.2016 21:03

D37a21v16i47d 12H85o49l93m74a90n 5354300507

Až jsem si z toho na zadek sednul.........8-o

0/0
26.9.2016 12:58

J27a39n 33D88l10o47u46h78ý 7764689900589

3.8 milionu :-D :-D :-D dojezd realne 300km. No nevim... To uz je levnejsi Porsche Caynne s osmivalcem na LPG ;-) a muzu si koupit rovnou dva :-D

0/0
26.9.2016 7:19

M67i23r95e24k 35S75á37l 1815921568854

nebo rolls royce na dřevoplyn

+1/0
26.9.2016 10:33

J85i47ř18í 49S68c20h63w65a67c47h 8418844338406

jen ten Cayenne za poloviční cenu bude "poloviční šnek", oproti té Tesle.

+1/0
26.9.2016 14:42

M44i78c12h30a36l 60T52o24m88á43n72e52k 9797499256

snizit porizovaci cenu aspon na 700k kc, zvednout dojezd na 500km a pro me nej taxi auto co muze byt

0/0
26.9.2016 1:20

V97a47c57l70a52v 46V50a90v97r77a 3677224125327

Do 500 mil tedy 750km je auto. Letdlo od 1000 mil.

Matematicky to brát nemůžeš, ale až v tom tu vzdálenost pojedeš jako já mnohokrát, budeš se často a upřeně dívat na magický přístroj s odhadem na kolik km máš energie. A pak kde nabiješ. A to v USA není ani jedna nabíjecí stanice z mnoha tisíc ZPOPLATNĚNA. Jsme v Americe, kde je elektrická energie za hubičku.

Elektromobil NENÍ budoucnost a nikdy ani nebude ani se zdražením klasických paliv. Tesla kdyby neměla bankovní sponzory, tak dávno zašla protože na každém prodaném vozidle prodělává 4,000 dolarů (asi 100,000 Kč).

A cena baterie? Už vás váš tisk informoval a nebo je to o tupých ovcí? Jak dlouho vám ta baterie vydrží než bude na vyhození? Tolik kolik udává výrobce že na nabitou baterii ujedete, klidně zapomeňte. Roli hraje celý komplex příčin.

To chce tak 6-7 let a začne se měnit názor těch nadšenců, co to v poslední době koupili. Benzín vezmu na každím km všude ale energii nikoliv. Musím na to myslet po celou dobu jízdy. A kdo nedojede včas, má smůlu.

Chevy Volt pravda má malý dobíjecí motorek na benzín v případě potřeby ale to Tesla nemá. Ford se nabíjí asi 8 hodin, Nissan Leaf značně déle, a ostatní výrobci také nejsou elektromobily nadšeni. Budoucnost to rozhodně nemá. To spíš přijdou dnes už spolehlivé a dokonce lehké a cenově velmi rozumné palivové články (Fuel cells) třeba na spalování vodíku. (Přímé spalování vodíku nepřipadá v úvahu).

+3/−2
25.9.2016 19:25

J20i36ř37í 72S82c89h96w35a61c65h 8948434718586

a co je od 500 do 1000 mil pěško-bus?

+2/0
25.9.2016 19:45

M74a75r25t39i24n 50H69e10j82t24m79á92n92e86k 9136517671478

Automobilku Tesla Motors sleduji od roku 2012, kdy spustila výrobu Modelu S. Z výsledovek hospodaření vyplývá, že Tesla hodně investuje, proto je ve ztrátě, ale z každého vozu má zisk převyšující 20%. Vaše informace o ztrátě na každém voze 4000 USD máte z webu, kde se vyjadřují o ekonomice lidé, kteří ji nerozumí.

Nás v Evropě (jak říkáte "tupé ovce") cena baterie určitě zajímá, ale až ji bude potřeba vyměnit. Klidně vás chytré amíky poučím: Tesla dává na baterii záruku 8 let na 80% původní kapacity a to bez ohledu na ujeté kilometry, čili bez ohledu na počet dobytí.

Abych předešel tupému nepochopení, které si zde dovoluji předpokládat, řekněme si to v číslech:

Můj kdysi nový Model S (P85+) měl na počátku reálný dojezd 402 km na jedno nabití. Automobilka dává na tento vůz záruku, že po osmi letech neklesne dojezd na jedno nabití pod 80% původní kapacity, tj. pod 321 km. Můj bez mála tříletý Model S dnes vykazuje dojezd 382 km a proto nemám důvod si myslet, že po osmi letech baterie bude pod deklarovaným opotřebením.

Na druhou stranu je pravda, že dokud nebudou Tesly osmileté, budeme se muset spokojit s odhady. Můj odhad se opírá o vůz, který mám v garáži a váš předpoklad opíráte o co?

+2/−2
27.9.2016 22:41

R49a91d77e17k 44T79o95m58š27ů 3725853902741

Co se týká životnosti baterií, z toho je asi momentálně nejmenší obava. Ostatně prozatímní data zatím ukazují, že to není nijak špatné. Viz např.

http://www.daglievemensen.nl/tesla/maxrange.htm

Otázkou je, co se bude dít s bateriemi po pátém šestém roce, ale to zatím nikdo neví. Málokdo už používá telefon po 6.roce života baterie. Úskalí technologie je prozatím hlavně vysoká cena a dostatek (rychlých) nabíjecích míst. Jinak díky za reakce, to se cení a na nadávající příliš nehleďte ;-)

+1/0
28.9.2016 9:12

M18a74r91t26i31n 62H38e97j60t62m20á52n23e91k 9896967201318

Životnost baterie a omezený dojezd EV je nejčastějším tématem všech úvah. Často se setkáváme u výrobců s údajem o době dobití baterie na 80% kapacity a to má hned několik důvodů:

1) posledních 20% kapacity se dobíjí i u Tesly stejně dlouho jako nabíjení od 0 do 80% (40+40 minut);

2) Tesla doporučuje pro každodenní běžné dobíjení vůz dobíjet ideálně na 80%, maximálně na 90% své maximální kapacity z důvodu výrazného prodloužení životnosti baterie.

Plné dobití výrobce doporučuje provádět jen bezprostředně před jízdou. Dobití baterie na 100% s tím, že vůz takto zůstane stát v garáži je pro baterii stejně škodlivé, jako zbytečné nechání vozu bez dobíjení s téměř vybitou baterií.

Vozy Tesla mají management dobíjení uživatelsky přívětivý a sám vůz si řekne, co je pro baterii vhodné, takže šetrné zacházení není pro uživatele žádná věda.

K bateriím v mobilu se nikdo nechová tak obezřetně, jak by se choval k bateriím ve svém drahém voze. To je důvod, proč nelze životnosti těchto baterií vůbec srovnávat.

A děkuji za povzbuzení k dalším reakcím. Všiml jsem si konečně, že vyloženě negativní příspěvky zde píše pořád dokola jen několik málo jedinců a tak se mi hnedle trošku ulevilo...

0/0
28.9.2016 17:16

H19o97n57z92a 79T79a66r 3419442434642

Degradace baterií v elektromobilu Tesla

www.hybrid.cz/degradace-baterie-v-tesla-model-s-4-po-100-000-km

www.hybrid.cz/degradace-baterii-v-elektromobilu-tesla-model-s

0/0
29.9.2016 18:07

H33o95n23z90a 49T71a27r 3109692814882

Cenově dostupné palivové články ?

Palivové články mají omezenou životnost .

Automobil s palivovými články je složitější na výrobu než elektromobil a proto také dražší .

Sít čerpacích stanic je za tím v plenkách .

Podchlazený Vodík je v tepelně izolovaných tlakových nádržích pod velmi vysokým tlakem 700 bar .

Když automobil stojí. Musí se Vodík, který se pomalu ohřívá a tím se zvyšuje jeho tlak s nádrží upouštět / spotřebovávat .

Velký potenciál pro vodík je v nákladní dopravě, kde vysokou pořizovací cenu vyváží velký nájezd Km . V osobní dopravě je vodíkový pohon pro svou nákladnost neekonomický .Automobil Honda FCX Clarity (2008) s vodíkovým palivovým článkem, už je delší dobu na trhu Déle než Toyota Mirai . Přesto si ani jeden model zákazníky nehledá snadno. Vodíkových Čerpacích stanic je doslova jako šafránu.

https://en.wikipedia.org/wiki/Honda_FCX_Clarity

https://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_Mirai

http://www.hybrid.cz/tagy/vodikovy-pohon

+1/0
29.9.2016 18:03

V39a48c88l38a66v 63V31a87v16r61a 3177514765917

a jak bude nadšený až dojde životnost baterie? Už ví na kolik ho přijde?

Jestlipak už se někdo v Čechách odvážil napsat že Tesla prodělává na každém autě v přepočtu 100,000 Kč? Nic?

Při současné ceně tradičních paliv, je nesmysl kupovat elektromobil. Měl jsem možnost jezdit s jinými elektromobily a vím jak propastný rozdíl je mezi tradičním pohonem a baterií. Velmi propastný.

Před časem jsm také psal, že diesel patří do traktoru a ne do menšího auta. Mno sklidil jsem posměch... a automobilky UŽ NA TO TAKÉ PŘIŠLY. A tak je to se vším. Evropa je opravdu velký kus za Amerikou. Však také v tabulce nejprodávanějších aut na americkém trhu není až do 35. místa ani jediné evropské vozidlo. Zato už přes dvacet le jím Ford řady F. Tedy v rozměrech pro dospělé chlapy a na dálnici KING. A zkuste mě vybrzdit. (To se tu v usa ale nezná. Škoda.)

+1/−2
25.9.2016 19:12

H26o25n94z22a 59T89a27r 3939432374652

U Tesly je záruka na akumulátor 8let bez omezení počtu najetých km .

Která automobilka nabízí záruku bez omezení počtu najetých km na spalovací motor. V ceně vozu je zahrnuto nabíjení ( Supercharger ) bez poplatku Po celou životnost elektromobilu. Která automobilka vám k autu nabízí palivo po celou životnost automobilu . Přesto probíhá 95% nabíjení pomalým zpoplatněným nabíjením doma v garážích.

Tvrdit že automobilka, která všechny příjmy spět investuje do rozvoje je ztrátová Není objektivní postoj . Tesla připravuje výrobu svého klíčového modelu 3 a to stojí sakra velké peníze Rozjet výrobu nového automobilu.

Také staví Gigafaktory společně s firmou Panasonic bez které není možné výrobu modelu 3 rozjet, protože dosavadní výrobní kapacity nedokáži pokrýt poptávku po akumulátorech . Značné množství vyrobených akumulátoru je totiž použito do energetických uložišt pro FV, které Tesla také vyrábí

Největší počet majitelů Tesla motors přešlo od značky BMW.

Jednoho majitele Tesla S se ptali. Proč vyměnil své luxusní BMW za Teslu S.

On odpověděl, že pro velký nájezd km měl u BMW velké náklady na servis a palivo.Tesla má výkonný Bezúdržbový pohonný agregát s 8_letou zárukou a palivo pro pohon zdarma a to nikdo jiný nenabízí.

Americká vláda podporuje elektromobily, protože klasické spalovací motory se značně podílejí na znečištění ovzduší ve městech . Mladá populace trpí chronickými dýchacím potížemi a léčba je velmi nákladná.

Automobilky přestávají nabízet naftové agregáty u malých automobilů ne proto, že by to bylo k ničemu, ale proto, že poptávka na trhu klesla do té míry, že nemá smysl tyto motorizace nabízet.

"Evropa je opravdu velký kus za Amerikou" Jestli jste si nevšiml tak Tesla motors sídlí v USA

Evropské automobily se ve v USA spatně prodávají, protože jsou prostě drahé a k tomu je potřeba i nákladnější zákonné pojištění . K čemu je výkonný pohonný agregát, když na dálnicích v USA platí ještě přísnější rychlostní limity než v Evropě a překročení ry

+2/−1
25.9.2016 22:46

H96o60n72z30a 71T95a50r 3499292684182

Evropě a překročení rychlosti je tvrdě trestáno . Protáčení kol při rozjezdu tzv. gumování je také pokutováno .

http://chcidoameriky.cz/rizeni-auta-a-dopravni-predpisy-v-usa

http://www.usporne.info/417-tesla-model-s-p85-skutecna-spotreba/

0/0
25.9.2016 22:51

D14a50v23i13d 19H56o36l13m26a54n 5464980327

U služební Octávky (334.000,-Kč) mám za pět let najeto 205.000km. Náklady na palivo činí 390.000,- Kč. Za tři roky bude bude mít auto najeto cca 300.000km a šoupne se do bazaru. Celkové náklady i s palivem 334 + 390 + 185 + 120(údržba) -50(za prodej)= 979.000,- Kč celkem za 8 let provozu a najetých 300.000km. Kde je ta výhoda dotované Tesly ?? Já vidím jen mediální propagaci velkého nesmyslu, který dotují zejména Ti, kteří se na Teslu nikdy nevzmohou. Celé to začne dávat smysl ve chvíli, až do auta půjde strčit "energetická krabička" v ceně do 20.000,-Kč, o velikosti akumulátoru, která bude mít energii na dojezd >1000km, která bude snadno doplněnitelná energií do 10min a bude mít životnost min 2-3 roky. V této chvíli říkám : ano, dává to smysl a i bez masivních dotací se to prosadí naprosto samo, ve velmi krátkém časovém horizontu. Do té doby je to prostě jen hračka pro snoby, či poblázněné rádobyekology - a pište si argumentů třeba milion.

+2/−2
26.9.2016 13:20

J55i32ř87í 20S90c70h44w15a60c72h 8698124578676

Srovnávat auto s dynamikou supersportu s octávkou je poněkud mimo....

+4/−3
26.9.2016 14:38

M44a65r66t11i56n 33N18o20v54á97k 6553797709671

já mám takový pocit, že až dojde životnost těch baterií + další ekonomické faktory v dané době cca okolo roku 2020-2025 mohou vyústit v totální krach Tesly a tedy řešit nějakou reklamaci bude opravdu naprosto MIMO..

btw.. Nevím, zdali "OBDIVOVAT" nějakého tzv. "metro-intelektuála", že si pořídí auto za 3 mil + (aby ušetřil náklady na palivo + to obhájil "nekompromisním" - šetřím životní prostředí) - když každé druhé auto se spalovacím motorem vč. HYBRIDU!!! přijdu na 1/2 a za celou dobu jeho existence NAPROSTO nemůže i při abnormální spotřebě paliva utratit více, než za tu Teslu...

lidi jsou zkrátka buď a) magoři.. b) totálně ulítlí nadšenci (chápu u věcí, které si dokáže za svůj plat pořidit průměrně vydělávající člověk, který kvůli tomu nezkrachuje) c) osvícení průkopnící (= ti ale většinou vynalézají nové věci).. nebo totálně namyšlení a sebestřední zbohatlíci (at již díky dědictví nebo úspěchu na burze), co se potřebují pokaždé zviditelnit.. (jejich IQ je často nižší, než běžného obchodního manažera - žel, ale mají peníze, tak se chovají jako prasata).

0/−3
26.9.2016 1:27

M40a21r20t59i61n 50H73e49j17t39m57á57n34e12k 9536767531108

Proč mě titulujete metro-intelektuálem a totálně namyšleným sebestředným zbohatlíkem? A z čeho usuzujete, že se chovám jako prase? Milý pane, myslím, že článek není o mě, ale o autu, ale chápu, že se každému nemusí líbit. Ostatně i já měl na výběr a Tesla byla moje volba. Ostatně i když se zamyslím zpětně, vážně mě nenapadá v této cenové hladině žádné lepší auto. Přesto nikomu neberu názor, že by si raději za tytéž peníze koupil 10 Oktávií, 15 Hjondé anebo 20 Kijí.

No asi bych měl ještě říci, že na auto jsem ani nešetřil a ani jsem na něj nenakradl. Je to drahý vůz, ale jeho cena prostě odpovídá mým příjmům a těm také odpovídá i mé daňové přiznání.

Teslu jsem si určitě nepořídil proto, abych následně šetřil za palivo. Nízké náklady na pohon a servis jsou bezesporu určitou výhodou oproti všem ostatním vozům dané cenové kategorie, ale tím veškerá ekonomická výhoda končí.

Je zde hodně negativních příspěvků, hodně zavádějících dezinformací a mýtů. O něčem to svědčí a z toho mi je trošku smutno. Vím, že to nemohu změnit, ale možná se pokusím na některé příspěvky odpovědět. Samotného mě překvapilo, že některé věci mi ještě nejsou úplně fuk...

+1/0
27.9.2016 20:23

M61a87r91t46i59n 53K89a74l24e45n76d89a 1630213100

nic si z toho nedělejte martine, předpokládám podle jména spojení kaprovkou takže opravdu nikdo nepochybuje že jste na ni musel šetřit nebo nedejbože že by jste si ji nemohl dovolit. tím ovšem ekonomika provozu takového auta končí. majítelé tesel to nechtějí slyšet ale hustota energie v článcích preferuje k city-caru a ne k autu na lago (to se dá dát za 6 hodin tj s jedním čůráním a jedním) a to se bavíme o klidné jízdě nepřekračující 160km/h v de a 135 v it (IGL raději nevidět neslyšet). sám zůstanu u auta za 2.5 ač jsem o ní uvažoval tak prostě ekonomicky to za životnost při mém nájezdu (60tkm) prostě nevychází. to nehovořím o situaci kdy jsem měl v brně jednání a díky nehodě na 59 km jsem zjistil že jsem nechal ipad v restauraci v brně. tj bez problémů jsem dojel na 105l litrů domov-praha-brno-59-brno-praha-domov. představa že bych mojí rychlostí 179 v noci ani nedojel zpět do brna a někde 40 minut přešlapoval mě fakt děsila.

0/0
30.9.2016 21:37

M76a74r49t61i19n 49H17e92j94t57m36á53n97e97k 9156667761548

Pokud mě někdo ještě po sedmi letech stále dokáže propojit jak říkáte s "Kaprovkou", tak to mě vážně potěšilo. Děkuji Martine. Jinak s Vaší argumentací musím souhlasit, tedy z Vašeho úhlu pohledu.

Asi by se lidé neměli příliš pozastavovat nad tím, že z majitele Tesly se během krátké doby stává Tesla nadšenec a nezřídka mnozí z nás jsou nakonec i Tesláckými fanatiky. Ono se to vážně může stát každému a může za to jen a pouze - jak jinak: Tesla. Asi nemá cenu tady rozepisovat jak a čím se to auto začne časem dostávat majiteli "pod kůži". Je to pochopitelně tím jeho pojetím, které bylo od počátku vyvíjeno jako "smart" auto. Zatím se nepovažuji za Tesla fanatika, ale Tesla nadšenec jsem určitě. Je ovšem pravda, že jsem měl všechna svoje auta docela rád, jenže právě proto o to těžší to měla Tesla se mnou.

Nakonec musím říci jedno. Ani kdybych tady tisíckrát popisoval výhody a odlišnosti jízdy Teslou, nikdy se to nevyrovná vlastní zkušenosti. Za sebe všem doporučuji, využijte příležitosti, pokud nastane a svezte se v Tesle jako řidič. Stačí 50 km a bude vymalováno. Neříkám, že to přesvědčí každého ke koupi, to určitě ne, ale ten zážitek a ta čirá radost za to prostě stojí.

0/0
1.10.2016 17:41

M54a28r81t74i92n 61H66e69j85t35m37á71n27e75k 9456577571378

Pokud jde o auta, tak tvrdíte, že Evropa je podle Vás velký kus za Amerikou? Normálně jsem si poprskal monitor, tak jsem se už dlouho nenasmál! Vždyť sám tvrdíte, že dvacet let je nejprodávanějším vozem na americkém trhu Ford řady F!!! A pak, že my v Evropě jsme tupé ovce... Vy jste ale šprýmař chlape!R^

+1/0
27.9.2016 22:48

R43a59d53e93k 96T87o33m98š90ů 3765193782101

Vávra aka Thyronx (bývalý zaměstnanec Fordu v USA) už nám ty moudra z USA dává na Idnes možná 20 let ;-)

+2/0
28.9.2016 7:57

H44o19n92z27a 11T81a86r 3949482634802

Model Tesla x Konfigurátor >>> Není to jako u klasického automobilu Kde se jako první vybírá motorizace u elektromobilu tvoří Základ ceny Kapacita akumulátoru Ta začíná u Modelu X na

74.800 € a může se vyšplhat až 146.800 €

https://www.tesla.com/en_EU/modelx/design

+2/0
25.9.2016 14:41

R65i33c40h59a17r50d 50M76i62c61h20a93l73o86w77s14k38i 1661789195266

Ekonomický a ekologický nesmysl s nizkou užitnou hodnotou.

+4/−6
25.9.2016 12:23

P58e70t81r65a 52K39o56v55á26ř29o94v95á 2720381731570

Nějak furt nechápu, proč všichni řeší dojezd.. elektro na krátké vzdálenosti, na dlouhé soukromý letoun, ne? :-P Ne vážně, probuďte se.. tohle přeci neni auto na sbalení rodiny na dovolenou do Chorvatska. To je prostě zatím na denní ježdění pro lidi s dvěma auty. Osobně na dlouhé jízdy a dovolené máme taky doma velkého kombíky, zato jiné na běžné ježdění do práce, kam jezdím denně už 22 let a dojezd 200 km s přehledem za ten den ani nespotřebuju. Je to jako byste si stěžovali na parametry při koupi sekačky na trávu a přitom potřebujete traktor.

+6/−3
23.9.2016 23:43

J72o91z50e36f 41K25o47s34t24e28l39a32n77s58k37ý 8695532639166

Pomaly, resp. pomerne rýchlo sa to rozbieha. Ako kedysi pred 25 rokmi mobilné siete a telefóny. Prvé telefóny boli nekresťansky drahé, ťažké, s malou výdržou a dalo sa s nimi volať len vo veľkých mestách. Účty za telefonovanie boli tak 10 x väčšie ako dnes.

S elektromobilmi to bude podobné. Čím viac ich bude, tým viac bude nabíjacích staníc. A čím viac bude nabíjacích staníc, tým viac bude elektromobilov. A tak dokola. A čím viac sa bude vyrábať a predávať elektromobilov, tým budú lacnejšie. A čím budú lacnejšie, tým viac sa budú predávať. A tak dokola. :-)

Zlatým dolem budúcnosti bude výroba batérií. Na svete ich bude potrebných niekoľko milliárd...

Elektromobily sú pekným príkladom životného cyklu nejakej technológie. Každú novú technológiu si najskôr môžu dovoliť len bohatí nadšenci - ako pán v reportáži. Tým ako sa technológia stáva masovejšou, jej cena klesá a môže si ju dovoliť stále väčší okruh ľudí. Stačí si spomenúť, koľko stáli prvé CD napaľovačky (asi 350.000 korún), koľko stáli prvé ploché televízory (300.000 korún) atď. Pritom v porovnaní so súčasnými výrobkami za "hubičku" mali doslova katastrofálne vlastnosti: 1 rýchlostné napaľovanie či rozlíšenie 640 x 480 bodov u TV. Dodnes si spomínam, aký hrozný obraz mal môj šéf na svojej plazme za 100.000 korún.

+8/−2
23.9.2016 20:30

J61a58n 92D63ě20t92á31k 4461424259960

Tahle skvělá nová technologie už se nám tu rozbíhá víc jak jedno století a furt nic, drahé je to neskutečně a ještě na tom Musk prodělává. Kde konkrétně očekáváte nějaké zlevnění, je mi naprostou záhadou. V tom krámu není žádná nová technologie, je tam trocha levné elektroniky made in China, ta už levnější asi nebude, akumulátor a elektromotory, které používáme nějakých 150 let a hliníková karoserie, která asi taky zásadně levnější v dohledné době nebude. Nechci vám kazit nadšení, ale čekáte v podstatě na zázrak.

+2/−3
24.9.2016 2:13

M11i58r14o 55M65o74r37i82c 5845424332563

Kapacita akumulátorov sa za posledných 20 rokov zväčšila 5x, ich cena klesla na 1/5 a počet nabíjacích cyklov stúpol 5x.

Za 5 rokov bude kapacita akumulátorov o 30% vyššia (pri rovnakej veľkosti a hmotnosti) a budú o 50% lacnejšie, ako teraz.

To sú fakty a zázrak to rozhodne nebude.

Len aplikácia masovej výroby, nič viac.

+4/0
24.9.2016 17:41

R51a34d98e33k 76H66o91d34a51ň 9186317211983

Pokud kapacita stoupla za 20 let 5x, tak mi vysvětlete proč má Tesla jen pětkrát větší dojezd než elektromobily staré více než 100 let.

+1/−1
24.9.2016 23:50

H78o37n39z42a 19T78a14r 3199262274802

Ano. Jenže ty elektromobily měly malou konstrukční rychlost Nižší energetické nároky na km. https://www.youtube.com/watch?v=v_05ddNt_-8

. Energetické nároky nejsou lineární se zvyšující se rychlosti.

Když pojedete s Teslou pomalu Tak jak jezdily ty první elektromobily ujedete mnohem víc km.

http://www.hybrid.cz/novy-rekord-88562-km-v-elektromobilu-tesla-model-s

+2/0
25.9.2016 9:52

J27i31ř92í 61S41c70h78w73a37c11h 8518394208696

plné nabití 90 kWh x tarif

tarif dle "konfigurace" cca od 1,50 do 5 Kč

takže cena 1 nabití (při účinnosti 90%) někde mezi 150 až 500 Kč

+1/0
23.9.2016 17:28

J79i50ř89í 55S91c36h91w56a85c47h 8978504758636

patří níže jako odpověď na otázku P. Vopičky

+1/0
23.9.2016 17:29

J28a47r34o16m28í15r 55K72r39á91l 4790399574839

K tomu tarifu ještě přidejte stálé platby.

+1/0
23.9.2016 17:30

J97i36ř97í 28S71c64h98w63a28c70h 8348544358736

nevím jak je to mezi obvyklým (standardním) 25A a 32 A ale mezi 25 a 16A je nyní rozdíl necelé 400 ročně (u EONu)

0/0
23.9.2016 17:33

J16a24r43o30m12í19r 18K62r27á32l 4910639974169

S 3x25A toho moc nenabijete. A u sazby "Standard" máte podstatně vyšší cenu za 1 MWh.

+1/0
23.9.2016 18:13

J20i96ř74í 62S77c18h58w59a49c78h 8778214638646

já vím, jen jsem se snažil "odhadnout" navýšení stálé platby při navýšení hlavního jističe z 25A na potřebných 32 A ;-)

0/0
23.9.2016 23:17

J28a62n 81D72l79o80u65h25ý 7584599360489

Tankuji plnou cca za 350kc a najedu na to minimalne 400km ;-) Tesla je ekonomicky nesmysl.

0/−1
26.9.2016 7:22

P74e44t19r 74V35o18p65i91č53k31a 5952707767266

zajimalo by me, kolik takove 6hodinové nabíjení 400V zásuvkou stojí, to musí být pěkný pohled na měsíční fakturu za elektřinu ...

0/0
23.9.2016 15:36

J25a56r74o63m51í90r 54K53r44á63l 4500299824269

Jen za jistič zaplatíte měsíčně o dost víc. Minimum je 3x32A, ale spíše 40.

0/0
23.9.2016 17:29







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.