Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

O myších a lidech. Topolino zahájilo revoluci v motorizaci Itálie

V souvislosti se značkou Fiat vytanou většině lidí na mysli zpravidla nejmenší automobily prohánějící se po všech možných cestách i necestách, ty automobily, do kterých člověk sotva vlezl, ale přesto do nich lezl opakovaně a s láskou. Aby také ne, vždyť slavná turínská firma se v segmentu trpasličích aut stala dle mnohých nekorunovaným králem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M68i47c44h38a59l 88H46o30r 9110723202578

Tuším, že motor poválečné škody měl původ ve Fiatu.

0/0
23.10.2016 0:26

J96i42ř96í 10E86r73b35e68n 1473964836507

Tušíte špatně. Motory tudorů, sedanů, octavií, stejšnů i 1203 vycházely z předválečného popularu.

A embéčkové až fabiácké hliníkovky byly původní konstrukcí Jiřího Müllera z AZNP.

0/0
25.10.2016 11:16

P84e51t46r 92L91a43n89g16e70r 6975595590952

R^

0/0
22.10.2016 12:20

A33l58b53e82r26t 88K45á31m47e39n 9614798989291

Tak to počujem prvý krát, že Fiat Nuova 500 sa vyrábal až do roku 1975 a dokonca vraj mal boxer motor.

Fiat 110 Nuova 500 sa vyrábal od 1957 do 1960 sa zvykol označovať aj Fiat 500N

Fiat 110 Nuova 500 SPORT 1957 - 1960 alias Fiat 500 SPORT

Fiat 110 Nuova 500 D alias Fiat 500 D sa prestal vyrábať v marci 1961.

Od tohoto dátumu sa začal vyrábať model Fiat 110 F, Berlina a od r. 1968 do r. 1072 sa paralelne vyrábal aj model Fiat 110 Berlina 500 L

Od r.1972 do 1975 sa vyrábal model Fiat 110 F/II Berlina 500 označovaný aj 500 R, ktorý sa vyrábal už paralelne s Fiatom 126 a s motorom 595 ccm a synchronizovanou prevodovkou.

Na prvý pohľad sa Nuova od Berliny dá rozoznať podľa dverí "proti vetru", v nemecky hovoriacich krajinách "samovražedné" dvere.

Kombi verzia mala označenie Fiat 120 Nuova 500 Giardiniera.

Okrem toho sa robila plážová verzia JOLLY a športové verzie od Abarthu (4 rôzne upravy motora) a Giannini (tuším až 12 verzií)

Žiaden z týchto modelov nemal boxer motor !!

+1/0
21.10.2016 19:39

A34l23b94e88r81t 73K18á69m21e91n 9624798259311

zabudol som na verzie my car Francis Lombardi - niektoré verzie nemali plátenú strechu, mali veľký rošt ako prednú masku, inú palubovku vrátane tachometra, otváracie (výklopné) bočné zadné okná . . .

0/0
21.10.2016 19:56

R73a64d15e98k 16F92o25l74p74r18e50c72h34t

Moje chyba s boxerem (nevím, na co jsem myslel (a to jsem to po sobě četl)), díky, opravím.

0/0
21.10.2016 20:09

J96i11ř34í 56S56c69h94w60a54c89h 8988394348816

https://it.wikipedia.org/wiki/Fiat_Nuova_500

zmínka o boxeru tam je ;-)

0/0
21.10.2016 20:16

J38i69ř71í 19S17c29h33w39a84c59h 8458584358646

ale vypadá to, že jen v prototypu ;-)

0/0
21.10.2016 20:17

R29a23d87e94k 65F97o43l60p70r28e37c81h24t

S boxerem původně počítal Agnelli, ale to nedopadlo. Chyba v článku vznikla ale mnohem "brutálněji" - paralelně jsem psal článek o hadimrškách, tady jsem chtěl rychle doplnit závěrečný odstavec o nových pětistovkách a automaticky jsem místo "motor" napsal "boxer".

+1/0
21.10.2016 20:36

R95a26d18e44k 13F55o48l35p75r44e82c67h44t

už blbnu, počítal s tím samozřejmě Dante Giacosa

+1/0
22.10.2016 13:26

J64i35ř90í 27S36c32h39w20a10c18h 8408724748156

tady to tvrdí, že prostě "pětistovka" se dělala až do roku 1975....

https://it.wikipedia.org/wiki/Fiat_Nuova_500

a je tam zmínka i o tom dvouválcovém boxeru. ;-)

0/0
21.10.2016 20:14

J68i49ř73í 15S21c73h67w62a20c57h 8768314628186

sorry, jen v prototypu

0/0
21.10.2016 20:17

A55l83b19e42r56t 39K32á97m76e12n 9834718569331

VersioniModificheDalAlI serie Luglio1957Settembre1957I serie migliorataint.Settembre1957Novembre1957II serie economicamecc.Novembre1957Marzo1958II serie normaleest./int./mecc.Novembre1957Marzo1958II serie normale Americaest.Dicembre1957Marzo1958III serie economicaint./mecc.Marzo1958Luglio1958III serie normaleint./mecc.Marzo1958Luglio1958III serie normale Americaest.Marzo1958Luglio1958sport Zagato gran turismoprototipoNovembre1957Novembre1957sport trasformabile I serieest./int./mecc.Giugno1958Marzo1959sport berlina I serieest./int./mecc.Giugno1958Marzo1959sport trasformabile I serie Americaest./int./mecc.Giugno1958Marzo1959IV serie economicaint./mecc.Luglio1958Marzo1959IV serie normaleint./mecc.Luglio1958Marzo1959IV serie normale Americaest.Luglio1958Marzo1959V serie economica trasformabileest./int./mecc.Marzo1959Marzo1959V serie 59 tetto apribileest./int./mecc.Marzo1959Marzo1959V serie 59 tetto apribile Americaest./int./mecc.Marzo1959Marzo1959V serie 59 trasformabile Americaest.Marzo1959Marzo1959V serie 59 tetto apribile Americaest.Marzo1959Marzo1959VI serie 59 trasformabileest./int.Marzo1959Luglio1959VI serie 59 tetto apribileint.Marzo1959Luglio1959VI serie 59 trasformabile Americaest.Marzo1959Luglio1959VI serie tetto apribile Americaest.Marzo1959Luglio1959VII serie 59 trasformabileest.Luglio1959Luglio1959VII serie '59 tetto apribileest.Luglio1959Ottobre1959VII serie 59 trasformabile migliorataint.Luglio1959Ottobre1959VII serie '59 trasformabile Americaest.Luglio1959Novembre1959VII serie tetto apribile Americaest.Luglio1959Novembre1959VII serie 59 t.a. luxus (Germania)est.Settembre1959Novembre1959VIII serie 59 trasformabileest.Ottobre1959Novembre1959VIII serie 59 tetto apribileest.Ottobre1959Novembre1959sport berlina II serie 59est./int./mecc.Marzo1959Marzo1959sport trasformabile tetto apribile II serie 59est./int./mecc.Marzo1959Marzo1959sport trasformabile tetto apribile II serie 59 Americaest.Marzo1959Marzo1959sport berlina III serie 59int.Marzo1959Luglio1959spor

0/0
21.10.2016 21:18

A77l88b85e14r92t 54K39á93m12e68n 9774988949901

Škoda. Taká pekná tabuľka to bola. Tu je originál:

http://www.500clubitalia.it/informazioni-tecniche/modelli-fiat-500-storica

0/0
21.10.2016 21:20

J83i28ř69í 79E26r86b26e45n 1293384986127

V kontextu tohoto článku zní směšně stesky mnohých lidí, kteří tvrdí něco o tom, jak bylo meziválečné Československo na motoristické špici a nebejt bolševiků, tak Škodovka byla významnější než Volkswagen.

Ani náhodou. Největší objem výroby osobních automobilů v RČS byl v roce 1938, a to kolem 6000 aut z pěti automobilek, zatímco FIAT vychrlil přes 20 tisíc aut od jednoho typu. Jedinou československou konkurencí mu technicky byly aerovky (Praga Piccolo, Škoda Popular i Tatra 57 byly o třídu výš) vyráběné v pár stech kusů ročně. Pár desítek špičkových limuzín Tatra 77/77A/87 to nevyrovná.

+2/0
21.10.2016 10:48

J87i80ř36í 53K34o31c26u84r40e31k 6515264475498

Ano, vezmeme jeden ukazatel, a ten nám potvrdí naši teorii. Schválně: Kde byla největší meziválečná vagonka na světe.

0/0
21.10.2016 11:57

J57i49ř86í 73E54r89b77e77n 1173914766117

???

Co má vagonka společného s motorismem, resp. výrobou automobilů? 8-o

0/0
21.10.2016 12:41

J89i92ř45í 59E49r42b29e98n 1393684456907

Jinak se pochlubte svými vědomostmi, jsem zvědav, kteráže vagonka to byla.

0/0
21.10.2016 12:45

T57o47m14á93š 53V59a96v52e93r84k64a 7731280812884

Strejda Topolino :-)

0/0
21.10.2016 10:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.