Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

O myších a lidech. Topolino zahájilo revoluci v motorizaci Itálie

V souvislosti se značkou Fiat vytanou většině lidí na mysli zpravidla nejmenší automobily prohánějící se po všech možných cestách i necestách, ty automobily, do kterých člověk sotva vlezl, ale přesto do nich lezl opakovaně a s láskou. Aby také ne, vždyť slavná turínská firma se v segmentu trpasličích aut stala dle mnohých nekorunovaným králem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M69i82c84h68a91l 64H23o54r 9200683932918

Tuším, že motor poválečné škody měl původ ve Fiatu.

0/0
23.10.2016 0:26

J68i77ř48í 50E83r18b39e33n 1803394536497

Tušíte špatně. Motory tudorů, sedanů, octavií, stejšnů i 1203 vycházely z předválečného popularu.

A embéčkové až fabiácké hliníkovky byly původní konstrukcí Jiřího Müllera z AZNP.

0/0
25.10.2016 11:16

P14e94t70r 21L37a51n60g29e40r 6235265420732

R^

0/0
22.10.2016 12:20

A88l26b50e72r41t 16K18á63m11e51n 9724788109441

Tak to počujem prvý krát, že Fiat Nuova 500 sa vyrábal až do roku 1975 a dokonca vraj mal boxer motor.

Fiat 110 Nuova 500 sa vyrábal od 1957 do 1960 sa zvykol označovať aj Fiat 500N

Fiat 110 Nuova 500 SPORT 1957 - 1960 alias Fiat 500 SPORT

Fiat 110 Nuova 500 D alias Fiat 500 D sa prestal vyrábať v marci 1961.

Od tohoto dátumu sa začal vyrábať model Fiat 110 F, Berlina a od r. 1968 do r. 1072 sa paralelne vyrábal aj model Fiat 110 Berlina 500 L

Od r.1972 do 1975 sa vyrábal model Fiat 110 F/II Berlina 500 označovaný aj 500 R, ktorý sa vyrábal už paralelne s Fiatom 126 a s motorom 595 ccm a synchronizovanou prevodovkou.

Na prvý pohľad sa Nuova od Berliny dá rozoznať podľa dverí "proti vetru", v nemecky hovoriacich krajinách "samovražedné" dvere.

Kombi verzia mala označenie Fiat 120 Nuova 500 Giardiniera.

Okrem toho sa robila plážová verzia JOLLY a športové verzie od Abarthu (4 rôzne upravy motora) a Giannini (tuším až 12 verzií)

Žiaden z týchto modelov nemal boxer motor !!

+1/0
21.10.2016 19:39

A29l53b88e49r40t 39K45á63m95e93n 9124268689171

zabudol som na verzie my car Francis Lombardi - niektoré verzie nemali plátenú strechu, mali veľký rošt ako prednú masku, inú palubovku vrátane tachometra, otváracie (výklopné) bočné zadné okná . . .

0/0
21.10.2016 19:56

R73a60d55e61k 16F75o94l90p87r60e48c32h44t

Moje chyba s boxerem (nevím, na co jsem myslel (a to jsem to po sobě četl)), díky, opravím.

0/0
21.10.2016 20:09

J84i13ř52í 96S42c37h17w41a74c51h 8728844128386

https://it.wikipedia.org/wiki/Fiat_Nuova_500

zmínka o boxeru tam je ;-)

0/0
21.10.2016 20:16

J34i30ř56í 70S25c47h11w88a49c94h 8218714348486

ale vypadá to, že jen v prototypu ;-)

0/0
21.10.2016 20:17

R38a64d37e11k 17F94o59l60p52r95e69c87h60t

S boxerem původně počítal Agnelli, ale to nedopadlo. Chyba v článku vznikla ale mnohem "brutálněji" - paralelně jsem psal článek o hadimrškách, tady jsem chtěl rychle doplnit závěrečný odstavec o nových pětistovkách a automaticky jsem místo "motor" napsal "boxer".

+1/0
21.10.2016 20:36

R75a98d19e82k 75F13o46l69p70r41e88c33h84t

už blbnu, počítal s tím samozřejmě Dante Giacosa

+1/0
22.10.2016 13:26

J42i95ř62í 57S85c69h13w67a12c19h 8238714778166

tady to tvrdí, že prostě "pětistovka" se dělala až do roku 1975....

https://it.wikipedia.org/wiki/Fiat_Nuova_500

a je tam zmínka i o tom dvouválcovém boxeru. ;-)

0/0
21.10.2016 20:14

J78i72ř76í 60S11c36h85w35a89c39h 8228444688866

sorry, jen v prototypu

0/0
21.10.2016 20:17

A77l31b61e63r96t 94K20á98m84e92n 9724888959211

VersioniModificheDalAlI serie Luglio1957Settembre1957I serie migliorataint.Settembre1957Novembre1957II serie economicamecc.Novembre1957Marzo1958II serie normaleest./int./mecc.Novembre1957Marzo1958II serie normale Americaest.Dicembre1957Marzo1958III serie economicaint./mecc.Marzo1958Luglio1958III serie normaleint./mecc.Marzo1958Luglio1958III serie normale Americaest.Marzo1958Luglio1958sport Zagato gran turismoprototipoNovembre1957Novembre1957sport trasformabile I serieest./int./mecc.Giugno1958Marzo1959sport berlina I serieest./int./mecc.Giugno1958Marzo1959sport trasformabile I serie Americaest./int./mecc.Giugno1958Marzo1959IV serie economicaint./mecc.Luglio1958Marzo1959IV serie normaleint./mecc.Luglio1958Marzo1959IV serie normale Americaest.Luglio1958Marzo1959V serie economica trasformabileest./int./mecc.Marzo1959Marzo1959V serie 59 tetto apribileest./int./mecc.Marzo1959Marzo1959V serie 59 tetto apribile Americaest./int./mecc.Marzo1959Marzo1959V serie 59 trasformabile Americaest.Marzo1959Marzo1959V serie 59 tetto apribile Americaest.Marzo1959Marzo1959VI serie 59 trasformabileest./int.Marzo1959Luglio1959VI serie 59 tetto apribileint.Marzo1959Luglio1959VI serie 59 trasformabile Americaest.Marzo1959Luglio1959VI serie tetto apribile Americaest.Marzo1959Luglio1959VII serie 59 trasformabileest.Luglio1959Luglio1959VII serie '59 tetto apribileest.Luglio1959Ottobre1959VII serie 59 trasformabile migliorataint.Luglio1959Ottobre1959VII serie '59 trasformabile Americaest.Luglio1959Novembre1959VII serie tetto apribile Americaest.Luglio1959Novembre1959VII serie 59 t.a. luxus (Germania)est.Settembre1959Novembre1959VIII serie 59 trasformabileest.Ottobre1959Novembre1959VIII serie 59 tetto apribileest.Ottobre1959Novembre1959sport berlina II serie 59est./int./mecc.Marzo1959Marzo1959sport trasformabile tetto apribile II serie 59est./int./mecc.Marzo1959Marzo1959sport trasformabile tetto apribile II serie 59 Americaest.Marzo1959Marzo1959sport berlina III serie 59int.Marzo1959Luglio1959spor

0/0
21.10.2016 21:18

A56l54b25e75r81t 49K11á50m92e61n 9104428119461

Škoda. Taká pekná tabuľka to bola. Tu je originál:

http://www.500clubitalia.it/informazioni-tecniche/modelli-fiat-500-storica

0/0
21.10.2016 21:20

J71i29ř81í 73E52r59b80e32n 1533564736597

V kontextu tohoto článku zní směšně stesky mnohých lidí, kteří tvrdí něco o tom, jak bylo meziválečné Československo na motoristické špici a nebejt bolševiků, tak Škodovka byla významnější než Volkswagen.

Ani náhodou. Největší objem výroby osobních automobilů v RČS byl v roce 1938, a to kolem 6000 aut z pěti automobilek, zatímco FIAT vychrlil přes 20 tisíc aut od jednoho typu. Jedinou československou konkurencí mu technicky byly aerovky (Praga Piccolo, Škoda Popular i Tatra 57 byly o třídu výš) vyráběné v pár stech kusů ročně. Pár desítek špičkových limuzín Tatra 77/77A/87 to nevyrovná.

+2/0
21.10.2016 10:48

J97i68ř14í 37K12o31c27u50r51e51k 6305214405858

Ano, vezmeme jeden ukazatel, a ten nám potvrdí naši teorii. Schválně: Kde byla největší meziválečná vagonka na světe.

0/0
21.10.2016 11:57

J54i15ř55í 15E89r43b14e39n 1943164706427

???

Co má vagonka společného s motorismem, resp. výrobou automobilů? 8-o

0/0
21.10.2016 12:41

J23i21ř33í 10E67r11b31e80n 1133804876347

Jinak se pochlubte svými vědomostmi, jsem zvědav, kteráže vagonka to byla.

0/0
21.10.2016 12:45

T97o20m82á94š 29V77a61v62e22r73k36a 7261970512824

Strejda Topolino :-)

0/0
21.10.2016 10:21







Najdete na iDNES.cz