Diskuze

O myších a lidech. Topolino zahájilo revoluci v motorizaci Itálie

V souvislosti se značkou Fiat vytanou většině lidí na mysli zpravidla nejmenší automobily prohánějící se po všech možných cestách i necestách, ty automobily, do kterých člověk sotva vlezl, ale přesto do nich lezl opakovaně a s láskou. Aby také ne, vždyť slavná turínská firma se v segmentu trpasličích aut stala dle mnohých nekorunovaným králem.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

M89i24c15h85a16l 64H63o26r

23. 10. 2016 0:26

Tuším, že motor poválečné škody měl původ ve Fiatu.

0 0
možnosti
Foto

J67i85ř75í 14E69r77b36e45n

25. 10. 2016 11:16

Tušíte špatně. Motory tudorů, sedanů, octavií, stejšnů i 1203 vycházely z předválečného popularu.

A embéčkové až fabiácké hliníkovky byly původní konstrukcí Jiřího Müllera z AZNP.

0 0
možnosti

Tak to počujem prvý krát, že Fiat Nuova 500 sa vyrábal až do roku 1975 a dokonca vraj mal boxer motor.

Fiat 110 Nuova 500 sa vyrábal od 1957 do 1960 sa zvykol označovať aj Fiat 500N

Fiat 110 Nuova 500 SPORT 1957 - 1960 alias Fiat 500 SPORT

Fiat 110 Nuova 500 D alias Fiat 500 D sa prestal vyrábať v marci 1961.

Od tohoto dátumu sa začal vyrábať model Fiat 110 F, Berlina a od r. 1968 do r. 1072 sa paralelne vyrábal aj model Fiat 110 Berlina 500 L

Od r.1972 do 1975 sa vyrábal model Fiat 110 F/II Berlina 500 označovaný aj 500 R, ktorý sa vyrábal už paralelne s Fiatom 126 a s motorom 595 ccm a synchronizovanou prevodovkou.

Na prvý pohľad sa Nuova od Berliny dá rozoznať podľa dverí "proti vetru", v nemecky hovoriacich krajinách "samovražedné" dvere.

Kombi verzia mala označenie Fiat 120 Nuova 500 Giardiniera.

Okrem toho sa robila plážová verzia JOLLY a športové verzie od Abarthu (4 rôzne upravy motora) a Giannini (tuším až 12 verzií)

Žiaden z týchto modelov nemal boxer motor !!

1 0
možnosti

zabudol som na verzie my car Francis Lombardi - niektoré verzie nemali plátenú strechu, mali veľký rošt ako prednú masku, inú palubovku vrátane tachometra, otváracie (výklopné) bočné zadné okná . . .

0 0
možnosti
Foto

J33i12ř19í 25E76r31b81e39n

21. 10. 2016 10:48

V kontextu tohoto článku zní směšně stesky mnohých lidí, kteří tvrdí něco o tom, jak bylo meziválečné Československo na motoristické špici a nebejt bolševiků, tak Škodovka byla významnější než Volkswagen.

Ani náhodou. Největší objem výroby osobních automobilů v RČS byl v roce 1938, a to kolem 6000 aut z pěti automobilek, zatímco FIAT vychrlil přes 20 tisíc aut od jednoho typu. Jedinou československou konkurencí mu technicky byly aerovky (Praga Piccolo, Škoda Popular i Tatra 57 byly o třídu výš) vyráběné v pár stech kusů ročně. Pár desítek špičkových limuzín Tatra 77/77A/87 to nevyrovná.

2 0
možnosti

Ano, vezmeme jeden ukazatel, a ten nám potvrdí naši teorii. Schválně: Kde byla největší meziválečná vagonka na světe.

0 0
možnosti

Strejda Topolino :-)

0 0
možnosti