Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nebezpečné airbagy Takata: na začátku se šetřilo na nepravém místě

V automobilovém světě platí jedno nepsané pravidlo: při vývoji se smí šetřit na čemkoliv, jen na bezpečnosti ne. Rozkrývání pozadí aféry s airbagy Takata, která se může týkat více než 70 milionů aut, však ukazuje, že na začátku bylo právě jeho porušení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

B47o44h39u80m31i15l 45M71á15c91a 5981892496373

Kontrolní mechanismy v Technetu jsou asi na podobné úrovni jako v Takatě.

Nekontrolovaně exploduje navlhlý či nahřátý dusičnan amonný, nikoiv dusičnan sodný.

Dusičnan guanidinový je nesmyslný název. Správně je to guanidinium-nitrát. Obstát by mohl i dusičnan guanidinu.

+2/0
23.9.2016 21:20

D11a96v74i82d 46H77e89r34i96a61n 6714726297651

Stejně TAKATA vyrábí dál, nikdo jiný to skoro neumí, takže jsou v pohodě.

0/0
23.9.2016 13:22

J93a45r15o52s40l90a88v 97R78y30c53h29t23á40ř 2414919959116

Dusičnan guanidinový?

0/0
23.9.2016 8:58

V52a34š69e28k 82P64l36u62s84k23a46l 2777188570851

guanidin – NH2–C(NH)–NH2

0/0
23.9.2016 11:07

J79a76r68o85s56l58a57v 47R12y28c53h39t26á64ř 2584929159646

a na této organické látce je někde připojena NO3 skupina tak, aby tato organická látka měla oxidační číslo VI+?

+1/0
23.9.2016 16:46

V70a29š93e95k 75P62l50u25s77k15a75l 2617118220941

Takhle to myslíte? Zcela evidentně název není podle nomenklatury. V tom máte pravdu.

0/0
24.9.2016 8:20

V42á42c62l71a15v 49P51a93v85e66l98e38k 1340206966364

A automobilovém světě se šetří na všem. nová generace vozu = lehčí a levnější komponenty. A takřka u všech to jde na úkor životnosti.

Bylo by zábavné rozebrat Octávii první generace s tou stávající a to by majitelé vozu koukali, jak velký rozdíl v životnosti tam je.

+2/0
23.9.2016 8:52

J29i40ř22í 46M37o91r82a11v16a45n40s80k52ý 8719506271416

No pokud jsem zaznenal v textu správně řádově stovky problémů z asi 70 milionů vyrobených kusů, tak pri poruchovosti v řádu 1:100000 se zase tolik neděje. Byt jsem před rokem či dvěma tuto výměnu na autě pri prohlídce absolvoval.

0/−3
23.9.2016 7:08

K44a82r32e94l 30K10o24š28ť34á18l 8387751330265

Nejde o skutečnou poruchovost, ale o zdokumentované případy poranění těmi střepinami. Mimo tak zůstávají případy, kdy se vyvíječ sice roztrhnul, ale nikoho nezranil a pak určitě mnoho dalších případů, kdy nikoho nenapadlo hledat původ nějakých kousků kovu, nebo kvůli jiným zraněním nikdo neřešil další kousky kovu navíc a podobně. Navíc výměna nic neřeší, když tam dají stejnou sloučeninu.

+4/0
23.9.2016 7:53

M14a79r78e55k 31M87a74l66ý 1502588611650

To, co píšete, ten poměr, je naprostý nesmysl :-) Drtivá většina z těch 70 milionů airbagů nikdy nevystřelí a přesto nikdo neví jaká část z nich je vadná, to by pak ten váš poměr byl úplně jiný. Správně by se měla poruchovost počítat (když už) jako poměr špatných, nebezpečných airbagů k počtu vystřelených. A to už jsou úplně jiná čísla.

+3/0
23.9.2016 8:46
Foto

T68o18m70á51š 24D26v80o96ř88á36k 7745406987391

Takže Takata z nás vlastně dělá kamikaze?

+2/0
23.9.2016 6:11

A97l28e13š 82J53a34n81á29č36e10k 3723254286393

Kontrolní mechanismy se v montovnách obchází :-) Třeba tlakovky, stačí ucpat ventil prstem a kus je OK na únik ....

+5/−1
23.9.2016 1:41

V65l76a41d72i43m64í41r 15M56é82n93e22r 6947364360779

Myslim, ze pokud se toto Takata docte a pan autor nema jasne dukazy o (zdrojich) zvernejnenych tvrzenich, existuje moznost vzniku par problemu.:-/

+1/−16
23.9.2016 0:13

M15a48r56t90i88n 56N63o66v15á36k 6833487819691

já si naopak myslím, že společnosti typu Takata jsou neskutečné štěnice, které jen parazitují a je nutné je vyhubit všemi prostředky..

+15/0
23.9.2016 1:02

T77o97m96á51š 40V21e93l12č95o44v97s92k70ý 4303888419398

Vinni jsou ti, co od nich berou. Ti je drží při životě.

0/0
25.9.2016 22:11







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.