Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nebezpečné airbagy Takata: na začátku se šetřilo na nepravém místě

V automobilovém světě platí jedno nepsané pravidlo: při vývoji se smí šetřit na čemkoliv, jen na bezpečnosti ne. Rozkrývání pozadí aféry s airbagy Takata, která se může týkat více než 70 milionů aut, však ukazuje, že na začátku bylo právě jeho porušení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

B98o57h10u31m27i48l 89M60á73c46a 5631852176963

Kontrolní mechanismy v Technetu jsou asi na podobné úrovni jako v Takatě.

Nekontrolovaně exploduje navlhlý či nahřátý dusičnan amonný, nikoiv dusičnan sodný.

Dusičnan guanidinový je nesmyslný název. Správně je to guanidinium-nitrát. Obstát by mohl i dusičnan guanidinu.

+2/0
23.9.2016 21:20

D69a18v95i44d 94H90e25r61i38a10n 2629839962330

Stejně TAKATA vyrábí dál, nikdo jiný to skoro neumí, takže jsou v pohodě.

0/0
23.9.2016 13:22

J15a92r48o82s95l71a30v 63R63y91c37h42t67á81ř 2794649849366

Dusičnan guanidinový?

0/0
23.9.2016 8:58

V78a28š10e94k 30P56l39u97s42k89a88l 2697528460961

guanidin – NH2–C(NH)–NH2

0/0
23.9.2016 11:07

J40a36r46o27s92l55a80v 71R78y16c15h38t12á35ř 2144229569256

a na této organické látce je někde připojena NO3 skupina tak, aby tato organická látka měla oxidační číslo VI+?

+1/0
23.9.2016 16:46

V18a53š71e60k 14P97l27u36s65k72a87l 2727738310841

Takhle to myslíte? Zcela evidentně název není podle nomenklatury. V tom máte pravdu.

0/0
24.9.2016 8:20

V95á69c51l52a28v 66P43a32v46e38l26e24k 1500106946174

A automobilovém světě se šetří na všem. nová generace vozu = lehčí a levnější komponenty. A takřka u všech to jde na úkor životnosti.

Bylo by zábavné rozebrat Octávii první generace s tou stávající a to by majitelé vozu koukali, jak velký rozdíl v životnosti tam je.

+2/0
23.9.2016 8:52

J85i75ř23í 36M37o53r67a75v42a29n75s29k24ý 8979896421406

No pokud jsem zaznenal v textu správně řádově stovky problémů z asi 70 milionů vyrobených kusů, tak pri poruchovosti v řádu 1:100000 se zase tolik neděje. Byt jsem před rokem či dvěma tuto výměnu na autě pri prohlídce absolvoval.

0/−3
23.9.2016 7:08

K17a27r38e43l 70K13o96š51ť19á48l 8237751810125

Nejde o skutečnou poruchovost, ale o zdokumentované případy poranění těmi střepinami. Mimo tak zůstávají případy, kdy se vyvíječ sice roztrhnul, ale nikoho nezranil a pak určitě mnoho dalších případů, kdy nikoho nenapadlo hledat původ nějakých kousků kovu, nebo kvůli jiným zraněním nikdo neřešil další kousky kovu navíc a podobně. Navíc výměna nic neřeší, když tam dají stejnou sloučeninu.

+4/0
23.9.2016 7:53

M84a65r76e80k 86M96a18l57ý 1672258821760

To, co píšete, ten poměr, je naprostý nesmysl :-) Drtivá většina z těch 70 milionů airbagů nikdy nevystřelí a přesto nikdo neví jaká část z nich je vadná, to by pak ten váš poměr byl úplně jiný. Správně by se měla poruchovost počítat (když už) jako poměr špatných, nebezpečných airbagů k počtu vystřelených. A to už jsou úplně jiná čísla.

+3/0
23.9.2016 8:46

T85o47m66á13š 31D39v35o81ř19á92k 7775776517151

Takže Takata z nás vlastně dělá kamikaze?

+2/0
23.9.2016 6:11

A19l38e85š 43J29a61n65á47č72e44k 3583314196543

Kontrolní mechanismy se v montovnách obchází :-) Třeba tlakovky, stačí ucpat ventil prstem a kus je OK na únik ....

+5/−1
23.9.2016 1:41

V81l62a25d29i98m92í68r 71M18é26n37e75r 6947184160339

Myslim, ze pokud se toto Takata docte a pan autor nema jasne dukazy o (zdrojich) zvernejnenych tvrzenich, existuje moznost vzniku par problemu.:-/

+1/−16
23.9.2016 0:13

M26a82r28t81i90n 83N69o30v91á53k 6683857319161

já si naopak myslím, že společnosti typu Takata jsou neskutečné štěnice, které jen parazitují a je nutné je vyhubit všemi prostředky..

+15/0
23.9.2016 1:02

T19o51m98á49š 88V45e34l20č90o14v58s76k29ý 4373388919978

Vinni jsou ti, co od nich berou. Ti je drží při životě.

0/0
25.9.2016 22:11







Najdete na iDNES.cz