Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Auto pro rozvojový svět má jen to nejnutnější, kupovat se bude v krabici

Pro miliony lidí je každý den víceméně bojem o přežití a pro takové je auto opravdovým luxusem. Anebo nutností. Podružnosti rozmazlených motoristů neřeší, design a výkony jsou poslední, co je zajímá. Hlavní je jednoduchost a cenová dostupnost. Právě k nim míří OX.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J43i46ř70í 32T31e49p50r 4927210575675

To už se dělalo!

http://img.yauto.cz/photos/41050/1446443/Multicar_M_25_M22_TRISTRANNY_SKLAPE.jpg

.....a stále se dělá.

http://www.servismulticar.cz/Multicar-M25_repase__mala.jpg

Je to MULTICAR !

0/0
29.9.2016 10:51

J12i89ř81í 86E88r39b94e31n 1983104466537

"Novodobý plechový mezek umí brodit metr třicet hlubokou vodou a naloží devatenáct metráků (sám váží 1,6 tuny)."

- škoda jen, že na videu se brodí jen betonovou vanou o výšce vody sotva třicet centimetrů. Poslal bych ho na tatrovácký polygon, ať tam předvede, co s tou přetíženou přední nápravou a odlehčenou zadní nápravou skutečně umí v terénu - takhle to vypadá jako osekaná Škoda 1203, jejíž jízdní (ne)vlastnosti máme mnozí v živé paměti.

I ta pohotovostní hmotnost 1600 kg je taky trochu přehnaná, československo-turecká Trekka a československo-pákistánský Skopak s podvozkem z Octavie měly hmotnost poloviční při podobné terénní průchodivosti (díky nezávislému zavěšení všech 17" kol, zadním kyvadlovým polonápravám a mnohem lepšímu rozložení hmotnosti na nápravy).

0/0
27.9.2016 11:18

A98d97a57m 19M90a84l44ý 4730467522721

V Evropě nemožné. To by zde nesměly platit úchylné normy a předpisy.

Jenže to by se pak vyráběly pořád stejné Nissany a Toyoty jako před 20 lety.

0/0
27.9.2016 7:49

J48i61ř94í 67E82r71b47e55n 1153104486897

Jestli jsou pro tebe úchylné předpisy pro bezpečnost vozidel (které mimochodem platí nejen v Evropě, ale i v USA, Rusku, Japonsku, Austrálii a dalších civilizovaných oblastech světa), tak si klidně denně jezdi třeba ve škodovce stovce s benzinovou nádrží vpředu a s deformační zónou zahrnující přední sedadla.

+1/0
27.9.2016 10:43

V10í82t 47B28r32z77o48b42o75h89a47t72ý 7730222583641

A kde, kromě zemí třetího světa, tyto dle Vás úchylné normy a předpisy neplatí?

+1/0
27.9.2016 15:31

F57r47a21n25t39i51š29e91k 30L56u32f82t 2523948458

Na tohle bych dneska holku neulovil

0/0
26.9.2016 22:20

J15a18k97u74b 70K71o62s 3656352130754

A co na experti klimatického panelu? Nekřičí hrůzou při představě nárůstu emisí CO2, až to vozítko zaplaví Afriku :-)

0/0
26.9.2016 21:43

M82i10l88a30n 55W33e16l89s18e92r 5842198488791

auto se vejde do standardniho "dvacetistopeho kontejneru" Opravdu nemuzeme pouzivat zdejsi pouzivane jednotky?

+1/−2
26.9.2016 17:20
Foto

D90a26v71i98d 94K94r47á40s83e38n73s98k50ý 7867120917

ISO kontejner má rozměry standardizované skutečně ve stopách. Jedna kontejnerová jednotka TEU odpovídá kontejneru o délce 20 stop, velký kontejner má 40 stop a je tedy roven 2 TEU.

+5/0
26.9.2016 19:40

M22a18r48t55i50n 39K70y74p32r 2262925444114

To měli napsat standardní 6,096m kontejner?;-D

+2/0
26.9.2016 19:42

M94i69l27a83n 53W98e63l70s39e64r 5452978708251

ano.

0/−1
27.9.2016 18:11
Foto

T31o14m46á14š 96D95v84o45ř62á96k 7505296517481

Teď už jenom na korbičku přidělat kulomet, a máme mini "ótéčko"...

+1/0
26.9.2016 12:33

M82a12r60t46i78n 87N68e56b24e95s86k47ý 7306810527132

Nebojte, to bude to první, na co to cílová skupina použije, Toyota je přeci jen drahá.

0/0
27.9.2016 13:29

J57o78s24e48f 69R85i21c94h47t25e25r 9426725767633

1) není ten přední náhon trošku problém? 2) proč je to tak hnusný??

+3/−1
26.9.2016 12:26

M12a59r80t67i78n 28N65e19b12e67s17k17ý 7586650767232

1) úspora výrobních nákladů

2) úspora výrobních nákladů, opravitelnost kýmkoli kdekoli, univerzálnost, on Multicar taky nebyl od Pininfariny.

0/0
27.9.2016 13:31

P42e42t15r 27H35e80j81h62a70l 4171224308637

V rámci jednoduchosti turbo agregát TDCi :-) Turbo spraví každý kovář...

+2/0
26.9.2016 12:01

Ř55e95h79o59ř 93V37l66a61s13á33k 2464474761556

Já jako motorista taky nestojím o spoustu poruchového elektronického balastu!

+11/0
26.9.2016 11:01

V41í61t 37B54r28z34o82b82o36h54a50t82ý 7300962193601

Jojo takové výkřiky jsou velmi časté, ale téměř každý s podobným názorem stejně šáhne má-li možnost výběru po autě s vyšší výbavou protože pohodlí ....

+1/−1
26.9.2016 11:23

M66i97r12o63s15l87a56v 23B31u98d24a 9202182947672

No jasně, polezete do toho v gumákách od hnoje ale bude vám jistě chybět elektrické seřizování sedaček, například...8-o

+5/0
26.9.2016 11:29

V49í79t 48B29r35z25o88b87o46h80a29t50ý 7390752733391

Jojo ono se v české republice jezdí v gumákách od hnoje naprosto běžně....

+1/−2
26.9.2016 11:32

M56i11r45o34s43l83a70v 67B84u48d15a 9552142237732

Nebavíme se o jízdě na dovolenou, že? Co vám sakra tak vadí že se do toho s takovou vervou opíráte?

+2/0
26.9.2016 11:36

V86í68t 14B69r44z10o71b93o71h77a60t30ý 7440642583791

Tak mi prosím řekněte o čem se bavíme. Pokud o ježdění s hnojem, tak mi přijde daleko vhodnější a levnější traktor/malotraktor. Kromě toho, že traktor je pro takovou práci daleko vhodnější a pro zemědělce i tak nezbytný, je na něj i levnější pojištění, technická jednou za 4 roky a mnoho dalších věcí, které auto nenabídne. Problém ovšem je že drtivá většina potencionálních zájemců o auto s ním má potřebu občas vyrazit dál než na své pole za vesnicí. Proto nerozumím komu byste takové auto chtěl nabízet? Jistě nová auta bez zbytečné elektroniky se již na trhu párkrát ukázala ale není o to zájem, protože všechny tyto pokusy "zabíjí" trh s levnými ojetinami.

+1/−3
26.9.2016 11:49

J48i90ř51í 22E73r82b60e82n 1783214636797

Nechápu, jak Ti někdo může mínusovat suchá fakta...

0/0
27.9.2016 10:44

V29í68t 84B74r71z93o59b46o68h41a72t67ý 7620382673731

Já tomu rozumím, u nás na vesnici jsou lidé jeden týden schopni básnit o své supr-dupr octávii, jak má skvělou výbavu, jak je perfektní tempomat, vyhřívané sedačky, parkovací senzory, esp........ no a další týden nadávat, jak jsou ty auta strašně složitý, jak by chtěl mít auto bez všech těch elektických věcí, protože se to akorát kazí a je to k ničemu. No a tak se to točí stále dokola. - lidé jsou pokrytci - rádi mluví o tom, že by chtěli auto jako z tohohle článku, ale drtivá většina těch co to tvrdí by si něco takového nikdy nekoupila.

+1/0
27.9.2016 10:52

M23a49r16t19i14n 98N24e14b90e48s89k35ý 7846350587802

Obávám se, že srovnáváte nesrovnatelné.

Řeč je o spartánském dělníkovi s výbavou na úrovni Žuka do provozu, kde nebude mít téměř žádnou údržbu, kde pokud bude někdo mít auto, tak jen toto jediné na stavbu i svatbu, na pole i do města, v podmínkách, kam by většina diskutujících včetně mne nepáchla, kde mít traktor/malotraktor je zbytečný a nedosažitelný luxus,kde to bude nejspíš řídit možná ani ne řidič, ale někdo, kdo to trochu umí.

Naše podmínky neskonalého luxusu nejsou s těmi, pro které je vozidlo určeno, ani vzdáleně srovnatelné.

+1/0
27.9.2016 13:47

V30í52t 34B86r13z87o36b83o27h88a48t75ý 7330872823161

Jojo naprostá většina morotistů u nás jsou dělníci, kteří sní o autě na úrovni Žuka do provozu. Víte - my se v tomto vlákně nebavíme o africe, ale o českém venkově, který tu mí předřečníci omýlají. Já pouze tvrdím, že toto auto by v ČR mělo mizivý odbyt - tak možná jako multikára, ale rozhodně by nepomohlo "motorizaci venkova" což se tu někteří snaží propagovat.

+1/0
27.9.2016 15:22

J19i47ř43í 71E12r58b79e14n 1643924356817

Přesně tak. Motorizaci venkova stihli provést už komunisti s octaviemi a embéčky, a dnes ji bezproblémově obstarávají letité felicie, peugeoty 205 a hlavně kupa golfů, které nikdo nebude nahrazovat vozidlem, které má slabší vlastnosti než hojně rozšířené fordy tranzit a VW transportery...

0/0
28.9.2016 13:44

M68a73r21t20i60n 52N24e37b51e63s84k85ý 7646870297652

S komunálním vozidlem typu Multicar, Unimog ,Destacar se v lakýrkách obvykle nejezdí.

0/0
27.9.2016 13:38

J33i89ř25í 17E41r80b86e51n 1623554316497

Obávám se, že zakladatel vlákna kolega Vlasák sice taky obvykle nejezdí v gumákách od hnoje, ale "jednoduché spolehlivé bezpečné auto bez elektroniky" (tj. něco typu Oltcit) by chtěl taky. ;-)

0/0
27.9.2016 14:20

V47í69t 92B77r16z66o19b16o78h86a32t19ý 7600412523341

O komunální vozidlo typu Multicar zase nesní většina motoristů .... -než budete reagovat na mé příspěvky, tak si přečtete souvislosti - diskutující zde často zmiňují, že by takové auto bylo vhodné pro zemědělce, nebo pro obyvatele venkova, s čímž nesouhlasím. Auto by mohlo sloužit přesně jako vozidla, která jste zmínil, ale takové jsou pro většinu českých zemědělců zbytečná, stejně jako pro obyvatele českého venkova.

0/0
27.9.2016 15:26

D60a77v82i81d 92R56i24e48s85z 8924110

Beru rovnou celý kontejner.

+1/0
26.9.2016 10:55

J80a32r57o63m39í13r 76K67r58á85l 4770289554819

A bude mít homologaci ? Pochybuji.

+1/0
26.9.2016 10:57

D50a77v11i80d 64R75i88e55s35z 8724780

Na to kašlu. Ani by to nevyrazilo na oficiální silnici.

+1/0
26.9.2016 11:00

J72i37ř91í 33E31r17b83e15n 1853864576247

Stejně jako všechny ty domácí samohyby přestavěné ze starých octavií, piccol, tudorů...

+1/0
27.9.2016 10:45

M57i29l41a91n 82V66o56l41e32k 5119413246559

Jak pro rozvojový svět? Dnes je auto nezbytností i na českém venkově a určitě není řeč o autech, kde musíte i s prasklou žárovkou jet do autorizovaného servisu.

+9/−1
26.9.2016 10:49

V43í82t 20B14r54z55o59b78o90h11a20t53ý 7460502113711

na českém venkově je problém s auty?

+2/−2
26.9.2016 10:53

M42i68r34o35s30l80a48v 71B92u32d97a 9932502777402

"Dnes je auto nezbytností i na českém venkově"...vidíte tam někde slovo problém?

+2/0
26.9.2016 10:58

V23í46t 88B47r96z78o60b40o37h78a33t55ý 7180872553411

V tom případě bych podotknul, že auto na českém venkově je nezbytností již pěknou řádku let a proto si ho tamní obyvatelé pořizují. Jelikož s tím skutečně žádný problém není, nevidím důvod proč na český venkov upozorňovat v článku pojednávajícím o autě pro rozvojový svět.

+2/−1
26.9.2016 11:01

M64i84r97o63s76l15a92v 73B93u20d27a 9812552607182

Protože by se takové jednoduché auto na venkov hodilo, proto!

+3/0
26.9.2016 11:02

Z10d59e87n73ě63k 97W53e32r21n12h41a54r12t 6737725592268

jenže se na český venkov nedostane, neodpovídá totiž normám, které nás - proti naší vůli - chrání před tím, abychom měli něco jednoduchého, funkčního a spolehlivého.

+7/0
26.9.2016 11:26

Z60d67e23n94ě85k 11W35e29r72n94h36a78r96t 6147785282788

... a hlavně laciného.

+2/0
26.9.2016 11:26

V72í67t 44B34r56z86o42b72o95h32a31t13ý 7290102433931

Když se podíváte do historie, tak ceny vozidel a zejména ojetin jsou v dnešní době v poměru k platům (a to i těm minimálním) nejnižší jaké kdy u nás byly. Samozřejmě i mě vadí spousta omezení, momentálně asi nejvíc ekologické výpalné, nicméně i tak lze v dnešní době koupit za málo peněz docela rozumné auto. A obávám se, že pokud by vozidlo, které je uvedeno v článku stálo okolo 100000Kč, což jsou reálné náklady na motor a součástky, tak stejně spousta lidí zvolí raději moderní ojetinu, protože je drtivá většina lidí moderní dobou zhýčkaná....

+1/0
26.9.2016 11:43

M65i23r42o65s32l97a34v 67B11u67d71a 9732342177332

Bohužel, přesně tak to je.

0/0
26.9.2016 11:29

V22í75t 38B16r38z35o68b73o35h49a97t63ý 7790312103711

Komu? Víte, já na venkově žiji dost dlouho, abych věděl, že o starých autech, které lidé opravili na koleni často hovoří z nostalgie v hospodě u piva, ale stejně každý z nich touží po něčem jako Octavia ve vyšší výbavě apod.... Inu zkuste si do podobného auta jako z článku naložit rodinku na dovolenou nebo na nákupy, kromě toho, že je to šíleně nepohodlné, to bude i dosti nebezpečné. V zemích třetího světa se tak nějak na bezpečnost ani pohodlí nehraje - jsou tam jiné priority. Já si fakt nedokážu představit, kdo by z venkova takové auto (a hlavně k čemu) vlastnil ..... Možná by se to uchytilo jako náhrada multikáry, ale to je poněkud jiné použití než jako motorizace venkova.

0/0
26.9.2016 11:31

M60i42r23o83s70l22a94v 79B48u98d43a 9652842227172

Jste docela mimo, tohle opravdu není auto na dovolenou!

+1/0
26.9.2016 11:35

V65í71t 19B55r73z22o71b18o34h90a87t91ý 7670672283121

Lidé z venkova na kterém žiji ale chtějí mít auto, kterým se dostanou do města na nákupy, k lékaři, za které zapřáhnou vozík a dovezou materiál ze stavebnin, kterým mohou dojíždět denně do práce a mimoto jet na výlety a na dovolenou....... Proto se docela logicky ptám k čemu by bylo na venkově auto z článku, protože si moc situací v kterých by se někomu takové auto hodilo nedokážu představit.

0/0
26.9.2016 11:38

Z38d17e39n60ě50k 45W21e27r94n88h16a94r68t 6837615272838

Tohle ale nikdo nemyslí jako náhradu ojeté Oktávky, ale spíš nějaké multikáry, 1203 nebo malé Avie. Spíš než prorodinu si dovedu představit, že se v tom vozí krmení pro dobytek, osivo a podobné věci, na nějaké farmě. Když vidím, že dnes běžně jezdí s poloprázdným vlekem za ohromným traktorem, tak mám dojem, že by se takový malý nenáročný náklaďáček uživil, kdyby byl dostatečně laciný.

+4/0
26.9.2016 12:01

V35í54t 33B57r86z10o51b17o31h94a78t53ý 7360612463401

Jenomže ten vlek a ohromný traktor na té farmě musí mít tak jako tak, tím že nakoupí další stroj, byť levný a jednoduchý, tak nic neušetří, ale naopak to je jako výdaj navíc. Upřímě si myslím, že daleko výhodnější na farmu je koupit malotraktor, který bude mít daleko širší využití. Jinak souhlasím s tím, že náhrada multikáry apod to může být, ale tím se dost podstatně zužuje cílová skupina kupujících až na naprosté minimum a to je právě to co tu píšu - s motorizací venkova to tedy nemá nic společného - dokonce si myslím, že taková náhrada multikáry nalezne širší využití ve městech (technické služby, opraváři apod....)

+1/0
26.9.2016 13:40

J14i58ř54í 60E66r30b60e91n 1593834166767

Tihle malozemědělci spíš využívají neplnopohonné Zetory, se kterými odvedou víc práce než s takovouto kisnou.

0/0
28.9.2016 13:46

M49i49l39a69n 18V41o23l93e53k 5809383646319

Které auto nově prodávané v ČR byste doporučil jako levné a nenáročné na údržbu?

0/0
26.9.2016 11:16







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.