Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Auto pro rozvojový svět má jen to nejnutnější, kupovat se bude v krabici

Pro miliony lidí je každý den víceméně bojem o přežití a pro takové je auto opravdovým luxusem. Anebo nutností. Podružnosti rozmazlených motoristů neřeší, design a výkony jsou poslední, co je zajímá. Hlavní je jednoduchost a cenová dostupnost. Právě k nim míří OX.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J41i76ř83í 57T31e31p86r 4387790515125

To už se dělalo!

http://img.yauto.cz/photos/41050/1446443/Multicar_M_25_M22_TRISTRANNY_SKLAPE.jpg

.....a stále se dělá.

http://www.servismulticar.cz/Multicar-M25_repase__mala.jpg

Je to MULTICAR !

0/0
29.9.2016 10:51

J49i91ř51í 64E87r64b49e86n 1383724576317

"Novodobý plechový mezek umí brodit metr třicet hlubokou vodou a naloží devatenáct metráků (sám váží 1,6 tuny)."

- škoda jen, že na videu se brodí jen betonovou vanou o výšce vody sotva třicet centimetrů. Poslal bych ho na tatrovácký polygon, ať tam předvede, co s tou přetíženou přední nápravou a odlehčenou zadní nápravou skutečně umí v terénu - takhle to vypadá jako osekaná Škoda 1203, jejíž jízdní (ne)vlastnosti máme mnozí v živé paměti.

I ta pohotovostní hmotnost 1600 kg je taky trochu přehnaná, československo-turecká Trekka a československo-pákistánský Skopak s podvozkem z Octavie měly hmotnost poloviční při podobné terénní průchodivosti (díky nezávislému zavěšení všech 17" kol, zadním kyvadlovým polonápravám a mnohem lepšímu rozložení hmotnosti na nápravy).

0/0
27.9.2016 11:18

A71d48a15m 56M46a73l35ý 4150957242211

V Evropě nemožné. To by zde nesměly platit úchylné normy a předpisy.

Jenže to by se pak vyráběly pořád stejné Nissany a Toyoty jako před 20 lety.

0/0
27.9.2016 7:49

J50i70ř30í 27E57r56b79e29n 1203744216737

Jestli jsou pro tebe úchylné předpisy pro bezpečnost vozidel (které mimochodem platí nejen v Evropě, ale i v USA, Rusku, Japonsku, Austrálii a dalších civilizovaných oblastech světa), tak si klidně denně jezdi třeba ve škodovce stovce s benzinovou nádrží vpředu a s deformační zónou zahrnující přední sedadla.

+1/0
27.9.2016 10:43

V70í81t 68B27r41z81o43b93o96h13a13t35ý 7350592813811

A kde, kromě zemí třetího světa, tyto dle Vás úchylné normy a předpisy neplatí?

+1/0
27.9.2016 15:31

F80r43a76n75t43i94š37e53k 46L93u28f69t 2793268768

Na tohle bych dneska holku neulovil

0/0
26.9.2016 22:20

J12a61k73u92b 81K74o91s 3666872630414

A co na experti klimatického panelu? Nekřičí hrůzou při představě nárůstu emisí CO2, až to vozítko zaplaví Afriku :-)

0/0
26.9.2016 21:43

M76i56l72a27n 23W32e30l30s46e38r 5922768968941

auto se vejde do standardniho "dvacetistopeho kontejneru" Opravdu nemuzeme pouzivat zdejsi pouzivane jednotky?

+1/−2
26.9.2016 17:20
Foto

D48a72v89i87d 45K49r75á37s32e86n58s33k97ý 7187870977

ISO kontejner má rozměry standardizované skutečně ve stopách. Jedna kontejnerová jednotka TEU odpovídá kontejneru o délce 20 stop, velký kontejner má 40 stop a je tedy roven 2 TEU.

+5/0
26.9.2016 19:40

M68a84r19t55i40n 94K76y89p30r 2102555574944

To měli napsat standardní 6,096m kontejner?;-D

+2/0
26.9.2016 19:42

M56i64l32a79n 26W84e79l53s92e96r 5752958378791

ano.

0/−1
27.9.2016 18:11

T45o94m36á72š 96D32v37o49ř94á17k 7225846917421

Teď už jenom na korbičku přidělat kulomet, a máme mini "ótéčko"...

+1/0
26.9.2016 12:33

M54a29r75t80i73n 90N11e67b74e37s70k23ý 7886410267572

Nebojte, to bude to první, na co to cílová skupina použije, Toyota je přeci jen drahá.

0/0
27.9.2016 13:29

J48o19s83e14f 29R83i96c34h37t81e84r 9196725937603

1) není ten přední náhon trošku problém? 2) proč je to tak hnusný??

+3/−1
26.9.2016 12:26

M59a13r64t51i18n 14N64e30b44e70s38k56ý 7986780817272

1) úspora výrobních nákladů

2) úspora výrobních nákladů, opravitelnost kýmkoli kdekoli, univerzálnost, on Multicar taky nebyl od Pininfariny.

0/0
27.9.2016 13:31

P79e67t44r 77H95e71j44h44a70l 4611884928767

V rámci jednoduchosti turbo agregát TDCi :-) Turbo spraví každý kovář...

+2/0
26.9.2016 12:01

Ř40e91h52o61ř 49V94l79a65s54á98k 2564404151296

Já jako motorista taky nestojím o spoustu poruchového elektronického balastu!

+11/0
26.9.2016 11:01

V83í83t 22B67r76z37o13b13o90h91a35t26ý 7810162913161

Jojo takové výkřiky jsou velmi časté, ale téměř každý s podobným názorem stejně šáhne má-li možnost výběru po autě s vyšší výbavou protože pohodlí ....

+1/−1
26.9.2016 11:23

M72i42r12o40s50l93a97v 64B56u27d41a 9322102127882

No jasně, polezete do toho v gumákách od hnoje ale bude vám jistě chybět elektrické seřizování sedaček, například...8-o

+5/0
26.9.2016 11:29

V78í49t 40B38r25z86o77b76o35h10a13t87ý 7480692563681

Jojo ono se v české republice jezdí v gumákách od hnoje naprosto běžně....

+1/−2
26.9.2016 11:32

M63i83r47o16s49l67a71v 26B52u42d28a 9692222797852

Nebavíme se o jízdě na dovolenou, že? Co vám sakra tak vadí že se do toho s takovou vervou opíráte?

+2/0
26.9.2016 11:36

V70í68t 91B33r36z12o66b61o77h57a55t34ý 7630252923941

Tak mi prosím řekněte o čem se bavíme. Pokud o ježdění s hnojem, tak mi přijde daleko vhodnější a levnější traktor/malotraktor. Kromě toho, že traktor je pro takovou práci daleko vhodnější a pro zemědělce i tak nezbytný, je na něj i levnější pojištění, technická jednou za 4 roky a mnoho dalších věcí, které auto nenabídne. Problém ovšem je že drtivá většina potencionálních zájemců o auto s ním má potřebu občas vyrazit dál než na své pole za vesnicí. Proto nerozumím komu byste takové auto chtěl nabízet? Jistě nová auta bez zbytečné elektroniky se již na trhu párkrát ukázala ale není o to zájem, protože všechny tyto pokusy "zabíjí" trh s levnými ojetinami.

+1/−3
26.9.2016 11:49

J75i17ř56í 83E63r45b27e51n 1713984726667

Nechápu, jak Ti někdo může mínusovat suchá fakta...

0/0
27.9.2016 10:44

V98í43t 44B57r64z86o32b12o77h11a64t44ý 7360802793541

Já tomu rozumím, u nás na vesnici jsou lidé jeden týden schopni básnit o své supr-dupr octávii, jak má skvělou výbavu, jak je perfektní tempomat, vyhřívané sedačky, parkovací senzory, esp........ no a další týden nadávat, jak jsou ty auta strašně složitý, jak by chtěl mít auto bez všech těch elektických věcí, protože se to akorát kazí a je to k ničemu. No a tak se to točí stále dokola. - lidé jsou pokrytci - rádi mluví o tom, že by chtěli auto jako z tohohle článku, ale drtivá většina těch co to tvrdí by si něco takového nikdy nekoupila.

+1/0
27.9.2016 10:52

M71a19r25t90i87n 26N34e74b46e71s39k86ý 7156550167842

Obávám se, že srovnáváte nesrovnatelné.

Řeč je o spartánském dělníkovi s výbavou na úrovni Žuka do provozu, kde nebude mít téměř žádnou údržbu, kde pokud bude někdo mít auto, tak jen toto jediné na stavbu i svatbu, na pole i do města, v podmínkách, kam by většina diskutujících včetně mne nepáchla, kde mít traktor/malotraktor je zbytečný a nedosažitelný luxus,kde to bude nejspíš řídit možná ani ne řidič, ale někdo, kdo to trochu umí.

Naše podmínky neskonalého luxusu nejsou s těmi, pro které je vozidlo určeno, ani vzdáleně srovnatelné.

+1/0
27.9.2016 13:47

V39í67t 87B20r58z22o88b16o60h15a71t72ý 7390542293281

Jojo naprostá většina morotistů u nás jsou dělníci, kteří sní o autě na úrovni Žuka do provozu. Víte - my se v tomto vlákně nebavíme o africe, ale o českém venkově, který tu mí předřečníci omýlají. Já pouze tvrdím, že toto auto by v ČR mělo mizivý odbyt - tak možná jako multikára, ale rozhodně by nepomohlo "motorizaci venkova" což se tu někteří snaží propagovat.

+1/0
27.9.2016 15:22

J19i45ř70í 27E37r62b50e17n 1543284326897

Přesně tak. Motorizaci venkova stihli provést už komunisti s octaviemi a embéčky, a dnes ji bezproblémově obstarávají letité felicie, peugeoty 205 a hlavně kupa golfů, které nikdo nebude nahrazovat vozidlem, které má slabší vlastnosti než hojně rozšířené fordy tranzit a VW transportery...

0/0
28.9.2016 13:44

M50a60r72t89i95n 18N38e51b50e22s65k60ý 7606130117812

S komunálním vozidlem typu Multicar, Unimog ,Destacar se v lakýrkách obvykle nejezdí.

0/0
27.9.2016 13:38

J65i28ř13í 72E42r83b66e85n 1463694246227

Obávám se, že zakladatel vlákna kolega Vlasák sice taky obvykle nejezdí v gumákách od hnoje, ale "jednoduché spolehlivé bezpečné auto bez elektroniky" (tj. něco typu Oltcit) by chtěl taky. ;-)

0/0
27.9.2016 14:20

V39í34t 69B50r66z70o82b69o64h21a10t48ý 7580202883661

O komunální vozidlo typu Multicar zase nesní většina motoristů .... -než budete reagovat na mé příspěvky, tak si přečtete souvislosti - diskutující zde často zmiňují, že by takové auto bylo vhodné pro zemědělce, nebo pro obyvatele venkova, s čímž nesouhlasím. Auto by mohlo sloužit přesně jako vozidla, která jste zmínil, ale takové jsou pro většinu českých zemědělců zbytečná, stejně jako pro obyvatele českého venkova.

0/0
27.9.2016 15:26

D93a57v61i75d 12R46i15e72s61z 8134860

Beru rovnou celý kontejner.

+1/0
26.9.2016 10:55

J76a27r87o32m19í70r 68K36r38á81l 4400909204469

A bude mít homologaci ? Pochybuji.

+1/0
26.9.2016 10:57

D40a97v94i63d 90R72i92e35s56z 8954780

Na to kašlu. Ani by to nevyrazilo na oficiální silnici.

+1/0
26.9.2016 11:00

J74i66ř60í 63E32r32b44e93n 1193794826867

Stejně jako všechny ty domácí samohyby přestavěné ze starých octavií, piccol, tudorů...

+1/0
27.9.2016 10:45

M92i21l25a48n 49V30o40l65e74k 5309843906109

Jak pro rozvojový svět? Dnes je auto nezbytností i na českém venkově a určitě není řeč o autech, kde musíte i s prasklou žárovkou jet do autorizovaného servisu.

+9/−1
26.9.2016 10:49

V74í73t 65B49r94z14o33b62o75h22a90t92ý 7690772283171

na českém venkově je problém s auty?

+2/−2
26.9.2016 10:53

M67i74r52o30s28l22a75v 97B60u76d86a 9162752487192

"Dnes je auto nezbytností i na českém venkově"...vidíte tam někde slovo problém?

+2/0
26.9.2016 10:58

V91í39t 77B40r32z69o29b52o40h87a81t68ý 7580492353571

V tom případě bych podotknul, že auto na českém venkově je nezbytností již pěknou řádku let a proto si ho tamní obyvatelé pořizují. Jelikož s tím skutečně žádný problém není, nevidím důvod proč na český venkov upozorňovat v článku pojednávajícím o autě pro rozvojový svět.

+2/−1
26.9.2016 11:01

M36i70r86o55s22l27a26v 57B53u55d52a 9722952537552

Protože by se takové jednoduché auto na venkov hodilo, proto!

+3/0
26.9.2016 11:02

Z75d68e46n52ě83k 76W48e50r75n44h14a32r76t 6867345922388

jenže se na český venkov nedostane, neodpovídá totiž normám, které nás - proti naší vůli - chrání před tím, abychom měli něco jednoduchého, funkčního a spolehlivého.

+7/0
26.9.2016 11:26

Z12d37e60n58ě48k 77W32e45r27n60h24a74r25t 6737985672908

... a hlavně laciného.

+2/0
26.9.2016 11:26

V38í22t 81B79r87z15o52b92o48h15a45t81ý 7210342753671

Když se podíváte do historie, tak ceny vozidel a zejména ojetin jsou v dnešní době v poměru k platům (a to i těm minimálním) nejnižší jaké kdy u nás byly. Samozřejmě i mě vadí spousta omezení, momentálně asi nejvíc ekologické výpalné, nicméně i tak lze v dnešní době koupit za málo peněz docela rozumné auto. A obávám se, že pokud by vozidlo, které je uvedeno v článku stálo okolo 100000Kč, což jsou reálné náklady na motor a součástky, tak stejně spousta lidí zvolí raději moderní ojetinu, protože je drtivá většina lidí moderní dobou zhýčkaná....

+1/0
26.9.2016 11:43

M28i78r67o50s28l24a20v 96B74u60d41a 9302882617692

Bohužel, přesně tak to je.

0/0
26.9.2016 11:29

V87í58t 77B29r42z64o25b30o57h72a52t95ý 7830822403801

Komu? Víte, já na venkově žiji dost dlouho, abych věděl, že o starých autech, které lidé opravili na koleni často hovoří z nostalgie v hospodě u piva, ale stejně každý z nich touží po něčem jako Octavia ve vyšší výbavě apod.... Inu zkuste si do podobného auta jako z článku naložit rodinku na dovolenou nebo na nákupy, kromě toho, že je to šíleně nepohodlné, to bude i dosti nebezpečné. V zemích třetího světa se tak nějak na bezpečnost ani pohodlí nehraje - jsou tam jiné priority. Já si fakt nedokážu představit, kdo by z venkova takové auto (a hlavně k čemu) vlastnil ..... Možná by se to uchytilo jako náhrada multikáry, ale to je poněkud jiné použití než jako motorizace venkova.

0/0
26.9.2016 11:31

M77i12r49o49s16l80a88v 33B87u93d67a 9682902407902

Jste docela mimo, tohle opravdu není auto na dovolenou!

+1/0
26.9.2016 11:35

V61í27t 25B83r22z32o75b97o47h85a24t51ý 7300692513661

Lidé z venkova na kterém žiji ale chtějí mít auto, kterým se dostanou do města na nákupy, k lékaři, za které zapřáhnou vozík a dovezou materiál ze stavebnin, kterým mohou dojíždět denně do práce a mimoto jet na výlety a na dovolenou....... Proto se docela logicky ptám k čemu by bylo na venkově auto z článku, protože si moc situací v kterých by se někomu takové auto hodilo nedokážu představit.

0/0
26.9.2016 11:38

Z11d89e77n10ě49k 21W58e29r48n52h95a40r19t 6757315612888

Tohle ale nikdo nemyslí jako náhradu ojeté Oktávky, ale spíš nějaké multikáry, 1203 nebo malé Avie. Spíš než prorodinu si dovedu představit, že se v tom vozí krmení pro dobytek, osivo a podobné věci, na nějaké farmě. Když vidím, že dnes běžně jezdí s poloprázdným vlekem za ohromným traktorem, tak mám dojem, že by se takový malý nenáročný náklaďáček uživil, kdyby byl dostatečně laciný.

+4/0
26.9.2016 12:01

V80í22t 14B31r65z24o96b65o78h73a50t67ý 7930732813671

Jenomže ten vlek a ohromný traktor na té farmě musí mít tak jako tak, tím že nakoupí další stroj, byť levný a jednoduchý, tak nic neušetří, ale naopak to je jako výdaj navíc. Upřímě si myslím, že daleko výhodnější na farmu je koupit malotraktor, který bude mít daleko širší využití. Jinak souhlasím s tím, že náhrada multikáry apod to může být, ale tím se dost podstatně zužuje cílová skupina kupujících až na naprosté minimum a to je právě to co tu píšu - s motorizací venkova to tedy nemá nic společného - dokonce si myslím, že taková náhrada multikáry nalezne širší využití ve městech (technické služby, opraváři apod....)

+1/0
26.9.2016 13:40

J34i25ř11í 88E49r23b60e76n 1143344916827

Tihle malozemědělci spíš využívají neplnopohonné Zetory, se kterými odvedou víc práce než s takovouto kisnou.

0/0
28.9.2016 13:46

M33i11l17a75n 47V30o67l80e69k 5549963676229

Které auto nově prodávané v ČR byste doporučil jako levné a nenáročné na údržbu?

0/0
26.9.2016 11:16



Najdete na iDNES.cz