Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kamiony budoucnosti pojedou bez řidiče a v nádrži nebudou mít naftu

To je budoucnost nákladní dopravy, V Hannoveru je do 29. září k vidění více než 320 světových a 100 evropských premiér. Navštívili jsme 66. veletrh užitkových aut IAA 2016 a zachytili pro vás ty největší zajímavosti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M43a31r52t24i33n 44J59i30r16o82u16s18e48k 7976215325708

Pouze energetická krize zastaví kamionové šílenství. a slovo šílenství je ještě slabé slovo. 33 litrů nafty/100km/1kamion. Je to energetické inferno.

0/0
29.9.2016 21:42

M97a37r16t28i93n 84N66e79r61m68u22t 9137317848269

To je znak toho, že je nákladní doprava velice levná. Za 33 litrů můžete odvézt 30 tun nebo taky jenom pět lidí v autech

0/0
29.9.2016 22:49

V27í29t 67K56o79u84b84a 6346930944888

Doufám, že až budou kamiony bez řidičů, že už nebudu na světě

0/0
29.9.2016 21:39

J15a37k11u44b 73N33o50v93o53t22n67ý 1954488450845

Až někde havaruje auto s nádrží plnou 175 litrů vodíku, to bude teprve fičák.

0/0
29.9.2016 13:54

P43a70v75e46l 27N84o96v88o90t28n40ý 6635526848236

tak, tak a ještě k tomu to bude nějaký hacker od počítače :-P

0/0
29.9.2016 21:21

L12u22b32o15m79í39r 78V27r93t88a61l 6360417131591

Ekologie. Hm. A co elektrifikovaná železnice. Co vyvinout v tomto směru levnější provoz? Jeden vlak pojme náklad jako kolik kamionů? Jako 10? Nebo jako 100? A taky jede na proud, navíc u něj autonomní řízení v dnešní době nepředstavuje nic technicky nemožného. To co vyvíjí Siemens, budiž na malé vzdálenosti. ALE pořád tu je potřeba častějších oprav silnic, pořád to je omezování provozu pro osobáky a pořád je to daleko menší obsah nákladu než přeprava vlakem.

0/0
28.9.2016 20:22

R33a28d20i93m 51P24o58l56á77š13e18k 9476193259439

To už asi bude lepší zboží převážet rovnou v upraveném kontejneru.

Je téměř jedno, jestli železnice převáží celé kamiony nebo jen kontejnery se zbožím. Pokud bude přeložení kontejneru na kamion rychlé a technicky jednoduché. S organizačními věcmi není problém, jakmile se provoz na železnici digitalizuje, nebude problém potřebu kamiónů pro odvoz kontejnerů vědět minimálně s několkahodinovým předstihem a tudíž bude možné ten přesun kontejnerů provádět bez jakéhokoliv čekání vagónu a vlaku.

Ale asi se k tomu moc nehodí dnešní standartizované kontejnery.

0/0
29.9.2016 11:17

R68a97d18i40m 19P54o72l43á65š55e64k 9536813579649

A zapomněl jsem dodat, že pokud se převáží celý kamión, převáží se navíc na každý náklad zbytečné odhaduji cca 3 tuny toho kamiónu. To znamená vyšší spotřeba energie. Plus jsou ještě další náklady na "převoz" řidiče a pokud to nejde společně v jednom vlaku, tak pro zesynchronizování obou převozů.

0/0
29.9.2016 11:20

M57a65r84t40i93n 22J53i57r43o98u53s64e54k 7126705905688

Kamiony na železnici nedostanete. To by se musely začít stavět osmi či desetiproudé železnice, jako ve hře Transport Tycoon.

+1/0
29.9.2016 21:36

J11a59n 29H63l27e10d92í14k 8608839548486

nejpozději pak Rusáci a Arabáši vyhlásí třetí a poslední sětovou válku, protože mimo nafty nic nemají a nic neumí, tedy vyjma vraždění.

0/−1
27.9.2016 22:33

J86o69s75e98f 22V54a51l62a 9770303303253

kamiony budoucnosti se jmenuji zeleznice. A protoze je zeleznice drazsi nez kamiony, tak jezdi kamiony. Na tom nezmeni nic ani vodik ani autonomni rizeni

+2/0
27.9.2016 18:13

J49i74ř41í 65K89r27a41u93s 2646943511316

To sa onehdy plakalo , že stroje berú luďom prácu.....

Pokrok nezastavíš.

Vodiči sa preorientujú na údržbu a servis to robot neurobí.....

A prečo nestrčiť dopravu do uzavretých koridorov ?

A sme u vlakov.... auto vlakov ap.

Potom to bude naozaj jednoduché , niekde sa naloží a inde vyloží , mechanická drina , na ktorú je naozaj lepší stroj a človek len dozerá.

a mimochodom Čína je najvačším producentom prvkov vzácnych zemín.

apropo...mobily,LCD,veškeré čipy a vačšina polovodičov - Čína.

Mimochodom aj CZ má ložiská Lítia /Cínovec , Krupka/.

0/0
27.9.2016 12:19

V37í10t39ě64z90s36l43a37v 97Ř18í56p38a 5768652424561

Každý se tady ohání ekologii, kdyby se přestaly vozit zbytečnosti v kamionech

po celé Evropě, tak by bylo minimum problémů. Ať mi někdo vysvětlí, proč se např. vozí jablka až z Itálie, když tady máme spousty jablek vlastních a těch příkladů by se našlo mraky. Kdysi jsme byli v oblasti zemědělství soběstační, teď tady jezdíme s bramborama bůh ví z které tramtárie, česnek vozíme z Číny . A pak řešíme ekologii a tání ledovců , je to všechno jedna velká komedie.

+10/0
27.9.2016 11:36

W29a37l89t79e39r 14D24i52v68i37š 6247422522592

A jaké navrhujete řešení? Zakázat dovoz? Přikázat nakupovat tuzemské zboží, i když bude dražší?

Řekněte sám - kupujete si všechny potraviny takové, které byly vypěstovány, odchovány a připraveny co nejblíž vašeho bydliště? U každého kusu zkoumáte lokalitu a když zjistíte, že máte na výběr něco bližšího, tak volíte to bez ohledu na cenu, chuť či kvalitu?

0/0
28.9.2016 21:17
Foto

P83e90t28r 53S70z22i24l85i70c51z86a92i 3265400276138

A vědí hlavy moudré, že řidič náklaďáku dělá i jinou práci? Připravuje vozidlo k nakládce/vykladce, sem tam se pokaź i něvo na cestě atd. To pak bude dělat kdo?

+1/0
27.9.2016 9:05

J87a33n 84P83a74ř36í14z71e91k 9336850867956

To už nebude řidič, ale údržbář

+1/0
27.9.2016 9:27

J63i22n10d83ř48i34c64h 20Š32k94o29p41e42k 4665481920465

řidič a něco opraví na cestě ? No to nevím, platilo dříve, dnes uřčitě ne. Dnes neumí ani nasadit řetězy, tak co by asi tak na autě měli umět opravit

0/0
27.9.2016 22:00

J86a82k34u65b 49H89e57g67e84n57b85a55r61t 9465354379894

Když se něco pokazí na cestě, vyrazí k vozidlu nejbližší jednotka, která o problému bude navíc okamžitě vědět. Pokud budou problémy vzácné, bude takových jednotek zapotřebí mnohem méně než těch nákladních vozidel.

0/0
23.10.2016 14:25
Foto

P17r38e85m18y77s16l 62K91y64s38e64l52a41k 5685653774559

Pak taky doufám, že budou jezdit v k tomu určených koridorech oddělených od normální vozovky betonovou zdí.

0/0
27.9.2016 8:52

J45a13n 61V39a24l31o52u25c62h 6752777638700

Spíš než řešit jestli vozidlo splňuje E3 či E6 (anebo je to super hybrid) bych spočítal, kolik emisí vzniká v kolonách při nesmyslně dlouhých a opakovaných uzavírkách...

Co přestavil SOR?:

http://www.cs-dopravak.cz/aktuality/

+1/0
27.9.2016 8:20
Foto

J57i93ř13í 51D59v19o17ř37á19k 5755719720838

A dožijí se toho děti našich dětí ?

+5/0
27.9.2016 5:25

J61a92r25o52s87l30a77v 16P10í32š75a 2604928160437

Aha... A ti řidiči skončí kde? Na pracáku... Ahááá.... To je panečku pokrok ;-D

+1/0
27.9.2016 1:36

J91a24n 39P84š38e92n79i70č49k89a 2190568703272

Vsak uz padaji prvni nesmele navrhy na dan z robotizace, aby bylo z ceho financovat "zmeny na trhu prace"

+4/0
27.9.2016 7:02

P36e36t88r 65N39i69v58n10i20c87k56ý 3852644565707

A kde skončili třeba kováři? Byli v každé vesnici.

Opravdu chceš udržovat zaměstnání, která málokdo chce dělat? Pokrok nezastavíš.

+3/0
27.9.2016 11:15

M37a90r65t12i73n 45Č93a45p86e44k 6900811327754

Šli dělat něco jiného, jenže dnes automatizace nahradí lidi všude. Takže jiné práce moc nebude.

0/0
28.9.2016 11:09

R61a77d73i16m 87P73o94l85á93š63e46k 9836903149519

To právě nikdo neví přesně, kolik se objeví jiné práce samo od sebe a kolik bude třeba té jiné práce vytvářet uměle či aspoň dotovat.

Například kdysi za RakouskaUherska byl cestář v každé vesnici a po dešti byla díra v cestě hned zasypána a příkopy a kanály zaplácané bahnem rychle pročištěny, nepořádek na cestě rychle uklizen...

Dneska se to nedělá, protože takový samostatný člověk s kolečkem, lopatou, kladivem atd je na dnešní poměry tak neproduktivní, že by dnes taková údržba vyšla strašně draho.

Proto se čeká, dokud není téměř havárie a potom se objedná specializovaná firma se stroji.

Pokud automatizací vznikne potřeba práci vytvářet třeba dotacemi, klidně zase takový samostatný cestář může být. Navíc až lidem dojde, že jemné prachové emise z dopravy se dají výrazně omezit kontinuálním čištěním cest od prachu, zatímco dnes leckde závěje prachu na cestách, vytvořené v zimě sypáním sněhu kamennou drtí, zůstávají klidně až do další zimy.

0/0
29.9.2016 11:32

J37a52n 38K32r98p21e97c 5526533964812

no a co? je to úplně jedno. až se pořádně alternativní pohony zdaní, tak se nákladově nic neušetří, ba naopak. nebo si snad někdo myslí že se vlády dobrovolně vzdají příjmů ze spotřební daně? z čeho by pak látaly veřejné rozpočty. a emise jsou zrovna u kamionu dost jedno, protože nejvíce času jezdí někde na dálnicích v polích. elektřinu nebo vodík stejně musíte někde vyrobit tudíš si nedovedu představit že by uhlíková stopě nejak výrazně klesla.

+7/0
27.9.2016 0:45
Foto

M42i90c12h31a48l 87N35a34j57m19a82n 7789753826750

Aha, takže emise mim o obydlené části nejsou škodlivé?

+1/0
27.9.2016 6:43

J50a96n 12K65r88p53e89c 5936583904612

jsou, relativne. ale vy asi vychazite z blahove predstavy, ze pohon na alternativni paliva nevytvari zadne emise. ze elektricke baterie rostou na stromech, ono potrebne lithium bere ten strom primo ze zeme korenovym systemem a baterie se nabiji cistou laskou k bohyni gaie? to same obdobne plati o vodiku.

+5/−1
27.9.2016 7:45
Foto

M58i33c63h63a34l 29N19a16j40m14a82n 7719243586570

Já narážím na tu část, že emise jsou kamionů jedno.

Ano, při výrobě elektřiny vznikají také emise, ale na jednotku vyprodukované energie jej jich řádově méně (moderní uhelné elektrárny).

0/0
27.9.2016 8:04
Foto

P66r55e41m53y73s61l 48K33y70s11e49l87a18k 5385523954529

Jenže důležitá je celková energetická bilance produktu. Např. solární elektrárna. Do výroby jednoho panelu je potřeba vložit více energie, než za svou životnost vyrobí. a to je smutné. Podobně je tomu u elektromobilů. A hlavně nikdo neřeší, že při opakovaném a stálém používání bateriím klesá životnost. Jak dlouho vydrží baterie, než začne výrazně ztrácet kapacitu? Rok - dva? A pak vyměnit. Nedokážu si představit, že u aut s mizerným dojezdem bude ještě někdo ochoten jezdit s polovičkou. A nejnáročnější pro výrobu a životní prostředí z celého elektromobilu jsou právě baterie. A další je účinnost - účinnost uhelné elektrárny je kolem 20%. Zbytek letí do luftu. A co v nich chcete spalovat, když se v Evropě uhlí netěží? :-)

+1/−1
27.9.2016 9:01

P40e85t38r 12N70i93v83n62i68c69k52ý 3702664345877

A taky výrobní a hlavne distribuční kapacity elektřiny k dobíjecím stanicím obzvlášť v exponovaných časech.

0/0
27.9.2016 11:17

P17e40t85r 43V62o15d27i98č20k10a 5918612835

I kdyby energetická bilance vyšla nastejno (což nevyjde), tak to rozhodně není změna špatným směrem. To že je rapidně vyšší výskyt rakoviny u lidí, kteří žijí přímo u silnice, než těch, kteří mají dům o 3 ulice dál, není náhoda... A už byste měl přestat číst ty bludy na osel.cz apod. Solární panel vyrobí mnohonásobně víc energie, než je potřeba na jeho výrobu. Ten váš blud neplatil ani u prvních prototypů. A ta blbost se ztrátou kapacity akumulátorů. To jste vzal kde? To že vám odejde baterie u čínského telefonu (kde je použito to nejšpinavější Lithium, co bylo zrovna na trhu, a ještě se baterie neustále podvybíjí a pravidelně přehřívá) neznamená, že odejde i u Tesly.

+1/−1
27.9.2016 11:53

J41a11n 77H86r17u40z41a 8384298559947

Zkuste se seznámit co nám o degradaci baterií říkají uživatelé vozů Tesla. http://www.hybrid.cz/degradace-baterii-v-elektromobilu-tesla-model-s když Vám články na osel.cz připadají lživé. 6% pokles kapacity prvních 50 tis. km není zrovna málo, že áno.;-D

+1/0
27.9.2016 14:20

P61e56t89r 15V91o95d61i14č75k61a 5808762515

Naopak ten váš graf ukazuje, že mají baterie sakra výdrž. 85% kapacity po půl milionu km vám přijde málo? Mimochodem těch vašich 6% při dojezdu 400km je pouhých 42km. A pak už to každých 50tis. klesá o 1%. Opravdu mi uniká jak tohle můžete prerzentovat jako nevýhodu, když kdejaké běžné auto při 200tis. km sotva mele z posledního a v Tesle můžete při troše snahy ujet klidně 1mil. km.

+2/0
27.9.2016 17:19

P19e43t47r 23V86o27d12i77č41k98a 5318662915

Pardon, 24km.

0/0
27.9.2016 17:38

M64a63r36t92i58n 86K84r89o81u15p25a 2221173249480

Přečtěte si článek ve Vašem odkazu ještě jednou. Mě teda pokles na 85% kapacity baterie po ujetí 500 000 km připadá jako výborný výsledek. Po takové vzdálenosti je velká část dnešních vozidel zralá na výměnu motoru.

+1/0
28.9.2016 0:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.