Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kamiony budoucnosti pojedou bez řidiče a v nádrži nebudou mít naftu

To je budoucnost nákladní dopravy, V Hannoveru je do 29. září k vidění více než 320 světových a 100 evropských premiér. Navštívili jsme 66. veletrh užitkových aut IAA 2016 a zachytili pro vás ty největší zajímavosti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M88a95r74t46i89n 46J66i74r12o69u64s51e41k 7816785485318

Pouze energetická krize zastaví kamionové šílenství. a slovo šílenství je ještě slabé slovo. 33 litrů nafty/100km/1kamion. Je to energetické inferno.

0/0
29.9.2016 21:42

M71a43r97t73i32n 42N24e81r91m80u91t 9227597668329

To je znak toho, že je nákladní doprava velice levná. Za 33 litrů můžete odvézt 30 tun nebo taky jenom pět lidí v autech

0/0
29.9.2016 22:49

V80í60t 11K83o54u84b74a 6436140664788

Doufám, že až budou kamiony bez řidičů, že už nebudu na světě

0/0
29.9.2016 21:39

J62a11k18u95b 62N57o41v81o73t86n51ý 1204658630605

Až někde havaruje auto s nádrží plnou 175 litrů vodíku, to bude teprve fičák.

0/0
29.9.2016 13:54

P44a79v76e92l 45N38o49v44o30t92n30ý 6755776398146

tak, tak a ještě k tomu to bude nějaký hacker od počítače :-P

0/0
29.9.2016 21:21

L36u59b68o47m24í81r 62V47r44t76a86l 6560137231831

Ekologie. Hm. A co elektrifikovaná železnice. Co vyvinout v tomto směru levnější provoz? Jeden vlak pojme náklad jako kolik kamionů? Jako 10? Nebo jako 100? A taky jede na proud, navíc u něj autonomní řízení v dnešní době nepředstavuje nic technicky nemožného. To co vyvíjí Siemens, budiž na malé vzdálenosti. ALE pořád tu je potřeba častějších oprav silnic, pořád to je omezování provozu pro osobáky a pořád je to daleko menší obsah nákladu než přeprava vlakem.

0/0
28.9.2016 20:22

R47a90d12i46m 38P81o74l19á96š41e40k 9456733109259

To už asi bude lepší zboží převážet rovnou v upraveném kontejneru.

Je téměř jedno, jestli železnice převáží celé kamiony nebo jen kontejnery se zbožím. Pokud bude přeložení kontejneru na kamion rychlé a technicky jednoduché. S organizačními věcmi není problém, jakmile se provoz na železnici digitalizuje, nebude problém potřebu kamiónů pro odvoz kontejnerů vědět minimálně s několkahodinovým předstihem a tudíž bude možné ten přesun kontejnerů provádět bez jakéhokoliv čekání vagónu a vlaku.

Ale asi se k tomu moc nehodí dnešní standartizované kontejnery.

0/0
29.9.2016 11:17

R30a31d63i12m 25P29o53l34á80š45e81k 9416423259579

A zapomněl jsem dodat, že pokud se převáží celý kamión, převáží se navíc na každý náklad zbytečné odhaduji cca 3 tuny toho kamiónu. To znamená vyšší spotřeba energie. Plus jsou ještě další náklady na "převoz" řidiče a pokud to nejde společně v jednom vlaku, tak pro zesynchronizování obou převozů.

0/0
29.9.2016 11:20

M80a46r30t45i54n 38J73i41r11o31u61s50e70k 7156825465878

Kamiony na železnici nedostanete. To by se musely začít stavět osmi či desetiproudé železnice, jako ve hře Transport Tycoon.

+1/0
29.9.2016 21:36

J47a29n 56H64l92e10d97í63k 8928659308116

nejpozději pak Rusáci a Arabáši vyhlásí třetí a poslední sětovou válku, protože mimo nafty nic nemají a nic neumí, tedy vyjma vraždění.

0/−1
27.9.2016 22:33

J56o50s42e92f 48V59a93l24a 9380543863553

kamiony budoucnosti se jmenuji zeleznice. A protoze je zeleznice drazsi nez kamiony, tak jezdi kamiony. Na tom nezmeni nic ani vodik ani autonomni rizeni

+2/0
27.9.2016 18:13

J88i62ř80í 63K78r82a29u96s 2976933931236

To sa onehdy plakalo , že stroje berú luďom prácu.....

Pokrok nezastavíš.

Vodiči sa preorientujú na údržbu a servis to robot neurobí.....

A prečo nestrčiť dopravu do uzavretých koridorov ?

A sme u vlakov.... auto vlakov ap.

Potom to bude naozaj jednoduché , niekde sa naloží a inde vyloží , mechanická drina , na ktorú je naozaj lepší stroj a človek len dozerá.

a mimochodom Čína je najvačším producentom prvkov vzácnych zemín.

apropo...mobily,LCD,veškeré čipy a vačšina polovodičov - Čína.

Mimochodom aj CZ má ložiská Lítia /Cínovec , Krupka/.

0/0
27.9.2016 12:19

V68í92t87ě45z32s80l61a71v 53Ř40í54p80a 5298562324541

Každý se tady ohání ekologii, kdyby se přestaly vozit zbytečnosti v kamionech

po celé Evropě, tak by bylo minimum problémů. Ať mi někdo vysvětlí, proč se např. vozí jablka až z Itálie, když tady máme spousty jablek vlastních a těch příkladů by se našlo mraky. Kdysi jsme byli v oblasti zemědělství soběstační, teď tady jezdíme s bramborama bůh ví z které tramtárie, česnek vozíme z Číny . A pak řešíme ekologii a tání ledovců , je to všechno jedna velká komedie.

+10/0
27.9.2016 11:36

W88a31l59t91e42r 11D74i39v29i43š 6847202462322

A jaké navrhujete řešení? Zakázat dovoz? Přikázat nakupovat tuzemské zboží, i když bude dražší?

Řekněte sám - kupujete si všechny potraviny takové, které byly vypěstovány, odchovány a připraveny co nejblíž vašeho bydliště? U každého kusu zkoumáte lokalitu a když zjistíte, že máte na výběr něco bližšího, tak volíte to bez ohledu na cenu, chuť či kvalitu?

0/0
28.9.2016 21:17
Foto

P12e62t55r 29S33z55i71l58i91c56z92a24i 3115580176988

A vědí hlavy moudré, že řidič náklaďáku dělá i jinou práci? Připravuje vozidlo k nakládce/vykladce, sem tam se pokaź i něvo na cestě atd. To pak bude dělat kdo?

+1/0
27.9.2016 9:05

J43a31n 59P73a18ř76í43z11e79k 9676270577256

To už nebude řidič, ale údržbář

+1/0
27.9.2016 9:27

J95i50n35d31ř37i91c34h 10Š33k75o82p39e39k 4135981270985

řidič a něco opraví na cestě ? No to nevím, platilo dříve, dnes uřčitě ne. Dnes neumí ani nasadit řetězy, tak co by asi tak na autě měli umět opravit

0/0
27.9.2016 22:00

J25a31k29u10b 63H60e71g23e35n28b54a48r65t 9375234429134

Když se něco pokazí na cestě, vyrazí k vozidlu nejbližší jednotka, která o problému bude navíc okamžitě vědět. Pokud budou problémy vzácné, bude takových jednotek zapotřebí mnohem méně než těch nákladních vozidel.

0/0
23.10.2016 14:25
Foto

P59r52e87m79y31s25l 74K43y97s82e90l77a46k 5405113624689

Pak taky doufám, že budou jezdit v k tomu určených koridorech oddělených od normální vozovky betonovou zdí.

0/0
27.9.2016 8:52

J11a36n 95V87a42l88o62u17c12h 6722787618660

Spíš než řešit jestli vozidlo splňuje E3 či E6 (anebo je to super hybrid) bych spočítal, kolik emisí vzniká v kolonách při nesmyslně dlouhých a opakovaných uzavírkách...

Co přestavil SOR?:

http://www.cs-dopravak.cz/aktuality/

+1/0
27.9.2016 8:20
Foto

J48i69ř96í 36D52v56o39ř28á93k 5165539660648

A dožijí se toho děti našich dětí ?

+5/0
27.9.2016 5:25

J76a80r45o87s86l52a84v 96P36í86š45a 2244278620357

Aha... A ti řidiči skončí kde? Na pracáku... Ahááá.... To je panečku pokrok ;-D

+1/0
27.9.2016 1:36

J72a29n 51P94š80e40n44i30č80k20a 2860548333492

Vsak uz padaji prvni nesmele navrhy na dan z robotizace, aby bylo z ceho financovat "zmeny na trhu prace"

+4/0
27.9.2016 7:02

P16e29t51r 31N76i22v80n70i23c85k35ý 3752694215817

A kde skončili třeba kováři? Byli v každé vesnici.

Opravdu chceš udržovat zaměstnání, která málokdo chce dělat? Pokrok nezastavíš.

+3/0
27.9.2016 11:15

M60a21r35t92i13n 55Č74a63p58e84k 6340411597644

Šli dělat něco jiného, jenže dnes automatizace nahradí lidi všude. Takže jiné práce moc nebude.

0/0
28.9.2016 11:09

R76a10d97i61m 56P29o66l93á92š50e49k 9536113159659

To právě nikdo neví přesně, kolik se objeví jiné práce samo od sebe a kolik bude třeba té jiné práce vytvářet uměle či aspoň dotovat.

Například kdysi za RakouskaUherska byl cestář v každé vesnici a po dešti byla díra v cestě hned zasypána a příkopy a kanály zaplácané bahnem rychle pročištěny, nepořádek na cestě rychle uklizen...

Dneska se to nedělá, protože takový samostatný člověk s kolečkem, lopatou, kladivem atd je na dnešní poměry tak neproduktivní, že by dnes taková údržba vyšla strašně draho.

Proto se čeká, dokud není téměř havárie a potom se objedná specializovaná firma se stroji.

Pokud automatizací vznikne potřeba práci vytvářet třeba dotacemi, klidně zase takový samostatný cestář může být. Navíc až lidem dojde, že jemné prachové emise z dopravy se dají výrazně omezit kontinuálním čištěním cest od prachu, zatímco dnes leckde závěje prachu na cestách, vytvořené v zimě sypáním sněhu kamennou drtí, zůstávají klidně až do další zimy.

0/0
29.9.2016 11:32

J68a15n 69K32r47p29e98c 5616603294932

no a co? je to úplně jedno. až se pořádně alternativní pohony zdaní, tak se nákladově nic neušetří, ba naopak. nebo si snad někdo myslí že se vlády dobrovolně vzdají příjmů ze spotřební daně? z čeho by pak látaly veřejné rozpočty. a emise jsou zrovna u kamionu dost jedno, protože nejvíce času jezdí někde na dálnicích v polích. elektřinu nebo vodík stejně musíte někde vyrobit tudíš si nedovedu představit že by uhlíková stopě nejak výrazně klesla.

+7/0
27.9.2016 0:45
Foto

M41i64c92h46a51l 80N30a16j46m84a37n 7239223916250

Aha, takže emise mim o obydlené části nejsou škodlivé?

+1/0
27.9.2016 6:43

J66a27n 84K53r59p53e69c 5976883784642

jsou, relativne. ale vy asi vychazite z blahove predstavy, ze pohon na alternativni paliva nevytvari zadne emise. ze elektricke baterie rostou na stromech, ono potrebne lithium bere ten strom primo ze zeme korenovym systemem a baterie se nabiji cistou laskou k bohyni gaie? to same obdobne plati o vodiku.

+5/−1
27.9.2016 7:45
Foto

M18i22c44h77a47l 46N42a62j87m11a10n 7569973686330

Já narážím na tu část, že emise jsou kamionů jedno.

Ano, při výrobě elektřiny vznikají také emise, ale na jednotku vyprodukované energie jej jich řádově méně (moderní uhelné elektrárny).

0/0
27.9.2016 8:04
Foto

P93r67e79m41y90s56l 40K32y62s80e76l17a69k 5495703664149

Jenže důležitá je celková energetická bilance produktu. Např. solární elektrárna. Do výroby jednoho panelu je potřeba vložit více energie, než za svou životnost vyrobí. a to je smutné. Podobně je tomu u elektromobilů. A hlavně nikdo neřeší, že při opakovaném a stálém používání bateriím klesá životnost. Jak dlouho vydrží baterie, než začne výrazně ztrácet kapacitu? Rok - dva? A pak vyměnit. Nedokážu si představit, že u aut s mizerným dojezdem bude ještě někdo ochoten jezdit s polovičkou. A nejnáročnější pro výrobu a životní prostředí z celého elektromobilu jsou právě baterie. A další je účinnost - účinnost uhelné elektrárny je kolem 20%. Zbytek letí do luftu. A co v nich chcete spalovat, když se v Evropě uhlí netěží? :-)

+1/−1
27.9.2016 9:01

P66e86t71r 18N71i67v46n90i80c59k14ý 3232654705857

A taky výrobní a hlavne distribuční kapacity elektřiny k dobíjecím stanicím obzvlášť v exponovaných časech.

0/0
27.9.2016 11:17

P83e36t59r 11V27o56d87i17č76k88a 5818952705

I kdyby energetická bilance vyšla nastejno (což nevyjde), tak to rozhodně není změna špatným směrem. To že je rapidně vyšší výskyt rakoviny u lidí, kteří žijí přímo u silnice, než těch, kteří mají dům o 3 ulice dál, není náhoda... A už byste měl přestat číst ty bludy na osel.cz apod. Solární panel vyrobí mnohonásobně víc energie, než je potřeba na jeho výrobu. Ten váš blud neplatil ani u prvních prototypů. A ta blbost se ztrátou kapacity akumulátorů. To jste vzal kde? To že vám odejde baterie u čínského telefonu (kde je použito to nejšpinavější Lithium, co bylo zrovna na trhu, a ještě se baterie neustále podvybíjí a pravidelně přehřívá) neznamená, že odejde i u Tesly.

+1/−1
27.9.2016 11:53

J38a71n 23H26r43u95z88a 8214958249327

Zkuste se seznámit co nám o degradaci baterií říkají uživatelé vozů Tesla. http://www.hybrid.cz/degradace-baterii-v-elektromobilu-tesla-model-s když Vám články na osel.cz připadají lživé. 6% pokles kapacity prvních 50 tis. km není zrovna málo, že áno.;-D

+1/0
27.9.2016 14:20

P98e42t50r 20V96o36d18i95č19k89a 5328432895

Naopak ten váš graf ukazuje, že mají baterie sakra výdrž. 85% kapacity po půl milionu km vám přijde málo? Mimochodem těch vašich 6% při dojezdu 400km je pouhých 42km. A pak už to každých 50tis. klesá o 1%. Opravdu mi uniká jak tohle můžete prerzentovat jako nevýhodu, když kdejaké běžné auto při 200tis. km sotva mele z posledního a v Tesle můžete při troše snahy ujet klidně 1mil. km.

+2/0
27.9.2016 17:19

P68e49t56r 77V78o93d29i89č71k75a 5618182455

Pardon, 24km.

0/0
27.9.2016 17:38

M86a78r68t80i74n 86K21r36o11u83p16a 2771203509790

Přečtěte si článek ve Vašem odkazu ještě jednou. Mě teda pokles na 85% kapacity baterie po ujetí 500 000 km připadá jako výborný výsledek. Po takové vzdálenosti je velká část dnešních vozidel zralá na výměnu motoru.

+1/0
28.9.2016 0:18







Najdete na iDNES.cz