Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

OBRAZEM: Z Paříže vyhnali auta

Pařížané vyměnili auta za kola a pohodné obutí. Neděli 25. září vyhlásila pařížská radnice za den bez aut. Podívejte se na místa, která známe obvykle zaplněná auty.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D88a30n22i78e67l 34D42r54n28e70c 6641989576192

30 000 aut se spotřebou 6 l/100 km vypustí méně emisí než 20 000 aut se spotřebou 10 l/100 km. Nejen z tohoto důvodu by měla být snaha o maximálně plynulou automobilovou dopravu, tedy MÚK apod. Nárůst počtu aut vlivem dopravní indukce se dá omezit současnou podporou MHD a cyklistiky, např. pod dnešní 6-pruhovou komunikací uděláme tunel, na povrchu tak můžeme ubrat min 2 jízdní pruhy a se zefektivněním využití prostoru na povrchu (změna šířky jízdních pruhů, chodníků, zeleně, přesun parkoviště do garáží, ...) se rázem najde místo pro cyklostezku i tramvajový pás. Pod plácky, které by mohly sloužit jako prostory pro setkávání, můžeme udělat podzemní garáže, případně je také možné postavit parkovací dům v proluce vedle zmíněného plácku (když se na něj vypíše architektonická soutěž, nemusí to být jen nudný betonový skelet). Když je vůle, jde vyhovět všem (kromě aktivistů).

Automati a spol ale raději vidí těch 20 000 aut se spotřebou 10 l/100 km nebo i více, protože auto je původcem veškerého zla světa na světě a čím méně aut, tím lépe, bez ohledu na to, jaké to bude mít ekologické (ale i ekonomické) důsledky. Nová stavba pro auta znamená více aut a to je automaticky špatně. Jinak je zajímavé, že pořád rejí do Blanky, tvrdí například, jakou vyvolala dopravní indukci, protože je to stavba pro auta a pro nikoho jiného, a jak by se těch 40 mld mohlo investovat do MHD, která je tak finančně znevýhodněna apod. Zapomínají přitom ale, že se pár měsíců před Blankou otevřelo metro za 20 mld, že do dopravního podniku se ročně sype dalších 10 mld. a že problémy na Praze 6 způsobily hlavně regulace té špatné automobilové dopravy, které jsou přitom dle nich dílem božím :-P

0/0
27.9.2016 22:46

J94i94n44d18ř24i19c28h 24M32i12t94t17e28r 6424165201946

Auta jsou haram. Stačí počkat až je islamisti zakážou jako všechno západní a bude klid.

0/0
27.9.2016 10:25

J58o42z58e58f 48H16r96i13c41i23š64i13n 4303450690556

Omezit nékde dopravu je velký zásah. Radnice Paříže ale tuší že prostor pokrytý auty by se dal využít jinak. A tak už nékolik desetiletí dělá akce aby si občané mohli vyzkoušet co uvažované opatření přinese včetně nevýhod. Pamatuji si jak se nesměle zavíral jeden břeh Seiny o víkendech a lidi pak přišli na to že se můžou v bezpečí a pohdolí projet na kole a bruslích. Pak se na celé léto břeh zavřel a lidi měli Paris Plage a zjistili že o prázdninách vůbec nemusí z města pryč anebo ne tak často atd. atd. Zpousta malých plácků původně vyplněna auty se proměnila na místa s lavičkou, fontánkou, postavili se trasy pro běh kolo i brusle.

Samozřejmě že se pak komplikovala situace pro auta a tak se posilovali autobusy, budovali tramvajové trasy s vyhrazenými pruhy aby se lidi v rámci hodiny dostali z jakéhokoliv místa na jakékoliv. Pro situace kdy je auto opravdu výhodou funguje carsharing.

Je to dlouhodobý proces.. investičně náročný, je potřeba aby se lidé se situací zžívali postupně aby radnice s obyvateli komunikovala.

A jelikož si velká část lidí našla způsob jak žít v Paříži i bez aut tak jsem se paradoxně posledně při cestě z předměstí dostal vcelku solidně do centra i autem. (až na cenu parkovného)

+1/0
27.9.2016 9:59

M82a23r68e85k 71M81a23l29ý 1732968201830

U nás jsou taky takové nesmělé pokusy, říkají tomu zažít město jinak :-)

http://dfens-cz.com/zazil-jsem-mesto-jinak/

0/0
27.9.2016 8:19

M60i16r98o48s18l74a16v 66B97u60d55a 9872472147812

Jo, nejlepší je když to tam nevezou pomocí dodávek. Že si to neodtáhnou na hrbu nebo na kole.;-D

0/0
27.9.2016 12:26

J94a63n 20M12o66r34a60v45e29c 7477331320750

kdyby radsi vyhnali bubaky ...

0/0
27.9.2016 8:09

J28a39k83u50b 95R23e52i35t23e26r 2945540388134

Vhlký sen soudruhů z Automatu. Akorát do doby, kdy jim dojde jídlo a nábytek budou muset přitáhnout na hrbu.

+2/0
27.9.2016 7:40

J56a32n 66D79l48o67u10h27ý 7654639940539

At ty auta vyzenou az bude minus deset a pul metru snehu. Jsem zvedavej kolik se jich ram sejde ;-)

+2/0
27.9.2016 7:12

M58i98r70o79s10l83a52v 40B47u68d75a 9152912347602

To ani nemusí. Stačí, když je vyženou na týden - měsíc a mají umrtvené centrum města. Přestanou fungovat obchody, služby a živnostníci. Pak se pokorně vrátí k autům protože zjistí, že bez nich to prostě nejde.:-) Samozřejmě až přijde horší počasí, tak se jim tam nikdo promenádovat nebude. On se tam nebude nikdo promenádovat ani tak, to se děje jen při těchto "hurá akcích";-D

+2/−1
27.9.2016 7:29
Foto

R55a81d46i25m 56K37r31o14u22t61i66l 7840641756119

Přesně. Je to pokrytectví.

0/0
27.9.2016 10:25
Foto

M72a30r54t51i63n 53L64ö42w 8254205127962

To si nemyslim. Nevim ja k v Parizi ale treba v cetru Brna jsou denne tisice lidi a jen zlomek z nich prijel autem - v opacnem pripade by tam musela byt auta naskladana na sebe v nekolika vrstvach. Naopak spousta lidi z centra mizi prave kvuli huste doprave a smogu.

0/0
27.9.2016 10:43

M64i86r55o61s87l23a16v 53B45u29d47a 9482252367932

Nemusela by být nikde naskládána! Přijedou třeba ze satelitů města nebo z vesnice a zaparkují dále od centra. Pokud něco potřebují v centru vyložit, naložit, tak se samozřejmě snaží zajet až tam. A znovu opakuji, kolo není žádná alternativa k autu. Tohle může tvrdit jen mentálně méně zdatný jedinec!

0/0
27.9.2016 12:16

M57i28r43o98s86l64a46v 95B55u59d49a 9692172907482

Jakou alternativu místo auta to ti dobroserové vlastně nabízejí?

+5/0
27.9.2016 6:40
Foto

M30a15r54t40i66n 26L66ö98w 8784705587312

MHD, kolo, nohy, pokud to opravdu nejde jinak (ztp) tak auto - ktere pak projede mnohem snaz nez dnes.

0/−6
27.9.2016 10:45

M65i53r81o16s36l37a58v 17B24u81d21a 9242422277902

Chtěl jsem alternativu k osobnímu dopravnímu prostředku, který by alespoň stejně nebo lépe nahradil auto. Jak se vrátit zpátky na stromy asi tuším;-D

MHD k nám nejezdí, na kole jezdím jen pro zábavu a když je hezky a pěšky to mám všude daleko! Tak co, Martine? Vy ekologové jste opravdu mírně řečeno pošuci.

0/0
27.9.2016 12:05

M98a12r47e53k 97M62a95l97ý 1422928841690

Kolo jako dopravní prostředek opravdu není alternativa k autu, ani náhodou :-)

+1/0
27.9.2016 12:31

J76a89n 28K63r37p38e42c 5806523734522

dejmě tomu že lidé změní své návyky a všichni se okamžitě zřeknou automobilů. jen nevím co pak dělat s tím hladomorem a v podstatě okamžitým bankrotem veřejných rozpočtů.

0/0
27.9.2016 0:48

P23e42t57r 82B34á47č92a 8395966485355

no to je vazne parada, jsem myslel, ze FRancie ma jine starosti nez nesmysly ekoteroristu.

+5/−1
26.9.2016 23:26

V66í96t 41K26o59u68b68a 6546490224508

Všichni si do roku 2020 pořídí koně. Co ale s tím hnojem a smradem ze stájí budou v centru Paříže dělat?

+2/0
26.9.2016 22:07

S67t80a26n 94N27o82v85á10k 5467485355584

Chlubí se bulvárem plným chodců. Měli by ale ještě ukázat jak v tu chvíli vypadají ty ostatní ulice, kde autům nezakázali vjezd.

0/0
26.9.2016 21:49

J33i21ř49í 78M70ě59l48n63i86c30k51ý 1323315320202

Takhle: https://www.youtube.com/watch?v=E_82mtuGiyU

0/0
26.9.2016 21:56

J33i40ř71í 73K76o65c38u29r20e53k 6965124865418

Ano je třeba vyhnat auta. Auto totiž není člověk, narozdíl od cyklisty. To by tak hrálo, aby to města jezdily auta. Cyklista ano, to je člověk. Je totiž třeba přesvědčit širokou veřejnost, že auto není od toho aby se člověk přpravoval. Aby široká veřejnost přestala vnímat přítomnost ridiče/cestujícího v autě. Na silnici jsou auta, autobusy, cyklisté a chodci. Jen posledně jmenovaní jsou lidé.

Už chybí jenom oprášit Norimberské zákony a místo žida tam dát řidiče. ;-€

+5/−1
26.9.2016 21:15
Foto

M47a17r15t20i88n 96L93ö11w 8584635467392

Auto zabira vic mista, je hlucne a travi vzduch. Ziju v centru mesta a kolony coudicich aut jsou v podstate hlavni duvod proc se chystam odstehovat pryc. S kolonou cyklistu bych nemel zadny problem. Druha vec je omezeni pohybu chodcu - zejmena deti. Ve meste je par enklav kde muzete deti pustit na par metru od sebe beze strachu o jejich zivot.

0/0
27.9.2016 10:41

M93i73r94o71s17l35a34v 50B12u28d61a 9462722227422

Jenže kolo auto nenahradí, ani náhodou a jinou alternativu nenabízíte! Já tedy bych na kole v zimě nebo v dešti nejezdil a už vůbec ne denně 16 km s dvěma děckama! Zastávku autobusu máme 6 km daleko! Ani kdyby byla přímo u baráku tak bych mastnou tyčí plnou smradlavých vágusů nejezdil!

+1/0
27.9.2016 12:12







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.