Diskuze
OBRAZEM: Z Paříže vyhnali auta
Děkujeme za pochopení.
D33a19n87i70e96l 27D23r53n90e45c
30 000 aut se spotřebou 6 l/100 km vypustí méně emisí než 20 000 aut se spotřebou 10 l/100 km. Nejen z tohoto důvodu by měla být snaha o maximálně plynulou automobilovou dopravu, tedy MÚK apod. Nárůst počtu aut vlivem dopravní indukce se dá omezit současnou podporou MHD a cyklistiky, např. pod dnešní 6-pruhovou komunikací uděláme tunel, na povrchu tak můžeme ubrat min 2 jízdní pruhy a se zefektivněním využití prostoru na povrchu (změna šířky jízdních pruhů, chodníků, zeleně, přesun parkoviště do garáží, ...) se rázem najde místo pro cyklostezku i tramvajový pás. Pod plácky, které by mohly sloužit jako prostory pro setkávání, můžeme udělat podzemní garáže, případně je také možné postavit parkovací dům v proluce vedle zmíněného plácku (když se na něj vypíše architektonická soutěž, nemusí to být jen nudný betonový skelet). Když je vůle, jde vyhovět všem (kromě aktivistů).
Automati a spol ale raději vidí těch 20 000 aut se spotřebou 10 l/100 km nebo i více, protože auto je původcem veškerého zla světa na světě a čím méně aut, tím lépe, bez ohledu na to, jaké to bude mít ekologické (ale i ekonomické) důsledky. Nová stavba pro auta znamená více aut a to je automaticky špatně. Jinak je zajímavé, že pořád rejí do Blanky, tvrdí například, jakou vyvolala dopravní indukci, protože je to stavba pro auta a pro nikoho jiného, a jak by se těch 40 mld mohlo investovat do MHD, která je tak finančně znevýhodněna apod. Zapomínají přitom ale, že se pár měsíců před Blankou otevřelo metro za 20 mld, že do dopravního podniku se ročně sype dalších 10 mld. a že problémy na Praze 6 způsobily hlavně regulace té špatné automobilové dopravy, které jsou přitom dle nich dílem božím
J79i35n47d77ř71i46c96h 83M52i63t30t75e79r
Auta jsou haram. Stačí počkat až je islamisti zakážou jako všechno západní a bude klid.
J90o56z36e87f 24H49r13i78c89i13š52i67n
Omezit nékde dopravu je velký zásah. Radnice Paříže ale tuší že prostor pokrytý auty by se dal využít jinak. A tak už nékolik desetiletí dělá akce aby si občané mohli vyzkoušet co uvažované opatření přinese včetně nevýhod. Pamatuji si jak se nesměle zavíral jeden břeh Seiny o víkendech a lidi pak přišli na to že se můžou v bezpečí a pohdolí projet na kole a bruslích. Pak se na celé léto břeh zavřel a lidi měli Paris Plage a zjistili že o prázdninách vůbec nemusí z města pryč anebo ne tak často atd. atd. Zpousta malých plácků původně vyplněna auty se proměnila na místa s lavičkou, fontánkou, postavili se trasy pro běh kolo i brusle.
Samozřejmě že se pak komplikovala situace pro auta a tak se posilovali autobusy, budovali tramvajové trasy s vyhrazenými pruhy aby se lidi v rámci hodiny dostali z jakéhokoliv místa na jakékoliv. Pro situace kdy je auto opravdu výhodou funguje carsharing.
Je to dlouhodobý proces.. investičně náročný, je potřeba aby se lidé se situací zžívali postupně aby radnice s obyvateli komunikovala.
A jelikož si velká část lidí našla způsob jak žít v Paříži i bez aut tak jsem se paradoxně posledně při cestě z předměstí dostal vcelku solidně do centra i autem. (až na cenu parkovného)
M24a50r44e31k 49M44a16l19ý
U nás jsou taky takové nesmělé pokusy, říkají tomu zažít město jinak :-)
M80i62r30o45s65l10a94v 56B39u96d24a
Jo, nejlepší je když to tam nevezou pomocí dodávek. Že si to neodtáhnou na hrbu nebo na kole.
J31a56k49u31b 24R84e68i69t60e47r
Vhlký sen soudruhů z Automatu. Akorát do doby, kdy jim dojde jídlo a nábytek budou muset přitáhnout na hrbu.
J88a75n 43D86l81o42u33h13ý
At ty auta vyzenou az bude minus deset a pul metru snehu. Jsem zvedavej kolik se jich ram sejde ;-)
M20i19r27o35s72l91a50v 41B28u52d49a
To ani nemusí. Stačí, když je vyženou na týden - měsíc a mají umrtvené centrum města. Přestanou fungovat obchody, služby a živnostníci. Pak se pokorně vrátí k autům protože zjistí, že bez nich to prostě nejde. Samozřejmě až přijde horší počasí, tak se jim tam nikdo promenádovat nebude. On se tam nebude nikdo promenádovat ani tak, to se děje jen při těchto "hurá akcích"
M86i51r11o57s40l73a94v 44B85u19d87a
Jakou alternativu místo auta to ti dobroserové vlastně nabízejí?
M68a45r76t81i61n 64L26ö15w
MHD, kolo, nohy, pokud to opravdu nejde jinak (ztp) tak auto - ktere pak projede mnohem snaz nez dnes.
J48a98n 23K14r30p75e38c
dejmě tomu že lidé změní své návyky a všichni se okamžitě zřeknou automobilů. jen nevím co pak dělat s tím hladomorem a v podstatě okamžitým bankrotem veřejných rozpočtů.
P72e53t50r 27B21á59č46a
no to je vazne parada, jsem myslel, ze FRancie ma jine starosti nez nesmysly ekoteroristu.
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně
Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě
Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...
Čína udává v autoprůmyslu směr, pekingskému salonu vládnou elektromobily
Elektromobily a digitální konektivita jsou hlavním tématem největšího čínského autosalonu, který...
Pražský vynález: dodávky ohlídá umělá inteligence, odpočítá jim parkování
Časomíry, umělá inteligence, která umí číst poznávací značky a kamery. Radnice Prahy 1 dokončila...
Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí
V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...
Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu
Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...
Denní recepční - poloviční úvazek
Clarion Hotel Prague Old Town****
Praha