- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Áno, vážení, ja viem, že jazdiť autom je radosť, ale niekedy proste na to človek nemá chuť alebo energiu. Neviem predpovedať, či a kedy budem vlastniť také auto, ale ak ho raz budem vlastniť, tak na krátky sobotný výlet po prázdnych cestách budem chcieť šoférovať sám, kým na nočnú cestu na Jadran alebo na poskakovanie v zácpe na diaľnici rád využijem autopilota.
Auto se samo zaparkuje. To bude legrace pak to auto hledat, nebo možná samo přijede na zavolání jako KITT v Knight Riderovi :D :D :D
Ano, pane Páže. To auto samo přijede na zavolání. Co přesně na tom nechápete?
jinak bude docela sranda napadnout nejaky takovy system auta... a majitele misto na nakup do mesta poslat na nakup do prahy :D stim ze v polovine jizdy mu dojde baterka a auto ho necha nekde v lese :)) mam rad tyhle technologie prave proto ze se jimi da spousta lidi jednoduse ovladat.
takové předzvěsti měli lidi i o mobilech, počítačích, pomalu i elektrických výtazích a světe div se, ještě nikdy nikoho telefon ani výtah neunesl.
A dokonce ani útoky na banky, ve smyslu na jejich informační systém, nejsou nic běžného a ani si žádný u médií nepamatuji. A u toho má zloděj mnohem větší motivaci k provedení. Tady nezíská nic
uz se tesim az budu jako dedek delat slalom mezi temihle automaty :)))
tohle jako nejakou radikalni zmenu nevidim, ta prijde az zacnou auta letat.
"jízda autem už nebude od cestujících vyžadovat žádnou pozornost"
to ja som jednutý? nikdy v živogte, hoci by som takú kravinu na starobu z doútenia mal, by som z nej nespustil z očí.
osobne dúfam, že sa toho nedožijem aby toto bolo povinné.
jazdím podľa predpisov (alebo takmer predpisovo), bezpečne, plynule, s odstupom.. a šoférovanie ma BAVÍ !!
Že jo! Nesahat mi na volant, čím delší trasa, tím jsem spokojenější, a na automatiku v tomhle vážně nevěřím. :-))
Bude to hrozná, příšerná doba. Ještě, že se jí nedožiji.
kratší rozestupy a užší pruhy jsou z bezpečnostního hlediska nesmysl, fyziku ani počítač v autě neokecá
Auta za sebou zareagují na překážku všechna najednou, nejsou proto potřeba tak velké rozestupy. To není o fyzice, ale o synchronizaci.
"část jízdních pruhů nebude potřeba vůbec, takže je bude možné uvolnit například cyklistům"
To dneska neexistuje nic jinýho než cyklisti, probůh? Co třeba stromy? Matky s kočárky? Venkovní galerie? Zahrádky? A dalších asi milion věcí?
Cyklolobby...
Kočárky mají jezdit po chodníku. Pokud budou stačit užší jízdní pruhy, můžou se sice přebývající části zlikvidovat a místo nich postavit širší chodníky, ale levnější je z těch přebytků udělat cyklostezky.
Paranoiku...
Já si jen říkám, kolik pak bude takové chytré auto stát, a jak drahé budou opravy atd.
Aktuálně platím za povinné a havarijní pojištění 300 euro ročně. Pokud by mi někdo nabídl, že u autonomního auta to bude jen 30 euro ročně, nebo dokonce nula (pojistné hradí výrobce, jist si neomylností svého auta), tak by se po pěti letech vyplatilo i auto o 1500 dražší - nehledě na to, že by provoz takového auta mohl být výrazně levnější (lépe brzdí, lépe se rozjíždí, volí vhodnější trasu). Krom toho si cením svého času a možnost si zdřímnout cestou z práce nebo pracovat už cestou do práce by pro mě byla dost zajímavá.
Aktuálně navíc kvůli ovládání auta člověkem musí být v autě strašná spousta blbostí - teleskopická tyč volantu, posilovač řízení, páčky, budíky, čudlíky, startér, pedály... sedadla musí být rozmístěna dost pitomým způsobem, řazení musí být vyvedeno tak, aby se k němu řidič dostal...
Tohle všechno by nejspíš mohlo být hodně optimalizováno, pokud by stačilo, aby od počítače vedly dráty. Takže bych se vůbec nedivil, kdyby autonomní auta stála stejně jako dnešní manuální auta.