Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Autonomní auta nejsou žádná novinka, Mercedes je zkoušel před 30 lety

To, co se dnes zdá být stále nedostižným cílem, ve skutečnosti fungovalo už v polovině devadesátých let. Projekt Prometheus, z nějž vzešel autonomní Mercedes třídy S, oficiálně odstartoval 1. října 1986.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K91a22r39e25l 47N51e65d14o52p28i18l 7878956389724

To nic neni. To muj deda zkousel koncept autonomniho rizeni se Skodou Spartak v sedesatych letech. Bez kamer, vodicich vodicu pod vozovkou. Cely vyzkum byl vedlejsi produkt spatne zabrzdeneho vozidla na placku u stodoly. Vozidlo skoncilo pod kopcem bez vetsich skod!

0/0
3.10.2016 9:32

P58a75v49e26l 16Ř40a55p35e25k 7662476429245

Celý zastaralý masový automobilismus je k smíchu. Zatím nepřekonal ani schopnosti koňského povozu, který na rozdíl od automobilu uměl sám jet po cestě.

+1/−1
2.10.2016 21:54

A21l74b24e70r52t 71K65á26m44e49n 9634698769381

Tuším to bolo v r. 1978, keď sa spolužiakov otec, oficiálne pracujúci v RVHP v Moskve, vrátil z Japonska a o.i. doniesol aj krátke video kde išlo za sebou niekoľko autobusov (cca 5-6 ) a len v prvom sedel vodič. Veľa si už nepamätám, ale na videu boli aj ukážky, ako zvládajú prechod cez priecestia či semafóry, keď naskočí červená a rozdelí ich.

0/0
2.10.2016 3:28

P87a71v64e66l 61S78o34u10č89e40k 7584592637615

Tak víte co? Já vám řeknu tajmeství. Oni nejen že uměli na dálku řídit auto, ale dokonce tenkrát dálkově řídili i letadla, rakety a dokonce i satelity na oběžné dráze! Fakt! To je, co?:-P

+2/−2
1.10.2016 18:46

P65e13t98r 80B14á32č88a 8405526925265

To vime davno, ze nejsou, jenom tenkrat nemeli ekoteroristi takovou podporu jako v dnensi poblaznene dobe Rv

+1/−4
1.10.2016 16:12

Ř53e65h16o41ř 41V10l62a45s62á27k 2474534121796

Pardon, mělo být mínus. Dávat pohodlí cestujících do souvislosti s ekoterorismem, to je nějaká diagnóza.

Nikdo se nebude přivazovat řetězem ke svodidlu, aby vás donutil pustit volant. A navíc reálně hrozí, že autonomní řízení naopak zvedne počet najetých kilometrů (umožní samostatné cestování i neřidičům, třeba starým lidem).

0/−1
1.10.2016 17:34

P80e44t86r 74B34á40č92a 8225126645775

"pohodli" ;-D

Autonomni rizeni leda tak zabiji a je to totalni nesmysl, jen hlupak sveri svuj zivot do ruk pocitace.

0/−3
1.10.2016 19:03

F45r63a88n72t15i97š40e21k 72M45o35r67a92v57e98c 8587964272

:D Jo jo... sladká nevědomost.

0/0
1.10.2016 20:30

P98e47t65r 55B77á33č51a 8535536775685

S povime za par let

0/0
1.10.2016 21:06

T85o59m53á14š 76V62a63l97d56e88r 7213480229

Až nebude pseudonovinář psát o autopilotu v Tesle, pak i ostatní čtenáři pochopí o co jde. Podobně se může házet hrách na zeď a výsledek je stejný. Článek dobrý, ale místy jsou v něm pěkné pitomosti, co jej velmi snižují. Poslední dobou ani profesionální novináři ani neexistují. Vypouštějí z citátů důležitá slova, nebo slovní spojení. Překrucují slova nemluvě o myšlence, jen aby poškodily svého potenciálního (třídního) nepřítele. Nebo jen z hlouposti?

+4/0
1.10.2016 11:01

H89o16n45z19a 28T80a75r 3409432244832

Došlo k několika smrtelným nehodám. Asistenční Systém autonomního řízení není dokonalý, kdyby nedošlo k žádné kolizi. Tak by to vzhledem k počtu milionů najetých kilometrů, které už Tesly najezdily, by to znamenalo revoluci v dopravě.

Přesto Je to obrovský pokrok Zvýšení bezpečnosti v dopravě.

https://www.youtube.com/watch?v=tq_OTcncPH0

+2/−1
1.10.2016 9:49

H65o40n79z18a 20T49a63r 3539862424142

Po přečtení článku, mi vrtá hlavou, jak to tak mladá automobilka jako je Tesla Motors

dokázala v tak krátkém čase uvést do praxe .

http://www.caranddriver.com/features/semi-autonomous-cars-compared-tesla-vs-bmw-mercedes-and-infiniti-feature

Podle testu je I přes své nedostatky autonomní řízení (pokročilý adaptabilní tempomat ) od Tesla motors v porovnání s konkurencí nejlépe odladěný.

https://www.youtube.com/results?search_query=automomy+drive

+1/−1
1.10.2016 9:25

L58u74b24o88š 80H45o94l98í70k 5197350272420

Možná:

Je dnes mnohem výkonnější a především levnější výpočetní technika a lepší senzory.

Je více "mozkových kapacit" a jako "trendy" firma s odvážným rozpočtem si můžete vybírat ty nejlpší.

A dříve po takovém systému nebyla taková poptávka - což souvisí jednak s cenou, tak i se "vstřícností" společnosti k novinkám.

0/0
2.10.2016 22:54

M87a26r16t44i34n 95L91a54v26a38y 9297207322

Testování vozů bez řidiče je dokonce ještě starší. Společnost Continental zkoušela na začátku sedmdesátých letech na své dráze s klopenými zatáčkami automobil Mercedes Benz 250 řízený rádiem, který se pohyboval nad vodícím kabelem uloženým ve vozovce. Vůz uháněl po zkušebním polygonu stokilometrovou rychlostí. Cestující sedící v automobilu byli údajně "šokováni" a pasažéři měli také nutkání "naklánět se dopředu a chytat na volant". Zdroj: Miloš Skořepa: Z depa senzací,Olympie, 1971.

0/0
1.10.2016 9:15

V83í88t 46O49ž57a93n35a 1568128855434

Mýlíte se, zkoušeli to už staří egypťané :))

0/0
1.10.2016 11:23

O14n91d94ř94e48j 25Č23a56p14k61a 6751311333574

Egypťané to měli na rozdíl od nás jednoduché. Když navigace udělala chybu, stačilo vzít bič... :-)

+6/0
1.10.2016 16:09

J19i61ř46í 21K14o58c85u68r69e22k 6205194345688

Kdepak, byli to babyloňané. Použivali kameny s podélně vytesanou prohlubní pro vedení kola. Bylo to zapomenuto celá století, až někoho napadlo místo kamene použít železným plechem pobité dřevěné trámy. Potom někoho napadlo posadit na zem L profil, stojina měla za účel směrové vedení.

+1/0
2.10.2016 13:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.