Diskuze
Dojezd elektromobilů se za pouhé tři roky zdvojnásobil až na 500 km
Děkujeme za pochopení.
L39u52d48v97í90k 75G98a13j27d58o35š53í96k
Automobilkami uváděný dojezd je maximální dosažitelný za ideálních podmínek. V praxi je průměrně asi o 1/4 nižší. V zimě sotva poloviční.
Pokud bude koncept elektromobilu i nadále dobíjecí baterie, reálný průměrný dojezd musí být takový, aby pokryl denní limit běžné jízdy. Tedy někde kolem 800–1 000 km.
Dobíjení je tak zdlouhavé, že je nutné provádět ho pouze v době, kdy je auto mimo provoz - v noci.
Dokud to takto nebude, je dojezd zásadním limitem pro funkčnost elektroaut.
M64a15r54t97i54n 76K28a11r37á17s92e59k
bezne jezdite denne 1000km? to pro vas fakt EV asi nebude....
Jinak s dojezdem kolem 300 realnych uz neni moc problem, pokud by byly k dispozici nabijecky (nabijete za 30-40 minut coz je tak na kafe a wc).
J91a24n 79Č92e54r57m82á45k
no, kdysi jsem četl jak by šlo efektivně obejít problém s dobíjením baterií... Vtip byl v tom, že místo hodinového dobíjení baterek někde u stojanů by se na čerpačkách podobných dnešním pouze měnil elektrolyt... Jeho výměna by byla hotova dřív, než by člověk dopil kafe a rovněž by šla dělat samoobslužně, jako tankování u dnešních stojanů... A rovněž by se to z pohledu státu dobře sledovalo i danilo...
H32o65n47z43a 39T38a94r
Tekutý elektrolyt v praxi
http://www.hybrid.cz/autosalon-zeneva-2015-elektromobil-quantino-s-dojezdem-1000-km
P92e45t24r 97K44o77r82b38é78l48y45i
To jsou čísla stejně pravdivá jako spotřeba auta v technickém průkazu.
T51o68m85á34š 11Z45e54m48a98n
Osobně se mi nejvíc líbil koncept vozu s thoriovým reaktorem -
palivo na 10 let, možnost napájet s tím dům, když je auto v garáži, naprostá nezávislost na síti.
A, a to především:
Takový zdvižený prostředníček všem ekopošukům.
-
500 km je dost málo, když uvážíte žej e to nejvyšší teoretický nájezd, něoc jako když někdo jede ekorally s 2.0TDI octaviíí a dojede 2000 km na nádrž. V reálu a při topení/klimatizování je to méně a nemluvě o tom, že většina populace bydlí v bytovkách - auto je někde na ulici. Navíc spalovacímu motoru je jedno jestli máte 100% paliva nebo 5% - jede furt stejně, ale výkon elektormobilu s vybíjejícími se bateriemi dost klesá..
T61o29m20á72š 11R51i18t73t97e66r
No, jako koncept se mi to taky libi, jinak to je nesmysl, viz https://www.youtube.com/watch?v=568iDYn8pjc.
Jake ekoposuky myslite mimochodem (pokud anti-jadrace, tak souhlas)?
T20o67m25á80š 34R64i23t18t58e81r
Dva hlavni problemy elektromobilu jsou cena a nabijeci sit. Jakmile to bude vyreseno, tak budou elektromobily chtit (skoro) vsichni.
Ano, asi budou mit porad mensi dojezd (coz je mensi problem, nez si lide mysli, nabijet se bude vetsinou na parkovisti ci v garazi) jinak maji elektromobily same vyhody:
- Pohodlnejsi rizeni, plynula akcelerace.
- Tichy provoz.
- Mene udrzby.
- Nizsi cena za kilometr (i kdyby benzin nebyl zatizen spotrebni dani).
- Vice prostoru diky absenci spalovaciho motoru.
- A to nejdulezitejsi, nulove prime a nizsi celkove emise (cim dal tim vic). Mene sklenikovych plynu v atmosfere, mene smogu ve mestech.
O64d12s87t90r39a43n73ě35n51ý 96U91ž69i19v40a21t38e76l
P28e66t62r 94K37o57n74d43e64r31l76a
Co pořád máte s tím dojezdem? Drtivá většina lidí jezdí 360 dní v roce nanejvýš do práce, na nákupy nebo nějaké sportovní či kulturní akce. Málokdy ujedou víc než 50 - 100Km denně. Kdo jezdí na chalupu, tak to má v drtivé většině opět od 100 do 300Km, což už je v dosahu elektromobilů. A paradoxně, jakmile se dostanete za hranice naši zoufale, zaostalé vlasti plné lidí, kteří nejsou schopni chápat jakýkoliv pokrok (viz např. neuvěřitelná negramotnost v IT), tak vás nějaký dojezd už vůbec trápit nemusí, protože narazíte na rychlonabíječky vždy v dostupné vzdálenosti... Jinak jistě, elektromobil tu byl mnohem dřív než auto se spal. motorem, ale vývoj nikdy nebyl konzistentní. Vždy tam byly mnohaleté výpadky a vlastně až Tesla někdy před několika roky toto definitivně "zlomila" a "donutila" všechny automobilky, aby začaly brát vývoj a výrobu elektromobilů vážně. Nápad nepoužívat několik těžkých akumulátorů a místo toho použít stovky či tisíce akumulátorů stejných jako se používá v tabletech nebo v mobilech a dát je "do podvozku" byl k nezaplacení, i když inženýři museli honě zapracovat na tom, aby jim auta nehořela. Zabili tím ale dvě mouchy jednou ranou. Získali skvělé jízdní vlastnosti a velký zavazadlový prostor. Možná by nebylo od věci, kdyby měl každý zastánce spal. motoru možnost se aspoň na 5 minut projet v Tesle. Každý kdo to zkusil, byl nadšen a byl to pro něj doslova jeden z největších životních zážitků. Navíc vám odpadá veškerá údržba, protože nemáte převodovku, spojku, svíčky, rozvody, výfukové potrubí, olej, atd...Takže jediná nevýhoda zatím je, a to uznávám, v pořizovacích nákladech, ale kdo na to má...
A54n88t24o42n78í36n 97S38v76o74b91o34d49a
kdo je fanda, tak si Teslu koupí. Jinak na západě se dotuje a zakazuje se běžným autům vjezd do měst. Norsko umožňuje jízdu elektromobilu v pruhu pro autobusy a má další bonusy. Je to o nákladech na provoz auta, na západě to podporují, u nás je to pro fandy. Praha slibovala pro plynová auta výhody, tak jim dnes namalovala další zóny a do podzemních parkovišť nemohou. Krnáčová dnes slibuje výhody pro elektromobily, té se nedá věřit ani pozdravení, pro ty plynová auta již dávno mohla něco udělat, ale jsou podporou pod úrovni nafťáků. Takže do Prahy místo plynového auta jezdíme klasikou
H95o56n16z98a 50T50a11r
S akumulátorem 100 kWh v Tesla-S P100D realita
L53u89k32á39š 51A30d26a11m58e45c
Pokud se radikálně nezmenší potřeba vzácných kovů pro výrobu baterií, tak elektromobily zůstanou jen takovou zajímavostí pro pár boháčů. Celý svět prostě nemůže jezdit na současné baterky.
T66o88m39á51š 45R79i14t70t81e19r
Neverim, jak jste k tomuhle zaveru dospel?
O10d65s57t41r18a42n37ě84n96ý 98U59ž59i61v80a58t43e25l
F26i66l84i62p 61V96a39l66d75e57r
Nevím, proč třeba nejde fyzicky ty články na "čerpací stanici" z auta vytáhnout (nejsnáze asi zespod) a vrazit do něj nabité články. Časově by to vyšlo stejně jako načerpání plné nádrže u auta se spalovacím motorem.
P69e95t68r 43N15e37h53a34s74i96l
Tak to bych zrovna neřekl. 1000 km ujedou jen některé, rekl bych spíš ze vetsina ujede 600 až 800 km.
To vase hypermoderni eauto už 500 km ujelo pred 10 lety. Coz je samozřejmě, ale extrém. Normální jízdou ujedou dnes eauta od 100 do 350 km. Do roka tu budou eauta s dojezdem "normální" jízdou (ne tou lživou propagandou podle měření v EU) kolem 300 km.
A o tom je právě tento článek. Dojezd se zvýší o proti před 10 lety na cca dvojnásobek.
A to je docela dost velký pokrok.
Na to že je proti autům taková negativní a lživá kampaň.
Vývoj se navíc v bateriich zrychluje a to hlavně kvůli mobilnim zařízením. Eauta se v tom vezou.
J43a87n 87B25a61r46t16á39č76e70k
Negativní a lživá kampaň? Rudozelení sociální inženýři to poslední dobou protlačují kde se dá. Většina lidí zatím myslí prakticky, takže takové auto není bez dotací životaschopné a i tak je pro většinu nedostupné. Navíc energie je skladována v baterii, která znamená velké omezení a nutnost plánovat jízdy.
Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit
Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku
Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
Milánský ohňostroj kreativity. Podívejte se na auta trochu jinak
Letošního Milánského týdne designu se opět zúčastnily i automobilky. Tento tradiční svátek...
VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě
Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...
Tesla 3 je v ČR nejlevnější v historii, značce klesají prodeje
Americký výrobce elektromobilů Tesla snížil ceny, například v USA, Číně a Německu, všimla si...
Pozemní biz-jet startuje. Excentrický lexus inspiroval svět letecké dopravy
Kdo by to byl býval řekl, že nejdražším lexusem současnosti se stane luxusní dodávka s monogramem...
Prodej rodinného domu 142 m2, pozemek 655 m2
Těšetice, okres Znojmo
7 975 000 Kč