Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dojezd elektromobilů se za pouhé tři roky zdvojnásobil až na 500 km

Dojezd elektromobilů se za tři roky výrazně zvýšil. Některé nejnovější modely ujedou na jedno nabití maximální dráhu dlouhou 400 až 500 kilometrů. Je to dvojnásobek hodnot uváděných před třemi lety.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L55u92d47v76í85k 24G67a84j85d24o58š98í70k 2765403204382

Automobilkami uváděný dojezd je maximální dosažitelný za ideálních podmínek. V praxi je průměrně asi o 1/4 nižší. V zimě sotva poloviční.

Pokud bude koncept elektromobilu i nadále dobíjecí baterie, reálný průměrný dojezd musí být takový, aby pokryl denní limit běžné jízdy. Tedy někde kolem 800–1 000 km.

Dobíjení je tak zdlouhavé, že je nutné provádět ho pouze v době, kdy je auto mimo provoz - v noci.

Dokud to takto nebude, je dojezd zásadním limitem pro funkčnost elektroaut.

0/0
1.10.2016 23:33

M73a13r45t21i14n 14K61a78r90á27s72e44k 9398263958708

bezne jezdite denne 1000km? to pro vas fakt EV asi nebude....

Jinak s dojezdem kolem 300 realnych uz neni moc problem, pokud by byly k dispozici nabijecky (nabijete za 30-40 minut coz je tak na kafe a wc).

+1/0
2.10.2016 12:44

R26o10b25i95n 71Ž23i76ž22k70a 2518404116206

No jde o to, abyste za těch 30-40 minut opravdu nabil na těch 300 kilometrů. Většinou tahle doba totiž stačí na rychlonabíjení na pár desítek procent. A i to je hodně na hraně použitelnosti - vždyť to jsou dvě hodiny jízdy. Problém je v přizpůsobivosti - musíte brát ohled na teplo/zimu, omezit rychlost i když je volná silnice apod. Prostě z hlediska praktičnosti je to pořád krok zpátky.

.

Navíc pokud si budete takhle pravidelně dávat to kafe, tak na záchodě rozhodně nebudete na delších cestách potřebovat tolik času...:-)

0/0
4.10.2016 18:03

M84a87r80t24i34n 14K17a76r75á51s88e84k 9968933968948

tech 30-40 minut staci na nabiti na 80%, coz u auta s papirovym dojezdem 500km staci v pohode na 300km pohodlne jizdy.... Jinak samozrejme - na dlouhe ceste je to jiste omezeni, na druhou stranu pri kratsich jizdach (coz je drtiva vetsina jizd) zas nemusite oproti spalovaku vubec na bezinku (jen doma za cca 10 sekund date auto do zasuvky). Pokud by bylo dost nabijecek, tak skoky po 300km jsou uz podle me naprosto v pohode, naprosto vyjimecne delam delsi useky be pauzy....

0/0
4.10.2016 18:31
Foto

J50a56n 97Č62e38r54m76á24k 4249668605357

no, kdysi jsem četl jak by šlo efektivně obejít problém s dobíjením baterií... Vtip byl v tom, že místo hodinového dobíjení baterek někde u stojanů by se na čerpačkách podobných dnešním pouze měnil elektrolyt... Jeho výměna by byla hotova dřív, než by člověk dopil kafe a rovněž by šla dělat samoobslužně, jako tankování u dnešních stojanů... A rovněž by se to z pohledu státu dobře sledovalo i danilo... ;-D

+1/0
1.10.2016 9:05

H33o50n61z73a 59T68a16r 3389912294142

Tekutý elektrolyt v praxi

http://www.hybrid.cz/autosalon-zeneva-2015-elektromobil-quantino-s-dojezdem-1000-km

0/0
1.10.2016 9:55

P21e88t92r 49K57o36r20b73é28l79y27i 3297948414489

To jsou čísla stejně pravdivá jako spotřeba auta v technickém průkazu.

+3/0
1.10.2016 2:34

T80o40m21á65š 10Z66e52m80a53n 3355888244355

Osobně se mi nejvíc líbil koncept vozu s thoriovým reaktorem -

palivo na 10 let, možnost napájet s tím dům, když je auto v garáži, naprostá nezávislost na síti.

A, a to především:

Takový zdvižený prostředníček všem ekopošukům.

-

500 km je dost málo, když uvážíte žej e to nejvyšší teoretický nájezd, něoc jako když někdo jede ekorally s 2.0TDI octaviíí a dojede 2000 km na nádrž. V reálu a při topení/klimatizování je to méně a nemluvě o tom, že většina populace bydlí v bytovkách - auto je někde na ulici. Navíc spalovacímu motoru je jedno jestli máte 100% paliva nebo 5% - jede furt stejně, ale výkon elektormobilu s vybíjejícími se bateriemi dost klesá..

+2/−1
30.9.2016 23:20

T38o87m67á12š 30R51i85t72t45e14r 2281868135911

No, jako koncept se mi to taky libi, jinak to je nesmysl, viz https://www.youtube.com/watch?v=568iDYn8pjc.

Jake ekoposuky myslite mimochodem (pokud anti-jadrace, tak souhlas)?

0/0
30.9.2016 23:44

B42o54h15u30s66l41a21v 86B74i27n35k29a 1469686188480

Protože jsem potrefená husa (ekopošuk) rád bych se zeptal, zda máte nějakou informaci o funkčním dlouhodobém úložišti jaderného odpadu, protože produkovat něco, co tu bude 70 000 let po nás a nemít na to úložiště zaručující bezpečnost obyvatel mi jako extrakt rozumnosti nepřijde. Když něco dělám mám mít vyřešené i nakládání s tím, co z toho jako odpad vzniká. A o to víc, oč je je odpad nebezpečnější.

+3/−1
1.10.2016 13:14

J24a68k22u84b 45K39o21s 3246972520544

Dlouhodobé úložiště tu není právě kvůli ekopošukům:-/

+2/−2
1.10.2016 14:31

T75o45m35á91š 78R95i73t20t35e48r 2141328815241

Omlouvam se, pokud to vyznelo tak, ze nazyvam odpurce jadra ekoposuky (stupidni slovo), jenom s nimi nesohlasim. Proste se ten odpad bude uskladnovat podobne jako doted a casem se to muze pripadne vystrelovat do kosmu (anebo ne, udrzba takoveho uloziste neni narocna).

0/0
1.10.2016 20:49

T50o23m50á76š 11R14i27t64t96e89r 2591748285561

Dva hlavni problemy elektromobilu jsou cena a nabijeci sit. Jakmile to bude vyreseno, tak budou elektromobily chtit (skoro) vsichni.

Ano, asi budou mit porad mensi dojezd (coz je mensi problem, nez si lide mysli, nabijet se bude vetsinou na parkovisti ci v garazi) jinak maji elektromobily same vyhody:

- Pohodlnejsi rizeni, plynula akcelerace.

- Tichy provoz.

- Mene udrzby.

- Nizsi cena za kilometr (i kdyby benzin nebyl zatizen spotrebni dani).

- Vice prostoru diky absenci spalovaciho motoru.

- A to nejdulezitejsi, nulove prime a nizsi celkove emise (cim dal tim vic). Mene sklenikovych plynu v atmosfere, mene smogu ve mestech.

+2/0
30.9.2016 22:26

Z12d43e89n32ě23k 86Z44á50l48i34š 2565324717573

Až se elektromobily skutečně rozšíří začnou politici vymýšlet jak je skasírovat. V současnosti má stát z každého prodaného litru paliva přes dvacet Kč. Další problém bude energetická síť . Ta není dimensována na přenos těchto příkonů. Ani elektrická energie se nikde neobjeví. Musí ji vyrobit elektrárny. To znamená postavit několik nových Temelínů. Příkon rodinného domu je okolo 10 kw. Výkon auta se pohybuje od 30 do 200kw i více. To není právě málo.

+6/0
30.9.2016 22:59

T81o98m19á46š 39R70i93t26t70e47r 2961478375201

No, predpokladam, ze smysl spotrebnich dani je snizit emise. Takze vetsi smysl dava nahradit ten vypadek zvysenim jinych dani.

Energeticka sit - to ze to nevladne je pouze nicim nepodlozeny odhad. Co jsem cetl, v USA lze nahradit 70% aut elektrickymi beze zmeny rozvodne site. (http://waitbutwhy.com/2015/06/how-tesla-will-change-your-life.html)

Nedostatek elektriny - to je zase jenom vas odhad. Nedival bych se na to tak, kolik elektraren se musi postavit, ale jak to zvysi cenu elektriny. Podle me maximalne o 10 %, pravdepodobne vubec nebo zlevni. A myslim, ze i pri uplnem prechodu na elektroauta nebude podil na celkove spotrebe zasadni (nad 25%).

+3/−8
30.9.2016 23:33

J48a45r42o13s76l27a18v 91P57e81l18d94a

Uživatel požádal o vymazání
+6/−1
1.10.2016 8:47

T78o10m73á26š 29R77i41t69t81e96r 2791228445571

Podle vas, nevidim duvod proc bych tomu mel verit.

0/−1
1.10.2016 10:55

R62o85b71i52n 35Ž75i59ž34k12a 2128914526546

Spotřební daň je institut několik století starý a zahrnuje historicky celou škálu produktů a služeb, na kterou je/byl uvalená. Proboha dovzdělejte se, než tu ze sebe začněte dělat troubu.

0/0
4.10.2016 18:08

M54a49r89t51i36n 37K44a90r93á51s53e27k 9288153668378

No co se tyce vyroby elektriny, tak soucasna kapacita v CR by s reezrvou stacila pro napajeni vsech osobaku kdyby byly na elektrinu a jeste by zbylo na vyvoz, takze to problem opravdu neni :-D

Paterni sit je dimenzovana s velkou rezervou a nebyl by to pro ni sebemensi problem, jedine co, tak by se postune musely navysovat kapacity na transofmatorech na koncich siti (kousek predtim, nez to jde do domu), coz neni nijak zasadni nebo extrmne drahy problem...

0/0
2.10.2016 12:48

P51a64v29e67l 29K64u31t29i14l 9560426453549

Příkon rodiného domu s nejrozšířenějším jističem 3x25A je 17kw. V noci nabíjející se elektromobil má spotřebu asi jako rychlovarná konvice=2kW Kdybychom všichni v noci nabíjeli elektromobily, pořád by spotřeba nebyla ani jako v denní špičce. Navíc bychom ušetřily neuvěřitelné množství elektřiny spotřebované při rafinaci ropy.

0/0
3.10.2016 21:55

R96a70d34e75k 32H86o30d91a55ň 9536837101653

Argumentace "nižší cenou na kilometr" je nesmysl. Vozidlo se spalovacím a elektromobil prostě nebudou nikdy srovnatelné 1:1, takže vždycky skončíte u toho, že cena za kilometr jsou přímé náklady na ten km (tedy elektřina, benzín), a (cena nákupní - cena prodejní) / počet km. A u toho skončíte vždy u toho, že elektromobil prostě bude výhodný pro lidi co toho denně hodně najezdí, a současně je nebude limitovat dojezd.

No a tady je to komplikované, protože ČR je s kupní silou úplně jinde než USA/Norsko. Množství lidí co dojíždí tyhle vzdálenosti (100-150 km do práce a totéž zpět) je výrazně nižší než třeba v USA protože to nikdo nezaplatí nemluvě o čase atd. A pro člověka co najezdí nějaký ten průměrný nájezd cca 10 000 km prostě elektromobil nikdy nebude, kvůli ceně akumulátorů - protože teoreticky by mu mohlo stačit vozidlo s dojezdem 100 km max, jenže to je zase natolik limitující, že i cesta Praha - Ostrava by byla peklo.

0/0
1.10.2016 10:33

T67o43m27á34š 16R69i91t95t60e47r 2711848355891

To mate pravdu, taky na zacatku rikam ze jeden ze dvou hlavnich problemu je vyssi cena elektromobilu. S tim jak bude klesat nakupni cena, bude se zvysovat podil lidi, pro ktere je celkove vyhodnejsi elektromobil.

+1/0
1.10.2016 11:03

L27u69d46v79í94k 98G46a95j80d29o50š94í28k 2465453944212

Má to ale dva háčky:

- Masové rozšíření povede zákonitě k uvalení spotřební daně na elektřinu a protože nelze oddělit elektřinu pro auta a pro domácnosti, dojde ke zvýšení životních nákladů i pro ty, co auto vůbec nepoužívají. Elektřina dramaticky zdraží už jen proto, že jí bude potřeba pro provoz aut asi 8× tolik než nyní. To dále způsobí problémy v rozvodné síti, která bude vyžadovat dramatické posílení - další náklady rozpuštěné v ceně elektřiny.

- Masová výroba baterií pro auta není možná, protože na jejich výrobu v jejich současné podobě není na světě dostatek surovin. Především mědi a lithia.

Cena baterií sice momentálně klesá, ale to jsme v situaci, kdy jsou elektromobily v provozu zastoupeny pouze 1 %. Jakmile nastane větší poptávka, suroviny začnou být nedostatkové a cena poletí prudce nahoru. Přitom baterie tvoří dnes zhruba 1/3 ceny elektromobilu.

+1/−1
2.10.2016 0:02

P44e66t62r 95K87o11n79d50e71r52l57a 2458332617900

Co pořád máte s tím dojezdem? Drtivá většina lidí jezdí 360 dní v roce nanejvýš do práce, na nákupy nebo nějaké sportovní či kulturní akce. Málokdy ujedou víc než 50 - 100Km denně. Kdo jezdí na chalupu, tak to má v drtivé většině opět od 100 do 300Km, což už je v dosahu elektromobilů. A paradoxně, jakmile se dostanete za hranice naši zoufale, zaostalé vlasti plné lidí, kteří nejsou schopni chápat jakýkoliv pokrok (viz např. neuvěřitelná negramotnost v IT), tak vás nějaký dojezd už vůbec trápit nemusí, protože narazíte na rychlonabíječky vždy v dostupné vzdálenosti... Jinak jistě, elektromobil tu byl mnohem dřív než auto se spal. motorem, ale vývoj nikdy nebyl konzistentní. Vždy tam byly mnohaleté výpadky a vlastně až Tesla někdy před několika roky toto definitivně "zlomila" a "donutila" všechny automobilky, aby začaly brát vývoj a výrobu elektromobilů vážně. Nápad nepoužívat několik těžkých akumulátorů a místo toho použít stovky či tisíce akumulátorů stejných jako se používá v tabletech nebo v mobilech a dát je "do podvozku" byl k nezaplacení, i když inženýři museli honě zapracovat na tom, aby jim auta nehořela. Zabili tím ale dvě mouchy jednou ranou. Získali skvělé jízdní vlastnosti a velký zavazadlový prostor. Možná by nebylo od věci, kdyby měl každý zastánce spal. motoru možnost se aspoň na 5 minut projet v Tesle. Každý kdo to zkusil, byl nadšen a byl to pro něj doslova jeden z největších životních zážitků. Navíc vám odpadá veškerá údržba, protože nemáte převodovku, spojku, svíčky, rozvody, výfukové potrubí, olej, atd...Takže jediná nevýhoda zatím je, a to uznávám, v pořizovacích nákladech, ale kdo na to má...

+7/−8
30.9.2016 21:34

A95n95t12o32n18í72n 88S11v28o70b61o97d82a 3204503549602

kdo je fanda, tak si Teslu koupí. Jinak na západě se dotuje a zakazuje se běžným autům vjezd do měst. Norsko umožňuje jízdu elektromobilu v pruhu pro autobusy a má další bonusy. Je to o nákladech na provoz auta, na západě to podporují, u nás je to pro fandy. Praha slibovala pro plynová auta výhody, tak jim dnes namalovala další zóny a do podzemních parkovišť nemohou. Krnáčová dnes slibuje výhody pro elektromobily, té se nedá věřit ani pozdravení, pro ty plynová auta již dávno mohla něco udělat, ale jsou podporou pod úrovni nafťáků. Takže do Prahy místo plynového auta jezdíme klasikou

+2/0
30.9.2016 21:45

P35e36t27r 72M93a38r67e66č38e32k 1553881599568

Fanda = pozér? :-) V Norsku jim říkají vyčůránci. Ovšem jadrněším výrazem. Nebo "ekohomse".

0/0
1.10.2016 10:26

P67a59v97e31l 43K22u86t47i55l 9650446343359

Nevím co slibuje Krnda, ale elektromobil platí ročně na modré jen 100kč. To je realita, žádný slib do budoucna.

0/0
3.10.2016 22:00

A13n95t39o31n96í96n 80S97v35o72b33o12d73a 3634513439652

radnice slibovala pro plynová auta již před mnoha lety snadné parkování a skutek utek

0/0
3.10.2016 22:42

Z55d39e20n15ě40k 33Z21á29l20i47š 2775864807613

Víte co pane Konderla. Napište nám s jakým autem jezdíte.

+2/0
30.9.2016 21:47

P37e68t12r 64K70o98n11d57e90r78l58a 2418852747280

Autem nejezdím.

0/−1
30.9.2016 22:41

Z69d58e44n13ě88k 19Z14á23l30i72š 2715274117863

To vše vysvětluje.

+3/0
30.9.2016 23:03

T58o13m20á53š 21Z94e43m70a98n 3805448644965

Jo, to nám už došlo..

+1/0
30.9.2016 23:14

P47e41t55r 97B46á46č10a 8505886425825

"Možná by nebylo od věci, kdyby měl každý zastánce spal. motoru možnost se aspoň na 5 minut projet v Tesle. Každý kdo to zkusil, byl nadšen a byl to pro něj doslova jeden z největších životních zážitků. Navíc vám odpadá veškerá údržba";-D;-D

To je neskutecna snuska polopravd a vymyslu a tohle je ten nejlepsi.

+1/−1
30.9.2016 22:25

J90i51ř33í 54S80c90h97w80a98c70h 8418754478876

svému "sportovnímu japonskému autu" už neříkej sportovní, protože rodinný elektromobil si s ním na semaforu vytře pozadí :-P

+2/0
30.9.2016 22:45

A74n78t84o98n59í63n 68S34v21o65b81o74d74a 3354803119452

sportovnímu japonskému autu ujede na křižovatce i moje žena s automatem s 60 kW :-)

0/0
30.9.2016 22:56

R69a69d37e61k 68H71o87d88a17ň 9826627641363

Vždyť má pravdu. Já když sedám k někomu cizímu do auta na pět minut, tak obvykle taky neřeším údržbu jeho vozidla ;-)

+2/0
30.9.2016 23:18

M15a64r17t20i70n 67K24a51r38á78s24e66k 9398663718168

No ono kdyz se projedete ve spouste aut s cenovkou 2,5 - 5 milionu tak je to zivotni zazitek...

0/0
2.10.2016 12:51

P26e71t10r 97M34a71r15e20č35e15k 1163951199518

Dsost často jsem za hranicemi naší negramotné a zaostalé vlasti. A kupř v SRN jsem na Teslu či jinou elektrostylovku narazil asi zrovna často jako u nás. Čím to asi bude? To v ekosocialistickém Norsku to je jiná. Tam totiž vlastníci klasických aut sponzorují movitým spoluobčanům nákup i provoz takových hraček. Ovšem nenarazil jsem tam na nikoho kdo by tím byl nadšen.

+4/0
1.10.2016 10:00

R80a15d68e84k 60H26o66d64a63ň 9226857931403

Ono hlavně záleží kterým směrem tu "negramotnou a zaostalou" vlast opustí. Jakkoli se všichni rádi porovnávají s Německem nebo Rakouskem, ta 3-4krát nižší mzda je prostě vidět. Reálně je tak logičtější srovnávat s Polskem, Slovenskem či Maďarskem, a tam teda žádný boom elektromobilů nevidím. Po pravdě ho moc nevidím ani v Rakousku či SRN.

+2/0
1.10.2016 13:26

I90v22a93n 38M15a25r82e89k 6204628662

500km? Že by "perpetum mobile" ? 8-o

0/0
30.9.2016 21:19

H11o43n59z96a 83T65a60r 3279412854962

S akumulátorem 100 kWh v Tesla-S P100D realita

https://www.tesla.com/en_GB/models/design

+1/0
1.10.2016 10:00

L18u97k54á16š 55A48d61a18m86e21c 3397403230967

Pokud se radikálně nezmenší potřeba vzácných kovů pro výrobu baterií, tak elektromobily zůstanou jen takovou zajímavostí pro pár boháčů. Celý svět prostě nemůže jezdit na současné baterky.

0/−1
30.9.2016 19:53

T40o76m11á80š 35R61i69t51t12e82r 2261668695791

Neverim, jak jste k tomuhle zaveru dospel?

0/−2
30.9.2016 21:44

Z97d60e67n61ě54k 92Z14á95l83i98š 2695444387113

Elektromobily mají budoucnost. Já nejsem jejich odpůrce. Mají skvělé pohony s rekuperací, regulátory, o tom žádná. Vývojáři odvedli velký kus práce. Jenže stále čekají na zázračný cenově dostupný zdroj, nebo akumulátor energie. Byť mnohokrát zvěstovaný, stále nepřichází. Píši úmyslně zdroj energie, ne jen baterie. Ve hře je více možností. Zatím stále platí, že nejlepším zdrojem energie pro automobil je palivová nádrž. Držím elektromobilům palce, ale nedám se nějakými buď slepými, nebo placenými diskutéry oblbovat, jak jsou elektromobily připraveny k masivnímu nasazení. ;-)

+3/−1
30.9.2016 19:07

F74i54l71i13p 45V98a53l88d59e46r 1168348374654

Nevím, proč třeba nejde fyzicky ty články na "čerpací stanici" z auta vytáhnout (nejsnáze asi zespod) a vrazit do něj nabité články. Časově by to vyšlo stejně jako načerpání plné nádrže u auta se spalovacím motorem.

0/0
30.9.2016 19:13
Foto

J95i70ř88í 87D77v81o20ř35á52k 5765859290928

Baterie stárnou . Jaká by byla tvoje reakce , kdyby ti při opravě v servisu řekli : Tak jsme vám dali motor z jiného auta . Sice má najeto o 100 000 km víc , ale třeba příště dostanete motor , který má najeto míň .

0/−1
30.9.2016 19:20

Z43d91e12n20ě90k 32Z67á75l56i21š 2235304707353

Předpoklad. Baterie by nebyla v ceně vozu. Byla by v majetku společnosti, která by za úplatu provozovala síť výměnných stanic. V ceně výměny nabité baterie, by byla i amortizace baterie.

+2/0
30.9.2016 19:28

Z19d11e31n55ě29k 65Z47á10l23i19š 2805654557903

Pro spekulanty. Pochopitelně baterie by šla dobít i doma. V tom případě by při výměně nahlásila počet dobití mimo dok a připočetla amortizaci baterie k ceně za normální výměnu. Jinak by společnost zkrachovala.

+1/0
30.9.2016 19:34
Foto

J49i12ř93í 27D25v16o20ř95á57k 5365259110688

Baterie není mana nebeská , někdo ji zaplatit musí . A : " Byla by v majetku společnosti, která by za úplatu provozovala síť výměnných stanic. " by její cenu určitě nesnížilo .

0/0
30.9.2016 20:06

Z88d48e58n75ě67k 17Z56á11l34i31š 2315654637553

Cenu baterie by museli zaplatit uživatelé za dobu její životnosti a nejen to. Dále náklady a zisk společnosti, která by síť provozovala. (Určitě by se nejednalo o charitu) Tuto síť by finančně utáhl pouze velký počet uživatelů.Ta poslední podmínka je v současnosti naprosto nereálná.

+2/0
30.9.2016 20:33







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.