Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Celoroční gumy jsou podle testu nouzové řešení pro specifické uživatele

Německý autoklub ADAC a jeho partneři testovali celoroční pneumatiky. Zkoušky porovnávaly jednotlivé značky mezi sebou, ale také srovnávaly celoroční pláště s letním a zimním obutím.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K92a65r17e49l 60B27a12r53t21a48k 9906721745836

A co kdyby se měnila auta - zimní x letní. To by se výrobcům určitě líbilo.

0/0
28.10.2016 7:41

A52l42e48š 93P89e48l87i96k67á87n 2225628339512

jezdím druhý rokem na celoročních michelinkách a zatím ok. pravda bydlím u Olomoce, na nějaky ježdění po horách to není , ale na jízdu do práce , město na nákupy to stačí.

+1/0
22.10.2016 7:35

P41e24t44r 39B27u29k69o10v80s98k51i 6843867401516

Já prezouvam, chci mít zimní pneu s co největším vzorkem, tak si je setrim. Díky tomu na sněhu zvládám i složitější situace bez stresu.

0/0
21.10.2016 20:36

J90a81n 24S73l87a19d65k79ý 3211972293

Jako majitel pneuservisu nebudu asi objektivní, ale já osobně jezdím v zimě Nokian a v létě Bridgestone. Passat 4x4 a každé dva roky obuji nové a mnou ojeté pošlu do světa, třeba řidičům TAXI. Nikdy jsem nového kvalitního obutí nelitoval. A už vůbec nechápu při dnešních cenách koupi protektoru. Celoroční pneu je dle mého názoru nebezpečný kompromis. Průměr až podprůměr v každé situaci a počasí.

+1/−2
21.10.2016 13:50

P51e14t68r 48H61o48r64s77k11ý 9795343558436

Měl jsem celoroční gumy dva roky a i když se nic nestalo, musím konstatovat, že to prostě nebylo ono. V zimě při opatrné jízdě ok, ale pořád tomu chyběla určitá jistota, na kterou je zvyklý řidič u klasických zimních gum. Takže ano, jako cenový kompromis dobrý, pro oblasti s mírnou zimou taky v pořádku, ale pro naprostou jistotu v jízdě na všech zimních cestách to doporučit opravdu nejde.

0/−1
21.10.2016 9:24

J57i64ř81í 42C67h94o48m63á11t 9657252964396

Zajímavá je ta interpretace výsledků pro ČR. Testů celoroček je pro letošek celkem dost: http://www.testpneumatik.eu/celorocni a ze všech vychází víceméně to stejné - celoročná pneumatiky dokáží konkurovat zimním na sněhu a ledu a leckde je i předčit, například v letošním testu zimních pneumatik Autoexpress 205/55 R16 by Nokian Weatherproof skončila druhá (!!), tedy problém není v zimních vlastnostech, zima je s moderními celoročkami (Vector 4Seasons G1, Crossclimate, Weatherproof) v pohodě, problém je mokro a sucho, a to ani ne proti zimní pneumatice, ale proti letní, kde jsou rozdíly celkem velké. Já problém nevidím úplně v jízdních vlastnostech jako spíš v tom, že se celoroční víceméně se zimní směsí prostě nevyplatí.

0/0
21.10.2016 8:00

J47a58r62o31m57i63r 28H28o10b27l94i22k 1605887455

OR6 na Škoda 110

+1/0
20.10.2016 23:41

M31i62r49e20k 57G68a40j40e54r 5821476539130

Pro toho, kdo v zime nemusi vyjizdet, kdyz je na silnici snih, a v lete nema potrebu na silnici zavodit v zatackach, tak muze hodne usetrit prave pouzivanim celorocnich pneumatik.

+7/0
20.10.2016 17:46

K79a87r13e12l 32H64o18r27á28k 2478579753903

Celoroční pneumatiky obvykle používají konstrukci letní pneumatiky a zimní směs a dezén. To je ale špatně, správně by celoroční pneumatiky měly používat konstrukci a dezén zimní pneumatiky a letní směs. Nakonec nejlepší celoroční pneumatikou je letní pneumatika označená M+S.

+1/−3
20.10.2016 16:43

J25i38r63i 64S46t54a43v58a 2270797121754

No tak moje zkušenost je, mám už třetí rok celoroční pneu Vredestein, mám na nich nájezd kolem 20-25 tis. za rok a ještě příští rok vydrží. Je pravda, že je to kompromis jak v létě tak v zimě. Ikdyž na zasněžený silnici se chovali úplně v pohodě. Denně jezdím s autem 40km (jedna cesta) do práce, převážně dálnice a město. Jezdím spíš klidněji a ani při prudkém brzdění neměli problém. A sněhu a ledu na silnicích v okolí Prahy moc nepotkám, tak mě ty celoroční pneumatiky plně vyhovují.

+3/−1
20.10.2016 13:36

J85a81n 77M28a32c75e73k 6261740252300

Až na tu hrubku ve slově chovali s Vámi souhlasím.

0/0
20.10.2016 19:23

P38a91v19e37l 34Š37e13d44l11b61a80u76e24r 7128901282105

A "neměli..."

0/0
20.10.2016 22:48

L97u68d31ě70k 32D10o56l77e36ž48e98l 5250818113746

A "mě vyhovují.. "

0/0
22.10.2016 19:06

L50u22b42o 35S54t44a15s34t89n75y 9678735332100

PR jak vysite... Dobra rada pred zimou - za volantem sem-tam i premyslet a odhadovat rizika. Ne, ze mam michelinky z formule 1 tak pojedu hlava-nehlava snih, led, mlha...

+4/−2
20.10.2016 13:10

R11a13d30e83k 55Č26e75r55v98e67n68k19a 5804551114642

toho asi moc nenajezdíte, co? pokud se potkáte z blbcem tak můžete odhadovat a přemýšlet kolik chcete

0/−3
20.10.2016 19:29
Foto

J44i85ř79í 79D12v73o88ř57á91k 5545629630968

Pokud se potkáš z blbcem , můžeš mít v zimě pneumatiky s hřeby a je ti to plat prdný .

+1/0
20.10.2016 20:23

J80a56r41o82m54i35r 47H95o94b96l54i57k 1735667435

setkání s blbcem pneu nevyřeší, pomůže jen vlastní předvídavost. Pokud sám nejsem blbcem. Pak to můžu svádět i na pneumatiky a stejně mi to nikdo neodpáře.

0/0
20.10.2016 23:45

D67e85j35a34n 77T88a21d33i86c 7532306987387

Kdyz budu jezdit v lete na zimnich a na zimu je nebudu prezouvat, je to taky celorocni pneumatika, ne?

+1/0
20.10.2016 12:44

M40i36r62e70k 22G91a12j85e21r 5771976119740

Ano, jenom je podstatne drazsi, protoze vam vydrzi mozna polovicni dobu nez ta pro celorocni jizdu urcena.

+1/0
20.10.2016 17:48

J27a48n 90M81a34c53e10k 6311230342680

A brzdná dráha na suchu bude výrazně delší.

+1/−1
20.10.2016 19:24

R37a39d28e91k 45Č17e94r11v14e48n66k63a 5704901864602

a v ostřejší zatáčce to má snahu ustřelit

+1/0
20.10.2016 19:30
Foto

J74i41ř80í 73D56v35o76ř23á93k 5845959700948

Při nájezdu 5 - 10 000 km/rok je to nepodstatné .

0/0
20.10.2016 20:24

J54a38r19o22m38i11r 84H61o82b93l75i69k 1125107695

Pokud při nájezdu 15-17tkm ročně nemám problém jednou za 4 roky vyhodit sadu jinak dobrých gum (to je to, do čeho nás gumaři chtí natlačit) a nejsem ochoten jezdit podle toho co mám na kolech (určeno pro silniční de..ly a závodníky), tak mějte letní i zimní top gumy a přezouvejte. Já na sadu Barum Polaris 3 dojíždím 5. sezonu trvalého ježdění (dovolené na horách i u Balatonu) aniž bych měl s adhezí sebemenší problém. Vydrží celoroční guma 150000km?

0/0
20.10.2016 23:55

J77i80ř36í 21K43o65n48d56r81á52t 4945801138

Už rok mám Michelin CrossClimate XL a maximální spokojenost. V létě se chvá stejně jako kvalitní letňák na sněhu není bezzubá. Nebydlím na horách (tam bych to řešil jinak). Jinak většinu roku se teplota pohybuje kolem 0 až 10 stupni, na pomezí mezi letní a zimní pneu. Takže masírka o zimních a letních gumách je mimo protože tady na to nemáme počasí. :-)

+8/−2
20.10.2016 11:59

O51n78d51ř32e98j 39F19r92a37n54c 4589621848

Až na ten konec souhlasím. Už jenom na rozbředlém sněhu jsou prostě zimní znát a to není u nás výjimečné počasí. Takže to není žádná masírka, měnit je prostě lepší řešení i přesto, že někomu mohou v pohodě stačit univerzály.

+2/0
20.10.2016 13:11

J75a22n 58M86a96c85e33k 6751520252130

Ale sucho v zimě také u nás není výjimečné, a na suchu má celoroční výrazně kratší brzdnou dráhu než ta zimní.

+1/0
20.10.2016 19:30

A68l59e61š 87P88e61l39i85k16á14n 2585418249342

má stejnou zkušenost:-)

0/0
22.10.2016 7:39

P47e12t69r 60M84i52c81h61a79l 2800724431322

Nejlepší celoroční gumy byly OR 34 na stodvacítce. :-)

+7/0
20.10.2016 11:22

P64e96t93r 78V74o36c35í28l40k79a 1574157488917

Ti kritici, kteri hlasaji, ze to nemuze fungovat, by to meli napred vyzkouset a nespolehat se na to, co slyseli, nebo zkusili pred dvaceti lety.

Konkretne CrossClimatka je na suchu a mokru lepsi, nez predchozi ciste letni Michelin Pilotky a v lete v testech ve srovnani s klasickou letni zaostava tak mozna o 1% za vitezem testu.

V zime jsem jeste nezkousel, ale podle ohlasu ma byt take vice nez dostacujici, i kdyz zde samozrejme vitezum testu konkurovat nebude. Ale je to pro vetsinu lidi potreba?

Urcite je tahle guma lepsi, nez jezdit na dvou sadach neznackovych gum, ci jezdit trvale na zimnich.

A konretne pro mne, tj pro Prahu a najezd do 15tkm, zcela jasna volba.

+11/0
20.10.2016 10:51

J28i75ř78í 70K62o27n71d72r48á30t 4165901408

Přesně

+2/0
20.10.2016 12:01

J60o85s96e80f 17Š25o27l17t30e18s 8204788650873

Hlavně ušetříte za druhou sadu, nemusíte přezouvat, samé finančně velmi citelné výhody.

0/0
20.10.2016 21:45

M97i28r71o89s12l79a14v 88M43e14d 3114116

Specifický uživatel je dle mého názoru někdo, kdo jezdí málo, krátké vzdálenosti a žije někde v nížině (například důchodce na vsi, který jednou v týdnu vyrazí s babkou do pět kilometrů vzdáleného kostela, jeho vrstevník z města, kterého ta jeho občas přesvědčí aby s ní objel akce v supermarketech a jinak s autem vyjede z garáže jen proto, aby ho umyl).

+2/−1
20.10.2016 10:27

T79o15m92á34š 54L58u68d44v94í67k 1530817764962

A dalších 90% obyvatel ;-D

+5/0
20.10.2016 10:42

J32i74ř21í 55K69o60c83u60r82e73k 6295574255888

Nebo jezdí 250x ročně 10 km do práce a 10 zpátky. Kupodivu to vychází na 5000 km za rok.

0/0
20.10.2016 12:53

O59n55d96ř62e76j 15Č24a46p11k37a 6831641303964

Nebo dojíždění denně ze satelitu do kanclu v Praze, občas služební cesta do Brna/Ostravy... i když nasněží, pojede na tom maximálně ten kousek, než se dostane na hlavní tah, kde už to silničáři odhrnují a solí.

0/0
20.10.2016 13:45

P53e13t60r 28M17i35c81h80a24l 2310574411492

Pak je jednou za čas kalamita, silničáři nestíhají, sůl nezabírá a kvůli trotlům je na vysočině na dálnici řetězovka.

+2/−1
20.10.2016 15:34

O95n54d19ř60e34j 10Č52a54p44k21a 6561281983914

Trotl to zablokuje i na nejlepších zimních, protože pojede jak za sucha v létě a vyseká se. Podle testu jsou ty lepší univerzální gumy na sněhu na úrovni průměrných zimních, takže i v té kalamitě fungovat budou. Jen to chce přizpůsobit rychlost.

+4/0
20.10.2016 17:34

S18t37a20n28i85s95l63a63v 39N69ý68v38l18t 2624775743

My v taxisluzbe davame celorocni. Jsou tam vzdycky tak rok. Od nové do hola.

Mesto je vzdy protahle, mene zasnezene a rychlosti jsou do 70kmh.

+3/0
20.10.2016 10:24

J81i41ř28í 73K73o50c55u27r32e39k 6295534975678

V Praze na sněhu nemají zimní význam. Byly by potřeba pneu na zácpu a ne na sníh.

+2/−1
20.10.2016 12:54

R49a71d87e35k 89H72o86d21a39ň 9546537421903

Když pneumatiky otestují na suchu, mokru a ve sněhu, a pak z toho určí "průměr" tak chápu že pneumatiku označí jako nouzovou. Jenže je to už z principu pitomost: sníh nepokrývá silnice třetinu roku. U nás ve městě naposledy "vážněji" sněžilo nějakých 6 let zpět, počet dní kdy je průměrná teplota pod nulou je tak kolem 6ti ročně. A ani to nezaručuje sníh, přičemž případné sněžení je okamžitě rozježděno na mokro.

No, ale chápu že samozvaní dopravní experti nás zase potřebují přesvědčit, že při teplotě pod 15 stupňů se z vaší pneumatiky stane tvrdý kus betonu naprosto k nepotřebě.

+9/0
20.10.2016 10:13

T79o90m65á71š 44L91u65d46v73í86k 1800277444862

Samozřejmě že se musí jezdit opatrněji ale vyhodit za dvoje gumy, uskladnění a neustálé přezouvání ať si to platí kdo na to má já raději budu jezdit opatrně ;-D

+4/−1
20.10.2016 10:05

M63a10r62e65k 44M19a40l11ý 1292668301370

Je jedno, jestli koupíte jedny celoroční gumy a vydrží vám 2-3 roky nebo koupíte dvoje (letní a zimní) a vydrží vám 4-6 let, podle nájezdu.

Ušetříte akorát za přezouvání a uskladnění, pokud nemáte garáž na uskladnění.

+2/−3
20.10.2016 10:14

M87i11r94o29s88l28a29v 17M64e46d 3414736

Ták - pokud mám osm pneumatik, najedu na nich dvakrát tolik, než na čtyřech. Já jsem investoval nevelkou částku do sady zánovních disků a tak mám dvě sady a náklady na vyvážení před sezónou (letní a nebo zimní) jsou v porovnání s dalšími náklady na provoz vozidla zanedbatelné.

+1/−2
20.10.2016 10:32

A56n19t16o11n12í97n 10S54e71b38e98r57a 7383918870979

Ale jen na přezouvání a vyvažování je úspora okolo 5 tisíc. To je v mém případě cena 4 zimních pneu na 4 roky na autě v kuse......

+2/−1
20.10.2016 10:42

M80a49r88e46k 14M24a64l77ý 1442778671910

Vždyť to píšu, že s celoročními člověk ušetří jenom za to přezouvání. A když dojedete ty celoroční, tak i ty pak musíte přezout. A nechat vyvážit byste je měl taky častěji než jednou za X let. Nevím, jak dlouho vám vydrží, ale úspora 5000 KČ? Buď vám vydrží dlouho nebo máte drahý pneuservis. Ale pokud jezdíte málo, tak v pohodě...

+2/0
20.10.2016 10:51

M82a96r52t36i51n 94K51a33r67á29s41e61k 9718233308588

No v mem pripade - platim 400 za jendo prezuti, pri dvou sadach mam pneu na 4 roky, pri jedna tedy cca 2 roky, u unverzalu mam za dva roky naklad 400, u obyc 1200, tj za zivotnost univezralu usetrim 800 na prezouvani, coz ani nepokryje to, ze treba crossclimate jsou podstatne drazsi...

0/0
20.10.2016 13:05
Foto

P74e70t95r 20A81c25h88i30l46l93e81s 6616712820950

uz roky mam dve sady, letni a zimni a jeste se mi nestalo, abych jel do servisu prezouvat (pokud tedy nejsou gumy sjete), koupil jsem si lepsi hever nez z vybavy (stal 450) a prezouvam si sam. pneu vydrzi dve az tri sezony, takze vyvazuji vzdy pri novych gumach, nebo pokud projedu nejaky tankodrom a je to znat.

0/0
20.10.2016 15:07

M72a83r68t24i66n 77K64a44r13á81s75e58k 9488863298538

To bych musel poridit jeste dalsi sadu disku, a pri jeijch cene to je tak 7 let prezouvani....

+1/0
20.10.2016 15:09

J58a74n 22H84á65j44e97k 2116806633155

No, je potřeba použít hlavu. A jestli provozuji 1 auto a chci si to užít, tak proč nemít dvě sady a přezout si to.

Když provozuji 2 auta, tak už musím přemýšlet a počítat. A jestli jezdím v horách nebo v nížinách. A kolik ročně najedu.

A to nemluvím o takových specialitkách, jako měření tlaku. Ono buď máte klony nebo každou výměnu jedete prekódovat do servisu. Protože auto má paměť jen na 4 kódy a ne na 8...

0/0
20.10.2016 17:59

V15l11a68d70i94m46í45r 30F98i39b60i43g18e91r 5404751771424

Já to počítal a pokud ty univerzály vydrží 2-3 roky tak se to vyplatí oproti 2 sadám i když si je uskladním a přehodím sám. Michelin CClimate stojí kolem 2100 na 16" kola. Kvalitní letní stojí přes 2000 a zimní kolem 1800. Beru v potaz i energetické štítky pneumatik a očekávanou spotřebu.

0/−1
20.10.2016 15:13







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.