Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Celoroční gumy jsou podle testu nouzové řešení pro specifické uživatele

Německý autoklub ADAC a jeho partneři testovali celoroční pneumatiky. Zkoušky porovnávaly jednotlivé značky mezi sebou, ale také srovnávaly celoroční pláště s letním a zimním obutím.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K62a38r27e22l 44B77a34r82t59a83k 9886291905346

A co kdyby se měnila auta - zimní x letní. To by se výrobcům určitě líbilo.

0/0
28.10.2016 7:41

A32l98e80š 51P24e19l84i57k78á20n 2385188549582

jezdím druhý rokem na celoročních michelinkách a zatím ok. pravda bydlím u Olomoce, na nějaky ježdění po horách to není , ale na jízdu do práce , město na nákupy to stačí.

+1/0
22.10.2016 7:35

P23e11t88r 41B11u88k79o95v29s46k85i 6453357741636

Já prezouvam, chci mít zimní pneu s co největším vzorkem, tak si je setrim. Díky tomu na sněhu zvládám i složitější situace bez stresu.

0/0
21.10.2016 20:36

J82a77n 63S78l36a84d74k72ý 3551822533

Jako majitel pneuservisu nebudu asi objektivní, ale já osobně jezdím v zimě Nokian a v létě Bridgestone. Passat 4x4 a každé dva roky obuji nové a mnou ojeté pošlu do světa, třeba řidičům TAXI. Nikdy jsem nového kvalitního obutí nelitoval. A už vůbec nechápu při dnešních cenách koupi protektoru. Celoroční pneu je dle mého názoru nebezpečný kompromis. Průměr až podprůměr v každé situaci a počasí.

+1/−2
21.10.2016 13:50

P76e53t52r 68H43o33r48s26k37ý 9105703878396

Měl jsem celoroční gumy dva roky a i když se nic nestalo, musím konstatovat, že to prostě nebylo ono. V zimě při opatrné jízdě ok, ale pořád tomu chyběla určitá jistota, na kterou je zvyklý řidič u klasických zimních gum. Takže ano, jako cenový kompromis dobrý, pro oblasti s mírnou zimou taky v pořádku, ale pro naprostou jistotu v jízdě na všech zimních cestách to doporučit opravdu nejde.

0/−1
21.10.2016 9:24

J59i33ř42í 28C83h32o77m32á48t 9327132564556

Zajímavá je ta interpretace výsledků pro ČR. Testů celoroček je pro letošek celkem dost: http://www.testpneumatik.eu/celorocni a ze všech vychází víceméně to stejné - celoročná pneumatiky dokáží konkurovat zimním na sněhu a ledu a leckde je i předčit, například v letošním testu zimních pneumatik Autoexpress 205/55 R16 by Nokian Weatherproof skončila druhá (!!), tedy problém není v zimních vlastnostech, zima je s moderními celoročkami (Vector 4Seasons G1, Crossclimate, Weatherproof) v pohodě, problém je mokro a sucho, a to ani ne proti zimní pneumatice, ale proti letní, kde jsou rozdíly celkem velké. Já problém nevidím úplně v jízdních vlastnostech jako spíš v tom, že se celoroční víceméně se zimní směsí prostě nevyplatí.

0/0
21.10.2016 8:00

J39a90r78o86m26i23r 67H55o15b36l29i74k 1925267125

OR6 na Škoda 110

+1/0
20.10.2016 23:41

M11i36r47e54k 76G92a90j95e34r 5511406369980

Pro toho, kdo v zime nemusi vyjizdet, kdyz je na silnici snih, a v lete nema potrebu na silnici zavodit v zatackach, tak muze hodne usetrit prave pouzivanim celorocnich pneumatik.

+7/0
20.10.2016 17:46

K30a98r31e13l 46H39o76r92á85k 2468319833703

Celoroční pneumatiky obvykle používají konstrukci letní pneumatiky a zimní směs a dezén. To je ale špatně, správně by celoroční pneumatiky měly používat konstrukci a dezén zimní pneumatiky a letní směs. Nakonec nejlepší celoroční pneumatikou je letní pneumatika označená M+S.

+1/−3
20.10.2016 16:43

J25i91r76i 37S91t63a56v83a 2150467301764

No tak moje zkušenost je, mám už třetí rok celoroční pneu Vredestein, mám na nich nájezd kolem 20-25 tis. za rok a ještě příští rok vydrží. Je pravda, že je to kompromis jak v létě tak v zimě. Ikdyž na zasněžený silnici se chovali úplně v pohodě. Denně jezdím s autem 40km (jedna cesta) do práce, převážně dálnice a město. Jezdím spíš klidněji a ani při prudkém brzdění neměli problém. A sněhu a ledu na silnicích v okolí Prahy moc nepotkám, tak mě ty celoroční pneumatiky plně vyhovují.

+3/−1
20.10.2016 13:36

J18a11n 61M96a87c89e90k 6711360292160

Až na tu hrubku ve slově chovali s Vámi souhlasím.

0/0
20.10.2016 19:23

P15a29v53e89l 79Š72e34d43l61b17a55u19e29r 7808421732135

A "neměli..."

0/0
20.10.2016 22:48

L44u44d73ě25k 25D66o25l61e67ž90e33l 5490428933796

A "mě vyhovují.. "

0/0
22.10.2016 19:06

L52u64b57o 30S85t44a13s93t35n73y 9958435562920

PR jak vysite... Dobra rada pred zimou - za volantem sem-tam i premyslet a odhadovat rizika. Ne, ze mam michelinky z formule 1 tak pojedu hlava-nehlava snih, led, mlha...

+4/−2
20.10.2016 13:10

R16a87d67e18k 58Č97e33r83v70e41n13k37a 5324631204652

toho asi moc nenajezdíte, co? pokud se potkáte z blbcem tak můžete odhadovat a přemýšlet kolik chcete

0/−3
20.10.2016 19:29
Foto

J51i37ř67í 22D25v49o37ř76á25k 5815579100698

Pokud se potkáš z blbcem , můžeš mít v zimě pneumatiky s hřeby a je ti to plat prdný .

+1/0
20.10.2016 20:23

J31a89r91o29m27i21r 97H26o60b74l84i31k 1545407725

setkání s blbcem pneu nevyřeší, pomůže jen vlastní předvídavost. Pokud sám nejsem blbcem. Pak to můžu svádět i na pneumatiky a stejně mi to nikdo neodpáře.

0/0
20.10.2016 23:45

D59e54j40a75n 70T70a62d39i91c 7282356937727

Kdyz budu jezdit v lete na zimnich a na zimu je nebudu prezouvat, je to taky celorocni pneumatika, ne?

+1/0
20.10.2016 12:44

M28i80r80e81k 51G36a70j70e81r 5471406439910

Ano, jenom je podstatne drazsi, protoze vam vydrzi mozna polovicni dobu nez ta pro celorocni jizdu urcena.

+1/0
20.10.2016 17:48

J54a53n 20M16a47c39e28k 6811450512310

A brzdná dráha na suchu bude výrazně delší.

+1/−1
20.10.2016 19:24

R13a68d93e60k 28Č38e89r35v91e71n32k87a 5554141494722

a v ostřejší zatáčce to má snahu ustřelit

+1/0
20.10.2016 19:30
Foto

J88i46ř87í 82D58v37o39ř36á70k 5835489170288

Při nájezdu 5 - 10 000 km/rok je to nepodstatné .

0/0
20.10.2016 20:24

J55a42r10o97m44i39r 29H33o12b75l31i28k 1115537665

Pokud při nájezdu 15-17tkm ročně nemám problém jednou za 4 roky vyhodit sadu jinak dobrých gum (to je to, do čeho nás gumaři chtí natlačit) a nejsem ochoten jezdit podle toho co mám na kolech (určeno pro silniční de..ly a závodníky), tak mějte letní i zimní top gumy a přezouvejte. Já na sadu Barum Polaris 3 dojíždím 5. sezonu trvalého ježdění (dovolené na horách i u Balatonu) aniž bych měl s adhezí sebemenší problém. Vydrží celoroční guma 150000km?

0/0
20.10.2016 23:55

J61i80ř86í 28K90o35n77d18r56á15t 4435291208

Už rok mám Michelin CrossClimate XL a maximální spokojenost. V létě se chvá stejně jako kvalitní letňák na sněhu není bezzubá. Nebydlím na horách (tam bych to řešil jinak). Jinak většinu roku se teplota pohybuje kolem 0 až 10 stupni, na pomezí mezi letní a zimní pneu. Takže masírka o zimních a letních gumách je mimo protože tady na to nemáme počasí. :-)

+8/−2
20.10.2016 11:59

O65n30d91ř67e15j 85F84r53a76n54c 4559151148

Až na ten konec souhlasím. Už jenom na rozbředlém sněhu jsou prostě zimní znát a to není u nás výjimečné počasí. Takže to není žádná masírka, měnit je prostě lepší řešení i přesto, že někomu mohou v pohodě stačit univerzály.

+2/0
20.10.2016 13:11

J43a68n 23M85a16c36e19k 6371820132320

Ale sucho v zimě také u nás není výjimečné, a na suchu má celoroční výrazně kratší brzdnou dráhu než ta zimní.

+1/0
20.10.2016 19:30

A67l29e98š 64P16e31l89i87k33á85n 2135918209102

má stejnou zkušenost:-)

0/0
22.10.2016 7:39

P36e43t48r 79M76i36c20h72a44l 2300724741872

Nejlepší celoroční gumy byly OR 34 na stodvacítce. :-)

+7/0
20.10.2016 11:22

P91e57t23r 82V55o91c18í64l81k28a 1644537218487

Ti kritici, kteri hlasaji, ze to nemuze fungovat, by to meli napred vyzkouset a nespolehat se na to, co slyseli, nebo zkusili pred dvaceti lety.

Konkretne CrossClimatka je na suchu a mokru lepsi, nez predchozi ciste letni Michelin Pilotky a v lete v testech ve srovnani s klasickou letni zaostava tak mozna o 1% za vitezem testu.

V zime jsem jeste nezkousel, ale podle ohlasu ma byt take vice nez dostacujici, i kdyz zde samozrejme vitezum testu konkurovat nebude. Ale je to pro vetsinu lidi potreba?

Urcite je tahle guma lepsi, nez jezdit na dvou sadach neznackovych gum, ci jezdit trvale na zimnich.

A konretne pro mne, tj pro Prahu a najezd do 15tkm, zcela jasna volba.

+11/0
20.10.2016 10:51

J34i25ř26í 19K82o19n93d95r36á82t 4935441328

Přesně

+2/0
20.10.2016 12:01

J55o40s18e36f 29Š85o57l24t10e41s 8384898180633

Hlavně ušetříte za druhou sadu, nemusíte přezouvat, samé finančně velmi citelné výhody.

0/0
20.10.2016 21:45

M18i27r78o65s60l21a81v 98M34e20d 3154566

Specifický uživatel je dle mého názoru někdo, kdo jezdí málo, krátké vzdálenosti a žije někde v nížině (například důchodce na vsi, který jednou v týdnu vyrazí s babkou do pět kilometrů vzdáleného kostela, jeho vrstevník z města, kterého ta jeho občas přesvědčí aby s ní objel akce v supermarketech a jinak s autem vyjede z garáže jen proto, aby ho umyl).

+2/−1
20.10.2016 10:27

T64o14m81á63š 26L56u72d97v73í41k 1360867554272

A dalších 90% obyvatel ;-D

+5/0
20.10.2016 10:42

J90i61ř75í 10K26o77c54u29r84e41k 6285654255778

Nebo jezdí 250x ročně 10 km do práce a 10 zpátky. Kupodivu to vychází na 5000 km za rok.

0/0
20.10.2016 12:53

O70n43d58ř19e12j 19Č80a11p59k94a 6581731723614

Nebo dojíždění denně ze satelitu do kanclu v Praze, občas služební cesta do Brna/Ostravy... i když nasněží, pojede na tom maximálně ten kousek, než se dostane na hlavní tah, kde už to silničáři odhrnují a solí.

0/0
20.10.2016 13:45

P89e20t52r 46M38i73c64h64a17l 2710434141402

Pak je jednou za čas kalamita, silničáři nestíhají, sůl nezabírá a kvůli trotlům je na vysočině na dálnici řetězovka.

+2/−1
20.10.2016 15:34

O86n59d61ř77e83j 38Č17a81p94k69a 6911381463254

Trotl to zablokuje i na nejlepších zimních, protože pojede jak za sucha v létě a vyseká se. Podle testu jsou ty lepší univerzální gumy na sněhu na úrovni průměrných zimních, takže i v té kalamitě fungovat budou. Jen to chce přizpůsobit rychlost.

+4/0
20.10.2016 17:34

S81t80a74n50i30s28l79a56v 32N50ý17v22l77t 2494965773

My v taxisluzbe davame celorocni. Jsou tam vzdycky tak rok. Od nové do hola.

Mesto je vzdy protahle, mene zasnezene a rychlosti jsou do 70kmh.

+3/0
20.10.2016 10:24

J93i12ř39í 74K75o70c72u44r96e95k 6875334825378

V Praze na sněhu nemají zimní význam. Byly by potřeba pneu na zácpu a ne na sníh.

+2/−1
20.10.2016 12:54

R56a76d45e44k 28H48o34d89a68ň 9636197671793

Když pneumatiky otestují na suchu, mokru a ve sněhu, a pak z toho určí "průměr" tak chápu že pneumatiku označí jako nouzovou. Jenže je to už z principu pitomost: sníh nepokrývá silnice třetinu roku. U nás ve městě naposledy "vážněji" sněžilo nějakých 6 let zpět, počet dní kdy je průměrná teplota pod nulou je tak kolem 6ti ročně. A ani to nezaručuje sníh, přičemž případné sněžení je okamžitě rozježděno na mokro.

No, ale chápu že samozvaní dopravní experti nás zase potřebují přesvědčit, že při teplotě pod 15 stupňů se z vaší pneumatiky stane tvrdý kus betonu naprosto k nepotřebě.

+9/0
20.10.2016 10:13

T15o55m42á30š 93L14u55d71v23í44k 1430847164152

Samozřejmě že se musí jezdit opatrněji ale vyhodit za dvoje gumy, uskladnění a neustálé přezouvání ať si to platí kdo na to má já raději budu jezdit opatrně ;-D

+4/−1
20.10.2016 10:05

M14a76r85e31k 83M67a98l67ý 1792648101130

Je jedno, jestli koupíte jedny celoroční gumy a vydrží vám 2-3 roky nebo koupíte dvoje (letní a zimní) a vydrží vám 4-6 let, podle nájezdu.

Ušetříte akorát za přezouvání a uskladnění, pokud nemáte garáž na uskladnění.

+2/−3
20.10.2016 10:14

M62i59r54o76s49l16a21v 60M14e63d 3904496

Ták - pokud mám osm pneumatik, najedu na nich dvakrát tolik, než na čtyřech. Já jsem investoval nevelkou částku do sady zánovních disků a tak mám dvě sady a náklady na vyvážení před sezónou (letní a nebo zimní) jsou v porovnání s dalšími náklady na provoz vozidla zanedbatelné.

+1/−2
20.10.2016 10:32

A54n13t88o32n11í14n 31S98e83b62e27r83a 7643868330469

Ale jen na přezouvání a vyvažování je úspora okolo 5 tisíc. To je v mém případě cena 4 zimních pneu na 4 roky na autě v kuse......

+2/−1
20.10.2016 10:42

M95a47r56e74k 49M38a13l51ý 1192638881660

Vždyť to píšu, že s celoročními člověk ušetří jenom za to přezouvání. A když dojedete ty celoroční, tak i ty pak musíte přezout. A nechat vyvážit byste je měl taky častěji než jednou za X let. Nevím, jak dlouho vám vydrží, ale úspora 5000 KČ? Buď vám vydrží dlouho nebo máte drahý pneuservis. Ale pokud jezdíte málo, tak v pohodě...

+2/0
20.10.2016 10:51

M45a10r93t52i72n 31K40a43r23á94s77e57k 9638943808628

No v mem pripade - platim 400 za jendo prezuti, pri dvou sadach mam pneu na 4 roky, pri jedna tedy cca 2 roky, u unverzalu mam za dva roky naklad 400, u obyc 1200, tj za zivotnost univezralu usetrim 800 na prezouvani, coz ani nepokryje to, ze treba crossclimate jsou podstatne drazsi...

0/0
20.10.2016 13:05
Foto

P74e91t58r 64A50c33h37i67l67l52e92s 6786632600280

uz roky mam dve sady, letni a zimni a jeste se mi nestalo, abych jel do servisu prezouvat (pokud tedy nejsou gumy sjete), koupil jsem si lepsi hever nez z vybavy (stal 450) a prezouvam si sam. pneu vydrzi dve az tri sezony, takze vyvazuji vzdy pri novych gumach, nebo pokud projedu nejaky tankodrom a je to znat.

0/0
20.10.2016 15:07

M58a94r67t20i27n 26K26a89r21á24s11e15k 9628343608968

To bych musel poridit jeste dalsi sadu disku, a pri jeijch cene to je tak 7 let prezouvani....

+1/0
20.10.2016 15:09

J90a74n 18H70á55j87e96k 2176806593695

No, je potřeba použít hlavu. A jestli provozuji 1 auto a chci si to užít, tak proč nemít dvě sady a přezout si to.

Když provozuji 2 auta, tak už musím přemýšlet a počítat. A jestli jezdím v horách nebo v nížinách. A kolik ročně najedu.

A to nemluvím o takových specialitkách, jako měření tlaku. Ono buď máte klony nebo každou výměnu jedete prekódovat do servisu. Protože auto má paměť jen na 4 kódy a ne na 8...

0/0
20.10.2016 17:59

V24l14a63d86i49m43í41r 27F38i14b10i23g52e57r 5744411741394

Já to počítal a pokud ty univerzály vydrží 2-3 roky tak se to vyplatí oproti 2 sadám i když si je uskladním a přehodím sám. Michelin CClimate stojí kolem 2100 na 16" kola. Kvalitní letní stojí přes 2000 a zimní kolem 1800. Beru v potaz i energetické štítky pneumatik a očekávanou spotřebu.

0/−1
20.10.2016 15:13



Najdete na iDNES.cz