Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Modrá plaketa v Německu se odkládá. Zatím vítězí diesely

Plán Německa, že v roce 2017 zavede pro vjezd do center měst modré plakety, je u ledu. Konstatoval to ministr životního prostředí Jochen Flaschbarth. Německo odložilo boj o další snižování emisí oxidu dusíku kvůli mase lidí, která by se neměla jak dopravovat domů a do práce. Prozatím tak vítězí dieselová auta.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M95i68r64o42s65l23a59v 35S63t29e86i98n77e13r 6148874103525

Na místech, kde NOX překračuje normu, by stačilo mlžit nebo kropit. Kysličníky se s vodou okamžitě spojí a jdou k zemi.

Volkswagen s tím nemá co dělat, většinu emisí způsobí topeniště.

LPG nebo CNG nesmí do společné garáže. Takže by se kvůli tomu musely stavět otevřená zastřešená parkoviště mimo obytné budovy.

+1/0
17.10.2016 20:35

J75á51n 45K80o39t62ú12č 2606744478756

CNG podľa mňa môže. Pretože je obrovský principiálny rozdiel medzi LPG a CNG.

+1/−1
18.10.2016 17:12

D32a13n63i64e34l 34C17i79v68i41š 3592613641466

A divíte se, to by Volkswagen stálo další miliardy a to němci nikdy nepřipustí.

0/0
17.10.2016 20:30

L25u96b67o51m27í60r 21V89r85t81a64l 6130247381121

Mám řešení. JEDNOMÍSTNÉ, LEVNÉ (to znamená do 100.000 za nové v plné výbavě) auto. A pohon samozřejmě na CNG nebo LPG. To je to nejrozšířenější ekopalivo u nás. Je na trhu? Není. Tak co se tu řeší?

0/−4
17.10.2016 20:08

L39u15b48o22m58í40r 26V33r43t53a77l 6960177401201

Vezměte konečně v potaz historii. Každý jedinec měl svého koně. Čili by šlo realizovat vizi - kombík na rodinné výlety ale jednomístné auto na cesty jedinců. A těch je nejvíc.

0/0
17.10.2016 20:10

T25o88m80á44š 23M64a44t18ě56j 9855648423262

Ok. takže jedno rvoje vozítko pro mě.

Na časténježdění po městě, a jen o málo méně časté ježdění na vzdálenosti 200-800km den.

Jo aha.. jak to jen nakombinovat, když ráno beru jedno prče do školy... a odpolefne vlastně donabírám celou rodinu (4)...

a o víkendech celý ten cirkus...

0/0
17.10.2016 20:23

L80u10b30o20m77í77r 38V36r20t48a15l 6150987731331

V pohodě. Za dvacet let tam budou jezdit na velbloudech.

+4/0
17.10.2016 20:07

L97a49d63i14s59l74a65v 74T32r78i25s46k93a 4955917360

Vize budoucnosti v Německu a EU

No, už nejspíš nejsme daleko od chvíle, kdy začnou měřit splodiny i nám lidem a ti kdo bydlí v centru pak budou mít zakázáno jíst čočku, hrách nebo česnek a nebo se budou muset odstěhovat z centra.

Krávy (podle některých odborníků prý vytvářejí nejvíce skleníkových plynů, inu tráva je tráva) pak budou na svých ušních štítcích označny písmeny AAA až F podle množství naměřených produkovaných splodin. V okolí měst pak budou určeny perimetry, do kterých budou mít krávy přístup jen podle jejich zatřídění (písmena na uchu). Ve městě budou smět žít pouze krávy AA+ a případně AAA+, ostatní jen na venkově. Krávy s označením F pak budou určeny pro export do zemí mimo EU jako pomoc rozvojovým zemím.

+1/0
17.10.2016 17:47

J93a97n 98M51r43á32z66e28k 9397113831155

když se podíváte, kolik jezdí po Praze aut osazených pouze řidičem, tak to doopravdy volá po nějaké revoluci v dopravě

+3/−8
17.10.2016 15:38

M50a74r38t24i90n 21K19a17r32á60s82e50k 9248343978408

To jo, jen jeste nidko nevymyslel, jak by ta revoluce mela vypadat... Ono lidi temi auto nejezdi jen tak pro srandu...

+3/0
17.10.2016 15:39

L62u40d44v39í28k 22G20a17j98d31o89š75í81k 2445733574902

Pokud vlastní pohodlí a mnohdy i lenost neberete jako srandu...

0/−3
17.10.2016 15:55

J60i34n56d50ř10i55c82h 86K83u13c43h25a58ř 4376183338

Vlastní pohodlí je i MHD. Lidé přece mohou chodit pěšky

+2/0
17.10.2016 15:59

M36a64r97t66i53n 86K37a63r30á25s68e30k 9438353868858

No jo, taky jezdim autem, pro vastni pohodli a predevsim proto, ze je to nesrovnatelne rychlejsi nez hromadna doprava.....

+3/0
17.10.2016 16:01

L34u59d63v10í50k 89G62a84j60d52o43š18í75k 2915503934812

No jistě. Dokud to tak bude, nic se nezmění.

Řešení je buď silně znevýhodnit individuální dopravu. Zákazy, modré zóny, mýto atd., nebo se to časem vyřeší samo tím, že doprava zhoustně na neúnosnou mez a ježdění vlastním vozem přestane být pro lidi zajímavé.

+1/−4
17.10.2016 16:08

M51a54r78t75i89n 46K72a95r92á29s83e85k 9618523588268

Tak ona je individualni doprava uz dneska hodne zdanena, zatimco hromadna bohate dotovana....

+4/0
17.10.2016 16:12

P57e89t97r 72Č17e82r45m12á22k 9158115539290

To nefunguje, všechny tyto prvky se používají napříč Evropou, a jediný efekt je ekonomický, nějaký zaznamenatelný pokles dopravy nikdy nikde nenastal.

Je to asi tak jako když budete mít město více obyvatel a stoupne tak potřeba odbavit více splaškové vody. Budete řešit adekvátním navýšením kapacity čističek a sítě a nebo přesvědčováním lidí že nemají splachovat?

+1/0
17.10.2016 16:20

J86á38n 74K74o48t90ú79č 2176204448236

Dobrá poznámka. Podľa mňa v mnohých európskych veľkomestách je dnes natoľko atraktívna verejná doprava, že sa ľuďom neoplatí po meste jazdiť autom. Buď ho vôbec nepoužijú, alebo ho odstavia na P+R parkovisku. Napríklad Viedeň a Zurich tak krásne fungujú. Bratislava má každý pracovný deň ráno aj večer paralyzujúce zácpy, ale Viedeň nič také nepozná.

+1/0
17.10.2016 16:39

P89e13t57r 70Č78e98r98m98á83k 9918285119510

K tomu jsou potřeba dva důležité faktory - jednak co je to kriterium toho co se komu vyplatí. Cena? Rychlost? Komfort? Každý to má trochu jinak a univerzální odpověď neexistuje. Takže stejně jako existuje skupina lidí pro které jsou vlastnosti mhd zcela vyhovující nebo nutné, existuje skupina pro kterou to je za určitých podmínek alternativa, ale také skupina pro kterou jsou ty parametry mhd naopak zcela nevyhovující.

A P+R jsou rozhodně správný prvek, nicméně ty řeší primárně ty co dojíždí, to gró městského provozu je ale jinde. A s tím že by Vídeň neznala zácpy mám teda poněkud hodně jiné zkušenosti ;-D

+1/0
17.10.2016 21:02

P30e73t68r 19M76i62c83h44a29l 2760154891182

Náhodou, v půl čtvrté ráno jsem projel Vídeň od A2 na B7 ani ne za půl hodiny. :-)

0/0
18.10.2016 13:21

J20á23n 61K78o18t47ú55č 2846814148346

V Bratislave je najväčší problém práve z toho, že sa ľudia hromadne sťahujú do okolitých obcí, ale verejná doprava za hranicami mesta je katastrofálna, ľudia nemajú inú možnosť než auto. Keby sa podarilo týchto ľudí presvedčiť, aby nechali auto na P+R parkovisku a ďalej pokračovali vlakom alebo električkou, tak to bude obrovská úľava pre cesty.

0/0
18.10.2016 17:11

P74e33t22r 16Č12e68r36m67á36k 9338535749320

Ani ne, v západní Evropě je takto obsazených aut daleko více, a doprava tam funguje přitom stále minimálně stejně a mnohdy lépe než u nás, takže problém je jinde ;-)

0/0
17.10.2016 15:41

J69a40n 56M59r77á69z35e51k 9797693871855

no projet centrem ve špičce je docela peklo a mnohdy by to bylo rychlejší snad i na kole

0/0
17.10.2016 15:46

P47e14t83r 80Č55e65r48m69á43k 9448535499760

No a?

0/0
17.10.2016 16:02

J42a60n 49M46r62á84z66e47k 9397183761895

doprava je hustší také proto, že většina lidí okolo sebe vozí další čtyři sedačky - auta by mohla být menší (→lehčí a s menší spotřebou), případně užší (například pouze pro dvě osoby sedící za sebou) a potom by jízdní pruhy mohly být užší nebo využitelné souběžně dvěma vozidly najednou....já nevím, prostě to automobilový trh musí vymyslet sám, konstruktéři v automobilkách snad musí vidět potenciál i u dojíždějících jedinců...

0/0
17.10.2016 16:15

P94e17t21r 77Č82e93r62m34á30k 9648635529860

Ano to by samozřejmě mohlo, ale pořád to neřeší to že u nás je zatím aut v porovnání se západem stále málo, a přesto už ta infrastruktura nestíhá.

+1/0
17.10.2016 16:22

L79u66d15v15í87k 35G86a16j81d44o19š84í14k 2275843314472

To je docela hloupý vtip, že v západní Evropě jim doprava funguje.

Organizují ji o něco lépe, ale zato je podstatně hustší. Výsledek je daleko horší než u nás. Nemusíte jezdit ani moc daleko. Stačí pár kilometrů za hranice do Mnichova.

0/0
17.10.2016 16:02

P17e95t16r 89Č60e58r36m90á60k 9498895259560

To je holá realita, právě Mnichov je krásný příklad - jen o málo větší než Praha, aut neskonale víc, přesto doprava nekolabuje ani zdaleka tak často jako v Praze - a to právě proto že je na to přizpůsobená tamní infrastruktura.

Samozřejmě nemluvíme o obchvatu a tranzitu, kde když táhne půl východní evropy na lyže do alp, tak je to každý víkend parkoviště.

0/0
17.10.2016 16:05

L77u95d96v59í81k 27G61a42j50d82o89š82í22k 2715123914782

Evidentně jste nikdy nezažil v Mnichově ranní a odpolední špičku.

+1/0
17.10.2016 16:10

P76e77t12r 82Č56e67r45m95á29k 9188785239370

Několikrát měsíčně, spíš vy jste asi dlouho nebyl v Praze. ;-)

0/0
17.10.2016 16:14

L84a96d89i35s66l22a87v 53T44r66i68s14k66a 4225267170

Vy jste mne rozesmál :). V Mnichvě že nekolabuje doprava? Byl jste tam někdy?

0/0
17.10.2016 17:50

P47e85t33r 98Č81e72r22m22á72k 9318385609620

Chtělo by to číst lépe celý text ;-)

0/0
17.10.2016 20:30

J62á19n 82K29o23t97ú91č 2916864158886

Neviem ako je na tom Mníchov, ale ja občas lietam služobne do Zurichu, a to je úplne iný svet. Áno, na vjazdom do mesta je ráno zhustená doprava (to je nič oproti situácii v Bratislave), ale je tam tak kvalitná infraštruktúra verejnej dopravy, že kto nechce, auto vôbec nemusí použiť, alebo ho len odstaví na P+R parkovisku. A pritom nemajú metro! V meste je omnoho lepší vzduch a pritom celá aglomerácia má trikrát toľko obyvateľov než Bratislava. Okrem kvalitnej MHD je samozrejme za tým aj drahé parkovné. Tam sa len tak zadarmo ani nadivoko parkovať nedá.

0/0
17.10.2016 16:44

M13a34r42e20k 43M78a89l54ý 1282888801310

Ano, v Zurichu jsem byl nedávno a neznal jsem to tam. Jel jsem tam autem a dopředu jsem si už na mapě hledal parkoviště... ani to není potřeba, jak se vejde do města, tak každou chvíli je nějaký Parkhaus, kde se dá zaparkovat. Já parkoval docela blízko centra (resp. hlavní stanice) a za půl dne jsem dal nějakých 6 franků, což bylo v pohodě. Jinak ve městě pěšky nebo autobusy. Jako jo, dalo se...

0/0
18.10.2016 9:12

J54i24n54d21ř84i77c62h 45Š83k36o89p80e56k 4855841520245

když uděláš před Prahou záchytná parkoviště a hned vedle bude stanice metra, tak lidi do centra většinou nepojedou.

0/0
17.10.2016 17:29

P33e24t60r 80Č44e94r56m40á11k 9788935409820

Zajisté pravda, na druhou stranu to řeší jen malou část problému, vnitroměstský provoz stále zůstane.

0/0
17.10.2016 20:38
Foto

M41i73r80o87s38l14a67v 85S17t24e33i69n14e76r 6438604633565

Jednoduše MHD. Kde žijete?

0/0
17.10.2016 20:36

J92i46ř40í 94K74o30c50u19r29e97k 6805824975678

Přihodím jedno idylické video z doby před zhoubným automobilismem. Jak uvidíte, byla doprava zboží zcela nepotřebná a lidé cestovali jen tak pro nic za nic, teda kromě těch v tramvaji.

https://www.youtube.com/watch?v=pEvB_ZIWtAg

PS: Tetanové bakterie jsou životu nebezpečné. Tehdy se ale neočkovalo, takže život musel být zdravější. To vám potvrdí každý bojovník proti automobilům.

0/0
17.10.2016 15:13

L14u11d93v26í98k 68G57a79j83d38o25š98í36k 2205393284232

Taky si všiměte, že nikdo nepřekročil rychchlost nějakých 15–20 km/h :-)

0/0
17.10.2016 16:20

D79a47v31i10d 92P51e46n98k 4600478289845

zavedl bych motory V8 i do fabií, jako v usa, pro podporu ekonomiky

0/0
17.10.2016 15:01
Foto

M69i15c33h26a64l 64N12a81j27m60a93n 7989223626120

Tak oni i dnes v USA dávají do aut jako základní motorizace čtyřválce......

0/0
17.10.2016 15:04

J78i74ř92í 39K79o11c83u10r45e75k 6675204595578

Kdepak, to není pravada. Celá hospoda ví, že nejméně pětilitra a pod dvacet to nejezdí. A celá hospoda to ví už 30 let, tak to musí být pravda.

0/0
17.10.2016 15:06

D27a48v31i39d 94P23e32n91k 4810708559375

tak čtyřválců jezdí v usa pomálu, možná za krize jich pár jezdilo, ted je vše při starém a uřvané osmiválce jsou i ve focusu

0/0
17.10.2016 15:08
Foto

M45i95c28h52a32l 86N40a49j67m33a67n 7179483836850

Davide a proč se držet tak při zemi? Proč ne rovnou dvanactiválce?

0/0
17.10.2016 15:10

V14í86ť49a 96K54r52u34t10i22š 1710694275497

ve focusu 8-o

Moc se v autech neorientujete, že ....

+2/0
17.10.2016 15:11

M78a86r92t31i83n 51K64a87r81á92s53e79k 9788193888928

V tom focusu, ktery se i v USA prodava standardne s litrovym trivalcem?

0/0
17.10.2016 15:18

M80a23r89e20k 37M28a14l41ý 1732108831210

Teda... že vás to baví dělat ze sebe hlupáka :-)

0/0
18.10.2016 9:15

P95e15t79r 61B68á90č70a 8805406455335

R^ Aspon jednou vyhral rozum na pomatenym zelenym eko mozkem.

+13/−1
17.10.2016 14:28

M95a29r96t31i93n 95K26a74r43á44s16e41k 9588783178228

Co je pomateneho na tom nechtit mit mesta zamorena jedovatymi zplodinami? Dlouho nam trvalo vyhnat z mest kourici fabriky, ted je treba postupne omezit dalsi dva hlavni zrodje znecistni (spalovaci auta a lokalni topeniste)....

+3/−6
17.10.2016 15:01

J59i81ř60í 57K82o66c53u91r75e22k 6905214875478

To víte, když se zákonodárný úřad v boji proti emisím zaměřil na téměř neškodný CO2 a zbytek ignoroval, tak to dopadlo, jak to dopadlo. Poděkujte úředníkům, že v honbě za gram CO2 šly mnohem jedovatější emise nahoru.

+6/0
17.10.2016 15:05

M17a62r44t89i93n 90K39a95r19á45s56e34k 9508753888738

Ktery zakonodarny urad se zameruje na neskodne CO2? Jednotne evropske emisni normy pro auta (dnes platne EURO 6) resi vyhradne jedovate emise, ne CO2. Omezeni vjezdu do mestskych centruch v ruznych mestech vychazi rovnez vyhradne z jedovatych emisi (CO2 se neresi).

+1/−3
17.10.2016 15:15







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.