Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Modrá plaketa v Německu se odkládá. Zatím vítězí diesely

Plán Německa, že v roce 2017 zavede pro vjezd do center měst modré plakety, je u ledu. Konstatoval to ministr životního prostředí Jochen Flaschbarth. Německo odložilo boj o další snižování emisí oxidu dusíku kvůli mase lidí, která by se neměla jak dopravovat domů a do práce. Prozatím tak vítězí dieselová auta.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M84i79r81o60s41l63a26v 64S15t77e42i95n81e64r 4420162630526

Na místech, kde NOX překračuje normu, by stačilo mlžit nebo kropit. Kysličníky se s vodou okamžitě spojí a jdou k zemi.

Volkswagen s tím nemá co dělat, většinu emisí způsobí topeniště.

LPG nebo CNG nesmí do společné garáže. Takže by se kvůli tomu musely stavět otevřená zastřešená parkoviště mimo obytné budovy.

+1/0
17.10.2016 20:35

J56á10n 15K82o23t34ú43č 2686614648956

CNG podľa mňa môže. Pretože je obrovský principiálny rozdiel medzi LPG a CNG.

+1/−1
18.10.2016 17:12

D64a50n42i73e67l 23C26i91v87i65š 3592933331366

A divíte se, to by Volkswagen stálo další miliardy a to němci nikdy nepřipustí.

0/0
17.10.2016 20:30

L70u40b15o86m48í79r 93V81r48t76a33l 6390127661571

Mám řešení. JEDNOMÍSTNÉ, LEVNÉ (to znamená do 100.000 za nové v plné výbavě) auto. A pohon samozřejmě na CNG nebo LPG. To je to nejrozšířenější ekopalivo u nás. Je na trhu? Není. Tak co se tu řeší?

0/−4
17.10.2016 20:08

L27u72b12o60m68í49r 37V98r32t24a50l 6260237741861

Vezměte konečně v potaz historii. Každý jedinec měl svého koně. Čili by šlo realizovat vizi - kombík na rodinné výlety ale jednomístné auto na cesty jedinců. A těch je nejvíc.

0/0
17.10.2016 20:10

T95o15m81á55š 51M92a37t80ě22j 9835118823122

Ok. takže jedno rvoje vozítko pro mě.

Na časténježdění po městě, a jen o málo méně časté ježdění na vzdálenosti 200-800km den.

Jo aha.. jak to jen nakombinovat, když ráno beru jedno prče do školy... a odpolefne vlastně donabírám celou rodinu (4)...

a o víkendech celý ten cirkus...

0/0
17.10.2016 20:23

L64u49b38o21m58í44r 70V91r57t42a63l 6860437401821

V pohodě. Za dvacet let tam budou jezdit na velbloudech.

+4/0
17.10.2016 20:07

L72a97d63i80s16l60a80v 28T56r55i25s63k88a 4905887760

Vize budoucnosti v Německu a EU

No, už nejspíš nejsme daleko od chvíle, kdy začnou měřit splodiny i nám lidem a ti kdo bydlí v centru pak budou mít zakázáno jíst čočku, hrách nebo česnek a nebo se budou muset odstěhovat z centra.

Krávy (podle některých odborníků prý vytvářejí nejvíce skleníkových plynů, inu tráva je tráva) pak budou na svých ušních štítcích označny písmeny AAA až F podle množství naměřených produkovaných splodin. V okolí měst pak budou určeny perimetry, do kterých budou mít krávy přístup jen podle jejich zatřídění (písmena na uchu). Ve městě budou smět žít pouze krávy AA+ a případně AAA+, ostatní jen na venkově. Krávy s označením F pak budou určeny pro export do zemí mimo EU jako pomoc rozvojovým zemím.

+1/0
17.10.2016 17:47

J66a65n 35M44r81á84z39e66k 9787143941485

když se podíváte, kolik jezdí po Praze aut osazených pouze řidičem, tak to doopravdy volá po nějaké revoluci v dopravě

+3/−8
17.10.2016 15:38

M71a27r68t18i62n 54K18a24r29á30s75e50k 9838313808648

To jo, jen jeste nidko nevymyslel, jak by ta revoluce mela vypadat... Ono lidi temi auto nejezdi jen tak pro srandu...

+3/0
17.10.2016 15:39

L43u79d80v10í67k 65G96a30j17d95o10š86í67k 2965123124652

Pokud vlastní pohodlí a mnohdy i lenost neberete jako srandu...

0/−3
17.10.2016 15:55

J42i55n38d85ř17i11c44h 82K73u56c46h88a83ř 4596603138

Vlastní pohodlí je i MHD. Lidé přece mohou chodit pěšky

+2/0
17.10.2016 15:59

M73a33r97t32i93n 79K16a30r48á10s66e53k 9308553328278

No jo, taky jezdim autem, pro vastni pohodli a predevsim proto, ze je to nesrovnatelne rychlejsi nez hromadna doprava.....

+3/0
17.10.2016 16:01

L73u84d51v75í52k 77G35a78j45d27o93š18í59k 2405333454492

No jistě. Dokud to tak bude, nic se nezmění.

Řešení je buď silně znevýhodnit individuální dopravu. Zákazy, modré zóny, mýto atd., nebo se to časem vyřeší samo tím, že doprava zhoustně na neúnosnou mez a ježdění vlastním vozem přestane být pro lidi zajímavé.

+1/−4
17.10.2016 16:08

M82a93r73t13i78n 70K62a48r17á47s16e43k 9908613288348

Tak ona je individualni doprava uz dneska hodne zdanena, zatimco hromadna bohate dotovana....

+4/0
17.10.2016 16:12

P28e25t98r 18Č83e60r94m96á29k 9858765849960

To nefunguje, všechny tyto prvky se používají napříč Evropou, a jediný efekt je ekonomický, nějaký zaznamenatelný pokles dopravy nikdy nikde nenastal.

Je to asi tak jako když budete mít město více obyvatel a stoupne tak potřeba odbavit více splaškové vody. Budete řešit adekvátním navýšením kapacity čističek a sítě a nebo přesvědčováním lidí že nemají splachovat?

+1/0
17.10.2016 16:20

J69á17n 76K30o13t46ú61č 2576234938246

Dobrá poznámka. Podľa mňa v mnohých európskych veľkomestách je dnes natoľko atraktívna verejná doprava, že sa ľuďom neoplatí po meste jazdiť autom. Buď ho vôbec nepoužijú, alebo ho odstavia na P+R parkovisku. Napríklad Viedeň a Zurich tak krásne fungujú. Bratislava má každý pracovný deň ráno aj večer paralyzujúce zácpy, ale Viedeň nič také nepozná.

+1/0
17.10.2016 16:39

P88e36t44r 40Č28e44r54m64á74k 9838405259330

K tomu jsou potřeba dva důležité faktory - jednak co je to kriterium toho co se komu vyplatí. Cena? Rychlost? Komfort? Každý to má trochu jinak a univerzální odpověď neexistuje. Takže stejně jako existuje skupina lidí pro které jsou vlastnosti mhd zcela vyhovující nebo nutné, existuje skupina pro kterou to je za určitých podmínek alternativa, ale také skupina pro kterou jsou ty parametry mhd naopak zcela nevyhovující.

A P+R jsou rozhodně správný prvek, nicméně ty řeší primárně ty co dojíždí, to gró městského provozu je ale jinde. A s tím že by Vídeň neznala zácpy mám teda poněkud hodně jiné zkušenosti ;-D

+1/0
17.10.2016 21:02

P37e64t32r 97M75i83c92h93a76l 2500474391392

Náhodou, v půl čtvrté ráno jsem projel Vídeň od A2 na B7 ani ne za půl hodiny. :-)

0/0
18.10.2016 13:21

J23á86n 24K66o75t15ú30č 2846284578256

V Bratislave je najväčší problém práve z toho, že sa ľudia hromadne sťahujú do okolitých obcí, ale verejná doprava za hranicami mesta je katastrofálna, ľudia nemajú inú možnosť než auto. Keby sa podarilo týchto ľudí presvedčiť, aby nechali auto na P+R parkovisku a ďalej pokračovali vlakom alebo električkou, tak to bude obrovská úľava pre cesty.

0/0
18.10.2016 17:11

P64e77t83r 41Č22e20r23m38á91k 9528925489240

Ani ne, v západní Evropě je takto obsazených aut daleko více, a doprava tam funguje přitom stále minimálně stejně a mnohdy lépe než u nás, takže problém je jinde ;-)

0/0
17.10.2016 15:41

J62a80n 39M11r29á22z84e96k 9107883311665

no projet centrem ve špičce je docela peklo a mnohdy by to bylo rychlejší snad i na kole

0/0
17.10.2016 15:46

P49e18t17r 35Č93e48r18m17á16k 9438965989610

No a?

0/0
17.10.2016 16:02

J80a66n 37M18r47á85z30e48k 9107143931745

doprava je hustší také proto, že většina lidí okolo sebe vozí další čtyři sedačky - auta by mohla být menší (→lehčí a s menší spotřebou), případně užší (například pouze pro dvě osoby sedící za sebou) a potom by jízdní pruhy mohly být užší nebo využitelné souběžně dvěma vozidly najednou....já nevím, prostě to automobilový trh musí vymyslet sám, konstruktéři v automobilkách snad musí vidět potenciál i u dojíždějících jedinců...

0/0
17.10.2016 16:15

P29e64t16r 71Č28e64r88m62á73k 9718115159130

Ano to by samozřejmě mohlo, ale pořád to neřeší to že u nás je zatím aut v porovnání se západem stále málo, a přesto už ta infrastruktura nestíhá.

+1/0
17.10.2016 16:22

L96u13d83v40í17k 28G83a39j48d48o54š57í88k 2615123114272

To je docela hloupý vtip, že v západní Evropě jim doprava funguje.

Organizují ji o něco lépe, ale zato je podstatně hustší. Výsledek je daleko horší než u nás. Nemusíte jezdit ani moc daleko. Stačí pár kilometrů za hranice do Mnichova.

0/0
17.10.2016 16:02

P49e14t22r 60Č73e83r12m44á87k 9788175469860

To je holá realita, právě Mnichov je krásný příklad - jen o málo větší než Praha, aut neskonale víc, přesto doprava nekolabuje ani zdaleka tak často jako v Praze - a to právě proto že je na to přizpůsobená tamní infrastruktura.

Samozřejmě nemluvíme o obchvatu a tranzitu, kde když táhne půl východní evropy na lyže do alp, tak je to každý víkend parkoviště.

0/0
17.10.2016 16:05

L19u64d31v14í49k 82G45a18j91d84o20š45í79k 2265603244382

Evidentně jste nikdy nezažil v Mnichově ranní a odpolední špičku.

+1/0
17.10.2016 16:10

P12e86t60r 56Č32e95r92m52á32k 9288805949290

Několikrát měsíčně, spíš vy jste asi dlouho nebyl v Praze. ;-)

0/0
17.10.2016 16:14

L49a75d91i61s38l89a35v 83T22r28i64s19k56a 4295127240

Vy jste mne rozesmál :). V Mnichvě že nekolabuje doprava? Byl jste tam někdy?

0/0
17.10.2016 17:50

P93e67t50r 30Č58e75r30m85á40k 9858685389610

Chtělo by to číst lépe celý text ;-)

0/0
17.10.2016 20:30

J26á63n 64K22o71t45ú44č 2536284868706

Neviem ako je na tom Mníchov, ale ja občas lietam služobne do Zurichu, a to je úplne iný svet. Áno, na vjazdom do mesta je ráno zhustená doprava (to je nič oproti situácii v Bratislave), ale je tam tak kvalitná infraštruktúra verejnej dopravy, že kto nechce, auto vôbec nemusí použiť, alebo ho len odstaví na P+R parkovisku. A pritom nemajú metro! V meste je omnoho lepší vzduch a pritom celá aglomerácia má trikrát toľko obyvateľov než Bratislava. Okrem kvalitnej MHD je samozrejme za tým aj drahé parkovné. Tam sa len tak zadarmo ani nadivoko parkovať nedá.

0/0
17.10.2016 16:44

M87a54r89e67k 95M46a74l76ý 1902378381600

Ano, v Zurichu jsem byl nedávno a neznal jsem to tam. Jel jsem tam autem a dopředu jsem si už na mapě hledal parkoviště... ani to není potřeba, jak se vejde do města, tak každou chvíli je nějaký Parkhaus, kde se dá zaparkovat. Já parkoval docela blízko centra (resp. hlavní stanice) a za půl dne jsem dal nějakých 6 franků, což bylo v pohodě. Jinak ve městě pěšky nebo autobusy. Jako jo, dalo se...

0/0
18.10.2016 9:12

J39i73n70d72ř54i16c31h 52Š30k95o32p94e64k 4105951840835

když uděláš před Prahou záchytná parkoviště a hned vedle bude stanice metra, tak lidi do centra většinou nepojedou.

0/0
17.10.2016 17:29

P66e70t75r 80Č79e42r14m85á61k 9898925209900

Zajisté pravda, na druhou stranu to řeší jen malou část problému, vnitroměstský provoz stále zůstane.

0/0
17.10.2016 20:38
Foto

M47i34r86o13s34l47a11v 71S88t47e95i43n49e90r 4320932130946

Jednoduše MHD. Kde žijete?

0/0
17.10.2016 20:36

J49i89ř92í 33K66o62c78u59r41e65k 6865924255388

Přihodím jedno idylické video z doby před zhoubným automobilismem. Jak uvidíte, byla doprava zboží zcela nepotřebná a lidé cestovali jen tak pro nic za nic, teda kromě těch v tramvaji.

https://www.youtube.com/watch?v=pEvB_ZIWtAg

PS: Tetanové bakterie jsou životu nebezpečné. Tehdy se ale neočkovalo, takže život musel být zdravější. To vám potvrdí každý bojovník proti automobilům.

0/0
17.10.2016 15:13

L41u39d58v96í17k 60G74a58j82d21o77š33í78k 2465393504812

Taky si všiměte, že nikdo nepřekročil rychchlost nějakých 15–20 km/h :-)

0/0
17.10.2016 16:20

D90a58v93i52d 29P97e24n66k 4340348739155

zavedl bych motory V8 i do fabií, jako v usa, pro podporu ekonomiky

0/0
17.10.2016 15:01
Foto

M45i84c95h31a67l 12N20a42j34m86a51n 7309903176800

Tak oni i dnes v USA dávají do aut jako základní motorizace čtyřválce......

0/0
17.10.2016 15:04

J55i43ř82í 42K30o90c83u94r43e31k 6855214405448

Kdepak, to není pravada. Celá hospoda ví, že nejméně pětilitra a pod dvacet to nejezdí. A celá hospoda to ví už 30 let, tak to musí být pravda.

0/0
17.10.2016 15:06

D40a82v36i11d 52P47e36n80k 4120218449285

tak čtyřválců jezdí v usa pomálu, možná za krize jich pár jezdilo, ted je vše při starém a uřvané osmiválce jsou i ve focusu

0/0
17.10.2016 15:08
Foto

M18i57c14h16a73l 60N22a26j68m33a50n 7909533246610

Davide a proč se držet tak při zemi? Proč ne rovnou dvanactiválce?

0/0
17.10.2016 15:10

V88í61ť98a 80K89r78u97t92i13š 1250284475697

ve focusu 8-o

Moc se v autech neorientujete, že ....

+2/0
17.10.2016 15:11

M54a73r41t71i96n 11K81a35r90á37s57e34k 9988243748168

V tom focusu, ktery se i v USA prodava standardne s litrovym trivalcem?

0/0
17.10.2016 15:18

M41a44r57e37k 85M47a29l12ý 1392538491200

Teda... že vás to baví dělat ze sebe hlupáka :-)

0/0
18.10.2016 9:15

P63e10t89r 54B22á52č70a 8935916785935

R^ Aspon jednou vyhral rozum na pomatenym zelenym eko mozkem.

+13/−1
17.10.2016 14:28

M51a42r35t96i33n 51K56a89r63á32s86e71k 9798703208828

Co je pomateneho na tom nechtit mit mesta zamorena jedovatymi zplodinami? Dlouho nam trvalo vyhnat z mest kourici fabriky, ted je treba postupne omezit dalsi dva hlavni zrodje znecistni (spalovaci auta a lokalni topeniste)....

+3/−6
17.10.2016 15:01

J17i54ř38í 41K52o61c71u70r90e46k 6125214565528

To víte, když se zákonodárný úřad v boji proti emisím zaměřil na téměř neškodný CO2 a zbytek ignoroval, tak to dopadlo, jak to dopadlo. Poděkujte úředníkům, že v honbě za gram CO2 šly mnohem jedovatější emise nahoru.

+6/0
17.10.2016 15:05

M80a23r62t50i15n 94K59a49r94á60s81e63k 9848873768388

Ktery zakonodarny urad se zameruje na neskodne CO2? Jednotne evropske emisni normy pro auta (dnes platne EURO 6) resi vyhradne jedovate emise, ne CO2. Omezeni vjezdu do mestskych centruch v ruznych mestech vychazi rovnez vyhradne z jedovatych emisi (CO2 se neresi).

+1/−3
17.10.2016 15:15







Najdete na iDNES.cz