Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Mercedes nepotřebuje svou slavnou masku, přepřahá na elektřinu

Jedno z mála překvapení si na pařížský autosalon přichystal Mercedes. Do poslední chvíle utajený koncept elektrického SUV by mohl doputovat do výroby, podle hlasů přímo z výstaviště už kolem roku 2020. Možná i s kamerami místo zrcátek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J87a29n 53P52š25e64n23i34č83k14a 2450818343492

Na celen elektromobilismu mi prijde nejvtipnejsi jakej to bude zlatej dul pro sberace kovu. Takovejch kabelu co se bude valet po ulicich....

0/0
5.10.2016 17:54

P65e48t57r 78N26ě70m25e90č42e65k 1422734952293

Co je to za název článku? Jakkoliv nesouvisí s textem......8-o

+1/0
5.10.2016 7:47

M83i88c49h41a36e88l 82K47o20n12e38č91n34ý 6542103909949

Digitálkový Meďour:-P

0/0
4.10.2016 22:25
Foto

J16i98ř77í 20D75v92o60ř33á73k 5655969860878

Tak někdy v roce 1986 ukázal mercedes koncept , kde místo volantu byla mezi sedadly taková páka s divným názvem ( pro čtenáře v ČSSR ) " džojstik (eng. joystick) . Měla ovládat změnu směru , akceleraci i brždění .

0/0
4.10.2016 19:47
Foto

J20a51n 67M92a50c93k 5647132552455

Az to bude mit dojezd aspon 1000km, tak mozna zacnu tyhle clanky cist.

+2/0
4.10.2016 17:01

J65a27r37o54m50í33r 46K69r90á51l 4700359734289

Pokud za 5 minut můžete natankovat v každé dědíně, stačí i menší dojezd.

+2/0
4.10.2016 19:05
Foto

J18i17ř94í 87D18v62o32ř85á60k 5325909860338

Jenom přesvěčit obyvatele , aby si během tankování vypli el. spotřebiče.

+1/−1
4.10.2016 19:49

M40a14r15t35i91n 60K62a21r92á48s48e20k 9988373958168

Vetsina lidi nastesti nejezdi 1000km streky bez zastavky... uz dneska muzete nahradit elektrikou velke mnozstvi aut, ani by jakkoli utrpel uzivatelsky komfort, resp uzivatelsky komfort se zlepsi. Jedine co brani tomu, aby se prodavaly ve velkem je zatim cena...

0/0
5.10.2016 8:51

J45a26n 84P76š49e84n42i98č75k93a 2920238793662

To je teorie. V podstate bych musel vydrzovat dve auta. Jedno na denni provoz jak naznacujes. A druhe na ten zbytek. A asi nebudu planovat vylet podle toho jestli je v cili vhodna zasuvka.

Aby bylo jasno, nejsem proti elektromobilum, ale ta doba tu zatim stale jeste neni.

Spis jen pro ilustraci: http://www.auto.cz/ny-times-kritizuje-kratky-dojezd-tesly-model-s-vyrobce-odmita-72880

+1/0
5.10.2016 9:22

M14a62r63t10i15n 64K84a25r77á73s20e16k 9258683568778

Tak pisu velke mnozstvi aut, ne vsechna auta, dneska uz pomalu vetsina domacnosti ma 2 a vice aut, pricemz jedno nikdy realne zadnou dlouhou cestu nepojede (my mame treba maleho yarise jako druhe auto, a tim bych proste nikam dal nejel), v takovem pripade (a to jsou statisice aut jen v CR) neni problem to auto vymenit za EV klidne dnes, a uzovatelsky na tom clovek bude jeste lip (nemusi na benzinku)....

0/0
5.10.2016 9:32

J19a35n 36P78š25e15n16i19č82k55a 2700168583972

To o yarisovi muzes tvrdit jen do te doby, nez bude nucen nahle prevzit ulohy hlavniho auta. Nechci malovat certa na zed, ale nehoda, zavazna porucha ci odcizeni auta se muze stat opravdu kazdemu.

A druha vec, proc to neudelas kdyz je to tak prima? Ja treba uvazoval o elektromopedu, ale kdyz vynecham uvahu o investici, tak ho stejne nemam doma kam dat.

0/0
5.10.2016 17:35

M67a49r41t36i43n 84K55a97r31á40s30e29k 9488203658428

Neudelam to protoze dneska jsou EV drahe, proto taky pisu od zacatku ze hlavni prekazkou masovejsiho rozsireni je cena ne?

0/0
5.10.2016 19:23

P68e73t51r 97M83a67r86e10š 6503978568534

Není to takové nějaké sterilní? Nevim jestli se chci cítit v autě jako v Apple Store (nic proti němu).

Svítící pedály + a - ? To abych si nespletl bzrdu a plyn? A řídit se bude v bačkorách?

0/0
4.10.2016 16:53

M26a58r93t78i65n 79K15a70r74á88s34e70k 9318213138948

Slysel jste nekdo slovo koncept? Ty vypadaji podobne ulitle at uz jsou to elektricke nebo spalovaci auta...

+2/0
4.10.2016 16:59

J58o94z66e94f52a 49N86o96v63a60k23o10v62a 7416845440384

Je opravdu pekne se divat, v cem budou lide jezdit za 200 let :-)

0/0
4.10.2016 16:32

T11o80m72á45š 50K63u67c15h94a67ř 3787481808761

Čísílka pro neelektrikáře:

Domácnosti v Praze ročně spotřebují 1500 GWh elektřiny.

Když pro začátek každé druhé auto v Praze nahradíme eletromobilem, je to 500 000 elektromobilů. Když každý bude chtít za den nabít jen 30% kapacity akumulátorů, je to za rok 365 dní X 20 kWh X 500 000 aut = 3650 GWh, tedy víc jak 200% nynější spotřeby domácností, a to nepočítám, že dodávky, náklaďáky, autobusy s mnohem vyšší spotřebou bude také potřeba nahradit. Těch 3650 GWh se musí někde vyrobit a násobně se musí i posílit distribuční síť.

Těch jen pro začátek a jen v Praze chybějících 3650 GWh získáte, když si za Prahou postavíte ještě jednu elektrárnu Tušimice II a budete si tam jezdit dobíjet. ;-)

+8/−3
4.10.2016 16:15

T72o63m90á51š 55M41o60r11a76v71č96í25k 3147666153175

A teď si představte, když před 100 lety s hrůzou počítali, co by způsobilo, kdyby každá domácnost měla jednu žárovku. Taky to muselo být děsivé.

+13/−1
4.10.2016 16:22
Foto

J42i14ř88í 41D29v39o40ř58á17k 5405979890568

V té době slavil elektromobil asi 81. let .

+2/0
4.10.2016 19:40

T80o17m57á82š 83M49o45r70a88v39č13í77k 3107146103485

Jinak ČR vyváží 17,4 terawatthodin, takže jsou ta čísla potřebné energie ve srovnání s vývozem směšná.

+7/0
4.10.2016 16:25

J35i58ř11í 98K87o34c74u59r48e56k 6435334415438

Směšná? Praha je 10 % obyvatel. Jestliže pro Prahu vyšlo 3,65 TWh, tak pro ČR vychází 36,5 TWh. Což vedle vašich 17,4 vypadá ... jako starší brácha.

0/0
4.10.2016 23:36

T24o42m69á53š 94M64o49r42a30v27č68í45k 3537736843635

Pro Prahu nevyšlo 3,65 TWh. To byl jen tip, který nekoresponduje s realitou spotřeby paliv. Musíte si uvědomit, že dnes mají auta i batolata (na hlavu) a průměrně má auto spotřebu méně než 1 litr benzínu na den (to je realita podle spotřeby paliv). To co vyvážíme by v pohodě stačilo, ale je to zbytečné, nevím o tom, že by Češi plánovali nákup milionů elektromobilů.

+2/0
5.10.2016 0:22

J28a34n 39P20š81e81n96i90č68k55a 2410978443362

Neplanuji, protoze jsou predrazene a provozne stoji za starou belu.

0/−1
5.10.2016 9:15

J15a22n 39P55š24e70n17i56č19k45a 2980928383832

Stejne jako tip je 1 litr na den, nebo to ozdrojuj

+1/0
5.10.2016 9:16

T39o51m80á10š 73M83o37r18a92v31č60í42k 3457786833485

Vydělil jsem spotřebu pohonných hmot počtem aut a 365 dní v roce.

+1/0
5.10.2016 10:44

J32a51n 96P92š21e56n16i96č59k24a 2560718253932

A jak jsi od toho oddelil naftova auta?

Spotreba je je cca 2mld litru a osobaku je cca 5,1mil. to by ti sedelo, ale z toho je klidne pulka na naftu+lpg+cng+etanol+hybrid... kulha ti to,

0/0
5.10.2016 17:37

T88o52m22á60š 27M73o40r33a59v97č96í28k 3177936813355

Ale vzal jsem v potaz jen benzínová auta a benzín, protože nafta se používá i do kamionů, na železnici, v MHD aj.....

0/0
5.10.2016 10:46

T37o71m70á22š 57M94o44r71a82v44č83í50k 3587376653925

Teď, když jsem přečetl celou diskuzi viz p. Karásek níže. Ten operuje s tím co já.

0/0
5.10.2016 10:56

J98a20n 71P88š32e28n66i73č91k27a 2470938243382

Operuje, ale blbe.

0/0
5.10.2016 17:37

T98o12m76á88š 28K10u54c80h62a93ř 3177501778811

Ale těžko si koupí dražší elektromobil ten, co málo jezdí. To by jaxi postrádalo smysl. ;-)

0/0
5.10.2016 23:47

M89a88r73t32i42n 13K29a95r32á91s12e18k 9148953308408

Nebo jiny vypocet vychazejici z realnych cisel a ne domnenek, ze kazde auto dobije kazdy den 30% baterky (to je neskutecny overkill tolik auta realne nikdy nenajedou).

V CR se spotrebuji cca 2 miliardy bezinu do aut (aut na benzin je vic jak polovina). Prumerne auto na benzin ma spotrebu realne kolem 7 litru na 100km, elektricke 15-20, pro jendodussi vypocet prepdokladejme pesimisticky spotrebu 21 kWh/100km. To nam dava evivalent spotreby 3 kWh na litr benzinu. Tj pro nahradu vsech bezinaku spotrebujete cca 6 TWh rocne. Pro srovnani rocni export elektriny z CR je cca trojnasovek teto hodnoty a elektrarny maji spoustu volne kapacity v noci, kdy je nizsi spotreba, a je to idealni cas pro dobijeni aut, tak teoreticky by soucasne kapacity utahly i dvojnasobek vsech osobnich aut, kdyby byly na elektrinu...

+5/0
4.10.2016 16:54
Foto

J56i49ř57í 53D45v80o73ř69á18k 5645489270578

A siť ?

0/−1
4.10.2016 19:52

M76a80r81t50i83n 82K12a52r25á61s20e19k 9128793838858

Ze dne na den by to samozrejme neslo (a raky pocet EV se bude zvysovat jen velmi zvolna) ale uzke misto je ve vetsine pripadu az v koncovych transformatorech, coz neni nijak extremne draha uprava, paterni sit je na to dimenzovana uz dnes s velkou rezervou

+1/0
4.10.2016 22:13

M19i94l57o60š 32V46o67n91d33r46u18š25k14a 5235761647114

Zde bude spíše problém s řízením sítě, než sítí samotné. Je zde koncept Smart Grid, ve kterém by např. elektromobily mohli sehrát důležítou roli, Elektromobily by mohly být dobíjeny pouze v době, kdy je energie nadbytek, optimistické teorie jdou ještě dále, že baterky elektromobilů by mohly síť stabilizovat a v době nedostatku energie a se právě odsud mohla brát. Síť (a také tarify) se bude muset měnit tak jako tak, otázka je jak rychle ty změny implementujeme. Pokud bude tlak, tak asi rychle.

A omlouvám se za mínus, chtěl jsem dát rply a ono to bylo mínus :-(

0/0
5.10.2016 11:23

T47o54m21á30š 67K29u22c27h86a40ř 3877461448421

Ale logicky si přece elektromobil nekoupí ti a malým nájezdem, co jedou jednou týdně do lídlu. Pro ty je nejvýhodnější nějaká haťapka. Koupí si ho prvně ti, co najezdí víc, aby tam byla aspoň nějaká návratnost.

0/0
5.10.2016 23:50

J11i88ř82í 97P68o90d66s35k39a23l88s26k46ý 1739866477122

Baterie potřebují vydatný "thermal management", takže maska vpředu by úplně od věci nebyla. Nicméně bez ní je aerodynamický odpor nižší.

0/0
4.10.2016 16:10

K83a55r17e64l 34M72á65c51a 7752446426448

hned elektrokáru od meďoura beru, ale zatím to vypadá jak nějakej japonec či korejec;-) Tak trochu zapracovat na designu kluci

0/0
4.10.2016 15:28

K15a78r54e87l 14N17o36v30á24k 8174731440226

Super. A už ty kamery a displeje místo zrcátek umí zobrazovat prostorově jako ta stupidní nemoderní zrcátka?

+4/0
4.10.2016 14:32

P24e96t40r 51B81á48č40a 8495386145905

Kdyz si myslite, ze po tech elektrokramech nekdo touzi, vas boj...

+6/−7
4.10.2016 14:21

P37e76t75r 25G27a56z92d55a 6338902349447

jenže i ty nejobyčejnější elektrokrámy budou mít větší výkon než klasické auto a lépe rozloženou hmotnost. TZN bude to pěkné svezení.. A za druhé až bude místo konceptu sériová výroba, budou baterie zase jinde a dojezd klidne 1000km. A konecne prestaneme cuchat smrady ;-D

+7/−6
4.10.2016 14:47

J44a38n 42M66a59c26h86a75c81e72k 1516201759342

A pak se probudite. Vykon jiste, ale dojezd, rychlost nabijeni a zivotnost baterii (a jejich cena) rikaji neco uplne jineho. Do bezneho auta proste na kazdem rohu nacerpate za 5 minut plnou nadrz a hura na dalsich 1000km. Adekvatni baterie neexistuji, a to ani vzdalene.

A kdo si od vas po par letech koupi ojetinu s vidinou, ze do ni nasype ctvrt mega za nove baterky..

+7/−3
4.10.2016 15:27

P10e92t95r 12K94o75l74á63ř 2608367414201

Kdo jezdí denně 1000 km?

+4/−5
4.10.2016 15:36

M13a67r24t27i21n 31K89ř62í95ž 9223492800797

ne denně,ale a ne 1000, ale z Prahy do Ostravy a zpět poměrně často.

0/0
4.10.2016 16:14

J32a51n 37M19a63c35h65a49c92e56k 1106591309942

Bylo mysleno, ze 1000km se o zadne "nabijeni" nemusite starat. U nas je treba problem zaparkovat, nekdy parkuju ve vedlejsi ulici, nekdy o nekolik ulic dal. Kde ze si to to uzasne elektroauto nabiju?

0/0
4.10.2016 16:30

M57a68r79t76i15n 34K48a23r28á61s63e61k 9308293228378

Dneska nikde, nikdo taky neceka, ze si dneska ve velkem budou kupovat EV lidi co bydli nekde na sidlisti a parkuji na ulici (to by byla fakt solidni blbost), nebo lidi co jezdi kazdy tyden na otocku trasu Plzen-Ostrava...

+1/−2
4.10.2016 16:57

P86a52t24r31i71k 34Z47a54b95r11a75n70s19k21y 1231679895353

kazdej neni cestak, prodejce drogerie, obchodni zastupce velke firmy - ten spis hodne lita. Jsou lidi co tisic km v kuse daji jednou za 2 roky - cca 98 procent lidi.

+5/0
4.10.2016 15:50

J42a92n 25B45i43n55d41e18r 1334748543127

No mám pocit, že tu energii do bateríí musí taky něco vyrobit ne. Takže budeme čuchat smrady z elektráren, pokud to tedy nebude všechno z " jádra " :)

+3/0
4.10.2016 15:42

T14o45m37á64š 68D56v44o98ř32á32k 7315356807131

Ne, všichni budeme mít povinně větrníky i na balkonech...:-P

0/0
4.10.2016 16:19

M58a77r13t16i47n 95K70a94r85á28s21e51k 9188673898638

Nic proti, ale dneska CR vyvazi vic elektriny, nez by spotrbovalo 100% osobaku v elektricke verzi, takze zadne smardy navic z elektraren moc nehrozi...

+2/−2
4.10.2016 16:59

J10a71n 10P92š96e39n43i53č51k66a 2320908123192

A diky tomu ma vyrazny prijem do statni kasy. 60% v CEZu je proste znat.

A ted si to predstav:

-15mld od CEZ

-25mld spotrebni dan z benzinu (12,84kc x 2 mld litru)

a prakticky nikym nevycislene a nevycslitelne naklady na infrastrukturu (napriklad jestli ma ted pumpa 6 stojanu a auto tankuje 5 minut odbavi za hodinu 72 aut, rychlodobijeni tak 20 minut a takze to mas 18 aut, tedy musis zvetsit plochu kde ta auta mohou stat. samozrejme je to pumpa od pumy. Navic zcela jiste nema bezna cerpaci stanice dostatecne dimenzovany privod)

0/0
5.10.2016 17:53



Najdete na iDNES.cz