Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Mercedes nepotřebuje svou slavnou masku, přepřahá na elektřinu

Jedno z mála překvapení si na pařížský autosalon přichystal Mercedes. Do poslední chvíle utajený koncept elektrického SUV by mohl doputovat do výroby, podle hlasů přímo z výstaviště už kolem roku 2020. Možná i s kamerami místo zrcátek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J46a49n 24P54š42e17n40i93č31k78a 2290578153562

Na celen elektromobilismu mi prijde nejvtipnejsi jakej to bude zlatej dul pro sberace kovu. Takovejch kabelu co se bude valet po ulicich....

0/0
5.10.2016 17:54

P47e39t17r 26N38ě47m24e47č60e60k 1142914222733

Co je to za název článku? Jakkoliv nesouvisí s textem......8-o

+1/0
5.10.2016 7:47

M49i47c49h48a13e19l 45K54o83n47e65č58n66ý 6382293359859

Digitálkový Meďour:-P

0/0
4.10.2016 22:25
Foto

J36i77ř97í 64D11v57o94ř37á47k 5195859880208

Tak někdy v roce 1986 ukázal mercedes koncept , kde místo volantu byla mezi sedadly taková páka s divným názvem ( pro čtenáře v ČSSR ) " džojstik (eng. joystick) . Měla ovládat změnu směru , akceleraci i brždění .

0/0
4.10.2016 19:47
Foto

J61a29n 43M89a56c81k 5397252472685

Az to bude mit dojezd aspon 1000km, tak mozna zacnu tyhle clanky cist.

+2/0
4.10.2016 17:01

J11a63r90o51m67í71r 18K94r21á74l 4330359934569

Pokud za 5 minut můžete natankovat v každé dědíně, stačí i menší dojezd.

+2/0
4.10.2016 19:05
Foto

J71i90ř51í 21D10v93o33ř56á44k 5315289310688

Jenom přesvěčit obyvatele , aby si během tankování vypli el. spotřebiče.

+1/−1
4.10.2016 19:49

M19a55r88t19i47n 67K75a43r73á59s89e33k 9298523968218

Vetsina lidi nastesti nejezdi 1000km streky bez zastavky... uz dneska muzete nahradit elektrikou velke mnozstvi aut, ani by jakkoli utrpel uzivatelsky komfort, resp uzivatelsky komfort se zlepsi. Jedine co brani tomu, aby se prodavaly ve velkem je zatim cena...

0/0
5.10.2016 8:51

J65a83n 66P71š70e97n14i70č38k31a 2240218663412

To je teorie. V podstate bych musel vydrzovat dve auta. Jedno na denni provoz jak naznacujes. A druhe na ten zbytek. A asi nebudu planovat vylet podle toho jestli je v cili vhodna zasuvka.

Aby bylo jasno, nejsem proti elektromobilum, ale ta doba tu zatim stale jeste neni.

Spis jen pro ilustraci: http://www.auto.cz/ny-times-kritizuje-kratky-dojezd-tesly-model-s-vyrobce-odmita-72880

+1/0
5.10.2016 9:22

M72a29r97t61i61n 15K12a36r64á58s59e82k 9228113288908

Tak pisu velke mnozstvi aut, ne vsechna auta, dneska uz pomalu vetsina domacnosti ma 2 a vice aut, pricemz jedno nikdy realne zadnou dlouhou cestu nepojede (my mame treba maleho yarise jako druhe auto, a tim bych proste nikam dal nejel), v takovem pripade (a to jsou statisice aut jen v CR) neni problem to auto vymenit za EV klidne dnes, a uzovatelsky na tom clovek bude jeste lip (nemusi na benzinku)....

0/0
5.10.2016 9:32

J57a95n 22P90š59e64n55i60č69k15a 2830598863332

To o yarisovi muzes tvrdit jen do te doby, nez bude nucen nahle prevzit ulohy hlavniho auta. Nechci malovat certa na zed, ale nehoda, zavazna porucha ci odcizeni auta se muze stat opravdu kazdemu.

A druha vec, proc to neudelas kdyz je to tak prima? Ja treba uvazoval o elektromopedu, ale kdyz vynecham uvahu o investici, tak ho stejne nemam doma kam dat.

0/0
5.10.2016 17:35

M56a19r12t10i40n 90K71a67r47á94s83e10k 9358163878588

Neudelam to protoze dneska jsou EV drahe, proto taky pisu od zacatku ze hlavni prekazkou masovejsiho rozsireni je cena ne?

0/0
5.10.2016 19:23

P96e85t79r 80M35a12r30e16š 6763268678384

Není to takové nějaké sterilní? Nevim jestli se chci cítit v autě jako v Apple Store (nic proti němu).

Svítící pedály + a - ? To abych si nespletl bzrdu a plyn? A řídit se bude v bačkorách?

0/0
4.10.2016 16:53

M55a76r54t24i12n 18K49a57r81á81s19e55k 9338203118378

Slysel jste nekdo slovo koncept? Ty vypadaji podobne ulitle at uz jsou to elektricke nebo spalovaci auta...

+2/0
4.10.2016 16:59

J90o34z57e66f12a 71N28o14v78a61k30o35v13a 7356835710624

Je opravdu pekne se divat, v cem budou lide jezdit za 200 let :-)

0/0
4.10.2016 16:32

T25o89m91á79š 81K90u85c57h15a76ř 3867401558691

Čísílka pro neelektrikáře:

Domácnosti v Praze ročně spotřebují 1500 GWh elektřiny.

Když pro začátek každé druhé auto v Praze nahradíme eletromobilem, je to 500 000 elektromobilů. Když každý bude chtít za den nabít jen 30% kapacity akumulátorů, je to za rok 365 dní X 20 kWh X 500 000 aut = 3650 GWh, tedy víc jak 200% nynější spotřeby domácností, a to nepočítám, že dodávky, náklaďáky, autobusy s mnohem vyšší spotřebou bude také potřeba nahradit. Těch 3650 GWh se musí někde vyrobit a násobně se musí i posílit distribuční síť.

Těch jen pro začátek a jen v Praze chybějících 3650 GWh získáte, když si za Prahou postavíte ještě jednu elektrárnu Tušimice II a budete si tam jezdit dobíjet. ;-)

+8/−3
4.10.2016 16:15

T34o74m39á80š 28M59o65r65a37v72č75í62k 3817816453325

A teď si představte, když před 100 lety s hrůzou počítali, co by způsobilo, kdyby každá domácnost měla jednu žárovku. Taky to muselo být děsivé.

+13/−1
4.10.2016 16:22
Foto

J97i19ř56í 39D43v28o30ř55á98k 5485989600358

V té době slavil elektromobil asi 81. let .

+2/0
4.10.2016 19:40

T83o87m57á18š 37M55o95r31a16v33č16í95k 3877276263275

Jinak ČR vyváží 17,4 terawatthodin, takže jsou ta čísla potřebné energie ve srovnání s vývozem směšná.

+7/0
4.10.2016 16:25

J10i18ř49í 35K16o66c40u10r22e51k 6145294395418

Směšná? Praha je 10 % obyvatel. Jestliže pro Prahu vyšlo 3,65 TWh, tak pro ČR vychází 36,5 TWh. Což vedle vašich 17,4 vypadá ... jako starší brácha.

0/0
4.10.2016 23:36

T28o97m39á80š 48M24o66r34a35v85č24í25k 3737126593515

Pro Prahu nevyšlo 3,65 TWh. To byl jen tip, který nekoresponduje s realitou spotřeby paliv. Musíte si uvědomit, že dnes mají auta i batolata (na hlavu) a průměrně má auto spotřebu méně než 1 litr benzínu na den (to je realita podle spotřeby paliv). To co vyvážíme by v pohodě stačilo, ale je to zbytečné, nevím o tom, že by Češi plánovali nákup milionů elektromobilů.

+2/0
5.10.2016 0:22

J25a11n 12P55š89e98n73i53č67k53a 2870448653332

Neplanuji, protoze jsou predrazene a provozne stoji za starou belu.

0/−1
5.10.2016 9:15

J36a65n 88P86š35e76n25i48č12k58a 2910738323342

Stejne jako tip je 1 litr na den, nebo to ozdrojuj

+1/0
5.10.2016 9:16

T19o41m64á79š 57M96o49r11a73v49č42í54k 3537706373605

Vydělil jsem spotřebu pohonných hmot počtem aut a 365 dní v roce.

+1/0
5.10.2016 10:44

J79a11n 11P97š29e34n37i48č35k44a 2130238523202

A jak jsi od toho oddelil naftova auta?

Spotreba je je cca 2mld litru a osobaku je cca 5,1mil. to by ti sedelo, ale z toho je klidne pulka na naftu+lpg+cng+etanol+hybrid... kulha ti to,

0/0
5.10.2016 17:37

T80o66m73á63š 21M13o72r39a47v25č31í62k 3267566423805

Ale vzal jsem v potaz jen benzínová auta a benzín, protože nafta se používá i do kamionů, na železnici, v MHD aj.....

0/0
5.10.2016 10:46

T15o87m86á32š 57M89o74r13a10v81č92í38k 3457546823965

Teď, když jsem přečetl celou diskuzi viz p. Karásek níže. Ten operuje s tím co já.

0/0
5.10.2016 10:56

J90a91n 82P67š90e41n67i63č31k41a 2840798453132

Operuje, ale blbe.

0/0
5.10.2016 17:37

T77o94m66á30š 56K25u90c94h29a15ř 3637731818281

Ale těžko si koupí dražší elektromobil ten, co málo jezdí. To by jaxi postrádalo smysl. ;-)

0/0
5.10.2016 23:47

M74a37r83t63i28n 40K69a43r87á51s48e47k 9338643898718

Nebo jiny vypocet vychazejici z realnych cisel a ne domnenek, ze kazde auto dobije kazdy den 30% baterky (to je neskutecny overkill tolik auta realne nikdy nenajedou).

V CR se spotrebuji cca 2 miliardy bezinu do aut (aut na benzin je vic jak polovina). Prumerne auto na benzin ma spotrebu realne kolem 7 litru na 100km, elektricke 15-20, pro jendodussi vypocet prepdokladejme pesimisticky spotrebu 21 kWh/100km. To nam dava evivalent spotreby 3 kWh na litr benzinu. Tj pro nahradu vsech bezinaku spotrebujete cca 6 TWh rocne. Pro srovnani rocni export elektriny z CR je cca trojnasovek teto hodnoty a elektrarny maji spoustu volne kapacity v noci, kdy je nizsi spotreba, a je to idealni cas pro dobijeni aut, tak teoreticky by soucasne kapacity utahly i dvojnasobek vsech osobnich aut, kdyby byly na elektrinu...

+5/0
4.10.2016 16:54
Foto

J20i39ř10í 31D85v36o18ř87á38k 5915129700858

A siť ?

0/−1
4.10.2016 19:52

M29a93r18t23i91n 35K46a76r66á48s74e69k 9888523278818

Ze dne na den by to samozrejme neslo (a raky pocet EV se bude zvysovat jen velmi zvolna) ale uzke misto je ve vetsine pripadu az v koncovych transformatorech, coz neni nijak extremne draha uprava, paterni sit je na to dimenzovana uz dnes s velkou rezervou

+1/0
4.10.2016 22:13

M32i60l10o32š 18V75o62n51d94r91u65š48k55a 5715251687834

Zde bude spíše problém s řízením sítě, než sítí samotné. Je zde koncept Smart Grid, ve kterém by např. elektromobily mohli sehrát důležítou roli, Elektromobily by mohly být dobíjeny pouze v době, kdy je energie nadbytek, optimistické teorie jdou ještě dále, že baterky elektromobilů by mohly síť stabilizovat a v době nedostatku energie a se právě odsud mohla brát. Síť (a také tarify) se bude muset měnit tak jako tak, otázka je jak rychle ty změny implementujeme. Pokud bude tlak, tak asi rychle.

A omlouvám se za mínus, chtěl jsem dát rply a ono to bylo mínus :-(

0/0
5.10.2016 11:23

T24o93m42á35š 54K96u27c22h15a71ř 3637401428431

Ale logicky si přece elektromobil nekoupí ti a malým nájezdem, co jedou jednou týdně do lídlu. Pro ty je nejvýhodnější nějaká haťapka. Koupí si ho prvně ti, co najezdí víc, aby tam byla aspoň nějaká návratnost.

0/0
5.10.2016 23:50

J18i35ř64í 77P91o78d62s19k65a51l22s31k36ý 1859906157502

Baterie potřebují vydatný "thermal management", takže maska vpředu by úplně od věci nebyla. Nicméně bez ní je aerodynamický odpor nižší.

0/0
4.10.2016 16:10

K78a90r54e93l 19M91á37c34a 7422866276468

hned elektrokáru od meďoura beru, ale zatím to vypadá jak nějakej japonec či korejec;-) Tak trochu zapracovat na designu kluci

0/0
4.10.2016 15:28

K22a32r18e61l 82N40o83v77á79k 8464161730576

Super. A už ty kamery a displeje místo zrcátek umí zobrazovat prostorově jako ta stupidní nemoderní zrcátka?

+4/0
4.10.2016 14:32

P51e29t13r 28B21á36č17a 8645916725845

Kdyz si myslite, ze po tech elektrokramech nekdo touzi, vas boj...

+6/−7
4.10.2016 14:21

P47e33t25r 96G40a44z14d61a 6258962439427

jenže i ty nejobyčejnější elektrokrámy budou mít větší výkon než klasické auto a lépe rozloženou hmotnost. TZN bude to pěkné svezení.. A za druhé až bude místo konceptu sériová výroba, budou baterie zase jinde a dojezd klidne 1000km. A konecne prestaneme cuchat smrady ;-D

+7/−6
4.10.2016 14:47

J60a48n 94M12a23c35h14a71c26e96k 1526881889192

A pak se probudite. Vykon jiste, ale dojezd, rychlost nabijeni a zivotnost baterii (a jejich cena) rikaji neco uplne jineho. Do bezneho auta proste na kazdem rohu nacerpate za 5 minut plnou nadrz a hura na dalsich 1000km. Adekvatni baterie neexistuji, a to ani vzdalene.

A kdo si od vas po par letech koupi ojetinu s vidinou, ze do ni nasype ctvrt mega za nove baterky..

+7/−3
4.10.2016 15:27

P23e16t78r 62K54o48l47á70ř 2388667424531

Kdo jezdí denně 1000 km?

+4/−5
4.10.2016 15:36

M42a74r83t90i75n 24K19ř68í64ž 9323182220817

ne denně,ale a ne 1000, ale z Prahy do Ostravy a zpět poměrně často.

0/0
4.10.2016 16:14

J59a29n 55M87a94c43h36a87c26e38k 1346981709582

Bylo mysleno, ze 1000km se o zadne "nabijeni" nemusite starat. U nas je treba problem zaparkovat, nekdy parkuju ve vedlejsi ulici, nekdy o nekolik ulic dal. Kde ze si to to uzasne elektroauto nabiju?

0/0
4.10.2016 16:30

M95a71r32t80i62n 58K80a59r29á80s50e81k 9438303338868

Dneska nikde, nikdo taky neceka, ze si dneska ve velkem budou kupovat EV lidi co bydli nekde na sidlisti a parkuji na ulici (to by byla fakt solidni blbost), nebo lidi co jezdi kazdy tyden na otocku trasu Plzen-Ostrava...

+1/−2
4.10.2016 16:57

P15a92t96r12i34k 92Z58a75b93r39a54n36s13k49y 1841309275283

kazdej neni cestak, prodejce drogerie, obchodni zastupce velke firmy - ten spis hodne lita. Jsou lidi co tisic km v kuse daji jednou za 2 roky - cca 98 procent lidi.

+5/0
4.10.2016 15:50

J46a46n 83B68i58n41d31e40r 1484158153617

No mám pocit, že tu energii do bateríí musí taky něco vyrobit ne. Takže budeme čuchat smrady z elektráren, pokud to tedy nebude všechno z " jádra " :)

+3/0
4.10.2016 15:42
Foto

T23o13m10á21š 45D36v96o45ř65á46k 7955376507171

Ne, všichni budeme mít povinně větrníky i na balkonech...:-P

0/0
4.10.2016 16:19

M32a77r19t44i60n 32K62a95r82á49s27e55k 9618753708858

Nic proti, ale dneska CR vyvazi vic elektriny, nez by spotrbovalo 100% osobaku v elektricke verzi, takze zadne smardy navic z elektraren moc nehrozi...

+2/−2
4.10.2016 16:59

J86a53n 23P80š36e53n25i67č22k86a 2830618813502

A diky tomu ma vyrazny prijem do statni kasy. 60% v CEZu je proste znat.

A ted si to predstav:

-15mld od CEZ

-25mld spotrebni dan z benzinu (12,84kc x 2 mld litru)

a prakticky nikym nevycislene a nevycslitelne naklady na infrastrukturu (napriklad jestli ma ted pumpa 6 stojanu a auto tankuje 5 minut odbavi za hodinu 72 aut, rychlodobijeni tak 20 minut a takze to mas 18 aut, tedy musis zvetsit plochu kde ta auta mohou stat. samozrejme je to pumpa od pumy. Navic zcela jiste nema bezna cerpaci stanice dostatecne dimenzovany privod)

0/0
5.10.2016 17:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.