Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Komentář: Soumrak normálních aut propuká naplno, teď frčí SUV

Je to paradox. Stále dostupnější a lepší auta jezdí po stále lepších silnicích, ale svět blázní po autech pro špatné cesty. A tak je autosalon v Paříži plný SUV. Normálních "nevysokých" aut se tu představilo dohromady pět.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J37i51n32d53ř13i51c42h 24Š21k40o53p36e26k 4885451100225

SUV je auto pro špatné cesty ? ;-D;-D

Když se podíváte na spodek SUV, tak je sice vyšší, ale pak se najde minimálně jedna část, která o tolik vůči běžnému autu výše není. Takže SUV je takový teoretický model pro špatné cesty

0/0
4.10.2016 20:03

V26l64a78d78i34s96l79a34v 85B27u41r37y51š42e13k 1939492837244

tak špatnou cestou se zřejmě nemyslí koryto potoka, já jezdil 30 let po našich silnicích v obyčejných autech a čas od času jsem vždycky poškodil na běžné silnici podvozek, u brava jsem na neoznačeném výmolu tak bouchl výfukem o asfalt, že se musel vymontovat, rozřezat a znovu svařit, posledních 10 let jezdím SUV a v pohodě, často SUV blahořečím a říkám, tak tohle udělat normálním autem, to by bylo drahý

0/0
5.10.2016 17:23

M51i26r95o72s24l78a64v 57J91a35r58o67š 6830642629807

Zkuste se na ta auta podívat trochu jinak. Vyšší podvozek umožní lepší nasedání, lepší výhled, vyšší komfort jízdy na našich silnicích. Ty plasty ochrání auto před různými drobnými ťukanci u obrubníků a na parkovištích.

Osobně jsem bohužel při couvání s Nissanem Qashqai "líznul" bok nové Octavie. Já měl odřený plast lemu zadního blatníku a nárazník, on měl lavor v zadním blatníku a rozbitou zadní lampu.

Ta auta jsou zkrátka ideálním hybridem pro jízdu ve městě i na delší trasy.

0/0
4.10.2016 17:54

J50i36n78d12ř54i51c29h 26Š33k11o86p69e96k 4495411750145

no když odřeš menší auto, je to jasný.

Když se o tebe otře dodávka, taky dopadneš hůř, než když se otřeš o pasata

+1/0
4.10.2016 20:04

M31a57r95t30i90n 64N10e68b48e86s97k36ý 7596560717882

Víte, kde potkáte nejvíc SUV ?

Před školkami a před školami, když maminky s pocitem bezpečí vykládají svá robátka.

Zkuste se dívat.

Tam jsou jejich vlastnosti asi nejvíce potřeba....

+1/0
4.10.2016 17:06

K61a62r67e70l 80N68o98v95o78t48n23y 6919941599525

SUV jsou zoufale neprakticka auta, tudiz naprosto k nicemu. Jen doufam, ze si budu moct vzdycky koupit neco normalniho.

+3/0
4.10.2016 15:39

M92i82l62o62s16l65a60v 58S71e78d43l16á63č30e89k 6734534244801

Abych pravdu řekl, SUV mi nic moc neříká, vypadají jako takové malé tanky.

+1/0
4.10.2016 10:00

V45l85a73d15i33m62í58r 10R50e52t50t17i72n87g44e14r 5535966935655

Ještě mně napadla jedna věc. Úpadek fyzické kondice obyvatel , nebot' do sedanu sednete dolu a nahoru musíte být aspon trochu pružní, aby člověk vylezl. Z SUV vylezete krásně. To je pro mě jediné plus suv.

+1/−2
3.10.2016 18:10

J33i11ř14í 95J90u46r61á44š75e88k 8737695770247

Byste se divil. Mě třeba z častého vysedávání z SUV bolí kyčel a to nejsem žádný stařík. Prostě z toho auta když vypadnete, musíte udělat takový pohyb, který ten kloub nemá rád. :-)

0/0
4.10.2016 8:54

V24l65a29d76i38m10í57r 65R19e16t30t70i69n28g29e25r 5455766585585

Tuhle modu SUV nechápu. To auto má všechno špatně, spotřebu, odpor vzduchu, citlivost na boční vítr, nehodí se do města, je velké těžké, nehodí se do terénu, jako leštěnka se tam zničí a po cestách, kudy můře jezdit projedou všechny sedany. Navíc se do toho leze jak do nákladaku. Mně to teda dost míjí

+1/−4
3.10.2016 17:45
Foto

J57i44r81k77a 23V85a10n23o33u60r77e80k 6397584728770

No, tak vas to holt miji :-) .. Jini v tom zase treba spatruji obrovskou prakticnost, kterou ten, kdo si to nezkusi nebo nepotrebuje, nepozna

+1/0
3.10.2016 19:13

V84l75a67d93i17m66í90r 96R74e29t76t43i25n59g53e96r 5205286665785

Jakou praktičnost? Viděl jsem to v rodine, Nissan Quasqai, auto velke jak kráva, ale nešel jim tam ani vložit kočárek. Ten nakonec dali na zádní sedadla,ale svagrovi rekli at jede vlakem, pac uz se do toho auta nevesel. Ted kupuji použitelného kombíka.

+1/0
3.10.2016 20:08
Foto

M82i50r63o51s98l43a41v 58S37t48e41i21n54e50r 6398684183645

Asijský barok nehledí na užitkové hodnoty, ale na krásné křivky. Qusqai je ovšem malý, kompaktní SUV, kočárek ale nepůjde ani do Touarega nebo X5 bez sklopení zadní lavice.

0/0
3.10.2016 22:20

P50e89t53r 83Č12e92r19m66á96k 9728175809700

Kočárek se vejde i do A3, Do velkých SUV naprosto s přehledem.

0/0
5.10.2016 14:05
Foto

J20i90r92k93a 43V22a25n93o72u35r42e68k 6367874648870

Tak asi kazdy spatrujeme vyznam oznaceni SUV jinak ..vami zminene auto do teto kategorie podle me zcela urcite nepatri .. Mozna si meli poridit kocarek, ktery nema objem mensi skrine, ale nejaky standardnejsi ;-D

+1/0
3.10.2016 23:04

V74l30a83d87i54m77í76r 35R98e48t69t42i42n45g67e50r 5565766305305

Mne ta auta prijdou jako male tanky bez užitných vlastností. Nicméně každého věc, mně to ovšem bude trápit, až nepůjde koupit normální auto.

+1/0
4.10.2016 13:13

V61i55l95é56m 92P70ř76í63h20o25d75a 2154549783327

"...ale svět blázní po autech pro špatné cesty." SUV? ;-D Možná pro občas vyšší světlou výšku vhodnou na naše dálniční tankodromy.

0/0
3.10.2016 15:20

L52u33d91v25í42k 24G66a94j94d52o82š60í36k 2665913224582

SUV si lidé většinou nepořizují proto, chtějí mít auto do terénu. Motivace jsou dvě.

- Bezpečnost související s vyšším posezem.

- Pohodlí nastupování.

Kdo jednou vyzkoušel ježdění s autem, kde má nad hlavou dost místa a při nastupování se nemusí ohýbat, už o jiném než vysokém autě ani neuvažuje.

Důvodem pro nízké auto byly vždy jízdní vlastnosti - čím nižší těžiště, tím vůz lépe sedí. Dnes to ale s elektronickými asistenty a pohonem 4x4 přestává být argument.

+4/0
3.10.2016 11:09

M66i44r36o29s33l37a94v 83S10u22c25h83y 5710649860630

Kromě těchto racionálních důvodů existují i ty ostatní. Chtěl bych jezdit v zimě na lyže, v létě do přírody - a z předsevzetí nezbude nic. Kolik lidí si kupuje běžecké boty, a přitom neudělá jeden rychlejší krok? Ale předsevzetí tu bylo.

+3/0
3.10.2016 13:36

J23a25r26o64s61l87a16v 93P59o10r14t 7199197499965

Kdy bude frčet stavba parkovacích míst , když frčí SUV ?

+2/0
2.10.2016 18:40

P28a12v26e47l 20J52e13ř28á95b95e40k 7411112514217

Parkoviště nejsou nárok - musíme si kupovat auta podle parkoviště a ne požadovat z veřejných peněz dělat velké parkovací plochy, protože si kupujeme velká auta.

Umím si představit, že veřejné finance místi na super parkoviště někde opraví kus zbořené kanalizace, či díry na okresce, v postranní ulici obce apod.

0/0
2.10.2016 19:34
Foto

J33i86r94k96a 23V51a74n56o96u78r37e41k 6687334338840

Naprosta vetsina techto aut nezabira vic mista :-)

0/0
3.10.2016 19:14

M74a59r24t95i80n 54K26a76r21á19s95e30k 9678303558148

No vetsina prodavanych SUV nejsou obri typu Audi Q7, ale auta standardni velikosti (casto dokonce na prakticky stejnem podovzku, jako jejich neSUV sourozenci, jen o par cm prizvednutem) a pri parkovani je uplne jedno jestli mate auto trochu nizsi nebo vyssi, sirka je stejna...

+7/0
2.10.2016 22:11

V51i47l76é26m 24P21ř36í55h53o55d29a 2684819203437

Typickým příkladem je Captur, což je v zásadě Clio na velkých kolech. Zvenku dojem, zevnitř klaustrofobie.

0/0
3.10.2016 15:23

M94a72r21e65k 81H85l55a40v77n70i27č85k13a 3548533883

Vyssi hmotnost, celni odpor vzduchu, valivy odpor, tim padem spotřeba paliva i kysliku, produkce skodlivin. Ale tlustym zadkum se do toho pohodlneji naseda a da se s tim jet v supermarketu skoro az k pokladne. Pritom je to jen jen produkt lidske pychy. Hlavne, ze je to vetsi, nez ma soused! Dal budu rad jezdit auty, které jsou nizke a s nizkym tezistem... ;-)

+9/−8
2.10.2016 18:04

V75l32a33d89i31s56l16a70v 63B33u68r51y34š34e57k 1949112747114

tak ještě jde o to, jestli to děláš z nějakého ekologického uvědomění a nebo nemáš na pořídný auto peníze, tipl bych, že to druhé bude pravda

+5/−1
2.10.2016 18:17

P57a56v64e73l 27J95e16ř97á54b95e35k 7321102104667

Má pravdu. Velká spotřeba proti klasickému autu, problémy s parkováním, problémy ostatních , když parkují u nepřehledných míst, jako jsou hranice křižovatek, přechody, hloupý pocit bezpečí, který se podvědomě přenáší do stylu jízdy.

Bohužel - má SUV s pohonem obou náprav s ohledem na charakter cest, kde jezdím

+2/−1
2.10.2016 19:32

T53o46m57á29š 22Z47e65m49a12n 3575278134165

Hádám, že jezdíš leda na skejtu.. ten má těžiště opravdu nízko;)

+1/0
2.10.2016 19:20

P52a22v32e84l 38J53e95ř41á20b57e16k 7931242574617

obávám se, že u skejtu je těžiště hodně vysoko, jen má tu možnost, že osádka to těžiště může v některých případech snížit.

Asi jste chtěl napsat, že skej má nízkou světlost podvozku

0/0
2.10.2016 19:36

P73e37t11r 68D51v67o80r21a46k 5809628622913

Me fascinuje, jak se pod kazdym clankem o SUV okamzite objevi hromada nenavistnych komentu, Zajimave je, ze se totez nedeje pod clanky o nejakych, pro me nesmyslnych' "sportovnich" autech...

Pripomina mi to vtip: "Jak poznas vegetariana?" "protoze ti to rekne."

+8/−1
2.10.2016 17:55

V16l62a26d10i91s10l55a42v 73B50u93r55y13š34e42k 1889512357964

tak ať chceme nebo ne, tak pro hodně lidí, kteří splácejí roomstra 1,4 HTP z áček, který má nalítáno 220 tisíc tachometrových je každé SUV symbolem přepychu, který majitel nečestně získal, pak není divu, že se tyto vozy snaží hanit, že nejsou bezpečná, že mají vysokou spotřebu, nesedí v zatáčkách či že se do nich nevejdou 3 metráky brambor a dětský kočárek

+4/0
2.10.2016 18:14

M89i14r75e73k 56G58a61j47e70r 5111856139740

To, ze maji vysokou spotrebu a nesedi tak v zatackach, je naprosta pravda. Vyhodou zas je, ze prave do tech zatacek se s nima neda jet moc rychle a ridic to citi, takze v dusledku jezdi tato auta pomaleji a bouraji mene. Nejvetsi nevyhodou je velmi velky odpor vzduchu pri dalnicnich rychlostech a tedy vyrazne vetsi spotreba paliva nez u sedanu. Jenze lidi radi ukazuji, ze "na to maji" a u auta je to mnohem lepe videt nez u hodinek, ktere ani nemaji zadne vyuziti.

+3/−1
2.10.2016 18:28

V90l14a35d56i40s16l12a24v 12B28u10r86y16š22e47k 1429472317934

není to pravda, kompaktní SUV řekněme kuga, tiguán, audi Q3 jezdí běžně za 6 l nafty, to mě jako vysoká spotřeba nepřipadá a jízdní vlastnosti, jak sedí v zatáčkách by zapřísáhlého odpůrce esúvéček jistě překvapily, ona totíž esúvéčka mají širší peu, zadní víceprvkovou nápravu, pohon 4x4, kterým si dokážou v zatáčkách pomáhat, stejně jako třeba pribrždováním vnitřního kola a jinými technickými vymoženostmi, tak samozřejmě to nesmí být dácia duster

+6/0
2.10.2016 18:41

M55i64r72e86k 40G88a68j50e40r 5621836409870

A kdyz tohle vsechno vybaveni dostanete v nizsim aute, tak ma nejen lepsi jizdni vlastnosti, ale i nizsi spotrebu. Rikam i to z vlastni zkusenosti, jezdil jsem s obema typy aut. Sice mam ted s SUV nizsi spotrebu, ale jde o mazdu a ta se vyrabi se stejnym motorem take jako Mazda 6 a ta ma, divte se, zase jeste nizsi spotrebu diky nizsi hmotnosti a mensimu odporu vzduchu.

+1/0
2.10.2016 18:51

V46l28a64d98i98s84l57a45v 33B82u86r84y75š85e49k 1469232147334

já mám taky zkušenosti s oběma typy aut, vybavení 4x4, široký gumy a víceprvkovou nápravu v žádném nižším autě nedostanu, takové neznám, jinak je samozřejmě jasný, že třeba kuga nemůže spotřebou konkurovat citigo s litrovým třiválcem, až pojedete 1500 km v kuse za 14 hodin SUVéčkem jako jezdím já a pak to stejné zkusíte s mazdou 3 nebo citigo, tak teprve budete vědět, o čem mluvím

0/0
2.10.2016 19:02

P78a90v57e20l 27J26e93ř67á70b64e70k 7601272874227

1500 km v kuse za 14 hodin je na psychiatra, protože je to o bezohlednosti k ostatním účastníkům silničního provozu.

Široký pneumatiky mají zákonitě větší odpor a tedy vyšší spotřeba auta.

A auta, která jsou vybavena elektronikou pro hloupé řidiče, nejsou auta. Už to není o tom, že řidič si hodně musel rozmyslet, co s autem bude dělat (popravdě - dost nepřemýšlelo, tak skončilo). když vidím, co všechno za mě elektronika řeší, tak si říkám, jestli si nemám sednout na zadní sedačku a palcem u nohy za provázek netahat pedálem plynu.:-)

+3/−1
2.10.2016 19:52

V50l87a56d47i43s61l73a58v 32B80u84r12y64š12e29k 1149262577604

rozhodně to bezohlednost není, asi jseš sám bezohlednej a podle toho soudíš i ostatní, jinak samozřejmě každej nemůže být tak chytrej jako ty, takže měj pochopení i pro auta pro hloupé řidiče, chce to trochu tolerance, ta ti chybí

0/0
3.10.2016 8:14

M60a95r87t18i47n 82K14a27r85á79s61e31k 9698953628458

4x4, sirsi pneu a viceprvek dostanete na kazde rozumnejsi auto, kde vyrobce nabizi vetsi moznosti vybavy i ne SUV (napr i na octavii z mistni produkce)....

Nejak jsem z vaseho prispevkyu nepochopil v cem je vyhoda je 1500km v SUV oproti normalnimu autu? Krom toho, ze to zere o neco malo vic..

0/0
2.10.2016 22:16

V61l88a74d70i70s14l41a35v 38B42u23r39y64š51e59k 1549132667364

výhoda je v tom, že v normálním autě sedím zadkem na silnici a nohy mám před sebou a v nenormálním SUV sedím jako na židli a jen mačkám ovládání tempomatu, nohy mám pod sebou, nevím jaké s tím máte zkušenosti vy, ale já docela dobré, jinak samozřejmě dostat víceprvek a 4X4 lze i na normální auto, ale je to dost nestandardní a proto drahé, zatímco 4X4 řekněme yeti, mokka se pořídí za 450 tisíc, tak astra či oktávka příjde v 4X4 jistě dráž

0/0
3.10.2016 8:09

M25a61r78t19i64n 38K44a87r77á69s58e25k 9158113668668

No nevim jakym normalnim autem jste kdyz jezdil, ze sedite zadkem na silnici? Ja mam teda naprosto standardni auto (Citroen C4) a jezdim presne tak jak popisujete vy (nohy pod sebou a jen tukam na tempomat).

Mimochodem co se tyce ceny, tak octavia jako vyrazne vetsi auto nez yeti, je ve srovnatelne vybave se 4x4 LEVNEJSI....

0/0
3.10.2016 8:38

V25l50a85d88i55s64l62a79v 15B68u73r61y43š30e16k 1289122687474

mimochodem jsem se právě díval a oktávka, která je výrazně větší auto je ve srovnatelné výbavě a se srovnatelným motorem výrazně dražší než yeti s pohonem všech kol, s normálním autem jsem jezdil meganem, seděl jsem v něm těsně nad silnicí a nohy měl před sebou jako na bobech, řeknu vám, znám lepší posezení

0/0
3.10.2016 10:42
Foto

M82i81r79o20s41l36a26v 63S64t78e26i18n38e96r 6838444133265

Já si cením výškově nastavitelné sedačky a bederní podpěru nastavitelnou páčkou na boku opěradla. Můžu tak při delší trase, třeba Nijmegen- Mnichov cestou lehko měnit pozici. Samozřejmě, tempomat je použitelný výhradně tam, kde není příliš velký provoz.

Dříve jsem tam jezdil s E270CDI-T a jak říkáte, dole u silnice, nohy dost vysoko a i když bylo sedadlo široké a pohodlné, vystupoval jsem jako skládací metr. Z Yeti jednoduše skočím dolů.

0/0
3.10.2016 22:31

M76a80r60t97i98n 14K94a64r81á54s57e63k 9408233458628

Opet - nastavitelna sedacka se snad dava do kazdeho auta ne? A to jestli je elektricka nebo ne je veci vybavy a ne toho, jestli jde o SUV....

Jinak samo pokud se vam v SUV sedi lip, tak jezdete v SUV, ale vetsina tady zminenych vyhod je totalni blbost a ne relevantni argument...

0/0
4.10.2016 8:56

V83l84a45d40i54s62l39a11v 97B10u87r60y45š64e58k 1849132117344

tak hlavně je mylná představa, že dnes většina lidí, kteří kupují auta pro svoji potřebu a radost volí esúvěčka jen proto, protože jsou hloupí a jinej důvod v tom neni

0/0
4.10.2016 11:07

M87a86r83t81i74n 24K76a53r71á15s11e47k 9138713748238

Tak hlavni duvodu (ktere naprosto beru) jsou ty ktere se tu zminovaly ne? Jednak se lidem libi (ja si taky koupim boty za 3000, ktere se mi libi, i kdyz stejnou praci dovedou batovky v akci za litr), pak nekterym vic vohovuje trochu jiny posez, proti tomu nemuzu rict ani popel.

Ale haldy jako v SUV mam elektricke sedacky, nebo v normalnim aute nejde mit viceprkvek a 4x4? To je spis troleni v diskuzi....

0/0
4.10.2016 11:12

V98l98a72d71i24s50l59a10v 98B25u44r29y27š94e72k 1599392877564

není to trotlení, v normálním autě jde mít víceprvek a 4x4, jenže za podstatně větší peníze, duster, yeti, mokka, vitara atd se dají koupit v 4x4 do půl milionu korun, normální auta ne a jelikož o tom toho vím docela dost, tak mě věřte

0/0
4.10.2016 17:10

L75u98d12v69í25k 76G18a67j94d96o61š84í87k 2695513584852

Potíž je v tom, že tohle vybavení u nižšího auta většinou nedostanete.

Pokud ano, je to auto stejně drahé jako SUV a koupí si ho jen velmi málo lidí, protože ti kteří mají dost peněz neřeší nějakou nižší spotřebu. Naopak je zajímá pohodlí vyššího posezu.

Když je někdo ekolog a má prachy, tak si dnes nekoupí nízké auto, ale hybrida.

Smiřte se s tím, že klasicým sedanům vyšší třídy pomalu zvoní umíráček, protože nedokážou nabídnout to, co lidi zajímá.

+1/0
3.10.2016 11:28

T40o38m20á46š 36Z83e82m58a79n 3575368754425

Hlavně mnohá SUV mají proporce (rozchod/výška těžiště) zvětšených "hečbeků" - logicky pak jezdí podobně jako normální osobní auto..

+1/0
2.10.2016 19:22

R50a18d24i24m 97H23o96r38č56i94č15k82a 7636137463402

Mě smysluplnější připadají auta typu Multivan, Viano atd.

+2/0
2.10.2016 16:23

T55o58m75á45š 86Z29e11m77a20n 3485258284205

Smysluplnější na co?

0/0
2.10.2016 17:32







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.