Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Komentář: Soumrak normálních aut propuká naplno, teď frčí SUV

Je to paradox. Stále dostupnější a lepší auta jezdí po stále lepších silnicích, ale svět blázní po autech pro špatné cesty. A tak je autosalon v Paříži plný SUV. Normálních "nevysokých" aut se tu představilo dohromady pět.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J50i92n28d41ř83i68c56h 45Š90k92o76p23e10k 4365161330605

SUV je auto pro špatné cesty ? ;-D;-D

Když se podíváte na spodek SUV, tak je sice vyšší, ale pak se najde minimálně jedna část, která o tolik vůči běžnému autu výše není. Takže SUV je takový teoretický model pro špatné cesty

0/0
4.10.2016 20:03

V78l19a14d63i51s56l29a12v 54B90u61r79y12š60e12k 1549382327284

tak špatnou cestou se zřejmě nemyslí koryto potoka, já jezdil 30 let po našich silnicích v obyčejných autech a čas od času jsem vždycky poškodil na běžné silnici podvozek, u brava jsem na neoznačeném výmolu tak bouchl výfukem o asfalt, že se musel vymontovat, rozřezat a znovu svařit, posledních 10 let jezdím SUV a v pohodě, často SUV blahořečím a říkám, tak tohle udělat normálním autem, to by bylo drahý

0/0
5.10.2016 17:23

M30i43r36o76s66l15a75v 20J72a60r42o62š 6910902709467

Zkuste se na ta auta podívat trochu jinak. Vyšší podvozek umožní lepší nasedání, lepší výhled, vyšší komfort jízdy na našich silnicích. Ty plasty ochrání auto před různými drobnými ťukanci u obrubníků a na parkovištích.

Osobně jsem bohužel při couvání s Nissanem Qashqai "líznul" bok nové Octavie. Já měl odřený plast lemu zadního blatníku a nárazník, on měl lavor v zadním blatníku a rozbitou zadní lampu.

Ta auta jsou zkrátka ideálním hybridem pro jízdu ve městě i na delší trasy.

0/0
4.10.2016 17:54

J90i50n15d30ř90i72c50h 32Š88k54o84p87e47k 4475901800155

no když odřeš menší auto, je to jasný.

Když se o tebe otře dodávka, taky dopadneš hůř, než když se otřeš o pasata

+1/0
4.10.2016 20:04

M72a95r82t22i13n 37N52e78b95e86s48k61ý 7106900427212

Víte, kde potkáte nejvíc SUV ?

Před školkami a před školami, když maminky s pocitem bezpečí vykládají svá robátka.

Zkuste se dívat.

Tam jsou jejich vlastnosti asi nejvíce potřeba....

+1/0
4.10.2016 17:06

K19a96r33e47l 58N77o97v53o81t91n78y 6669381299905

SUV jsou zoufale neprakticka auta, tudiz naprosto k nicemu. Jen doufam, ze si budu moct vzdycky koupit neco normalniho.

+3/0
4.10.2016 15:39

M54i68l66o18s77l66a19v 47S70e18d43l51á20č49e41k 6564424744891

Abych pravdu řekl, SUV mi nic moc neříká, vypadají jako takové malé tanky.

+1/0
4.10.2016 10:00

V24l10a41d13i17m29í23r 90R43e45t98t33i87n51g27e81r 5525316335325

Ještě mně napadla jedna věc. Úpadek fyzické kondice obyvatel , nebot' do sedanu sednete dolu a nahoru musíte být aspon trochu pružní, aby člověk vylezl. Z SUV vylezete krásně. To je pro mě jediné plus suv.

+1/−2
3.10.2016 18:10

J72i48ř87í 89J95u48r38á65š95e49k 8267875520377

Byste se divil. Mě třeba z častého vysedávání z SUV bolí kyčel a to nejsem žádný stařík. Prostě z toho auta když vypadnete, musíte udělat takový pohyb, který ten kloub nemá rád. :-)

0/0
4.10.2016 8:54

V86l87a46d49i52m27í44r 30R20e23t82t66i25n68g66e28r 5175336695365

Tuhle modu SUV nechápu. To auto má všechno špatně, spotřebu, odpor vzduchu, citlivost na boční vítr, nehodí se do města, je velké těžké, nehodí se do terénu, jako leštěnka se tam zničí a po cestách, kudy můře jezdit projedou všechny sedany. Navíc se do toho leze jak do nákladaku. Mně to teda dost míjí

+1/−4
3.10.2016 17:45
Foto

J12i34r14k92a 73V51a33n73o74u54r91e70k 6457984148770

No, tak vas to holt miji :-) .. Jini v tom zase treba spatruji obrovskou prakticnost, kterou ten, kdo si to nezkusi nebo nepotrebuje, nepozna

+1/0
3.10.2016 19:13

V38l35a85d12i22m59í64r 30R73e36t80t19i57n71g79e89r 5845286335935

Jakou praktičnost? Viděl jsem to v rodine, Nissan Quasqai, auto velke jak kráva, ale nešel jim tam ani vložit kočárek. Ten nakonec dali na zádní sedadla,ale svagrovi rekli at jede vlakem, pac uz se do toho auta nevesel. Ted kupuji použitelného kombíka.

+1/0
3.10.2016 20:08
Foto

M23i94r25o78s51l89a37v 48S76t82e62i46n39e40r 4410152210206

Asijský barok nehledí na užitkové hodnoty, ale na krásné křivky. Qusqai je ovšem malý, kompaktní SUV, kočárek ale nepůjde ani do Touarega nebo X5 bez sklopení zadní lavice.

0/0
3.10.2016 22:20

P70e80t59r 76Č22e63r92m60á93k 9838695739460

Kočárek se vejde i do A3, Do velkých SUV naprosto s přehledem.

0/0
5.10.2016 14:05
Foto

J51i85r18k61a 59V83a95n73o73u81r81e66k 6377954498760

Tak asi kazdy spatrujeme vyznam oznaceni SUV jinak ..vami zminene auto do teto kategorie podle me zcela urcite nepatri .. Mozna si meli poridit kocarek, ktery nema objem mensi skrine, ale nejaky standardnejsi ;-D

+1/0
3.10.2016 23:04

V52l60a68d29i13m68í55r 81R58e12t64t83i67n30g63e11r 5355966545835

Mne ta auta prijdou jako male tanky bez užitných vlastností. Nicméně každého věc, mně to ovšem bude trápit, až nepůjde koupit normální auto.

+1/0
4.10.2016 13:13

V79i56l45é40m 46P37ř88í24h32o80d71a 2864509103347

"...ale svět blázní po autech pro špatné cesty." SUV? ;-D Možná pro občas vyšší světlou výšku vhodnou na naše dálniční tankodromy.

0/0
3.10.2016 15:20

L64u65d15v89í68k 36G15a96j75d25o75š20í71k 2555833224522

SUV si lidé většinou nepořizují proto, chtějí mít auto do terénu. Motivace jsou dvě.

- Bezpečnost související s vyšším posezem.

- Pohodlí nastupování.

Kdo jednou vyzkoušel ježdění s autem, kde má nad hlavou dost místa a při nastupování se nemusí ohýbat, už o jiném než vysokém autě ani neuvažuje.

Důvodem pro nízké auto byly vždy jízdní vlastnosti - čím nižší těžiště, tím vůz lépe sedí. Dnes to ale s elektronickými asistenty a pohonem 4x4 přestává být argument.

+4/0
3.10.2016 11:09

M26i91r41o21s23l41a40v 88S45u74c19h71y 5610639580120

Kromě těchto racionálních důvodů existují i ty ostatní. Chtěl bych jezdit v zimě na lyže, v létě do přírody - a z předsevzetí nezbude nic. Kolik lidí si kupuje běžecké boty, a přitom neudělá jeden rychlejší krok? Ale předsevzetí tu bylo.

+3/0
3.10.2016 13:36

J63a58r20o65s69l48a86v 13P40o69r30t 7749807149125

Kdy bude frčet stavba parkovacích míst , když frčí SUV ?

+2/0
2.10.2016 18:40

P79a64v79e54l 38J85e92ř34á76b68e25k 7591642534427

Parkoviště nejsou nárok - musíme si kupovat auta podle parkoviště a ne požadovat z veřejných peněz dělat velké parkovací plochy, protože si kupujeme velká auta.

Umím si představit, že veřejné finance místi na super parkoviště někde opraví kus zbořené kanalizace, či díry na okresce, v postranní ulici obce apod.

0/0
2.10.2016 19:34
Foto

J26i23r21k61a 60V89a24n72o64u22r60e70k 6907474598360

Naprosta vetsina techto aut nezabira vic mista :-)

0/0
3.10.2016 19:14

M86a65r19t39i26n 33K77a65r77á86s89e94k 9168143948538

No vetsina prodavanych SUV nejsou obri typu Audi Q7, ale auta standardni velikosti (casto dokonce na prakticky stejnem podovzku, jako jejich neSUV sourozenci, jen o par cm prizvednutem) a pri parkovani je uplne jedno jestli mate auto trochu nizsi nebo vyssi, sirka je stejna...

+7/0
2.10.2016 22:11

V86i27l57é68m 24P90ř88í38h24o51d28a 2834469473437

Typickým příkladem je Captur, což je v zásadě Clio na velkých kolech. Zvenku dojem, zevnitř klaustrofobie.

0/0
3.10.2016 15:23

M96a88r12e15k 30H48l30a64v59n44i34č70k65a 3838203773

Vyssi hmotnost, celni odpor vzduchu, valivy odpor, tim padem spotřeba paliva i kysliku, produkce skodlivin. Ale tlustym zadkum se do toho pohodlneji naseda a da se s tim jet v supermarketu skoro az k pokladne. Pritom je to jen jen produkt lidske pychy. Hlavne, ze je to vetsi, nez ma soused! Dal budu rad jezdit auty, které jsou nizke a s nizkym tezistem... ;-)

+9/−8
2.10.2016 18:04

V21l35a42d22i32s33l67a46v 57B51u67r20y42š86e39k 1329792967864

tak ještě jde o to, jestli to děláš z nějakého ekologického uvědomění a nebo nemáš na pořídný auto peníze, tipl bych, že to druhé bude pravda

+5/−1
2.10.2016 18:17

P88a84v65e74l 87J36e82ř33á96b58e17k 7781602124267

Má pravdu. Velká spotřeba proti klasickému autu, problémy s parkováním, problémy ostatních , když parkují u nepřehledných míst, jako jsou hranice křižovatek, přechody, hloupý pocit bezpečí, který se podvědomě přenáší do stylu jízdy.

Bohužel - má SUV s pohonem obou náprav s ohledem na charakter cest, kde jezdím

+2/−1
2.10.2016 19:32

T85o70m23á24š 74Z60e41m59a47n 3195158434355

Hádám, že jezdíš leda na skejtu.. ten má těžiště opravdu nízko;)

+1/0
2.10.2016 19:20

P37a63v36e83l 75J97e53ř13á32b97e59k 7871352744607

obávám se, že u skejtu je těžiště hodně vysoko, jen má tu možnost, že osádka to těžiště může v některých případech snížit.

Asi jste chtěl napsat, že skej má nízkou světlost podvozku

0/0
2.10.2016 19:36

P67e96t48r 50D34v70o72r25a56k 5299658362503

Me fascinuje, jak se pod kazdym clankem o SUV okamzite objevi hromada nenavistnych komentu, Zajimave je, ze se totez nedeje pod clanky o nejakych, pro me nesmyslnych' "sportovnich" autech...

Pripomina mi to vtip: "Jak poznas vegetariana?" "protoze ti to rekne."

+8/−1
2.10.2016 17:55

V75l59a41d62i97s29l96a22v 81B19u34r57y79š28e36k 1819862487244

tak ať chceme nebo ne, tak pro hodně lidí, kteří splácejí roomstra 1,4 HTP z áček, který má nalítáno 220 tisíc tachometrových je každé SUV symbolem přepychu, který majitel nečestně získal, pak není divu, že se tyto vozy snaží hanit, že nejsou bezpečná, že mají vysokou spotřebu, nesedí v zatáčkách či že se do nich nevejdou 3 metráky brambor a dětský kočárek

+4/0
2.10.2016 18:14

M91i44r20e96k 84G44a69j19e79r 5431696569350

To, ze maji vysokou spotrebu a nesedi tak v zatackach, je naprosta pravda. Vyhodou zas je, ze prave do tech zatacek se s nima neda jet moc rychle a ridic to citi, takze v dusledku jezdi tato auta pomaleji a bouraji mene. Nejvetsi nevyhodou je velmi velky odpor vzduchu pri dalnicnich rychlostech a tedy vyrazne vetsi spotreba paliva nez u sedanu. Jenze lidi radi ukazuji, ze "na to maji" a u auta je to mnohem lepe videt nez u hodinek, ktere ani nemaji zadne vyuziti.

+3/−1
2.10.2016 18:28

V32l92a70d68i98s39l89a22v 92B50u42r48y68š32e97k 1879842757424

není to pravda, kompaktní SUV řekněme kuga, tiguán, audi Q3 jezdí běžně za 6 l nafty, to mě jako vysoká spotřeba nepřipadá a jízdní vlastnosti, jak sedí v zatáčkách by zapřísáhlého odpůrce esúvéček jistě překvapily, ona totíž esúvéčka mají širší peu, zadní víceprvkovou nápravu, pohon 4x4, kterým si dokážou v zatáčkách pomáhat, stejně jako třeba pribrždováním vnitřního kola a jinými technickými vymoženostmi, tak samozřejmě to nesmí být dácia duster

+6/0
2.10.2016 18:41

M36i31r25e52k 89G25a70j53e28r 5841366659550

A kdyz tohle vsechno vybaveni dostanete v nizsim aute, tak ma nejen lepsi jizdni vlastnosti, ale i nizsi spotrebu. Rikam i to z vlastni zkusenosti, jezdil jsem s obema typy aut. Sice mam ted s SUV nizsi spotrebu, ale jde o mazdu a ta se vyrabi se stejnym motorem take jako Mazda 6 a ta ma, divte se, zase jeste nizsi spotrebu diky nizsi hmotnosti a mensimu odporu vzduchu.

+1/0
2.10.2016 18:51

V41l85a20d28i95s90l74a54v 72B58u94r51y74š86e55k 1839422477164

já mám taky zkušenosti s oběma typy aut, vybavení 4x4, široký gumy a víceprvkovou nápravu v žádném nižším autě nedostanu, takové neznám, jinak je samozřejmě jasný, že třeba kuga nemůže spotřebou konkurovat citigo s litrovým třiválcem, až pojedete 1500 km v kuse za 14 hodin SUVéčkem jako jezdím já a pak to stejné zkusíte s mazdou 3 nebo citigo, tak teprve budete vědět, o čem mluvím

0/0
2.10.2016 19:02

P48a40v81e41l 77J10e25ř80á54b63e55k 7461632114627

1500 km v kuse za 14 hodin je na psychiatra, protože je to o bezohlednosti k ostatním účastníkům silničního provozu.

Široký pneumatiky mají zákonitě větší odpor a tedy vyšší spotřeba auta.

A auta, která jsou vybavena elektronikou pro hloupé řidiče, nejsou auta. Už to není o tom, že řidič si hodně musel rozmyslet, co s autem bude dělat (popravdě - dost nepřemýšlelo, tak skončilo). když vidím, co všechno za mě elektronika řeší, tak si říkám, jestli si nemám sednout na zadní sedačku a palcem u nohy za provázek netahat pedálem plynu.:-)

+3/−1
2.10.2016 19:52

V95l20a30d69i77s36l73a77v 12B68u85r20y80š77e87k 1359732547624

rozhodně to bezohlednost není, asi jseš sám bezohlednej a podle toho soudíš i ostatní, jinak samozřejmě každej nemůže být tak chytrej jako ty, takže měj pochopení i pro auta pro hloupé řidiče, chce to trochu tolerance, ta ti chybí

0/0
3.10.2016 8:14

M84a93r46t50i37n 28K17a18r57á41s92e70k 9848583738218

4x4, sirsi pneu a viceprvek dostanete na kazde rozumnejsi auto, kde vyrobce nabizi vetsi moznosti vybavy i ne SUV (napr i na octavii z mistni produkce)....

Nejak jsem z vaseho prispevkyu nepochopil v cem je vyhoda je 1500km v SUV oproti normalnimu autu? Krom toho, ze to zere o neco malo vic..

0/0
2.10.2016 22:16

V76l38a22d65i13s39l18a23v 15B10u76r74y30š72e19k 1489762637664

výhoda je v tom, že v normálním autě sedím zadkem na silnici a nohy mám před sebou a v nenormálním SUV sedím jako na židli a jen mačkám ovládání tempomatu, nohy mám pod sebou, nevím jaké s tím máte zkušenosti vy, ale já docela dobré, jinak samozřejmě dostat víceprvek a 4X4 lze i na normální auto, ale je to dost nestandardní a proto drahé, zatímco 4X4 řekněme yeti, mokka se pořídí za 450 tisíc, tak astra či oktávka příjde v 4X4 jistě dráž

0/0
3.10.2016 8:09

M60a67r90t23i60n 30K93a80r17á26s19e22k 9978133488758

No nevim jakym normalnim autem jste kdyz jezdil, ze sedite zadkem na silnici? Ja mam teda naprosto standardni auto (Citroen C4) a jezdim presne tak jak popisujete vy (nohy pod sebou a jen tukam na tempomat).

Mimochodem co se tyce ceny, tak octavia jako vyrazne vetsi auto nez yeti, je ve srovnatelne vybave se 4x4 LEVNEJSI....

0/0
3.10.2016 8:38

V68l69a24d54i71s88l46a73v 62B96u44r97y19š64e38k 1139342907814

mimochodem jsem se právě díval a oktávka, která je výrazně větší auto je ve srovnatelné výbavě a se srovnatelným motorem výrazně dražší než yeti s pohonem všech kol, s normálním autem jsem jezdil meganem, seděl jsem v něm těsně nad silnicí a nohy měl před sebou jako na bobech, řeknu vám, znám lepší posezení

0/0
3.10.2016 10:42
Foto

M97i25r18o28s84l94a23v 97S11t17e96i37n97e60r 4130942920156

Já si cením výškově nastavitelné sedačky a bederní podpěru nastavitelnou páčkou na boku opěradla. Můžu tak při delší trase, třeba Nijmegen- Mnichov cestou lehko měnit pozici. Samozřejmě, tempomat je použitelný výhradně tam, kde není příliš velký provoz.

Dříve jsem tam jezdil s E270CDI-T a jak říkáte, dole u silnice, nohy dost vysoko a i když bylo sedadlo široké a pohodlné, vystupoval jsem jako skládací metr. Z Yeti jednoduše skočím dolů.

0/0
3.10.2016 22:31

M73a29r86t15i93n 78K62a21r38á51s13e91k 9288393988868

Opet - nastavitelna sedacka se snad dava do kazdeho auta ne? A to jestli je elektricka nebo ne je veci vybavy a ne toho, jestli jde o SUV....

Jinak samo pokud se vam v SUV sedi lip, tak jezdete v SUV, ale vetsina tady zminenych vyhod je totalni blbost a ne relevantni argument...

0/0
4.10.2016 8:56

V40l57a83d73i11s56l69a81v 49B45u63r45y40š13e25k 1599632837474

tak hlavně je mylná představa, že dnes většina lidí, kteří kupují auta pro svoji potřebu a radost volí esúvěčka jen proto, protože jsou hloupí a jinej důvod v tom neni

0/0
4.10.2016 11:07

M85a87r29t62i96n 88K42a91r31á78s70e17k 9198963508768

Tak hlavni duvodu (ktere naprosto beru) jsou ty ktere se tu zminovaly ne? Jednak se lidem libi (ja si taky koupim boty za 3000, ktere se mi libi, i kdyz stejnou praci dovedou batovky v akci za litr), pak nekterym vic vohovuje trochu jiny posez, proti tomu nemuzu rict ani popel.

Ale haldy jako v SUV mam elektricke sedacky, nebo v normalnim aute nejde mit viceprkvek a 4x4? To je spis troleni v diskuzi....

0/0
4.10.2016 11:12

V38l93a46d44i91s79l50a50v 57B47u59r94y78š86e29k 1539422517784

není to trotlení, v normálním autě jde mít víceprvek a 4x4, jenže za podstatně větší peníze, duster, yeti, mokka, vitara atd se dají koupit v 4x4 do půl milionu korun, normální auta ne a jelikož o tom toho vím docela dost, tak mě věřte

0/0
4.10.2016 17:10

L33u42d68v51í81k 79G76a97j73d39o48š23í68k 2115183784252

Potíž je v tom, že tohle vybavení u nižšího auta většinou nedostanete.

Pokud ano, je to auto stejně drahé jako SUV a koupí si ho jen velmi málo lidí, protože ti kteří mají dost peněz neřeší nějakou nižší spotřebu. Naopak je zajímá pohodlí vyššího posezu.

Když je někdo ekolog a má prachy, tak si dnes nekoupí nízké auto, ale hybrida.

Smiřte se s tím, že klasicým sedanům vyšší třídy pomalu zvoní umíráček, protože nedokážou nabídnout to, co lidi zajímá.

+1/0
3.10.2016 11:28

T71o13m95á44š 40Z81e13m11a19n 3545718764455

Hlavně mnohá SUV mají proporce (rozchod/výška těžiště) zvětšených "hečbeků" - logicky pak jezdí podobně jako normální osobní auto..

+1/0
2.10.2016 19:22

R29a38d85i63m 81H35o56r24č68i45č28k49a 7126377873452

Mě smysluplnější připadají auta typu Multivan, Viano atd.

+2/0
2.10.2016 16:23

T50o26m63á25š 26Z57e97m21a96n 3305408584955

Smysluplnější na co?

0/0
2.10.2016 17:32







Najdete na iDNES.cz