Diskuse k článku
České vynálezy pro traktory: pneumatiky nahradí pásy a samy se nahustí
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
![]() |
D12a66v10i44d 27K16o65s62t58e62l10n59í90k 9675616901pneumatiky nahradí pásy... Tak co bude nahrazebno? Pásy nebo pneumatiky? Ten 4.pád je potvora, protože je občas shodný s 1.pádem. |
![]() |
E64v24z22e60n 46S10o63u16k32u29p 1807484866778Tohle nemá s klasickými pásy nic společného.... |
![]() |
M56i57l25a71n 79W82e44l48s37e98r 5262688758451Jsem laik a nestacim se divit, co existuje. V lete jsem nedaleko Pisku videl kombajn na pasech. Opravdovych. Neveril jsem vlastnim ocim. Ale jestli se tahle obluda presouva sama po silnici nebo to vozi na podvalniku nevim. |
![]() |
K52a15r19e34l 78V20o52h78n97o45u55t 4658669460387Tohle? https://www.youtube.com/watch?v=noIW3FWU6CU |
![]() |
M93a85r84t23i70n 83R53u11z74i95c81k17a 1302748846607"Ty mají v některých aplikacích nahradit obvykle využívané pásy." To je nekde v pocitacove hre nebo na mobilu? |
![]() |
M29i40c86h69a79l 23K70r23e18j67č13a 5788266356343Farming simulator :-) |
![]() |
L27a76d12i98s15l40a83v 61T73o67m61m 4188586816378aplikace - použití, uplatnění, přiložení, přenesení... |
![]() |
J44á58n 33K60o93t45ú35č 2596674248716"Aplikácia" je pojem, ktorý sa používal dávno pred vznikom počítačov. Napr. aj lieky sa môžu "aplikovať"... |
![]() |
P23a10v62e26l 49S31o58b69o56t89k52a 5720844Obávám se, že tentokrát se Google Translatoru příliš nedařilo. |
![]() |
J55i88n56d34ř95i21c61h 61Š63k35o39p68e30k 4925741400815mitas už není český, jestli si dobře pamatuji, tak ho prodali někdy loni Švédům |
![]() |
P52e40t90r 67D70o61s21t51á22l 1867100229804Koupí- li Apple Korejci budete ho považovat za korejský? Pro celý svět bude pořád americký jen s rozdílem že ho vlastní Korejci. |
![]() |
J54a15r59o74m47í55r 78P34o71p12l20e60r 4453361851804firma je z té země kam jdou zisky |
![]() |
J10i65n93d26ř18i10c30h 54Š64k31o85p72e83k 4685481740635proč ne. Nokii už dávno nepovažuji za finskou, ale americkou se vším, co znamená vlastnictví Microsoftu |
![]() |
J23a58k23u24b 42Š10a91f35a72n28d68a 78755671912511. Nevím, jak chtějí ten vzduch dostat zpátky do toho zásobníku když v pneu je mnohem nižší tlak. 2. Jestli jsem to pochopil správně, musí traktorista po každém vyjetí na silnici obejít traktor a přepustit vzduch. U pole ho zase musí upustit. Už vidím (českého) traktoristu, jak toto pro těch pár set metrů až nějaký ten kilometr dělá. Nebylo by lepší centrální dohušťování a ovládání tlačítkem z kabiny? |
![]() |
P84e65t41r 85M44a27t63ě46j15ů 5398301825331K poznámce č.2,to přepouštění se samozřejmě ovládá z kabiny.Avšak,když je pneumatika doplněna systémem AirCell je to mnohem rychlejší,protože kompresor na motoru by tu práci dělal desítky minut... |
![]() |
J91a60k86u43b 70Š84a81f22a36n66d85a 7325927331811Proč by to mělo být výrazně rychlejší? A opravdu potřebuje být ta změna tlaku v řádu sekund? K čemu? A mohu se zeptat, jak je to ovládáno z kabiny? To ovládání snad musí být složitější než dofukování přímo. A také, jak se tlakuje ten zásobník? Jde to také centrálně nebo je nutné ty gumy občas obejít a dohustit ručně? |
![]() |
O37n11d84r75a 73M75a57r98a12d17a 7880293957944Kompresor traktoru má relativně malý výkon a plnit velkoobjemové flotační pneumatiky na silniční tlak může vzít klidně půl hodiny. Na to se vám traktorista vykašle a raději bude z pole spěchat domů a ničit pneu za desítky tisíc. Zatímco s tímto se zásobník dohušťuje centrálně během práce na poli zatímco pneu zůstává měkká. Po ukončení práce aktivuje traktorista bezdrátový ventil, který přepustí tlak ze zásobníku do pneumatiky a za možná minutu může pokračovat na silnici. COž? |
![]() |
J76a19k13u79b 18Š11a79f67a81n53d85a 7335427711381OK. To chápu. Ale zajímá mě, jak je to udělané. Píšete, že ventil je bezdrátový. Takže musí být nějak vyřešeno (radiové?) spojení s každou pneumatikou, musí tam být ten ventil, musí být možno regulovat tlak (řídí ho jen ten ventil - tedy přepínáte mezi dvěma pevně danými tlaky - nebo je to řízeno centrálně z kabiny a musíte mít zpětný kanál na měření tlaku?). Jak je ten ventil napájen? A mají tedy traktory centrální rozvod vzduchu do kol? Pokud ano, musí s tím přece počítat vzduchová soustava, ne? A pokud ne, zase potřebuji zpětnou indikaci, že v pneu zásobníku je nízký tlak a že musím ta kola obejít s hadicí. A jestli píšete, že kompresor má malý výkon tak naplnění všech 4 zásobníků bude nějakou dobu trvat (kdy nemohu s tím traktorem jet). Mě nějak vychází, že nejlepší by bylo zvětšit objem stlačeného vzduchu přímo v traktoru. Já to nechci jen kritizovat, jen mě zajímá, jak to je opravdu technicky udělané a zda to opravdu nejde řešit nějak lépe. |
![]() |
O73n10d21r33a 39M64a76r37a44d16a 7590263127874Tento konkrétní systém neznám nicméně technologicky v tom problém nevidím. Traktor samozřejmě musí být vybaven systémem centrálního dohušťování. Ovládání ventilů (včetně monitoringu) se dá levně a spolehlivě zajistit na otevřenných standardech (Bluetooth-low energy, Zigbee) nebo nějaký jiný průmyslový. Dobíjení jednotky v kole se dá zajistit na základě jeho otáčení. Ostatně takové senzory tlaku si můžete pořídit již dnes http://old.parkujeme.cz/produkt/indikator-tlaku-a-teploty-pneumatik Samozřejmě namontovat si do traktoru odpovídající vzduchojem je rovněž řešení (vezměme však v potaz velikost a operační tlak), ale Mitas nedělá traktory, ale gumy a toto řešení jde naroubovat i na starší traktor bez větších zásahů. Což vidím jako největší výhodu. Další výhodu vidím v tom, že pokud s podhuštěnou pneumatikou najedete na hranu, tak vnitřní zásobník může zabránit proražení. |
![]() |
P40a62v95e62l 26J41e89ř75á29b23e24k 7791572434137Ta technologie plnění byla hodně tajná, ale provalila se. je to prosté. V pneumatice je jeden "hadí" člověk, který pozná podle zvuku pneumatik, po jakém povrchu kolo jede, a podle toho pneumatiky buď upouští a nebo dofukuje. Do pneumatiky leze přes ventilek. Pokud mi to nevěříte, tak se podívejte na traktorová kola a na ventilky. uvidíte, že je dvou dílný. Do širšího tělesa ventilku je vložen menší o standardních rozměrech. |
![]() |
M32a87r52t24i36n 72P43i88š17t71o64r22a 8428748456129Díky za vysvětlení. Ze zmínek v článku: "Díky speciálnímu přepouštěcímu mechanismu" a "Tlak lze také přepustit zpět z pneumatiky do AirCell." se zdálo, jako by šlo jen přepouštěním zvyšovat tlak. Ale nezazněly tam podstatné informace, že tlak v pneumatice se po vjetí na pole rychle sníží vypuštěním do otevřeného prostoru. A při vyjetí z pole rychle zvýší přepuštěním z AirCell do pnematiky. Přičemž v AirCell byl vyšší tlak získán už před vyjetím velkým kompresorem nebo během práce na poli kompresorem traktoru. |
![]() |
T51o63m64á92š 22K32u37c79h54a96ř 38373319082011. Nijak. Jen klasickým nahuštěním kompresorem. Je to jen zásobník tlaku pro rychlé dohuštění, nic víc. Např. po orbé, před tím, než najede na silnici. |
![]() |
M24a83r29e93k 41P83o70s72p87í60š66i29l 2175545541Škoda že Mitas nedělá i pneu pro osobní auta. Hned bych od nich koupil. |
![]() |
M77a22r38t92i78n 19K19r65á25t43k81ý 3756584645264Pás má od pneumatiky nezpochybnitelnou výhodu v tom, že traktor pak nezhutňuje tolik půdu a ta může vsakovat více vody... to asi tato pneumatika nezmění. |
![]() |
P42e11t55r 35M24a31t74ě15j57ů 5538781905691Pás má také nevýhody-pořizovací cena,provozní náklady,spotřeba nafty.Bavíme se o rozdílu v desítkách až stovkách procent... |
![]() |
V52o38j91t35e49c30h 73P73á94n57i13k 12S76r63. 5621941184807Ale Martin má pravdu. Pásy jsou od toho, aby zvětšili dotykovou plochu traktoru a na nic jiného. Je jasné, že to není zadara! |
![]() |
A54d52a73m 78Ž28í48d81e86k 8655802525743Ale to ten nový plášť proti pneumatice přece vylepšuje... |
![]() |
P41a32v62e63l 41S76o95b17o94t65k68a 5720674víte, co je to styčná plocha?? nevíte, že? http://mechanizaceweb.cz/bezici-pas-nekonecne-moznosti-tahove-sily-2/ |
![]() |
M16a97r32t21i54n 21N52e62b44e97s46k27ý 7776580737862Takže si to shrňme: Ano, je to kompromis mezi pásem a pneumatikou. Má to vyšší trakční schopnost a vyprostitelnost, než normální traktorová pneumatika. Nemá to výhodu velké plochy a tím minimálního tlaku na podklad, takže se oproti pásu snadněji zaboří, ale ve srovnání s klasickou pneu se vyhrabe snáz. Ale tím pádem více zatěžuje obdělávanou půdu. Je to levnější, než pásy. Má to menší spotřebu paliva. Smí to na silnici. Je to kompromis a jako kompromis to musí být bráno. |
![]() |
O67n43d17r91a 51M82a70r79a24d98a 7300273217724Nejsou pneumatiky, jako pneumatiky. Nízkotlaké flotační pneumatiky se podhustí natolik, že násobně zvýší styčnou plochu s podložkou, teda sníží tlak na půdu. Nejen, že se tím výrazně snižuje hutnění, ale snižuje se i spotřeba při průjezdu měkkým terénem. Jen taková perlička http://auto.idnes.cz/traktor-po-vode-pneumatiky-mitas-dq3-/automoto.aspx?c=A160916_122351_automoto_fdv |
![]() |
P59a85v14e16l 59S41o83b63o53t36k40a 5320784jako pás? To asi ne, že? |
![]() |
M86a64r27t24i98n 47P43i17š97t35o64r75a 8638258606409Jako pás ne, ale píše, že "násobně", tj. je to významné. Takže poměr ploch nízkotlaká pneumatika / tvrdé kolo může být významnější poměr než pás / nízkotlaká pneumatika. |
![]() |
M39i21c31h44a32l 35F85r40ý72d52a 1232549833782Pás má na rozdíl od pneumatiky také jednu dosti výraznou nevýhodu v tom, že se při jízdě velice rychle opotřebovává, doslova mizí před očima. |
![]() |
M62a65r21t59i91n 92K59u81ř16í28t73k38a 6517876788505Myslím, že jízda po rovině mu zas tak moc nevadí, ale to tření v zatáčkách mu dává zabrat. |