Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rallyová monstra neměla limity. Jejich krátkou kariéru uťaly tragédie

V roce 1986 nevybuchla jen jaderná elektrárna v Černobylu, ale také časovaná bomba v podobě monster skupiny B. Ford RS200 byl jedním z továrních speciálů stavěných pro rallyové závody bez jakéhokoliv omezení. Tragická sezona 1986 ovšem vnutila těmto rallyovým formulím předčasný odchod do důchodu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

S61e20i92d91l 78P12e50t30r 1451301295884

Byly to doby, kdy automobilky předváděly svou technickou a technologickou vyspělost na závodním poli a současně něco z toho jim zpravidla jako by-product posloužilo i pro běžnou sériovou produkci.

Dnes je však jak sériová tak "závodní" produkce svázána tolika předpisy a byrokracií a zároveň zdeformována dotacemi, že v podstatě "autosport " již zcela pozbyl na významu ...;-(

0/0
5.12.2016 23:22

J41i12ř13í 12S79c92h47w18a59c41h 8168114918176

ty s tím tedy krouťíš.....

takže z těch "monster" se do skutečné produkce něco přenášelo....

a dnes z aut, co mají skutečné produkci mnohem blíže se nic nepřenáší? 8-o;-D

0/−2
6.12.2016 1:06

V49á90c10l82a12v 20M94á37c23h73a 1802953529387

a proč ta pravidla asi přišla? protože to byla už před třiceti lety taková monstra, že to nebylo bezpečné pro nikoho. Kdybychom měli autosport bez pravidel, byla by to sice parádní podívaná naživo, ale velice krátká

+1/0
6.12.2016 3:54

P66a28v92e79l 32Z23a44j68í25č95e21k 8734880726450

a? kdyz postavite auto a najdete pro nej pilota no problem ;) kazdy s nich vedel a vi do ceho seda.

+2/0
6.12.2016 8:36

J29i14ř90í 10S70c61h59w29a61c27h 8198934148876

kdyby byli piloti proti, tak se žádná omezení a bezpečnostní opatření ani v rally ani v F1 nekonají a motoGP by se dnes stále jezdilo přes Bosonohy..... ;-)

0/−1
6.12.2016 11:16

M38i30c83h49a18l 50F40r48ý35d77a 1772719793752

Tak ti piloti do toho mají nejmíň co kecat...

0/0
6.12.2016 17:17

J14i71ř38í 31S31c91h92w69a88c94h 8818754178986

No jistěéé, těch se týká úplně nejméně:-)

0/0
6.12.2016 17:53

L40a61d23i29s40l79a85v 75H36a33š79k32a 4143806771230

Regulace je hnus no

+2/0
5.12.2016 22:49

L31i97b81o83r 25M88o88u86č71k21a 1948687405872

i Paris-Dakar uregulovali ... :-/

0/0
6.12.2016 8:38

K67r41y43š41t17o73f 63M58a41l98o88c37h 2455144508987

Jak řekl Juha Kankkunen.. WRC je pro kluky, skupina B byla pro muže... Tyhle závody byly pro mě ty bezkonkurenčně nejlepší. A zatím se jim nic ani nepřiblížo, a pravděpodobně ani nic nepřiblíží

+15/0
5.12.2016 21:27

R87a21d90i75m 73V82e93n32g82l51a71ř 3352567281849

Monstra, ale nádherné R^

+5/0
5.12.2016 21:24

J26a44r47o64s48l87a72v 72L14e59b72e66d81a 3936869537840

Nádherný auta.

+1/0
5.12.2016 20:40
Foto

K46a72r33e82l 77M64a24l84ý 6466204570651

Foto 16/26, to hlinikove je nadobka ostrikovace?

0/0
5.12.2016 20:21

J11i37ř11í 22S24c72h92w96a48c12h 8208244478866

ne není, to je várnice s čajem.....na dlouhé přejezdy a erzety

0/−1
5.12.2016 20:41

M25i10l25o22š 38J95i97r86á88k 3830939114483

Možná by taky stálo za zmínku, že Ferrari se také chtělo zúčastnit kategorie B a vyvíjelo proto Ferrari 288 GTO (pro mě určitě nejkrásnější Ferrari) ale právě díky tragickým nehodám se svého startu nedočkalo.

+2/0
5.12.2016 20:19
Foto

K78a33r79e11l 76M24a17l13ý 6316704540671

uhořeli horcí kandidáti

+2/0
5.12.2016 20:16

M30i92l55a46n 44B61u19b44e89n48i23k 6693340809600

Taky jsem si nestastneho obratu hned vsiml.

0/0
5.12.2016 20:57

M67i23l48a27n 27N22ě34m24e73c 1685100436986

Jo, to je krásná formulace. Možná to auto chytlo od nich.

0/0
5.12.2016 21:02

J40a83n 93C38h69a53r18v12á51t 9501549313846

To asi psal fanoušek Járy Cimrmana - viz. Jan Hus v Českém nebi.

0/0
5.12.2016 23:43

T65o57m39á20š 19D75u95š63e49k 1887826532367

Konstruktéři tehdy v 80. letech předběhli dobu a formule, vozy rallye i motocykly byly rychlejší, než tehdejší okruhy a tratě snesly. Tragické havárie byly na dnešní poměry časté- umírali piloti i diváci. Bohužel nešlo jinak než zpomalit a zvýšit bezpečnostní opatření. Ti, komu dnešní závody připadají sterilní, mají pravdu. Na druhé straně se výjimečně setkají s tím, že jejich oblíbený pilot nepřežije závod. Někteří mí oblíbenci tohle štěstí neměli- z F1 Tom Pryce, Gilles Villeneuve, Ronnie Ptereson...

+2/0
5.12.2016 19:58

V54l94a78d81i76m43í28r 19V14á16v54r83a 9987794727588

Neřekl bych, že to bylo tehdejšími okruhy nebo tratěmi. Spíš výkon předběhl mílovými kroky vývoj podvozku. Dnešní vozy dokáží být na stejných tratích rychlejší a bezpečnější právě díky skvělým podvozkům, které dokáží leccos pobrat. Tehdejší zavěšení a tlumiče včetně brzd tak skvělé vlastnosti neměly a to byla často příčina smrtelných nehod.

+4/−1
5.12.2016 20:31

K25r72y93š94t42o56f 76M83a62l58o33c47h 2455894938217

Hodně nehod bylo i díky divákům. Stačí si projet na youtube pár videí, jak tam ti ...... uskakují z cesty dva metry před autem

0/0
5.12.2016 21:29

M84a43r98t22i33n 69P72l20z13á75k 2617509848354

Nerekl bych, ze predbehli dobu... spis tehdy nebylo vsechno tak svazane predpisy, omezenimi apod

0/0
5.12.2016 20:32

J20a94n 32K15r34p26e88c 5586933974282

pro tvurce popisku u fotek. privazte si ruzovou pentlicku na levou ruku a modrou na pravou, at vite ktera je ktera a neplete se vam to.

0/0
5.12.2016 19:53

J94a28n 28J20e80ž72e24k 3211435987655

> Vzhledem k britské produkci byly všechny vyrobené kusy samozřejmě levostranné.

Těžko říct, jak to autor myslel. Ale možná chtěl říct, že auto s pravostranným řízením je levostranné (jezdící vlevo).

0/0
5.12.2016 21:57

J80a60n 34K55r98p82e90c 5656933354982

anebo pouzit to jednodussi vysvetleni, ze nevi ktera je leva a prava... nejak jsem nepostrehl, ze by v zavodech rallye jezdila auta v obou smerech.

0/0
5.12.2016 22:46

M37i48l37o24s 40L65a77j31d35a 8496118928376

lancia delta forever..... viva lancia

+2/−1
5.12.2016 19:52

M50i54c98h31a13l 46F38r51ý36d54a 1242709793782

Lancia ano.... ale STRATOSR^R^R^

0/0
6.12.2016 17:20

J26o15s66e37f 13Š91o95l90t79e81s 8654418570433

Zbabělci. K závodům smrt patří. Když nechtějí a neumí řídit, tak ať nejezdí. Proč to zakazovat?

+2/−6
5.12.2016 19:49

J21i72ř25í 79S66c96h14w53a83c68h 8628574968576

zakázat přilby, odřezat trubkové rámy a přidat skryté nádoby s olejem s možností vypouštění v zatáčkách.....;-)

0/−1
5.12.2016 22:19

J10o92s23e53f 60Š86o60l26t68e21s 8964118410593

Ne, nic bych nezakazoval. Dal bych naprosto volná pravidla, samozřejmě bez možnosti vzájemného poškozování, vše fair play. Ale ať jezdí, čím chtějí. Jsou snad dospělí.

+1/0
5.12.2016 22:47

J74i27ř65í 70S88c94h39w63a38c44h 8138814738726

diváci na TdF jsou taky "dospělí", ale spousta se tam chová jak naprostí blázni.

Nakonec by to dopadlo tak, že by těmi auty nejezdili ti nejlepší, ale jen blázni bez pudu sebezáchovy.

+1/−1
5.12.2016 22:55

L31a96d73i55s94l48a90v 85H68a22š79k70a 4813936131140

Já bych se rozhodně radši díval na psychopaty na kolečkách než na primadony

0/0
5.12.2016 23:08

J81i65ř64í 53S78c66h13w91a68c11h 8278454648776

no každej máme nějakou úchylku.....;-)

0/−1
5.12.2016 23:18

J49i77ř22í 87B94r71o46ž 5519165922687

Nádherné časy. Snad nejlepší v historii V

+2/−1
5.12.2016 19:47

M88a57r52t89i27n 22N44á60p34r62a47v27n30í92k 1642924815861

Zlaty casy. Tady je pro predstvu co to dokazalo: https://youtu.be/GmTOZ7wetuM

+1/0
5.12.2016 18:56

V92í30t 54G30a89b72r12i58e93l 5984413666397

Škoda že to nedotáhli až té sérii S. By mě zajímalo, jak by jezdilo Porsche 959.

+1/0
5.12.2016 18:40

H58o70n84z89a 18D59v11o50ř88á81k 1844405253115

...horcí kandidáti na titul uhořeli... neměli byste tam nějaké "nehořalvé" přídavné jméno?

+13/−1
5.12.2016 18:02

V60l91a94d40a77n 63Č64e23r71n23ý 8672666793876

Žhaví?

+3/0
5.12.2016 20:23
Foto

V67o27j45t29ě66c32h 87R55y44b12á55k 6420805452133

Zapálení pro věc.

0/0
5.12.2016 20:54

J48i69ř89í 74N71e51u66m98e68i62s12t74e45r 2982715323511

Planoucí.

0/0
5.12.2016 23:20

D79a23n81i70e46l 65C72i92v22i14š 3562913831446

Tyto skvělá auta když byla zakázána jezdila autokros tzv. plechová auta a bylo je možné vidět v Nové Pace ještě za komunistů, skvělí zážitek a možnost se podívat do depa a okouknout to. Zlaté časy a nezapomutelné. Dnešní WRC proti těmto nadupaným bestiím jsou jak sériové vozy. Hned bych vrátil skupinu B, ale WRC dopadnou stejně jako F1 a to je škoda.

+4/0
5.12.2016 17:51

M82a28r19t33i53n 76P91l18z46á11k 2287759658634

Předloni bylo Audi na Setkani mistru a zas jako takova pecka mi to neprislo...

0/0
5.12.2016 19:34

M57i51l56o72s 79L14a62j67d62a 8416118138266

rekl bych ze jste nevidel nazivo pana Berese treba na Barumce s audi s1, wrc bylo proti tomu smesneee

0/0
5.12.2016 19:55

M80a58r46t19i17n 83P27l29z55á36k 2747279548584

Nevidel. Proto taky komentuju to, co jsem videl

0/0
5.12.2016 20:33

M71a75r80t52i70n 98H19a45r69t57i83g 9219794812246

Ono je potřeba brát v úvahy i cenu a historickou hodnotu těch aut. On ne každý bude riskovat auto v ceně blížící se milionu EUR...

0/0
6.12.2016 18:57

J65i76ř32í 50S59c20h58w98a90c21h 8908474438116

silná slova od "hrdiny", kterému by, pokud by na sedadle spolujezdce absolvoval nějakou rychlostní zkoušku v dnešním WRC po lesních cestách nebo někde na Korsice, nejspíš museli utírat zadek.....

+1/−1
5.12.2016 19:47
Foto

P25e80t54r 35P55r89o90c80h88á40z13k17a 3452876882344

Nádherná doba, nádherná auta, bezva časy. Bohužel to se už nikdy nevrátí.

+16/−2
5.12.2016 17:32

P94e14t44r 14R88o59m52á76n93e47k 8234767884414

Nikdy neříkej nikdy...

0/0
5.12.2016 18:43
Foto

P78e61t74r 43P54r75o38c85h34á91z33k83a 3862906462524

V tomto případě to nejspíš platí. Eko pošuků je čím dál víc a těch, co nám diktují, co je pro nás dobře také.

+5/−2
5.12.2016 18:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.