Diskuze

Rallyová monstra neměla limity. Jejich krátkou kariéru uťaly tragédie

V roce 1986 nevybuchla jen jaderná elektrárna v Černobylu, ale také časovaná bomba v podobě monster skupiny B. Ford RS200 byl jedním z továrních speciálů stavěných pro rallyové závody bez jakéhokoliv omezení. Tragická sezona 1986 ovšem vnutila těmto rallyovým formulím předčasný odchod do důchodu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
SP

S77e91i42d64l 92P92e87t64r

5. 12. 2016 23:22

Byly to doby, kdy automobilky předváděly svou technickou a technologickou vyspělost na závodním poli a současně něco z toho jim zpravidla jako by-product posloužilo i pro běžnou sériovou produkci.

Dnes je však jak sériová tak "závodní" produkce svázána tolika předpisy a byrokracií a zároveň zdeformována dotacemi, že v podstatě "autosport " již zcela pozbyl na významu ...;-(

0 0
možnosti
JS

ty s tím tedy krouťíš.....

takže z těch "monster" se do skutečné produkce něco přenášelo....

a dnes z aut, co mají skutečné produkci mnohem blíže se nic nepřenáší? 8-o;-D

0 2
možnosti
LH
LM

i Paris-Dakar uregulovali ... :-/

0 0
možnosti
KM

Jak řekl Juha Kankkunen.. WRC je pro kluky, skupina B byla pro muže... Tyhle závody byly pro mě ty bezkonkurenčně nejlepší. A zatím se jim nic ani nepřiblížo, a pravděpodobně ani nic nepřiblíží

15 0
možnosti
RV

Monstra, ale nádherné R^

5 0
možnosti
KM

K96a72r18e55l 72M54a34l17ý

5. 12. 2016 20:21

Foto 16/26, to hlinikove je nadobka ostrikovace?

0 0
možnosti
JS

ne není, to je várnice s čajem.....na dlouhé přejezdy a erzety

0 1
možnosti
MJ

Možná by taky stálo za zmínku, že Ferrari se také chtělo zúčastnit kategorie B a vyvíjelo proto Ferrari 288 GTO (pro mě určitě nejkrásnější Ferrari) ale právě díky tragickým nehodám se svého startu nedočkalo.

2 0
možnosti
KM

K33a95r27e70l 42M72a33l36ý

5. 12. 2016 20:16

uhořeli horcí kandidáti

2 0
možnosti
MB

Taky jsem si nestastneho obratu hned vsiml.

0 0
možnosti
TD

Konstruktéři tehdy v 80. letech předběhli dobu a formule, vozy rallye i motocykly byly rychlejší, než tehdejší okruhy a tratě snesly. Tragické havárie byly na dnešní poměry časté- umírali piloti i diváci. Bohužel nešlo jinak než zpomalit a zvýšit bezpečnostní opatření. Ti, komu dnešní závody připadají sterilní, mají pravdu. Na druhé straně se výjimečně setkají s tím, že jejich oblíbený pilot nepřežije závod. Někteří mí oblíbenci tohle štěstí neměli- z F1 Tom Pryce, Gilles Villeneuve, Ronnie Ptereson...

2 0
možnosti
VV

Neřekl bych, že to bylo tehdejšími okruhy nebo tratěmi. Spíš výkon předběhl mílovými kroky vývoj podvozku. Dnešní vozy dokáží být na stejných tratích rychlejší a bezpečnější právě díky skvělým podvozkům, které dokáží leccos pobrat. Tehdejší zavěšení a tlumiče včetně brzd tak skvělé vlastnosti neměly a to byla často příčina smrtelných nehod.

4 1
možnosti
JK

J79a11n 45K61r58p31e57c

5. 12. 2016 19:53

pro tvurce popisku u fotek. privazte si ruzovou pentlicku na levou ruku a modrou na pravou, at vite ktera je ktera a neplete se vam to.

0 0
možnosti
JJ

J95a36n 61J50e82ž71e23k

5. 12. 2016 21:57

> Vzhledem k britské produkci byly všechny vyrobené kusy samozřejmě levostranné.

Těžko říct, jak to autor myslel. Ale možná chtěl říct, že auto s pravostranným řízením je levostranné (jezdící vlevo).

0 0
možnosti