Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Frajeři s mokrými řidičáky: riskují, nezvládají krizi, kašlou na předpisy

Autoškoly chrlí na silnice nové a nové řidiče. Rozsáhlý průzkum společnosti Goodyear EMEA ale ukázal, že čerství řidiči jsou velkým rizikem. Podle instruktorů totiž riskují mnohem více než předchozí generace. Polovina z nich se navíc v autoškolách nedozvěděla, jak se zachovat při krizi na silnici. Mladí Češi se za volantem obávají jízdy za tmy a deště.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
RS

"Nejčastějšími prohřešky, kterých se novopečení řidiči dopouštějí, jsou telefonování za jízdy, odesílání textových zpráv, brouzdání po internetu či sociálních sítích a rychlá jízda. Mladí muži jsou v tomto směru aktivnější než ženy za volantem. Rovněž tak častěji přiznávají jízdu pod vlivem alkoholu či agresivitu za volantem."

Tohle asi ani nepotřebuje další komentář, jen mne zaráží, že tohle všechno přijde někomu jako normální chování za volantem.

2 0
možnosti
MB

Většina nových řidičů seděla poprvé za volantem až v autoškole a to vidím jako největší problém. Další problém je, že jsou odkázáni jen na jízdy v autoškole. Zavedl bych institut domácího učitele jízdy, kdy by mohl například rodič nebo jiný řidič jezdit s adeptem i mimo autoškolu při splnění určitých podmínek.

0 0
možnosti
MB

V autoškole bych se snažil přiblížit výuku reálnému provozu tak, že bych učil adepty jezdit rychlostí, která je běžná a ne 30 - 50 pod limitem!

0 0
možnosti
MV

Tuhle jsem čekal v Náchodě na náměstí na známého a tak jsem pozoroval řidiče u výjezdu z náměstí .jen každé třetí auto dalo přednost zprava -základní věc řidiče;-(

0 0
možnosti
DE

D17a91v32i63d 73E16r53b41e65n

26. 10. 2016 11:09

Jo jo, čeští řidiči mají často rozbitý blinkry a přišli o pravou ruku...;-€

0 0
možnosti
JV

"Mladý řidič jel v Plzni na červenou, po střetu na místě zemřel

Tragická dopravní nehoda se stala v sobotu večer poblíž centra Plzně. Mladý řidič projížděl jednu z nejrušnějších křižovatek ve městě na červenou. Boční náraz druhého vozu přes veškerou snahu přivolaných záchranářů nepřežil."

------------------

O kousek níže je můj první příspěvek. Přesně koresponduje s výše uvedeným kouskem článku, který se objevil 22.10. večer.

0 0
možnosti
JL

J77o75s37e46f 68L29a70n83z

22. 10. 2016 13:18

Podle mého by začátek první (nebo každé) lekce měl začínat: "...provoz není PC hra a máte jenom jeden pokus (život) !"

4 0
možnosti
JV

...Podle průzkumu si dvě třetiny učitelů autoškol myslí, že za nebezpečné chování mladých řidičů může chybějící povědomí o možných následcích nehod...

--

Pokud budou takto učitelé uvažovat, tak to lepší nebude a ukazuje to jen, že učitelé jsou troubové. Jistě umí jezdit a bezpečně, ale mladí se chovají nebezpečně ne proto, že by něco nevěděli o následcích. Ať ví, nebo neví, kašlou na to, proč? Protože od školky je jim vtloukáno do hlavy, že se musí prosadit a jsou prostě super a in. Děs. Když jsme byli mladí, blbostí jsme nadělali také dost, ale určitou úctu před zákony (prosím, jen některými) jsme měli přece jen větší. Pokud kdekdo jde jako chodec na červenou a ještě klofe do mobilu, jak se asi bude chovat za volantem? Stejně hovadsky. Co by asi udělali, kdyby jim policie, a oprávněně, chtěla dát pokutu za to, že na červenou přešli?

4 0
možnosti
JJ

Učitel je autorita a hodně mladých dnes autority nerespektují a nebo z nich mají prču.

0 0
možnosti
JP

J11a56n 26P69l32a12c91h89ý

20. 10. 2016 3:40

Moje první zkušenost ve vojenské autoškole byla, že nám hned první hodinu pustili autentické policejní záběry z tragických dopravních nehod. Na něco takového jsem neměl žaludek, ale od prvního okamžiku jsme věděl, jaké muže mít následky chvilková nepozornost.

3 0
možnosti
MC

Ono by asi nebylo na škodu zkusit systém, co je myslím v Americe, kde mohou řídit už někdy od šestnácti, ale pod dohledem dospělé osoby s ŘP a po nějaké době dostanou řidičák. Za těch cca 20 hodin v autoškole se člověk řídit fakt nenaučí.

1 0
možnosti
JD

Toto je i ve Francii (tuším od 17?). Jsem pro zavedení u nás, dává to smysl.

0 0
možnosti
KV

97% mladých dnešních lidí ví, jak bravurně zacházet se svým mobilem - ale 100% z nich se na chodníku ani neumí VYHNOUT tomu, kdo jde proti nim - jednoduše proto, že ty lidi okolo sebe vůbec nevnímají. :-(

Jak si asi každý domyslí, tak za volantem se těchto svých "zvyklostí" jen těžko zbaví.

18 1
možnosti
VS

Tak nevím ...já když jsem na střední škole dělal řidičák T a pak ve čtvrťáku B,D, tak jsme najezdili sami napřed kilometry okolo dílen (rozjezdy, řazení, brzdění..)a couvali jsme do zblbnutí pořád do jednoho přístřešku. Trenažér jsme neviděl ani z rychlíku. Takže když jsme vyjeli na silnici, žádné zápasy s pedály ani s řadicí pákou se neodehrávaly. V devatenácti jsme uměli škodovku opravit na ulici. Praxe a dril . Nic jiného na naučení nefunguje. Pokud holku, která nikdy na sedadle řidiče neseděla, navede učitel do městkého provozu ve druhé hodině, pak to nikomu neprospěje.

11 0
možnosti
MK

pravda. Nicméně by si měla během jízd ošahat vše. Je pěkné se naučit couvat do přístřešku a umět do naprosto dokonale, ale při průjezdu městem srazit chodce, který ve spěchu a bez přemýšlní skočií do cesty, protože mu na druhé straně stojí tramvaj. Ano , jistě to ebude zavinění řidiče, protože chodec se nepodíval a nepřecházel po přechodu, ale realita je taková , že né vše funguje přesně a ideálně a proto zatím neřídí počítače, ale řidič co má předvídat.

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...

Sraz vytříbených bavoráků přivítal žraloka, botu i nejlepší M všech dob

17. dubna 2024

Rekordní. Tak se dá shrnout letošní setkání majitelů a příznivců vozů BMW divize M. Na trať...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

Šviháky lázeňské déšť nezastaví. Italové vyrazili na promenádu na kolonádu

23. dubna 2024

Už po pětadvacáté si dali italští frajeři sraz na kolonádě v Poděbradech. Tradiční sraz spojený s...

Autoatlas Itálie. Opel, ferrari a fordy vzdaly hold známým městům a místům

22. dubna 2024

Potomci Leonarda da Vinciho dali světu skvělé těstoviny, fantastická vína, skvostný parmazán,...

Cestovatelský speciál Harley-Davidson mění po padesáti letech tvář

22. dubna 2024

Úplně předělat legendární design, který se jen s minimálními změnami vyráběl víc než padesát let,...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!