- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
"Nejčastějšími prohřešky, kterých se novopečení řidiči dopouštějí, jsou telefonování za jízdy, odesílání textových zpráv, brouzdání po internetu či sociálních sítích a rychlá jízda. Mladí muži jsou v tomto směru aktivnější než ženy za volantem. Rovněž tak častěji přiznávají jízdu pod vlivem alkoholu či agresivitu za volantem."
Tohle asi ani nepotřebuje další komentář, jen mne zaráží, že tohle všechno přijde někomu jako normální chování za volantem.
Většina nových řidičů seděla poprvé za volantem až v autoškole a to vidím jako největší problém. Další problém je, že jsou odkázáni jen na jízdy v autoškole. Zavedl bych institut domácího učitele jízdy, kdy by mohl například rodič nebo jiný řidič jezdit s adeptem i mimo autoškolu při splnění určitých podmínek.
V autoškole bych se snažil přiblížit výuku reálnému provozu tak, že bych učil adepty jezdit rychlostí, která je běžná a ne 30 - 50 pod limitem!
Tuhle jsem čekal v Náchodě na náměstí na známého a tak jsem pozoroval řidiče u výjezdu z náměstí .jen každé třetí auto dalo přednost zprava -základní věc řidiče
Jo jo, čeští řidiči mají často rozbitý blinkry a přišli o pravou ruku...
"Mladý řidič jel v Plzni na červenou, po střetu na místě zemřel
Tragická dopravní nehoda se stala v sobotu večer poblíž centra Plzně. Mladý řidič projížděl jednu z nejrušnějších křižovatek ve městě na červenou. Boční náraz druhého vozu přes veškerou snahu přivolaných záchranářů nepřežil."
------------------
O kousek níže je můj první příspěvek. Přesně koresponduje s výše uvedeným kouskem článku, který se objevil 22.10. večer.
Podle mého by začátek první (nebo každé) lekce měl začínat: "...provoz není PC hra a máte jenom jeden pokus (život) !"
...Podle průzkumu si dvě třetiny učitelů autoškol myslí, že za nebezpečné chování mladých řidičů může chybějící povědomí o možných následcích nehod...
--
Pokud budou takto učitelé uvažovat, tak to lepší nebude a ukazuje to jen, že učitelé jsou troubové. Jistě umí jezdit a bezpečně, ale mladí se chovají nebezpečně ne proto, že by něco nevěděli o následcích. Ať ví, nebo neví, kašlou na to, proč? Protože od školky je jim vtloukáno do hlavy, že se musí prosadit a jsou prostě super a in. Děs. Když jsme byli mladí, blbostí jsme nadělali také dost, ale určitou úctu před zákony (prosím, jen některými) jsme měli přece jen větší. Pokud kdekdo jde jako chodec na červenou a ještě klofe do mobilu, jak se asi bude chovat za volantem? Stejně hovadsky. Co by asi udělali, kdyby jim policie, a oprávněně, chtěla dát pokutu za to, že na červenou přešli?
Učitel je autorita a hodně mladých dnes autority nerespektují a nebo z nich mají prču.
Moje první zkušenost ve vojenské autoškole byla, že nám hned první hodinu pustili autentické policejní záběry z tragických dopravních nehod. Na něco takového jsem neměl žaludek, ale od prvního okamžiku jsme věděl, jaké muže mít následky chvilková nepozornost.
Ono by asi nebylo na škodu zkusit systém, co je myslím v Americe, kde mohou řídit už někdy od šestnácti, ale pod dohledem dospělé osoby s ŘP a po nějaké době dostanou řidičák. Za těch cca 20 hodin v autoškole se člověk řídit fakt nenaučí.
Toto je i ve Francii (tuším od 17?). Jsem pro zavedení u nás, dává to smysl.
97% mladých dnešních lidí ví, jak bravurně zacházet se svým mobilem - ale 100% z nich se na chodníku ani neumí VYHNOUT tomu, kdo jde proti nim - jednoduše proto, že ty lidi okolo sebe vůbec nevnímají.
Jak si asi každý domyslí, tak za volantem se těchto svých "zvyklostí" jen těžko zbaví.
Tak nevím ...já když jsem na střední škole dělal řidičák T a pak ve čtvrťáku B,D, tak jsme najezdili sami napřed kilometry okolo dílen (rozjezdy, řazení, brzdění..)a couvali jsme do zblbnutí pořád do jednoho přístřešku. Trenažér jsme neviděl ani z rychlíku. Takže když jsme vyjeli na silnici, žádné zápasy s pedály ani s řadicí pákou se neodehrávaly. V devatenácti jsme uměli škodovku opravit na ulici. Praxe a dril . Nic jiného na naučení nefunguje. Pokud holku, která nikdy na sedadle řidiče neseděla, navede učitel do městkého provozu ve druhé hodině, pak to nikomu neprospěje.
pravda. Nicméně by si měla během jízd ošahat vše. Je pěkné se naučit couvat do přístřešku a umět do naprosto dokonale, ale při průjezdu městem srazit chodce, který ve spěchu a bez přemýšlní skočií do cesty, protože mu na druhé straně stojí tramvaj. Ano , jistě to ebude zavinění řidiče, protože chodec se nepodíval a nepřecházel po přechodu, ale realita je taková , že né vše funguje přesně a ideálně a proto zatím neřídí počítače, ale řidič co má předvídat.