Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Názor: Auta na dvou kolejích, jedna z nich je nabitá penězi a elektřinou

Automobilky musí kvůli nesmyslným ekopředpisům investovat obrovské peníze do vývoje technologií, které si nakonec koupí jen promile zákazníků, ten zbytek pak chce normální auta. A ta se vyvíjejí na té druhé koleji.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P13e95t50r 42S40e93d44i78v69y 6157568715977

Tak ano, technologicky se to zda nesmysl, ale netreba byt tak kratkozraky. Nekdy se musite omezit, abyste nepodporoval osu zla, tedy vyvozce ropy. Cim drive snizime zavislot na rope, tim mozna oddalime treti svetovou valku. Jden se podivejte jak Rusko potichu sililo v dobe predrazene ropy. Investovalo do zbrojeni az se nam to vymstilo. Podivejte se, jak Saudove podporuji rozbiti Evropy prostrednictvim IS. Tenhle svet je o preziti a o ovladnuti a ne o komfortu a delsim dojezdu nasich plechovek. Prosim, zamyslete se. Kolik kazdy ze sveho prijmu date za energie? Spoctete do toho projete PHM, ale i naklady na vytapeni. Zjistite, ze neni neobvykle za to dat vse dat i 10,000 kc mesicne. Kurna to je slusny balik penez, i kdyz za hranice odtece jen pulka z toho ( po odecteni lokalnich dani ) A kolik nas je? To je penez na rakety, tanky, anexe...

0/0
11.11.2016 8:03

E42m53i52l 93M54i23n26á30ř 7850249739897

"Otázkou je, co by bylo se spalovacímimotory, kdyby se obrovské peníze investované do rozvoje elektromobility cpalydo nich."

a obráceně:

"Otázkou je, co by bylo s elektromotory a bateriemi, kdyby se obrovské peníze investované více než století do rozvoje spalovacích motorů cpaly do nich."

+1/−1
21.10.2016 12:40

M38i92k22u91l83á33š 32L96é19v50y 5202955344911

Mohu si jen blahopřát že tou dobou už jistě budu na důchodu a nebudu na auto bezpodmínečně odkázán - teď musím denně jezdit do práce 50 km. Vlakem by to časově moc nešlo.

Holt, EU jen dokazuje jak hrozný a škodlivý parazit to je - zlatá někdejší RVHP! A že na čele těchto kravin stojí Německo - kolébka automobilizmu, mne přivádí k úžasu...

0/0
21.10.2016 9:33

M75a27r29t79i90n 83L56e31p42k79a 2408535400978

"Diesel je dnes v očích veřejnosti „špinavější“ než kdy předtím"

Kdepak, tak to není, jen veřejnost dostala prvních pár informací o tom, jak moc jsou dieselová auta špinavá. A jde jen o špičku ledovce, protože nafťáky nejsou jenom špinavé, ale také rakovinotvorné, mutagenní a jedovaté.

To vše jsou nezpochybnitelná fakta, která si kdokoliv může dohledat a ověřit, jenže veřejnost byla roky ohlupována marketingem typu "čistý, ekologický, moderní, atd. diesel" což je jen lež a tak je to pro mnohé překvapení.

Za tohle prolomení informačního embarga můžeme děkovat Dieselgate, protože to je pro nás všechny jen dobře.

Elektromobily jsou skvělá šance, jak se vymanit z té špíny, kterou nám tady ropné lobby udržuje.

Jinak celý článek by se dal parafrázovat takto:

Azbest má skvělé chemické a fyzikální vlastnosti jako nehořlavost a žáruvzdornost. Jen je karcinogenní, tak nám ho chtějí zakázat a nutí nás používat alternativy, které nejsou nebezpečné. Těšíte se na takovou budoucnost?

Odpověď je: Ano těšíme! V případě azbestu už to prošlo, je zakázaný, používají se jiné materiály a svět funguje dál, jen naše zdraví ohrožuje o jeden vliv méně. Kéž by to stejně dopadlo i s dieselovými motory.

+2/−3
13.10.2016 16:08

P60e67t26r 81P76a52v11l11a32t85a 7856810337731

Dokud nebude rozumná alternativa, tak si nechte jen zdát. A ta zkrátka není.

+3/0
16.10.2016 20:47

T88o91m42a55s 68D62o46l97e10z16e32l 2896439172597

K ekologičnosti elektro aut: V Singapuru se platí daně za emise, která auta vypouštějí. Platí se podle spotřeby. U aut Tesla tam byl přepočítán na ekvivalent cca 7+ l paliva na 100 km. Tolik k ekologičnosti el. aut, pokud se na ně nedíváme jen optikou EU.

+2/−1
21.10.2016 9:50

V41á61c39l92a34v 46Z50e33l38i29n81k89a 2742940423932

Jenže existuje také hledisko technické. Elektřinu zatím stále vyrábíme s účinností tak 30 - 40% a k tomu z velké části ve fosilních elektrárnách. A co hůře, ani výhledy nejsou v tomto směru příliš moc optimistické, jakkoli se zelení věrozvěsti chytře napojení na struktury EU snaží hlásat opak. S menší hmotností elektromotoru a menším záborem místa máte sice pravdu, ale je to jenom polovina pravdy. Srovnejte k tomu také hmotnost a zábor místa u klasické palivové nádrže a u akumulátoru v elektromobilu. Ta více jak půltuna váhy u tolik velebené Tesly je něco šíleného. Vývoj by se spíše měl soustředit na dosažení co největšího pokroku u hybridních automobilů tak, aby po městech šlo maximálně jezdit na elektřinu a rekuperovat energii během přískoků na semaforech. Na dlouhé jízdy pak ať běží spalovací motor s případnou pomocí elektřiny při akceleraci.

+5/0
13.10.2016 11:11

V19á59c81l41a50v 46Z83e83l76i60n61k67a 2202580863182

Patří to pod pana Kotase, ale nějak si stránka zažertovala.

0/0
13.10.2016 11:12

P93e51t89r 34Č55e88r98v37e48n67ý 3146369857719

Ale vždyť hybridy na tímto způsobem fungují už dnes! Jen je zákazníci málo kupují, protože jsou o pár desítek tisíc dražší.8-o

0/0
22.10.2016 0:46

P71a12v67e21l 22K39u61t74i19l 9930776553259

Jinými slovy nechte mi můj svět nechci o tom nic vědět, ještě bych byl za vola...

Tak jen vězte, že já v zimě, v době kdy soused jde do auta s tím, že to ani možná nenahodí, už sedám do vytopeného interiéru (takže vytopeno ještě na zásuvce= -0km z dojezdu) a v létě když vylezu z obchodáku, tak mám v autě pořád 22°, nechávám klimu puštěnou.

+3/0
13.10.2016 10:40

J72a83n 81K22o78t41a73s 9959320142186

Čistě z fyzikálního hlediska je elektromotor 3x účinnější než spalovák. Takže už po delší dobu jsou elektromotory v automobilismu mantra, jak dosáhnout nevídaných výkonů od nejnižších otáček. Navíc elektromotory zabírají i významně menší prostor než jejich spalovací alternativa a umožnuji rekuperaci energie při brždění a jízdě z kopce. Jejich nástup by nastal tak jako tak, proto tady máme hybridy.. No a elektromobily jsou pak další krok, i když zatím šeredně předražený. Kvůli tomuhle bych se budoucnosti určitě nebál.

+3/−1
13.10.2016 9:00

J47i30n60d54ř92i81c42h 56M96i15t87t58e10r 6974465561556

Je třeba ale započíst účinnost výroby , přenosu a skladování el. energie a jsme okamžitě na max.40%. Na to zapomínáte.

+1/0
13.10.2016 10:38

P28e42t95r 56P10a72v35l52a65t54a 7346930227751

Neexistuje efektivní a cenově dostupné uložiště energie. Elektromotor může být dobrý jak chce, ale pokud na rozumný dojezd potřebuju baterku za dva miliony a životností pět let, tak je to prostě nepoužitelné.

+2/−1
16.10.2016 20:46

P48e97t58r 73Č91e78r17v80e36n60ý 3306579197839

Jak jste přišel na životnost pět let?

0/0
22.10.2016 0:49

P35e81t24r 42B83á27č76a 8895186605465

Ve sve garazi nikdy nebude zadny samoriditelny kram nebo nejaka parodie na auto na elektriku i kdyby jste to davali zdarma!!

Kazdej nastesti nema mozek vypalen od slunce.

+1/−2
12.10.2016 19:54

P56e34t11r 37B36á17č61a 8845386495605

Slunickari vsech zemi seberte si svoje ekomoudra a ty svoje elektrokramy a jdete tam kam slunce nesviti !!

+4/−3
12.10.2016 19:51

P50a34v53e77l 48K46u15t44i35l 9520636503279

Třeba do číny, tam přes výfukové plyny skutečne nesvítí.

+1/0
12.10.2016 19:54

P82e40t91r 20B94á97č58a 8885966365445

Jste tam byl nebo cetl jen nejaky prechytraly eko clanek? :-P

+1/−1
12.10.2016 19:55

J53i16ř53í 10S53c67h71w80a44c73h 8418884878166

byl tam bačo, byl a viděl to :-P

0/0
12.10.2016 22:47

P77e39t84r 73B34á93č92a 8825826545945

Delal si mu spolecnost, ze to tak vis?

+1/0
13.10.2016 15:20

P25a51v89e39l 89K71u52t96i18l 9340426923159

A vy jste někdy jel v elektrickém autě? Anebo jste jen od Pepy slyšel, že Karel povídal, jaký je to krám?

+1/0
14.10.2016 15:51

J89a67r79d81a 16F53i50c51e13k 1136269683732

Pokusy o přečůrání fyziky a chemie končily vždy úspěšně, pro F. a CH. Energii stále získáváme z paliv (většinou fosilních) s nějakou účinností, s další ji umíme skladovat a dále přeměňovat. Víc kroků=větší ztráty.

+2/0
12.10.2016 15:42

J24a71n 42V51e69s32e98l14ý 5374263812501

Aha, takže je asi fakt nesmysl těžit ten mazlavý černý hnus s velkým úsilím někde v zamrzlé prdeli, za velkých energetických nároků to přepumpovat tisíce kilometrů do Kralup a Litvínova, energeticky náročně to krakovat a destilovat, přepumpovat výrobek do cisteren a rozvézt do republice, napumpovat do do aut a následně to spálit, v ideálních podmínkách s 30% (reálně <20%) účinností.

+4/−4
12.10.2016 17:53

J53o12s88e90f 79Š81o45l46t78e82s 8664248200763

To víte, není účinnost jako účinnost. U elektromobilu je třeba započítat vše, ale u spalovacích motorů jenom konečnou účinnost v motoru. To by hrálo, aby nám to nevyšlo ;) ;-D;-D

+5/−2
12.10.2016 19:55

M39a13r53t22i47n 73H70e26i56s79l64e66r 4634206932119

Na rovinu, doteď se na e-auta hodně kašlalo. Nově se automobilky budou snažit. Ona by cena e-auta byla jinde, kdyby se jich vyrábělo řádově více. Pokud německá pošta umí udělat e-dodávku za 5000 euro, tak musí jít udělat e-auto na denní ježdění za stejnou cenu. Jenže to by automobilky neměly takové zisky (a náklady - strašně se investuje do designu a nových modelů, jenže ty staré by mohly vydělávat také).

Problém je s infrastrukturou - a tady je cesta v plug-in hybridech. Pro ty bude mít cenu mít na pumpě vedle stojanu na palivo i zásuvku. Optimálně napojenou na větrník poblíž. Kdyby byla infrastruktura a přijatelná cena, tak už tady e-auta dávno jsou.

+3/−1
12.10.2016 14:47

L62u51b97o41š 61H51o61l59í33k 5317790312930

Možná, že se dočkám toho, že dojedu služebně z Prahy do Ostravy a zatímco budu u zákazníka pracovat, nabiju si na jeho parkovišti baterii na zpáteční cestu. Ale obávám se, že je to opravdu hudba hodně vzdálené budoucnosti, takže zatím možná tak plug-in hybrid, aby nesmrděl ve městě při drobném popojíždění (samozřejmě by bylo lepší, pokud by nestál řádově více než jen spalovací verze).

+1/−3
12.10.2016 12:50

M41a15r27t40i92n 91H94e59i25s77l18e78r 4374546182369

A nebylo by lepší dojet na nádraží, tak nechat nabíjet prcka v garážích a v Ostravě (po dvou hodinách jízdy vlakem) si půjčit jiného prcka? Toho bych se dočkal rád já.

+1/0
12.10.2016 14:48

L22u28b35o52š 77H30o25l25í77k 5247870502930

Když potáhnu kufr s počítačem a propojovacími kabely, kufr s měřáky, kufr s nářadím, krabici s náhradními díly a tašku s montérkama, nebude to bohužel úplně jednoduché. Není každý IT, který na servis může chodit jen s hlavou a s rukama v kapsách.:-)

+2/0
12.10.2016 17:26

P88e25t92r 48B31á24č74a 8465356695275

Jedete sluzebne, tak muzete mit na haku za co a cim tam jedete.

A kdyz vas to nebavi, jedte tim vlakem nebo zmente zamestnani.

0/−1
12.10.2016 20:00

J97o50s46e72f 88Š62o34l95t53e32s 8204138540783

A pak si do elektromobilu sednete a zjistíte, jak se to úžasně řídí, jak je to úžasně pohodlné a že vlastně jste ochoten si klidně připlatit.

+5/−5
12.10.2016 11:54

J26i21n88d12ř61i77c13h 54M65i36t61t25e39r 6154405421886

To jsem zkusi na pouti s autíčkama na elektriku, co maj nad sebou ten sběrač. Nic moc, ale těch bouraček, sranda to byla.

+5/−2
12.10.2016 11:57

J86o57s17e53f 36Š82o52l36t25e89s 8914968700773

Jako pokud o vtip dobrý. Ale máte trochu pravdu. BMW i3 přesně takhle jezdí.

0/0
12.10.2016 12:02

J22i47n68d14ř13i85c44h 72M90i24t53t83e20r 6204735321286

Jistě byl to vtip, ne moc dobrej. Mě se spíš líbí i8 to je dobrý. Pořád tam je ten benzíňák. Já si koupil ojetý BMW650i osmiválec, benzín, paráda, jede to jak z praku a ten zvuk... Pokud bych dostal za srovnatelnou cenu (do 1 mil. Kč) elektromobil s dojezdem 500 km a nabitím za 30 minut, klidně bych to bral. Ale to by muselo dojet i v zimě, kdy je -15 , musí se topit a baterky nemají tu kapacitu jako v teple. A nabíječky ne dál než 20-30 km, jinak to nemá smysl.

0/0
12.10.2016 13:26

J64o20s43e32f 55Š47o35l88t37e46s 8744458870213

Všechno bude. Do 5 let i auto pro vás s vámi uváděnými parametry.

+2/−3
12.10.2016 13:34

J56i94n57d49ř76i70c10h 36M56i53t23t65e91r 6104525711416

Rád bych tomu věřil, ale pokrok ve skladování energie je dost pomalý. A jak to bude s infrastrukturou, když všichni přijedou domů z práce a doma si zapojí auta do nabíječek s odběrem 32 A ? To bude nápor na distribuční síť. Do toho přijdou poplatky za kapacitu jističe. Nevěřím, že si stát nechá ujít 100 mld Kč na spotřebních daních za paliva. Dostanou to z nás jinak. Ale bylo by fajn vidět jak se ropné arabské země a Rusko budou tvářit až to nastane.

+5/−1
12.10.2016 13:42

J61o92s70e36f 86Š36o55l65t98e43s 8254748490683

Tak ono na 500 km ve vašich podmínkách vám bude stačit zhruba 100 kWh. A tato meta se dnes již běžně používá. A cena opravdu leze raketovou rychlostí dolů. Co se týče rozvodné sítě, to lze řešit HDO, tedy stanovením různých časů nízkého tarifu. Lidé pak budou nabíjet v tu dobu a ne všichni naráz. A poplatky za kapacitu jističe či spotřební daň za elektřinu je nesmysl, protože je neprosaditelná. Spotřeba aut i v případě plné elektronizace dopravy nepřesáhne cca 30 % celkové spotřeby elektřiny. Zdanění je tedy silně nepravděpodobné. Možná se zavede silniční daň pro všechny. To se ale uvidí.

+2/−1
12.10.2016 13:46

J36i13n13d96ř88i62c70h 95M61i27t38t62e88r 6184885551346

Tak to jste optimista a možná to tak bude. Pak si nechám svoje staré BMW jako veterána, třeba bude mít někdy historickou cenu a pořídím si elektrické Porsche Panamera. Jen s tou spotřební daní na elektřinu si nejsem tak jist. Když se jim podařilo celkem bez odporu prosadit fotovoltaiku, která nás bude stát 1000 mld na poplatcích za OZE, tak nevidím žádné omezení v tom, co by nám ještě mohli udělat. Lidi jsou ovce.

+1/0
12.10.2016 14:00

P46a64v14e23l 52K26u83t68i67l 9120826773369

V noci se nabíjí pomaleji. Stačí 10A, takže jako rychlovarka. Nápor na síť se konat nebude. Kdyby všichni doma v noci nabíjeli, stejně nebude síť zatížena jako ve dne..

0/0
12.10.2016 19:59

P84e60t17e84r 86V62a88ň13u62š19a70n64i41k 4527976346472

k cemu vam je takeove auto probuh8-o

0/0
12.10.2016 15:45

J46i76n53d18ř77i20c44h 55M83i85t28t37e31r 6594865281346

Pro radost. Na dálnici jedete 160, jen to tak ševelí, pokud potřebuji předjet tak na to šlápnu a rychle a bezpečně zmizím, sedí to skvěle v zatáčkách. Bylo to 5 let staré a koupil jsem to za 1/4 ceny nového. Najeto 20 000 km. Bylo to levné, protože většina lidí je jako vy a takové auto nechce. Nedivím se. Taky si asi pořídím něco praktičtějšího , na sněhu se s tím moc jezdit nedá, je to horor. Ale na druhou stranu je toho sněhu rok od roku méně, tak uvidím.

+1/0
12.10.2016 15:54

P42e76t54e14r 31V36a65ň31u83š54a43n58i20k 4727856446292

na dalnici muzete jit max 130 takze maximalne na nemecke dalnici... ale 5L motor, to musi zrat neskutecne paliva...

0/0
13.10.2016 4:42

J65i16n33d27ř17i50c72h 38M13i75t69t74e41r 6594835451166

To je právě omyl, můžete jet tak rychle jak chcete , jen vás nesmí chytit;-D. A žere mi to 11.5 l/100 km to není tolik a je mi to úplně jedno.

0/0
13.10.2016 10:35

P20a30v78e42l 24K50u86t86i93l 9640116963729

Jojo, pro auta s 5l motorem fyzikální zákony neplatí. Pro ty ostatní bohužel odpor vzduchu roste s druhou mocninou rychlosti.

0/0
14.10.2016 16:05

J23i42n92d11ř93i79c94h 17M35i35t81t74e28r 6594945551516

Fyzikální zákony platí pro každého, zákony tvořící právní systém v zemi jen pro někoho.

0/0
14.10.2016 16:29

T94o58m22á13š 61L64u64d85v50í65k 1450407224852

Je to úžasné jak to těm politikům žerete. Ti samí lidé co lobují za zákaz benzínových a dieselových aut se nevozí v ničem menším než dvanáctiválcovém Audi A8. Ti samí lidé kteří lobují za omezení rychlosti na silnicích ji sami nemusí dodržovat. Ti samí lidé kteří chtějí omezovač rychlosti na 250km/h ho mají odstraněný. Jestli chcete pohodlné auto tak si kupte ojetou vládní limuzínu za zlomek toho co nejlevnější elektromobil.

+2/0
12.10.2016 12:15

J70o41s39e62f 37Š81o40l65t13e50s 8984848930963

Ale no tak. Já mám doma taky S-max 2,2 TDCi. Ale zároveň budu mít i i3. A proč? Protože se mi líbí, chci ji, výjimečně si ji můžu dovolit a naprosto mě uchvátilo její řízení. A s tím autem je prostě obrovská zábava! Že je drahé? Je. Rozhodně. Ale co? Za poskytované vlastnosti mi to stojí!

+2/−1
12.10.2016 12:20

L67u95b89o91š 40H51o68l51í83k 5687600762380

Takže super - až zakážou spalovací motory, budete míste S-maxem jezdit i3 (rovnou třemi najednou, abyste zvládl odvézt to co S-maxem).

0/−1
12.10.2016 12:42

J24o52s24e58f 75Š22o49l20t43e87s 8964678730213

Ne, zákaz je nesmysl a populistický kec. Třeba se k tomu jednou dohrabeme, ale podle mého názoru to bude trvat déle.

0/0
12.10.2016 12:52

L39u55b70o14š 76H69o66l28í53k 5747530982690

Bohužel věřím tomu, že zákaz provozu spalovacích motorů ve městech se mílovými kroky blíží.

I když Vy budete vysmátý - i3kou na Černý Most a tam přesednout.;-)

+1/0
12.10.2016 13:02

J26o29s56e70f 12Š59o53l26t22e87s 8914338720543

Tou dobou doufám, že budu mít v i3 větší 33 kWh baterii, na kterou dám Prahu v pohodě tam po dálnici rychlostí 130 km/h. V Praze nabiju na rychlonabíječce a zpátky to samé.

0/0
12.10.2016 13:04



Najdete na iDNES.cz