Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Názor: Auta na dvou kolejích, jedna z nich je nabitá penězi a elektřinou

Automobilky musí kvůli nesmyslným ekopředpisům investovat obrovské peníze do vývoje technologií, které si nakonec koupí jen promile zákazníků, ten zbytek pak chce normální auta. A ta se vyvíjejí na té druhé koleji.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P74e81t88r 77S36e16d60i86v97y 6667448815887

Tak ano, technologicky se to zda nesmysl, ale netreba byt tak kratkozraky. Nekdy se musite omezit, abyste nepodporoval osu zla, tedy vyvozce ropy. Cim drive snizime zavislot na rope, tim mozna oddalime treti svetovou valku. Jden se podivejte jak Rusko potichu sililo v dobe predrazene ropy. Investovalo do zbrojeni az se nam to vymstilo. Podivejte se, jak Saudove podporuji rozbiti Evropy prostrednictvim IS. Tenhle svet je o preziti a o ovladnuti a ne o komfortu a delsim dojezdu nasich plechovek. Prosim, zamyslete se. Kolik kazdy ze sveho prijmu date za energie? Spoctete do toho projete PHM, ale i naklady na vytapeni. Zjistite, ze neni neobvykle za to dat vse dat i 10,000 kc mesicne. Kurna to je slusny balik penez, i kdyz za hranice odtece jen pulka z toho ( po odecteni lokalnich dani ) A kolik nas je? To je penez na rakety, tanky, anexe...

11.11.2016 8:03

E65m16i12l 98M13i31n81á27ř 7270169599647

"Otázkou je, co by bylo se spalovacímimotory, kdyby se obrovské peníze investované do rozvoje elektromobility cpalydo nich."

a obráceně:

"Otázkou je, co by bylo s elektromotory a bateriemi, kdyby se obrovské peníze investované více než století do rozvoje spalovacích motorů cpaly do nich."

21.10.2016 12:40

M50i32k49u76l90á97š 47L87é43v18y 5642535954491

Mohu si jen blahopřát že tou dobou už jistě budu na důchodu a nebudu na auto bezpodmínečně odkázán - teď musím denně jezdit do práce 50 km. Vlakem by to časově moc nešlo.

Holt, EU jen dokazuje jak hrozný a škodlivý parazit to je - zlatá někdejší RVHP! A že na čele těchto kravin stojí Německo - kolébka automobilizmu, mne přivádí k úžasu...

21.10.2016 9:33

M81a64r27t52i11n 81L21e84p85k42a 2288825780238

"Diesel je dnes v očích veřejnosti „špinavější“ než kdy předtím"

Kdepak, tak to není, jen veřejnost dostala prvních pár informací o tom, jak moc jsou dieselová auta špinavá. A jde jen o špičku ledovce, protože nafťáky nejsou jenom špinavé, ale také rakovinotvorné, mutagenní a jedovaté.

To vše jsou nezpochybnitelná fakta, která si kdokoliv může dohledat a ověřit, jenže veřejnost byla roky ohlupována marketingem typu "čistý, ekologický, moderní, atd. diesel" což je jen lež a tak je to pro mnohé překvapení.

Za tohle prolomení informačního embarga můžeme děkovat Dieselgate, protože to je pro nás všechny jen dobře.

Elektromobily jsou skvělá šance, jak se vymanit z té špíny, kterou nám tady ropné lobby udržuje.

Jinak celý článek by se dal parafrázovat takto:

Azbest má skvělé chemické a fyzikální vlastnosti jako nehořlavost a žáruvzdornost. Jen je karcinogenní, tak nám ho chtějí zakázat a nutí nás používat alternativy, které nejsou nebezpečné. Těšíte se na takovou budoucnost?

Odpověď je: Ano těšíme! V případě azbestu už to prošlo, je zakázaný, používají se jiné materiály a svět funguje dál, jen naše zdraví ohrožuje o jeden vliv méně. Kéž by to stejně dopadlo i s dieselovými motory.

13.10.2016 16:08

P91e35t91r 92P33a71v33l16a56t64a 7266480267751

Dokud nebude rozumná alternativa, tak si nechte jen zdát. A ta zkrátka není.

16.10.2016 20:47

T39o10m65a79s 59D35o40l82e79z39e71l 2506989952357

K ekologičnosti elektro aut: V Singapuru se platí daně za emise, která auta vypouštějí. Platí se podle spotřeby. U aut Tesla tam byl přepočítán na ekvivalent cca 7+ l paliva na 100 km. Tolik k ekologičnosti el. aut, pokud se na ně nedíváme jen optikou EU.

21.10.2016 9:50

V10á93c35l79a94v 85Z61e96l78i67n63k31a 2982850143592

Jenže existuje také hledisko technické. Elektřinu zatím stále vyrábíme s účinností tak 30 - 40% a k tomu z velké části ve fosilních elektrárnách. A co hůře, ani výhledy nejsou v tomto směru příliš moc optimistické, jakkoli se zelení věrozvěsti chytře napojení na struktury EU snaží hlásat opak. S menší hmotností elektromotoru a menším záborem místa máte sice pravdu, ale je to jenom polovina pravdy. Srovnejte k tomu také hmotnost a zábor místa u klasické palivové nádrže a u akumulátoru v elektromobilu. Ta více jak půltuna váhy u tolik velebené Tesly je něco šíleného. Vývoj by se spíše měl soustředit na dosažení co největšího pokroku u hybridních automobilů tak, aby po městech šlo maximálně jezdit na elektřinu a rekuperovat energii během přískoků na semaforech. Na dlouhé jízdy pak ať běží spalovací motor s případnou pomocí elektřiny při akceleraci.

13.10.2016 11:11

V75á89c28l61a24v 18Z21e35l24i95n52k19a 2252620323162

Patří to pod pana Kotase, ale nějak si stránka zažertovala.

13.10.2016 11:12

P53e56t31r 34Č42e67r86v13e87n10ý 3686539587409

Ale vždyť hybridy na tímto způsobem fungují už dnes! Jen je zákazníci málo kupují, protože jsou o pár desítek tisíc dražší.8-o

22.10.2016 0:46

P14a13v84e52l 20K53u30t38i71l 9770946493759

Jinými slovy nechte mi můj svět nechci o tom nic vědět, ještě bych byl za vola...

Tak jen vězte, že já v zimě, v době kdy soused jde do auta s tím, že to ani možná nenahodí, už sedám do vytopeného interiéru (takže vytopeno ještě na zásuvce= -0km z dojezdu) a v létě když vylezu z obchodáku, tak mám v autě pořád 22°, nechávám klimu puštěnou.

13.10.2016 10:40

J44a20n 71K78o26t53a55s 9199720702176

Čistě z fyzikálního hlediska je elektromotor 3x účinnější než spalovák. Takže už po delší dobu jsou elektromotory v automobilismu mantra, jak dosáhnout nevídaných výkonů od nejnižších otáček. Navíc elektromotory zabírají i významně menší prostor než jejich spalovací alternativa a umožnuji rekuperaci energie při brždění a jízdě z kopce. Jejich nástup by nastal tak jako tak, proto tady máme hybridy.. No a elektromobily jsou pak další krok, i když zatím šeredně předražený. Kvůli tomuhle bych se budoucnosti určitě nebál.

13.10.2016 9:00

J17i65n73d64ř39i17c64h 64M14i88t63t83e32r 6224745311466

Je třeba ale započíst účinnost výroby , přenosu a skladování el. energie a jsme okamžitě na max.40%. Na to zapomínáte.

13.10.2016 10:38

P98e96t89r 29P39a82v43l92a44t79a 7396810807441

Neexistuje efektivní a cenově dostupné uložiště energie. Elektromotor může být dobrý jak chce, ale pokud na rozumný dojezd potřebuju baterku za dva miliony a životností pět let, tak je to prostě nepoužitelné.

16.10.2016 20:46

P64e36t50r 42Č47e73r13v84e26n68ý 3326779687369

Jak jste přišel na životnost pět let?

22.10.2016 0:49

P53e97t24r 86B45á90č53a 8675816535325

Ve sve garazi nikdy nebude zadny samoriditelny kram nebo nejaka parodie na auto na elektriku i kdyby jste to davali zdarma!!

Kazdej nastesti nema mozek vypalen od slunce.

12.10.2016 19:54

P43e61t88r 17B70á64č67a 8235686335115

Slunickari vsech zemi seberte si svoje ekomoudra a ty svoje elektrokramy a jdete tam kam slunce nesviti !!

12.10.2016 19:51

P88a28v39e51l 16K27u25t55i63l 9120426113549

Třeba do číny, tam přes výfukové plyny skutečne nesvítí.

12.10.2016 19:54

P69e75t54r 64B21á22č86a 8675236875495

Jste tam byl nebo cetl jen nejaky prechytraly eko clanek? :-P

12.10.2016 19:55

J59i25ř49í 35S24c64h94w25a14c20h 8468344798736

byl tam bačo, byl a viděl to :-P

12.10.2016 22:47

P35e85t53r 22B29á30č54a 8425596655635

Delal si mu spolecnost, ze to tak vis?

13.10.2016 15:20

P46a51v67e15l 30K68u86t72i68l 9740616613149

A vy jste někdy jel v elektrickém autě? Anebo jste jen od Pepy slyšel, že Karel povídal, jaký je to krám?

14.10.2016 15:51

J43a76r44d28a 22F15i20c60e14k 1396969573902

Pokusy o přečůrání fyziky a chemie končily vždy úspěšně, pro F. a CH. Energii stále získáváme z paliv (většinou fosilních) s nějakou účinností, s další ji umíme skladovat a dále přeměňovat. Víc kroků=větší ztráty.

12.10.2016 15:42

J52a18n 77V13e34s45e74l98ý 5384203822941

Aha, takže je asi fakt nesmysl těžit ten mazlavý černý hnus s velkým úsilím někde v zamrzlé prdeli, za velkých energetických nároků to přepumpovat tisíce kilometrů do Kralup a Litvínova, energeticky náročně to krakovat a destilovat, přepumpovat výrobek do cisteren a rozvézt do republice, napumpovat do do aut a následně to spálit, v ideálních podmínkách s 30% (reálně <20%) účinností.

12.10.2016 17:53

J82o64s13e74f 24Š19o88l43t85e17s 8974618660683

To víte, není účinnost jako účinnost. U elektromobilu je třeba započítat vše, ale u spalovacích motorů jenom konečnou účinnost v motoru. To by hrálo, aby nám to nevyšlo ;) ;-D;-D

12.10.2016 19:55

M89a89r12t83i47n 34H37e84i49s74l67e57r 4244566322169

Na rovinu, doteď se na e-auta hodně kašlalo. Nově se automobilky budou snažit. Ona by cena e-auta byla jinde, kdyby se jich vyrábělo řádově více. Pokud německá pošta umí udělat e-dodávku za 5000 euro, tak musí jít udělat e-auto na denní ježdění za stejnou cenu. Jenže to by automobilky neměly takové zisky (a náklady - strašně se investuje do designu a nových modelů, jenže ty staré by mohly vydělávat také).

Problém je s infrastrukturou - a tady je cesta v plug-in hybridech. Pro ty bude mít cenu mít na pumpě vedle stojanu na palivo i zásuvku. Optimálně napojenou na větrník poblíž. Kdyby byla infrastruktura a přijatelná cena, tak už tady e-auta dávno jsou.

12.10.2016 14:47

L85u84b91o19š 43H11o84l24í39k 5407680462180

Možná, že se dočkám toho, že dojedu služebně z Prahy do Ostravy a zatímco budu u zákazníka pracovat, nabiju si na jeho parkovišti baterii na zpáteční cestu. Ale obávám se, že je to opravdu hudba hodně vzdálené budoucnosti, takže zatím možná tak plug-in hybrid, aby nesmrděl ve městě při drobném popojíždění (samozřejmě by bylo lepší, pokud by nestál řádově více než jen spalovací verze).

12.10.2016 12:50

M56a34r22t98i59n 30H64e19i93s34l75e95r 4314976442839

A nebylo by lepší dojet na nádraží, tak nechat nabíjet prcka v garážích a v Ostravě (po dvou hodinách jízdy vlakem) si půjčit jiného prcka? Toho bych se dočkal rád já.

12.10.2016 14:48

L33u17b15o94š 60H78o22l21í90k 5107410752550

Když potáhnu kufr s počítačem a propojovacími kabely, kufr s měřáky, kufr s nářadím, krabici s náhradními díly a tašku s montérkama, nebude to bohužel úplně jednoduché. Není každý IT, který na servis může chodit jen s hlavou a s rukama v kapsách.:-)

12.10.2016 17:26

P61e41t48r 52B92á40č40a 8665726985275

Jedete sluzebne, tak muzete mit na haku za co a cim tam jedete.

A kdyz vas to nebavi, jedte tim vlakem nebo zmente zamestnani.

12.10.2016 20:00

J90o47s48e76f 45Š84o31l12t34e92s 8734318730223

A pak si do elektromobilu sednete a zjistíte, jak se to úžasně řídí, jak je to úžasně pohodlné a že vlastně jste ochoten si klidně připlatit.

12.10.2016 11:54

J42i59n12d24ř64i75c96h 57M13i97t72t95e82r 6204165431516

To jsem zkusi na pouti s autíčkama na elektriku, co maj nad sebou ten sběrač. Nic moc, ale těch bouraček, sranda to byla.

12.10.2016 11:57

J57o60s53e63f 22Š36o29l79t60e43s 8684768380693

Jako pokud o vtip dobrý. Ale máte trochu pravdu. BMW i3 přesně takhle jezdí.

12.10.2016 12:02

J92i10n74d56ř54i19c64h 47M15i52t69t72e35r 6444855811176

Jistě byl to vtip, ne moc dobrej. Mě se spíš líbí i8 to je dobrý. Pořád tam je ten benzíňák. Já si koupil ojetý BMW650i osmiválec, benzín, paráda, jede to jak z praku a ten zvuk... Pokud bych dostal za srovnatelnou cenu (do 1 mil. Kč) elektromobil s dojezdem 500 km a nabitím za 30 minut, klidně bych to bral. Ale to by muselo dojet i v zimě, kdy je -15 , musí se topit a baterky nemají tu kapacitu jako v teple. A nabíječky ne dál než 20-30 km, jinak to nemá smysl.

12.10.2016 13:26

J46o58s95e25f 27Š74o49l45t75e90s 8174308340483

Všechno bude. Do 5 let i auto pro vás s vámi uváděnými parametry.

12.10.2016 13:34

J95i59n44d60ř69i63c40h 55M10i81t80t32e83r 6694225601726

Rád bych tomu věřil, ale pokrok ve skladování energie je dost pomalý. A jak to bude s infrastrukturou, když všichni přijedou domů z práce a doma si zapojí auta do nabíječek s odběrem 32 A ? To bude nápor na distribuční síť. Do toho přijdou poplatky za kapacitu jističe. Nevěřím, že si stát nechá ujít 100 mld Kč na spotřebních daních za paliva. Dostanou to z nás jinak. Ale bylo by fajn vidět jak se ropné arabské země a Rusko budou tvářit až to nastane.

12.10.2016 13:42

J35o50s78e31f 70Š84o98l29t73e40s 8704728120273

Tak ono na 500 km ve vašich podmínkách vám bude stačit zhruba 100 kWh. A tato meta se dnes již běžně používá. A cena opravdu leze raketovou rychlostí dolů. Co se týče rozvodné sítě, to lze řešit HDO, tedy stanovením různých časů nízkého tarifu. Lidé pak budou nabíjet v tu dobu a ne všichni naráz. A poplatky za kapacitu jističe či spotřební daň za elektřinu je nesmysl, protože je neprosaditelná. Spotřeba aut i v případě plné elektronizace dopravy nepřesáhne cca 30 % celkové spotřeby elektřiny. Zdanění je tedy silně nepravděpodobné. Možná se zavede silniční daň pro všechny. To se ale uvidí.

12.10.2016 13:46

J87i18n36d52ř97i85c97h 19M89i98t26t34e56r 6294665401876

Tak to jste optimista a možná to tak bude. Pak si nechám svoje staré BMW jako veterána, třeba bude mít někdy historickou cenu a pořídím si elektrické Porsche Panamera. Jen s tou spotřební daní na elektřinu si nejsem tak jist. Když se jim podařilo celkem bez odporu prosadit fotovoltaiku, která nás bude stát 1000 mld na poplatcích za OZE, tak nevidím žádné omezení v tom, co by nám ještě mohli udělat. Lidi jsou ovce.

12.10.2016 14:00

P75a22v60e61l 29K51u67t72i75l 9730486183899

V noci se nabíjí pomaleji. Stačí 10A, takže jako rychlovarka. Nápor na síť se konat nebude. Kdyby všichni doma v noci nabíjeli, stejně nebude síť zatížena jako ve dne..

12.10.2016 19:59

P14e15t31e60r 19V46a83ň50u47š30a11n61i48k 4607426626572

k cemu vam je takeove auto probuh8-o

12.10.2016 15:45

J56i31n87d41ř60i81c13h 10M63i60t17t84e67r 6964325961396

Pro radost. Na dálnici jedete 160, jen to tak ševelí, pokud potřebuji předjet tak na to šlápnu a rychle a bezpečně zmizím, sedí to skvěle v zatáčkách. Bylo to 5 let staré a koupil jsem to za 1/4 ceny nového. Najeto 20 000 km. Bylo to levné, protože většina lidí je jako vy a takové auto nechce. Nedivím se. Taky si asi pořídím něco praktičtějšího , na sněhu se s tím moc jezdit nedá, je to horor. Ale na druhou stranu je toho sněhu rok od roku méně, tak uvidím.

12.10.2016 15:54

P47e95t82e87r 55V90a65ň49u66š31a55n55i97k 4897586366912

na dalnici muzete jit max 130 takze maximalne na nemecke dalnici... ale 5L motor, to musi zrat neskutecne paliva...

13.10.2016 4:42

J33i10n87d88ř52i65c69h 27M55i87t36t29e59r 6874495791456

To je právě omyl, můžete jet tak rychle jak chcete , jen vás nesmí chytit;-D. A žere mi to 11.5 l/100 km to není tolik a je mi to úplně jedno.

13.10.2016 10:35

P60a78v11e50l 71K62u89t19i63l 9520646143809

Jojo, pro auta s 5l motorem fyzikální zákony neplatí. Pro ty ostatní bohužel odpor vzduchu roste s druhou mocninou rychlosti.

14.10.2016 16:05

J71i61n92d11ř56i64c74h 82M90i97t91t39e29r 6984425491786

Fyzikální zákony platí pro každého, zákony tvořící právní systém v zemi jen pro někoho.

14.10.2016 16:29

T41o13m89á37š 72L12u47d65v14í49k 1980487724302

Je to úžasné jak to těm politikům žerete. Ti samí lidé co lobují za zákaz benzínových a dieselových aut se nevozí v ničem menším než dvanáctiválcovém Audi A8. Ti samí lidé kteří lobují za omezení rychlosti na silnicích ji sami nemusí dodržovat. Ti samí lidé kteří chtějí omezovač rychlosti na 250km/h ho mají odstraněný. Jestli chcete pohodlné auto tak si kupte ojetou vládní limuzínu za zlomek toho co nejlevnější elektromobil.

12.10.2016 12:15

J19o48s54e47f 63Š65o69l78t84e36s 8794558960393

Ale no tak. Já mám doma taky S-max 2,2 TDCi. Ale zároveň budu mít i i3. A proč? Protože se mi líbí, chci ji, výjimečně si ji můžu dovolit a naprosto mě uchvátilo její řízení. A s tím autem je prostě obrovská zábava! Že je drahé? Je. Rozhodně. Ale co? Za poskytované vlastnosti mi to stojí!

12.10.2016 12:20

L88u77b61o42š 53H87o69l73í15k 5887420422930

Takže super - až zakážou spalovací motory, budete míste S-maxem jezdit i3 (rovnou třemi najednou, abyste zvládl odvézt to co S-maxem).

12.10.2016 12:42

J67o17s85e43f 78Š11o69l28t36e80s 8434388980783

Ne, zákaz je nesmysl a populistický kec. Třeba se k tomu jednou dohrabeme, ale podle mého názoru to bude trvat déle.

12.10.2016 12:52

L92u40b68o28š 33H57o98l11í47k 5797290622450

Bohužel věřím tomu, že zákaz provozu spalovacích motorů ve městech se mílovými kroky blíží.

I když Vy budete vysmátý - i3kou na Černý Most a tam přesednout.;-)

12.10.2016 13:02

J25o58s85e14f 36Š35o96l65t16e49s 8184958550833

Tou dobou doufám, že budu mít v i3 větší 33 kWh baterii, na kterou dám Prahu v pohodě tam po dálnici rychlostí 130 km/h. V Praze nabiju na rychlonabíječce a zpátky to samé.

12.10.2016 13:04







Najdete na iDNES.cz