- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Tak ono to jistě není jen v Itálii! Jak začne "topné období", není možné si vyvětrat
- auta neauta! Ten smrad je po "uzeném", ale mnohem odpornější!
Tak spočítali něco, co všichni normální lidé dávno tušili. Problém je v tom, že nám teď EU zakáže nejenom auta, ale i topení.
opravdu je právě v tom "zákazu topení" ten problém?
Fóbie ze "zákazů EU" jako je například zákaz názvu "pomazánkové máslo" je u některých jedinců opravdu neskutečná....a to je opravdu problém.
prof. Bencko uz pred 15 rokmi: "nejvetsi zdroj znecisteni ovzdusi v ČR jsou domaci topeniste".
Tady zase někdo objevil Ameriku. Všichni, kdo tématu věnovali více než 10 minut, vědí, že u částic PM10 a PM2,5 není doprava tím největším zdrojem znečištění. Ale jsou tady nějaké háčky. Strašně záleží na lokalitě. Jiná je situace ve městech s CZT a intenzivní dopravou a jiná je situace v Dolních Kočkopsech, kde za den projede pár aut, ale všichni tam do prastarých amerik fedrují uhlí. Taky dost záleží na chemickém složení oněch prachových částic. Jiné chemické složení má úlet popela ze dřeva (hlavně inertní sloučeniny), jiné z uhlí (tam je arsen a jiné těžké kovy), záleží jestli je spalování kvalitní nebo ne (saze a rakovinotvorné polyaromáty). U aut strašně záleží na tom kolik z toho prachu jsou saze (sorbent jedovatých látek odjinud), otěry z brzd (kovové částice) a pneumatik (složité uhlovodíky) a kolik je zvířený prach.
Důležité je rovněž připomenout, že hlavními environmentálními problémy aut jsou hluk a emise NOx a těkavých uhlovodíků. NOx a těkavé uhlovodíky jsou nutnými chemikáliemi pro rozvoj (letního) fotochemického smogu, kdy přízemní ozón (strašně agresivní chemikálie) je zdrojem mnoha zdravotních problémů.
No stačilo by odstavit 10 % topenišť kde přičinliví obyvatelé topí PETkami a plastovými odpady z popelnic s trochou vyjetého oleje pro podporu plamene
To vím už dávno - bydlím u dvou i na pražské poměry frekventovaných silnic a přesto tu je nedýchatelno jen když jistý spoluobčan začne v zimě zatápět..
Pevné částice z dieselu moc nesmrdí.
Filtr pevných částic na každý komín!!!
Takže mj by se mohli vyprdnout na filtry pevných částic. Lidé by ušetřili nějakou tu korunu jak za tenhle bazmek i na spotřebě. Stejně se tyhle a jiné krav... vymýšlí jen proto aby si lidi nemysleli že se v Bruselu nic nedělá.
No ske auto bez filtru a jinych nesmyslu muze mit klidne stonasobne emise oproti soucasnemu stavu. To ze lokalni topeniste prekonaly auta je prave jen diky prisnym emisnim normam pro auta
Podle délky topné sezóny u nás oproti Itálii, se můžeme na všechna ta eura 5 a 6 vykašlat, když topeniště to převálcují s přehledem
Takové Tirolsko na tom bude hůře než Šumava..
Jo kdyby byla Itálie u polárního kruhu, tak by se jim to nestalo
Postavili tam vůbec něco, za těch 40 let