Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

KOMENTÁŘ: Je staré, ale nevzdám se ho. I když má málo oranžový blinkr

Miluji naše auto. Je to dělník. Jedenáctiletý pracant, který bez řečí převeze šest padesátikilových pytlů krmení pro domácí havěť, a i když si po naložení trošku přidřepne, na jeho výkonu to není poznat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R24o48b10e13r69t 88V32i10l96i98m74o92v95s28k67ý 1639625794458

Autor "objevil ameriku". Mě řízení nevadí, asistenty potřebuji na sále při operaci a ne v autě. Mám naposlouchané zvuky a každý jiný mě v autě ruší. Mám rád, když mám o autě přejled, ale nepotřebuji, aby mě upozorňovalo na každou kravinu. Oranžová kontrolka mě stačí pouze na informaci o nízkém stavu paliva. Jak mám nafouknuté gumy vím, protože když jsou podfouknuté a nebo přehuštěné, tak to poznám. Jak? No praxe, řídím skoro 40 let. Dobře, legálně nějakých 35. Takže nové auto opravdu nechci. Jedno takové mám služební a je to opruz. Pořád něco bliká a cinká, jednou že praskla nějaká žárovka, potom se venku ochladí a najednou si všechno přešteluje, jen abych si všiml, že je venku zima. To sakra vím i bez té ptákoviny. Pak ta záplava oranžových kontrolek....naučil jsem se je ignorovat. Docela začínám chápat lidi, co přelepí palubku a přeruší vedení k bzučáku či co to vydává ty příšerné zvuky. ;-D

+2/0
21.10.2016 8:22

P26a69v89e80l 29N79e13m33e10c 1483531130774

Mám následující zkušenost... Přijedu na STK s vozem v perfektní kondici. Pravidelně ošetřovaný včetně podvozku, nikde kousek rzi. Během pročítání protokolu mne zarazila jedna poznámka ve středně těžkých závadách: "koroze podvozku" !!! Ptám se technika, a on mi okamžitě odpovídá:"No, něco tam napsat musím! Je to starší auto.". Přeloženo:"Musím tam něco napsat, aby tam nebylo prázdno.". Jsou technici STK takto instruováni? Jsou snad placeni od každého řádku zápisu do protokolu? Oktanům zdar!

+5/0
17.10.2016 13:58

M94a97r94t48i16n 12K43a25r58á64s41e48k 9428473758788

Takze jste to auto presta pouzivat, nebo tu "korozi" opravil a jel znova na STK?

0/−3
17.10.2016 15:23

J94i84n37d59ř89i44c40h 78Š32k40o23p88e69k 4525951730985

no jestli to napsal do vážných, tak bych se s ním hádal

Jestli se potřebuje slohově vyřádit tak to má psát do lehkých závad. Případně si koupit brýle

0/0
17.10.2016 17:40

M36a48r92t49i71n 65N67e41b38e23s35k74ý 7326630477642

Když přijedete na STK s autem jakkoli perfektním, většinou vždy budete mít v závadách A něco takhle neškodného.

Pokud to tam technik nenapsal, byl hned podezřelý, že přivřel oko, nebo to auto pustil bez kontroly.

Vždy jsem měl auta ve věku kousek pod věkem veteránským a tyto "závady" v kolonce závad závažnosti "A" jsem takto chápal.

+1/0
18.10.2016 15:30

F89r61a72n74t17i91š66e47k 14S13o74b32o21t83k45a 1757713944450

Proboha a jak procházejí STK starší náklaďáky? Minulý týden jsem projíždel Havlíčkovým Brodem (tedy spíše popojížděl) a dvakrát jsem se natrefil ve frontě za starší náklaďáky. To byla hrůza jak kouřili - tenhle kouř a smrad během postávání ve městě já přece nevyrobím se svým benziňákem ani za tisíce kilometrů. Jak oni projdou - či snad jezdí bez STK???

0/−3
17.10.2016 6:35

D73a75v52i55d 91P87e86n34k 4760988499185

projdou, bo to neměří, vyplní se jenom protokol a je to....běžná věc

0/−4
17.10.2016 12:49

J14i47n65d15ř14i41c82h 46Š62k73o84p56e15k 4285621380635

soulad se kontroluje se stavem platným v době uvedení do provozu.

Tehdy bylo normální, že nafťáky kouřily

+5/0
17.10.2016 17:41

J89i24ř89í 85S86c74h68w53a87c95h 8328614108776

v době uvedení do provozu kouřili mnohem mnohem méně než dnes předvádějí některé Avie či TDI.....kdyby to tehdy bylo v normě, tak bychom se tehdy "udusili".

0/0
20.10.2016 23:02

J59a79k35u75b 82S13t79a96š19e66k 4897149893394

No, jestli to kouří jak Suchoj se zapnutou forsáží, tak to potěš koště. Plíce spoluobčanů vám poděkují.

Ale jinak souhlasím, taky mám rád staré věci a snažím se je využívat, co nejdéle to jde.

+2/0
17.10.2016 0:59

J88a81r16o41m81í15r 24K70r85á27l 4880569794279

Jen 300 tisíc ? Při troše péče není problém najet půl milionu. :-)

+1/0
16.10.2016 22:58

J38a71n 39S58v65e50t33l55i36k 8687829139879

Viděl jsem Octavii se 66kW TDI přivezenou ze Španělska a měla najeto 880000. Kouřila, žrala olej (litr na 1000), ale pořát jezdila a táhla. V původní službě složila v Madridu jako taxi.

+1/0
20.10.2016 13:30

M17a21r20t87i76n 18H78o49r96á66k 9433799924

Článek bez jasného závěru. Koneckonců celé je to takové bez hlavy a paty.

Co vlastně chtěl autor říci?

Raději ať jezdí svým milovaným autem a nic už nepíše.

0/−6
16.10.2016 22:32
Foto

T19o77m46á90š 50S30t92e88i60n98h17ü53b61e88l 2908181913823

Ja som na tom rovnako mam 11 rocne auto a nemenim.. Nasa audinka 1.8T oslavuje 11rokov a nabehala 360 tis km. Stale si veselo pradie, kontroly bez velkych problemov. Po tych rokoch a kilometroch je to uz plnohodnotny clen rodiny :-)

+2/0
16.10.2016 21:58

J21a35n 30H47r47u69z27a 8174468859207

Dávno před focením aut na STK jsem neprošel kvůli oloupané žárovce a nepomohla její okamžitá výměna z rezervy. Prostě chtějí vydělat na opakované STK. Také jsem ji okamžitě změnil a tam co nyní jezdím mě i poštelují světlomety zdarma a nikdo mě kvůli tomu nevyhodí.

+8/0
16.10.2016 10:13

M48a20r60t31i36n 79K46a96r75á21s14e48k 9978403488708

Tak proto mame relativne volny trh s STK - taky chodim k tem s rozumnym pristupem (tj nenachaji projit auto, ktere projit nema, ale kdyz vam nesviti zarovka, tak ji neni problem vymenit, postelujou svetla apod)...

+4/0
16.10.2016 18:04

J29a32n 32H39á32j65e55k 2316746253975

Nevím, ale není opakovaná STK do čtrnácti dnů zdarma?

0/−3
16.10.2016 21:34

J51o26s52e12f 60Š75o81l24t23e96s 8144518370683

Není. Stojí cca 200 Kč

+4/0
16.10.2016 21:39

J81a22r45o23m59í18r 43K97r70á85l 4670749654869

Jak kde. Někde chtějí stovku, jinde až 500 a někde do týdne nic.

+6/0
16.10.2016 23:03

J26a80r38o65m80í57r 71K81r76á68l 4860959944799

Ono záleží na tom, která STK to je. Mně technik doladil světla se slovy: "Přece sem kvůli takové blbině nepojedete ještě jednou". :-)

+7/0
16.10.2016 22:59

H72o87n15z19a 35T35a80r 3379862494622

Seřízení světlometů To mají v popisu práce, ale někteří chtějí peníze navíc Do kapsičky .

Mě při předchozí STK zjistili, že jsem na nějaké díře Dostal takovou pecku do nápravy, že se mi změnila geometrie . Jedna pneu se z vnitřní strany více sjela . Chtěl jsem tam dát na místě plnohodnotnou rezervu, ale pán technik mi zdělil, že mě stejně nepustí ! Ještě ten den jsem si Půjčil kola od známého, a až pak mě pustil . Další den jsem v klidu řešil geometrii a novou gumu .

Jako v každém povolání jsou slušní a méně slušní zaměstnanci, kteří hledají kde zákazníka natáhnout.

+1/0
24.10.2016 22:23

J78i83ř91í 17V18a14v88ř88í24k 7484579195870

Něco je tady v česku špatně. Buď výdělky nebo cena auta. Nebo obojí? Jak se vyřeší? Ekologie? Pan Tomáš Bašanda píše pravdu, ale mnohým se to nelíbí, tak jak smrad z komína mnohým nevadí, než zjistí že mají měsíc do skonu!

+3/−5
16.10.2016 8:37

T70o98m12á10š 63K73u40c81h48a55ř 3127751168941

Stejně je to trochu zázrak, že se slušnějšími auty lze minimálně 10 x objet "po rovníku" zeměkouli. :-)

+6/0
15.10.2016 23:40

J85i59ř77í 89H54l56i38s93n17i18k13o91v76s79k86ý 9903891832731

Staré diesely - rakovinomety. Rakovina plic, astma, alergie, atd.

+5/−14
15.10.2016 23:20

J66a61k26u46b 20M37a83t49ě97j15ů 5535192681625

saze clovek vykasle, mikrocastice nikoliv

+17/0
16.10.2016 0:05

J12a23n 81H29r61u96z41a 8964258529727

Oxidy dusíku také? Tím jsou diesely (a bohužel i přeplňované benziny) charakteristické.

0/0
16.10.2016 10:14

M15a56r64t37i89n 70K75a24r84á26s20e22k 9918253738188

A co jste tim chtel rict? Stary motor chrli do vzduchu vsechno od mikrocasttic po vetsi castice sazi, do toho spoustu toxickych plynu. Moderni motor nevypousti prakticky zadne vetsi castice, omezene mnozstvi mikrocastic a nesrovnatelne mene toxickych plynu. Nebo patrite mezi ty experty, co si mysli, ze filtr pevnych castic rozbiji saze na mikrovastice?

+2/−4
16.10.2016 17:56

J45a11r19o67m20í97r 48K67r20á34l 4870759114549

Filtr zadrží velké částice a spálí je na menší, co projdou filtrem. Nevím, zda je to nějaká výhra.

+3/0
16.10.2016 23:02

J14i63ř83í 49H94l83i21s43n51i49k25o29v97s85k86ý 9383641182491

Nefandil bych si. Hornické plíce byly plné uhelného prachu, i když vykašlávali tuny prachu. Prostě nikdy nejde vykašlat vše ven.

0/0
16.10.2016 23:20

J14i25ř33í 17E16r70b95e87n 1543394506137

Co je špatného na takovém fordu/peugeotu z roku 2004 s motorem 1.6 TDCi splňujícím Euro 3?

+4/0
16.10.2016 8:30

J65a89n 95H50á18j67e87k 2616886683505

Euro 3 nevyžaduje filtr pevných částic, u Peugota FAP, u koncernu DPF. A právě ty pevný částice, saze, mikro částice, způsobují rakovinu plic. Takže v zimě nastartovat, vyjet před garáž, nechat běžet je fakt dobrý zpusob, jak zvýšit šanci na pojistné plnění. :-( no, ale když to má tak skvělou spotřebu, tak nekupko, že.

Euro 3 jsem už poslal dál.

+1/−1
16.10.2016 21:40

J26o97s33e67f 57V33a48l21a 9470113463463

jenomze 90% mikrocastic nepochazi z provozu dieselovych motoru osobnich aut. Takze Euro 3 nebo 6 je jedno. Vetsina mikrocastic pochazi z pevnych topenist, uhelnych elektraren, oderu pneumatik a z jinych dieselovych motoru, terba nakladnich aut, lokomotiv a z vyfuku benzinovych motoru s primym vstrikem !!.

+3/0
16.10.2016 22:27

J45i64ř58í 68H25l87i76s49n47i62k93o84v78s94k30ý 9953421242981

Pokud bydlíte u cesty nebo chodíte u cesty, Vaše plíce a krev je plná sazí různé veikosti z dieselů.

0/0
16.10.2016 23:19

R80o26s62t43i48s65l54a96v 63C85h80v26í63l53a 5512938133715

Mam Toyotu Avensis r.v.: 1998. Vlastnim ho od roku 2004 a za tu dobu každy rok jen vyměna oleje a filtru. Jedenkrat brzdy a rozvody po 200 tisicich. Jinak nic. Momentalne najeto 315000 a v poho. Tak proc ho vyhazovat a menit za dnesni plecky co nic nevydrží.

+4/0
15.10.2016 23:01

J31i32ř13í 30E52r62b49e58n 1853154636477

Podobné řeči jsem slýchal i v tom roce 1998: "Dnešní auta jsou nacpaná elektronikou a nic nevydrží, to dvacet let starý mercedes je jiná škola!"

+2/−1
16.10.2016 8:24
Foto

R69o26m27a14n 14K31o46z82e41l 4157816483214

Nebo si pamatuju na tvrzení, že s felicií končí kapitola udělej si sám a už si na ní člověk nic neopraví. :-)

0/0
16.10.2016 20:29

M94a49r97t17i13n 61N40e75b54e47s21k36ý 7596930597222

Což byla jaksi pravda.

Samozřejmě vždycky bylo plno lidí, kteří nedokázali ani vyměnit kolo, ale do Favorita/Feldy se mohl pustit průměrný absolvent jakéhokoli učňáku a alespoň trochu techničtějších středních škol.

+3/0
18.10.2016 15:43
Foto

R95o12m14a48n 77K80o27z78e93l 4367336893974

Tak to bylo myšleno tak, že oproti dřívějším škodovkám je felicia šíleně složitá a vyžaduje servis, do Afriky ji dováželi dokonce s karburátorem, protože se vstřikováním by si tam neporadili.

0/0
18.10.2016 16:38

J50e84n48d71a 25V69r23a37n63i45k 6171556436181

Tak to já mám 3 roky starou Octavia 3 1.6 tdi.... necelých 100 tis a už tam je 4 EGR ventil, z převodovky se ozývají rány a .... a na kulanci škoda absolutně nepřistoupí... takže více takových starých dělníků!

+8/0
15.10.2016 22:19

J85i51ř59í 65S19c19h33w47a55c68h 8528184898116

nemáš to podtáčet.....;-)

+9/−1
15.10.2016 22:27

J30i36ř85í 81S45c48h30w57a22c85h 8748544878966

no nejlépe srovnat jednoho starýho dělníka co přežil s jedním novým co se zrovna "podělal"....

Ty si snad myslíš, že žádný starší auto se nepodělalo třeba v 50.000? No to víš, že ano, jen o tom dnes jaksi nikdo moc nemluví....;-)

+2/−1
15.10.2016 22:35
Foto

M35i88c76h83a41l 73N71a44j85m50a81n 7399413406740

Měl jsem Octavii II s legendárním 1,9 TDI-PD 77 Kw, najel jsem s ní přes 300 tis. km. Nyní mám Octavii II po fl s 1,6 TDI 77 Kw a najeto necelých 200 tis. km.

- spotřeba je srovnatelná

- novější 1,6 má jemnější, příjemnější chod

Nic zatím nenasvědčuje tomu, že by i ta 1,6 neměla zvládnout 300 tis. km.

0/0
15.10.2016 23:15

P25e34t68r 10Č69e28r73m44á85k 9288575359490

Tak 1.9 najela bežně milion (bez ohledu na to co svítilo na tachometru)...

+3/0
15.10.2016 23:28
Foto

M12i39c18h95a33l 58N91a67j71m27a29n 7229263876620

Tak motor milion možná jo, ale ten zbytek auta už na to nestačil.........

0/0
15.10.2016 23:31

P23e46t59r 96Č47e27r80m54á98k 9398635379340

To je jiná samozřejmě jiná věc ;-)

+1/0
15.10.2016 23:42

J28i57n20d96ř86i53c86h 60Š11k79o10p33e43k 4515661410115

no jasně, nesměl by se ten milion najíždět 30, 40 let

0/0
16.10.2016 13:37

M38a52r98t60i27n 97K64a44r87á89s14e91k 9898253778588

Mame ve firme destiky Octavii 1,6 tdi (predtim 1,9, octavie jsme brali vzdycky), co se tyce problemy s auty, tak nepozorujeme zadne meritelne zmeny (obcas se nektere auto vysype, ale jde spise o vzacnost). Mame ve flotile u Octavii druhe generace s najetymi vice nez 500 000km, auto potrebovali par oprav, ale nic krvave draheho, funguje porad)....

+1/0
16.10.2016 18:03
Foto

J61a14r43o91m11í64r 15H90l75u68b59e97k 2956660274561

Mam podobne auto, jeste starsi a taky se jej nezbavim, dokud to pujde. Ty dnesni sroty jsou navonena bida.

+20/−1
15.10.2016 21:39

T21o57m72á31š 35B95a74š58a59n78d88a 2872529712210

Zatímco ty staré šroty jsou smdutá bída, co zamořuje ovzduší ostatním.

+4/−14
15.10.2016 22:10
Foto

J74a18r42o27m72í17r 78H96l93u59b96e95k 2216160884741

Z mého benzínu nevyjde oblak černého kouře, když přidám plyn, jako z většiny současných dieselu.

+4/0
17.10.2016 13:42







Najdete na iDNES.cz