Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

KOMENTÁŘ: Je staré, ale nevzdám se ho. I když má málo oranžový blinkr

Miluji naše auto. Je to dělník. Jedenáctiletý pracant, který bez řečí převeze šest padesátikilových pytlů krmení pro domácí havěť, a i když si po naložení trošku přidřepne, na jeho výkonu to není poznat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R57o74b40e80r18t 55V11i87l29i35m81o87v42s76k61ý 1209925684578

Autor "objevil ameriku". Mě řízení nevadí, asistenty potřebuji na sále při operaci a ne v autě. Mám naposlouchané zvuky a každý jiný mě v autě ruší. Mám rád, když mám o autě přejled, ale nepotřebuji, aby mě upozorňovalo na každou kravinu. Oranžová kontrolka mě stačí pouze na informaci o nízkém stavu paliva. Jak mám nafouknuté gumy vím, protože když jsou podfouknuté a nebo přehuštěné, tak to poznám. Jak? No praxe, řídím skoro 40 let. Dobře, legálně nějakých 35. Takže nové auto opravdu nechci. Jedno takové mám služební a je to opruz. Pořád něco bliká a cinká, jednou že praskla nějaká žárovka, potom se venku ochladí a najednou si všechno přešteluje, jen abych si všiml, že je venku zima. To sakra vím i bez té ptákoviny. Pak ta záplava oranžových kontrolek....naučil jsem se je ignorovat. Docela začínám chápat lidi, co přelepí palubku a přeruší vedení k bzučáku či co to vydává ty příšerné zvuky. ;-D

+2/0
21.10.2016 8:22

P31a37v30e16l 29N67e24m95e62c 1813881580604

Mám následující zkušenost... Přijedu na STK s vozem v perfektní kondici. Pravidelně ošetřovaný včetně podvozku, nikde kousek rzi. Během pročítání protokolu mne zarazila jedna poznámka ve středně těžkých závadách: "koroze podvozku" !!! Ptám se technika, a on mi okamžitě odpovídá:"No, něco tam napsat musím! Je to starší auto.". Přeloženo:"Musím tam něco napsat, aby tam nebylo prázdno.". Jsou technici STK takto instruováni? Jsou snad placeni od každého řádku zápisu do protokolu? Oktanům zdar!

+5/0
17.10.2016 13:58

M61a86r82t92i18n 17K58a83r22á91s60e27k 9558103498438

Takze jste to auto presta pouzivat, nebo tu "korozi" opravil a jel znova na STK?

0/−3
17.10.2016 15:23

J61i66n64d86ř48i78c64h 36Š68k20o23p92e59k 4475161400765

no jestli to napsal do vážných, tak bych se s ním hádal

Jestli se potřebuje slohově vyřádit tak to má psát do lehkých závad. Případně si koupit brýle

0/0
17.10.2016 17:40

M30a36r55t92i68n 11N84e20b73e18s45k68ý 7876720667742

Když přijedete na STK s autem jakkoli perfektním, většinou vždy budete mít v závadách A něco takhle neškodného.

Pokud to tam technik nenapsal, byl hned podezřelý, že přivřel oko, nebo to auto pustil bez kontroly.

Vždy jsem měl auta ve věku kousek pod věkem veteránským a tyto "závady" v kolonce závad závažnosti "A" jsem takto chápal.

+1/0
18.10.2016 15:30

F62r10a24n33t70i21š81e31k 55S34o97b93o64t34k74a 1847303504350

Proboha a jak procházejí STK starší náklaďáky? Minulý týden jsem projíždel Havlíčkovým Brodem (tedy spíše popojížděl) a dvakrát jsem se natrefil ve frontě za starší náklaďáky. To byla hrůza jak kouřili - tenhle kouř a smrad během postávání ve městě já přece nevyrobím se svým benziňákem ani za tisíce kilometrů. Jak oni projdou - či snad jezdí bez STK???

0/−3
17.10.2016 6:35

D73a92v49i92d 65P78e75n74k 4690288669795

projdou, bo to neměří, vyplní se jenom protokol a je to....běžná věc

0/−4
17.10.2016 12:49

J46i55n28d95ř46i91c16h 15Š18k53o34p47e44k 4125901550485

soulad se kontroluje se stavem platným v době uvedení do provozu.

Tehdy bylo normální, že nafťáky kouřily

+5/0
17.10.2016 17:41

J43i60ř48í 47S47c92h81w22a17c57h 8538944468216

v době uvedení do provozu kouřili mnohem mnohem méně než dnes předvádějí některé Avie či TDI.....kdyby to tehdy bylo v normě, tak bychom se tehdy "udusili".

0/0
20.10.2016 23:02

J12a87k53u60b 48S46t37a37š91e24k 4457269293684

No, jestli to kouří jak Suchoj se zapnutou forsáží, tak to potěš koště. Plíce spoluobčanů vám poděkují.

Ale jinak souhlasím, taky mám rád staré věci a snažím se je využívat, co nejdéle to jde.

+2/0
17.10.2016 0:59

J12a58r62o87m30í35r 36K67r28á42l 4980629454839

Jen 300 tisíc ? Při troše péče není problém najet půl milionu. :-)

+1/0
16.10.2016 22:58

J38a43n 61S19v71e42t31l58i89k 8517529199219

Viděl jsem Octavii se 66kW TDI přivezenou ze Španělska a měla najeto 880000. Kouřila, žrala olej (litr na 1000), ale pořát jezdila a táhla. V původní službě složila v Madridu jako taxi.

+1/0
20.10.2016 13:30

M15a67r34t11i30n 72H23o20r58á93k 9653749204

Článek bez jasného závěru. Koneckonců celé je to takové bez hlavy a paty.

Co vlastně chtěl autor říci?

Raději ať jezdí svým milovaným autem a nic už nepíše.

0/−6
16.10.2016 22:32
Foto

T84o43m69á21š 60S84t10e53i97n57h61ü36b54e86l 2468521673213

Ja som na tom rovnako mam 11 rocne auto a nemenim.. Nasa audinka 1.8T oslavuje 11rokov a nabehala 360 tis km. Stale si veselo pradie, kontroly bez velkych problemov. Po tych rokoch a kilometroch je to uz plnohodnotny clen rodiny :-)

+2/0
16.10.2016 21:58

J45a20n 24H30r10u92z41a 8784888329727

Dávno před focením aut na STK jsem neprošel kvůli oloupané žárovce a nepomohla její okamžitá výměna z rezervy. Prostě chtějí vydělat na opakované STK. Také jsem ji okamžitě změnil a tam co nyní jezdím mě i poštelují světlomety zdarma a nikdo mě kvůli tomu nevyhodí.

+8/0
16.10.2016 10:13

M79a49r94t44i61n 56K86a88r77á89s66e19k 9668173198718

Tak proto mame relativne volny trh s STK - taky chodim k tem s rozumnym pristupem (tj nenachaji projit auto, ktere projit nema, ale kdyz vam nesviti zarovka, tak ji neni problem vymenit, postelujou svetla apod)...

+4/0
16.10.2016 18:04

J74a75n 85H75á66j89e82k 2306636943635

Nevím, ale není opakovaná STK do čtrnácti dnů zdarma?

0/−3
16.10.2016 21:34

J43o75s79e81f 94Š76o80l27t18e65s 8904928390583

Není. Stojí cca 200 Kč

+4/0
16.10.2016 21:39

J63a88r30o77m11í57r 23K89r30á65l 4120139554159

Jak kde. Někde chtějí stovku, jinde až 500 a někde do týdne nic.

+6/0
16.10.2016 23:03

J89a65r74o79m65í92r 53K23r97á17l 4700419854889

Ono záleží na tom, která STK to je. Mně technik doladil světla se slovy: "Přece sem kvůli takové blbině nepojedete ještě jednou". :-)

+7/0
16.10.2016 22:59

H10o16n82z82a 56T27a13r 3109612514622

Seřízení světlometů To mají v popisu práce, ale někteří chtějí peníze navíc Do kapsičky .

Mě při předchozí STK zjistili, že jsem na nějaké díře Dostal takovou pecku do nápravy, že se mi změnila geometrie . Jedna pneu se z vnitřní strany více sjela . Chtěl jsem tam dát na místě plnohodnotnou rezervu, ale pán technik mi zdělil, že mě stejně nepustí ! Ještě ten den jsem si Půjčil kola od známého, a až pak mě pustil . Další den jsem v klidu řešil geometrii a novou gumu .

Jako v každém povolání jsou slušní a méně slušní zaměstnanci, kteří hledají kde zákazníka natáhnout.

+1/0
24.10.2016 22:23

J46i50ř52í 54V23a78v91ř31í74k 7374529895210

Něco je tady v česku špatně. Buď výdělky nebo cena auta. Nebo obojí? Jak se vyřeší? Ekologie? Pan Tomáš Bašanda píše pravdu, ale mnohým se to nelíbí, tak jak smrad z komína mnohým nevadí, než zjistí že mají měsíc do skonu!

+3/−5
16.10.2016 8:37

T36o46m15á50š 90K22u17c68h71a34ř 3897241828291

Stejně je to trochu zázrak, že se slušnějšími auty lze minimálně 10 x objet "po rovníku" zeměkouli. :-)

+6/0
15.10.2016 23:40

J56i38ř12í 89H13l33i27s29n52i10k67o84v38s77k20ý 9203601572251

Staré diesely - rakovinomety. Rakovina plic, astma, alergie, atd.

+5/−14
15.10.2016 23:20

J71a56k20u21b 62M18a49t44ě92j74ů 5255622391405

saze clovek vykasle, mikrocastice nikoliv

+17/0
16.10.2016 0:05

J59a45n 91H72r46u48z66a 8934168939157

Oxidy dusíku také? Tím jsou diesely (a bohužel i přeplňované benziny) charakteristické.

0/0
16.10.2016 10:14

M81a16r83t38i58n 60K72a42r98á20s72e46k 9278493808638

A co jste tim chtel rict? Stary motor chrli do vzduchu vsechno od mikrocasttic po vetsi castice sazi, do toho spoustu toxickych plynu. Moderni motor nevypousti prakticky zadne vetsi castice, omezene mnozstvi mikrocastic a nesrovnatelne mene toxickych plynu. Nebo patrite mezi ty experty, co si mysli, ze filtr pevnych castic rozbiji saze na mikrovastice?

+2/−4
16.10.2016 17:56

J88a33r54o36m47í38r 53K77r42á27l 4470249184589

Filtr zadrží velké částice a spálí je na menší, co projdou filtrem. Nevím, zda je to nějaká výhra.

+3/0
16.10.2016 23:02

J77i49ř26í 16H79l12i64s15n44i23k52o29v40s29k86ý 9983741332641

Nefandil bych si. Hornické plíce byly plné uhelného prachu, i když vykašlávali tuny prachu. Prostě nikdy nejde vykašlat vše ven.

0/0
16.10.2016 23:20

J83i76ř69í 61E66r67b53e61n 1153954406237

Co je špatného na takovém fordu/peugeotu z roku 2004 s motorem 1.6 TDCi splňujícím Euro 3?

+4/0
16.10.2016 8:30

J57a33n 49H42á32j30e20k 2686786983825

Euro 3 nevyžaduje filtr pevných částic, u Peugota FAP, u koncernu DPF. A právě ty pevný částice, saze, mikro částice, způsobují rakovinu plic. Takže v zimě nastartovat, vyjet před garáž, nechat běžet je fakt dobrý zpusob, jak zvýšit šanci na pojistné plnění. :-( no, ale když to má tak skvělou spotřebu, tak nekupko, že.

Euro 3 jsem už poslal dál.

+1/−1
16.10.2016 21:40

J88o41s82e27f 96V34a90l42a 9520233583333

jenomze 90% mikrocastic nepochazi z provozu dieselovych motoru osobnich aut. Takze Euro 3 nebo 6 je jedno. Vetsina mikrocastic pochazi z pevnych topenist, uhelnych elektraren, oderu pneumatik a z jinych dieselovych motoru, terba nakladnich aut, lokomotiv a z vyfuku benzinovych motoru s primym vstrikem !!.

+3/0
16.10.2016 22:27

J80i17ř86í 58H48l36i50s58n19i13k98o93v95s89k86ý 9633781632631

Pokud bydlíte u cesty nebo chodíte u cesty, Vaše plíce a krev je plná sazí různé veikosti z dieselů.

0/0
16.10.2016 23:19

R85o84s93t80i30s83l49a55v 37C24h62v86í98l97a 5982678343445

Mam Toyotu Avensis r.v.: 1998. Vlastnim ho od roku 2004 a za tu dobu každy rok jen vyměna oleje a filtru. Jedenkrat brzdy a rozvody po 200 tisicich. Jinak nic. Momentalne najeto 315000 a v poho. Tak proc ho vyhazovat a menit za dnesni plecky co nic nevydrží.

+4/0
15.10.2016 23:01

J70i71ř42í 38E49r72b84e41n 1883304166467

Podobné řeči jsem slýchal i v tom roce 1998: "Dnešní auta jsou nacpaná elektronikou a nic nevydrží, to dvacet let starý mercedes je jiná škola!"

+2/−1
16.10.2016 8:24
Foto

R37o62m87a59n 72K48o86z36e66l 4747976793224

Nebo si pamatuju na tvrzení, že s felicií končí kapitola udělej si sám a už si na ní člověk nic neopraví. :-)

0/0
16.10.2016 20:29

M44a55r25t98i94n 95N32e61b28e17s90k31ý 7576450307942

Což byla jaksi pravda.

Samozřejmě vždycky bylo plno lidí, kteří nedokázali ani vyměnit kolo, ale do Favorita/Feldy se mohl pustit průměrný absolvent jakéhokoli učňáku a alespoň trochu techničtějších středních škol.

+3/0
18.10.2016 15:43
Foto

R87o93m28a49n 89K85o98z97e49l 4357606803974

Tak to bylo myšleno tak, že oproti dřívějším škodovkám je felicia šíleně složitá a vyžaduje servis, do Afriky ji dováželi dokonce s karburátorem, protože se vstřikováním by si tam neporadili.

0/0
18.10.2016 16:38

J77e95n73d61a 25V15r27a69n42i92k 6341836846191

Tak to já mám 3 roky starou Octavia 3 1.6 tdi.... necelých 100 tis a už tam je 4 EGR ventil, z převodovky se ozývají rány a .... a na kulanci škoda absolutně nepřistoupí... takže více takových starých dělníků!

+8/0
15.10.2016 22:19

J55i96ř38í 25S13c66h41w77a79c78h 8408314578566

nemáš to podtáčet.....;-)

+9/−1
15.10.2016 22:27

J26i59ř69í 45S50c62h49w20a27c68h 8418404138356

no nejlépe srovnat jednoho starýho dělníka co přežil s jedním novým co se zrovna "podělal"....

Ty si snad myslíš, že žádný starší auto se nepodělalo třeba v 50.000? No to víš, že ano, jen o tom dnes jaksi nikdo moc nemluví....;-)

+2/−1
15.10.2016 22:35

M55i11c93h64a14l 76N53a11j21m19a57n 7239663986260

Měl jsem Octavii II s legendárním 1,9 TDI-PD 77 Kw, najel jsem s ní přes 300 tis. km. Nyní mám Octavii II po fl s 1,6 TDI 77 Kw a najeto necelých 200 tis. km.

- spotřeba je srovnatelná

- novější 1,6 má jemnější, příjemnější chod

Nic zatím nenasvědčuje tomu, že by i ta 1,6 neměla zvládnout 300 tis. km.

0/0
15.10.2016 23:15

P94e31t92r 56Č69e52r81m32á88k 9428315689440

Tak 1.9 najela bežně milion (bez ohledu na to co svítilo na tachometru)...

+3/0
15.10.2016 23:28

M78i68c83h72a63l 15N31a77j83m74a26n 7809123246470

Tak motor milion možná jo, ale ten zbytek auta už na to nestačil.........

0/0
15.10.2016 23:31

P60e86t36r 95Č49e93r32m46á47k 9828425819720

To je jiná samozřejmě jiná věc ;-)

+1/0
15.10.2016 23:42

J77i14n31d82ř17i19c31h 51Š35k84o59p60e77k 4485201560755

no jasně, nesměl by se ten milion najíždět 30, 40 let

0/0
16.10.2016 13:37

M74a66r37t43i71n 11K16a35r29á50s56e32k 9458883308328

Mame ve firme destiky Octavii 1,6 tdi (predtim 1,9, octavie jsme brali vzdycky), co se tyce problemy s auty, tak nepozorujeme zadne meritelne zmeny (obcas se nektere auto vysype, ale jde spise o vzacnost). Mame ve flotile u Octavii druhe generace s najetymi vice nez 500 000km, auto potrebovali par oprav, ale nic krvave draheho, funguje porad)....

+1/0
16.10.2016 18:03

J58a98r78o52m43í72r 92H91l95u34b12e75k 2446710544211

Mam podobne auto, jeste starsi a taky se jej nezbavim, dokud to pujde. Ty dnesni sroty jsou navonena bida.

+20/−1
15.10.2016 21:39

T89o70m17á74š 54B38a15š13a25n56d87a 2672749292880

Zatímco ty staré šroty jsou smdutá bída, co zamořuje ovzduší ostatním.

+4/−14
15.10.2016 22:10

J94a39r37o29m48í40r 13H42l12u73b44e47k 2466980394891

Z mého benzínu nevyjde oblak černého kouře, když přidám plyn, jako z většiny současných dieselu.

+4/0
17.10.2016 13:42



Najdete na iDNES.cz