Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

KOMENTÁŘ: Je staré, ale nevzdám se ho. I když má málo oranžový blinkr

Miluji naše auto. Je to dělník. Jedenáctiletý pracant, který bez řečí převeze šest padesátikilových pytlů krmení pro domácí havěť, a i když si po naložení trošku přidřepne, na jeho výkonu to není poznat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R93o56b70e57r21t 90V43i75l44i27m26o54v67s15k87ý 1219195394578

Autor "objevil ameriku". Mě řízení nevadí, asistenty potřebuji na sále při operaci a ne v autě. Mám naposlouchané zvuky a každý jiný mě v autě ruší. Mám rád, když mám o autě přejled, ale nepotřebuji, aby mě upozorňovalo na každou kravinu. Oranžová kontrolka mě stačí pouze na informaci o nízkém stavu paliva. Jak mám nafouknuté gumy vím, protože když jsou podfouknuté a nebo přehuštěné, tak to poznám. Jak? No praxe, řídím skoro 40 let. Dobře, legálně nějakých 35. Takže nové auto opravdu nechci. Jedno takové mám služební a je to opruz. Pořád něco bliká a cinká, jednou že praskla nějaká žárovka, potom se venku ochladí a najednou si všechno přešteluje, jen abych si všiml, že je venku zima. To sakra vím i bez té ptákoviny. Pak ta záplava oranžových kontrolek....naučil jsem se je ignorovat. Docela začínám chápat lidi, co přelepí palubku a přeruší vedení k bzučáku či co to vydává ty příšerné zvuky. ;-D

+2/0
21.10.2016 8:22

P79a18v91e60l 56N33e91m75e20c 1433411170224

Mám následující zkušenost... Přijedu na STK s vozem v perfektní kondici. Pravidelně ošetřovaný včetně podvozku, nikde kousek rzi. Během pročítání protokolu mne zarazila jedna poznámka ve středně těžkých závadách: "koroze podvozku" !!! Ptám se technika, a on mi okamžitě odpovídá:"No, něco tam napsat musím! Je to starší auto.". Přeloženo:"Musím tam něco napsat, aby tam nebylo prázdno.". Jsou technici STK takto instruováni? Jsou snad placeni od každého řádku zápisu do protokolu? Oktanům zdar!

+5/0
17.10.2016 13:58

M22a53r37t11i98n 23K54a48r39á57s29e98k 9378523408888

Takze jste to auto presta pouzivat, nebo tu "korozi" opravil a jel znova na STK?

0/−3
17.10.2016 15:23

J18i96n49d24ř48i78c95h 63Š67k51o98p33e82k 4845461540865

no jestli to napsal do vážných, tak bych se s ním hádal

Jestli se potřebuje slohově vyřádit tak to má psát do lehkých závad. Případně si koupit brýle

0/0
17.10.2016 17:40

M34a58r52t26i14n 52N16e91b47e12s83k61ý 7286900447132

Když přijedete na STK s autem jakkoli perfektním, většinou vždy budete mít v závadách A něco takhle neškodného.

Pokud to tam technik nenapsal, byl hned podezřelý, že přivřel oko, nebo to auto pustil bez kontroly.

Vždy jsem měl auta ve věku kousek pod věkem veteránským a tyto "závady" v kolonce závad závažnosti "A" jsem takto chápal.

+1/0
18.10.2016 15:30

F40r65a80n44t70i41š85e58k 61S82o89b79o41t48k80a 1817713574780

Proboha a jak procházejí STK starší náklaďáky? Minulý týden jsem projíždel Havlíčkovým Brodem (tedy spíše popojížděl) a dvakrát jsem se natrefil ve frontě za starší náklaďáky. To byla hrůza jak kouřili - tenhle kouř a smrad během postávání ve městě já přece nevyrobím se svým benziňákem ani za tisíce kilometrů. Jak oni projdou - či snad jezdí bez STK???

0/−3
17.10.2016 6:35

D92a35v27i98d 93P11e56n91k 4100448559545

projdou, bo to neměří, vyplní se jenom protokol a je to....běžná věc

0/−4
17.10.2016 12:49

J56i81n30d98ř76i96c88h 83Š80k36o72p71e55k 4825711220685

soulad se kontroluje se stavem platným v době uvedení do provozu.

Tehdy bylo normální, že nafťáky kouřily

+5/0
17.10.2016 17:41

J73i34ř62í 79S20c17h36w47a39c62h 8448764398396

v době uvedení do provozu kouřili mnohem mnohem méně než dnes předvádějí některé Avie či TDI.....kdyby to tehdy bylo v normě, tak bychom se tehdy "udusili".

0/0
20.10.2016 23:02

J43a34k83u66b 59S81t94a59š88e18k 4547899363324

No, jestli to kouří jak Suchoj se zapnutou forsáží, tak to potěš koště. Plíce spoluobčanů vám poděkují.

Ale jinak souhlasím, taky mám rád staré věci a snažím se je využívat, co nejdéle to jde.

+2/0
17.10.2016 0:59

J33a77r44o88m67í12r 97K24r56á46l 4380849714189

Jen 300 tisíc ? Při troše péče není problém najet půl milionu. :-)

+1/0
16.10.2016 22:58

J53a83n 66S46v72e72t61l14i89k 8647499899549

Viděl jsem Octavii se 66kW TDI přivezenou ze Španělska a měla najeto 880000. Kouřila, žrala olej (litr na 1000), ale pořát jezdila a táhla. V původní službě složila v Madridu jako taxi.

+1/0
20.10.2016 13:30

M10a39r86t18i40n 92H89o65r50á94k 9193409924

Článek bez jasného závěru. Koneckonců celé je to takové bez hlavy a paty.

Co vlastně chtěl autor říci?

Raději ať jezdí svým milovaným autem a nic už nepíše.

0/−6
16.10.2016 22:32
Foto

T61o90m13á94š 45S13t30e74i58n37h16ü58b74e51l 2588601263393

Ja som na tom rovnako mam 11 rocne auto a nemenim.. Nasa audinka 1.8T oslavuje 11rokov a nabehala 360 tis km. Stale si veselo pradie, kontroly bez velkych problemov. Po tych rokoch a kilometroch je to uz plnohodnotny clen rodiny :-)

+2/0
16.10.2016 21:58

J97a12n 62H18r68u55z17a 8514758419257

Dávno před focením aut na STK jsem neprošel kvůli oloupané žárovce a nepomohla její okamžitá výměna z rezervy. Prostě chtějí vydělat na opakované STK. Také jsem ji okamžitě změnil a tam co nyní jezdím mě i poštelují světlomety zdarma a nikdo mě kvůli tomu nevyhodí.

+8/0
16.10.2016 10:13

M63a27r25t51i63n 41K68a51r97á61s53e54k 9518793638378

Tak proto mame relativne volny trh s STK - taky chodim k tem s rozumnym pristupem (tj nenachaji projit auto, ktere projit nema, ale kdyz vam nesviti zarovka, tak ji neni problem vymenit, postelujou svetla apod)...

+4/0
16.10.2016 18:04

J79a33n 44H24á24j91e44k 2926116933595

Nevím, ale není opakovaná STK do čtrnácti dnů zdarma?

0/−3
16.10.2016 21:34

J38o94s36e88f 95Š78o97l27t21e52s 8404588100933

Není. Stojí cca 200 Kč

+4/0
16.10.2016 21:39

J29a56r86o98m50í19r 62K27r74á52l 4230959174809

Jak kde. Někde chtějí stovku, jinde až 500 a někde do týdne nic.

+6/0
16.10.2016 23:03

J48a12r33o16m69í40r 73K91r69á66l 4270649544119

Ono záleží na tom, která STK to je. Mně technik doladil světla se slovy: "Přece sem kvůli takové blbině nepojedete ještě jednou". :-)

+7/0
16.10.2016 22:59

H65o20n68z80a 13T65a24r 3969252454232

Seřízení světlometů To mají v popisu práce, ale někteří chtějí peníze navíc Do kapsičky .

Mě při předchozí STK zjistili, že jsem na nějaké díře Dostal takovou pecku do nápravy, že se mi změnila geometrie . Jedna pneu se z vnitřní strany více sjela . Chtěl jsem tam dát na místě plnohodnotnou rezervu, ale pán technik mi zdělil, že mě stejně nepustí ! Ještě ten den jsem si Půjčil kola od známého, a až pak mě pustil . Další den jsem v klidu řešil geometrii a novou gumu .

Jako v každém povolání jsou slušní a méně slušní zaměstnanci, kteří hledají kde zákazníka natáhnout.

+1/0
24.10.2016 22:23

J93i18ř29í 41V18a23v52ř65í12k 7204409145370

Něco je tady v česku špatně. Buď výdělky nebo cena auta. Nebo obojí? Jak se vyřeší? Ekologie? Pan Tomáš Bašanda píše pravdu, ale mnohým se to nelíbí, tak jak smrad z komína mnohým nevadí, než zjistí že mají měsíc do skonu!

+3/−5
16.10.2016 8:37

T35o92m33á87š 81K94u39c82h90a97ř 3717731868131

Stejně je to trochu zázrak, že se slušnějšími auty lze minimálně 10 x objet "po rovníku" zeměkouli. :-)

+6/0
15.10.2016 23:40

J36i35ř76í 81H87l35i90s34n26i79k82o50v35s18k50ý 9123451622981

Staré diesely - rakovinomety. Rakovina plic, astma, alergie, atd.

+5/−14
15.10.2016 23:20

J75a39k31u72b 36M62a28t64ě35j37ů 5425452481655

saze clovek vykasle, mikrocastice nikoliv

+17/0
16.10.2016 0:05

J61a74n 83H62r31u49z98a 8124988719127

Oxidy dusíku také? Tím jsou diesely (a bohužel i přeplňované benziny) charakteristické.

0/0
16.10.2016 10:14

M21a87r57t81i56n 69K38a33r13á98s57e11k 9528653628638

A co jste tim chtel rict? Stary motor chrli do vzduchu vsechno od mikrocasttic po vetsi castice sazi, do toho spoustu toxickych plynu. Moderni motor nevypousti prakticky zadne vetsi castice, omezene mnozstvi mikrocastic a nesrovnatelne mene toxickych plynu. Nebo patrite mezi ty experty, co si mysli, ze filtr pevnych castic rozbiji saze na mikrovastice?

+2/−4
16.10.2016 17:56

J70a97r25o57m23í91r 71K11r45á82l 4870249734559

Filtr zadrží velké částice a spálí je na menší, co projdou filtrem. Nevím, zda je to nějaká výhra.

+3/0
16.10.2016 23:02

J35i40ř28í 73H64l60i16s75n76i54k85o75v20s41k58ý 9753351612771

Nefandil bych si. Hornické plíce byly plné uhelného prachu, i když vykašlávali tuny prachu. Prostě nikdy nejde vykašlat vše ven.

0/0
16.10.2016 23:20

J46i47ř37í 72E85r62b73e65n 1203544336557

Co je špatného na takovém fordu/peugeotu z roku 2004 s motorem 1.6 TDCi splňujícím Euro 3?

+4/0
16.10.2016 8:30

J45a87n 34H12á74j22e46k 2876986203905

Euro 3 nevyžaduje filtr pevných částic, u Peugota FAP, u koncernu DPF. A právě ty pevný částice, saze, mikro částice, způsobují rakovinu plic. Takže v zimě nastartovat, vyjet před garáž, nechat běžet je fakt dobrý zpusob, jak zvýšit šanci na pojistné plnění. :-( no, ale když to má tak skvělou spotřebu, tak nekupko, že.

Euro 3 jsem už poslal dál.

+1/−1
16.10.2016 21:40

J48o80s68e15f 95V90a14l33a 9220883223763

jenomze 90% mikrocastic nepochazi z provozu dieselovych motoru osobnich aut. Takze Euro 3 nebo 6 je jedno. Vetsina mikrocastic pochazi z pevnych topenist, uhelnych elektraren, oderu pneumatik a z jinych dieselovych motoru, terba nakladnich aut, lokomotiv a z vyfuku benzinovych motoru s primym vstrikem !!.

+3/0
16.10.2016 22:27

J51i92ř80í 46H90l73i53s12n21i44k40o51v63s95k69ý 9503331852651

Pokud bydlíte u cesty nebo chodíte u cesty, Vaše plíce a krev je plná sazí různé veikosti z dieselů.

0/0
16.10.2016 23:19

R45o57s48t26i81s47l81a15v 59C23h63v29í31l33a 5982228343335

Mam Toyotu Avensis r.v.: 1998. Vlastnim ho od roku 2004 a za tu dobu každy rok jen vyměna oleje a filtru. Jedenkrat brzdy a rozvody po 200 tisicich. Jinak nic. Momentalne najeto 315000 a v poho. Tak proc ho vyhazovat a menit za dnesni plecky co nic nevydrží.

+4/0
15.10.2016 23:01

J28i65ř51í 18E46r47b46e68n 1333744546367

Podobné řeči jsem slýchal i v tom roce 1998: "Dnešní auta jsou nacpaná elektronikou a nic nevydrží, to dvacet let starý mercedes je jiná škola!"

+2/−1
16.10.2016 8:24
Foto

R18o63m70a64n 36K21o16z45e41l 4297196353704

Nebo si pamatuju na tvrzení, že s felicií končí kapitola udělej si sám a už si na ní člověk nic neopraví. :-)

0/0
16.10.2016 20:29

M95a61r30t76i31n 42N71e70b38e98s62k47ý 7786150407792

Což byla jaksi pravda.

Samozřejmě vždycky bylo plno lidí, kteří nedokázali ani vyměnit kolo, ale do Favorita/Feldy se mohl pustit průměrný absolvent jakéhokoli učňáku a alespoň trochu techničtějších středních škol.

+3/0
18.10.2016 15:43
Foto

R43o11m22a81n 83K68o36z21e67l 4617446843224

Tak to bylo myšleno tak, že oproti dřívějším škodovkám je felicia šíleně složitá a vyžaduje servis, do Afriky ji dováželi dokonce s karburátorem, protože se vstřikováním by si tam neporadili.

0/0
18.10.2016 16:38

J74e34n58d24a 76V61r50a19n73i19k 6361526856451

Tak to já mám 3 roky starou Octavia 3 1.6 tdi.... necelých 100 tis a už tam je 4 EGR ventil, z převodovky se ozývají rány a .... a na kulanci škoda absolutně nepřistoupí... takže více takových starých dělníků!

+8/0
15.10.2016 22:19

J64i54ř82í 41S69c67h60w15a77c86h 8468414758746

nemáš to podtáčet.....;-)

+9/−1
15.10.2016 22:27

J29i78ř21í 48S89c52h32w82a33c84h 8278354398506

no nejlépe srovnat jednoho starýho dělníka co přežil s jedním novým co se zrovna "podělal"....

Ty si snad myslíš, že žádný starší auto se nepodělalo třeba v 50.000? No to víš, že ano, jen o tom dnes jaksi nikdo moc nemluví....;-)

+2/−1
15.10.2016 22:35
Foto

M55i22c29h36a65l 88N78a37j18m80a55n 7699783166730

Měl jsem Octavii II s legendárním 1,9 TDI-PD 77 Kw, najel jsem s ní přes 300 tis. km. Nyní mám Octavii II po fl s 1,6 TDI 77 Kw a najeto necelých 200 tis. km.

- spotřeba je srovnatelná

- novější 1,6 má jemnější, příjemnější chod

Nic zatím nenasvědčuje tomu, že by i ta 1,6 neměla zvládnout 300 tis. km.

0/0
15.10.2016 23:15

P52e45t89r 25Č19e43r98m88á56k 9408475549210

Tak 1.9 najela bežně milion (bez ohledu na to co svítilo na tachometru)...

+3/0
15.10.2016 23:28
Foto

M32i10c18h83a50l 34N75a37j40m33a21n 7499183396100

Tak motor milion možná jo, ale ten zbytek auta už na to nestačil.........

0/0
15.10.2016 23:31

P82e39t18r 95Č62e13r26m21á73k 9898495359460

To je jiná samozřejmě jiná věc ;-)

+1/0
15.10.2016 23:42

J78i30n46d19ř57i40c82h 96Š58k55o60p94e65k 4485761180585

no jasně, nesměl by se ten milion najíždět 30, 40 let

0/0
16.10.2016 13:37

M90a96r93t89i59n 56K57a17r46á25s69e95k 9908713758448

Mame ve firme destiky Octavii 1,6 tdi (predtim 1,9, octavie jsme brali vzdycky), co se tyce problemy s auty, tak nepozorujeme zadne meritelne zmeny (obcas se nektere auto vysype, ale jde spise o vzacnost). Mame ve flotile u Octavii druhe generace s najetymi vice nez 500 000km, auto potrebovali par oprav, ale nic krvave draheho, funguje porad)....

+1/0
16.10.2016 18:03
Foto

J35a11r92o54m90í13r 98H81l68u10b42e59k 2496110184601

Mam podobne auto, jeste starsi a taky se jej nezbavim, dokud to pujde. Ty dnesni sroty jsou navonena bida.

+20/−1
15.10.2016 21:39

T71o96m81á89š 44B49a83š40a86n61d10a 2332469812880

Zatímco ty staré šroty jsou smdutá bída, co zamořuje ovzduší ostatním.

+4/−14
15.10.2016 22:10
Foto

J59a69r32o88m14í50r 17H65l46u16b90e89k 2766860564731

Z mého benzínu nevyjde oblak černého kouře, když přidám plyn, jako z většiny současných dieselu.

+4/0
17.10.2016 13:42







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.