Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nové BMW 5 odhaleno. Manuální převodovku už má jen jedna verze

Nové BMW řady 5 se představuje bez velké pompy. Organizátoři právě probíhajícího autosalonu v Paříži ostrouhali, nová generace důležitého modelu se odhalila jen na internetu. Chcete lepší důkaz, že automobilky už neberou autosalony moc vážně?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M60i48r68o97s51l17a50v 70S35t13e85i36n61e13r 4850442330956

Sedmička byla vždy otázka prestiže, ale množství dosáhla jenom pětka, trojka spíš u soukromníků. Vydělává se hlavně na trojce, ale i pětka BMW uživí.

Pětka na podvozku sedmičky je dost podstatný krok vpřed, 190 koní z dvou litrů už dost na hraně, může na to doplatit trvanlivost. Benzinový čtyřváleček bude nejspíš nejprodávanější model, 400 koní jenom ukázka, co BMW umí.

0/0
16.10.2016 21:22
Foto

M65i48r36o31s86l90a76v 10S11t51e73i56n22e15r 4690952960706

Na cenu zřejmě zapůsobí zadní náprava u x- verze- homokinetické klouby a natáčení do zatáčky. Projeví se později na nákladech na provoz u více, než pětiletých vozů.

0/0
16.10.2016 21:28

J15i11ř71í 95E71r79b54e24n 1873714256737

Vždyť vypadají všechny pořád na jedno brdo.

0/0
15.10.2016 16:43
Foto

M94a13r65t23i49n 17B87u38s61e76k 8306513151970

To není pravda. Podívejte se na model 2004-2010

0/0
15.10.2016 21:05

T96o77m89á80š 66D65v16o24ř39á31k 7345686757561

Kdyby nepsali že je to nové 5er, tak jsem to málem ani nepoznal...:-/

0/0
15.10.2016 9:22

D76a71n12i15e83l 36P56a70n90e98k 6642611182670

Od BMW bych čekal daleko promakanější prezentaci vozu...

0/0
14.10.2016 23:15

R19a37d80i30m 89S73v82o75b34o17d15a 9593679796732

no ja nevim, 5 byla posledni rada ktera se mi jeste libila. a tato nova 5 se dizajnove vydala stejnym smerem jako 3. takzeRv

0/0
14.10.2016 19:18

P43a88v79e41l 41P60o89s74p25í66š78i51l 3361854903255

jakej je rozdil mezi soucasnou trojkou a 5kou? skoro zadnej, jen ve velikosti a par detailech.. a jaky je rozdil mezi novou 5kou a soucasnou 5kou? taky skoro zadnej. aneb najdi 5 rozdilu

+1/0
15.10.2016 1:49

T14o56m47á15š 11D50v14o77ř12á72k 7115466947101

Máte pravdu, ale hlavní rozdíl bych viděl při placení...:-P

0/0
15.10.2016 9:23

O34t67a75k95a57r 20F84u30k76a 8171293621644

nejlepší je hledat rozdíly mezi 3, 4 a 5 ;-D tu cenťáček, tam cenťáček a to je všechno

0/0
18.10.2016 15:51

T62o21m32á56š 89K43u90c10h12a30ř 3747711928831

Miluji klasická konzervativní auta. To auto udělali pro lidi, jako jsem já. Je tu jediný problém. Lidi jako já tolik peněz za auto nevyhodí. ;-)

0/−1
14.10.2016 19:04

T11o38m67á59š 52L79u25d41v20í74k 1390387794402

BMW by se mělo vzpamatovat... Nejhorší co mohli udělat je neudělat nic což se jim podařilo. Už teď prodávají téměř výhradně jen SUV. Za pár let můžou dopadnout stejně jako Volvo a prodávat jen modely X.

0/−1
14.10.2016 17:33

V83a79c40l85a48v 84M50e66d78e26k 5201132135985

tak nevím, Bavoráky jsou už dlouho auta, která se mi líbí zvenku, ale jsou mi extrémně nesympatická v interiéru. Obzvlášť ta páka automatu je extrémně ohavná.

+1/−1
14.10.2016 12:28

G32a47b11r34i63e35l 82M90a18r56c75e81l 6493300106574

To je dobre. Ja to mam presne naopak. :-)

+2/0
14.10.2016 14:25

P26e60t62r 60M26a31r88e87č32e17k 1433441599508

Poslední generace vypadají podle mne naopak konečně zase k světu. Jak zvenčí tak zevnitř. To co vyráběli mezi roky 2004 a 20012 byl hnus na druhou. Pětky kompletně a trojky hlavně uvnitř. Takže zamne současným modelům R^!!

+1/0
14.10.2016 21:23

P48a48v75e25l 19P72o73s15p73í54š56i91l 3701824193655

bmw vevnitr je straslivej prumer. vlastnim trojku z roku 2015

0/0
15.10.2016 1:50

J45a29n 66K31o98n59v50a51l82i10n57k22a 5110561911485

S tím naprostou souhlasím. Nejpropastnější rozdíl byl mezi e39 a e60. Od té doby se mi palubovky pětek nelíbí.

0/0
17.10.2016 14:06

P41e66t17r 36S16t33r20a37k82a 9217867185143

Nize nekdo psal, ze BMW interier je porad stejny... Ano, opravdu v nem nebylo moc radikalnich zmen. Na druhou stranu je vse neuveritelne uzivatelsky prijemne. Mam jak BMW, tak i Mercedes. BMW u me co do funkcnosti ovladani jasne vitezi. Kdyz porovnam 5 a E tak byt se Mercedes snazil v ramci E zapusobit na mlade ridice, mnoho veci je jen "pozlatko" a uvnitr je to stale to same auto pro starsi ridice, pouze libive prekryte.

0/0
14.10.2016 2:33

J33i59n16d78ř65i70c23h 76M37i51t88t97e33r 6424195241606

Jsem starej, ale Mercedesu pořád nemohu přijít nachuť. Poslední dobou se ale velmi zlepšili, pokud jde o design. Už se mi občas některý líbí, třeba AMG-GT to je krasavec. Jiné modely C, E a S mi přijdou nějak ohnuté jako rohlík, jako by je někdo ohnul přes koleno. BMW má sportovní švih,líbí se mi víc.

+1/0
14.10.2016 14:19

P13e26t61r 17M60a14r74e81č59e22k 1193391479878

Přesně tak! Ta silueta C.E.S. je šílená :-P a vůbec ten celý design. Snad krom samotné masky. Ale některým metroušům se to evidentně líbí. :-)

0/0
14.10.2016 21:25
Foto

M71a42r47t58i49n 51B43u44s85e78k 8706133251280

Líbí se mi, jak ladně upravili stávající design a přidali do něj trošku klasiky z modelu který se vyráběl do roku 2003. Už se moc těším na kombík. R^

0/0
14.10.2016 2:03

M38i81r89o11s22l32a18v 69H55r95u72š55k40a 2955168589143

Souhlas, jen nejak nemůžu najít tu trošku klasiky z E39. Mmj. ta se vyráběla do 2004 ��

0/0
14.10.2016 4:01
Foto

M47a89r63t26i65n 85B83u68s71e27k 8676403821450

tou troskou klasiky mam na mysli kapot, silnejsi chromove ramecky na masce a hlavne silnejsi pruh na strane pod okny. Tesim se na nej moc. Podle me je F11 nejkrasnejsi kombik.

0/0
14.10.2016 13:20

Z57d87e56n53ě76k 32M17o26r25á78v12e85k 5507858928203

No a pro poctivou benzínovou atmosféru už taky musíme jinam.

+3/0
13.10.2016 23:30

D46a37v37i74d 32B22r61a11d72á95č 2157414508145

Jenže kam? Možností moc nezbývá. Lexus, ...

0/0
14.10.2016 19:31

Z49d38e71n59ě24k 66M83o52r39á35v95e31k 5737838248783

Mazda má sice v šestce jen čtyřválce, ale zatím objem turbem nenahrazujou.

0/0
17.10.2016 11:22

J44i97ř74í 60S79c39h13w18a22c44h 8368544798806

a co je na turbobenzínu nepoctivého?

0/0
14.10.2016 21:07

T26o74m74á20š 39D72v23o89ř70á35k 7365936977111

Objem ničím nenahradíš?

0/0
15.10.2016 9:25

J77i11ř47í 76S85c93h60w17a65c88h 8348194358636

Turbem objem nahradíš naprosto v pohodě...

0/0
15.10.2016 13:10

M46a79r40t38i71n 57V19o30j55á63č54e51k 9643537371486

BMW to nebude prodávat s 1,6kou

0/0
16.10.2016 12:01

J34i84ř40í 12S40c21h95w58a67c85h 8298194198856

v 5XX ne, ale v nižších řadách maji tříhrnkový 1.5 ;-)

0/0
17.10.2016 11:55

Z85d29e46n59ě52k 89M94o96r31á50v90e56k 5547838328443

Především problém při potřebě rychlého přechodu z nízkého výkonu do vysokého.

0/0
17.10.2016 11:20

J38i17ř79í 27S63c48h77w33a33c35h 8828804698856

to je hodně diskutabilní. Tento problém dnes mají jen turbomotory letitých konstrukcí s velkým turbem.... u většiny moderních konstrukcí se naopak výkon dostaví dříve (při nižších otáčkách) jak u atmo motoru, který obvykle vyžaduje podřadit a dostat motor do vyšších otáček, aby stačil tomu turbu.

0/0
17.10.2016 12:15

Z38d10e21n69ě77k 34M14o15r10á46v53e37k 5637898208823

Jo, motory s menším turbem nastupují rychleji, ale ne tak rychle jako atmosféra, což sice většině lidí nevadí. Nicméně se už pak chovají jako diesel, kdy poměrně rychle vadnou a nad 5000 otáček je nemá smysl točit. Místo výkonové špičky pak následuje trápení. Řešením jsou pak dvě různě velká turba, což zvyšuje nároky na řízení motoru a celkově složitá konstrukce zavání poruchovostí. A zdaleka už takové motory nejsou tak "blbuvzdorné" jako bývaly atmosféry.

0/0
17.10.2016 12:21

T66o21m36á33š 57Z22e39m91a31n 3465508234365

Nějak nechápu manuál jen u nejhoršího nafťáku - spíše bych ho čekal u benzínového šestiválce jako "drivers edition" pro zkušené řidiče, kteří si chtějí jízdu užít.

Automat bych naopak tlačil už od nejlevnějších základních motorů - přeci jen je vhodnější pro lidi, kteří autům nerozumí a naopak ocení, když jim něco s náročným řízením pomůže.

0/−1
13.10.2016 22:46

P27a16v23e36l 45S21t90a45v83j16a96n39í33k 6168425727361

Bože můj... Kolik let už není u F1 manuál? Já si v autě můžu řadit jak chci naprosto bez problémů, ale když řadit nechci,m tak zkrátka jedu a neřadím. Proč bych s tím měl furt kvedlat v městský koloně?

+4/0
13.10.2016 22:58

T84o87m22á49š 68Z71e54m46a38n 3265708294475

F1 se jezdí pro maximální výkon, ne pro maximální požitek z jízdy pro řidiče..

0/0
14.10.2016 18:10

O40t83a89k77a82r 39F39u11k27a 8771283461814

bože, co je tohle za blábol? "přeci jen je vhodnější pro lidi, kteří autům nerozumí"? manuál je přežitek, minulost, kterou drží jen konzervativní evropa, logika v tom žádná není. užívání si jízdy nijak nesouvisí s mačkáním spojky a manuálním řazení rychlostí pomocí páky. udělejte si přehled top aut, pro "požitek z jízdy", kolik z nich nabízí manuál

+1/−1
14.10.2016 20:11

M15a38r92e34k 15Š95o28r94f 9617626100859

Běžte se někdy projet v nějakém klasickém řidičském autě, jako je třeba vzduchem chlazená 911, ať víte o čem je požitek z jízdy a že je naopak velmi spojený s manuálním řazením... Jenže dneska už 99% lidí nedokáže dát ani meziplyn.

0/0
17.10.2016 12:56

P58a44v67e88l 16S94t30a25v45j74a23n49í54k 6338135427351

Dobrá, auto na blbnutí, ale když se prakticky denně ponořím do městského provozu, tak mi 3.2 litru s automatem plně vyhovuje. Opravdu nepotřebuju kvedlat.

0/0
17.10.2016 19:07

O19t92a13k85a65r 26F52u14k20a 8731113521774

běžte se někdy proletět dvojplošníkem, ať víte, co je to požitek z létání. nebo parní lokomotivou. to je přesně to, co jsem napsal - evropa trpí konzervatismem spojeným s neustálou nostalgií. práskl jste to na sebe tím zdůrazněním vzduchem chlazeného porsche. technologie jsou dál, manuál prostě nedává smysl, můžete se bránit zuby nehty, jezdit z trucu manuálem do smrti a nadávat, že nová auta už neposkytují ten správný požitek, nebo někdy zkusit sednout do moderního auta s automatem a po 1000km jízdě si připustit, že to bylo náramné svezení. zavzpomínat si, nic proti, doma je veteránů dost, poslední kousek je skvělý zážitek, renault alpine V6 GT, nicméně na normální ježdění to prostě není, jen to chce odvahu připustit

+1/0
18.10.2016 15:50

P30e88t91r 33S93u71c21h21ý 1828979304456

Asi jsem moc staromódní, ale auto s automatickou převodovkou bych si rozhodně nekoupil - tak nějak vyžadují manuál..... A není to tím, že v automatů nejezdím, jezdím oběma auty, ale tomu s automatem se snažím vyhýbat.

+2/−5
13.10.2016 22:12

P39e24t53r 78T81. 92D84v69o93ř52á17k 4824728783

Já zase automat nemám, ale rozhodně bych se mu nebránil.

+2/0
13.10.2016 22:26

M50a46r12t83i55n 24Ž92e96l91i59n61s10k18ý 9708239559352

Vidite, ja zase manual vnimam jako nesmyslny masochisticky prezitek, teda mimo sportovnich vozu. Delat nejakou cinnost navic, kdyz nemusim...

+6/−1
13.10.2016 22:27

T94o81m49á35š 12Z98e34m38a80n 3255828824765

Když nepočítám popojíždění v koloně kde je automat k nezaplacení, tak mi přijde ježdění s manuálem jednodušší - tedy v případě, že chci po autě něco jiného, než si myslí automatika, že bych měl chtít..

(přeřadit v moment, kdy chci já, brzdit motorem, rozhoupat auto, popojet z kopce atd..)

0/0
13.10.2016 22:50

P81a19v60e25l 30S73t18a97v51j16a52n42í31k 6938275807831

A to je nějaký problém s automatem podřadit? Tomu nerozumím.

0/0
13.10.2016 22:59

M24i55r48e26k 21G11a32j52e48r 5471766549740

Myslim, ze dnes uz kazde auto s automatem ma i moznost rucniho razeni. Ale zadne auto s manualnim razenim nema moznost automatickeho.

0/0
13.10.2016 23:49

P98e20t23r 25S76t52r48a92k49a 9497467375523

Asi byste si mel zkusit jizdu s modernim automatem. Zrovna BMW ma automat velmi dobry. Leta letouci jsem jezdil s manualnim rizenim a mel vcelku podobny nazor jako vy. Poslednich ca 10 let vsak pouze automaty. Nejvic mi vyhovuje prave BMW. Brzdit motorem i u BMW automatu samozrejme muzete. Kdyz sundate nohu z plynu, auto zacne zpomalovat. Tak jako u manualu. Lze nastavit jiny jizdni rezim (Eco), ktery ma gliding a naopak klouze a nezpomaluje. BMW automat je velmi svizny a troufnu si tvrdit ze se mu v rychlosti razeni nemate sanci vyrovnat. Byt mam v aute kridylka na manulani razeni (M5), moc to nevyuzivam. Zkratka neni duvod.

+2/0
14.10.2016 2:29

O75t96a92k79a14r 17F56u95k10a 8361443591704

a zase, samej nesmysl - přeřadit, kdy chci já - v automatu to jakože nejde?pádlem pod volantem si řadím jak chci. brzdit motorem? to jakože automat při puštění nohy z plynu nebrzdí motorem? rozhoupat auto? popojet z kopce? wtf?

+1/0
14.10.2016 20:15

J18a37k71u80b 36S41t52a76š16e42k 4297169263744

Komunikace s vozem, pocit absolutní kontroly. Mně se prostě to mačkání spojky a hýbání šaltrpákou líbí :-)

+2/0
13.10.2016 22:52



Najdete na iDNES.cz