Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nové BMW 5 odhaleno. Manuální převodovku už má jen jedna verze

Nové BMW řady 5 se představuje bez velké pompy. Organizátoři právě probíhajícího autosalonu v Paříži ostrouhali, nová generace důležitého modelu se odhalila jen na internetu. Chcete lepší důkaz, že automobilky už neberou autosalony moc vážně?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M92i39r94o11s91l23a44v 52S10t74e18i25n44e72r 6778914573195

Sedmička byla vždy otázka prestiže, ale množství dosáhla jenom pětka, trojka spíš u soukromníků. Vydělává se hlavně na trojce, ale i pětka BMW uživí.

Pětka na podvozku sedmičky je dost podstatný krok vpřed, 190 koní z dvou litrů už dost na hraně, může na to doplatit trvanlivost. Benzinový čtyřváleček bude nejspíš nejprodávanější model, 400 koní jenom ukázka, co BMW umí.

16.10.2016 21:22
Foto

M78i74r19o25s10l29a90v 96S38t10e73i77n18e30r 6798774683945

Na cenu zřejmě zapůsobí zadní náprava u x- verze- homokinetické klouby a natáčení do zatáčky. Projeví se později na nákladech na provoz u více, než pětiletých vozů.

16.10.2016 21:28

J79i67ř70í 79E37r49b68e96n 1203884236597

Vždyť vypadají všechny pořád na jedno brdo.

15.10.2016 16:43
Foto

M78a25r88t98i36n 41B95u27s30e79k 8116713321470

To není pravda. Podívejte se na model 2004-2010

15.10.2016 21:05
Foto

T24o98m10á39š 17D23v91o98ř33á61k 7385216137391

Kdyby nepsali že je to nové 5er, tak jsem to málem ani nepoznal...:-/

15.10.2016 9:22

D86a59n59i92e85l 48P86a23n97e91k 6412801512360

Od BMW bych čekal daleko promakanější prezentaci vozu...

14.10.2016 23:15

R98a62d46i90m 77S64v27o30b82o20d87a 9823529656322

no ja nevim, 5 byla posledni rada ktera se mi jeste libila. a tato nova 5 se dizajnove vydala stejnym smerem jako 3. takzeRv

14.10.2016 19:18

P89a74v73e12l 83P23o89s92p50í22š39i61l 3741224863405

jakej je rozdil mezi soucasnou trojkou a 5kou? skoro zadnej, jen ve velikosti a par detailech.. a jaky je rozdil mezi novou 5kou a soucasnou 5kou? taky skoro zadnej. aneb najdi 5 rozdilu

15.10.2016 1:49
Foto

T24o81m20á57š 95D62v75o73ř22á60k 7315426387201

Máte pravdu, ale hlavní rozdíl bych viděl při placení...:-P

15.10.2016 9:23

O74t60a13k70a42r 69F50u15k76a 8341253491564

nejlepší je hledat rozdíly mezi 3, 4 a 5 ;-D tu cenťáček, tam cenťáček a to je všechno

18.10.2016 15:51

T97o36m51á86š 68K18u97c10h52a38ř 3837221418781

Miluji klasická konzervativní auta. To auto udělali pro lidi, jako jsem já. Je tu jediný problém. Lidi jako já tolik peněz za auto nevyhodí. ;-)

14.10.2016 19:04

T20o36m19á10š 39L70u18d83v29í85k 1230197264972

BMW by se mělo vzpamatovat... Nejhorší co mohli udělat je neudělat nic což se jim podařilo. Už teď prodávají téměř výhradně jen SUV. Za pár let můžou dopadnout stejně jako Volvo a prodávat jen modely X.

14.10.2016 17:33

V54a40c15l79a71v 47M35e27d24e33k 5791542685115

tak nevím, Bavoráky jsou už dlouho auta, která se mi líbí zvenku, ale jsou mi extrémně nesympatická v interiéru. Obzvlášť ta páka automatu je extrémně ohavná.

14.10.2016 12:28

G76a59b60r41i57e56l 19M36a66r96c15e48l 6263370286674

To je dobre. Ja to mam presne naopak. :-)

14.10.2016 14:25

P67e82t93r 88M83a53r83e53č16e60k 1173721119908

Poslední generace vypadají podle mne naopak konečně zase k světu. Jak zvenčí tak zevnitř. To co vyráběli mezi roky 2004 a 20012 byl hnus na druhou. Pětky kompletně a trojky hlavně uvnitř. Takže zamne současným modelům R^!!

14.10.2016 21:23

P85a16v90e62l 24P27o18s62p57í83š49i96l 3311784233745

bmw vevnitr je straslivej prumer. vlastnim trojku z roku 2015

15.10.2016 1:50

J41a85n 11K86o14n21v86a84l17i87n75k16a 5570141501575

S tím naprostou souhlasím. Nejpropastnější rozdíl byl mezi e39 a e60. Od té doby se mi palubovky pětek nelíbí.

17.10.2016 14:06

P28e92t95r 24S62t20r46a65k52a 9507747415403

Nize nekdo psal, ze BMW interier je porad stejny... Ano, opravdu v nem nebylo moc radikalnich zmen. Na druhou stranu je vse neuveritelne uzivatelsky prijemne. Mam jak BMW, tak i Mercedes. BMW u me co do funkcnosti ovladani jasne vitezi. Kdyz porovnam 5 a E tak byt se Mercedes snazil v ramci E zapusobit na mlade ridice, mnoho veci je jen "pozlatko" a uvnitr je to stale to same auto pro starsi ridice, pouze libive prekryte.

14.10.2016 2:33

J10i13n86d32ř37i47c42h 41M24i88t97t11e78r 6754385191296

Jsem starej, ale Mercedesu pořád nemohu přijít nachuť. Poslední dobou se ale velmi zlepšili, pokud jde o design. Už se mi občas některý líbí, třeba AMG-GT to je krasavec. Jiné modely C, E a S mi přijdou nějak ohnuté jako rohlík, jako by je někdo ohnul přes koleno. BMW má sportovní švih,líbí se mi víc.

14.10.2016 14:19

P86e51t35r 45M55a72r59e30č77e26k 1323901509488

Přesně tak! Ta silueta C.E.S. je šílená :-P a vůbec ten celý design. Snad krom samotné masky. Ale některým metroušům se to evidentně líbí. :-)

14.10.2016 21:25
Foto

M67a45r20t75i57n 74B12u70s81e22k 8196853601800

Líbí se mi, jak ladně upravili stávající design a přidali do něj trošku klasiky z modelu který se vyráběl do roku 2003. Už se moc těším na kombík. R^

14.10.2016 2:03

M34i64r18o66s89l23a40v 54H53r87u73š67k40a 2585778279633

Souhlas, jen nejak nemůžu najít tu trošku klasiky z E39. Mmj. ta se vyráběla do 2004 ��

14.10.2016 4:01
Foto

M24a90r97t57i61n 21B39u28s43e71k 8216483641620

tou troskou klasiky mam na mysli kapot, silnejsi chromove ramecky na masce a hlavne silnejsi pruh na strane pod okny. Tesim se na nej moc. Podle me je F11 nejkrasnejsi kombik.

14.10.2016 13:20

Z43d62e72n68ě96k 91M67o81r82á58v53e15k 5657318688103

No a pro poctivou benzínovou atmosféru už taky musíme jinam.

13.10.2016 23:30

D44a39v33i44d 91B32r46a89d35á16č 2557554598945

Jenže kam? Možností moc nezbývá. Lexus, ...

14.10.2016 19:31

Z95d82e41n49ě19k 14M95o94r14á57v65e31k 5327268738133

Mazda má sice v šestce jen čtyřválce, ale zatím objem turbem nenahrazujou.

17.10.2016 11:22

J66i34ř61í 22S12c21h14w34a39c98h 8698504328176

a co je na turbobenzínu nepoctivého?

14.10.2016 21:07
Foto

T66o61m35á37š 97D57v18o82ř89á29k 7905396437371

Objem ničím nenahradíš?

15.10.2016 9:25

J39i44ř65í 24S66c19h42w52a87c35h 8438834808306

Turbem objem nahradíš naprosto v pohodě...

15.10.2016 13:10

M45a83r73t96i34n 63V34o58j64á70č89e45k 9143197251786

BMW to nebude prodávat s 1,6kou

16.10.2016 12:01

J31i81ř29í 73S90c12h68w35a83c18h 8498564288816

v 5XX ne, ale v nižších řadách maji tříhrnkový 1.5 ;-)

17.10.2016 11:55

Z49d72e24n33ě11k 68M83o16r65á45v12e75k 5197168588943

Především problém při potřebě rychlého přechodu z nízkého výkonu do vysokého.

17.10.2016 11:20

J28i95ř47í 78S19c63h61w97a10c70h 8928714378986

to je hodně diskutabilní. Tento problém dnes mají jen turbomotory letitých konstrukcí s velkým turbem.... u většiny moderních konstrukcí se naopak výkon dostaví dříve (při nižších otáčkách) jak u atmo motoru, který obvykle vyžaduje podřadit a dostat motor do vyšších otáček, aby stačil tomu turbu.

17.10.2016 12:15

Z78d26e18n17ě51k 18M95o41r93á91v76e62k 5977238188543

Jo, motory s menším turbem nastupují rychleji, ale ne tak rychle jako atmosféra, což sice většině lidí nevadí. Nicméně se už pak chovají jako diesel, kdy poměrně rychle vadnou a nad 5000 otáček je nemá smysl točit. Místo výkonové špičky pak následuje trápení. Řešením jsou pak dvě různě velká turba, což zvyšuje nároky na řízení motoru a celkově složitá konstrukce zavání poruchovostí. A zdaleka už takové motory nejsou tak "blbuvzdorné" jako bývaly atmosféry.

17.10.2016 12:21

T98o92m25á76š 59Z54e38m32a44n 3705628594705

Nějak nechápu manuál jen u nejhoršího nafťáku - spíše bych ho čekal u benzínového šestiválce jako "drivers edition" pro zkušené řidiče, kteří si chtějí jízdu užít.

Automat bych naopak tlačil už od nejlevnějších základních motorů - přeci jen je vhodnější pro lidi, kteří autům nerozumí a naopak ocení, když jim něco s náročným řízením pomůže.

13.10.2016 22:46

P13a68v22e22l 92S18t13a95v92j97a50n52í20k 6988165837271

Bože můj... Kolik let už není u F1 manuál? Já si v autě můžu řadit jak chci naprosto bez problémů, ale když řadit nechci,m tak zkrátka jedu a neřadím. Proč bych s tím měl furt kvedlat v městský koloně?

13.10.2016 22:58

T85o98m10á86š 62Z48e72m44a83n 3115658634785

F1 se jezdí pro maximální výkon, ne pro maximální požitek z jízdy pro řidiče..

14.10.2016 18:10

O29t72a35k78a43r 30F73u93k84a 8101243461954

bože, co je tohle za blábol? "přeci jen je vhodnější pro lidi, kteří autům nerozumí"? manuál je přežitek, minulost, kterou drží jen konzervativní evropa, logika v tom žádná není. užívání si jízdy nijak nesouvisí s mačkáním spojky a manuálním řazení rychlostí pomocí páky. udělejte si přehled top aut, pro "požitek z jízdy", kolik z nich nabízí manuál

14.10.2016 20:11

M95a31r78e18k 11Š28o33r38f 9857446720719

Běžte se někdy projet v nějakém klasickém řidičském autě, jako je třeba vzduchem chlazená 911, ať víte o čem je požitek z jízdy a že je naopak velmi spojený s manuálním řazením... Jenže dneska už 99% lidí nedokáže dát ani meziplyn.

17.10.2016 12:56

P12a81v58e73l 30S72t28a93v37j43a71n33í46k 6738365497961

Dobrá, auto na blbnutí, ale když se prakticky denně ponořím do městského provozu, tak mi 3.2 litru s automatem plně vyhovuje. Opravdu nepotřebuju kvedlat.

17.10.2016 19:07

O22t15a24k85a48r 11F76u48k62a 8321573621594

běžte se někdy proletět dvojplošníkem, ať víte, co je to požitek z létání. nebo parní lokomotivou. to je přesně to, co jsem napsal - evropa trpí konzervatismem spojeným s neustálou nostalgií. práskl jste to na sebe tím zdůrazněním vzduchem chlazeného porsche. technologie jsou dál, manuál prostě nedává smysl, můžete se bránit zuby nehty, jezdit z trucu manuálem do smrti a nadávat, že nová auta už neposkytují ten správný požitek, nebo někdy zkusit sednout do moderního auta s automatem a po 1000km jízdě si připustit, že to bylo náramné svezení. zavzpomínat si, nic proti, doma je veteránů dost, poslední kousek je skvělý zážitek, renault alpine V6 GT, nicméně na normální ježdění to prostě není, jen to chce odvahu připustit

18.10.2016 15:50

P95e44t48r 43S69u58c70h21ý 1358369934726

Asi jsem moc staromódní, ale auto s automatickou převodovkou bych si rozhodně nekoupil - tak nějak vyžadují manuál..... A není to tím, že v automatů nejezdím, jezdím oběma auty, ale tomu s automatem se snažím vyhýbat.

13.10.2016 22:12

P76e11t93r 45T46. 76D81v58o11ř46á47k 4604658863

Já zase automat nemám, ale rozhodně bych se mu nebránil.

13.10.2016 22:26

M94a20r71t53i34n 65Ž71e79l80i21n37s11k34ý 9918789479502

Vidite, ja zase manual vnimam jako nesmyslny masochisticky prezitek, teda mimo sportovnich vozu. Delat nejakou cinnost navic, kdyz nemusim...

13.10.2016 22:27

T92o88m58á53š 38Z98e46m68a85n 3205848774465

Když nepočítám popojíždění v koloně kde je automat k nezaplacení, tak mi přijde ježdění s manuálem jednodušší - tedy v případě, že chci po autě něco jiného, než si myslí automatika, že bych měl chtít..

(přeřadit v moment, kdy chci já, brzdit motorem, rozhoupat auto, popojet z kopce atd..)

13.10.2016 22:50

P43a12v95e19l 91S82t25a25v63j50a48n20í38k 6238645347491

A to je nějaký problém s automatem podřadit? Tomu nerozumím.

13.10.2016 22:59

M79i33r18e66k 98G19a71j97e46r 5651436539860

Myslim, ze dnes uz kazde auto s automatem ma i moznost rucniho razeni. Ale zadne auto s manualnim razenim nema moznost automatickeho.

13.10.2016 23:49

P96e84t68r 94S43t90r67a32k95a 9697547675773

Asi byste si mel zkusit jizdu s modernim automatem. Zrovna BMW ma automat velmi dobry. Leta letouci jsem jezdil s manualnim rizenim a mel vcelku podobny nazor jako vy. Poslednich ca 10 let vsak pouze automaty. Nejvic mi vyhovuje prave BMW. Brzdit motorem i u BMW automatu samozrejme muzete. Kdyz sundate nohu z plynu, auto zacne zpomalovat. Tak jako u manualu. Lze nastavit jiny jizdni rezim (Eco), ktery ma gliding a naopak klouze a nezpomaluje. BMW automat je velmi svizny a troufnu si tvrdit ze se mu v rychlosti razeni nemate sanci vyrovnat. Byt mam v aute kridylka na manulani razeni (M5), moc to nevyuzivam. Zkratka neni duvod.

14.10.2016 2:29

O73t94a13k88a87r 17F54u31k85a 8441973221344

a zase, samej nesmysl - přeřadit, kdy chci já - v automatu to jakože nejde?pádlem pod volantem si řadím jak chci. brzdit motorem? to jakože automat při puštění nohy z plynu nebrzdí motorem? rozhoupat auto? popojet z kopce? wtf?

14.10.2016 20:15

J44a96k98u30b 83S78t58a30š95e60k 4237539543684

Komunikace s vozem, pocit absolutní kontroly. Mně se prostě to mačkání spojky a hýbání šaltrpákou líbí :-)

13.10.2016 22:52







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.