Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zpomalit z 50 na 30 vzduch ve městech nevyčistí, lepší je zelená vlna

Řada německých měst, která bojuje s emisemi a nedýchatelným ovzduším, zavedla do center plošně sníženou rychlost 30 kilometrů v hodině. Nová studie německého automotoklubu ADAC však ukázala, že taková opatření jsou k ničemu: snížení rychlosti z 50 na 30 kilometrů v hodině emise nesníží.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R35i62c56h11a25r53d 42K77á38b45a 8689608100610

Na to zpracovavali nejakou studii ??? To jako proc, to je snad naprosto jasne i selskym rozumem. Problem je, ze zklidnovacum je to uplne jedno, cilem neni snizovat emise, cilem je ridice a auta z mest permanentne vypudit. Takze zelena vlna je naprosto nezadouci. ;)

+1/0
21.11.2016 10:11

P34e98t58r 82O57t13r97u53b20a 6206248882165

To objevili Ameriku. Je jasné, že 50 můžu jet řekněme na 4 stupeň, na 30 potřebuji minimálně o stupeň nižší a emise budou naopak vyšší.

Ale co bych zavedl s okamžitou platností, každý nový či opravený semafor aby měl odpočet do zelené a odpočet do červené. A třeba do 5 let všechny semafory. Ať se ty start-stopy v autech využijí. Ale to asi žádného Euroúředníka zatím nenapadlo.

+3/0
16.11.2016 21:13

J54o69s51e89f 27Š64o33l66t63e81s 8434158700473

U nás to vyřeší jednodušejc a to přesně naopak. Dopravu ucpou, zastaví a znevýhodní, protože lidi přece začnou jezdit mhd, že jo... No tak určitě... ;-D;-D

+2/0
16.11.2016 19:23

S85t30a22n52i85s10l47a29v 86N79ý89v47l41t 2454255513

V Liberci v ulici Na Bídě byl v létě nasaven semafor, aby každému dal červenou, a za 5 vteřin se zase rozblikla oranžově. Každej tam troubil, aby si to vyžrali aspoň místní. Hlavně v noci to dávalo velkej smysl.

+4/0
16.11.2016 17:15

P42e21t19r 97B71á36č48a 8275146375435

Tak to je sna djasny kazdymu krome ekomozkum ne?

Nejhorsi, ze zrovna tihle myslitele jsoz u koryt a muzou podobne nesmysly nakazovat.

+5/0
16.11.2016 16:56

J97i51ř64í 52K22o20c26u76r41e67k 6345234515858

Jo, hlavně vypnout jaderky a místo nich postavit uhelné elektrárny. A pak se hnát po každém gramu CO2 z výfuku auta.

Kdo by to byl čekal, že FV elektrárny v tuto roční dobu nedodávají. A tak jede uhlí ve velkém.

http://www.osel.cz/9094-co-nam-soucasny-podzim-rika-o-moznostech-nemecke-energiewende.html

+3/0
16.11.2016 16:31

K67a89r61e51l 85H28o17r24n31í70č34e17k 3971218463138

Dobrý den,

domnívám se, že tento Váš článek je příkladem nezvládnuté odbornosti. Vzhledem k tomu, že většina našich občanů se v této oblasti tradičně vůbec neorientuje, lze takto vzbudit zcela chybnou představu, že čím nižší rychlost - tím nižší produkované emise polutantů. Přitom sedlo závislosti množství emisí na rychlosti se většinou pohybuje mezi 50 - 70 km/hod.

Skutečně palec dolůRv

S pozdravem ing. Karel Horníček

+4/0
16.11.2016 15:10

M17a25r52t12i94n 63V44a67n79ě30k 6631133572279

tak svou potřebu někomu sdělit že jsi inženýr jsi splnil, ty polutante.

0/−4
17.11.2016 14:34

M28a68r32e40k 81G74a96j40d84a 4293284756802

Kamiony na koleje by pomohlo .... víc než tyto detaily.

+2/−3
16.11.2016 14:23

J40i45ř23í 98K79o73c33u51r81e21k 6555324335328

Jo, ale to budete muset zlomit národní lobby národních dopravců, aby na jejich národní koleje cizák nemoh. Za celou dobu existence EU se to nepodařilo dotáhnout do konce. Až na pár soukromníků nejezdí státní společnosti přes celý cizí stát. Třeba takové ČD Cargo se probudilo až letos a pořídilo si (konečně!!) lokomotivy schopné táhnout vlak z Rakouska před Budějovice do Nymburku. (Export ze Škodovky)

0/0
16.11.2016 16:37

P80e30t31r 24B59á95č13a 8115116765265

Neminim na svoje zbozi cekat mesic, nez se na kolejich uraci.

0/0
16.11.2016 16:57

M46a49r71e32k 94G33a35j24d32a 4973534806502

Tak privatizujme a deregulujme koleje. Proč to máme čichat.

0/0
18.11.2016 13:37

A89n79t15o45n17í23n 10S17e59b92e75r18a 7693688320729

Mně to žere nejmíň při rychlost 70 -80 km/ hod. Jen kolem 3 litrů na sto.

Při padesáti to žere kolem šesti a při třiceti kolem 8. Takže prosím o udělení povolení jezdit ve městě rychlostí 80 km/ hod. Děkuji :-P

+5/−1
16.11.2016 13:52

M78a38r67t96i62n 40K12a11r56á57s84e40k 9988343778108

No ale ta 30ka se nezkousela kvuli tomu, ze by auto zralo mene pri 30, ale kvuli tomu, ze podle nekterych vyzkumu takhle nsizena rychlost zasadne prispiva k lepsi plynulosti provozu (a tedy mene zacp a stani v kolonach) - proto to zkouseli, ale uplne to nema prukazne vysladky, tak v nemecku zavrhli.

Mimochodem co mate za auto? Mne auto zere pri 80 i 50 cca stejne (kolem 3 litru), pri 30 to splha na 4....

0/0
16.11.2016 14:25

J79a41r44o54s60l94a87v 11Č69e65r52v72e62n61k36a 1101618448928

Spotřeba může být u různých typů aut různá, to neznáte!? Jsou auta, která žerou 3, 4, 5, ale i 15 l/100 km/h při uvedených rychlostech. Pan Sebera asi pouze dal příklad spotřeby při různých rychlostech u jeho auta. Mně taky auto při 30 km/h žere jinak než při 50 km/h nebo při 80 km/h! :-) a to se oprostím od vlivu, jestli jedu po rovině, do kopce nebo z kopce! ;-D V tomto ohledu nejradši jezdím z kopce, to mi to žere 0 l/100 km nebo skoro nic v závislosti na sklonu kopce!

Jinak k lepší plynulosti přispívá jezdit podle předpisů a podle zdravého selského rozumu, ale s tím u spousty řidičů nepochodíte, protože drží nohu na plynu ještě tak 10 metrů před semaforem, kde je červená...

0/0
16.11.2016 21:55

P39a55v27e20l 87S78t58a86v31j81a10n81í80k 6918945767351

Ve městě mi to žere 12-15, máte divný auto.

0/0
18.11.2016 23:01

M24a70r76t90i37n 97K40a19r66á48s49e29k 9568323948158

a neni to treba spise neustalymi rojezdy nez pomalou jizdou? A spotrebu 15 litru, to mate bezinovou X6ku nebo nejaky poradny sportak, nebo proste jen neumite ridit?

0/0
18.11.2016 23:35

M93i31c81h69a53l 65P95t72á73č16e11k 5866849609775

Dá logiku, že zpomalení 50/30 způsobuje delší dobu jízdy, a tudíž více zplodin. Možná by si také ti ajnštajni mohli všimnout, že moderním autům se ani nechce tak pomaloučku jezdit. Třicítka je idiotskost.

+4/0
16.11.2016 13:51

S85t36a22n39i84s53l65a40v 25R18o52s48e39c38k39ý 9975859931879

Kolik ta studie stála? Kdo si na ní namastil kapsu? To je už jako u nás.

0/0
16.11.2016 13:18

S58t19a35n32i68s28l97a13v 83R35o21s55e57c88k62ý 9225179271479

To by sana nevymyslel ani žák zvláštní školy ( omlouvám se těmto žákům, chtěl jsem použít tvrdší výraz, ale nechci, aby mi příspěvek smazali).

0/0
16.11.2016 13:17

A50n48t62o16n72í26n 15S36e66b42e74r30a 7163978350519

Třeba moje auto když jedu 30 na trojku, tak to žere více než bych jel 50 na čtyřku.

A když jedu 30 místo 50 tak přes město pojedu dýl.

Takže vyšší emise a delší dobu, To je jasné :-D

+2/0
16.11.2016 13:14

P51e62t66r 93P40r80u69s 7397295689602

Co je to za nesmysl...prece vsichni vime, ze snizeni rychlosti na 30km/h vyrabi parkovaci mista!

+1/0
16.11.2016 12:16

F63i84l26i31p 21S60t44ř54í35z51e45k 1180276425606

já bych vyndal motor a nechal spolujezdce povinně tlačit.

+1/0
16.11.2016 11:24

V64a37c63l29a22v 29M15e46d10e55k 5231862655805

na to snad není potřeba nějaké výzkumy superodborníků. To, že při 30 km/h není nižší spotřeba (a tudíž ani emise) ví každý, kdo se někdy podíval na palubní počítač. Při těchto rychlostech je aerodynamický odpor ještě zanedbatelný, a celý rozdíl pokryje nižší převodový stupeň. Nárůst spotřeby (a tím i emisí) s rychlostí je markantní až někde nad 80 km/h. Většina současných aut má nejnižší hodnoty někde okolo konstantní rychlosti 70km/h

Takže otízkou je spíš, kterého "odborníka" napadlo, že se tou třicítkou měly emise snížit.

+11/0
16.11.2016 11:11

J19a43n 46H22r61u29z20a 8444308249847

Německé Zelené.

+2/0
16.11.2016 12:15

M60a72r82t16i43n 44K33a42r75á52s15e20k 9168493548278

Pominme fakt, ze emise (ty skodlive co se sleduji) nejsou prakticky v zadne umere se spotrebou.

A druhak nikdo nikde netvrdi, ze auto jedouci 30 km/h ma mensi emise nez auto jedouci 50 km/h...

0/0
16.11.2016 12:44

J84o69s18e34f 93N62o45v90a15k 5338552976328

Co třeba Praha 6 se svými třicítkami a blokovanou křižovatkou na Prašném mostě? ;-D

+2/0
16.11.2016 11:01

F25i43l23i77p 68S49t45ř98í12z64e31k 1790216225746

Však oni jim to voliči při příštích volbách spočítají.

0/0
16.11.2016 11:24

R98o36b96e66r44t 43H49o36m95o29l32k24a 2800772812861

To ani vzdáleně nesouvisí s emisemi.

0/0
16.11.2016 11:26

J46o11s26e41f 39N36o50v66a13k 5548242296478

Zasekaná část města nesouvisí s emisemi? Co je to za logiku? :-)

+2/0
17.11.2016 10:50

R37o23b80e86r46t 64H17o65m21o63l81k88a 2470932552531

Omezení rychlosti v některých částech Prahy nemá za cíl ovlivňovat emise. Snížením rychlosti se může zúžit průjezdný profil a přidat parkovací místa. Z podélných šikmá. A zpomalit dopravu kvůli hluku a taky pro větší bezpečnost chodců a cyklistů. Tak, aby průběžná doprava raději zůstala na hlavních tazích.

0/0
17.11.2016 10:58

J67o67s26e25f 28N30o62v78a82k 5488572696938

Díky za objasnění. Že se jim ale daří udělat z Prahy 6 lepší místo pro život.....

0/0
18.11.2016 12:57

J21o29s23e12f 97Š81v47e44c 6775266704263

Hlavní tach přes Prahu 6 - co to je? Evropská, Bělohorská nebo od Roztok?

0/0
20.11.2016 17:38

R75o81b29e37r92t 44H80o95m97o45l37k98a 2110272742431

Žádný "tach" ale tah. No, každopádně vám pomůžu. Otevřte si mapy.cz nad libovolnou čtvrtí (třeba právě nad Prahou 6). Zoom si nastavte na 14 (to je to číslo co je na konci url adresy) a uvidíte. Silnice, které jsou tučné bílé (a pak samozřejmě ty žluté a ty červeně orámované) jsou ty "hlavní", kde by měla standardně zůstávat 50 a co nejméně omezení, aby vedly dopravu. Ty zbylé jsou obvykle obytné, kde 30 bohatě stačí. Taky se označují jako silnice prvního a druhého sledu podle pořadí, jak se na nich provádí např. zimní údržba.

0/0
21.11.2016 9:13

J97o48s87e93f 23M53i90k50u79l89í65k 8554217756

Ani ty technické university nikdo z nás většiny to tu nemá, ale všichni přeci tento problem a řešení známe. Ach jo. A u nás se to teprve zavádí.

0/0
16.11.2016 11:00

V50a95c10l48a46v 11M35e85d47e66k 5601702575825

jak říkal můj známý (mimochodem sám ing.), blbost nechrání před akademickým titulem. Není potřeba mít absolventy technické univerzity pro věci, které jsou naprosto zjevné. Problém odborníků je, že se často nedokáží podívat na problém s větším nadhledem, a jejich příliš úzký úhel pohledu bývá často vzdálen realitě.

0/0
16.11.2016 11:15
Foto

M30a22r83t33i47n 49R94o88c32e57k 3713848405488

stačí zakázat provozování aut starších deseti let, obrovsky zdanit auta se silnejma motorama, V6,V8 apod., rapidně by se snížil provoz a emise

0/−15
16.11.2016 10:43

P46e37t87r 68D30r57a48p37a59l 3645268483575

beru...pokud stát ode mě to auto vykoupí za cenu nového

+5/0
16.11.2016 10:49

T59o80m37á33š 64C70h69r38a94s66t27n16ý 2251864281483

No nevím, moje opečovávaný RS první generace od Fordu už za chvíli bude mít 10 let a emisema prošlo s výsledky lepšími než co vypouští Ford generace třetí.

+2/0
16.11.2016 10:50

M37i63r15o61s87l58a58v 97B40u23d19a 9552692567672

Opět pokus o trolling a flame? Že tě to baví...8-o

+5/0
16.11.2016 10:52

J83o89s88e23f 60N97o92v11a24k 5128522796198

Haha, na měření emisí mi zničili motor u 2.0HDI od citroenu. Do té doby kouřivost nula, výfuk byl po vytření papírovým kapesníkem čistý. Po emisích, kdy to drželi v otáčkách, kam bych to sám dobrovolně nikdy nevyhnal, se z toho stala čoudící olejnička. Auto jsem prodal, na dalších emisích o dva roky později bych bez významných investic nebo podvodu neměl šanci projít.

A koupil jsem si nový ekologický TSI vůz. Auto je rok staré a výfuk je plný černých sazí.

Funčkní relativně čistý auto zlikvidovali a donutili mě koupit nový auto, který čoudí daleko víc, než to původní. Jen nevím, kde je ta ekologie....

+2/0
16.11.2016 11:01

V52a42c38l10a98v 95M59e64d60e97k 5101822965195

ale no tak, půl minuty při měření někde na otáčkách okolo 3000 rozhodně nemůže zničit žádný motor.

0/−2
16.11.2016 11:19

M54a24r98t80i37n 81K37a27r11á35s29e55k 9368483128188

Byl jste nekdy na emisich? Diesel se vytaci do "prechodovych otacek" tj u me to tu n1 1,6 HDI bylo 5800 otacek, pricemz cervene pole je od 4 500...

+1/0
16.11.2016 12:46

J18o49s76e54f 96N83o19v55a73k 5968132336908

Co říkáte, platí u benzínu. Naftový motory drží půl minuty daleko za červeným polem.

0/0
16.11.2016 14:38
Foto

M87a40r63t88i47n 85R24o31c25e96k 3803638505178

jak můžeš napsat takovou kravinu jakože starý auto vypouští méně zplodin než nové.....to si se ve škole nic neučil?

0/−8
16.11.2016 11:21

V72a57c56l55a52v 58M33e38d10e34k 5451682355825

nic jsi se neučil zřejmě ty. Diesely mají filtry sazí již 10-15 let, podle jednotlivých automobilek. Benzínové motory je nemají, a tak i nový letošní TSI produkuje víc sazí, než 10 let starý diesel. Naopak produkuje méně CO2, ale to zas není tak důležité.

+3/0
16.11.2016 11:29

V45a38c70l71a40v 18M49e33d79e92k 5201672225135

A mimochodem, právě ty downsizované turbomotory produkují více sazí, než ty staré atmosférické V6. Naši milí ekofašisté se zaměřili na snižování neškodného CO2, a naprosto ignorují, že tím zvyšují emise všech opravdu škodlivých látek.

+4/0
16.11.2016 11:33

J88o75s64e81f 25N50o56v80a41k 5648112636638

Méně vybělené patky a více logického myšlení by vám neuškodilo, mladíku.

+2/0
16.11.2016 14:36

R11a27d87e47k 89H48o45d35a79ň 9456777451333

MBA? IYI?

+1/0
16.11.2016 12:01

J33a75n 62H42r90u20z35a 8204588809867

Nestačí. Starý atmosférický benzinový šestiválec (npř. Mitsubishi montovaný do Pajero i Chrysler Le Baron) má menší emise než všechny realtivně moderní a nové naftové motory viz. VW. Zakázat nafťáky do osobních aut, nákladním omezit vstup do měst a autobusy provozovat výhradně na zemní plyn.

+2/0
16.11.2016 12:21



Najdete na iDNES.cz