Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zpomalit z 50 na 30 vzduch ve městech nevyčistí, lepší je zelená vlna

Řada německých měst, která bojuje s emisemi a nedýchatelným ovzduším, zavedla do center plošně sníženou rychlost 30 kilometrů v hodině. Nová studie německého automotoklubu ADAC však ukázala, že taková opatření jsou k ničemu: snížení rychlosti z 50 na 30 kilometrů v hodině emise nesníží.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R60i77c23h18a87r61d 85K55á89b30a 8889928280890

Na to zpracovavali nejakou studii ??? To jako proc, to je snad naprosto jasne i selskym rozumem. Problem je, ze zklidnovacum je to uplne jedno, cilem neni snizovat emise, cilem je ridice a auta z mest permanentne vypudit. Takze zelena vlna je naprosto nezadouci. ;)

+1/0
21.11.2016 10:11

P73e13t86r 30O39t36r36u90b77a 6546638482715

To objevili Ameriku. Je jasné, že 50 můžu jet řekněme na 4 stupeň, na 30 potřebuji minimálně o stupeň nižší a emise budou naopak vyšší.

Ale co bych zavedl s okamžitou platností, každý nový či opravený semafor aby měl odpočet do zelené a odpočet do červené. A třeba do 5 let všechny semafory. Ať se ty start-stopy v autech využijí. Ale to asi žádného Euroúředníka zatím nenapadlo.

+3/0
16.11.2016 21:13

J46o36s55e11f 25Š39o38l70t15e85s 8164628290613

U nás to vyřeší jednodušejc a to přesně naopak. Dopravu ucpou, zastaví a znevýhodní, protože lidi přece začnou jezdit mhd, že jo... No tak určitě... ;-D;-D

+2/0
16.11.2016 19:23

S59t43a44n33i78s15l80a46v 80N36ý91v22l10t 2814325583

V Liberci v ulici Na Bídě byl v létě nasaven semafor, aby každému dal červenou, a za 5 vteřin se zase rozblikla oranžově. Každej tam troubil, aby si to vyžrali aspoň místní. Hlavně v noci to dávalo velkej smysl.

+4/0
16.11.2016 17:15

P68e26t25r 58B98á87č14a 8585646565845

Tak to je sna djasny kazdymu krome ekomozkum ne?

Nejhorsi, ze zrovna tihle myslitele jsoz u koryt a muzou podobne nesmysly nakazovat.

+5/0
16.11.2016 16:56

J33i66ř50í 67K68o78c91u90r67e98k 6495824125908

Jo, hlavně vypnout jaderky a místo nich postavit uhelné elektrárny. A pak se hnát po každém gramu CO2 z výfuku auta.

Kdo by to byl čekal, že FV elektrárny v tuto roční dobu nedodávají. A tak jede uhlí ve velkém.

http://www.osel.cz/9094-co-nam-soucasny-podzim-rika-o-moznostech-nemecke-energiewende.html

+3/0
16.11.2016 16:31

K19a44r42e10l 42H16o78r12n88í69č57e63k 3401568103778

Dobrý den,

domnívám se, že tento Váš článek je příkladem nezvládnuté odbornosti. Vzhledem k tomu, že většina našich občanů se v této oblasti tradičně vůbec neorientuje, lze takto vzbudit zcela chybnou představu, že čím nižší rychlost - tím nižší produkované emise polutantů. Přitom sedlo závislosti množství emisí na rychlosti se většinou pohybuje mezi 50 - 70 km/hod.

Skutečně palec dolůRv

S pozdravem ing. Karel Horníček

+4/0
16.11.2016 15:10

M87a47r54t47i39n 78V21a57n10ě31k 6421823822749

tak svou potřebu někomu sdělit že jsi inženýr jsi splnil, ty polutante.

0/−4
17.11.2016 14:34

M66a35r16e24k 65G86a70j51d85a 4543954626192

Kamiony na koleje by pomohlo .... víc než tyto detaily.

+2/−3
16.11.2016 14:23

J85i36ř21í 77K23o13c29u53r11e53k 6335784615448

Jo, ale to budete muset zlomit národní lobby národních dopravců, aby na jejich národní koleje cizák nemoh. Za celou dobu existence EU se to nepodařilo dotáhnout do konce. Až na pár soukromníků nejezdí státní společnosti přes celý cizí stát. Třeba takové ČD Cargo se probudilo až letos a pořídilo si (konečně!!) lokomotivy schopné táhnout vlak z Rakouska před Budějovice do Nymburku. (Export ze Škodovky)

0/0
16.11.2016 16:37

P21e67t59r 33B13á45č62a 8635436975525

Neminim na svoje zbozi cekat mesic, nez se na kolejich uraci.

0/0
16.11.2016 16:57

M84a57r91e42k 50G91a37j53d51a 4103784856282

Tak privatizujme a deregulujme koleje. Proč to máme čichat.

0/0
18.11.2016 13:37

A23n38t80o31n42í55n 54S78e53b29e21r28a 7813188420989

Mně to žere nejmíň při rychlost 70 -80 km/ hod. Jen kolem 3 litrů na sto.

Při padesáti to žere kolem šesti a při třiceti kolem 8. Takže prosím o udělení povolení jezdit ve městě rychlostí 80 km/ hod. Děkuji :-P

+5/−1
16.11.2016 13:52

M75a87r82t36i29n 30K69a77r61á73s10e80k 9778813578928

No ale ta 30ka se nezkousela kvuli tomu, ze by auto zralo mene pri 30, ale kvuli tomu, ze podle nekterych vyzkumu takhle nsizena rychlost zasadne prispiva k lepsi plynulosti provozu (a tedy mene zacp a stani v kolonach) - proto to zkouseli, ale uplne to nema prukazne vysladky, tak v nemecku zavrhli.

Mimochodem co mate za auto? Mne auto zere pri 80 i 50 cca stejne (kolem 3 litru), pri 30 to splha na 4....

0/0
16.11.2016 14:25

J54a30r52o81s12l17a18v 63Č53e33r73v39e20n34k18a 1911608648678

Spotřeba může být u různých typů aut různá, to neznáte!? Jsou auta, která žerou 3, 4, 5, ale i 15 l/100 km/h při uvedených rychlostech. Pan Sebera asi pouze dal příklad spotřeby při různých rychlostech u jeho auta. Mně taky auto při 30 km/h žere jinak než při 50 km/h nebo při 80 km/h! :-) a to se oprostím od vlivu, jestli jedu po rovině, do kopce nebo z kopce! ;-D V tomto ohledu nejradši jezdím z kopce, to mi to žere 0 l/100 km nebo skoro nic v závislosti na sklonu kopce!

Jinak k lepší plynulosti přispívá jezdit podle předpisů a podle zdravého selského rozumu, ale s tím u spousty řidičů nepochodíte, protože drží nohu na plynu ještě tak 10 metrů před semaforem, kde je červená...

0/0
16.11.2016 21:55

P73a58v64e58l 44S76t17a31v61j77a71n31í60k 6738895757101

Ve městě mi to žere 12-15, máte divný auto.

0/0
18.11.2016 23:01

M16a35r90t22i44n 59K61a89r20á45s69e68k 9228443228148

a neni to treba spise neustalymi rojezdy nez pomalou jizdou? A spotrebu 15 litru, to mate bezinovou X6ku nebo nejaky poradny sportak, nebo proste jen neumite ridit?

0/0
18.11.2016 23:35

M33i92c43h19a53l 44P59t50á38č45e41k 5916589839635

Dá logiku, že zpomalení 50/30 způsobuje delší dobu jízdy, a tudíž více zplodin. Možná by si také ti ajnštajni mohli všimnout, že moderním autům se ani nechce tak pomaloučku jezdit. Třicítka je idiotskost.

+4/0
16.11.2016 13:51

S19t27a81n11i48s29l18a21v 68R53o23s74e17c93k85ý 9485729481389

Kolik ta studie stála? Kdo si na ní namastil kapsu? To je už jako u nás.

0/0
16.11.2016 13:18

S27t63a45n40i50s64l95a54v 79R52o10s77e35c11k27ý 9865679731259

To by sana nevymyslel ani žák zvláštní školy ( omlouvám se těmto žákům, chtěl jsem použít tvrdší výraz, ale nechci, aby mi příspěvek smazali).

0/0
16.11.2016 13:17

A14n91t64o48n30í44n 46S50e72b12e65r96a 7133738940479

Třeba moje auto když jedu 30 na trojku, tak to žere více než bych jel 50 na čtyřku.

A když jedu 30 místo 50 tak přes město pojedu dýl.

Takže vyšší emise a delší dobu, To je jasné :-D

+2/0
16.11.2016 13:14

P33e68t61r 84P56r67u75s 7187435429522

Co je to za nesmysl...prece vsichni vime, ze snizeni rychlosti na 30km/h vyrabi parkovaci mista!

+1/0
16.11.2016 12:16

F94i86l48i30p 70S44t79ř82í88z95e29k 1980886765626

já bych vyndal motor a nechal spolujezdce povinně tlačit.

+1/0
16.11.2016 11:24

V40a56c75l77a15v 40M12e41d64e12k 5211152485945

na to snad není potřeba nějaké výzkumy superodborníků. To, že při 30 km/h není nižší spotřeba (a tudíž ani emise) ví každý, kdo se někdy podíval na palubní počítač. Při těchto rychlostech je aerodynamický odpor ještě zanedbatelný, a celý rozdíl pokryje nižší převodový stupeň. Nárůst spotřeby (a tím i emisí) s rychlostí je markantní až někde nad 80 km/h. Většina současných aut má nejnižší hodnoty někde okolo konstantní rychlosti 70km/h

Takže otízkou je spíš, kterého "odborníka" napadlo, že se tou třicítkou měly emise snížit.

+11/0
16.11.2016 11:11

J58a32n 95H34r56u96z30a 8114668849237

Německé Zelené.

+2/0
16.11.2016 12:15

M23a77r74t47i43n 90K98a54r98á90s96e13k 9128393208408

Pominme fakt, ze emise (ty skodlive co se sleduji) nejsou prakticky v zadne umere se spotrebou.

A druhak nikdo nikde netvrdi, ze auto jedouci 30 km/h ma mensi emise nez auto jedouci 50 km/h...

0/0
16.11.2016 12:44

J84o37s24e31f 48N30o60v92a70k 5728112686748

Co třeba Praha 6 se svými třicítkami a blokovanou křižovatkou na Prašném mostě? ;-D

+2/0
16.11.2016 11:01

F94i54l43i62p 10S39t91ř68í49z65e57k 1210236505916

Však oni jim to voliči při příštích volbách spočítají.

0/0
16.11.2016 11:24

R55o91b84e93r71t 69H16o78m28o64l61k30a 2160122462741

To ani vzdáleně nesouvisí s emisemi.

0/0
16.11.2016 11:26

J26o13s98e65f 38N95o72v20a69k 5698742376258

Zasekaná část města nesouvisí s emisemi? Co je to za logiku? :-)

+2/0
17.11.2016 10:50

R10o80b56e73r68t 18H76o11m41o62l94k76a 2890802422931

Omezení rychlosti v některých částech Prahy nemá za cíl ovlivňovat emise. Snížením rychlosti se může zúžit průjezdný profil a přidat parkovací místa. Z podélných šikmá. A zpomalit dopravu kvůli hluku a taky pro větší bezpečnost chodců a cyklistů. Tak, aby průběžná doprava raději zůstala na hlavních tazích.

0/0
17.11.2016 10:58

J37o54s93e33f 61N57o55v84a53k 5288452316248

Díky za objasnění. Že se jim ale daří udělat z Prahy 6 lepší místo pro život.....

0/0
18.11.2016 12:57

J28o43s53e15f 97Š70v89e92c 6215386114143

Hlavní tach přes Prahu 6 - co to je? Evropská, Bělohorská nebo od Roztok?

0/0
20.11.2016 17:38

R21o30b36e19r84t 95H12o45m64o75l46k22a 2780692252361

Žádný "tach" ale tah. No, každopádně vám pomůžu. Otevřte si mapy.cz nad libovolnou čtvrtí (třeba právě nad Prahou 6). Zoom si nastavte na 14 (to je to číslo co je na konci url adresy) a uvidíte. Silnice, které jsou tučné bílé (a pak samozřejmě ty žluté a ty červeně orámované) jsou ty "hlavní", kde by měla standardně zůstávat 50 a co nejméně omezení, aby vedly dopravu. Ty zbylé jsou obvykle obytné, kde 30 bohatě stačí. Taky se označují jako silnice prvního a druhého sledu podle pořadí, jak se na nich provádí např. zimní údržba.

0/0
21.11.2016 9:13

J38o38s46e93f 57M66i86k56u95l15í98k 8864307646

Ani ty technické university nikdo z nás většiny to tu nemá, ale všichni přeci tento problem a řešení známe. Ach jo. A u nás se to teprve zavádí.

0/0
16.11.2016 11:00

V35a50c81l13a35v 48M69e87d51e81k 5791552775155

jak říkal můj známý (mimochodem sám ing.), blbost nechrání před akademickým titulem. Není potřeba mít absolventy technické univerzity pro věci, které jsou naprosto zjevné. Problém odborníků je, že se často nedokáží podívat na problém s větším nadhledem, a jejich příliš úzký úhel pohledu bývá často vzdálen realitě.

0/0
16.11.2016 11:15
Foto

M83a89r71t42i60n 56R27o80c44e27k 3643338305198

stačí zakázat provozování aut starších deseti let, obrovsky zdanit auta se silnejma motorama, V6,V8 apod., rapidně by se snížil provoz a emise

0/−15
16.11.2016 10:43

P97e75t47r 19D24r92a42p86a40l 3985368833555

beru...pokud stát ode mě to auto vykoupí za cenu nového

+5/0
16.11.2016 10:49

T58o90m25á51š 11C12h66r33a72s47t39n12ý 2831904331273

No nevím, moje opečovávaný RS první generace od Fordu už za chvíli bude mít 10 let a emisema prošlo s výsledky lepšími než co vypouští Ford generace třetí.

+2/0
16.11.2016 10:50

M78i14r38o71s22l14a72v 64B61u44d28a 9342842627872

Opět pokus o trolling a flame? Že tě to baví...8-o

+5/0
16.11.2016 10:52

J85o12s65e11f 38N42o24v96a98k 5568712676728

Haha, na měření emisí mi zničili motor u 2.0HDI od citroenu. Do té doby kouřivost nula, výfuk byl po vytření papírovým kapesníkem čistý. Po emisích, kdy to drželi v otáčkách, kam bych to sám dobrovolně nikdy nevyhnal, se z toho stala čoudící olejnička. Auto jsem prodal, na dalších emisích o dva roky později bych bez významných investic nebo podvodu neměl šanci projít.

A koupil jsem si nový ekologický TSI vůz. Auto je rok staré a výfuk je plný černých sazí.

Funčkní relativně čistý auto zlikvidovali a donutili mě koupit nový auto, který čoudí daleko víc, než to původní. Jen nevím, kde je ta ekologie....

+2/0
16.11.2016 11:01

V62a28c90l75a62v 81M11e36d24e79k 5821922385795

ale no tak, půl minuty při měření někde na otáčkách okolo 3000 rozhodně nemůže zničit žádný motor.

0/−2
16.11.2016 11:19

M33a76r27t14i45n 85K45a73r10á54s57e18k 9298793578668

Byl jste nekdy na emisich? Diesel se vytaci do "prechodovych otacek" tj u me to tu n1 1,6 HDI bylo 5800 otacek, pricemz cervene pole je od 4 500...

+1/0
16.11.2016 12:46

J14o49s50e53f 72N84o81v45a32k 5588482176138

Co říkáte, platí u benzínu. Naftový motory drží půl minuty daleko za červeným polem.

0/0
16.11.2016 14:38
Foto

M18a36r31t14i65n 96R92o62c70e35k 3933718175698

jak můžeš napsat takovou kravinu jakože starý auto vypouští méně zplodin než nové.....to si se ve škole nic neučil?

0/−8
16.11.2016 11:21

V81a55c82l34a44v 32M74e38d38e29k 5521972875535

nic jsi se neučil zřejmě ty. Diesely mají filtry sazí již 10-15 let, podle jednotlivých automobilek. Benzínové motory je nemají, a tak i nový letošní TSI produkuje víc sazí, než 10 let starý diesel. Naopak produkuje méně CO2, ale to zas není tak důležité.

+3/0
16.11.2016 11:29

V67a64c38l82a36v 46M78e49d91e21k 5361262865405

A mimochodem, právě ty downsizované turbomotory produkují více sazí, než ty staré atmosférické V6. Naši milí ekofašisté se zaměřili na snižování neškodného CO2, a naprosto ignorují, že tím zvyšují emise všech opravdu škodlivých látek.

+4/0
16.11.2016 11:33

J19o76s42e82f 89N39o98v21a87k 5368732786738

Méně vybělené patky a více logického myšlení by vám neuškodilo, mladíku.

+2/0
16.11.2016 14:36

R87a82d32e26k 21H38o37d34a87ň 9986577911663

MBA? IYI?

+1/0
16.11.2016 12:01

J77a70n 28H65r47u13z22a 8964948549387

Nestačí. Starý atmosférický benzinový šestiválec (npř. Mitsubishi montovaný do Pajero i Chrysler Le Baron) má menší emise než všechny realtivně moderní a nové naftové motory viz. VW. Zakázat nafťáky do osobních aut, nákladním omezit vstup do měst a autobusy provozovat výhradně na zemní plyn.

+2/0
16.11.2016 12:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.