- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Mal som 21 sedana 3 kusy a 22 kombíka 1 kus a musím povedať pomerne zaújmavé auto.Samozrejme na svoju dobu.Dnes pomerne zaújmavý veterán.To auto vydržalo neuveriteľne moc.
Měl jsem dvě Volhy a to limuzinu a kombíka. Kombíka jsem koupil v Praze kde jezdil jako taxi, odvezl jsem si na stavbu domku veškerý materiál. Když ž dosloužil, tak jsem si koupil limuzinu. Lepší auto jsem neměl. Spotřeba okolo 11 litrů, ve voze pohodlí, výborná lůžková ůprava. Na tu dobu a cenu benzinu výborné auto.Podotýkám, že jsem měl více vozů a to Fiat 1100, Tatraplán, 3kodu Octavii, Wartburg, Vaz 2001 a Vaz 2004, Mazdu 323F a nyní mám Mitsibishi Colt. Ale na carevnu nedám dopustit.
Na toto auto mám jedinečnou vzpomínku .. bylo mi asi 5 let, když jsem jel "Žralokem" - taxíkem někdy v podvečer to bylo, tuším z Karlova náměstí do Dejvic na Kulaťák,.. Do dnes si vybavuji ten ve tmě úžasně nasvícený modro-zelený tachometr a výrazné houpání nad pražskou dlažbou a naklánění v zatáčkách, jak na nějakém člunu...
Také mi připadala jako děsně veliké auto, ale za to mohl můj tehdejší vzrůst ... když ji vidím dnes třeba na srazu veteránů vedle Cadillaku z té doby, Carevna je vlastně prcek ... ;-)
Jo, kdysi se vyráběly automobily, o kterých se dalo říct, že jsou pěkný. Po celým světě. Dnes už ne, nikde na světě.
Já mám už své dvanácté auto, znovu VW a nesouhlasím, Zvláště , když první byla Škoda 100L...
Pochybuji, že by zrovna tento totalitní veterán, působil dojemně nostalgicky ! Zejména ne - na starší generaci ! Zpočátku byly k vidění pouze jeho tmavé verze, používané Státní bezpečností. Zastavil-li takový vůz v menším městě, či na venkově, vyvolával mezi lidmi okamžitou vlnu zděšení z oprávněných obav .. pro koho si "estébáci" přijeli tentokrát ?! Delší cesty s tímto vozem byly hotovým utrpením ! Jediné, co snad budilo "údiv", bylo tachometrové akvárium nad volantem. Pro socialistické podniky a taxikáře - byla Volha s třemi rychlostmi, líným motorem a vysokou spotřebou - jen trpěnou nutností. Již ve chvíli, kdy vůz vyjel z výrobní linky .. byl pouhým, jezdícím anachronizmem !
Ano, vedle Tatraplánů opravdu v padesátých letech používala SNB i Volhy 21 a Škody Sedan 1201!
otec ji mel, r.v. tak 1962, jeste s prvnim tvarem masky, ktery spise pripominal masky americkych aut s tretim svetlometem vprostredku, podobne jako kdysi Tatra 87. Auto bylo pohodlne a melo (relativne) vydrz. Jenom se na volze nesmelo chtit rychle rozjizdeni a jizda v zatackach. Pro zatacky opravdu nebyla konstruovana. U puvodni tristupnove prevodovky nebyl problem se rojet na dvojku, takze skoro celou cestu nebylo nutne radit
Deda ji mel. Pamatuju jako maly, kdyz uz mela asi 20 let, spotreba byla kolem 16 litru.
Vepredu jeste sosku jelena
Krasne auticko na svoji dobu
Otřesná kraksna -kopie amerických aut. S mizerným výkonem, zato s rekordní spotřebou. Mám jen ty nejhorší vzpomínky. Připomíná hrúznou dobu Brežněva a Husáka
Pekne auto, ale nebyt popisku pod fotkami, netusim, co je to za auto ani na jake akci se vyskytlo...
Kdyz si vzpomenu, jak v tom jel Jeremy Clarkson ...