Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Britský autoprůmysl je ohrožen brexitem, Slovensko na tom může vydělat

Britský automobilový průmysl čeká prudký propad v případě, že Spojené království v rámci odchodu z Evropské unie ztratí přístup k jednotnému evropskému trhu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J58a53n 94Č12e12r94m84á24k 4209588535767

koncentrace automobilek ve střední Evropě je pro ni cestou do pekel... Vzpomeňme na kdysi hrdý a bohatý Detroit... ;-(

0/0
22.10.2016 9:47

M72i15c54h25a30l 95F84r32ý12d12a 1842909623132

Pan Dvořák opět nezklamal RvRvRv

0/0
18.10.2016 12:46

T29o61m41á14š 94L87u71d11v51í17k 1820207174112

Britský automobilový průmysl každý rok vyrábí víc a víc hlavně luxusních aut. O čem ale nikdo nemluví je jak je na tom Německo. Volkswagen a Audi budou většinu své produkce vyrábět v Mexiku příští rok, BMW v roce 2019, Mercedes už teď vyrábí jen nejluxusnější modely v Německu. Je to úplně komické jak se tu někdo bojí o automobilový průmysl v UK který roste rok co rok zatímco v Německu se v roce 2020 nebude vyrábět téměř nic.

0/−1
18.10.2016 10:19

J45i28ř42í 77S77c15h67w67a25c88h 8198774118796

tak v Německu se určitě vyrobí co do množství mnohem více aut než v GB.

0/0
18.10.2016 10:35

V51l95a49d74i49s70l90a88v 36B47u57r11y68š88e93k 1479242847764

strach z budoucnosti je pro člověka naprosto přirozený, nic komického na něm rozhodně neni a lidé, kteří tento stach nemají končí jako bezdomovci a národy v bankrotech, jinak zde je navíc ten strach oprávněný, protože bez současného přístupu na evropský trh jejich auta zcela jistě podraží tak, že o ně přestane být zájem a nebudou konkurenceschopná a kdo co kde vyrábí na to nebude mít žádnej vliv, spíš naopak

0/0
18.10.2016 11:13

J51o53s34e95f 27V32o46s23i20c82k40y 4333537906323

Tady je zase obchodnich expertu ! Copak jste nikdy neslyseli vy chytraci o tom, ze existuje neco jako CLA, TARIFY a KVOTY? Proc bych zavadel srotovne, snadnejsi je zvysit tarif. Proc tu nejezdi americka auta - je na ne vysoky tarif ! Proc Korejci vyrabi v EU ??

0/0
18.10.2016 8:16

T36o11m46á91š 31L79u62d86v26í72k 1880827674522

V EU se normálně prodávají auta z USA a jsou dražší tak o 20-30% a to převážně kvůli dph.

0/0
18.10.2016 10:09

J81a47n 47S64e53m14i61k 4284587352649

spis v tomto pripadu by byl Brexit zaminkou k presunu vyroby za levnejsi pracovni silou.

pri urovni britskych mezd ktere jsou z velkych zemi v evrope nejvyssi je takovy presun stejne otazka casu. "vhodne vysvetleni" typu potizi psojenych s brexitem by tem vyrobcum jen ulehcilo tento krok

+4/0
17.10.2016 21:53

T66o45m44á25š 31H10o32l96i72č 5668604961608

To nieje len o tom. Ale Britský autopriemysel je zavyslí na dodávkach komponentov z kontinentu.Po zavedené kontrol na hraniciach,clách atď,to je proste logický krok to presunúť na kontinent.

+1/0
17.10.2016 23:25

M77a64r50i38a73n 50K98a75r55a39b35a 4713341410952

Článok je nezmysel. Brexit by británii skor pomohol ak by sa na ostrovoch vyrábalo lacnejšie. Ale to nie je o cene za prácu, ale o kvalifikácii pracovníkov v automobilovom priemysle. Kto tam bol, vie kto pracuje v miestnych fabrikách a akú to má úroveň. Jednoducho automotive je na ostrovoch už dávno za zenitom. To že situáciu na pár dekád zachránili japonci je jedna vec, ale to už tiež končí. Britský autopriemysel prakticky skončil predajom rodinného striebra, veď taký Rolce-Royce, Jaguar, Bentley, Land Rover či Mini sú v cudzích rukách. A čo sa týka Slovenska, tak brexit nebrexit, ďalšia automobilka sa na SR už nezmestí, a tlak na cenu práce tu zosilnie. A cudzie automobilky tu moc daní platiť nebudú, všetok zisk pojde preč. Takže je úplne jedne čo sa v UK deje, rozhoduje sa dnes v indii...;-D

0/−2
17.10.2016 21:49

J70a45n 16P34r85i45c47h65y26s50t90a20l 8111908833

Nesmysl. Proc by mela Velka Britanie ztratit pristup na jednotny evropsky trh, kdyz na nej maji pristup zeme jako Ukrajina, Turecko a Maroko? Hlavne by se to neobeslo bez odvetneho opatreni, takze by tim byli mnohem vic ohrozeni vyrobci v EU nez ve Velke Britanii. Staci si porovnat vyvoz a dovoz automobilu z Velke Britanie do EU a naopak.

+2/−6
17.10.2016 21:35

J86a69n 98S12e75m86i76k 4594597182369

nerozumite pojmum: "jednotny trh" je neco jineho nez celni unie(tu ma to turecko a ma ji mit i ukrajina)

najdete si co ty pojmy znamenaji

+5/0
17.10.2016 21:49

T14o94m20á13š 28H59o63l25i72č 5868314231418

Vy si pletiete dojmy z pojami.To za prvé,za druhé európsky výrobci tam budú dovážať stále.Asi si nemyslíte,že Británia zakáže dovoz EU aut. Len budú drahšie,čo dopadne zle tiež na Britských zákazníkov.

0/0
17.10.2016 23:27

J43i36ř73í 40T36e81p66r 4217160555365

S tím Mini je to krásnej příklad.

Nevím co bylo v minulosti, ale tehdy vláda se asi vláda nedrala o to aby MiniCoopru pomohle. Když to ale teď patří němcům, tak bude rozdávat záruky až do aleluja. :-/

+1/0
17.10.2016 21:13

O59n83d57ř81e46j 61R18a12t38a74j 4420288166611

To je vtipné jak si ekonomové amatéři dali dostavenicko na diskuzi idnes

0/−1
17.10.2016 20:40

J35i28ř32í 79K77o52c53u42r35e70k 6485144205478

Zajímavé, že US firmy vyrábějící v Číně (Ani USA, ani Čína nejsou v EU) s přístupem na trh v EU tak nějak problém ... mají pouze geografický.

Myslím tím třeba servery od Dellu, IBM/Lenovo, HP. Nebo třeba telefony od Japka. Japka, vida taky se tady prodávají japonské motorky a třeba taky Sony, 2x 30 W, 4 Óhmy, jak by řekl Pavel Dobeš.

Ale najednou to z Británie nepůjde?

+1/−1
17.10.2016 20:31

L53u62k98a53s 21N62a30v80a96r54a 9227430218888

Asi to bude o ceně, Británie nemůže Číně v tomhle konkurovat. A na trhu tím pádem nemá sanci

+4/0
17.10.2016 21:19

F94i35l80i10p 55N18e56s14p24o67r 6727307658202

A vsimnul jste si ze treba Dell je v EU drazsi nez v USA? Totez Apple, totez HP a IBM... cim to asi bude?

+2/0
17.10.2016 23:10
Foto

J78i46ř43í 92D98v19o57ř27á22k 5215469180168

Tak ráj asi začíná pár metrů za hranicí EU . No uvidíme .

0/0
17.10.2016 20:07

T23o83m21á89š 82L26u71d41v78í62k 1900107954782

ČNB tvrdí že slabá změna znamená zvýšení exportu. Jaký génius tohle píše.

0/−2
17.10.2016 19:47
Foto

J79i41ř43í 42D41v25o85ř87á96k 5455639250978

To ano , ale pro investice to chce stabilní , předvídatelné prostředí .

+1/0
17.10.2016 20:09

P76e57t26r 73P86o70k95o66r31n96ý 4952415502123

Všimněte si jak u nás roste export při slabé koruně.

0/0
17.10.2016 23:01

J29a78n 50H63r23u67b75e25c 5852963342580

Jo, ale musíte mít kam exportovat.

0/0
17.10.2016 23:18

O31n74d39ř69e48j 39N11o52v97á16k 9137374129839

na Slovensku nula nikdy nebyla ...

a Itálii evidentně nijak nepomáhá to, že je členem EU ...

takže klasické nesmyslné strašení ....

+3/−2
17.10.2016 19:27
Foto

P52a95v96e97l 86J42o46s94e10f 51A80b73e77r44l11e 4327323126836

Bu bu bu, že to ty takynovináře ještě baví. To už bylo strašáků...a to bude řevu až na tom Anglie bude líp než my všichni pokusní králíci..

+6/−9
17.10.2016 19:06

J80o11s20e38f 21V69o36s92i93c26k15y 4813807816113

To, ze na tom Anglie bude lepe . . .to vite anebo si to myslite ?? Vzdelani myslenim nenahradite!

0/0
18.10.2016 8:24

M84i61l56a93n 28I62l32l50e10k 6613346467160

Mne to zni logicky. Akorat nevim, proc by do Britanie meli vozit 800tis. nemeckych aut, kdyz Britanie nebude mit pristup na volny EU (nemecky) trh.

+1/0
17.10.2016 19:04

O78n49d24ř35e12j 27N72o71v82á69k 9137134699369

samozřejmě, že bude mít přístup .... to je novináři si myslí, že odchod z EU znamená spustit železnou oponu ... a ono ne ....

+1/0
17.10.2016 19:29

T63o23m28á49š 95H22o30l50i82č 5698984611828

Prístup mať bude,ale budú clá,kamiony budú dni stáť na hranicich čo rozhodne obchodu nepomôže.

0/0
17.10.2016 23:29

R28u75d72o32l41f 29H22r67a91z97d41í19r97a 1215979803908

A proč to tedy přirovnává k propadu v itálii, když Itálie je v EU a stejně tam šel autoprůmysl do kytek?

+11/0
17.10.2016 18:21

L39a14d43i82s54l87a40v 83S63t45e79h87l40í16k 6351549505

protože Itálie nebyla zdravá ekonomika, podobně jako Řecko... VB naproti tomu byla měřítkem stability

+1/0
17.10.2016 20:11

J40i62n57d45ř21i71c93h 54Š25k16o51p25e30k 4985201780355

to je zase plk

Dodal, že země jako Slovensko a Polsko „jsou velmi atraktivní, mají nízké náklady na pracovní sílu a jsou součástí EU“.

Pokud jsou tyto země levné, jsou levné, ať je Británie v EU nebo není.

+18/−1
17.10.2016 18:17

L25a16d94i86s90l19a85v 61S41t80e60h65l53í90k 6781459635

Ano, právě proto JLR staví fabriku na Slovensku už teď

+1/0
17.10.2016 20:09

M61a68r29i35u84s88z 37H40u39d66e41c73z84e19k 8630809441284

Vaše tvrzení je 100% správné, ale je třeba vzít v úvahu, ze přesun výroby není otázkou rychlého rozhodnutí. Každopádně Brexit muže fungovat jako katalyzátor. Podotýkám muže a nemusí.

+1/0
17.10.2016 22:16

J44o44s63e77f 30V75o83s54i27c13k75y 4793527886553

Neni to otazka rychleho rozhodnuti, jsou tam take tarify cla a kvoty, vy chytraci!

0/0
18.10.2016 8:29

V11l73a34d88i97s84l76a38v 55B26u34r75y96š59e46k 1429312187364

a není to zase takovej plk, když ztratí Británie přístup na evropskej trh, tak jejich auta tu budou neprodejný, tak se budou snažit ta auta vyrábět v EU a nejspíš někde, kde jsou nízké náklady, takže ne v Rakousku, ale v sousedním Slovensku, logiku to má, musí se ale taky přemýšlet

0/0
18.10.2016 7:55



Najdete na iDNES.cz