Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Britský autoprůmysl je ohrožen brexitem, Slovensko na tom může vydělat

Britský automobilový průmysl čeká prudký propad v případě, že Spojené království v rámci odchodu z Evropské unie ztratí přístup k jednotnému evropskému trhu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J55a96n 70Č62e71r34m92á28k 4319868805687

koncentrace automobilek ve střední Evropě je pro ni cestou do pekel... Vzpomeňme na kdysi hrdý a bohatý Detroit... ;-(

0/0
22.10.2016 9:47

M46i15c19h43a60l 52F90r69ý23d46a 1682819353882

Pan Dvořák opět nezklamal RvRvRv

0/0
18.10.2016 12:46

T86o46m10á12š 74L90u65d16v14í51k 1100987924672

Britský automobilový průmysl každý rok vyrábí víc a víc hlavně luxusních aut. O čem ale nikdo nemluví je jak je na tom Německo. Volkswagen a Audi budou většinu své produkce vyrábět v Mexiku příští rok, BMW v roce 2019, Mercedes už teď vyrábí jen nejluxusnější modely v Německu. Je to úplně komické jak se tu někdo bojí o automobilový průmysl v UK který roste rok co rok zatímco v Německu se v roce 2020 nebude vyrábět téměř nic.

0/−1
18.10.2016 10:19

J53i76ř88í 21S98c23h23w32a91c70h 8158524378306

tak v Německu se určitě vyrobí co do množství mnohem více aut než v GB.

0/0
18.10.2016 10:35

V62l73a71d80i75s35l33a89v 53B39u30r74y63š94e15k 1209492917984

strach z budoucnosti je pro člověka naprosto přirozený, nic komického na něm rozhodně neni a lidé, kteří tento stach nemají končí jako bezdomovci a národy v bankrotech, jinak zde je navíc ten strach oprávněný, protože bez současného přístupu na evropský trh jejich auta zcela jistě podraží tak, že o ně přestane být zájem a nebudou konkurenceschopná a kdo co kde vyrábí na to nebude mít žádnej vliv, spíš naopak

0/0
18.10.2016 11:13

J24o80s11e47f 55V68o13s96i25c40k57y 4743537376913

Tady je zase obchodnich expertu ! Copak jste nikdy neslyseli vy chytraci o tom, ze existuje neco jako CLA, TARIFY a KVOTY? Proc bych zavadel srotovne, snadnejsi je zvysit tarif. Proc tu nejezdi americka auta - je na ne vysoky tarif ! Proc Korejci vyrabi v EU ??

0/0
18.10.2016 8:16

T44o32m75á73š 74L12u24d23v55í24k 1560137184132

V EU se normálně prodávají auta z USA a jsou dražší tak o 20-30% a to převážně kvůli dph.

0/0
18.10.2016 10:09

J81a98n 71S90e70m35i82k 4174147672839

spis v tomto pripadu by byl Brexit zaminkou k presunu vyroby za levnejsi pracovni silou.

pri urovni britskych mezd ktere jsou z velkych zemi v evrope nejvyssi je takovy presun stejne otazka casu. "vhodne vysvetleni" typu potizi psojenych s brexitem by tem vyrobcum jen ulehcilo tento krok

+4/0
17.10.2016 21:53

T59o93m75á25š 10H12o37l39i41č 5298404441468

To nieje len o tom. Ale Britský autopriemysel je zavyslí na dodávkach komponentov z kontinentu.Po zavedené kontrol na hraniciach,clách atď,to je proste logický krok to presunúť na kontinent.

+1/0
17.10.2016 23:25

M77a84r67i65a54n 43K47a64r31a97b53a 4483851490692

Článok je nezmysel. Brexit by británii skor pomohol ak by sa na ostrovoch vyrábalo lacnejšie. Ale to nie je o cene za prácu, ale o kvalifikácii pracovníkov v automobilovom priemysle. Kto tam bol, vie kto pracuje v miestnych fabrikách a akú to má úroveň. Jednoducho automotive je na ostrovoch už dávno za zenitom. To že situáciu na pár dekád zachránili japonci je jedna vec, ale to už tiež končí. Britský autopriemysel prakticky skončil predajom rodinného striebra, veď taký Rolce-Royce, Jaguar, Bentley, Land Rover či Mini sú v cudzích rukách. A čo sa týka Slovenska, tak brexit nebrexit, ďalšia automobilka sa na SR už nezmestí, a tlak na cenu práce tu zosilnie. A cudzie automobilky tu moc daní platiť nebudú, všetok zisk pojde preč. Takže je úplne jedne čo sa v UK deje, rozhoduje sa dnes v indii...;-D

0/−2
17.10.2016 21:49

J30a87n 75P48r25i79c98h86y24s21t28a83l 8251838773

Nesmysl. Proc by mela Velka Britanie ztratit pristup na jednotny evropsky trh, kdyz na nej maji pristup zeme jako Ukrajina, Turecko a Maroko? Hlavne by se to neobeslo bez odvetneho opatreni, takze by tim byli mnohem vic ohrozeni vyrobci v EU nez ve Velke Britanii. Staci si porovnat vyvoz a dovoz automobilu z Velke Britanie do EU a naopak.

+2/−6
17.10.2016 21:35

J67a45n 30S86e33m15i79k 4484697482469

nerozumite pojmum: "jednotny trh" je neco jineho nez celni unie(tu ma to turecko a ma ji mit i ukrajina)

najdete si co ty pojmy znamenaji

+5/0
17.10.2016 21:49

T85o15m54á88š 74H39o81l49i62č 5918134591448

Vy si pletiete dojmy z pojami.To za prvé,za druhé európsky výrobci tam budú dovážať stále.Asi si nemyslíte,že Británia zakáže dovoz EU aut. Len budú drahšie,čo dopadne zle tiež na Britských zákazníkov.

0/0
17.10.2016 23:27

J58i63ř72í 49T81e39p59r 4697960855765

S tím Mini je to krásnej příklad.

Nevím co bylo v minulosti, ale tehdy vláda se asi vláda nedrala o to aby MiniCoopru pomohle. Když to ale teď patří němcům, tak bude rozdávat záruky až do aleluja. :-/

+1/0
17.10.2016 21:13

O65n25d80ř68e30j 59R48a39t61a20j 4340198216831

To je vtipné jak si ekonomové amatéři dali dostavenicko na diskuzi idnes

0/−1
17.10.2016 20:40

J38i77ř30í 32K79o27c32u85r66e23k 6825334505888

Zajímavé, že US firmy vyrábějící v Číně (Ani USA, ani Čína nejsou v EU) s přístupem na trh v EU tak nějak problém ... mají pouze geografický.

Myslím tím třeba servery od Dellu, IBM/Lenovo, HP. Nebo třeba telefony od Japka. Japka, vida taky se tady prodávají japonské motorky a třeba taky Sony, 2x 30 W, 4 Óhmy, jak by řekl Pavel Dobeš.

Ale najednou to z Británie nepůjde?

+1/−1
17.10.2016 20:31

L10u51k60a19s 49N39a18v16a18r31a 9117330408928

Asi to bude o ceně, Británie nemůže Číně v tomhle konkurovat. A na trhu tím pádem nemá sanci

+4/0
17.10.2016 21:19

F34i34l47i78p 44N70e60s16p78o51r 6737987198512

A vsimnul jste si ze treba Dell je v EU drazsi nez v USA? Totez Apple, totez HP a IBM... cim to asi bude?

+2/0
17.10.2016 23:10
Foto

J41i57ř27í 41D59v95o78ř52á69k 5945119150758

Tak ráj asi začíná pár metrů za hranicí EU . No uvidíme .

0/0
17.10.2016 20:07

T16o76m96á91š 86L91u97d48v87í78k 1220717444192

ČNB tvrdí že slabá změna znamená zvýšení exportu. Jaký génius tohle píše.

0/−2
17.10.2016 19:47
Foto

J57i77ř60í 98D96v96o60ř87á76k 5715159530868

To ano , ale pro investice to chce stabilní , předvídatelné prostředí .

+1/0
17.10.2016 20:09

P32e38t33r 41P13o37k93o63r24n90ý 4592755602313

Všimněte si jak u nás roste export při slabé koruně.

0/0
17.10.2016 23:01

J71a29n 84H82r31u12b27e28c 5532723972500

Jo, ale musíte mít kam exportovat.

0/0
17.10.2016 23:18

O26n97d44ř70e52j 14N64o62v73á16k 9847514279189

na Slovensku nula nikdy nebyla ...

a Itálii evidentně nijak nepomáhá to, že je členem EU ...

takže klasické nesmyslné strašení ....

+3/−2
17.10.2016 19:27
Foto

P29a28v97e12l 98J76o35s77e74f 14A54b68e86r35l43e 4597403816246

Bu bu bu, že to ty takynovináře ještě baví. To už bylo strašáků...a to bude řevu až na tom Anglie bude líp než my všichni pokusní králíci..

+6/−9
17.10.2016 19:06

J14o91s32e20f 19V36o95s11i54c46k29y 4113767636133

To, ze na tom Anglie bude lepe . . .to vite anebo si to myslite ?? Vzdelani myslenim nenahradite!

0/0
18.10.2016 8:24

M13i25l28a75n 47I30l75l22e52k 6743836277700

Mne to zni logicky. Akorat nevim, proc by do Britanie meli vozit 800tis. nemeckych aut, kdyz Britanie nebude mit pristup na volny EU (nemecky) trh.

+1/0
17.10.2016 19:04

O14n32d91ř90e79j 59N93o96v19á90k 9117104549409

samozřejmě, že bude mít přístup .... to je novináři si myslí, že odchod z EU znamená spustit železnou oponu ... a ono ne ....

+1/0
17.10.2016 19:29

T15o75m97á50š 51H64o70l16i67č 5228204161128

Prístup mať bude,ale budú clá,kamiony budú dni stáť na hranicich čo rozhodne obchodu nepomôže.

0/0
17.10.2016 23:29

R60u26d48o92l48f 32H73r19a62z65d69í17r78a 1535219123258

A proč to tedy přirovnává k propadu v itálii, když Itálie je v EU a stejně tam šel autoprůmysl do kytek?

+11/0
17.10.2016 18:21

L73a44d41i54s76l70a11v 20S22t20e13h91l22í85k 6881299435

protože Itálie nebyla zdravá ekonomika, podobně jako Řecko... VB naproti tomu byla měřítkem stability

+1/0
17.10.2016 20:11

J54i14n70d68ř37i90c90h 73Š45k67o29p96e39k 4625551420325

to je zase plk

Dodal, že země jako Slovensko a Polsko „jsou velmi atraktivní, mají nízké náklady na pracovní sílu a jsou součástí EU“.

Pokud jsou tyto země levné, jsou levné, ať je Británie v EU nebo není.

+18/−1
17.10.2016 18:17

L79a64d38i41s59l16a35v 81S45t39e61h32l73í46k 6351619735

Ano, právě proto JLR staví fabriku na Slovensku už teď

+1/0
17.10.2016 20:09

M82a52r73i33u81s70z 95H85u57d73e70c56z66e77k 8800219561564

Vaše tvrzení je 100% správné, ale je třeba vzít v úvahu, ze přesun výroby není otázkou rychlého rozhodnutí. Každopádně Brexit muže fungovat jako katalyzátor. Podotýkám muže a nemusí.

+1/0
17.10.2016 22:16

J56o68s37e29f 31V35o38s74i67c27k37y 4193167546243

Neni to otazka rychleho rozhodnuti, jsou tam take tarify cla a kvoty, vy chytraci!

0/0
18.10.2016 8:29

V85l87a31d59i61s82l78a80v 66B87u58r68y14š64e28k 1159752267764

a není to zase takovej plk, když ztratí Británie přístup na evropskej trh, tak jejich auta tu budou neprodejný, tak se budou snažit ta auta vyrábět v EU a nejspíš někde, kde jsou nízké náklady, takže ne v Rakousku, ale v sousedním Slovensku, logiku to má, musí se ale taky přemýšlet

0/0
18.10.2016 7:55







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.