Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Automobilky čeká peklo. Nové testy emisí popřou fyziku a downsizing

Největší vlna downsizingu, tedy zmenšování zdvihového objemu motorů a čím dál silnějšího přeplňování, pravděpodobně končí. Mohou za to nové emisní předpisy, které stanovují testování aut v reálném provozu. Pro automobilky to ovšem představuje problém z hlediska snižování emisí CO2, které jim pro změnu nakazují jiná pravidla.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J11i57ř16í 53Z45e72d85n16í64k 1506786

elektroauta jsou v zasade hovadina. Zakon zachovani energie je jednim ze zakladnich principu naseho jsoucna. Ja nekde tu energii vyrobit musim. Jakykoliv prevod na neco jineho, jinou formu energie neprobiha se stopro ucinnosti a tak mam ztraty. V zasade jsou momentalne auta typu Tesla mnohem mene ekologicka, nez nove auto s motorem na fosilni paliva. Nadeji by mohly pprinest nejake palivove clanky, jenze ty jsou zatim ve stavu zrodu. Nesmyslne predpisy zpusobuji pak kauzy typu dieselgate

0/0
22.11.2016 18:07

J10i10ř93í 23S59c62h53w41a53c87h 8248264318236

palivový článek není ve stadiu zrodu. Spíše přínáší mnohem více nedořešených problémů s výrobou a skladování vodíku než elektroauto na baterie.

0/0
22.11.2016 23:18

R23a12d87e62k 10J82a86n64č41í38k 7667341200436

Podle mě je celý downsizing hloupost. Problém emisí spočívá mezi volantem a sedadlem. S motorem 3.0 Multijet od Fiatu mám na stejném autě nižší spotřebu než s 2.3 MJ cca o 15%. Prostě na to není potřeba tolik šlapat. A oproti třeba 1,4TSI v Superbu mám spotřebu jen o 2l vyšší a přitom auto o skoro 2t těžší a o 2m vyšší:) Byť uznávám, že diesel bude vždycky smrdět trochu víc. Ale jestli benzin nebo nafta je jedno. Objem se pro sílu motoru turbem nahradit nedá...

+1/0
24.10.2016 12:44

J14i93ř90í 75S25c68h18w39a36c45h 8748554498586

jestli je to benzín nebo nafta není jedno hlavně, když se srovnává spotřeba. Kdybys v té dodávce měl benzínový motor, tak by rozdíl oproti 1.4 TSI v supu nebyl pouhé 2 litry ale minimálně 6 litrů....

Objem se pro sílu motoru turbem nahradit samozřejmě dá naprosto v pohodě, viz rozdíl mezi krouťákem atmo 2.0 a TSI 1.4/110kW, který je při cca 2000 otáčkách cca 190:250Nm ;-)

0/0
24.10.2016 13:05

P42e56t50r 94Č62e21r90m84á71k 9888435379640

Objem se turbem nahradit nijak nedá, turbo pouze v některých režimech dokáže tu absenci objemu alternovat jinou charakteristikou motoru ;-)R^

0/−1
24.10.2016 19:08

J96i22ř40í 23S76c74h87w10a24c30h 8888164868186

nj není na konkrétnost....;-D

0/0
25.10.2016 0:02

P28e21t21r 47Č41e74r56m37á94k 9638215849600

Není nad fyziku R^

0/0
25.10.2016 23:39

J10i56ř52í 94S23c13h77w33a66c47h 8118464898516

no právě, není nad fyziku, takže fyzika jasně říká, že pro výpočet dynamiky tělesa jsou důležité newtonmetry, otáčky, kilowatty, hmotnost. Nikde žádný objem ve výpočtech netřeba. Proto pro pohon funguje třeba elektromotor, žádný objem k tomu nepotřebuje.

0/0
26.10.2016 0:48

P45e12t43r 73Č29e73r20m76á63k 9828825569280

Výborně, konečně jsi pochopil že hmotnost je také veličina. A právě hmotnost dělá to že u těžších modelů dynamika poklesne přesto že papírové hodnoty výkonu a momentu motorů budou u turbín stejné nebo třeba i lehce lepší než u objemnější atmosféry. Tedy nejen objem ale i např. počet válců a konfigurace motoru mají specifický vliv na jízdní projev a nelze je nijak nahrazovat. R^

0/0
26.10.2016 20:55

J46i85ř11í 91S80c12h27w60a15c60h 8188134548856

a ty stále nechápeš takovou trivialitu, jako že když se srovnávají dva motory jako například 1.4TSI a atmo 2.0 tak se PŘEDPOKLÁDÁ, že jsou v autech, které mají cca STEJNOU HMOTNOST a tedy její vliv je pro oba případy NAPROSTO STEJNÝ! A dynamiku pak ovlivňují ty tvoje "papírové" atributy jako je krouťák při určitých otáčkách čili výkon při těchto otáčkách a a už vůbec ne jakýsi objem natož počet válců ;-D;-D;-D

to už je fakt jak do dubu! Tím končím tuto naprosto zbytečnou debatu! Howgh!

0/0
27.10.2016 1:02

P61e74t25r 96Č43e62r51m89á89k 9928265319420

Ty jsi fakt vtipnej, ještě nedávno jsi sám nevěděl že nějaká hmotnost vůbec do dynamiky vstupuje a tvrdil jsi tu podobnou blbost jako teď - tedy že jde o ty 2 papírové hodnoty. Nejde. U lehkého auta se ty dva samé motory co tu papouškuješ projeví naprosto jinak než u těžkého. Protože jak jsem již psal - downsizing funguje především díky tzv. částečnému zatížení. Takže právě proto se do těžkých modelů některé downsizingové jednotky vůbec nedostanou, protože by vykazovaly horší paramtery než objemná atmosféra, přestože tvojí tupou logikou ty 2 papírové hodnoty bude vykazovat lepší, viz. absence 1.2TSI ve střední třídě.

Věřím že už to konečně pochopíš, většího zmatence jsem snad ještě nepotkal ;-)

0/0
27.10.2016 12:16

J24i97ř22í 78S75c49h92w11a68c83h 8638544288526

takže vážené letadlo opravdu naposledy!

k absenci 1.2 TSI ve střední třídě...

A proto se v Mondeu klidně objevil tříválec 1.0....;-D

Jak je možné že vykazoval dostatečně dobré parametry????

No, zřejmě Mondeo nebude ta správná střední ;-D

nebo u Fordu neposlouchali tu tvoji logiku "génia"?

A proč furt meleš cosi o 1.2, když já se od začátku bavím o 1.4TSI a ten se ve střední používá. A díky turbu naprosto s přehledem uděluje těžkému autu střední třídy lepší dynamiku než v maximu stejně výkonný dvoulitr. A to zcela jednoduše proto, že má strmější tu "papírovou" křivku výkonu, tak se navíc nemusí tolik točit jako ta atmosféra. A je úplně jedno jaký má objem, kolik má válců a jakou barvu mají tvoje trenýrky. Tečka.

0/0
27.10.2016 14:54

P65e44t19r 62Č71e11r23m15á25k 9548785379700

Nemotej se v kruhu, VW má 1.2 a nyní dokonce 1.0 a ani jedno se do střední třídy nepodívalo a nepodívá, právě naopak. Čím to je? Proč nikdo kromě exota fordu nic podobného ani zdaleka nenabízí nebo nechystá???

Umíš odpovědět nebo tvoje google znalosti naráží na zeď? ;-)

Nebo nás tu budeš nadále oslňovat svým geniálním světovým tvrzením že motory vykazující papírově stejné hodnoty dvou veličin jsou zcela nahraditelné? ;-D

Škoda že ses někdy v těch autech neprojel - 2.0FSI v passatu samozřejmě dává 1.4 TSI lekci, a to právě v těch špičkách, kde instantní výkon už nestačí a skutečný plnitelný objem chybí.

Poslední větou zase jen podtrháváš svoje absolutní neznalosti, na kubatuře, počtu válců a jejich konfiguraci záleží zcela zásadně. Proto se nejezdí v kamionech s motory ze supersportů a proto nemají offroady motory z limuzín.

Takže poslední příspěvek ti dává pouze šanci svojí ostudu dále nezvětšovat ;-) R^

0/0
28.10.2016 0:44

J66i71ř69í 13S58c27h59w37a70c22h 8438864708396

Ha já se motám v kruhu?

To snad ty ne?

Ty tvrdíš, že se do střední třídy něco tak malého jako 1.2 nikdy nedostane, já poukážu svou "tupou logikou", že tam je ještě menší a ty se mě zeptáš, čím to, že ho nemá VW?

Ale mě to vůbec nezajímá. Mě stačí, že tvé "geniální" tvrzení byl prostě kec!

Já srovnám faktické kilowatty a Nm dvou motorů, z nichž jeden fakticky a naprosto zcela nahradil druhý, skutečnými fyzikální veličinami a skutečnou dynamikou auta, ty je prohlásíš za papírové či instantní a ještě do toho přidáš něco na úrovni hospodskýho plku o tom, že je potřeba v tom jet a další nesmysly o "špičkách" a "plnitelném objemu" a ještě do toho zamícháš ty svoje "trencle" coby náklaďáky vs supersporty. ;-D

Proto asi v 80. letech v F1 byl schopen porazit třílitrové dvanáctiválce turbomotůrek s polovičním objemem a třetinovým počtem válců, asi proto, že mu chyběl ten "plnitelný objem" ve špičce ;-D aneb objem a válce přece ničím nenahradíš ;-( a superkilowatta z dvanáctivácovýho třílitru je přece něco úplně jiného než, papírkilowáttek ze čtyřválcové jednapětky. ;-D

Ale jó (a to už jsem si všiml vícekrát), hlavně že v každé druhé větě zdůrazňuješ svým oponentům, jak tomu vůbec nerozumí a jak jsou tupí a hloupí....;-D

0/0
1.11.2016 22:27

P86e48t94r 48Č57e50r61m81á16k 9358485979770

Takže jak jsem předpokládal, neumíš vysvětlit vůbec nic, protože kde nic není ani... ;-)

Takže popořadě si zopakujeme dotazy nad kterými můžeš bádat a zkoušet na ně aplikovat svoje vědeckofantastické myšlenky:

1)Proč VW nepoužívá ty malé motory ve větších autech?

2)Proč ve střední třídě nikdo krom fordu nepoužívá tyto motory?

3)Proč ford ano?

Nesrovnáš nic faktického, ale pouze papírové hodnoty. Faktické by byly ty změřené na brzdě, to jen tak pro začátek, ale vzhledem k tvým fatálním neznalostem mě tenhle detail nepřekvapuje. ;-)

Dále pořád plaveš v tom jaké hodnoty a jak se sledují. Ty si pořád tupě myslíš že jde pouze o výkon a moment, a to ještě jenom ve svých teoretických (tedy papírových) maximálních hodnotách, a ty že lze libovolně nahrazovat zcela bez ohledu na cokoliv dalšího. Což je samozřejmě naprosto totální nesmyl. Rv

Jde o hmotnost, konfiguraci motoru (pro pomalejší - řadový, vidlicový, počet válců, nad/podčtvercová konfirugace atd), a sledovaný parametr - dynamika není jenom zrychlení z 0 na 100 při parametrech stanovených normou.

Proto nejde ty motory jen tupě zaměňovat podle dvou veličin v maximálních hodnotách, proto nejde dát motor z kamionu do supersportu ;-) Rv

A máš pravdu, kdo je hloupý a nebo přímo tupý, tomu to s chutí vmetu do tváře ;-) Jako tobě. ;-D

0/0
1.11.2016 23:42

J76i79ř87í 59S17c74h35w86a84c23h 8148364828606

sorry ale ty jsi prostě jen ubohý hňup.

A s něčím takovým už nebudu dál ztrácet čas.

Prý srovnávám jen maximální hodnoty, tak až se naučíš vnímat psaný text, tak to můžeš zase zkusit.:-P

0/0
2.11.2016 0:44

P80e94t40r 60Č44e21r72m52á92k 9818675189970

Takže jak jsem čekal, odpovědi nejsou, neb kde nic není... ;-)

Urážkama jen podtrhuješ svojí zoufalost a snahu zamaskovat absolutní obsahovou prázdnotu, to je vcelku častý jev v každé vesnické hospodě, což by tak zhruba sedělo ;-)

0/0
2.11.2016 22:01

P82e27t75r 30Č55e17r65m76á31k 9448725459190

Jinak s formulí sis zase akorát naběhnul - sportovní využítí je právě o tom způsobu použití, pokud budu preferovat maximální hodnoty výkonu ve vysokých otáčkách bez ohledu na životnost, při jasně dané hmotnosti a rychlostech, tak se jedná o velmi úzké spektrum parametrů na který motor musím připravit a tím pádem se dá vykouzlit něco zcela jiného než u běžné produkce.

0/0
1.11.2016 23:42

V92l58a98d88i87s73l31a62v 76B68u11r98y64š47e95k 1809482377254

to by se dalo říct i naopak, turbo objemem nenahradíš, tak třeba dvoulitr mazdy, diskutéry zbožňovaný motor, může dosáhnout při řekněme 1800 otáčkách maximálně polovinu točivého momentu co tolik opovrhovaný motor 1,4 TSI a to již motorista pozná

0/0
25.10.2016 16:47

P94e11t82r 93Č13e55r95m37á98k 9428155739840

Nedalo, stejně jako má naprosto jinou charakteristiku motor R4 3.0 diesel v toyotě a V6 3.0 diesel v MB nebo třeba Audi, tak je tomu v tomto případě, nejde jen o ty 2 papírové hodnoty, které např. vůbec nereflektují hmotnost atd.

0/0
25.10.2016 23:44

J52i77ř43í 51S17c29h45w57a24c48h 8838384868566

proč do zcela jasného příkladu nezamícháš třeba barvu svých trenýrek?

0/0
26.10.2016 0:51

P33e53t87r 18Č29e45r17m97á22k 9228205709720

Aby to pochopili i jednodušší jedinci jako ty ;-)

0/0
26.10.2016 20:55

J91i72ř47í 68S73c22h15w70a64c14h 8908164638846

nj všichni jsou "blbí", jen ty jsi letadlo!

0/0
27.10.2016 1:19

P46e61t58r 75Č73e66r96m80á88k 9258145279270

Všichni ne, naštěstí jsi tu sám za sebe, většina lidí se nepoušťí do diskuzí o věcech o kterých neví absolutně nic ;-D

0/0
27.10.2016 12:18

J60a97n 89H34r32u70z21a 8474448129387

Kdyby třeba Německo odstavilo všechny své uhlené elektrárny, které zprovoznilo v posledních letech náhradou za jaderné, mohly by jejich osobní auta CO2 klidně vypouštět do ovzduší aniž by se globálně oteplilo. Pak by se mohly vrátit staré dobré benzinové atmosférické motory, jejich emise NOx jsou zanedbatelné třeba oproti plynovým elektrárnám, které si Němci (i my) postavili a dnes nejedou. Jenže ideologie stále vítězí nad rozumem.

+1/0
23.10.2016 15:20
Foto

V23o64j93t82ě85c84h 23P94a23v73l52í92k 5314151554858

Jenže Němcům jsou atomové elektrárny k ničemu, protože nedokážou rychle reagovat na změny ve spotřebě. Celkově jim na CO2 vychází líp vyrobit většinu větrníky a soláry a dohánět to uhlím, než jet většinu v atomu a zbytek v uhlí.

I proto postupně odstavují atom a zprovozňují rychle modulovatelné uhelné zdroje.

Ne jen kvůli ideologii.

+1/0
23.10.2016 19:33

M36a40r24t71i94n 17K25l34u81v49á10n72e87k 9132858553363

To sa mi tak okometricky nezdá.

Pokial majú drzat rezervu výkonu v uhlí a pod aby vyrovnávali obrovské výkyvy vetru a slnka, tak mi príde že v prípade len jadra a uhlia by uholné elektrárne nepotrebovali držať až takú rezervu . A držanie rezervy v uholnej elektrárni naozaj nieje zadarmo. Povedal by som že to je dosť drahé....Čím väčšia rezerva tým vačšie náklady.

0/0
23.10.2016 20:31
Foto

V36o14j61t28ě62c78h 59P12a48v33l44í74k 5234751394188

Výrobci elektřinu z uhelných elektráren s rychlou reakcí (které jsou jako takové stavěné) prodají na spotovém trhu za velmi vysoké ceny. Proto se jim "držení rezervy" vyplácí. Když je naopak cena elektřiny na trhu během dne nízko (slunce svítí a fouká), nebo dokonce v záporu, nespalují uhlí téměř vůbec, drží se jen rozehřáté.

Atomová elektrárna není schopná reagovat na výkyvy téměř vůbec a tak v době přebytku vyrábí elektřinu velmi prodělečně. Ano, kdyby se zakázaly (zdanily, nepodporovaly) obnovitelné zdroje, tak by přebytky nebyly a atom by byl v Německu opět ekonomicky reálný.

U nás je situace jiná - jsme malá země a tak hrozí, že nebude foukat nikde. V Německu vždycky aspoň někde fouká nebo svítí. Stejně tak nemáme moře, kde vítr fouká u země neustále a tak lze vítr zapřáhnout jen v konkrétních vysoko položených sedlech, které zasahují do vyššího proudění. Též podpora obnovitelných zdrojů je u nás nižší. V našich podmínkách je atom dlouhodobě ekonomicky reálný.

0/0
23.10.2016 21:24

M96a68r54t23i95n 82K36l38u62v68á23n89e16k 9792888913123

No jo: Výrobci elektřinu z uhelných elektráren s rychlou reakcí (které jsou jako takové stavěné) prodají na spotovém trhu za velmi vysoké ceny. To je sice pre nich stejne dobré, ako pre arabských súdruhov vysoká cena ropy, ale nie dobré pre celok. :)

Detto dotácie na obnoviteľné zdroje. Výsledok Soláry i regulačné elektrárne sa vyplatia len majiteľom. A štátnym byrokratom ktorý dotácie "prideľujú".

0/0
23.10.2016 21:44
Foto

V92o57j26t52ě10c79h 14P86a66v42l87í61k 5544311474608

Pokud to celkově znamená menší množství CO2, aniž by celkově dražší energie ohrozila ekonomiku, pak to považuji za rozumný politický krok.

0/0
23.10.2016 23:33

M49a53r37t71i78n 96K28l17u91v73á48n81e76k 9742208693743

Teraz som sa dodíval na Hlava 22. To akože keď bude musieť viac uholných elektrární držať horúcu rezervu, tak sa ušetrí CO2 ?

:-/

Už viem čo znamená konzumná spoločnosť. Ušetríme tým že budeme viac míňať...

MM

0/0
24.10.2016 0:11

V60l33a69d58i28s14l66a60v 64B78u39r36y57š58e80k 1569562277274

drží se rozehřáté a nespalují téměř žádné uhlí, to je sranda, viděls už někdy elektrárenský blok na uhlí, dovedeš si představit, jak dlouho trvá kotel zatopit, uvést na parametry, prohřát turbínu, nafázovat ji a dodávat proud, jelikož se tím jako technik 35 let živím, tak se směju, jaká je to blbost, jinak samozřejmě netvrdím, že uhelná elektrárna nedokáže regulovat elektrizační soustavu, ale ne jak ty myslíš, to dokáží vodní elektrárny, přečerpávací elektrárny, plynové turbiny a možná ještě něco, na co jsem zapoměl, uhelnej blok zcela jistě ne

0/0
24.10.2016 11:33

P43e69t63r 41P18e72t24r 7372100160682

EU zruší auta na benzín a naftu a budeme chodit pěšky.

0/0
23.10.2016 8:55

J59i49ř24í 23S71c54h72w50a79c78h 8758474198476

fyzická kondice národa by šla nahoru R^

0/0
23.10.2016 21:47

M98a12r35c22e83l 13S46u47p 6619205928140

Možná přijde doba, kdy zákazníci začnou couvat z nakupování nových vozidel a raději si joupí auto ojeté s vědomím, že nějaký větší peníz zpočátku vrazí do obnovy a servisních nákladů.

0/0
22.10.2016 23:11

V75l52a40d83i44s12l28a56v 16B24u97r57y51š22e95k 1179122147704

nepříjde, i v budoucnu budou lidé rozděleni na ty, kteří mají dost peněz a budou kupovat auta nová a na ty, kteří si budou půjčovat na auta, která té první skupině dosloužila

+1/0
23.10.2016 7:42

O25d90s89t38r92a48n89ě90n68ý 68U56ž23i11v38a68t17e34l

Uživatel požádal o vymazání
+1/0
22.10.2016 12:47

V88l68a84d71i70s66l16a25v 67B32u92r36y96š32e48k 1149672807174

vzhledem k tomu, kolik jezdí aut, tak by nějaký peklo, kterým by byli nuceni spotřebitelé procházet nebylo na škodu, dokonce by mohlo být i přínosné, peklem by měli hlavně procházet vagabundi, kteří tráví vzduch svými vagabundskými auty

0/−3
22.10.2016 15:23

J68a49n 36B22a28r21t38á27č22e75k 6185665820539

Pokud provozujete jakékoli auto, trávíte vzduch zrovna tak.

0/0
2.11.2016 9:16

B49o92h11u74m12i18l 65M11á68c18a 5761282336613

Autor si plete fyziku s chemií. CO2, CO, saze ap. jsou produkty chemických reakcí, které probíhají při spalovacích procesech v automobilových motorech.

+2/0
21.10.2016 22:16

M53a87r89e17k 11H71r84u85b84y 6117132631128

a fyzika je to v momente, kdy je spalovaci proces pouzity k pohonu auta;-)

+1/0
21.10.2016 22:52

D27e79n12i49s 21H64u18m83l 4552395475836

termomechanická účinnost je fyzika

0/0
21.10.2016 23:21

J37a67k74u48b 60H20e20g54e37n58b13a98r89t 9425304989604

Chemie je jen aplikovaná fyzika. ;-D https://xkcd.com/435/

0/0
23.10.2016 14:16

L12a92d72i40s33l79a25v 67H14a22š25k16a 4813506481770

A co takhle přeskočit rovnou euro 7 a nastavit třeba euro 10? Jezdit by se mohlo jen na bio bionaftu, motor z tvrdého dřeva a stěžeň s plachtou

+1/0
21.10.2016 22:08

T52o91m86á38š 55B47a26u75e94r 5366783280919

A já se těšil na Kodiaqa s jednoválcem 0,5 l TSI;-D;-D;-D

+2/0
21.10.2016 21:56

R39o66m37a59n 79S56t49r14i62š 1373160710545

Klidně se do mě pusťte, ale normy jsou nástrojem k tomu, aby automobilky hledaly úspory spalin ve svých produktech. Částečně budou náklady převedeny na zákazníky, ale částečně budou pokryty z marže automobilek. A výsledek je například rozmach a zvyšování efektivity elektromobilů, které jsou jedna z řešení.

A na to že elektromobily budou zase napájeny z elektráren které zase produkují ... to se snad už probralo a není nutné to otevírat, že?

+2/−6
21.10.2016 21:26

P86e78t85r 73Č21e89r98m85á73k 9368485589220

Ano to se probralo a je to fakt - i jen samotná výroba elektrické energie nikdy bezemisní nebude. Co je však daleko zatěžujícím faktorem je výroba a zpracování materiálů nutných pro celé toto odvětví, tedy nejenom fve panely, ale i baterie atd. R^

0/0
22.10.2016 14:26
Foto

M34a50r79e53k 93C34e77r51n37y 5278886377

Staci vyradit z provozu par nejvetsich lodi a starosti s emisemi muze EU pustit z hlavy.

+6/−4
21.10.2016 20:38

V62l58a19d21i24s42l16a81v 15B42u62r48y87š63e33k 1419222527914

tak i kdyby se vyřadili všechny lodě světa z provozu, tak na vzduch v našem městě, který je plný karciogenních mikročástic ze spalovacích, převážně vznětových motorů, to nezlepší vůbec o nic, takže EU ať nic z hlavy nepouští a přitvrzuje

+2/−7
22.10.2016 8:27

V26l69a80d69i74s77l24a78v 93B47u14r16y35š90e49k 1429482707684

kdyby se EU řídila podle mínusářů, kteří žijí na vesnicích a vzduch jim kazí zámořské lodě, tak by to v našich městech vypadalo jako v Pekingu nebo v Dilí

+2/−2
22.10.2016 11:02







Najdete na iDNES.cz