Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Automobilky čeká peklo. Nové testy emisí popřou fyziku a downsizing

Největší vlna downsizingu, tedy zmenšování zdvihového objemu motorů a čím dál silnějšího přeplňování, pravděpodobně končí. Mohou za to nové emisní předpisy, které stanovují testování aut v reálném provozu. Pro automobilky to ovšem představuje problém z hlediska snižování emisí CO2, které jim pro změnu nakazují jiná pravidla.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J29i40ř31í 83Z79e86d76n37í62k 1546986

elektroauta jsou v zasade hovadina. Zakon zachovani energie je jednim ze zakladnich principu naseho jsoucna. Ja nekde tu energii vyrobit musim. Jakykoliv prevod na neco jineho, jinou formu energie neprobiha se stopro ucinnosti a tak mam ztraty. V zasade jsou momentalne auta typu Tesla mnohem mene ekologicka, nez nove auto s motorem na fosilni paliva. Nadeji by mohly pprinest nejake palivove clanky, jenze ty jsou zatim ve stavu zrodu. Nesmyslne predpisy zpusobuji pak kauzy typu dieselgate

0/0
22.11.2016 18:07

J58i80ř33í 25S66c10h63w54a93c96h 8238314678896

palivový článek není ve stadiu zrodu. Spíše přínáší mnohem více nedořešených problémů s výrobou a skladování vodíku než elektroauto na baterie.

0/0
22.11.2016 23:18

R61a12d82e75k 33J94a72n29č55í67k 7507791590246

Podle mě je celý downsizing hloupost. Problém emisí spočívá mezi volantem a sedadlem. S motorem 3.0 Multijet od Fiatu mám na stejném autě nižší spotřebu než s 2.3 MJ cca o 15%. Prostě na to není potřeba tolik šlapat. A oproti třeba 1,4TSI v Superbu mám spotřebu jen o 2l vyšší a přitom auto o skoro 2t těžší a o 2m vyšší:) Byť uznávám, že diesel bude vždycky smrdět trochu víc. Ale jestli benzin nebo nafta je jedno. Objem se pro sílu motoru turbem nahradit nedá...

+1/0
24.10.2016 12:44

J44i63ř73í 10S22c73h83w93a52c13h 8698224428206

jestli je to benzín nebo nafta není jedno hlavně, když se srovnává spotřeba. Kdybys v té dodávce měl benzínový motor, tak by rozdíl oproti 1.4 TSI v supu nebyl pouhé 2 litry ale minimálně 6 litrů....

Objem se pro sílu motoru turbem nahradit samozřejmě dá naprosto v pohodě, viz rozdíl mezi krouťákem atmo 2.0 a TSI 1.4/110kW, který je při cca 2000 otáčkách cca 190:250Nm ;-)

0/0
24.10.2016 13:05

P96e60t31r 27Č98e25r89m34á74k 9538865309140

Objem se turbem nahradit nijak nedá, turbo pouze v některých režimech dokáže tu absenci objemu alternovat jinou charakteristikou motoru ;-)R^

0/−1
24.10.2016 19:08

J85i60ř76í 57S25c29h13w40a59c43h 8488304558256

nj není na konkrétnost....;-D

0/0
25.10.2016 0:02

P76e17t39r 71Č63e81r39m18á58k 9168285619600

Není nad fyziku R^

0/0
25.10.2016 23:39

J97i53ř38í 98S56c35h53w78a18c91h 8368224968226

no právě, není nad fyziku, takže fyzika jasně říká, že pro výpočet dynamiky tělesa jsou důležité newtonmetry, otáčky, kilowatty, hmotnost. Nikde žádný objem ve výpočtech netřeba. Proto pro pohon funguje třeba elektromotor, žádný objem k tomu nepotřebuje.

0/0
26.10.2016 0:48

P17e65t11r 87Č77e77r69m73á56k 9668235259660

Výborně, konečně jsi pochopil že hmotnost je také veličina. A právě hmotnost dělá to že u těžších modelů dynamika poklesne přesto že papírové hodnoty výkonu a momentu motorů budou u turbín stejné nebo třeba i lehce lepší než u objemnější atmosféry. Tedy nejen objem ale i např. počet válců a konfigurace motoru mají specifický vliv na jízdní projev a nelze je nijak nahrazovat. R^

0/0
26.10.2016 20:55

J32i55ř51í 28S50c96h66w52a41c15h 8158494738296

a ty stále nechápeš takovou trivialitu, jako že když se srovnávají dva motory jako například 1.4TSI a atmo 2.0 tak se PŘEDPOKLÁDÁ, že jsou v autech, které mají cca STEJNOU HMOTNOST a tedy její vliv je pro oba případy NAPROSTO STEJNÝ! A dynamiku pak ovlivňují ty tvoje "papírové" atributy jako je krouťák při určitých otáčkách čili výkon při těchto otáčkách a a už vůbec ne jakýsi objem natož počet válců ;-D;-D;-D

to už je fakt jak do dubu! Tím končím tuto naprosto zbytečnou debatu! Howgh!

0/0
27.10.2016 1:02

P71e97t97r 47Č44e51r84m26á11k 9918155399830

Ty jsi fakt vtipnej, ještě nedávno jsi sám nevěděl že nějaká hmotnost vůbec do dynamiky vstupuje a tvrdil jsi tu podobnou blbost jako teď - tedy že jde o ty 2 papírové hodnoty. Nejde. U lehkého auta se ty dva samé motory co tu papouškuješ projeví naprosto jinak než u těžkého. Protože jak jsem již psal - downsizing funguje především díky tzv. částečnému zatížení. Takže právě proto se do těžkých modelů některé downsizingové jednotky vůbec nedostanou, protože by vykazovaly horší paramtery než objemná atmosféra, přestože tvojí tupou logikou ty 2 papírové hodnoty bude vykazovat lepší, viz. absence 1.2TSI ve střední třídě.

Věřím že už to konečně pochopíš, většího zmatence jsem snad ještě nepotkal ;-)

0/0
27.10.2016 12:16

J81i37ř79í 80S41c42h19w85a56c62h 8498184708106

takže vážené letadlo opravdu naposledy!

k absenci 1.2 TSI ve střední třídě...

A proto se v Mondeu klidně objevil tříválec 1.0....;-D

Jak je možné že vykazoval dostatečně dobré parametry????

No, zřejmě Mondeo nebude ta správná střední ;-D

nebo u Fordu neposlouchali tu tvoji logiku "génia"?

A proč furt meleš cosi o 1.2, když já se od začátku bavím o 1.4TSI a ten se ve střední používá. A díky turbu naprosto s přehledem uděluje těžkému autu střední třídy lepší dynamiku než v maximu stejně výkonný dvoulitr. A to zcela jednoduše proto, že má strmější tu "papírovou" křivku výkonu, tak se navíc nemusí tolik točit jako ta atmosféra. A je úplně jedno jaký má objem, kolik má válců a jakou barvu mají tvoje trenýrky. Tečka.

0/0
27.10.2016 14:54

P55e64t34r 94Č82e38r14m49á12k 9588675759790

Nemotej se v kruhu, VW má 1.2 a nyní dokonce 1.0 a ani jedno se do střední třídy nepodívalo a nepodívá, právě naopak. Čím to je? Proč nikdo kromě exota fordu nic podobného ani zdaleka nenabízí nebo nechystá???

Umíš odpovědět nebo tvoje google znalosti naráží na zeď? ;-)

Nebo nás tu budeš nadále oslňovat svým geniálním světovým tvrzením že motory vykazující papírově stejné hodnoty dvou veličin jsou zcela nahraditelné? ;-D

Škoda že ses někdy v těch autech neprojel - 2.0FSI v passatu samozřejmě dává 1.4 TSI lekci, a to právě v těch špičkách, kde instantní výkon už nestačí a skutečný plnitelný objem chybí.

Poslední větou zase jen podtrháváš svoje absolutní neznalosti, na kubatuře, počtu válců a jejich konfiguraci záleží zcela zásadně. Proto se nejezdí v kamionech s motory ze supersportů a proto nemají offroady motory z limuzín.

Takže poslední příspěvek ti dává pouze šanci svojí ostudu dále nezvětšovat ;-) R^

0/0
28.10.2016 0:44

J24i47ř38í 50S35c45h66w82a69c14h 8358344178416

Ha já se motám v kruhu?

To snad ty ne?

Ty tvrdíš, že se do střední třídy něco tak malého jako 1.2 nikdy nedostane, já poukážu svou "tupou logikou", že tam je ještě menší a ty se mě zeptáš, čím to, že ho nemá VW?

Ale mě to vůbec nezajímá. Mě stačí, že tvé "geniální" tvrzení byl prostě kec!

Já srovnám faktické kilowatty a Nm dvou motorů, z nichž jeden fakticky a naprosto zcela nahradil druhý, skutečnými fyzikální veličinami a skutečnou dynamikou auta, ty je prohlásíš za papírové či instantní a ještě do toho přidáš něco na úrovni hospodskýho plku o tom, že je potřeba v tom jet a další nesmysly o "špičkách" a "plnitelném objemu" a ještě do toho zamícháš ty svoje "trencle" coby náklaďáky vs supersporty. ;-D

Proto asi v 80. letech v F1 byl schopen porazit třílitrové dvanáctiválce turbomotůrek s polovičním objemem a třetinovým počtem válců, asi proto, že mu chyběl ten "plnitelný objem" ve špičce ;-D aneb objem a válce přece ničím nenahradíš ;-( a superkilowatta z dvanáctivácovýho třílitru je přece něco úplně jiného než, papírkilowáttek ze čtyřválcové jednapětky. ;-D

Ale jó (a to už jsem si všiml vícekrát), hlavně že v každé druhé větě zdůrazňuješ svým oponentům, jak tomu vůbec nerozumí a jak jsou tupí a hloupí....;-D

0/0
1.11.2016 22:27

P20e84t51r 45Č97e36r80m84á70k 9468675199560

Takže jak jsem předpokládal, neumíš vysvětlit vůbec nic, protože kde nic není ani... ;-)

Takže popořadě si zopakujeme dotazy nad kterými můžeš bádat a zkoušet na ně aplikovat svoje vědeckofantastické myšlenky:

1)Proč VW nepoužívá ty malé motory ve větších autech?

2)Proč ve střední třídě nikdo krom fordu nepoužívá tyto motory?

3)Proč ford ano?

Nesrovnáš nic faktického, ale pouze papírové hodnoty. Faktické by byly ty změřené na brzdě, to jen tak pro začátek, ale vzhledem k tvým fatálním neznalostem mě tenhle detail nepřekvapuje. ;-)

Dále pořád plaveš v tom jaké hodnoty a jak se sledují. Ty si pořád tupě myslíš že jde pouze o výkon a moment, a to ještě jenom ve svých teoretických (tedy papírových) maximálních hodnotách, a ty že lze libovolně nahrazovat zcela bez ohledu na cokoliv dalšího. Což je samozřejmě naprosto totální nesmyl. Rv

Jde o hmotnost, konfiguraci motoru (pro pomalejší - řadový, vidlicový, počet válců, nad/podčtvercová konfirugace atd), a sledovaný parametr - dynamika není jenom zrychlení z 0 na 100 při parametrech stanovených normou.

Proto nejde ty motory jen tupě zaměňovat podle dvou veličin v maximálních hodnotách, proto nejde dát motor z kamionu do supersportu ;-) Rv

A máš pravdu, kdo je hloupý a nebo přímo tupý, tomu to s chutí vmetu do tváře ;-) Jako tobě. ;-D

0/0
1.11.2016 23:42

J54i77ř86í 76S31c72h66w39a70c19h 8338984818346

sorry ale ty jsi prostě jen ubohý hňup.

A s něčím takovým už nebudu dál ztrácet čas.

Prý srovnávám jen maximální hodnoty, tak až se naučíš vnímat psaný text, tak to můžeš zase zkusit.:-P

0/0
2.11.2016 0:44

P42e71t93r 29Č68e58r31m71á39k 9268175329760

Takže jak jsem čekal, odpovědi nejsou, neb kde nic není... ;-)

Urážkama jen podtrhuješ svojí zoufalost a snahu zamaskovat absolutní obsahovou prázdnotu, to je vcelku častý jev v každé vesnické hospodě, což by tak zhruba sedělo ;-)

0/0
2.11.2016 22:01

P52e43t61r 66Č13e67r35m19á38k 9918265579120

Jinak s formulí sis zase akorát naběhnul - sportovní využítí je právě o tom způsobu použití, pokud budu preferovat maximální hodnoty výkonu ve vysokých otáčkách bez ohledu na životnost, při jasně dané hmotnosti a rychlostech, tak se jedná o velmi úzké spektrum parametrů na který motor musím připravit a tím pádem se dá vykouzlit něco zcela jiného než u běžné produkce.

0/0
1.11.2016 23:42

V43l73a80d24i42s21l98a54v 55B51u98r51y47š50e97k 1339152577604

to by se dalo říct i naopak, turbo objemem nenahradíš, tak třeba dvoulitr mazdy, diskutéry zbožňovaný motor, může dosáhnout při řekněme 1800 otáčkách maximálně polovinu točivého momentu co tolik opovrhovaný motor 1,4 TSI a to již motorista pozná

0/0
25.10.2016 16:47

P24e50t88r 85Č37e56r66m94á24k 9988335439120

Nedalo, stejně jako má naprosto jinou charakteristiku motor R4 3.0 diesel v toyotě a V6 3.0 diesel v MB nebo třeba Audi, tak je tomu v tomto případě, nejde jen o ty 2 papírové hodnoty, které např. vůbec nereflektují hmotnost atd.

0/0
25.10.2016 23:44

J21i56ř86í 97S58c12h73w21a77c97h 8878204678606

proč do zcela jasného příkladu nezamícháš třeba barvu svých trenýrek?

0/0
26.10.2016 0:51

P29e84t21r 14Č85e68r96m86á92k 9848935859840

Aby to pochopili i jednodušší jedinci jako ty ;-)

0/0
26.10.2016 20:55

J53i13ř39í 55S28c64h49w44a39c50h 8458174978586

nj všichni jsou "blbí", jen ty jsi letadlo!

0/0
27.10.2016 1:19

P49e38t20r 86Č48e45r98m43á93k 9248215389250

Všichni ne, naštěstí jsi tu sám za sebe, většina lidí se nepoušťí do diskuzí o věcech o kterých neví absolutně nic ;-D

0/0
27.10.2016 12:18

J43a24n 68H93r22u63z25a 8874668749677

Kdyby třeba Německo odstavilo všechny své uhlené elektrárny, které zprovoznilo v posledních letech náhradou za jaderné, mohly by jejich osobní auta CO2 klidně vypouštět do ovzduší aniž by se globálně oteplilo. Pak by se mohly vrátit staré dobré benzinové atmosférické motory, jejich emise NOx jsou zanedbatelné třeba oproti plynovým elektrárnám, které si Němci (i my) postavili a dnes nejedou. Jenže ideologie stále vítězí nad rozumem.

+1/0
23.10.2016 15:20
Foto

V41o91j12t21ě84c55h 69P68a78v70l47í46k 5634731174478

Jenže Němcům jsou atomové elektrárny k ničemu, protože nedokážou rychle reagovat na změny ve spotřebě. Celkově jim na CO2 vychází líp vyrobit většinu větrníky a soláry a dohánět to uhlím, než jet většinu v atomu a zbytek v uhlí.

I proto postupně odstavují atom a zprovozňují rychle modulovatelné uhelné zdroje.

Ne jen kvůli ideologii.

+1/0
23.10.2016 19:33

M49a54r68t45i41n 16K36l33u10v25á81n50e93k 9432438603713

To sa mi tak okometricky nezdá.

Pokial majú drzat rezervu výkonu v uhlí a pod aby vyrovnávali obrovské výkyvy vetru a slnka, tak mi príde že v prípade len jadra a uhlia by uholné elektrárne nepotrebovali držať až takú rezervu . A držanie rezervy v uholnej elektrárni naozaj nieje zadarmo. Povedal by som že to je dosť drahé....Čím väčšia rezerva tým vačšie náklady.

0/0
23.10.2016 20:31
Foto

V45o28j17t53ě96c31h 19P68a50v69l46í72k 5754311404478

Výrobci elektřinu z uhelných elektráren s rychlou reakcí (které jsou jako takové stavěné) prodají na spotovém trhu za velmi vysoké ceny. Proto se jim "držení rezervy" vyplácí. Když je naopak cena elektřiny na trhu během dne nízko (slunce svítí a fouká), nebo dokonce v záporu, nespalují uhlí téměř vůbec, drží se jen rozehřáté.

Atomová elektrárna není schopná reagovat na výkyvy téměř vůbec a tak v době přebytku vyrábí elektřinu velmi prodělečně. Ano, kdyby se zakázaly (zdanily, nepodporovaly) obnovitelné zdroje, tak by přebytky nebyly a atom by byl v Německu opět ekonomicky reálný.

U nás je situace jiná - jsme malá země a tak hrozí, že nebude foukat nikde. V Německu vždycky aspoň někde fouká nebo svítí. Stejně tak nemáme moře, kde vítr fouká u země neustále a tak lze vítr zapřáhnout jen v konkrétních vysoko položených sedlech, které zasahují do vyššího proudění. Též podpora obnovitelných zdrojů je u nás nižší. V našich podmínkách je atom dlouhodobě ekonomicky reálný.

0/0
23.10.2016 21:24

M56a77r48t22i15n 32K10l84u74v87á83n40e87k 9272838363143

No jo: Výrobci elektřinu z uhelných elektráren s rychlou reakcí (které jsou jako takové stavěné) prodají na spotovém trhu za velmi vysoké ceny. To je sice pre nich stejne dobré, ako pre arabských súdruhov vysoká cena ropy, ale nie dobré pre celok. :)

Detto dotácie na obnoviteľné zdroje. Výsledok Soláry i regulačné elektrárne sa vyplatia len majiteľom. A štátnym byrokratom ktorý dotácie "prideľujú".

0/0
23.10.2016 21:44
Foto

V84o91j38t87ě39c94h 57P47a35v72l64í66k 5864371484598

Pokud to celkově znamená menší množství CO2, aniž by celkově dražší energie ohrozila ekonomiku, pak to považuji za rozumný politický krok.

0/0
23.10.2016 23:33

M20a55r86t64i22n 59K40l95u17v67á31n43e35k 9382628513613

Teraz som sa dodíval na Hlava 22. To akože keď bude musieť viac uholných elektrární držať horúcu rezervu, tak sa ušetrí CO2 ?

:-/

Už viem čo znamená konzumná spoločnosť. Ušetríme tým že budeme viac míňať...

MM

0/0
24.10.2016 0:11

V46l71a45d48i19s67l47a52v 63B67u95r37y29š18e11k 1559902377164

drží se rozehřáté a nespalují téměř žádné uhlí, to je sranda, viděls už někdy elektrárenský blok na uhlí, dovedeš si představit, jak dlouho trvá kotel zatopit, uvést na parametry, prohřát turbínu, nafázovat ji a dodávat proud, jelikož se tím jako technik 35 let živím, tak se směju, jaká je to blbost, jinak samozřejmě netvrdím, že uhelná elektrárna nedokáže regulovat elektrizační soustavu, ale ne jak ty myslíš, to dokáží vodní elektrárny, přečerpávací elektrárny, plynové turbiny a možná ještě něco, na co jsem zapoměl, uhelnej blok zcela jistě ne

0/0
24.10.2016 11:33

P37e48t48r 72P41e97t91r 7322370350132

EU zruší auta na benzín a naftu a budeme chodit pěšky.

0/0
23.10.2016 8:55

J10i43ř12í 24S34c89h76w23a71c46h 8298274688946

fyzická kondice národa by šla nahoru R^

0/0
23.10.2016 21:47

M71a98r78c47e23l 42S78u46p 6359445338970

Možná přijde doba, kdy zákazníci začnou couvat z nakupování nových vozidel a raději si joupí auto ojeté s vědomím, že nějaký větší peníz zpočátku vrazí do obnovy a servisních nákladů.

0/0
22.10.2016 23:11

V46l35a91d52i88s22l69a31v 95B75u79r10y91š53e50k 1659352537134

nepříjde, i v budoucnu budou lidé rozděleni na ty, kteří mají dost peněz a budou kupovat auta nová a na ty, kteří si budou půjčovat na auta, která té první skupině dosloužila

+1/0
23.10.2016 7:42

T65o18m14á85š 29B29a65ř23i32n21a

Uživatel požádal o vymazání
+1/0
22.10.2016 12:47

V10l42a78d11i68s68l84a81v 70B36u26r92y73š95e50k 1239742727694

vzhledem k tomu, kolik jezdí aut, tak by nějaký peklo, kterým by byli nuceni spotřebitelé procházet nebylo na škodu, dokonce by mohlo být i přínosné, peklem by měli hlavně procházet vagabundi, kteří tráví vzduch svými vagabundskými auty

0/−3
22.10.2016 15:23

J72a78n 65B73a27r59t79á27č87e66k 6685915140189

Pokud provozujete jakékoli auto, trávíte vzduch zrovna tak.

0/0
2.11.2016 9:16

B73o64h79u67m23i51l 80M95á49c70a 5411262496243

Autor si plete fyziku s chemií. CO2, CO, saze ap. jsou produkty chemických reakcí, které probíhají při spalovacích procesech v automobilových motorech.

+2/0
21.10.2016 22:16

M40a88r78e16k 90H50r61u47b31y 6767142831188

a fyzika je to v momente, kdy je spalovaci proces pouzity k pohonu auta;-)

+1/0
21.10.2016 22:52

D87e67n93i13s 66H33u88m65l 4312855435176

termomechanická účinnost je fyzika

0/0
21.10.2016 23:21

J58a27k91u81b 25H12e85g42e40n13b57a76r89t 9855224669214

Chemie je jen aplikovaná fyzika. ;-D https://xkcd.com/435/

0/0
23.10.2016 14:16

L26a57d90i18s67l71a17v 81H76a37š59k26a 4343746661910

A co takhle přeskočit rovnou euro 7 a nastavit třeba euro 10? Jezdit by se mohlo jen na bio bionaftu, motor z tvrdého dřeva a stěžeň s plachtou

+1/0
21.10.2016 22:08

T71o82m90á43š 55B48a60u11e96r 5756573630469

A já se těšil na Kodiaqa s jednoválcem 0,5 l TSI;-D;-D;-D

+2/0
21.10.2016 21:56

R36o76m47a75n 97S20t68r84i26š 8495597297738

Klidně se do mě pusťte, ale normy jsou nástrojem k tomu, aby automobilky hledaly úspory spalin ve svých produktech. Částečně budou náklady převedeny na zákazníky, ale částečně budou pokryty z marže automobilek. A výsledek je například rozmach a zvyšování efektivity elektromobilů, které jsou jedna z řešení.

A na to že elektromobily budou zase napájeny z elektráren které zase produkují ... to se snad už probralo a není nutné to otevírat, že?

+2/−6
21.10.2016 21:26

P43e35t57r 82Č23e77r82m19á96k 9238395759760

Ano to se probralo a je to fakt - i jen samotná výroba elektrické energie nikdy bezemisní nebude. Co je však daleko zatěžujícím faktorem je výroba a zpracování materiálů nutných pro celé toto odvětví, tedy nejenom fve panely, ale i baterie atd. R^

0/0
22.10.2016 14:26
Foto

M70a19r39e17k 69C95e59r27n39y 5118826787

Staci vyradit z provozu par nejvetsich lodi a starosti s emisemi muze EU pustit z hlavy.

+6/−4
21.10.2016 20:38

V57l75a56d33i86s66l50a83v 36B73u27r75y48š91e44k 1859632267784

tak i kdyby se vyřadili všechny lodě světa z provozu, tak na vzduch v našem městě, který je plný karciogenních mikročástic ze spalovacích, převážně vznětových motorů, to nezlepší vůbec o nic, takže EU ať nic z hlavy nepouští a přitvrzuje

+2/−7
22.10.2016 8:27

V33l46a32d42i97s74l85a42v 88B32u24r25y94š56e10k 1449302167624

kdyby se EU řídila podle mínusářů, kteří žijí na vesnicích a vzduch jim kazí zámořské lodě, tak by to v našich městech vypadalo jako v Pekingu nebo v Dilí

+2/−2
22.10.2016 11:02







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.