Diskuze

Automobilky čeká peklo. Nové testy emisí popřou fyziku a downsizing

Největší vlna downsizingu, tedy zmenšování zdvihového objemu motorů a čím dál silnějšího přeplňování, pravděpodobně končí. Mohou za to nové emisní předpisy, které stanovují testování aut v reálném provozu. Pro automobilky to ovšem představuje problém z hlediska snižování emisí CO2, které jim pro změnu nakazují jiná pravidla.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

elektroauta jsou v zasade hovadina. Zakon zachovani energie je jednim ze zakladnich principu naseho jsoucna. Ja nekde tu energii vyrobit musim. Jakykoliv prevod na neco jineho, jinou formu energie neprobiha se stopro ucinnosti a tak mam ztraty. V zasade jsou momentalne auta typu Tesla mnohem mene ekologicka, nez nove auto s motorem na fosilni paliva. Nadeji by mohly pprinest nejake palivove clanky, jenze ty jsou zatim ve stavu zrodu. Nesmyslne predpisy zpusobuji pak kauzy typu dieselgate

0 0
možnosti

palivový článek není ve stadiu zrodu. Spíše přínáší mnohem více nedořešených problémů s výrobou a skladování vodíku než elektroauto na baterie.

0 0
možnosti

Podle mě je celý downsizing hloupost. Problém emisí spočívá mezi volantem a sedadlem. S motorem 3.0 Multijet od Fiatu mám na stejném autě nižší spotřebu než s 2.3 MJ cca o 15%. Prostě na to není potřeba tolik šlapat. A oproti třeba 1,4TSI v Superbu mám spotřebu jen o 2l vyšší a přitom auto o skoro 2t těžší a o 2m vyšší:) Byť uznávám, že diesel bude vždycky smrdět trochu víc. Ale jestli benzin nebo nafta je jedno. Objem se pro sílu motoru turbem nahradit nedá...

1 0
možnosti

jestli je to benzín nebo nafta není jedno hlavně, když se srovnává spotřeba. Kdybys v té dodávce měl benzínový motor, tak by rozdíl oproti 1.4 TSI v supu nebyl pouhé 2 litry ale minimálně 6 litrů....

Objem se pro sílu motoru turbem nahradit samozřejmě dá naprosto v pohodě, viz rozdíl mezi krouťákem atmo 2.0 a TSI 1.4/110kW, který je při cca 2000 otáčkách cca 190:250Nm ;-)

0 0
možnosti

J22a65n 62H87r23u86z20a

23. 10. 2016 15:20

Kdyby třeba Německo odstavilo všechny své uhlené elektrárny, které zprovoznilo v posledních letech náhradou za jaderné, mohly by jejich osobní auta CO2 klidně vypouštět do ovzduší aniž by se globálně oteplilo. Pak by se mohly vrátit staré dobré benzinové atmosférické motory, jejich emise NOx jsou zanedbatelné třeba oproti plynovým elektrárnám, které si Němci (i my) postavili a dnes nejedou. Jenže ideologie stále vítězí nad rozumem.

1 0
možnosti

Jenže Němcům jsou atomové elektrárny k ničemu, protože nedokážou rychle reagovat na změny ve spotřebě. Celkově jim na CO2 vychází líp vyrobit většinu větrníky a soláry a dohánět to uhlím, než jet většinu v atomu a zbytek v uhlí.

I proto postupně odstavují atom a zprovozňují rychle modulovatelné uhelné zdroje.

Ne jen kvůli ideologii.

1 0
možnosti

P65e60t81r 94P87e68t43r

23. 10. 2016 8:55

EU zruší auta na benzín a naftu a budeme chodit pěšky.

0 0
možnosti

fyzická kondice národa by šla nahoru R^

0 0
možnosti

M36a75r30c49e50l 59S88u33p

22. 10. 2016 23:11

Možná přijde doba, kdy zákazníci začnou couvat z nakupování nových vozidel a raději si joupí auto ojeté s vědomím, že nějaký větší peníz zpočátku vrazí do obnovy a servisních nákladů.

0 0
možnosti

nepříjde, i v budoucnu budou lidé rozděleni na ty, kteří mají dost peněz a budou kupovat auta nová a na ty, kteří si budou půjčovat na auta, která té první skupině dosloužila

1 0
možnosti
Uživatel požádal o vymazání
1 0
možnosti

vzhledem k tomu, kolik jezdí aut, tak by nějaký peklo, kterým by byli nuceni spotřebitelé procházet nebylo na škodu, dokonce by mohlo být i přínosné, peklem by měli hlavně procházet vagabundi, kteří tráví vzduch svými vagabundskými auty

0 3
možnosti

Autor si plete fyziku s chemií. CO2, CO, saze ap. jsou produkty chemických reakcí, které probíhají při spalovacích procesech v automobilových motorech.

2 0
možnosti

M71a94r51e56k 39H94r58u85b68y

21. 10. 2016 22:52

a fyzika je to v momente, kdy je spalovaci proces pouzity k pohonu auta;-)

1 0
možnosti

A co takhle přeskočit rovnou euro 7 a nastavit třeba euro 10? Jezdit by se mohlo jen na bio bionaftu, motor z tvrdého dřeva a stěžeň s plachtou

1 0
možnosti

T71o42m51á87š 61B20a90u74e58r

21. 10. 2016 21:56

A já se těšil na Kodiaqa s jednoválcem 0,5 l TSI;-D;-D;-D

2 0
možnosti

R70o10m98a59n 19S64t58r59i73š

21. 10. 2016 21:26

Klidně se do mě pusťte, ale normy jsou nástrojem k tomu, aby automobilky hledaly úspory spalin ve svých produktech. Částečně budou náklady převedeny na zákazníky, ale částečně budou pokryty z marže automobilek. A výsledek je například rozmach a zvyšování efektivity elektromobilů, které jsou jedna z řešení.

A na to že elektromobily budou zase napájeny z elektráren které zase produkují ... to se snad už probralo a není nutné to otevírat, že?

2 6
možnosti

P72e90t82r 74Č34e61r62m63á39k

22. 10. 2016 14:26

Ano to se probralo a je to fakt - i jen samotná výroba elektrické energie nikdy bezemisní nebude. Co je však daleko zatěžujícím faktorem je výroba a zpracování materiálů nutných pro celé toto odvětví, tedy nejenom fve panely, ale i baterie atd. R^

0 0
možnosti