Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Spolujezdce chrání auta hůř než řidiče, zjistil netradiční crashtest

Německý autoklub ADAC varuje: ani moderní auta vás neochrání při bočním nárazu. Crashtesty totiž ukázaly na mezery v metodice, podle které jsou autům přidělována hvězdičková hodnocení Euro NCAP. Strana spolujezdce je méně bezpečná než ta u řidiče.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K73a21r11e86l 47V13a60c30h70u69t 9393732549983

A co tohle? ... Riziko zranění by v takovém případě mohly do budoucna ještě zvýšit tunely s integrovanými airbagy. ... To je věta z článku. Ale jak je myšlená? Jako hrůzyplné varování? Ono to tak totiž nevypadá! :-(

0/0
22.10.2016 14:36
Foto

J23i51ř92í 75K19r52á97k15o66r32a 9219833

Jo, pamatuji ještě doby, kdy chudí duchem kupovali auto podle počtu hvězd v Euro NCAP.

0/0
22.10.2016 14:31

K72a75r78e28l 64V70a12c51h16u33t 9893352899353

Středový TUNEL ... ? ;-)

0/0
22.10.2016 14:09

K78a61r72e56l 88V15a39c17h84u18t 9233742289923

A co je tím tunelem protažené? V trenkách a teplácích je to guma... ;-)

0/0
22.10.2016 14:10

K54a68r54e77l 75V62a39c83h50u52t 9143682719133

Čím dál víc nám auta zeštíhlují - a najednou objeví úžasný příspěvek středového tunelu k bezpečnosti pasažérů... chjo... (a takhle je to vždycky)

0/0
22.10.2016 14:42

Z91d88e60n66ě85k 83H73r46u41b20ý 5435158531656

Koukám, že by se hodil stropní airbag mezi přední sedadla.

0/0
22.10.2016 11:45

T89o69m14á89š 52J19a96n47í78r22e59k 8360947936209

IMHO blbost nebo april ..... pri pravem narazu sice ma tendenci vyklouznout ridic ....... ale pri levem zase spolujezdec .... sedadla i pasy, vse je symetricke. Dvere taky. Hadam, ze prahy a cela karoserie budou taky symetricke .... IMHO BULLSHIT!

+2/0
21.10.2016 23:48

P30a51v30e43l 36M24e95j56s56t88r43i28k 2174363437436

Hura takze dalsi afera po diesel gate, tentokrate pro vsechny vyrobce. Opet delaji auta tak aby bezpecne prosla umelymi testy a ne realitou. To se zase nekteri panove v USA napakujouRv ale treba se dockame i bezpecnejsich aut kdyz uz ted mame ta mene smaradlava a jedovata:-P

0/0
21.10.2016 10:07

T69o19m73á93š 79B47a24š26a62n16d54a 2202479162580

Tyhle umělé laboratorní testy jsou peklo, protože nedokážou simulovat reálný provoz nebo nehodu. Volvo nebo Saab kdysi testoval auta na reálné simulaci nehody, shození ze svahu, čelní náraz apod. a rovněž podrobně zkoumal následky nehod na poškozených autech.

Jen díky tomu patřily vozy těchto značek mezi nejbezpečnější.

Konec konců americké testy na čelní náraz s minimálním přesahem taky ukázaly, že auta jsou vlastně bezpečná jen v laboratoři.

+2/0
21.10.2016 10:43

E87d78a 36D20r68á22b71e27k 7519932233577

reálná simulace 8-o

0/0
21.10.2016 23:52

J11a18r89o88s20l44a78v 89L27e31b10e39d82a 3376149797300

Takže nakonec se dočkáme středového sloupku s airbagy? :-/

(Autoři, když je vás tolik, zkuste si všimnout pojmu "přepínačů bezpečnostních pásů" a opravit ho na "předpínače".)

+2/0
21.10.2016 10:00

J68o84s19e49f 39O55m48á80č26k74a 5307961902315

Riziko zranění by v takovém případě mohly do budoucna ještě zvýšit tunely s integrovanými airbagy.

Zdroj:http://auto.idnes.cz/crashtest-z-opacne-strany-09b-/automoto.aspx?c=A161019_223017_automoto_fdv

0/0
21.10.2016 9:22

J98a66n 88D23l18o72u26h43ý 8746680263400

Vždycky jsem si myslel, že pravá a levá část karosérie jsou symetrické... :-P;-)

+1/0
21.10.2016 8:40

M66a78r95e36k 40H18r91u95b81y 6187132181708

Bohuzel, v dobe katovani kostu se vyplati na netestovanych mistech setrit.

0/0
21.10.2016 15:24

M61i50c18h93a69l 57P92o35h10o10ř71e93l24s95k16ý 1136350205495

stará věc že někoho napadlo posunout beranidlo od sloupku doprostřed dveří

+1/0
20.10.2016 23:02

H33o98n88z69a 83T88a43r 3219152944482

Jak to bude s auty s volantem na opačné straně ?

+1/0
20.10.2016 22:58

J89a63n 79K51a55r32e18l 48N15o20v33a14k 5656784348416

tam delaji test ze zhora.. aby bylo o cem psat..

0/0
21.10.2016 2:38

O26l22d84ř91i55c97h 62Š84t70ě72p79á33n14e35k 7452866406604

??? IQ?8-o

0/0
21.10.2016 7:55

A20n18t24o71n49í83n 94S85c15h38i10n93d32l90e59r 8563277985299

8-o já jsem nenašel ve svým autě "tunel"

+1/0
20.10.2016 22:48

O12l91d91ř10i94c79h 81Š51t83ě44p78á74n45e72k 7152686256274

To ve své Fábce 1.2 HTP ani nehledejte.

0/0
21.10.2016 7:56

P54e71t10r 96G69a91z33d84a 6758502889737

https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/americane-zrejme-odhalili-novy-zpusob-setreni-vyrobcu-aut-de/r~f5561c063d0811e6b597002590604f2e/?redirected=1476995154

+3/0
20.10.2016 22:26

P56e18t46r 67G38a67z27d18a 6298902679427

ADAC na to nepřišel, jen si ověřoval to, co k nám hlásí nová USA aféra.

+2/0
20.10.2016 22:06

P21e51t36r 63G63a30z26d32a 6438392719367

Teď by to chtělo seznam takto ošizených vozů. Mám teď dilema. Vozit dítě v seačce za spolujezdcem, když nám vrdily, že je to nejlepší místo? Asi ne

0/0
20.10.2016 22:01

B29l14a32ž98e75j 19M14o41t61y19č86k69a 8387777445470

já ho vozím uprostřed;-)

+2/0
20.10.2016 22:08

P50e17t97r 62G14a67z84d27a 6658692309547

jak budu mít čas .... tak kouknu na to jak ho tam připoutat ..... to je zajimavé řešení :)

0/0
20.10.2016 22:15

O33l66d39ř27i45c19h 47Š33t44ě27p41á19n86e35k 7792126636654

Přesně tak , je to to nejbezpečnější místo v autě. Je to podotknuto i v článku , ale když člověk přemýšlí hlavou , tak je to logické a nemusí mi to nikde nikdo psát.

Plus další výhody , že třeba na dítě lépe vidíte v zrcátku atd. Jen nevýhoda, že se tam dítě hůře dává. Ale jinak, vždy uprostřed.

0/0
21.10.2016 8:01

V35l85a85d78i80m36í40r 19B32r60a29d14a 1433164883581

Taky jsme malou takhle vozili, hezky uprostřed. Problém ale potom nastává jak ty děti máte 2 :-)

0/0
21.10.2016 15:21

E18d94a 78D69r34á28b39e21k 7129332743887

tak to oblíbenější doprostřed, nebo pokud to je nastejno tak to co míň zlobí

0/0
21.10.2016 23:55

P75e77t87r 82G63a10z44d43a 6688532859137

Na levo vysokopevnostní drahé materiály, na levo obyč kov ...... Stejně je to pod lakem a neodhalitelné kupujícímu. A za druhé tento test ADAC skusil jen proto, že se na to asi před pár měsícema přišlo v USA, tak si jen přihřívá polévčičku.

+3/0
20.10.2016 22:00

P85e36t85r 86M14i39c83h35a30l 2380274841322

Četl jsi ten článek? Nejde o rozdíly v materiálech, ale o jinak dělané bezpečnostní prvky.

0/0
20.10.2016 22:18

P93e40t16r 56G74a76z57d61a 6518422539727

článek jsem četl. Narozdíl od tebe já čerpám z informací z usa, a tam se mluví jasně o odlišném chování deformačních zón. Proč by jinak adac skoušel takový test a doporučoval určitý typ vozu, než se situace vyřeší?

0/0
20.10.2016 22:24

P45e50t43r 70M54i88c63h18a75l 2830964421512

Jenže v tomto článku nic o materiálech není. Navíc ten link, který jsi postnul nahoře, není o bočním nárazu, ale o čelním small offsetu. Nicméně, pokud to o tom materiálu je skutečně pravda, tak je to mnohem větší průser než celá dieselgate. To není nějaké zvýšení emisí nad (pofiderní) normu, tohle je cílené ohrožení zdraví a životů lidí. Koupím-li si auto s nějakými výsledky deformace, předpokládám, že se tak bide chovat celé auto a ne jenom půlka.

Jo, jen tak mimochodem, ten small ofset na pravou stranu je docela nesmysl, protože k takovým střetům prakticky nedochází (leda v Anglii apod.). Ten boční náraz je samozřejmě něco jiného.

A ještě jedno P.S. Viděl jsem small ofset v reálu, nejednou, tedy jeho následky. A ty byly mnohdy různé, a byť se jednalo o vyšší než testovací rychlosti, nejednou se stalo, že řidič vystoupil jen s lehkým poraněním. Samozřejmě došlo i ktěžkým zraněním či úmrtí, ale to bylo dáno i rozdílností konstrukcí (stáří atd.) aut.

+1/0
20.10.2016 22:55

T16o71m49á48š 67R47e59k13t60o69r 1688384867929

Jiné hování deformačních zón může být taky díky jejich konstrukci/tvaru ne jen díky jinému materiálu. Kdyby jste o techmologii něco věděl tak ani takovou blbost nevypustíte. Cena těch plechů není něco na čem by se dalo nějak ušetřit...

0/0
20.10.2016 22:58

P76e37t50r 43G92a42z24d67a 6888492639757

No já zapomněl že deformační zóny dělají pouze plechy a tvary. ;-D a moc nechápu lidi, kteří se tento problém snaží bagatelizovat. Buď je automobilk živí, nebo jezdí tramvají.

0/0
20.10.2016 23:23

P48e63t75r 55W20a43l73a14c67h 5151189226834

Pro některé diskutující .... tady vůbec nejde o to, že by bylo místo spolujezdce nebezpečnější, ale jde o tu druhou stranu nárazu, kde chybí nějaké bezpečností prvky. Stejná situace platí pro spolujezdce v případě nárazu z řidičovy strany.

+3/0
20.10.2016 21:38

J94a92k68u84b 80Š73a42f66a94n86d80a 7345497131981

Ony ale nemusí chybět žádné bezpečnostní prvky. Řidič má před sebou docela pevný volant, spolujezdec nic. Takže má mnohem více prostoru se někam posunout a třeba podklouznout pod pásy což u řidiče skoro nejde. Při čelním nárazu zase může hrát roli to, že před spolujezdcem je motor ale před řidičem jen převodovka a prostor se tak lépe deformuje, je tam na deformaci více místa.

0/0
21.10.2016 7:22

F37r48a82n98t83a 91N98u95d36l14i59s 5355633818357

Před spolujezdcem je motor a před řidičem převodovka? V jednom autě možná, ale v jiných ani náhodou. Motor je skoro vždy uprostřed a převodovka dole pod/za ním, už jen kvůli vyvážení celého kompletu. A asi je jedno, jestli je motor zastavěm napříč nebo podélně, nejmarkantnější je to u "klasického" pohonu - motor vpředu, pohon zadních kol a víc než čtyřválec.

+2/0
21.10.2016 9:36

J71a29k38u59b 97Š48a54f82a17n75d31a 7185527751941

Pokud není motor podélně tak ano, je hlavně před spolujezdcem. Převodovka pod motorem se používá velmi zřídka. Zkuste se podívat pod kapotu běžného auta. Ale nesmíte koukat jen na plasty.

0/−1
21.10.2016 10:27

M30a69r39i73á76n 29B31e19d38n90á95r95i42k 9791311480778

Takže až se bude někdo chtít zbavit tchýně, stačí nedat přednost zprava :-P

+3/0
20.10.2016 21:11

J83a69n 24B60o95h88a15t60ý 7817640748322

Já doufám, že tohle je jen nějaký vtip. Ale asi ne, stačí se podívat, jak si auta za mega poradí se small offset testem, který se v Evropě netestuje. Většinou je to tragédie. Jestli se to opravdu potvrdí, tak to je tak na zapálení pár fabrik. Tohle je lež a podvod daleko horší než diesel gate...

0/−10
20.10.2016 20:52

M62a82r56e29k 41M82a88l95ý 1892158151490

A co je na tom, prosím vás, podvodného? Můžete to nějak objasnit?

+3/0
20.10.2016 21:08

P20e98t67r 12G51a22z12d84a 6378522339817

prvky pasivní bezpečnosti musí splňovat stejné kritéria z obou stran, a je jedno že test je jen na jednu stranu. Podvod je to teda v tom, že na levou stranu se použije vysokopevnostních materiálu a na tu pravou se ušetří. V ceně vozu to ale zohledněno není. :-P

+1/−1
20.10.2016 21:58

L60u43d33v80í33k 22G93a63j56d85o74š18í48k 2765103964422

O jakém podvodu tu píšete? Cožpak vám nějaký výrobce někdy tvrdil, že bezpečnostní prvky na obou stranách vozu jsou stejné? Tvrdil vám maximálně, že vůz splňuje bezpečnostní normy a obstál v testech, což je pravda - tedy žádný podvod, pouze takové „zvláštní“ řešení.

+2/0
20.10.2016 22:48

P52e87t78r 63G74a50z95d30a 6128192699627

Tvrdil. A to tím, že používá formulaci. "za ochranu posádky vůz získal 5 hvězd v nárazovém testu ENCAP" Jenže se asi těch 5 hvězd týká pouze řidiče.Mně je fuk, na jaku stranu to skoušejí. Bezpečnost je pro mne důležitá pro všechny, kteří se mnou vozem cestují.

+1/−1
20.10.2016 22:51

M88a94r20e58k 73M67a97l58ý 1172718761200

Netvrdí. Dle metodiky testu je ten vůz na 5*, tečka. Víc, samozřejmě, výrobce nezajímá. Jeho cílem je primárně postavit vůz, který projde testem co nejlépe, proto je pro tento test vůz většinou "optimalizovaný".

Změnit by se měla metodika testu a udělování hvězdiček, stejně jako např. metodika měření spotřeby. Protože vypadá to tak, že obě jsou jaksi mimo realitu.

0/0
21.10.2016 8:08

P51e91t33r 34G59a62z74d22a 6158522839647

A také by mne zajímalo, co by vám prodejce řekl, když by jste položil v autosalonu tuto otázku před tím, než se tato aféra v usa objevila.. " Mohl by jste mi řící jestli je při nárazu spolujezdec chráněn méně než řidič? " Dle mého názoru by vám to nikdo neřekl jak to doopravdy je.

A zadruhé, jak bylo ve videu vidět, z prava nejen že je spolujezdec ohrožen na životě více než vy, ale náraz ho natlačí na vás a tím pádem jste ohrožen na životě i vy sám jako řidič. Tak kde je pak těch 5 hvězd? Nikde ..... Jen trik a klam

0/0
20.10.2016 22:55

J54a27k85u91b 37Š59a30f13a34n11d66a 7895647581741

A co myslíte, že by vám prodejce měl říct když daný test pro dané auto není k dispozici? Buď bude lhát a nebo řekne, že tato data nemá.

0/0
21.10.2016 7:24

J18a11n 47B34o80h20a68t22ý 7817260718702

Nevím, zkuste se raději zeptat těch, kteří vedle vás v tom autě sedí, jak to vidí oni, pokud tedy nevidíte problém v tom, že zbytek osádky je chráněný méně než vy. Já nevím, co bych vám na to totiž odpověděl, protože to je tak jasné, že mě opravdu nic nenapadá.

0/0
20.10.2016 22:06

L49u43d56v56í46k 20G55a14j56d81o15š31í56k 2505733844492

Problém to je, když to víte. Doteď jste to nevěděl a problém jste s tím zcela jistě neměl. :-)

0/0
20.10.2016 22:49

J35o43s69e10f 87Š66o20l67t27e13s 8544848140133

Zajímavá informace. Takže pokud to budu moci ovlivnit, tak bourat na svoji stranu. OK.

0/0
20.10.2016 18:34



Najdete na iDNES.cz