Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Spolujezdce chrání auta hůř než řidiče, zjistil netradiční crashtest

Německý autoklub ADAC varuje: ani moderní auta vás neochrání při bočním nárazu. Crashtesty totiž ukázaly na mezery v metodice, podle které jsou autům přidělována hvězdičková hodnocení Euro NCAP. Strana spolujezdce je méně bezpečná než ta u řidiče.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K25a14r70e50l 42V28a51c74h73u97t 9293782739383

A co tohle? ... Riziko zranění by v takovém případě mohly do budoucna ještě zvýšit tunely s integrovanými airbagy. ... To je věta z článku. Ale jak je myšlená? Jako hrůzyplné varování? Ono to tak totiž nevypadá! :-(

0/0
22.10.2016 14:36
Foto

J88i63ř94í 73K84r73á95k68o39r17a 9469113

Jo, pamatuji ještě doby, kdy chudí duchem kupovali auto podle počtu hvězd v Euro NCAP.

0/0
22.10.2016 14:31

K15a38r93e13l 62V75a63c83h16u18t 9773622599123

Středový TUNEL ... ? ;-)

0/0
22.10.2016 14:09

K77a77r61e74l 11V57a60c53h30u91t 9753202139853

A co je tím tunelem protažené? V trenkách a teplácích je to guma... ;-)

0/0
22.10.2016 14:10

K50a17r66e69l 44V13a33c47h22u97t 9443442729653

Čím dál víc nám auta zeštíhlují - a najednou objeví úžasný příspěvek středového tunelu k bezpečnosti pasažérů... chjo... (a takhle je to vždycky)

0/0
22.10.2016 14:42

Z60d36e13n91ě95k 17H21r30u66b81ý 5565928791236

Koukám, že by se hodil stropní airbag mezi přední sedadla.

0/0
22.10.2016 11:45

T62o83m98á76š 34J55a26n46í73r73e39k 8210897786439

IMHO blbost nebo april ..... pri pravem narazu sice ma tendenci vyklouznout ridic ....... ale pri levem zase spolujezdec .... sedadla i pasy, vse je symetricke. Dvere taky. Hadam, ze prahy a cela karoserie budou taky symetricke .... IMHO BULLSHIT!

+2/0
21.10.2016 23:48

P26a12v45e96l 34M49e38j94s67t97r82i29k 2684603737886

Hura takze dalsi afera po diesel gate, tentokrate pro vsechny vyrobce. Opet delaji auta tak aby bezpecne prosla umelymi testy a ne realitou. To se zase nekteri panove v USA napakujouRv ale treba se dockame i bezpecnejsich aut kdyz uz ted mame ta mene smaradlava a jedovata:-P

0/0
21.10.2016 10:07

T30o50m48á48š 44B72a87š28a36n90d85a 2952919112270

Tyhle umělé laboratorní testy jsou peklo, protože nedokážou simulovat reálný provoz nebo nehodu. Volvo nebo Saab kdysi testoval auta na reálné simulaci nehody, shození ze svahu, čelní náraz apod. a rovněž podrobně zkoumal následky nehod na poškozených autech.

Jen díky tomu patřily vozy těchto značek mezi nejbezpečnější.

Konec konců americké testy na čelní náraz s minimálním přesahem taky ukázaly, že auta jsou vlastně bezpečná jen v laboratoři.

+2/0
21.10.2016 10:43

E73d94a 28D30r83á31b53e51k 7289932853257

reálná simulace 8-o

0/0
21.10.2016 23:52

J56a65r93o52s56l52a33v 89L71e54b15e54d97a 3746549217370

Takže nakonec se dočkáme středového sloupku s airbagy? :-/

(Autoři, když je vás tolik, zkuste si všimnout pojmu "přepínačů bezpečnostních pásů" a opravit ho na "předpínače".)

+2/0
21.10.2016 10:00

J56o37s77e93f 12O64m98á83č38k30a 5467121562615

Riziko zranění by v takovém případě mohly do budoucna ještě zvýšit tunely s integrovanými airbagy.

Zdroj:http://auto.idnes.cz/crashtest-z-opacne-strany-09b-/automoto.aspx?c=A161019_223017_automoto_fdv

0/0
21.10.2016 9:22

J32a87n 17D92l74o78u47h62ý 8166300553210

Vždycky jsem si myslel, že pravá a levá část karosérie jsou symetrické... :-P;-)

+1/0
21.10.2016 8:40

M28a95r52e74k 72H93r95u24b49y 6107822601578

Bohuzel, v dobe katovani kostu se vyplati na netestovanych mistech setrit.

0/0
21.10.2016 15:24

M80i65c32h19a50l 75P37o48h66o97ř61e32l95s16k57ý 1316360805655

stará věc že někoho napadlo posunout beranidlo od sloupku doprostřed dveří

+1/0
20.10.2016 23:02

H74o16n21z33a 21T44a33r 3329612564782

Jak to bude s auty s volantem na opačné straně ?

+1/0
20.10.2016 22:58

J70a39n 35K37a52r68e96l 85N77o80v87a23k 5666734568686

tam delaji test ze zhora.. aby bylo o cem psat..

0/0
21.10.2016 2:38

O24l72d68ř42i82c34h 76Š49t34ě69p30á97n86e87k 7292586766374

??? IQ?8-o

0/0
21.10.2016 7:55

A71n34t79o36n19í71n 52S55c92h52i18n42d64l63e95r 8703647885779

8-o já jsem nenašel ve svým autě "tunel"

+1/0
20.10.2016 22:48

O31l11d31ř14i65c16h 54Š81t18ě65p28á13n60e51k 7412936306594

To ve své Fábce 1.2 HTP ani nehledejte.

0/0
21.10.2016 7:56

P52e30t22r 49G40a26z44d84a 6698732599437

https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/americane-zrejme-odhalili-novy-zpusob-setreni-vyrobcu-aut-de/r~f5561c063d0811e6b597002590604f2e/?redirected=1476995154

+3/0
20.10.2016 22:26

P96e20t97r 56G55a32z16d28a 6358532109157

ADAC na to nepřišel, jen si ověřoval to, co k nám hlásí nová USA aféra.

+2/0
20.10.2016 22:06

P33e52t42r 11G75a48z44d14a 6528502519497

Teď by to chtělo seznam takto ošizených vozů. Mám teď dilema. Vozit dítě v seačce za spolujezdcem, když nám vrdily, že je to nejlepší místo? Asi ne

0/0
20.10.2016 22:01

B46l15a66ž46e44j 90M55o20t83y97č67k71a 8567377445230

já ho vozím uprostřed;-)

+2/0
20.10.2016 22:08

P67e75t58r 47G95a69z16d39a 6498952509657

jak budu mít čas .... tak kouknu na to jak ho tam připoutat ..... to je zajimavé řešení :)

0/0
20.10.2016 22:15

O30l19d91ř57i72c92h 89Š19t87ě24p71á24n69e12k 7462616946144

Přesně tak , je to to nejbezpečnější místo v autě. Je to podotknuto i v článku , ale když člověk přemýšlí hlavou , tak je to logické a nemusí mi to nikde nikdo psát.

Plus další výhody , že třeba na dítě lépe vidíte v zrcátku atd. Jen nevýhoda, že se tam dítě hůře dává. Ale jinak, vždy uprostřed.

0/0
21.10.2016 8:01

V65l62a79d68i54m14í54r 80B42r17a65d69a 1953774693461

Taky jsme malou takhle vozili, hezky uprostřed. Problém ale potom nastává jak ty děti máte 2 :-)

0/0
21.10.2016 15:21

E28d36a 35D74r80á47b49e30k 7509532163567

tak to oblíbenější doprostřed, nebo pokud to je nastejno tak to co míň zlobí

0/0
21.10.2016 23:55

P10e44t74r 12G73a85z26d81a 6208252649207

Na levo vysokopevnostní drahé materiály, na levo obyč kov ...... Stejně je to pod lakem a neodhalitelné kupujícímu. A za druhé tento test ADAC skusil jen proto, že se na to asi před pár měsícema přišlo v USA, tak si jen přihřívá polévčičku.

+3/0
20.10.2016 22:00

P24e64t36r 29M23i19c53h34a94l 2420764711792

Četl jsi ten článek? Nejde o rozdíly v materiálech, ale o jinak dělané bezpečnostní prvky.

0/0
20.10.2016 22:18

P57e64t44r 21G35a61z96d14a 6198162409427

článek jsem četl. Narozdíl od tebe já čerpám z informací z usa, a tam se mluví jasně o odlišném chování deformačních zón. Proč by jinak adac skoušel takový test a doporučoval určitý typ vozu, než se situace vyřeší?

0/0
20.10.2016 22:24

P78e53t23r 66M54i81c18h22a69l 2470614341392

Jenže v tomto článku nic o materiálech není. Navíc ten link, který jsi postnul nahoře, není o bočním nárazu, ale o čelním small offsetu. Nicméně, pokud to o tom materiálu je skutečně pravda, tak je to mnohem větší průser než celá dieselgate. To není nějaké zvýšení emisí nad (pofiderní) normu, tohle je cílené ohrožení zdraví a životů lidí. Koupím-li si auto s nějakými výsledky deformace, předpokládám, že se tak bide chovat celé auto a ne jenom půlka.

Jo, jen tak mimochodem, ten small ofset na pravou stranu je docela nesmysl, protože k takovým střetům prakticky nedochází (leda v Anglii apod.). Ten boční náraz je samozřejmě něco jiného.

A ještě jedno P.S. Viděl jsem small ofset v reálu, nejednou, tedy jeho následky. A ty byly mnohdy různé, a byť se jednalo o vyšší než testovací rychlosti, nejednou se stalo, že řidič vystoupil jen s lehkým poraněním. Samozřejmě došlo i ktěžkým zraněním či úmrtí, ale to bylo dáno i rozdílností konstrukcí (stáří atd.) aut.

+1/0
20.10.2016 22:55

T75o25m57á72š 79R37e63k27t46o38r 1738894297239

Jiné hování deformačních zón může být taky díky jejich konstrukci/tvaru ne jen díky jinému materiálu. Kdyby jste o techmologii něco věděl tak ani takovou blbost nevypustíte. Cena těch plechů není něco na čem by se dalo nějak ušetřit...

0/0
20.10.2016 22:58

P21e54t14r 83G32a57z74d98a 6528982529867

No já zapomněl že deformační zóny dělají pouze plechy a tvary. ;-D a moc nechápu lidi, kteří se tento problém snaží bagatelizovat. Buď je automobilk živí, nebo jezdí tramvají.

0/0
20.10.2016 23:23

P16e34t27r 32W35a68l95a76c88h 5271759556884

Pro některé diskutující .... tady vůbec nejde o to, že by bylo místo spolujezdce nebezpečnější, ale jde o tu druhou stranu nárazu, kde chybí nějaké bezpečností prvky. Stejná situace platí pro spolujezdce v případě nárazu z řidičovy strany.

+3/0
20.10.2016 21:38

J92a14k15u62b 93Š53a42f37a13n37d47a 7895857341851

Ony ale nemusí chybět žádné bezpečnostní prvky. Řidič má před sebou docela pevný volant, spolujezdec nic. Takže má mnohem více prostoru se někam posunout a třeba podklouznout pod pásy což u řidiče skoro nejde. Při čelním nárazu zase může hrát roli to, že před spolujezdcem je motor ale před řidičem jen převodovka a prostor se tak lépe deformuje, je tam na deformaci více místa.

0/0
21.10.2016 7:22

F76r72a70n52t72a 13N45u93d20l69i77s 5235393948457

Před spolujezdcem je motor a před řidičem převodovka? V jednom autě možná, ale v jiných ani náhodou. Motor je skoro vždy uprostřed a převodovka dole pod/za ním, už jen kvůli vyvážení celého kompletu. A asi je jedno, jestli je motor zastavěm napříč nebo podélně, nejmarkantnější je to u "klasického" pohonu - motor vpředu, pohon zadních kol a víc než čtyřválec.

+2/0
21.10.2016 9:36

J97a25k89u27b 52Š22a14f97a65n24d83a 7915687441411

Pokud není motor podélně tak ano, je hlavně před spolujezdcem. Převodovka pod motorem se používá velmi zřídka. Zkuste se podívat pod kapotu běžného auta. Ale nesmíte koukat jen na plasty.

0/−1
21.10.2016 10:27

M97a48r90i32á16n 45B53e71d19n93á82r43i36k 9491631570968

Takže až se bude někdo chtít zbavit tchýně, stačí nedat přednost zprava :-P

+3/0
20.10.2016 21:11

J38a87n 47B29o46h73a30t86ý 7207570868602

Já doufám, že tohle je jen nějaký vtip. Ale asi ne, stačí se podívat, jak si auta za mega poradí se small offset testem, který se v Evropě netestuje. Většinou je to tragédie. Jestli se to opravdu potvrdí, tak to je tak na zapálení pár fabrik. Tohle je lež a podvod daleko horší než diesel gate...

0/−10
20.10.2016 20:52

M14a68r14e95k 70M77a54l16ý 1932518721880

A co je na tom, prosím vás, podvodného? Můžete to nějak objasnit?

+3/0
20.10.2016 21:08

P30e17t83r 25G71a49z50d68a 6858942539497

prvky pasivní bezpečnosti musí splňovat stejné kritéria z obou stran, a je jedno že test je jen na jednu stranu. Podvod je to teda v tom, že na levou stranu se použije vysokopevnostních materiálu a na tu pravou se ušetří. V ceně vozu to ale zohledněno není. :-P

+1/−1
20.10.2016 21:58

L96u66d77v60í80k 74G29a84j48d12o14š97í21k 2645803424692

O jakém podvodu tu píšete? Cožpak vám nějaký výrobce někdy tvrdil, že bezpečnostní prvky na obou stranách vozu jsou stejné? Tvrdil vám maximálně, že vůz splňuje bezpečnostní normy a obstál v testech, což je pravda - tedy žádný podvod, pouze takové „zvláštní“ řešení.

+2/0
20.10.2016 22:48

P15e34t49r 66G40a45z31d11a 6798462519717

Tvrdil. A to tím, že používá formulaci. "za ochranu posádky vůz získal 5 hvězd v nárazovém testu ENCAP" Jenže se asi těch 5 hvězd týká pouze řidiče.Mně je fuk, na jaku stranu to skoušejí. Bezpečnost je pro mne důležitá pro všechny, kteří se mnou vozem cestují.

+1/−1
20.10.2016 22:51

M90a16r64e71k 46M28a20l96ý 1792868191120

Netvrdí. Dle metodiky testu je ten vůz na 5*, tečka. Víc, samozřejmě, výrobce nezajímá. Jeho cílem je primárně postavit vůz, který projde testem co nejlépe, proto je pro tento test vůz většinou "optimalizovaný".

Změnit by se měla metodika testu a udělování hvězdiček, stejně jako např. metodika měření spotřeby. Protože vypadá to tak, že obě jsou jaksi mimo realitu.

0/0
21.10.2016 8:08

P69e83t31r 95G28a43z39d79a 6448442469377

A také by mne zajímalo, co by vám prodejce řekl, když by jste položil v autosalonu tuto otázku před tím, než se tato aféra v usa objevila.. " Mohl by jste mi řící jestli je při nárazu spolujezdec chráněn méně než řidič? " Dle mého názoru by vám to nikdo neřekl jak to doopravdy je.

A zadruhé, jak bylo ve videu vidět, z prava nejen že je spolujezdec ohrožen na životě více než vy, ale náraz ho natlačí na vás a tím pádem jste ohrožen na životě i vy sám jako řidič. Tak kde je pak těch 5 hvězd? Nikde ..... Jen trik a klam

0/0
20.10.2016 22:55

J23a13k75u65b 96Š24a39f13a37n77d83a 7405677791111

A co myslíte, že by vám prodejce měl říct když daný test pro dané auto není k dispozici? Buď bude lhát a nebo řekne, že tato data nemá.

0/0
21.10.2016 7:24

J67a11n 55B60o13h63a64t45ý 7437270868712

Nevím, zkuste se raději zeptat těch, kteří vedle vás v tom autě sedí, jak to vidí oni, pokud tedy nevidíte problém v tom, že zbytek osádky je chráněný méně než vy. Já nevím, co bych vám na to totiž odpověděl, protože to je tak jasné, že mě opravdu nic nenapadá.

0/0
20.10.2016 22:06

L10u12d16v34í63k 91G60a95j80d30o94š67í76k 2585403274392

Problém to je, když to víte. Doteď jste to nevěděl a problém jste s tím zcela jistě neměl. :-)

0/0
20.10.2016 22:49

J26o51s94e59f 42Š82o28l41t79e80s 8914788850873

Zajímavá informace. Takže pokud to budu moci ovlivnit, tak bourat na svoji stranu. OK.

0/0
20.10.2016 18:34







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.