Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rejdaři chtějí snížit emise svých lodí, znečišťují víc než celé Německo

Celkem 51 firem a organizací z oblasti námořní dopravy vyzvalo Mezinárodní námořní organizaci, aby se na svém nadcházejícím setkání zabývala otázkou snižování emisí. V současnosti totiž neexistuje pro tento obor žádný plán, jak emise snižovat. Firmy a organizace tvrdí, že ekologičtější přepravu žádají zákazníci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V11í29t 78O86ž82a59n85a 1868168475574

Za pomocí energie z něj vyrobí naftu nebo benzín, olej či jiná maziva.

0/0
10.11.2016 22:35

P58e40t34r 60M30i61c54h46a59l 2930344341682

Copak, taky jim chtějí naordinovat tříválce s turbem? :-)

0/0
10.11.2016 20:20

M37a51r63t73i29n 25K19a95r72á75s53e23k 9538843828678

Tak znecistuji, nebo vypousti CO2? Nechapu jak to nekdo muze porad michat dohromady...

+1/−1
10.11.2016 17:53

P65e71t19r 25M77a95r67e46č74e28k 1703241849688

Oboje. Lodě spalují mazut. Cože je snad ta nejtěžší frakce, která zbyde při rafinaci ropy. Viděl jste někdy kouřovou stopu za takovou lodí? :-)

0/0
10.11.2016 18:12

M37a76r94t20i59n 40K95a21r66á90s37e61k 9848643808468

No ja to vim, ale clanek pusobi extra zmatecne - zacina se znecistneim a v zapeti porovnava CO2....

0/0
10.11.2016 18:20

J76o75s70e78f 92M32i24k19i89n 5413824275974

A co budou dělat s tím mazutem?

+1/0
10.11.2016 16:26

V10á54c94l21a14v 47S75v27o43b35o52d70a 3541149280860

Tak ono jde podle mě hlavně o to, že ušetří na palivu. Spotřeba má přímou úměru s CO2, ale boj o snížení emisí vypadá lépe než snaha o finanční úsporu, že jo :-)

0/0
10.11.2016 15:15
Foto

D26a21n 13R64u37b51í93n 4523153749

Pouhých patnáct největších lodí tak vyprodukuje více nežádoucích látek než všech 760 milionů aut na světě. A já se otravuju s nákupem šetrných výrobků a auta. ;-D

Zdroj: http://auto.idnes.cz/patnact-nejvetsich-lodi-znecisti-zivotni-prostredi-vice-nez-vsechna-auta-sveta-gdn-/automoto.aspx?c=A090426_191128_automoto_vok

+2/−3
10.11.2016 11:09

J15i61ř84í 30K28o56c78u22r65e45k 6425494795268

Jo, tím se myslí jen a pouze emise Oxidů siřičitého.

MImochodem spotřeba je 2 deci paliva na 1 kontejner a 100 kilometrů. Autobus totiž taky žere víc než osobní auto.

+4/0
10.11.2016 11:18

J14i29ř43í 49K28o17c48u27r95e32k 6725294795618

A jste si jist, že na více než 7 let staré informaci se nic nezměnilo? Ta studie byla publikována v listopadu 2009 a od té doby bylo postaveno mnoho lodí, dost často na LNG nebo klasickou naftu, kde je obsah síry 100 x nižší. Přičemž od roku 2015 je limit 1000ppm namísto 35.000ppm.

Ale 1000x opakovaný nesmysl se stane pravdou a bude pravdou pravdoucí ještě za 50 roků. Protože nejvýkonnější lokomotiva je parní, elektrická nikdy nebude mít takový výkon!

+3/−1
10.11.2016 11:39

J70i58ř59í 51K15o38c41u24r42e23k 6175944915418

Přičemž od roku 2015 je limit 1000ppm namísto 35.000ppm pro obsah síry v težkém topném oleji.

0/0
10.11.2016 11:41

P48e81t53r 75M40a85r60e18č18e54k 1333961369868

Co by se asi tak radikálně mohlo změnit? Myslíte že rejdaři obnovují své flotily v pětiletém cyklu? ;-D A tím pádem se dnes po mořích plaví poslední výkřiky techniky. Navíc tyto stroje nespalují naftu milý pane. Nýbrž mazut a to je pěkný humus i oproti naftě. Celosvětová automobilová doprava je proti tomu zdravotně nezávadná legrácka pro kojence! Ale jak známo byrokraté v Bruselu nechtějí řešit problémy, nýbrž skrze automobilky tahat peníze z kapes občanů. Aby měli na své pomatené sociální a etnické programy.

+1/0
10.11.2016 18:10

R65i62c56h97a76r26d 51M16i85k89u44l50e84n89k85a 1309427337244

To jako bráníte loďaře nebo co? A proč jako?

0/0
10.11.2016 19:53

M16a78r23t77i95n 88K93a10r61á50s15e27k 9178113548578

Kdybyste si precetl ten clanek nebo schvalne zavadejici studii, tak zjistite, ze pisete cistou lez. Uplne stejne muzete udelat studi na to, ze poradne stado dobytka znecistuje planetu vice nez vsechna auto. Staci kdyz se zamerite na emise metanu, ktere dovytek ma a auta ne :-D

0/0
10.11.2016 13:18

H65o19n28z74a 89T41a95r 3629412884112

Aut je v provozu mnohem víc. V roce 2011 http://www.hybrid.cz/1-miliarda-tolik-dnes-jezdi-po-svete-aut

http://www.stoplusjednicka.cz/premnozeni-plechovi-milacci-kolik-automobilu-dnes-brazdi-svetove-silnice

0/0
10.11.2016 18:03

M70i31c86h21a10e82l 30K17o51n84e59č18n81ý 6252883659799

Škoda, že pro tyhle kolosy nelze z bezpečnostního hlediska využít jaderný pohon třeba jako u ponorek:-/

0/0
10.11.2016 10:48

J72o36s48e39f 41Š17o63l32t15e49s 8264478260243

Tohle jsou pěkné kecy. Rejdaři po tomhle volají jen proto, že operují v EU, která zavedla euro normy i pro lodě a oni museli u všech lodí provést úpravy, aby tyto euro normy splnili. A to bylo samozřejmě docela drahé, loď bylo třeba odstavit, někdo musel vymyslet, jak tu euro normu splnit, pak obvykle i suchý dok... A samozřejmě lodě přepravců z Ruska, Číny či odjinud na to úplně házejí bobek. Takže...

+2/0
10.11.2016 7:27

J64i98ř91í 39K40o62c92u27r34e80k 6465154935158

Zatímco EPA neudělala nic. Nebo ano?

https://www.epa.gov/sites/production/files/2014-05/documents/lutsey.pdf

strana 9, připomínám, že limit z roku 2012 je 4 roky starý.

0/0
10.11.2016 11:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.