- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Za pomocí energie z něj vyrobí naftu nebo benzín, olej či jiná maziva.
Copak, taky jim chtějí naordinovat tříválce s turbem? :-)
Tak znecistuji, nebo vypousti CO2? Nechapu jak to nekdo muze porad michat dohromady...
Oboje. Lodě spalují mazut. Cože je snad ta nejtěžší frakce, která zbyde při rafinaci ropy. Viděl jste někdy kouřovou stopu za takovou lodí?
Tak ono jde podle mě hlavně o to, že ušetří na palivu. Spotřeba má přímou úměru s CO2, ale boj o snížení emisí vypadá lépe než snaha o finanční úsporu, že jo
Pouhých patnáct největších lodí tak vyprodukuje více nežádoucích látek než všech 760 milionů aut na světě. A já se otravuju s nákupem šetrných výrobků a auta.
Jo, tím se myslí jen a pouze emise Oxidů siřičitého.
MImochodem spotřeba je 2 deci paliva na 1 kontejner a 100 kilometrů. Autobus totiž taky žere víc než osobní auto.
Škoda, že pro tyhle kolosy nelze z bezpečnostního hlediska využít jaderný pohon třeba jako u ponorek
Tohle jsou pěkné kecy. Rejdaři po tomhle volají jen proto, že operují v EU, která zavedla euro normy i pro lodě a oni museli u všech lodí provést úpravy, aby tyto euro normy splnili. A to bylo samozřejmě docela drahé, loď bylo třeba odstavit, někdo musel vymyslet, jak tu euro normu splnit, pak obvykle i suchý dok... A samozřejmě lodě přepravců z Ruska, Číny či odjinud na to úplně házejí bobek. Takže...
Zatímco EPA neudělala nic. Nebo ano?
https://www.epa.gov/sites/production/files/2014-05/documents/lutsey.pdf
strana 9, připomínám, že limit z roku 2012 je 4 roky starý.