Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Samara: tuhle ladu ladilo Porsche, zpracování je však typicky sovětské

Fešná třídveřová karoserie, bleděmodrý lak nebo ostře řezané hrany. Ano, zvenku vypadá samara z roku 1988 stále docela k světu a nebýt vysokého podvozku, člověk by se mohl snad i domnívat, že si v sobotu přivstane a vydá se pilovat zatáčky za městem. Svezení je každopádně zajímavý zážitek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J21a21n 75W16a29l43t42e98r 5579420775417

První sériové vozy opustily brány volžského závodu v roce 1984, tedy tři roky před oficiální premiérou Škody Favorit a samara se tak stala svým způsobem mezi slepými v socialistickém táboře jednookým králem.

Tady se píše před a čárka.

+2/0
4.11.2016 7:07

L66u63d73ě56k 46P15o25m92e49z90n72ý 8695965380710

Když už máte potřebu krást, alespoň by to chtělo měnit slova, věty atd

http://www.ams-classic.cz/svezeni/40805-lada-samara-1300-sen-soudruha-namestka

+5/0
2.11.2016 22:27

D97a82n55i91e20l 20S17v73o95b67o67d28a 6285262771859

Mužici nikdy nedokázali ani sami vyrobit auto. Vždycky jen svrab, bída a nabububřelé křupanství.

+2/−7
2.11.2016 21:55

R19o66m71a43n 21S90m94a23t51a46n67a 6855292477168

To isté sa dá povedať o Škodovke. Favorit, ktorý prišiel asi 3 roky po Samare bol taktiež postavený na nákupe licenčných technológii a dielov. Karosériu robil Bertone, karburátor Piersburg soudruzi ze Škodofky zakúpili licenčne v Nemecku (tam už bol štamdard minimálne jednobodové vstrekovanie Bosch), predná náprava McPerson licencia, uchytenie motora si nechali robiť vo Weissachu (Porsche) + mnoho ďalších komponentov bolo licenčných. Len motor bol starý OHV reťazový šrot a aj vďaka tomu bola ruská Lada omnoho kvalitnejší a modernejší výrobok. Nekvalitou plastov si boli tie autá podobné. Takže by som moc nepoukazoval na ruských mužíkov. U nás to vyzeralo rovnako. Zákazníci pokiaľ mohli si vyberali Ladu Samaru. Bolo to však ťažké. Bola drahšia, nedostatkovejšia a do konca socializmu na ňu málokto dosiahol.

+4/−2
3.11.2016 10:36

K19a90r70e43l 26K11o49š66ť31á59l 8887771880775

Jojo, byly to těžké časy, když 60% federálního rozpočtu šlo na Slovensko, zatímco výdělečné české fabriky musely omezovat investice. Proto těch licencí pro Favorita bylo ve skutečnosti jen minimum a motor musel být jen modernizací dosavadního OHV. Přesto bych ho nenazýval šrotem, už pro jeho spolehlivost a životnost, která ani dnes není samozřejmá. Hliníkový blok motoru ještě ani deset let poté nebyl u konkurence samozřejmostí, vstřikování nebyl standart, řada aut i v 90. letech měla různé elektronické karburátory a motory s rozvodem OHV se například v nabídce Fordu nebo VW udržely do konce 90.let, nemluvě o americké produkci.

+2/−2
4.11.2016 15:04
Foto

R86o95m76a71n 15K63o13z35e93l 4607176873424

Motor OHV měly i Fabie a jsou oblíbené pro životnost, i mezi opraváři, protože se snadno spravují. Táta má tuto Fabii s najetými 360 tisíci km a to auto je úplně v pořádku a ještě dlouho vydrží. Fabia, se kterou jsem jezdil v autoškole, tak někde jezdí dodnes, má už kolem 800 tisíc km.

+3/0
5.11.2016 12:18

R50o73m52a31n 53S58m61a58t36a57n81a 6615842687108

Preto sa musel ten motor po 90.000 km prevložkovávať a vymieňať všetky rozvody. A rozvod OHV bol taký progresívny, že ho majú všetky moderné motory ;-D Áno, opravári mali ten motor radi :-)

0/−2
10.11.2016 11:47
Foto

R49o82m31a23n 15K44o64z49e89l 4247246823134

Jaké rozvody? U motoru OHV se rozvody neřeší, dokud to nechrastí a ani pak se motor nepotká.

+2/0
10.11.2016 15:10

R82o95m20a35n 37S67m98a91t78a38n44a 6285372297598

Čo 60% ! Určite 99%. Slováci sedeli na stromoch a Česi makali :-) Preto aj v roku 1993 bolo to "preinvestované" Slovensko na 65% českej časti a dnes bez tých vašich fiktívnych peňazovodoch je na 99%.úrovni. To, že celý obchod a financie boli v Prahe nezapočítava nikto. A stojím si za názorom, že Favorit bol aj s tým motorom v danej dobe šrot vhodný iba tak na Východ, alebo pre západoeurópske socky, kde konkuroval iba tak lacnou cenou. Je to fakt. ktorý žiaden český nacionalizmus a povýšenectvo nezmení. Keby nie Nemcov, celá škodovka by dopadla ako Wartburg. Teraz sa tam aspoň montujú konkurencie schopné autá.

0/−3
10.11.2016 11:45

K48a93r19e30l 94B12a84r20t39a93k 9816971845336

A proto tady píšeš ta svá moudra.

0/0
2.1.2017 11:54
Foto

M61i16c39h74a58l 74N39a46j56m33a26n 7699173706540

Samara v době svého vzniku nebyla špatné auto (co se týká vzhledu a parametrů), ale byla zabitá otřesnou kvalitou, která byla na hony vzdálená kvalitě předchůdců (2101 - 2107).

Spolupráce s automobilkou Porsche byla také ve sportovních vozech, kdy vzniklo v devadesátých letech několik speciálů Samara pro dálkové závody typu rallye Dakar. A tyto speciály byly celkem úspěšné (vítězství v rallye Faraonů, vítězné etapy na Dakaru....).

+3/0
2.11.2016 21:41

V85o93k77o24u14n 11V94l14a93d87i10m97i85r 8802418549698

Samaru jsem okukoval kolem roku 1980 na autosalonu ve Stuttgartu. Z auta jsem vylez sama krev. vsechny packy, vypinace a vubec vse vylisovane ci vystriknute v interieru melo ostre hrany.

+1/−3
2.11.2016 21:28

J23i67ř26í 31N15e52u77m54e29i11s47t84e13r 2342945243651

Copak typicky sovětské. Ale dokonce typicky ruské.

+5/0
2.11.2016 20:26

S52t10a14n82i79s32l66a12v 44K86r58e76j53c65a25r 6787556563484

Samara, Olcit i Favorit, projekty spolupráce v rozdělené Evropě.

+7/0
2.11.2016 14:07

P53e32t79r 50M98i69c84h98a56l 2280894621142

Jednooký král mezi slepými, to celkem sedí.

+2/−2
2.11.2016 13:15

M83a30r37e40k 50S86e42l45i58n29g69e65r 5299777756456

Dnes v noci jsem se vratil ze severniho Kavkazu, kde jsem mesic pobyval. Mel jsem tedy dost prilezitosti obhlednout vozovy park obycejnych Rusu. Lada tvori odhadem tak 3/4 provozu na silnicich, a konkretne Samaru jsem v ruznych verzich potkaval dost casto. Ale i novejsi Lady vypadaji uz dost obstojne, konkretne modely Kalina ci Priora se maji cile k svetu. Jak je to s jizdnimi vlastnostmi, tezko rict, ale Rusove jsou schopni vyresit temer jakoukoliv narocnejsi situaci na silnici. Dale pres den temer nikdo nesviti, ale kdyz padne tma, tak to je neco. Jsou schopni zapnout klasicka svetla, a k tomu mlhovky, denni sviceni i svetla, ktera ukradli z nejakeho rally specialu. ;-D Za cely mesic jsem videl jen jednu nehodu, ale na druhou stranu i minimum policejnich hlidek.

+9/0
2.11.2016 11:59

R32a16d57e76k 56D69o42l71e59ž14a23l 2949333190820

Nevím jak Priora, ale Lada 110 (která vypadá dost stejně) byla příšerná. Podstatně horší než Samara.

+2/0
2.11.2016 12:28

J54i33ř53í 92S32c38h83w37a67c24h 8138934138206

VAZ 2101, 2102, 2103 ve srovnání s Moskviči či Volhami, to bylo za socíku "zjevení z jiného světa". Ale pak už to šlo s žigulíky jen s kopce, po cca 10 letech následovalo jen živoření z podstaty.

+2/0
2.11.2016 10:27

P83e79t91r 18M63i34c22h42a84l 2570234861642

Bodejť, licence Fiatu 124 konstrukčně pocházejícího z konce 50. let. A rusáci to mlátili prakticky beze změn až do třetího tisíciletí.

+7/0
2.11.2016 13:18

R80i46c73h46a21r49d 45M25r41a75z84e52k 8178480789881

...ten interiér vypadá hodně chudě a zoufale bez nápadu.. asi jako dnešní koncernové vozy - které jsou samozřejmě materiály a zpracováním z jiného vesmíru, ale ten styl "vepředu deska z budíky a z ní trčí volant" tam je u obou..

+2/−3
2.11.2016 7:43

J62i53ř74í 38E61r74b34e30n 1863694846707

Kupte si rolbu Lavina a řiďte rajčákama, když vám vadí volant a budíky ;-D

+14/−1
2.11.2016 8:29

R22i47c95h78a44r72d 12M90r93a76z90e54k 8668930519131

...neříkejte dvakrát! :D

+5/0
2.11.2016 10:37

D17a65v56i84d 42P52o32l14á48k 7583120166221

2108 mi připomíná Seat Ibiza.

+2/0
2.11.2016 7:36

R52a59d51e63k 74D13o93l79e15ž17a43l 2459873940840

Protože má taky takový hrozně široký B-sloupek.

Mě se to nikdy nelíbilo. Mnohem líp vypadala Samara jako pětidveřová.

0/−1
2.11.2016 11:11

J61a29n 71K66r32u30p23k31a 4236988375682

Heh :-) No trosku jsem zavzpominal, tak 2 roky jsem s ni sveho casu jezdil :-) Jasne, nebyl to etalon, ale to auto melo sva specifika. Ja s nim z hlediska spolehlivosti nemel problem, jizdne bylo takove rozvlacne, ale ... v zime pod minus 15 to byla velka parada. To auto bylo ocividne delane do techto podminek, vse jakoby ztuhlo, rizeni se zpresnilo, startovalo to na prvni dobrou, v mrazech to proste bylo neskutecne auticko :-)

+10/0
2.11.2016 7:21

J25a91n 39S85t69a95r77ý 8517270492905

Pán autor bude asi nějaký masochista. Tohle auto bylo otřesné už kdysi, spolu s Tavriji a Olcitem.

+4/−17
2.11.2016 7:17

J91i90ř57í 33E11r57b22e49n 1543574466517

Až na to, že Samary byly kvalitou zpracování, jízdními vlastnostmi i výdrží o dva řády výš.

+9/0
2.11.2016 8:30

J29a85n 45D83l90o38u38h38ý 8636460433780

No s porovnáním s Olcitem to nebyl problém ;-D;-D;-D

+4/−1
2.11.2016 10:05

J87a75n 30S72t48a19r53ý 8677220372785

Natož s Tavrijou

+2/0
2.11.2016 10:51

J74a73n 95J22a72n10e59č81e21k 9770493200986

Pozor pánové, zapomínáte na Polonez ;-D

+5/0
2.11.2016 12:02

M34a22r85t22i88n 21H37a55l57á78š45e34k 2360482118454

Jedno z nejhorších aut světové historie , spolu se Záporožcem.

+3/−17
2.11.2016 7:03

R14o78m38a90n 17K69r19a94t25o64c37h14v63í32l 6106477646314

Záporožec byl podle všeho úplně nejhorší.

+2/−1
2.11.2016 8:35

J48i36ř32í 40E78r11b10e33n 1273944606867

Existují i horších. Ford Edsel nebo Renault Dauphine, například.

+5/−1
2.11.2016 8:41

M46a61r57e46k 17K98l20u29f91a 3648124904956

+ ještě Yugo (dříve Zastava). Hrůůůůza!

+2/−2
2.11.2016 16:12

J33i82ř33í 90N35o78v97o69t15n98ý 2738232725107

Akorát to hnilo už ve fabrice...to se tu nepíše.

+10/0
2.11.2016 6:44

A37n90d83r51e24j 44M37a27s74a55r27y24k 9100363456380

v te dobe hnili vsechny auta tak neak stejne rychle :)

+16/0
2.11.2016 7:18

J83i34ř40í 43K54o27c75u41r91e25k 6615274415618

Kromě Saabu

0/0
3.11.2016 16:10

J83i32ř43í 98B82á38r18t22ů 7862564689153

To dělala Felicie ještě v roce 2000. V té době na lakovnu přijížděly orezlé karoserie.

+8/0
2.11.2016 8:56

M18i77c73h20a78l 70M33o75t25y49č81k38a 9549207241

Hm tak nevím,v roce 1988 koupeno,v roce 2009 odhlaseno tak nevím,ale docela dlouho vydrželo :-)

+6/0
2.11.2016 9:04

J51a58n 98B81a20r85t23á70č93e79k 6105535170309

Jaké v té době Uno, Kadett, Escort....

+2/0
2.11.2016 9:05







Najdete na iDNES.cz