Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Samara: tuhle ladu ladilo Porsche, zpracování je však typicky sovětské

Fešná třídveřová karoserie, bleděmodrý lak nebo ostře řezané hrany. Ano, zvenku vypadá samara z roku 1988 stále docela k světu a nebýt vysokého podvozku, člověk by se mohl snad i domnívat, že si v sobotu přivstane a vydá se pilovat zatáčky za městem. Svezení je každopádně zajímavý zážitek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J48a94n 27W59a14l30t38e11r 5149350755507

První sériové vozy opustily brány volžského závodu v roce 1984, tedy tři roky před oficiální premiérou Škody Favorit a samara se tak stala svým způsobem mezi slepými v socialistickém táboře jednookým králem.

Tady se píše před a čárka.

+2/0
4.11.2016 7:07

L74u95d83ě76k 66P35o21m92e54z25n27ý 8295305350740

Když už máte potřebu krást, alespoň by to chtělo měnit slova, věty atd

http://www.ams-classic.cz/svezeni/40805-lada-samara-1300-sen-soudruha-namestka

+5/0
2.11.2016 22:27

D39a90n41i51e43l 20S79v74o36b77o60d78a 6135532151509

Mužici nikdy nedokázali ani sami vyrobit auto. Vždycky jen svrab, bída a nabububřelé křupanství.

+2/−7
2.11.2016 21:55

R78o84m64a26n 67S51m15a38t93a65n35a 6755322777978

To isté sa dá povedať o Škodovke. Favorit, ktorý prišiel asi 3 roky po Samare bol taktiež postavený na nákupe licenčných technológii a dielov. Karosériu robil Bertone, karburátor Piersburg soudruzi ze Škodofky zakúpili licenčne v Nemecku (tam už bol štamdard minimálne jednobodové vstrekovanie Bosch), predná náprava McPerson licencia, uchytenie motora si nechali robiť vo Weissachu (Porsche) + mnoho ďalších komponentov bolo licenčných. Len motor bol starý OHV reťazový šrot a aj vďaka tomu bola ruská Lada omnoho kvalitnejší a modernejší výrobok. Nekvalitou plastov si boli tie autá podobné. Takže by som moc nepoukazoval na ruských mužíkov. U nás to vyzeralo rovnako. Zákazníci pokiaľ mohli si vyberali Ladu Samaru. Bolo to však ťažké. Bola drahšia, nedostatkovejšia a do konca socializmu na ňu málokto dosiahol.

+4/−2
3.11.2016 10:36

K39a77r54e98l 19K72o83š41ť39á94l 8307571980155

Jojo, byly to těžké časy, když 60% federálního rozpočtu šlo na Slovensko, zatímco výdělečné české fabriky musely omezovat investice. Proto těch licencí pro Favorita bylo ve skutečnosti jen minimum a motor musel být jen modernizací dosavadního OHV. Přesto bych ho nenazýval šrotem, už pro jeho spolehlivost a životnost, která ani dnes není samozřejmá. Hliníkový blok motoru ještě ani deset let poté nebyl u konkurence samozřejmostí, vstřikování nebyl standart, řada aut i v 90. letech měla různé elektronické karburátory a motory s rozvodem OHV se například v nabídce Fordu nebo VW udržely do konce 90.let, nemluvě o americké produkci.

+2/−2
4.11.2016 15:04
Foto

R56o18m48a49n 73K47o43z64e19l 4167866843134

Motor OHV měly i Fabie a jsou oblíbené pro životnost, i mezi opraváři, protože se snadno spravují. Táta má tuto Fabii s najetými 360 tisíci km a to auto je úplně v pořádku a ještě dlouho vydrží. Fabia, se kterou jsem jezdil v autoškole, tak někde jezdí dodnes, má už kolem 800 tisíc km.

+3/0
5.11.2016 12:18

R57o77m84a14n 52S57m79a31t11a57n54a 6955772947538

Preto sa musel ten motor po 90.000 km prevložkovávať a vymieňať všetky rozvody. A rozvod OHV bol taký progresívny, že ho majú všetky moderné motory ;-D Áno, opravári mali ten motor radi :-)

0/−2
10.11.2016 11:47
Foto

R34o30m47a93n 16K32o46z56e85l 4367586393634

Jaké rozvody? U motoru OHV se rozvody neřeší, dokud to nechrastí a ani pak se motor nepotká.

+2/0
10.11.2016 15:10

R74o67m48a21n 34S68m36a63t54a90n77a 6985292837548

Čo 60% ! Určite 99%. Slováci sedeli na stromoch a Česi makali :-) Preto aj v roku 1993 bolo to "preinvestované" Slovensko na 65% českej časti a dnes bez tých vašich fiktívnych peňazovodoch je na 99%.úrovni. To, že celý obchod a financie boli v Prahe nezapočítava nikto. A stojím si za názorom, že Favorit bol aj s tým motorom v danej dobe šrot vhodný iba tak na Východ, alebo pre západoeurópske socky, kde konkuroval iba tak lacnou cenou. Je to fakt. ktorý žiaden český nacionalizmus a povýšenectvo nezmení. Keby nie Nemcov, celá škodovka by dopadla ako Wartburg. Teraz sa tam aspoň montujú konkurencie schopné autá.

0/−3
10.11.2016 11:45

K60a92r53e95l 52B88a40r87t68a92k 9776801205306

A proto tady píšeš ta svá moudra.

0/0
2.1.2017 11:54
Foto

M97i76c92h28a25l 55N43a19j42m71a18n 7679893796390

Samara v době svého vzniku nebyla špatné auto (co se týká vzhledu a parametrů), ale byla zabitá otřesnou kvalitou, která byla na hony vzdálená kvalitě předchůdců (2101 - 2107).

Spolupráce s automobilkou Porsche byla také ve sportovních vozech, kdy vzniklo v devadesátých letech několik speciálů Samara pro dálkové závody typu rallye Dakar. A tyto speciály byly celkem úspěšné (vítězství v rallye Faraonů, vítězné etapy na Dakaru....).

+3/0
2.11.2016 21:41

V69o93k86o47u91n 95V92l82a62d86i74m43i78r 8782288559878

Samaru jsem okukoval kolem roku 1980 na autosalonu ve Stuttgartu. Z auta jsem vylez sama krev. vsechny packy, vypinace a vubec vse vylisovane ci vystriknute v interieru melo ostre hrany.

+1/−3
2.11.2016 21:28

J26i43ř55í 23N83e80u13m37e21i50s60t80e86r 2832985593581

Copak typicky sovětské. Ale dokonce typicky ruské.

+5/0
2.11.2016 20:26

S98t97a90n42i27s33l15a93v 40K41r50e21j63c39a24r 6257306513554

Samara, Olcit i Favorit, projekty spolupráce v rozdělené Evropě.

+7/0
2.11.2016 14:07

P33e26t84r 23M82i20c79h54a42l 2110744121742

Jednooký král mezi slepými, to celkem sedí.

+2/−2
2.11.2016 13:15

M83a30r79e29k 63S55e97l19i49n29g52e49r 5629257566216

Dnes v noci jsem se vratil ze severniho Kavkazu, kde jsem mesic pobyval. Mel jsem tedy dost prilezitosti obhlednout vozovy park obycejnych Rusu. Lada tvori odhadem tak 3/4 provozu na silnicich, a konkretne Samaru jsem v ruznych verzich potkaval dost casto. Ale i novejsi Lady vypadaji uz dost obstojne, konkretne modely Kalina ci Priora se maji cile k svetu. Jak je to s jizdnimi vlastnostmi, tezko rict, ale Rusove jsou schopni vyresit temer jakoukoliv narocnejsi situaci na silnici. Dale pres den temer nikdo nesviti, ale kdyz padne tma, tak to je neco. Jsou schopni zapnout klasicka svetla, a k tomu mlhovky, denni sviceni i svetla, ktera ukradli z nejakeho rally specialu. ;-D Za cely mesic jsem videl jen jednu nehodu, ale na druhou stranu i minimum policejnich hlidek.

+9/0
2.11.2016 11:59

R45a65d65e42k 53D35o41l23e84ž17a32l 2479773720910

Nevím jak Priora, ale Lada 110 (která vypadá dost stejně) byla příšerná. Podstatně horší než Samara.

+2/0
2.11.2016 12:28

J65i38ř74í 37S43c58h94w60a74c52h 8458834968426

VAZ 2101, 2102, 2103 ve srovnání s Moskviči či Volhami, to bylo za socíku "zjevení z jiného světa". Ale pak už to šlo s žigulíky jen s kopce, po cca 10 letech následovalo jen živoření z podstaty.

+2/0
2.11.2016 10:27

P73e29t93r 33M43i95c45h19a68l 2310574871662

Bodejť, licence Fiatu 124 konstrukčně pocházejícího z konce 50. let. A rusáci to mlátili prakticky beze změn až do třetího tisíciletí.

+7/0
2.11.2016 13:18

R43i56c32h60a41r76d 36M86r20a87z86e22k 8618490149901

...ten interiér vypadá hodně chudě a zoufale bez nápadu.. asi jako dnešní koncernové vozy - které jsou samozřejmě materiály a zpracováním z jiného vesmíru, ale ten styl "vepředu deska z budíky a z ní trčí volant" tam je u obou..

+2/−3
2.11.2016 7:43

J88i17ř51í 44E79r21b86e38n 1243434756567

Kupte si rolbu Lavina a řiďte rajčákama, když vám vadí volant a budíky ;-D

+14/−1
2.11.2016 8:29

R55i69c53h79a55r90d 60M14r51a91z14e16k 8708540629411

...neříkejte dvakrát! :D

+5/0
2.11.2016 10:37

D16a20v80i55d 41P28o78l24á15k 7533850326681

2108 mi připomíná Seat Ibiza.

+2/0
2.11.2016 7:36

R93a45d96e10k 78D40o50l43e17ž66a69l 2889983480960

Protože má taky takový hrozně široký B-sloupek.

Mě se to nikdy nelíbilo. Mnohem líp vypadala Samara jako pětidveřová.

0/−1
2.11.2016 11:11

J12a45n 72K35r57u55p31k13a 4626308255372

Heh :-) No trosku jsem zavzpominal, tak 2 roky jsem s ni sveho casu jezdil :-) Jasne, nebyl to etalon, ale to auto melo sva specifika. Ja s nim z hlediska spolehlivosti nemel problem, jizdne bylo takove rozvlacne, ale ... v zime pod minus 15 to byla velka parada. To auto bylo ocividne delane do techto podminek, vse jakoby ztuhlo, rizeni se zpresnilo, startovalo to na prvni dobrou, v mrazech to proste bylo neskutecne auticko :-)

+10/0
2.11.2016 7:21

J89a39n 74S12t15a37r45ý 8577550172165

Pán autor bude asi nějaký masochista. Tohle auto bylo otřesné už kdysi, spolu s Tavriji a Olcitem.

+4/−17
2.11.2016 7:17

J24i22ř96í 97E53r20b66e41n 1783814216697

Až na to, že Samary byly kvalitou zpracování, jízdními vlastnostmi i výdrží o dva řády výš.

+9/0
2.11.2016 8:30

J79a60n 74D23l71o42u44h79ý 8636120593140

No s porovnáním s Olcitem to nebyl problém ;-D;-D;-D

+4/−1
2.11.2016 10:05

J42a63n 64S60t63a90r50ý 8937380812215

Natož s Tavrijou

+2/0
2.11.2016 10:51

J44a57n 33J59a51n62e82č58e18k 9270143320536

Pozor pánové, zapomínáte na Polonez ;-D

+5/0
2.11.2016 12:02

M62a31r84t23i72n 35H37a21l62á91š65e88k 2550162778874

Jedno z nejhorších aut světové historie , spolu se Záporožcem.

+3/−17
2.11.2016 7:03

R40o27m40a97n 49K40r64a48t81o91c27h79v53í51l 6866377416214

Záporožec byl podle všeho úplně nejhorší.

+2/−1
2.11.2016 8:35

J96i41ř16í 37E31r13b53e10n 1803644666707

Existují i horších. Ford Edsel nebo Renault Dauphine, například.

+5/−1
2.11.2016 8:41

M95a55r15e69k 76K10l73u33f14a 3318664454416

+ ještě Yugo (dříve Zastava). Hrůůůůza!

+2/−2
2.11.2016 16:12

J79i18ř56í 66N20o15v37o56t44n18ý 2458812135947

Akorát to hnilo už ve fabrice...to se tu nepíše.

+10/0
2.11.2016 6:44

A37n53d49r58e98j 81M20a95s70a74r83y74k 9860633176160

v te dobe hnili vsechny auta tak neak stejne rychle :)

+16/0
2.11.2016 7:18

J74i74ř69í 95K50o93c95u42r70e59k 6385244615478

Kromě Saabu

0/0
3.11.2016 16:10

J68i87ř72í 14B46á79r64t72ů 7662634309833

To dělala Felicie ještě v roce 2000. V té době na lakovnu přijížděly orezlé karoserie.

+8/0
2.11.2016 8:56

M47i81c82h45a27l 73M48o37t42y70č21k17a 9549427561

Hm tak nevím,v roce 1988 koupeno,v roce 2009 odhlaseno tak nevím,ale docela dlouho vydrželo :-)

+6/0
2.11.2016 9:04

J16a87n 48B52a95r44t33á16č94e11k 6825265370519

Jaké v té době Uno, Kadett, Escort....

+2/0
2.11.2016 9:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.