- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
No a v roce 1973, milé děti, mělo závodní Porsche 917/30 pro sérii Can-Am spotřebu kolem 140l / 100km v závodním režimu, pilot měl v kokpitu na každý straně dvousetlitrovou nádrž s benzínem. Na další sezónu bylo kvůli ropný krizi zavedený "úsporný" pravidlo pro minimální dojezd 3 míle na galon (zhruba "sto na sto"). To teprve byla spotřeba :)
tak 1600 žíznivých koní už něco vypije.....
To je titulek jak od osmnáctiletýho tunera
no ja mam zase na okruhu prumernou spotrebu 20-30 piv...
Nedá mi to a musím si rejpnout. "Průměrná spotřeba 51 litrů na 100 kilometrů je pro většinu řidičů noční můrou. Pokud ale sedíte za volantem závodního vozu, za méně nepojedete." No, průměr je to proto, že někdo jede za méně, někdo za více. Takže tvrzení "za méně nepojedete" neplatí ve zhruba polovině případů. Teď to sice za toto tvrzení schytám já, protože je to průměr a ne medián. Ale protože nepředpokládám extrémní rozdíly ve spotřebě (nádrže nejsou neomezené), tak v tom rozdíly velké nebudou.
Autore sorry. Vím jak jste to myslel. Ale z hlediska matematiky a logiky jsem si musel rejpnout.
pozor, prumer neni median :) takze pod prumerem muze byt klidne jen treba 10% aut :)
51L/100km je skvělý výsledek. S mým "běžným" osobákem jsem jel "v závodním režimu" po německé dálnici za 45L/100km. Měřeno dotankováním a ujetou vzdáleností.
závodní režim na okruhu je na spotřebu trochu "výhodnější" než trvalá jízda na maximu. Část okruhu před zatáčkou a v zatáčce se nejede na plný plyn.
Na plný plyn by ta auta žrala okolo cca 60-70 litrů, tato spotřeba je víceméně daná maximálním výkonem motoru viz:
http://autobild.cas.sk/clanok/198860/test-aka-je-spotreba-pri-jazde-na-plny-plyn