- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
"Každá křivka musí mít svoji funkci" - to je přesně to, co chybí těm dnešním mobilním kupkám hnoje na našich silnicích. Výjimky by se daly spočítat na prstech dvou rukou.
Ten je tak možná Král designu na českých pavlačích u nějakýho fotra s cigárem v puse a manželkou, která si stěžuje, kdy se už pojede do Jugošky.
Zkuste si o díle V. Krále něco zjistit a pak teprve pouštět rozumy......
Měl jsem tu čest jej potkat a zažít na jedné akci v Atelieru designu v Dubí u Prof.Jarkovského. Skvělý člověk a génius.
Potkal jsem se s panem Králem na jednom autokrosovém závodu. Nejen že to byl skvělý závodník, ale i člověk. Dokázal poradit i svým konkurentům na okruhu a hned načrtnout na kus papíru úpravu. Jeho kresby a návrhy jsem měl moc rád. Velká škoda, že v době totality u nás neměl takové možnosti jak měli na západě. Byl by možná daleko známější jak Pininfarina a jiní.
Obcas si o nekterych lidech, kteri jsou zde ve svem oboru znami a dobu nejvetsi sily meli za bolsevika, rikam kam by to dotahli byt zde normalni pomery a svet otevreny. Samozrejme by si museli sve misto vybojovat, logicky ve vetsi konkurenci ale meli by sanci bez toho, ze by emigrovali. Mezi ne patri prave pan Kral a ja si jako zastupce takovych lidi vybavim kytaristu Radima Hladika.
Měl jsem možnost poznat pana Krále osobně a nejen ,že odešel skvělý designer ale,hlavně upřímný a skromný člověk s ryzím charakterem
ta trojkolka L&K sa mi fakt paci... cely napad je fajn... ako jednoduche primestke auticko ... na dochadzanie zo satelitu niekam do vacsieho mesta.... idealne ako elektromobil ....
V čem je výhoda? Nezdá se, že by auto mělo nějak malé rozměry.
Král byl geniální designér. Na jednu stranu je pěkné, že to byl čech. Na druhou stranu, kdyby žil na západě mohl zanechat daleko výraznější stopu a mohlo vzniknout o něco více krásných aut.
Ano, pan Král byl bohem obdařeným návrhářem karoserií atd. Ano pro mnohé byl socialismus brzdou nikoli úspěchu, ale hmotného zajištění. Ale rozhodně právě svoji stopu v dizajnu rozhodně zanechal Král podobně jako v architektuře arch. Hubáček. Je škoda, že dnes v ČR chybí Králův a Sodomkův nástupce. Od roku 1990 uplynulo hodně vody ve Vltavě, ale krása Československých karosářů v modelech Wikov 7/28 , Jawa Jaray, Tatra 87. A co se týče také té stopy - kolik stopiček po návratu v devadesátých letech zanechali čeští dizajnéři v modelech Fiatu, Mercedesu, WV nebo Fordu Proč se nedokáží se svým uměním prosadit tak jako v mnohem složitější době Sodomka a právě Král