Diskuze

Každá křivka musí mít svoji funkci, říkal Král českého autodesignu

Před 11 lety, 26. října 2005, zemřel známý český automobilový designér Václav Král. Výtvarník, jenž byl dlouhou řadu let prakticky ztělesněním českého designu automobilů, navrhl mimo jiné sportovní vůz Dioss Rebel nebo luxusní Tatru Prezident. Kromě aut dával Král podobu i strojům či hračkám.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

J68o62s70e67f 70M51i11k36e57l

26. 10. 2016 22:02

"Každá křivka musí mít svoji funkci" - to je přesně to, co chybí těm dnešním mobilním kupkám hnoje na našich silnicích. Výjimky by se daly spočítat na prstech dvou rukou.

0 0
možnosti

B87e48n 83P97a36v58k43a

26. 10. 2016 21:29

Ten je tak možná Král designu na českých pavlačích u nějakýho fotra s cigárem v puse a manželkou, která si stěžuje, kdy se už pojede do Jugošky.

0 9
možnosti

Zkuste si o díle V. Krále něco zjistit a pak teprve pouštět rozumy......:-/

3 0
možnosti

Měl jsem tu čest jej potkat a zažít na jedné akci v Atelieru designu v Dubí u Prof.Jarkovského. Skvělý člověk a génius.

0 0
možnosti
Foto

Potkal jsem se s panem Králem na jednom autokrosovém závodu. Nejen že to byl skvělý závodník, ale i člověk. Dokázal poradit i svým konkurentům na okruhu a hned načrtnout na kus papíru úpravu. Jeho kresby a návrhy jsem měl moc rád. Velká škoda, že v době totality u nás neměl takové možnosti jak měli na západě. Byl by možná daleko známější jak Pininfarina a jiní.

5 0
možnosti

Obcas si o nekterych lidech, kteri jsou zde ve svem oboru znami a dobu nejvetsi sily meli za bolsevika, rikam kam by to dotahli byt zde normalni pomery a svet otevreny. Samozrejme by si museli sve misto vybojovat, logicky ve vetsi konkurenci ale meli by sanci bez toho, ze by emigrovali. Mezi ne patri prave pan Kral a ja si jako zastupce takovych lidi vybavim kytaristu Radima Hladika.

2 0
možnosti

P82a81v24e36l 83Š28e82b58e89k

26. 10. 2016 18:04

Měl jsem možnost poznat pana Krále osobně a nejen ,že odešel skvělý designer ale,hlavně upřímný a skromný člověk s ryzím charakterem

0 0
možnosti

ta trojkolka L&K sa mi fakt paci... cely napad je fajn... ako jednoduche primestke auticko ... na dochadzanie zo satelitu niekam do vacsieho mesta.... idealne ako elektromobil ....

0 0
možnosti

V čem je výhoda? Nezdá se, že by auto mělo nějak malé rozměry.

3 0
možnosti

Král byl geniální designér. Na jednu stranu je pěkné, že to byl čech. Na druhou stranu, kdyby žil na západě mohl zanechat daleko výraznější stopu a mohlo vzniknout o něco více krásných aut.

12 0
možnosti

Ano, pan Král byl bohem obdařeným návrhářem karoserií atd. Ano pro mnohé byl socialismus brzdou nikoli úspěchu, ale hmotného zajištění. Ale rozhodně právě svoji stopu v dizajnu rozhodně zanechal Král podobně jako v architektuře arch. Hubáček. Je škoda, že dnes v ČR chybí Králův a Sodomkův nástupce. Od roku 1990 uplynulo hodně vody ve Vltavě, ale krása Československých karosářů v modelech Wikov 7/28 , Jawa Jaray, Tatra 87. A co se týče také té stopy - kolik stopiček po návratu v devadesátých letech zanechali čeští dizajnéři v modelech Fiatu, Mercedesu, WV nebo Fordu ? Proč se nedokáží se svým uměním prosadit tak jako v mnohem složitější době Sodomka a právě Král ?

0 0
možnosti